Ah Socios, Jij bent expert geloof ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:15 schreef Socios het volgende:
Iedere uitgegeven cent noteren en rubriceren.
Ja, zoiets.quote:
En ledlampen zijn beter dan spaarlampen want?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, zoiets.
Begroten hoeveel euro maandelijks waarvoor nodig is en iedere uitgave in die categorie `afboeken´.
Daardoor altijd precies weten wat er te besteden is. Echt, men gaat dan vanzelf besparen. Het wordt een sport.
Sorteert veel meer effect dan een lampie ergens aan- of uitlaten. De spaarlampen zijn natuurlijk goed; ik gebruik zelfs LED-lampen.
Nog zuiniger.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:28 schreef liesje1979 het volgende:
En ledlampen zijn beter dan spaarlampen want?
Ik woon hier alleen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:24 schreef FredvZ het volgende:
Als je in de stad woont en een gezin hebt dat uit 4 of meer personen bestaat (en je dus ongeveer 1 brood per dag of meer verbruikt) zou het zomaar eens goedkoper kunnen zijn om dagelijks op je fiets langs de super te rijden dan een vriezer in huis te halen om brood in te vriezen.
Brood invriezen is namelijk ontstaan als luxe, om dagelijks vers brood in huis te hebben.
Wat wel flink geld kan besparen is het invriezen van kip en rundvlees.
Met Spartaans stoken valt ook een boel te besparen.
Overbodige spullen niet weggooien, maar op marktplaats zetten.
En voor de pro vrekken:
- geen drinken in huis halen, alleen water drinken
- geen snoep/koek in huis halen, maar de restjes van het avondeten bewaren en die als snack opwarmen 's avonds.
2 katten hier dus ik moet wel. Veeg je dan ofzo?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:49 schreef Socios het volgende:
Ik doe maar eens in de twee maanden stofzuigen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:15 schreef Socios het volgende:
Iedere uitgegeven cent noteren en rubriceren.
Waardoor je dus juist ook weer meer verwarming stookt in de winterquote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Nog zuiniger.
(Wel eenmalig duur in aanschaf)
En het toffe van LED-lampen is. Ze geven ook geen warmte af, je kan ze gewoon vol aanraken, ook al branden ze uren lang.
LED-lampen zijn ook meteen op sterkte.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:20 schreef aabmup het volgende:
Maar bij de trap en in de gang naar de voordeur hangen nog de gewone lampen, die meteen aan gaan. ipv met vertraging om op juiste sterkte te zijn.
Als je dat doet kun je ook zo'n permanente stoffen stofzuigerzak kopen die je steeds leegmaakt.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:43 schreef liesje1979 het volgende:
Ook wel een bespaartip: ik doe soms mijn stofzuigerzak leegmaken. Maar dat is meer omdat ik steeds vergeet nieuwe te kopen
ook een zuinuge kan je tweedehands vinden..... elke keer als twee mensen gaan samen wonen dan dumpen ze hun overbodige ijskast op marktplaats,,,, ha haquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:38 schreef Erasmo het volgende:
Oude koelkast? Dan loont het wellicht om een nieuwe te kopen, die zijn vaak dusdanig zuiniger met elektriciteit dat het de kosten van een nieuwe rechtvaardigt.
Dat gaat hier niet lukken met mijn huisdieren....na een week zou je al enkelhoog door de haren en veren lopen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 02:49 schreef Socios het volgende:
Ik doe maar eens in de twee maanden stofzuigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |