quote:yep en dat zal ik de rest van mijn leven zoveel mogelijk blijven doen... Het bevalt me prima. Wissel mijn salades wel af met koolhydraat arm brood en eet af en toe wel eens wat aardappels e.d. Maar verder zoveel mogelijk low-carb, ik voel me daar echt prettig bij. Geen (vr)eetbuien meer en niet meer de hele dag trek.
het stoepje verkoopt het. En allison brood van de ah bevat ook minder koolhydraten.quote:Koolhydraatarm brood? Hoe/wat/waar?
Ik heb het boek. Erg leuk om te lezen, maar ik heb er nog nooit iets uit gemaakt, omdat er altijd wel minimaal 2-3 dingen in de recepten staan die ik niet heb (sesamolie, bepaald soort bonen, cognac, saffraan, hoisinsaus). Er staan sowieso veel Aziatische dingen in en dat vind ik niet zo erg lekker. En hij werkt heel veel met verse kruiden zoals mint en koriander.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:17 schreef Ravka het volgende:
Ik zag in een lijstje iets voorbij komen van Ainsley Harriott. Iemand bekend met 'snel en slank' en zo-ja is dat een aanrader?
Allison is toch dat gortdroge brood? Ach-ja daar vergaat je zin in meer ook van dus dubbel zo effectief. Ik ga eens richting AH. Volkorencrackers zijn lekker namelijk.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Allinson brood vind ik helaas echt niet lekkerIk zweer bij boerenvolkoren
![]()
Ravka: Ik heb Snel en Slank, net als veel anderen hier! Ikzelf heb er nog maar weinig uit gemaakt, eigenlijk. Maar er staan wel veelbelovende recepten in, toch
Ja nogalquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat spannend Progje!
Vervelend dat je geen invloed op het weer hebt he?
Ja ik vind het ook niet lekker, die van het stoepje is wel lekker.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:26 schreef Ravka het volgende:
[..]
Allison is toch dat gortdroge brood? Ach-ja daar vergaat je zin in meer ook van dus dubbel zo effectief. Ik ga eens richting AH. Volkorencrackers zijn lekker namelijk.
O, goed te weten want ik ben ook niet zo van de Aziatische keuken. Maar staat er nog voldoende anders tussen of kan ik beter even verder kijken?quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:25 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik heb het boek. Erg leuk om te lezen, maar ik heb er nog nooit iets uit gemaakt, omdat er altijd wel minimaal 2-3 dingen in de recepten staan die ik niet heb (sesamolie, bepaald soort bonen, cognac, saffraan, hoisinsaus). Er staan sowieso veel Aziatische dingen in en dat vind ik niet zo erg lekker. En hij werkt heel veel met verse kruiden zoals mint en koriander.
Maar al bladerend kom ik net een tomatensoep tegen die me lekker lijkt, dus die ga ik binnenkort maken*tomaten op boodschappenlijstje schrijft*
Hoe bedoel je? Je hebt toch nog niet zo veel gegeten? Er mag nog wel wat bij.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:29 schreef Perruche het volgende:
Allison broodSowieso brood
Nieuw lijstje het is weer faaldag, zo 1x in de maand 2 dagen hongerlap tijd:
O: smoothie
T: pakje sultana, kerstomaatjes, 6 pecannoten
L: nu, broodje + salade ofzo
T: yoghurt met honing en walnoten
B: 2x 20 minuten fietsen
D: couscoussalade
Hm ja nu ik het zo opschrijf valt het mee. Dat pakje sultana, ev0l! Altijd die suiker, ik zou willen dat ik ervan af kon blijven.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Je hebt toch nog niet zo veel gegeten? Er mag nog wel wat bij.
Ik denk dat er betere en praktischere kookboeken zijn dan. Ik heb alleen geen titels voor je als het perse slank moet zijn. Ik zou dan wel een kookboek nemen dat door een Nederlands iemand is geschreven, ik vind kookboeken door"buitenlandse" koks (Nigella, Jamie O. etc) maar mwoah, erg leuk om te lezen, maar als je van een heel boek maar 2 recepten echt kunt maken is het wel een beetje jammer.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:30 schreef Ravka het volgende:
[..]
O, goed te weten want ik ben ook niet zo van de Aziatische keuken. Maar staat er nog voldoende anders tussen of kan ik beter even verder kijken?
Hij focust ook in de uitleg heel erg op het beperken van vet, vind ik. Bij veel dingen kun je natuurlijk wel zelf extra groente toevoegen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wat ik trouwens ook wel gek vind is dat er voor een boek dat Snel en Slank eet, veelal maar weinig groente wordt gebruikt in zn receptjes! Of ligt dat aan mij?
Ahzo! Ja das waar.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:48 schreef Mini. het volgende:
[..]
Hij focust ook in de uitleg heel erg op het beperken van vet, vind ik. Bij veel dingen kun je natuurlijk wel zelf extra groente toevoegen.
Ik heb dat boek dus ook.Ik vind dat er eigenlijk best veel lekkere dingen in staan. De curry en de fajitas heb ik al meerdere keren gemaakt, en de bonenburger ook. Ik moest ook de eerste keer even wat dingen in huis halen die ik niet standaard had, maar zo leer je nog eens wat nieuws kennen.
Damn, ze zijn op minder dan 10 meter van hier aan het heien en het hele gebouw trilt...Zo even naar de stad (bikini-shoppen
), als we dan terugkomen zijn ze klaar voor vandaag.
Ik heb het toevallig laatst eens zitten lezen, maar je mist er niet echt veel aan. Het is een beetje kort door de bocht, alleen maar vet schrappen. Ach ja, hij is natuurlijk kok en geen diëtist.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ahzo! Ja das waar.Moet bekennen dat ik voornamelijk naar de recepten heb gekeken en de uitleg een beetje links heb laten liggen
ja, en jaquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:17 schreef Ravka het volgende:
Ik zag in een lijstje iets voorbij komen van Ainsley Harriott. Iemand bekend met 'snel en slank' en zo-ja is dat een aanrader?
Good to know! Moet uberhaupt weer eens door mn receptjes heen bladeren, moet licht-doch-voedzaam eten verzinnenquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:56 schreef Mini. het volgende:
[..]
Ik heb het toevallig laatst eens zitten lezen, maar je mist er niet echt veel aan. Het is een beetje kort door de bocht, alleen maar vet schrappen. Ach ja, hij is natuurlijk kok en geen diëtist.
Komt vast doordat ik een Nokia hebquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:02 schreef V1z0R het volgende:
Wie had dat gedacht, wi-fi in Finse hotels!
Heb je nog naar me gezwaaid?quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heb de Wadden nog gezien vanuit het vliegtuig. Vlogen over noord-holland, friesland, groningen, denemarken, flink stuk zweden en toen over de baltische zee ricting finland.
Hotel is netjes, free wifi. Straks een welkomstborrel en morgen hele dag conferentie.
Ga zo richting de lobby, even buurt verkennen!
Naar jou, uniek en Jagar!quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Heb je nog naar me gezwaaid?![]()
Veel plezier!
Hermanquote:[b]Op donderdag 5 mei 2011 14:35
T: stukje "vriendschapskoek" die ik van mijn tante kreeg.Heb nog 4 porties deeg over die je eigenlijk moet doorgeven, maar ik ken niemand die daarop zit te wachten...
quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:35 schreef Mini. het volgende:
Fijn dat je goed aangekomen bent XM, veel plezier!
Even een lijstje en dan ga ik lekker naar buiten... Beetje veel misschien, maar ja.
O: 1x volkorenbrood met avocado
T: klein bakje yoghurt
T: 1x brood met avocado, koffie met melk
L: spiegelei met 2 plakjes spek en 2 sneetjes brood, koffie met melk
T: drankje op een terras
D: fajitas met kip en groente (doorgeschoven van gisteren)
T: stukje "vriendschapskoek" die ik van mijn tante kreeg.Heb nog 4 porties deeg over die je eigenlijk moet doorgeven, maar ik ken niemand die daarop zit te wachten...
Toen ik een jaar of 8 was werd mn moeder echt gek van dat Hermanbrood. Telkens als we alles door hadden gegeven kwam er weer een tante of buurvrouw met een nieuw stukje Hermanquote:
quote:
Ik zal Coco er even op attenderen!quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:41 schreef V1z0R het volgende:
Wie is Herman?
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
* V1z0R roept, hier troll, troll, troll, llort, llort!
quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:44 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Mijn trol was onsuccesvol.
Dit is m'n nieuwe account, tijdens deze account ga ik alleen nog maar afvallen wat een feest! Nu eerst naar het terras. Ik ben inderdaad een corpulente jongen uit het oosten van het land. Groetjes.
Suikerdips = vervelend! ik heb ze nu niet meer geloof ikquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:44 schreef Mini. het volgende:
Herman ja.Best een leuk idee maar ik zie op moment niet echt veel mensen dus dat schiet niet op met doorgeven. Ik heb de overige 4 porties maar even in de diepvries geparkeerd.
Perruche: voor mij maakt het wel uit wanneer ik wat eet, want ik krijg de laatste tijd enorme suikerdips als ik niet regelmatig iets eet. Voor de lijn zou het in theorie niet zoveel uit moeten maken, toch?
Ja!quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:44 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Mijn trol was onsuccesvol.
Dit is m'n nieuwe account, tijdens deze account ga ik alleen nog maar afvallen wat een feest! Nu eerst naar het terras. Ik ben inderdaad een corpulente jongen uit het oosten van het land. Groetjes.
Ja ik vond het concept altijd best wel icky xDquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:46 schreef loveli het volgende:
Met andere woorden, stukje over de houdbaarheidsdatum.
Goed voor de weerstandquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja ik vond het concept altijd best wel icky xD
Ik denk het.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
ben ik de enige die de troll niet doorheeft?
Daar zat ik ook wel aan te denken ja, want er zit ook melk in, maar volgens google bederft hij niet door bepaalde enzymen die erin zitten oid.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:46 schreef loveli het volgende:
De laatste tijd eet ik expres alleen nog maar volkorendingen en geen zoetigheid, dus ik snap echt niet hoe het kan maar de dips zijn er nog steeds. Ben nu bezig om ook nog koffie te schrappen (of te doseren), dat helpt een beetje.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Suikerdips = vervelend! ik heb ze nu niet meer geloof ik![]()
en ik weet niet, ik heb "het gevoel" (lekker vaag) dat het wel uitmaakt wanneer ik eet. Bijv. niet eerst naar werk fietsen, dan op werk o-t-l-t-, maar eerst ontbijen, dan fietsen, dus wat meer verspreid. Maar goed misschien is het onzin hoor![]()
Eet je veel zoetigheid trouwens, met die zuikerdips? Sorry heb niet jouw lijstjes in mijn hoofd...hoi majesteit!
Ik heb thuis een -iotisch broodbakboek waarin wordt beschreven hoe je zelf Herman, zuurdesem, andere gefermenteerde broodbakdingen kunt makenquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:48 schreef Perruche het volgende:
Oh en als je in A'dam woont kom ik met liefde een Herman halen
Na een keer of 20 zal statistisch gezien het laatste restje oud spul zijn verdwenen uit het deeg. Er staat me iets van bij dat 20 een magisch getal was daarbij, maar het kan ook zijn dat dat homeopatisch isquote:Op donderdag 5 mei 2011 14:51 schreef Mini. het volgende:
Daar zat ik ook wel aan te denken ja, want er zit ook melk in, maar volgens google bederft hij niet door bepaalde enzymen die erin zitten oid.
Zit volgens mij al in het woord 'gisten": intramoleculaire omzetting met afbraak onder vrijwording van energie van organisch substraat. Ook wel fermenteren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:46 schreef loveli het volgende:
Wat bedoel je met oud spul?quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Na een keer of 20 zal statistisch gezien het laatste restje oud spul zijn verdwenen uit het deeg. Er staat me iets van bij dat 20 een magisch getal was daarbij, maar het kan ook zijn dat dat homeopatisch is
quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:35 schreef Mini. het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |