abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90507904
Originele topicstart:
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:34 schreef Ciske- het volgende:
Zijn er nog meer mensen die het zo leuk vinden om te sparen dat ze soms moeite hebben met geld uitgeven?

Van huis uit heb ik altijd al meegekregen verstandig om te gaan met geld. Geen geld uitgeven wat je niet hebt, letten op aanbiedingen, goed vergelijken bij grote aankopen, etc.. enfin de 'normale' dingen dus. Echt pietepeuterig werd er overigens niet gedaan bij ons thuis.

Zelf ben nog ietsje fanatieker, alhoewel dat wat betreft m'n verhouding inkomsten / vaste lasten niet heel strikt nodig zou zijn. Ik vind het gewoon leuk en een soort uitdaging om zo zuinig mogelijk te leven en veel te sparen. Ik draag gerust een paar jaar dezelfde winterjas, heb geen 8 paar schoenen en hoef niet elk jaar een nieuw mobieltje. Verder vind ik het leuk om alle inkomsten / uitgaven bij te houden in een excelbestandje, niet zozeer uit angst dat ik tekort zal komen maar meer omdat een groeiende spaarrekening me blij maakt en motiveert O+

Mijn zus vindt me er een beetje in doorslaan zegt ze, maar die koopt dan ook alles wat ze leuk vindt. Als we weleens samen gaan winkelen loopt zij dus al snel met 3 tassen vol en ik hooguit met 1 halfvolle :+ Zelf ben ik totaal geen impulsaankoper. Als er een leuk boek uitkomt dan kan ik best wachten tot ze het bij de bibliotheek hebben ipv het direct op bol.com te bestellen. Winkelen doe ik dan ook meer voor de gezelligheid dan om veel geld uit te geven. Toch vind ik mezelf geen krent. Als we ergens wat gaan eten of drinken ben ik niet te beroerd om de rekening te betalen, zuinig doen is voor mij niet gelijk aan profiteren van anderen en ik heb ook geen moeite met geld uitgeven aan dingen die ik gezellig vind :) Maar ik fiets wel gerust een blokje om voor de duo verpakking tandpasta die in de aanbieding is bij de drogist :P Ach ja, een beetje krenterig is het misschien wel..

Waar besparen jullie zoal op? Deel hier je ervaringen en tips! ^O^
en de laatste post
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:24 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik ook, en de foldertjes bekijk ik online:

Zet dat in een tekstbestandje en sla het op als .bat
Als je je browser open hebt staan, even het bat bestandje aanklikken en alle aanbiedingen vliegen om je oren.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
start /d explorer http://www.ah.nl/bonus
start /d explorer http://www.c1000.nl/aanbiedingen
start /d explorer http://www.lekkerdoen.nl/dirk-bas-digros/aanbiedingen
start /d explorer http://www.plus.nl/
start /d explorer http://www.mcd-supermarkt.nl/
start /d explorer http://www.hoogvliet.com/weekvoordeel/weekvoordeel/onlinefolder.aspx
start /d explorer http://www.coop.nl/index.cfm?action=aanbiedingen.main
start /d explorer http://www.jumbosupermarkten.nl
start /d explorer http://www.spar.nl/nucontroller.asp?portalid=1&navid=43&lcid=nl
  maandag 27 december 2010 @ 20:35:48 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90508319
quote:
Ik draag gerust een paar jaar dezelfde winterjas,
Als je een kwaliteitief goede jas koopt, kan dit ook makkelijk.
Zelf bespaar ik op dvd's. die download ik. koop er 100 voor circa 17 euro.
Voor mn eiwitten (whey) zoek ik elke maand wel waar de goedkoopste te koop zijn.
In de sportschool neem ik altijd me eigen drinken mee (budon met water)
In de supermakrt neem ik altijd een doos ipv een tas. Dit staat meer 'straat' bespaart me een tasje van 25 cent die ik thuis toch wegflikker.
pi_90513551
Bedankt voor die links snabbi ^O^

In reactie op laatste berichten uit het vorige deel.. ik vind het juist leuk om reclameblaadjes door te bladeren onder de koffie oid. En dan te profiteren van 2 voor 1 aanbiedingen, of meer stuks verpakkingen. Het is niet alsof ik tegen mijn zin 10 km omfiets om dat ik die 10 cent goedkopere tandpasta moét hebben ofzo. Zoals iemand al zei, vaak gaat het alles bij elkaar om veel meer dan een paar cent. En als je er dan voor jezelf ook nog plezier uit haalt, why not? :)
pi_90668756
Geweldig!Eendeel2vanhetvrekkigeschrapertopic!FFvolgenvoordiemeesterlijketips! ^O^
Sorryvoordeweinigespatiesenentersindezepost,zoslijtmijntoetsenbordmindersnel!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 31 december 2010 @ 16:21:59 #5
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90681095
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:20 schreef CoExist het volgende:
Geweldig!Eendeel2vanhetvrekkigeschrapertopic!FFvolgenvoordiemeesterlijketips! ^O^
Sorryvoordeweinigespatiesenentersindezepost,zoslijtmijntoetsenbordmindersnel!
:D :'( en _O-
pi_90721956
Guido zei het ook in zijn oudejaarsconference 2010: als je rijk wil worden, moet je minder plee papier gebruiken.

Ik sla toch even over ;)
pi_90727303
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Guido zei het ook in zijn oudejaarsconference 2010: als je rijk wil worden, moet je minder plee papier gebruiken.

Ik sla toch even over ;)
Noem me lui, maar de besparen op producten die geen reet kosten zijn me te veel moeite. Ik werk vanaf de andere kant. Ik kijk naar de posten waaraan ik het meest uitgeef en steek energie in.
pi_90732180
In het engels heet dat verkeerde soort krenterigheid ook wel "Penny Wise, Pound Foolish"
pi_90749337
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 01:03 schreef VanishedEntity het volgende:
In het engels heet dat verkeerde soort krenterigheid ook wel "Penny Wise, Pound Foolish"
Nog een paar;

Zuinigheid bouwt huizen als kastelen

klagers geen nood , en pochers geen brood

Van geld dat we niet hebben, kopen we dingen die we niet nodig hebben, om indruk te maken op mensen die we niet mogen.

Sommige mensen hebben een duur horloge, ik heb liever de tijd....

Wie niet steelt of erft, blijft arm tot hij sterft!

If you look after the pennies the pounds will look after themselves.

;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_90759639
Met welk doel bespaar je?

Ik zie het om me heen dat wanneer die een hobby gaat worden, ze nooit geld uitgeven. Steeds minder en minder. Dan heb je een rekening en dan wil je niks uitgeven omdat het dan zonde is voor die straffe periode waarin je brood met harde korstjes hebt moeten herkauwen
  zondag 2 januari 2011 @ 20:57:07 #11
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_90762813
Kijk, besparen is nooit verkeerd. Als je op bijv. verzekeringen kunt besparen door even naar independer te surfen, dan heb je gewoon euro's bespaard.
Bij mij het afgelopen jaar (2010) op:
- de autoverzekering: 10 euro / maand.
- de zorgverzekering: 15 euro / maand.
- de TV/internet/telefoon: 10 euro / maand,
- energie: 15 euro / maand.

Dat is bij elkaar - door een klein beetje zoeken - per maand dus 50 euro besparen op zaken die je toch al (nodig) had en die je ook nodig zult blijven hebben... Bovendien heb ik de schurft aan verzekeraars, dus elke euro die ik daaraan niet hoef te betalen is er een die ik het liefst meteen drie keer uitgeef ;).

Verder besparen kan wel, maar dan moet er wel veel moeite worden gedaan:
- boodschappen gestructureerder inkopen
- minder auto rijden
- minder douchen
- kachel minder hoog

Dat zijn dus dingen die ik liever niet doe. Wat echter wél goed werkt, is om bij te houden wat je allemaal uitgeeft / verbruikt. Dat leidt tot inzicht in 'waar gaat het geld naartoe' en op die manier kun je veel gerichter sturen op uitgaven (zowel de noodzakelijken als de gewensten).

Door bijhouden en door slim om te gaan met typische 'low interest'-producten (verzekeringen, energie) kan ik gewoon blijven uitgeven wat ik wil. Eigenlijk zie ik het besparen op veel dingen als een mogelijkheid om meer leuke dingen te doen/kopen of biertjes te drinken met vrienden. Zeg maar: een optimalisatie van de cashflow :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zondag 2 januari 2011 @ 22:28:21 #12
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_90769246
Budgetteren en financiën stroomlijnen is ook een van mijn hobby's geworden sinds ik alleen sta. Het is zeker niet zo dat ik mezelf alles ontzeg, of om rij voor een dubbeltje, maar ieder abonnement of grotere uitgave gaat wel even voor de "commissie" in de bovenkamer voordat ik beslis. Ben absoluut niet gierig, ga iedere dag wel buiten de deur lunchen / dineren (single jongen eh :)) 2 x per maand even pilzen in de kroeg en besteed veel aan mijn hobby, maar dat soort dingen doe je het voor lijkt me. Alles oppotten is ook niet alles. Leuk topic! Voor mensen die hulp zoeken op dit gebied, zie mijn topic: [Aangeboden] hulp bij financiële administratie/uitgaven/schulden etc.
pi_90769267
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:57 schreef Goverman het volgende:
Eigenlijk zie ik het besparen op veel dingen als een mogelijkheid om meer leuke dingen te doen/kopen of biertjes te drinken met vrienden. Zeg maar: een optimalisatie van de cashflow :)
Inderdaad. Ik zal niet echt minder gaan uitgeven, maar wil er gewoon meer producten/diensten van kopen :P
pi_90795802
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Van geld dat we niet hebben, kopen we dingen die we niet nodig hebben, om indruk te maken op mensen die we niet mogen.
Wat een geweldige spreuk! :D

Zo juist een paar nieuwe Converse sneakers gekocht voor ¤ 85,-
Fuck sparen! :W
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_90796017
Leuk, een vervolg! Ik ben ook wel bang dat veel mensen (including me) verslaafd raken en niet meer kunnen genieten van het uitgeven van geld. Maar goed, dat zien we dan wel weer ;)
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_90796672
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:46 schreef mark_dabomb het volgende:
Leuk, een vervolg! Ik ben ook wel bang dat veel mensen (including me) verslaafd raken en niet meer kunnen genieten van het uitgeven van geld. Maar goed, dat zien we dan wel weer ;)
Wel ff je sloeber besparings tips posten hé!
Hebben mensen die een minder gefortuneerde spaarrekening hebben ook wat te lachen!
pi_90806960
Tips,

- Poep en plas op de zaak geld verdienen en geen kosten dubbele winst!
- Films/muziek downloaden en alleen kopen als ze goed blijken te zijn en je er dus waarde aan hecht
- Sportschool opzeggen hardlopen gaat prima buiten *O* net als zwemmen (in de zomer) voetballen etc kan ook allemaal met weinig geld.
- Geen korte ritjes met een motorvoertuig maken (Tenzij zware last o.i.d..) pak de fiets of de benenwagen.
- Ieder jaar al je abonnementen/verzekeringen bekijken/aanpassen

Succes! ^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
  maandag 3 januari 2011 @ 19:49:09 #18
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90807031
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Tips,

- Poep en plas op de zaak geld verdienen en geen kosten dubbele winst!
Inc. telefoon en laptops opladen etc op je werk :D
pi_90807256
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:49 schreef ukga het volgende:

[..]

Inc. telefoon en laptops opladen etc op je werk :D
Idd :)
pi_90810589
quote:
[b]Op maandag 3 januari 2011 19:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
- Films/muziek downloaden en alleen kopen als ze goed blijken te zijn en je er dus waarde aan hecht
Dat is niet besparen, dat is diefstal.

In dat geval is mijn tip om gewoon met een vol winkelwagentje de supermarkt uit te lopen zonder te betalen.
pi_90812907
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee dat is een sample bekijken en/of beluisteren indien niet ok delete ik het meten :)
Net zoals je vroeger bij de platenzaak een lp kon beluisteren voordat je deze wel of niet ging aanschaffen :7
pi_90813913
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

In dat geval is mijn tip om gewoon met een vol winkelwagentje de supermarkt uit te lopen zonder te betalen.
Is geen diefstal, voor eigen gebruik mag je downloaden!
pi_90814308
quote:
Op maandag 3 januari 2011 21:33 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Nee dat is een sample bekijken en/of beluisteren indien niet ok delete ik het meten :)
Net zoals je vroeger bij de platenzaak een lp kon beluisteren voordat je deze wel of niet ging aanschaffen :7
Wat let je om naar de FRS te gaan en daar te luisteren da?

Of via iTunes, de eerste 30 seconden luisteren (wordt 90 dacht ik).

Ofwel, compleet zinloos.
pi_90814360
quote:
Op maandag 3 januari 2011 21:51 schreef IonTech het volgende:

[..]

Is geen diefstal, voor eigen gebruik mag je downloaden!
Ik mag mezelf ook verdedigen, zal ik je eve op je bek slaan? Omdat het kan.

Ofwel, lul niet zo krom. Diefstal is niet besparen.
pi_90816804
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:58 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik mag mezelf ook verdedigen, zal ik je eve op je bek slaan? Omdat het kan.

Ofwel, lul niet zo krom. Diefstal is niet besparen.
Diefstal is een strafrechtelijk delict, muziek downloaden is dat niet.
Om het nog even makkelijk voor je te maken: muziek downloaden voor eigen gebruik is geen diefstal.

Kortom, mooi besparen op muziek :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')