Ah Socios, Jij bent expert geloof ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:15 schreef Socios het volgende:
Iedere uitgegeven cent noteren en rubriceren.
Ja, zoiets.quote:
En ledlampen zijn beter dan spaarlampen want?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, zoiets.
Begroten hoeveel euro maandelijks waarvoor nodig is en iedere uitgave in die categorie `afboeken´.
Daardoor altijd precies weten wat er te besteden is. Echt, men gaat dan vanzelf besparen. Het wordt een sport.
Sorteert veel meer effect dan een lampie ergens aan- of uitlaten. De spaarlampen zijn natuurlijk goed; ik gebruik zelfs LED-lampen.
Nog zuiniger.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:28 schreef liesje1979 het volgende:
En ledlampen zijn beter dan spaarlampen want?
Ik woon hier alleen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:24 schreef FredvZ het volgende:
Als je in de stad woont en een gezin hebt dat uit 4 of meer personen bestaat (en je dus ongeveer 1 brood per dag of meer verbruikt) zou het zomaar eens goedkoper kunnen zijn om dagelijks op je fiets langs de super te rijden dan een vriezer in huis te halen om brood in te vriezen.
Brood invriezen is namelijk ontstaan als luxe, om dagelijks vers brood in huis te hebben.
Wat wel flink geld kan besparen is het invriezen van kip en rundvlees.
Met Spartaans stoken valt ook een boel te besparen.
Overbodige spullen niet weggooien, maar op marktplaats zetten.
En voor de pro vrekken:
- geen drinken in huis halen, alleen water drinken
- geen snoep/koek in huis halen, maar de restjes van het avondeten bewaren en die als snack opwarmen 's avonds.
2 katten hier dus ik moet wel. Veeg je dan ofzo?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:49 schreef Socios het volgende:
Ik doe maar eens in de twee maanden stofzuigen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:15 schreef Socios het volgende:
Waardoor je dus juist ook weer meer verwarming stookt in de winterquote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Nog zuiniger.
(Wel eenmalig duur in aanschaf)
En het toffe van LED-lampen is. Ze geven ook geen warmte af, je kan ze gewoon vol aanraken, ook al branden ze uren lang.
LED-lampen zijn ook meteen op sterkte.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:20 schreef aabmup het volgende:
Maar bij de trap en in de gang naar de voordeur hangen nog de gewone lampen, die meteen aan gaan. ipv met vertraging om op juiste sterkte te zijn.
Als je dat doet kun je ook zo'n permanente stoffen stofzuigerzak kopen die je steeds leegmaakt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:43 schreef liesje1979 het volgende:
Ook wel een bespaartip: ik doe soms mijn stofzuigerzak leegmaken. Maar dat is meer omdat ik steeds vergeet nieuwe te kopen
ook een zuinuge kan je tweedehands vinden..... elke keer als twee mensen gaan samen wonen dan dumpen ze hun overbodige ijskast op marktplaats,,,, ha haquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:38 schreef Erasmo het volgende:
Oude koelkast? Dan loont het wellicht om een nieuwe te kopen, die zijn vaak dusdanig zuiniger met elektriciteit dat het de kosten van een nieuwe rechtvaardigt.
Dat gaat hier niet lukken met mijn huisdieren....na een week zou je al enkelhoog door de haren en veren lopen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:49 schreef Socios het volgende:
Ik doe maar eens in de twee maanden stofzuigen.
Dat gaat bij mij eigenlijk pas weg als er zo'n donzig laagje op groeitquote:Op zondag 8 mei 2011 09:09 schreef Erasmo het volgende:
Jam daar zit zoveel suiker in dat blijf heul lang goed.
Daten?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:49 schreef Godshand het volgende:
Probeer iemand van Fok! te versieren en dan gaan samenwonen, een gedeeld huishouden is stukken goedkoper, zeker als je een medevrek versiert
oude mesjes goed schoonspoelen en in de vriezer leggen. Dan zijn ze nog één keer heel scherpquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef princess-a het volgende:
Als je na het scheren je scheermesje even schoonmaakt met een tandenborstel gaat je mesje veel langer mee
Ben je een vrek?quote:
alleen je tandenborstel een stuk korterquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef princess-a het volgende:
Als je na het scheren je scheermesje even schoonmaakt met een tandenborstel gaat je mesje veel langer mee
Daarom zit elke Fok! user op het werk en copieert daar dit soort teksten, waarna er na het lezen ook weer wcpapier isquote:Op donderdag 19 mei 2011 05:08 schreef CoExist het volgende:
Jezus wat een gierige tips weer zeg! En ik maar denken dat elke Fok! user 5K per maand verdiende.
Echte vrekken en sloebers lezen ook ff deze topics:
(Be)sparen, bijna een hobby & (Be)sparen, bijna een hobby #2
En wel snel lezen hé, anders slijt je monitor zo snel!
De echte vrek regelt zo'n machine en laad zn kaart gratis op..quote:Op donderdag 19 mei 2011 04:47 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu de OV-chipkaart er is: de kortste route uitzoeken en met opzet één à twee haltes eerder uitstappen en een langer stukje lopen.
Boodschappen om de hoek deed ik altijd te voet/fiets.
Ja, toen kwam voedselvergiftiging zeker minder voorquote:Op maandag 9 mei 2011 02:12 schreef 08gnoT. het volgende:
Gewoon op je zintuigen vertrouwen als het op de houdbaarheid van voedsel aankomt. Vroeger hadden de mensen geen datumpje op de verpakking en veel minder chemische conserveertroep en ging het ook goed
een goedkope borstel kost iets van 90 cent, mijn scheermesjes zijn per stuk al 4 keer zo duurquote:Op donderdag 19 mei 2011 04:37 schreef spiedermann het volgende:
[..]
alleen je tandenborstel een stuk korter![]()
Hier een euro per 10, lang leve de Euroshop en ze voldoen nog ook.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:00 schreef princess-a het volgende:
[..]
een goedkope borstel kost iets van 90 cent, mijn scheermesjes zijn per stuk al 4 keer zo duur
En als je gaat douchen of in bad gaat, spoel je voordat het water eens goed warm is zomaar een paar liter door het putje. Dus emmer in je bad/douche, opvangen dat koude water en daar kan je mooi je planten mee water geven.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:51 schreef Motar het volgende:
Als je aardappels kookt of groente in water, bewaar het water van het afgieten dan in een apart bakje.
Dit water kun je gebruiken als het eten opgeschept is om in de gebruikte pannen te gooien om ze zo al te laten weken ivm vet/olie resten terwijl jij lekker gaat eten.
als je dan gaat afwassen is het ergste al losgeweekt.
Daar heb ik natuurlijk bediendes voor, maar ik dacht gewoon even mee![]()
Haha douchen in het donker. Wordt ook heel romantisch je benen breken omdat je bepaalde zaken niet ziet staan of over je zeepje uitglijdt die je net liet vallenquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
En als je gaat douchen of in bad gaat, spoel je voordat het water eens goed warm is zomaar een paar liter door het putje. Dus emmer in je bad/douche, opvangen dat koude water en daar kan je mooi je planten mee water geven.
Las ik ooit in die Vrekkenkant vroeger, nooit vergeten
Nooit gedaan ook![]()
Er stonden altijd hilarische tips in die Vrekkenkrant, kruipend door de supermarkt bijvoorbeeld. Omdat de goedkoopste dingen altijd 'beneden' staan.
En romantisch samen douchen in het donker
Ik heb het allemaal nooit ter harte genomen, misschien moet ik toch eens wat gaan consuminderen...
Daarmee bespaar je een liter per beurt, wat neerkomt op 0,14 cent (ofwel 0,0014 euro) per beurt. En dan heb je nog eens dat vrijwel elke wc tegenwoordig een aparte knop heeft voor een kleine beurt, waarbij je dus niks bespaart.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:34 schreef Ireth het volgende:
Doe een baksteen in de stortbak van je wc! Hierdoor zal je vlotter eerder het niveau van [vol] bereikt hebben en gebruik je dus minder water bij het doortrekken (en dan heb je echt nog wel voldoende om je maaltijd van de vorige dag weg te spoelen)
Groenten invriezen? Als het ontdooit wordt het zo'n slappe zooi. Slechte ervaring met bevroren komkommer...quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:04 schreef Cat22 het volgende:
Badkamer met daglicht FTW.![]()
Echte tips: plastic zakken hergebruiken als vuilniszak.
Restjes groenten invriezen als je ziet dat je teveel hebt.
En een aantal zaken die over de datum zijn kun je nog prima eten. Ik ben dan ook een groot fan van de kortingsstickers van de AH.
Zou je ook om de dag kunnen doenquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
En als je gaat douchen of in bad gaat, spoel je voordat het water eens goed warm is zomaar een paar liter door het putje. Dus emmer in je bad/douche, opvangen dat koude water en daar kan je mooi je planten mee water geven.
Maar dat bestaat dan ook grotendeels uit water!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Groenten invriezen? Als het ontdooit wordt het zo'n slappe zooi. Slechte ervaring met bevroren komkommer...
Restjes warm eten gaat de koelkast in als ik het volgende dag opeet. Als het teveel is gooi ik het ook in de vriezer jaquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:17 schreef princess-a het volgende:
[..]
Maar dat bestaat dan ook grotendeels uit water!
Restjes warm eten gaan hier altijd in de diepvries, zo heb je de volgende keer weer een hele maaltijd
Je moet ook geen komkommer invriezen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Groenten invriezen? Als het ontdooit wordt het zo'n slappe zooi. Slechte ervaring met bevroren komkommer...
Ik gooi groenten liever in de koeling, of eet ze meteen op. Ik ben van de luie voorgesneden groenten in zakjes enzo, dus heb sowieso nooit veel in huis.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je moet ook geen komkommer invriezen.Maar boontjes, asperges en andere groenten gaat prima. Paprika kan ook, die wordt wat slapper maar kun je prima door een pasta gooien bij voorbeeld.
Wij hebben nog zo´n ouderwets hoge hangende stortbak-met-trektouw, dus geen apart knopquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:12 schreef Adames het volgende:
[..]
Daarmee bespaar je een liter per beurt, wat neerkomt op 0,14 cent (ofwel 0,0014 euro) per beurt. En dan heb je nog eens dat vrijwel elke wc tegenwoordig een aparte knop heeft voor een kleine beurt, waarbij je dus niks bespaart.
Dus jij kiest voor de baksteen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:55 schreef Ireth het volgende:
[..]
Wij hebben nog zo´n ouderwets hoge hangende stortbak-met-trektouw, dus geen apart knop
Neuh, maar het was wel een tip die ik ooit gelezen had om te besparenquote:
Ik heb mijn brood standaard in de vriezer liggen en als ik wat nodig heb haal ik er het aantal benodigde plakken uit. En ik vind brood van de Aldi beter te knagen dan dat van de AH en het is nog goedkoper ook.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:12 schreef Adames het volgende:
[..]
Daarmee bespaar je een liter per beurt, wat neerkomt op 0,14 cent (ofwel 0,0014 euro) per beurt. En dan heb je nog eens dat vrijwel elke wc tegenwoordig een aparte knop heeft voor een kleine beurt, waarbij je dus niks bespaart.
Waar ik zelf voornamelijk op bespaar is het eerder genoemde 'geen frisdranken en snoep', al heeft het er ook mee te maken dat ik er gewoon niet van hou. Koffie, thee en af en toe een bier is voldoende. Verder koop ik als student nu liever redelijk goed brood, ipv die van een euro per heel brood in de supermarkt.
Dat goedkope brood is zo snel droog waardoor ik veel te dik broodbeleg er op doe en vaak genoeg broodjes in de kantine koop ipv mijn eigen brood op eet. Liever dan brood wat langer goed blijft zodat ik ook 3-4 dagen later nog gewoon enigzins lekker brood kan eten.
Zal ik nog eens proberen dan, laatste keer dat ik daar wat had gekocht vond ik het toch tegenvallenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik heb mijn brood standaard in de vriezer liggen en als ik wat nodig heb haal ik er het aantal benodigde plakken uit. En ik vind brood van de Aldi beter te knagen dan dat van de AH en het is nog goedkoper ook.
Lekker ook, zoveel as. Haal dan ergens pallets op voor nop.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:27 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Als je een haard hebt kan je van je reclamefolders briketten maken
waardoor je minder hoeft te stoken
In de omg Uden heb ik er nog wel ene paar voor degene die interesse hebbenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:29 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Lekker ook, zoveel as. Haal dan ergens pallets op voor nop.
Een echte vrek laat de as over zn tuin strooien, nadat er regen overheen is geweest, Is de ideale blubber voor planten. Scheelt weer zak mest bij de Intratuinquote:Op maandag 23 mei 2011 13:29 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Lekker ook, zoveel as. Haal dan ergens pallets op voor nop.
Frisdrank in België kopen en in Nederland inleveren voor het statiegeldquote:Op maandag 23 mei 2011 13:24 schreef bijdehand het volgende:
Voor frisdrank enzo kan je toch wel wat supermarkten afrijden, in de aanbieding is het meestal heel goedkoop.
Verder bezuinig ik nooit, consuminderen is niks voor mij
Beter slacht je hem zelf. Gewoon in de badkamer, schijnen meer mensen te doenquote:Op donderdag 26 mei 2011 00:39 schreef Ravenous het volgende:
- Koop een koe en laat hem slachten. Dat levert een vriezer vol vlees op. Vaak is dit goedkoper, maar niet altijd (je hebt blijkbaar speciale koeien en gewone Bertha's)
Echte vrekken schijten in hun eigen tuin.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Een echte vrek laat de as over zn tuin strooien, nadat er regen overheen is geweest, Is de ideale blubber voor planten. Scheelt weer zak mest bij de Intratuin
Eerder stroomverspilling. Internet wordt niet duurder door het meer te gebruiken, computergebruik wel.quote:Een echte vrek zit trouwens weinig op Fok, want een Internetabbo is natuurlijk geld verspillen
Nee maar voor Internet moet ook betaald worden, dus een kostenpost die je kan lozen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 01:16 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Echte vrekken schijten in hun eigen tuin.
[..]
Eerder stroomverspilling. Internet wordt niet duurder door het meer te gebruiken, computergebruik wel.
Ik vind dit niet echt een besparing, maar meer een risico. Een keer per jaar iets hebben en je 'besparing' is weg, 2 keer en het kost je alleen maar geld.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:45 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb geen tandartsverzekering. Per maand duur en ze betalen uit tot slechts 1000 euro
Scheelt 15 euro per maand
[...]
Eigen risico zorgkosten staat op 300 euro per maand, vrij veel maar bespaart ook veel,als weinig gebruikt maakt of denkt te gaan maken van medische voorzieningen dan bespaar je daar een stuk meer mee dan je eigen risico kost als je een keer wat hebt.
Scheelt 15 euro per maand
Als je 6 jaar lang niks hebt heb je het er al uit. Ze vergoeden immers maar tot 1000 euro, daarboven moet je het zelf betalen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:21 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik vind dit niet echt een besparing, maar meer een risico. Een keer per jaar iets hebben en je 'besparing' is weg, 2 keer en het kost je alleen maar geld.
Een wortelkanaal behandeling en je bent al de sjaak.
6,5 jaar en dat is nog exclusief de kleinere kosten die je tussendoor hebt (controle, gaatje (her)vullen, etc) want die kosten gaan ook nog eens van je 'besparing' af. Waardoor ik denk dat je er zelfs 8 jaar over doet om het eruit te halen,quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je 6 jaar lang niks hebt heb je het er al uit. Ze vergoeden immers maar tot 1000 euro, daarboven moet je het zelf betalen.
Je kan beter je haar en baard laten staan en eenmalig een schaar kopen, en dan zoeentje:quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:04 schreef Motar het volgende:
Ome Motar is trouwens kaal en scheert zich elke ochtend onder de douche, niet met gilet of andere mini grasmaaiers maar met de simpele doch effectiefe mesjes van gibellini.
[ afbeelding ]
Ik doe een week met een mesje en mijn hoofd is elke dag glad, zonder plakken huid die aan het mes blijven hangen.
Met een mesje doe ik één week en de prijs van een 20pack is rond de 5 euro bij de lidl.
Let wel ik scheer me onder de douche (met Xilon scheerschuim dirck van den broek 0,69 eurocent 200ML) en ik denk dat als ik me droog scheer ,met alleen schuim het waarschijnlijk minder goed gaat.
Ik ben nu bijna 4 jaar elke dag kaal voor echt weinig geld.
Na het douchen wat nivea achtige creme en we glimmen de dag weer door.
Net als bij treinen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:15 schreef Socios het volgende:
*Zucht*quote:
Ik blijf het gewoon ronduit schandalig vinden,quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je 6 jaar lang niks hebt heb je het er al uit. Ze vergoeden immers maar tot 1000 euro, daarboven moet je het zelf betalen.
Meestal kan je het zelf oplossen, een gebroken been/arm kan je zelf gipsen.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:25 schreef loecje het volgende:
ziekte kosten verzekering afzeggen lijkt me niet zo slim. de boete valt dan nog wel mee, maar stel dat er iets gebeurd dan mag je dat allemaal zelf betalen.
Van een flat springen kost ook niets.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:36 schreef feesbeeest het volgende:
Tips
- Zeg je ziektekosten verzekering af
- Zeg je telefoon/internet/tv abonnement af
Nieuws kan je ook gratis in de krant/radio horen/lezen
- Douche om de dag, elke dag douchen is niet nodig
- Koop meubels bij de kringloop winkel
- gebruik 1 bord en 1 glas per dag
- Ga met de fiets, dump je auto
- Drink water!
- Ga naar buiten zonder geld, dan kan je ook niets uitgeven![]()
- Als je uitgaat gewoon als smoesje gebruiken dat je geen geld bij je hebt en je vrienden laten betalen
- 2 tot 3x bij de buren eten
- Verbouw je eigen groentes als mogelijk.
- Zo weinig mogelijk doortrekken
- Gewoon niet scheren is toch nergens voor nodig?
- Geen douche gel/shampoo gebruiken maar gewoon een blok zeep
- Stofzuigen 3x per jaar
- Kleding bijna niet wassen, gewoon deodorant overheen
- Schoenen kapot? Koop badslippers
- Als je gaat douchen, 1 glas is voldoende. Gewoon een soort van vacuüm aan je lichaam laten vastplakken en klaar
- Woon je bij je ouders heb je ook geen kosten
- Geen huisdieren kosten alleen maar geld
- Geen kinderen kosten allemaal geld
Als je dit toepast, bespaar je tonnen met geld![]()
...
Er zijn vast mensen die blij zullen zijn met deze tips.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Van een flat springen kost ook niets.
Ziektekostenverzekering hoeft sowieso niets te kosten als je het niet kan betalen. Voor mensen die het niet kunnen betalen, die kunnen een zorgtoeslag aanvragen. Mensen die boven een bepaald quotum zitten, moeten het wel betalen, maar dan is het maar net hoe je pakket, buiten het basispakket samenstelt.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:26 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Meestal kan je het zelf oplossen, een gebroken been/arm kan je zelf gipsen.
Als je het wel kan betalen maar gewoon wil bezuinigen.(vrekken)quote:Op zondag 29 mei 2011 12:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ziektekostenverzekering hoeft sowieso niets te kosten als je het niet kan betalen. Voor mensen die het niet kunnen betalen, die kunnen een zorgtoeslag aanvragen. Mensen die boven een bepaald quotum zitten, moeten het wel betalen, maar dan is het maar net hoe je pakket, buiten het basispakket samenstelt.
Ok, maar slim is het niet. En je arm zelf gipsen en zetten, succes hequote:Op zondag 29 mei 2011 12:37 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Als je het wel kan betalen maar gewoon wil bezuinigen.(vrekken)
Haha, deze tips ga ik zelf niet gebruikenquote:Op zondag 29 mei 2011 12:41 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ok, maar slim is het niet. En je arm zelf gipsen en zetten, succes he
zorgtoeslag is niet echt toereikend voor je zorgkosten. maximaal 61euro voor minimaal 100euro zorgpremiequote:Op zondag 29 mei 2011 12:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ziektekostenverzekering hoeft sowieso niets te kosten als je het niet kan betalen. Voor mensen die het niet kunnen betalen, die kunnen een zorgtoeslag aanvragen. Mensen die boven een bepaald quotum zitten, moeten het wel betalen, maar dan is het maar net hoe je pakket, buiten het basispakket samenstelt.
Ziektekosten is toch gewoon wettelijk verplicht?quote:Op zondag 29 mei 2011 12:37 schreef feesbeeest het volgende:
[..]
Als je het wel kan betalen maar gewoon wil bezuinigen.(vrekken)
89 euro is de goedkoopste verzekering voor 2011, dat wil zeggen, ook met het laagste eigen risico. Je kan het bedrag omlaag krijgen met eigen risico verhogen, maar dat is lullig als je dan in een keer geopereerd wordt (al gauw duizend euro) en je dus de volle 670 euro in 1x moet ophoesten.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:49 schreef loecje het volgende:
[..]
zorgtoeslag is niet echt toereikend voor je zorgkosten. maximaal 61euro voor minimaal 100euro zorgpremie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |