vooral tandarts verzekering is niet echt voordelig reken maar na, voor mijn eigen situatie, als ik tandverzekerd ben voor max 250, moet ik hiervoor ¤ 19 per maand betalen, dat is ¤228.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:48 schreef Ciske- het volgende:
Ja klopt, qua verzekeringen zit ik al wel goed denk ik op mijn zorgverzekering na.. die premie was al hoog en stijgt per volgend jaar weer met 10 euro.![]()
Ik ben dus druk bezig het zorgverzekeringen topic door te spitten en te vergelijken op Independer, om erachter te komen wat een goed alternatief voor me is. Feit is dat ik afgelopen jaar best wel wat zorg nodig heb gehad waaronder veel tandartskosten, dus ik wil wel goed verzekerd blijven..
Heb je gelijk in.. maar ik geef het niet uit aan andere dingen (tenminste nog niet idd), maar spaar het op. Dus mocht ik morgen onder een tram lopen dan heb ik wellicht wel dingen gemist die ik wel had kunnen betalen.. maar ja, dat risico loop je altijd natuurlijk. En dan maar liever een extra potje voor onvoorziene uitgaven of anders pensioenpotje, zeker gezien de onzekere toekomst wat het pensioen betreft. En sparen is gewoon al een vermaak op zich voor mijquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:10 schreef RemcoDelft het volgende:
TS, realiseer je 1 ding: besparen maakt niet dat je minder uitgeeft, de totale uitgaven in je leven blijven gelijk (namelijk: precies je inkomsten, tenzij je met 10 miljoen op de bank doodgaat).
Besparen op producten komt er dus op neer dat je netto meer/andere producten kan aanschaffen. En daar lijkt me niets mis mee
Hmm goed idee, moet ik ook eens naar kijken wat ik nou precies uitgegeven heb aan tandzorg afgelopen jaar... gelukkig kan ik alle facturen terugzien op de site van de verzekeraar.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:29 schreef Norro-tje het volgende:
vooral tandarts verzekering is niet echt voordelig reken maar na, voor mijn eigen situatie, als ik tandverzekerd ben voor max 250, moet ik hiervoor ¤ 19 per maand betalen, dat is ¤228.
kortom ik heb dat niet gedaan nu moet ik ook zeggen ik heb niet veel ziekte kosten gemaakt afgelopen jaren.
maar echt ik zeg je reken alles na van wat is het max bedrag dat ik verwacht te krijgen van mijn verzekering en wat betaal ik daar voor.
Ik heb wel 2 winterjassen van 200 euro, maar doe daar dan ook gemakkelijk 5-6 jaar mee. Of misschien wel langer, de ene heb ik 4 jaar nu en de andere 3 en ze zijn nog helemaal goed. Wel moet ik zeggen dat ik altijd meerdere jassen heb, ik heb meestal een stuk of 3-4 winterjassen. Momenteel dus 2 dure en twee anderen die iets van 40-70 euro kostten. Maar elk jaar een nieuwe hoeft dus niet en ik heb bv de afgelopen 2 jaar er geeneen gekocht.quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:11 schreef Loohcs het volgende:
Sparen is bij mij niet echt een doel, maar consumeren maakt vaak ook maar ff gelukkig (klinkt geitenwollensokken-achtig, maar dat is dan maar zo). Bij veel dingen is de lol er snel af als je ze eenmaal hebt. En wat kleding betreft: een jas van 30 euro 'doet' 't vaak net zo goed als een van 200. En zelfs met zo'n jas van 30 euro doe ik dan nog wel een paar winters. Zo hard slijt een jas echt niet. Kan meestal ook niet zeggen dat ik die van 200 euro echt veel mooier vind.
Herkenbaar!! Ik had dit geschreven kunnen hebbenquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:34 schreef Ciske- het volgende:
Zijn er nog meer mensen die het zo leuk vinden om te sparen dat ze soms moeite hebben met geld uitgeven?
Van huis uit heb ik altijd al meegekregen verstandig om te gaan met geld. Geen geld uitgeven wat je niet hebt, letten op aanbiedingen, goed vergelijken bij grote aankopen, etc.. enfin de 'normale' dingen dus. Echt pietepeuterig werd er overigens niet gedaan bij ons thuis.
Zelf ben nog ietsje fanatieker, alhoewel dat wat betreft m'n verhouding inkomsten / vaste lasten niet heel strikt nodig zou zijn. Ik vind het gewoon leuk en een soort uitdaging om zo zuinig mogelijk te leven en veel te sparen. Ik draag gerust een paar jaar dezelfde winterjas, heb geen 8 paar schoenen en hoef niet elk jaar een nieuw mobieltje. Verder vind ik het leuk om alle inkomsten / uitgaven bij te houden in een excelbestandje, niet zozeer uit angst dat ik tekort zal komen maar meer omdat een groeiende spaarrekening me blij maakt en motiveert![]()
Mijn zus vindt me er een beetje in doorslaan zegt ze, maar die koopt dan ook alles wat ze leuk vindt. Als we weleens samen gaan winkelen loopt zij dus al snel met 3 tassen vol en ik hooguit met 1 halfvolleZelf ben ik totaal geen impulsaankoper. Als er een leuk boek uitkomt dan kan ik best wachten tot ze het bij de bibliotheek hebben ipv het direct op bol.com te bestellen. Winkelen doe ik dan ook meer voor de gezelligheid dan om veel geld uit te geven. Toch vind ik mezelf geen krent. Als we ergens wat gaan eten of drinken ben ik niet te beroerd om de rekening te betalen, zuinig doen is voor mij niet gelijk aan profiteren van anderen en ik heb ook geen moeite met geld uitgeven aan dingen die ik gezellig vind
Maar ik fiets wel gerust een blokje om voor de duo verpakking tandpasta die in de aanbieding is bij de drogist
Ach ja, een beetje krenterig is het misschien wel..
Waar besparen jullie zoal op? Deel hier je ervaringen en tips!
Je kan ook brood gewoon in de vriezer leggen, dan blijft het langer goedquote:Op zondag 12 december 2010 17:57 schreef Inlognaam het volgende:
ik schroom er ook niet voor om bijv. afgeprijsd vlees of brood te kopen. Scheelt de helft en of het nu al die tijd bij mij of in de winkel ligt maakt me ook niet uit. Vaak wordt het toch dezelfde dag verbruikt.
Helaas is er sinds de lokale supermarkt verbouwd is geen enkel brood meer van de dag ervoor dat afgeprijsd isHet lijkt wel of ze dat hebben afgeschaft en dat die gewoon direct in de container verdwijnen vanwege het datum-stickertje. Jammer wel, ik had altijd wel variatie in het brood en ik ga echt geen 2.39 voor een brood betalen waarvan ik zelf ook weer de helft wegdonder.
2.39quote:Op zondag 12 december 2010 17:57 schreef Inlognaam het volgende:
Jammer wel, ik had altijd wel variatie in het brood en ik ga echt geen 2.39 voor een brood betalen waarvan ik zelf ook weer de helft wegdonder.
Neequote:Zijn er nog meer mensen die het zo leuk vinden om te sparen dat ze soms moeite hebben met geld uitgeven?
Nederlandse hokjes reactie.quote:Op zondag 12 december 2010 21:54 schreef PfenisBaron het volgende:
Wat een afschuwelijke Nederlands topic, daarom zullen de meeste ook altijd arbeiders blijven.
Van kleine besparingen wordt je niet rijker, wel ongelukkig.
inderdaad, dat dus. En het grootste genoegen haal ik uit het schrappen van onnodige uitgaven, en dus niet door te beknibbelen op essentiele dingen. Ik wil er gewoon eigenlijk niets van merken maar tegelijkertijd een beetje opletten.quote:Op zondag 12 december 2010 23:11 schreef eon68 het volgende:
"Van kleine besparingen wordt je niet rijker, wel ongelukkig"
Niet helemaal met je eens, je wordt er niet rijker door maar ongelukkig niet hoor. Een aantal jaren geleden wilde ik minder gaan werken omdat ik niet gelukkig wordt van een fulltime baan. Door juist kleine dingen te besparen is het voor mij nu mogelijk om maar 3 dagen te hoeven werken. Heb nu een hele hoop vrijheid en vrije tijd om die dingen te doen die ik leuk vind.
Afgelopen jaren nog steeds meer (juist in de kleine dingen) gaan besparen waardoor ik nu zelfs ieder jaar een verre reis kan maken en daar word ik gelukkig van.
Ik lees dit wel vaker, maar hiermee bespaar je zo weinig in verhouding tot het ongemak.quote:Op maandag 13 december 2010 09:01 schreef Freddeh het volgende:
* Thuis trekken we het toilet in de badkamer door met water dat we afvangen tijdens het douchen.
Hier is dat ook zo verdeeld. Het scheelt ook nogal of ík boodschappen ga doen, of zij. Zij koopt gewoon puur wat er op het lijstje staat (lijstjes maken we altijd), ik ben meer een genieter en maak graag iets lekker of doe er wat extra's bij. Als er bijv. koffie op het lijstje staat, koopt ze koffie. Punt. Als ik koffie koop is het Etheopian Blend Extra Dark Limited Ed. ofzoquote:Op maandag 13 december 2010 09:22 schreef Scorpie het volgende:
Mijn vriendin is zuinig, ik wat minder
Ik vind het geen ongemak. We zijn thuis met 3 personen die iedere ochtend douchen. Tegen de tijd dat 3 personen gedoucht hebben heb je 1 emmer vol water. Kleine moeite die emmer even onder de douche weg te tillen en door het toilet te gieten.quote:Op maandag 13 december 2010 09:18 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik lees dit wel vaker, maar hiermee bespaar je zo weinig in verhouding tot het ongemak.
Investeer in een zuinig toilet.
Wut? Dus je gaat ook echt wachten met doortrekken totdat je gedouched hebt enzo? Ik zou daar echt diepongelukkig van worden dat soort zaken. Los het dan liever structureel op idd door een zuinig toilet te kopen, of de boel zo aan te sluiten dat je niet met emmers hoeft te gaan lopen hannessen. Wat win je nou met dat soort acties?quote:Op maandag 13 december 2010 09:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik vind het geen ongemak. We zijn thuis met 3 personen die iedere ochtend douchen. Tegen de tijd dat 3 personen gedoucht hebben heb je 1 emmer vol water. Kleine moeite die emmer even onder de douche weg te tillen en door het toilet te gieten.
Nee, dat zie je dan weer verkeerd. Ik zit in een huurhuis en vertik het om zelf een toilet aan te schaffen als de woningcooperatie mij er een verschaft heeft. Daarnaast trekken we wel door als we naar het toilet zijn geweest, maar er zijn meerdere momenten per dag waarop je naar het toilet moet dus dan staat die emmer er al.quote:Op maandag 13 december 2010 09:30 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Wut? Dus je gaat ook echt wachten met doortrekken totdat je gedouched hebt enzo? Ik zou daar echt diepongelukkig van worden dat soort zaken. Los het dan liever structureel op idd door een zuinig toilet te kopen, of de boel zo aan te sluiten dat je niet met emmers hoeft te gaan lopen hannessen. Wat win je nou met dat soort acties?
Ah ok. No offence verder hoor, ieder zijn ding, maar ik vraag me serieus af wat de besparing is.quote:Op maandag 13 december 2010 09:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, dat zie je dan weer verkeerd. Ik zit in een huurhuis en vertik het om zelf een toilet aan te schaffen als de woningcooperatie mij er een verschaft heeft. Daarnaast trekken we wel door als we naar het toilet zijn geweest, maar er zijn meerdere momenten per dag waarop je naar het toilet moet dus dan staat die emmer er al.
Het hangt er van af of je afvalwaterheffing afhankelijk is van je waterverbruik, dat verschilt per gemeente. Als dat niet zo is heeft het eigenlijk geen nut omdat een kuub water maar een euro kost. Maar voor gemeenten waar je rioolkosten omhoog gaan bij een hoger waterverbruik loont het afaik wel.quote:Op maandag 13 december 2010 09:33 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ah ok. No offence verder hoor, ieder zijn ding, maar ik vraag me serieus af wat de besparing is.
Nee, een groot deel van het water spoelt weg door een mengkraan omdat die wat lekt tijdens het douchen. Er staat bij mij dus een emmer tegen de muur die het water van die kraan afvangt en een deel van het douchewater want ik spetter nogal tijdens het douchenquote:Op maandag 13 december 2010 09:38 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het hangt er van af of je afvalwaterheffing afhankelijk is van je waterverbruik, dat verschilt per gemeente. Als dat niet zo is heeft het eigenlijk geen nut omdat een kuub water maar een euro kost. Maar voor gemeenten waar je rioolkosten omhoog gaan bij een hoger waterverbruik loont het afaik wel.
Maareh, Freddeh, hoe vang je dat af dan? in een huurhuis kun je toch ook niet gaan breken om de afvoer richting een emmer te leiden? Je staat niet met een emmer tussen je benen neem ik aan?
Juist van kleine besparingen wordt je rijk zonder dat je daar ongelukkig van wordt.quote:Op zondag 12 december 2010 21:54 schreef PfenisBaron het volgende:
Van kleine besparingen wordt je niet rijker, wel ongelukkig.
Dat heb ik dus ook. Mijn vaste lasten zijn daarom erg laag, juist omdat ik er de laatste jaren even flink bovenop gezeten heb zodat ik nu én elke maand weinig kwijt ben én niks inlever qua comfort of moeitequote:Op maandag 13 december 2010 08:42 schreef BertV het volgende:
[..]
Nederlandse hokjes reactie.
Ik heb er een spel van gemaakt om zo min mogelijk vaste lasten te houden.
Ik heb hierdoor meer controle over mijn geld en kan juist leuke dingen doen.
Mocht ik plotseling minder inkomen ontvangen is er geen man overboord.
Sparen. Wil binnenkort samenwonen en (dus) verhuizen naar een grotere koopwoning. Daar is wel wat spaargeld voor nodig. En ook al heb ik het geld niet direct nodig, het is gewoon een prettig idee dat als er iets vervangen moet worden of mijn auto heeft een reparatie nodig dat ik het geld gewoon zonder met mijn ogen te knipperen op tafel kan leggen.quote:Op maandag 13 december 2010 10:08 schreef KingOfMars het volgende:
En wat doe je dan met die 700 euro? Naar kijken?
Een kuub (1000 liter) water kost ongeveer ¤1,30. Twintig liter water per dag is 7300 liter per jaar, dus je bespaart ongeveer ¤9,50 per jaar op deze manier. Gefeliciteerdquote:Op maandag 13 december 2010 09:38 schreef Freddeh het volgende:
Mij scheelt het zo'n 20 liter per dag. Met één emmer trek je 2x een kleine boodschap door.
Dus dat is 140 liter per week. Ik weet niet precies wat de kosten zijn voor een liter water, maar ik trek hem liever door met een emmer afgevangen water dat anders toch door de afvoer gaat, dan met een volle stortbak.
Ik wil overigens in m'n nieuwe woning dit afvoerwater wel gedeeltelijk laten wegspoelen via de stortbak van het toilet.
Duizend liter water (een kubieke meter of 'kuub') kost (2010) in Nederland 1,21 tot 2,10 euro [9]. Met andere woorden: voor water uit de kraan betaalt men 0,00121 - 0,00210 euro per liter (¤/dm3 of ¤/l) (dus tussen de één- en twee tiende eurocent: 0,12 - 0,21 eurocent per liter).quote:Op maandag 13 december 2010 09:38 schreef Freddeh het volgende:
Mij scheelt het zo'n 20 liter per dag. Met één emmer trek je 2x een kleine boodschap door.
Dus dat is 140 liter per week. Ik weet niet precies wat de kosten zijn voor een liter water, maar ik trek hem liever door met een emmer afgevangen water dat anders toch door de afvoer gaat, dan met een volle stortbak.
Ik wil overigens in m'n nieuwe woning dit afvoerwater wel gedeeltelijk laten wegspoelen via de stortbak van het toilet.
Ja of je leeft elke dag alsof het je laatste dag is en toen ging je wasmachine stuk én je tv én ging je dak ineens lekken.quote:Op maandag 13 december 2010 10:16 schreef KingOfMars het volgende:
Hey ik ben helemaal voor iets achter de hand hebben voor in het geval dat hoor, maar voor sommigen lijkt het sparen een doel op zich te zijn. Heb je straks een ton op de bank staan en dan loop je onder een tram.
quote:Op maandag 13 december 2010 10:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja of je leeft elke dag alsof het je laatste dag is en toen ging je wasmachine stuk én je tv én ging je dak ineens lekken.
Hallo wehkamp en leen.nl !![]()
quote:Hey ik ben helemaal voor iets achter de hand hebben voor in het geval dat hoor,
Dat hoor ik wel van meer mensen, en daar heb ik wel weer wat moeite mee. Tenminste, ze moeten het zelf weten, maar ik pas ervoor zelf op deze manier te leven. Op deze manier maak je het jezelf onnodig moeilijk en als zowel het geld aanwezig is, als dat de uitgave zin heeft, dan zie ik geen reden die twee niet liefdevol bijeen te laten komen.quote:Op maandag 13 december 2010 10:39 schreef Qwea het volgende:
En dat stond op de spaarrek, en van de spaarrek gaat niks af
Dit vind ik dus idioot, je hebt het geld en je hebt het nodig.quote:Laatst alleen het wat minder handig gedaan. Een flink bedrag overgeboekt... en toen opeens moest de hond naar de DAEn dat stond op de spaarrek, en van de spaarrek gaat niks af
Dus ik heb het maar ff gebietst
Dat inderdaad. Dus dan wil je sparen voor een auto van 40k, maar daar kom je niet want je moet teveel belasting gaan betalen over je 20k en een beetje.quote:Op maandag 13 december 2010 11:49 schreef Metro2005 het volgende:
Boven de 20k en een beetje moet je belasting gaan betalen over het bedrag boven de 20k en een beetje. Echt te achterlijk voor woorden maar dat terzijde
Buiten het feit dat ik je besparingsgedrag volkomen belachelijk vind zal ik je toch wat tips geven.quote:Op maandag 13 december 2010 09:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik vind het geen ongemak. We zijn thuis met 3 personen die iedere ochtend douchen. Tegen de tijd dat 3 personen gedoucht hebben heb je 1 emmer vol water. Kleine moeite die emmer even onder de douche weg te tillen en door het toilet te gieten.
Voor onze nieuwe woning zijn we trouwens ook wat dingetjes aan het bekijken.
Zo willen we bijvoorbeeld waterverwarming middels een zonnepanelensysteem op het dak. Dit zijn dan geen zonnecollectoren, maar panelen waar buizen in zitten, die worden verwarmd met UV straling, je hebt dus nagenoeg geen zonlicht nodig. Overdag warmt het gewoon automatisch op.
Behalve dat heb ik iets gehoord laatst over panelen die je onder je douchecabine kan monteren. Dit is ook met een buizensysteem waardoor het afvoerwater spoelt (wat nog warm is), langs de warmwateraanvoer waardoor je minder warm water hoeft bij te mengen om het water op temperatuur te krijgen. Scheelt op jaarbasis ook aardige centen.
Ja, mooi hequote:Op maandag 13 december 2010 11:00 schreef KingOfMars het volgende:
Ja dat vind ik dus écht bezopen. Ben je aan het sparen voor onvoorziene omstandigheden, doet zo'n omstandigheid zich voor, ga je lenen..
Al die andere dingen doe ik niet.quote:Op maandag 13 december 2010 11:02 schreef keko het volgende:
[..]
Dit vind ik dus idioot, je hebt het geld en je hebt het nodig.
de emmer onder de douche kan ik me ook niet voorstellen.
Ik vergelijk ook graag mijn internetabonnement, verzekering en kijk ook op tig websites en winkels voordat ik een apparaat koop van 500 euro, maar een beetje genieten van het leven mag er toch ook wel bij zijn.
Ik ga graag uit eten en op reis. Door op het één te besparen, kan ik het ander meer doen en al met al probeer ik gewoon een mooie reserve op mijn spaarrekening te houden voor wanneer dat nodig is (kapotte dakgoot of wasmachine of allebei, ik wil daar idd niet voor moeten lenen). En dus niet alleen maar om het erop te hebben staan, de enige die daar echt blij van wordt is uiteindelijk de bank....
Dat lijkt wel vrij obsessief als je op het moment niet kan beslissen om dat gewoon te betalen van je reserve op dat moment.quote:Op maandag 13 december 2010 12:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, mooi he
Dat was wel ff een faalDus ik doe het deze maand wel ff anders
Ik heb het beslist. En het antwoord was "Nee"quote:Op maandag 13 december 2010 13:00 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Dat lijkt wel vrij obsessief als je op het moment niet kan beslissen om dat gewoon te betalen van je reserve op dat moment.
Je bent nog niet bekend met het systeem waar ik het over heb blijkbaar. Ik zal eens zoeken voor je.quote:Op maandag 13 december 2010 12:05 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Buiten het feit dat ik je besparingsgedrag volkomen belachelijk vind zal ik je toch wat tips geven.
De verwarming waarover jij het hebt is waarschijnlijk een systeem met geïntegreerde zonnecollectoren. Dit systeem werkt tegenwoordig al prima en is zelfs in dakramen te integreren.
Dat je geen zon nodig hebt is onzin, wel is het zo dat je minder zon nodig hebt omdat de temperatuur niet zo hoog hoeft te zijn. De collectoren worden namelijk gekoppeld aan lage-temperatuurverwarming die niet zo'n hoge omzetwaardes heeft omdat de temperatuur binnenin lager ligt.
Het andere systeem is warmteterugwinning op douchewater. Ook niets nieuws en het kan eigenlijk al bewerkstelligt worden door een juiste plaatsing van de buizen.
Wat verder nog zou kunnen besparen: speciale 6-liter toiletten, hot-fill aansluitingen op bijv. je vaatwasser, speciale douchekoppen. kranen, 'extra' kleine boilers die een lang leidingnetwerk compenseren en natuurlijk ISOLATIE. Maar voor alles geldt dat het eerst een (flinke) investering vereist, en ik denk dat jij dat er niet voor over hebt.
Omdat je spaardrang obsessief isquote:Op maandag 13 december 2010 13:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb het beslist. En het antwoord was "Nee"
Ja, ik weetquote:Op maandag 13 december 2010 13:05 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Omdat je spaardrang obsessief is
Hoeveel waarde heeft een vrij uur voor je? Oftewel, als dezelfde tijd die je hieraan besteed aan overwerken op je werk, zou je dan niet meer besparen?quote:ik fiets wel gerust een blokje om voor de duo verpakking tandpasta die in de aanbieding is bij de drogist
En dat is dan ook weer onzin. Je hebt direct en indirect (diffuus) zonlicht. Het is niet zo dat diffuus licht opeens geen energie bezit. Net als geldt dat voor zonnecellen ook geen direct zonlicht nodig is. Probeer maar: op een lichtbewolkte zomerse dag zal een donkere auto evengoed warm aanvoelen.quote:Op maandag 13 december 2010 12:05 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Buiten het feit dat ik je besparingsgedrag volkomen belachelijk vind zal ik je toch wat tips geven.
De verwarming waarover jij het hebt is waarschijnlijk een systeem met geïntegreerde zonnecollectoren. Dit systeem werkt tegenwoordig al prima en is zelfs in dakramen te integreren.
Dat je geen zon nodig hebt is onzin, wel is het zo dat je minder zon nodig hebt omdat de temperatuur niet zo hoog hoeft te zijn. De collectoren worden namelijk gekoppeld aan lage-temperatuurverwarming die niet zo'n hoge omzetwaardes heeft omdat de temperatuur binnenin lager ligt.
Als dat echt je argument is, dan zou je het bespaarde geld ook moeten doneren aan een stichting die voor watervoorzieningen zorgt in de desbetreffende landen. Gezien je bespaargedrag heb ik toch het idee dat je dat niet doet....quote:Op maandag 13 december 2010 13:03 schreef Freddeh het volgende:
[..] terwijl er mensen zijn op deze aardbol die te weinig drinken hebben.
heb je een fiscale partner, dan mag je het dubbele sparen voordat je vermogensbelasting moet betalen. Bovendien hoef je niet voor de reeds gespaarde 20/40k belasting te betalen dat hoeft enkel voor het bedrag wat je daarboven aan vermogen hebt.quote:Op maandag 13 december 2010 11:49 schreef Metro2005 het volgende:
Boven de 20k en een beetje moet je belasting gaan betalen over het bedrag boven de 20k en een beetje. Echt te achterlijk voor woorden maar dat terzijde
Maar dit vrije uur wordt niet vrij besteed, het wordt economisch besteed... Dus is het redelijk om er een andere economische optie tegenin te brengenquote:Op maandag 13 december 2010 15:05 schreef pussywillow het volgende:
Wat heeft het nou voor zin om een vrij uur te vergelijken met een uur overwerken? Het is niet voor niets een vrij uur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |