vooral tandarts verzekering is niet echt voordelig reken maar na, voor mijn eigen situatie, als ik tandverzekerd ben voor max 250, moet ik hiervoor ¤ 19 per maand betalen, dat is ¤228.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:48 schreef Ciske- het volgende:
Ja klopt, qua verzekeringen zit ik al wel goed denk ik op mijn zorgverzekering na.. die premie was al hoog en stijgt per volgend jaar weer met 10 euro.![]()
Ik ben dus druk bezig het zorgverzekeringen topic door te spitten en te vergelijken op Independer, om erachter te komen wat een goed alternatief voor me is. Feit is dat ik afgelopen jaar best wel wat zorg nodig heb gehad waaronder veel tandartskosten, dus ik wil wel goed verzekerd blijven..
Heb je gelijk in.. maar ik geef het niet uit aan andere dingen (tenminste nog niet idd), maar spaar het op. Dus mocht ik morgen onder een tram lopen dan heb ik wellicht wel dingen gemist die ik wel had kunnen betalen.. maar ja, dat risico loop je altijd natuurlijk. En dan maar liever een extra potje voor onvoorziene uitgaven of anders pensioenpotje, zeker gezien de onzekere toekomst wat het pensioen betreft. En sparen is gewoon al een vermaak op zich voor mijquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:10 schreef RemcoDelft het volgende:
TS, realiseer je 1 ding: besparen maakt niet dat je minder uitgeeft, de totale uitgaven in je leven blijven gelijk (namelijk: precies je inkomsten, tenzij je met 10 miljoen op de bank doodgaat).
Besparen op producten komt er dus op neer dat je netto meer/andere producten kan aanschaffen. En daar lijkt me niets mis mee
Hmm goed idee, moet ik ook eens naar kijken wat ik nou precies uitgegeven heb aan tandzorg afgelopen jaar... gelukkig kan ik alle facturen terugzien op de site van de verzekeraar.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:29 schreef Norro-tje het volgende:
vooral tandarts verzekering is niet echt voordelig reken maar na, voor mijn eigen situatie, als ik tandverzekerd ben voor max 250, moet ik hiervoor ¤ 19 per maand betalen, dat is ¤228.
kortom ik heb dat niet gedaan nu moet ik ook zeggen ik heb niet veel ziekte kosten gemaakt afgelopen jaren.
maar echt ik zeg je reken alles na van wat is het max bedrag dat ik verwacht te krijgen van mijn verzekering en wat betaal ik daar voor.
Ik heb wel 2 winterjassen van 200 euro, maar doe daar dan ook gemakkelijk 5-6 jaar mee. Of misschien wel langer, de ene heb ik 4 jaar nu en de andere 3 en ze zijn nog helemaal goed. Wel moet ik zeggen dat ik altijd meerdere jassen heb, ik heb meestal een stuk of 3-4 winterjassen. Momenteel dus 2 dure en twee anderen die iets van 40-70 euro kostten. Maar elk jaar een nieuwe hoeft dus niet en ik heb bv de afgelopen 2 jaar er geeneen gekocht.quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:11 schreef Loohcs het volgende:
Sparen is bij mij niet echt een doel, maar consumeren maakt vaak ook maar ff gelukkig (klinkt geitenwollensokken-achtig, maar dat is dan maar zo). Bij veel dingen is de lol er snel af als je ze eenmaal hebt. En wat kleding betreft: een jas van 30 euro 'doet' 't vaak net zo goed als een van 200. En zelfs met zo'n jas van 30 euro doe ik dan nog wel een paar winters. Zo hard slijt een jas echt niet. Kan meestal ook niet zeggen dat ik die van 200 euro echt veel mooier vind.
Herkenbaar!! Ik had dit geschreven kunnen hebbenquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:34 schreef Ciske- het volgende:
Zijn er nog meer mensen die het zo leuk vinden om te sparen dat ze soms moeite hebben met geld uitgeven?
Van huis uit heb ik altijd al meegekregen verstandig om te gaan met geld. Geen geld uitgeven wat je niet hebt, letten op aanbiedingen, goed vergelijken bij grote aankopen, etc.. enfin de 'normale' dingen dus. Echt pietepeuterig werd er overigens niet gedaan bij ons thuis.
Zelf ben nog ietsje fanatieker, alhoewel dat wat betreft m'n verhouding inkomsten / vaste lasten niet heel strikt nodig zou zijn. Ik vind het gewoon leuk en een soort uitdaging om zo zuinig mogelijk te leven en veel te sparen. Ik draag gerust een paar jaar dezelfde winterjas, heb geen 8 paar schoenen en hoef niet elk jaar een nieuw mobieltje. Verder vind ik het leuk om alle inkomsten / uitgaven bij te houden in een excelbestandje, niet zozeer uit angst dat ik tekort zal komen maar meer omdat een groeiende spaarrekening me blij maakt en motiveert![]()
Mijn zus vindt me er een beetje in doorslaan zegt ze, maar die koopt dan ook alles wat ze leuk vindt. Als we weleens samen gaan winkelen loopt zij dus al snel met 3 tassen vol en ik hooguit met 1 halfvolleZelf ben ik totaal geen impulsaankoper. Als er een leuk boek uitkomt dan kan ik best wachten tot ze het bij de bibliotheek hebben ipv het direct op bol.com te bestellen. Winkelen doe ik dan ook meer voor de gezelligheid dan om veel geld uit te geven. Toch vind ik mezelf geen krent. Als we ergens wat gaan eten of drinken ben ik niet te beroerd om de rekening te betalen, zuinig doen is voor mij niet gelijk aan profiteren van anderen en ik heb ook geen moeite met geld uitgeven aan dingen die ik gezellig vind
Maar ik fiets wel gerust een blokje om voor de duo verpakking tandpasta die in de aanbieding is bij de drogist
Ach ja, een beetje krenterig is het misschien wel..
Waar besparen jullie zoal op? Deel hier je ervaringen en tips!
Je kan ook brood gewoon in de vriezer leggen, dan blijft het langer goedquote:Op zondag 12 december 2010 17:57 schreef Inlognaam het volgende:
ik schroom er ook niet voor om bijv. afgeprijsd vlees of brood te kopen. Scheelt de helft en of het nu al die tijd bij mij of in de winkel ligt maakt me ook niet uit. Vaak wordt het toch dezelfde dag verbruikt.
Helaas is er sinds de lokale supermarkt verbouwd is geen enkel brood meer van de dag ervoor dat afgeprijsd isHet lijkt wel of ze dat hebben afgeschaft en dat die gewoon direct in de container verdwijnen vanwege het datum-stickertje. Jammer wel, ik had altijd wel variatie in het brood en ik ga echt geen 2.39 voor een brood betalen waarvan ik zelf ook weer de helft wegdonder.
2.39quote:Op zondag 12 december 2010 17:57 schreef Inlognaam het volgende:
Jammer wel, ik had altijd wel variatie in het brood en ik ga echt geen 2.39 voor een brood betalen waarvan ik zelf ook weer de helft wegdonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |