Daarmee bespaar je een liter per beurt, wat neerkomt op 0,14 cent (ofwel 0,0014 euro) per beurt. En dan heb je nog eens dat vrijwel elke wc tegenwoordig een aparte knop heeft voor een kleine beurt, waarbij je dus niks bespaart.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:34 schreef Ireth het volgende:
Doe een baksteen in de stortbak van je wc! Hierdoor zal je vlotter eerder het niveau van [vol] bereikt hebben en gebruik je dus minder water bij het doortrekken (en dan heb je echt nog wel voldoende om je maaltijd van de vorige dag weg te spoelen)
Groenten invriezen? Als het ontdooit wordt het zo'n slappe zooi. Slechte ervaring met bevroren komkommer...quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:04 schreef Cat22 het volgende:
Badkamer met daglicht FTW.![]()
Echte tips: plastic zakken hergebruiken als vuilniszak.
Restjes groenten invriezen als je ziet dat je teveel hebt.
En een aantal zaken die over de datum zijn kun je nog prima eten. Ik ben dan ook een groot fan van de kortingsstickers van de AH.
Zou je ook om de dag kunnen doenquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:50 schreef Greys het volgende:
[..]
En als je gaat douchen of in bad gaat, spoel je voordat het water eens goed warm is zomaar een paar liter door het putje. Dus emmer in je bad/douche, opvangen dat koude water en daar kan je mooi je planten mee water geven.
Maar dat bestaat dan ook grotendeels uit water!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Groenten invriezen? Als het ontdooit wordt het zo'n slappe zooi. Slechte ervaring met bevroren komkommer...
Restjes warm eten gaat de koelkast in als ik het volgende dag opeet. Als het teveel is gooi ik het ook in de vriezer jaquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:17 schreef princess-a het volgende:
[..]
Maar dat bestaat dan ook grotendeels uit water!
Restjes warm eten gaan hier altijd in de diepvries, zo heb je de volgende keer weer een hele maaltijd
Je moet ook geen komkommer invriezen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Groenten invriezen? Als het ontdooit wordt het zo'n slappe zooi. Slechte ervaring met bevroren komkommer...
Ik gooi groenten liever in de koeling, of eet ze meteen op. Ik ben van de luie voorgesneden groenten in zakjes enzo, dus heb sowieso nooit veel in huis.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Je moet ook geen komkommer invriezen.Maar boontjes, asperges en andere groenten gaat prima. Paprika kan ook, die wordt wat slapper maar kun je prima door een pasta gooien bij voorbeeld.
Wij hebben nog zo´n ouderwets hoge hangende stortbak-met-trektouw, dus geen apart knopquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:12 schreef Adames het volgende:
[..]
Daarmee bespaar je een liter per beurt, wat neerkomt op 0,14 cent (ofwel 0,0014 euro) per beurt. En dan heb je nog eens dat vrijwel elke wc tegenwoordig een aparte knop heeft voor een kleine beurt, waarbij je dus niks bespaart.
Dus jij kiest voor de baksteen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:55 schreef Ireth het volgende:
[..]
Wij hebben nog zo´n ouderwets hoge hangende stortbak-met-trektouw, dus geen apart knop
Neuh, maar het was wel een tip die ik ooit gelezen had om te besparenquote:
Ik heb mijn brood standaard in de vriezer liggen en als ik wat nodig heb haal ik er het aantal benodigde plakken uit. En ik vind brood van de Aldi beter te knagen dan dat van de AH en het is nog goedkoper ook.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:12 schreef Adames het volgende:
[..]
Daarmee bespaar je een liter per beurt, wat neerkomt op 0,14 cent (ofwel 0,0014 euro) per beurt. En dan heb je nog eens dat vrijwel elke wc tegenwoordig een aparte knop heeft voor een kleine beurt, waarbij je dus niks bespaart.
Waar ik zelf voornamelijk op bespaar is het eerder genoemde 'geen frisdranken en snoep', al heeft het er ook mee te maken dat ik er gewoon niet van hou. Koffie, thee en af en toe een bier is voldoende. Verder koop ik als student nu liever redelijk goed brood, ipv die van een euro per heel brood in de supermarkt.
Dat goedkope brood is zo snel droog waardoor ik veel te dik broodbeleg er op doe en vaak genoeg broodjes in de kantine koop ipv mijn eigen brood op eet. Liever dan brood wat langer goed blijft zodat ik ook 3-4 dagen later nog gewoon enigzins lekker brood kan eten.
Zal ik nog eens proberen dan, laatste keer dat ik daar wat had gekocht vond ik het toch tegenvallenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik heb mijn brood standaard in de vriezer liggen en als ik wat nodig heb haal ik er het aantal benodigde plakken uit. En ik vind brood van de Aldi beter te knagen dan dat van de AH en het is nog goedkoper ook.
Lekker ook, zoveel as. Haal dan ergens pallets op voor nop.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:27 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Als je een haard hebt kan je van je reclamefolders briketten maken
waardoor je minder hoeft te stoken
In de omg Uden heb ik er nog wel ene paar voor degene die interesse hebbenquote:Op maandag 23 mei 2011 13:29 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Lekker ook, zoveel as. Haal dan ergens pallets op voor nop.
Een echte vrek laat de as over zn tuin strooien, nadat er regen overheen is geweest, Is de ideale blubber voor planten. Scheelt weer zak mest bij de Intratuinquote:Op maandag 23 mei 2011 13:29 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Lekker ook, zoveel as. Haal dan ergens pallets op voor nop.
Frisdrank in België kopen en in Nederland inleveren voor het statiegeldquote:Op maandag 23 mei 2011 13:24 schreef bijdehand het volgende:
Voor frisdrank enzo kan je toch wel wat supermarkten afrijden, in de aanbieding is het meestal heel goedkoop.
Verder bezuinig ik nooit, consuminderen is niks voor mij
Beter slacht je hem zelf. Gewoon in de badkamer, schijnen meer mensen te doenquote:Op donderdag 26 mei 2011 00:39 schreef Ravenous het volgende:
- Koop een koe en laat hem slachten. Dat levert een vriezer vol vlees op. Vaak is dit goedkoper, maar niet altijd (je hebt blijkbaar speciale koeien en gewone Bertha's)
Echte vrekken schijten in hun eigen tuin.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Een echte vrek laat de as over zn tuin strooien, nadat er regen overheen is geweest, Is de ideale blubber voor planten. Scheelt weer zak mest bij de Intratuin
Eerder stroomverspilling. Internet wordt niet duurder door het meer te gebruiken, computergebruik wel.quote:Een echte vrek zit trouwens weinig op Fok, want een Internetabbo is natuurlijk geld verspillen
Nee maar voor Internet moet ook betaald worden, dus een kostenpost die je kan lozen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 01:16 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Echte vrekken schijten in hun eigen tuin.
[..]
Eerder stroomverspilling. Internet wordt niet duurder door het meer te gebruiken, computergebruik wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |