abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2011 @ 01:48:09 #201
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96494934
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:38 schreef LXIV het volgende:
Interessanter is de vraag wat er nu gaat gebeuren. Gaan de banken binnen 2-3 jaar toch weer hogere hypotheken verstrekken?
Nee echt niet, veuls te link
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 8 mei 2011 @ 02:03:21 #202
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_96495226
quote:
Zoals ik al eens hier geschreven heb woont een vriend van mij dus in Poort en het is daar echt heel erg, heel erg erg! :')

En dat trein-station komt er ook maar steeds niet :')
  zondag 8 mei 2011 @ 09:20:35 #203
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96497503
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2011 02:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zoals ik al eens hier geschreven heb woont een vriend van mij dus in Poort en het is daar echt heel erg, heel erg erg! :')

En dat trein-station komt er ook maar steeds niet :')
Mooi he, nieuwbouw? Heb je een mooi nieuw huis, waar je de komende 2 jaar het gevecht aan mag gaan met de aannemer over alle kinderziektes, door de blubber naar je oprit mag lopen en boodschappen mag doen in de wijk verderop omdat het winkelcentrum pas gebouwd wordt als de hele wijk af is. (En dat gaat nog wel even duren met de huidige snelheid van verkopen ;) )
De komende 5-10 jaar hoef je geen ontsluiting van het OV te verwachten, want dat station was de NS het al niet mee eens en de busmaatschappij wil daar pas gaan rijden als er genoeg mensen zijn om het rendabel te maken.
En als er dan genoeg mensen zijn, blijkt het te stikken van de kansjongeren en weigert de busmaatschappij er uberhaupt nog te komen.

Lang leve nieuwbouw *O*
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  zondag 8 mei 2011 @ 09:39:46 #204
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96497710
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 09:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Mooi he, nieuwbouw? Heb je een mooi nieuw huis, waar je de komende 2 jaar het gevecht aan mag gaan met de aannemer over alle kinderziektes, door de blubber naar je oprit mag lopen en boodschappen mag doen in de wijk verderop omdat het winkelcentrum pas gebouwd wordt als de hele wijk af is. (En dat gaat nog wel even duren met de huidige snelheid van verkopen ;) )
De komende 5-10 jaar hoef je geen ontsluiting van het OV te verwachten, want dat station was de NS het al niet mee eens en de busmaatschappij wil daar pas gaan rijden als er genoeg mensen zijn om het rendabel te maken.
En als er dan genoeg mensen zijn, blijkt het te stikken van de kansjongeren en weigert de busmaatschappij er uberhaupt nog te komen.

Lang leve nieuwbouw *O*
Ik dacht even dat het een post van xenobinol was ;(
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 8 mei 2011 @ 09:55:08 #205
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96497872
quote:
7s.gif Op zondag 8 mei 2011 09:39 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik dacht even dat het een post van xenobinol was ;(
Waarom? Ik heb het nergens over "makeleugenaartjes", "bankmaffia", "leentokkies" of andere kinderachtige termen die zo kenmerkend zijn voor Xeno's stijl van posten. :')
  zondag 8 mei 2011 @ 10:07:27 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96498023
quote:

[..]

Lang leve nieuwbouw *O*
Ik heb zelf twee keer een nieuwbouwwoning gekocht maar ik vond het wel grappig, alle buren zijn nieuw en willen er allemaal iets goeds van maken, samen schutting plaatsen met schuttingbier en schuttingtaal, dat soort dingen.
Bestrating neer (laten) leggen
Beplanting kopen / krijgen en planten
Nieuwe wijk / omgeving ontdekken op de fiets
Genieten van de grote luxe badkamer met vloerverwarming
De buurtbarbeque en dan na afloop de belofte om het voortaan ieder jaar te doen, wat nooooit meer gebeurd
Nee, heb er alleen goede herinneringen aan, een nieuwe start voor je relatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 08-05-2011 10:15:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96500688
Nieuwbouw = Gipsbokken afgewerkt met kansloos hout, uit de grond getrokken in een blokkendoos wijk.

Dat projectontwikkelaars geen hond meer kunnen vinden om in hun bagger te gaan wonen, vind ik niet zo vreemd. Liever een degelijk jaren 80 huis van bakstenen in een gezellige buurt.
  zondag 8 mei 2011 @ 12:28:29 #208
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96500930
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 10:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb zelf twee keer een nieuwbouwwoning gekocht maar ik vond het wel grappig, alle buren zijn nieuw en willen er allemaal iets goeds van maken, samen schutting plaatsen met schuttingbier en schuttingtaal, dat soort dingen.
Bestrating neer (laten) leggen
Beplanting kopen / krijgen en planten
Nieuwe wijk / omgeving ontdekken op de fiets
Genieten van de grote luxe badkamer met vloerverwarming
De buurtbarbeque en dan na afloop de belofte om het voortaan ieder jaar te doen, wat nooooit meer gebeurd
Nee, heb er alleen goede herinneringen aan, een nieuwe start voor je relatie.
Mensen met sociale vaardigheden hebben daar geen nieuwbouwwijk voor nodig hoor. Eind deze maand gaan we met de buren lekker BBQ-en, waarbij het hoofddoel niet het eten is, maar bespreken wat we samen gaan doen met de schutting en de voortuinen gaan doen.
Aangezien ik net klaar ben met sleuven uitbeitelen in mijn woonkamer voor nieuwe electra heb ik aangeboden de BBQ te regelen. Kan me zo voorstellen dat ze het gedreun nu wel zat zijn. :P
  zondag 8 mei 2011 @ 15:32:45 #209
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_96506557
quote:

[..]

Lang leve nieuwbouw *O*
Nergen last van.

Het winkel centrum en alle bijbehorende faciliteiten zijn aanwezig en alles voldoet aan de hoge eisen van 2011.

Van kinderziektes heeft mijn nieuwbouw hut amper last en het is altijd weer een lachtertje als de jaarlijkse energie nota weer verschijnt.

Daarnaast zijn hier amper huurwoning met bijbehorend gespuis.

Nieuwbouw w/ *O*
  zondag 8 mei 2011 @ 15:35:23 #210
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_96506625
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:21 schreef PierreBetfair het volgende:
Nieuwbouw = Gipsbokken afgewerkt met kansloos hout, uit de grond getrokken in een blokkendoos wijk.

Dat projectontwikkelaars geen hond meer kunnen vinden om in hun bagger te gaan wonen, vind ik niet zo vreemd. Liever een degelijk jaren 80 huis van bakstenen in een gezellige buurt.
Nieuwbouwwijken van na 2000 zijn zeer gevarieerd gebouwt. Ik zou voor geen goud gevonden willen wonen in een jaren 70/80 bloemkool wijk waar 20.000 dezelfde huizen staan. Troosteloze afgeleefde bende. Gehorige tunnelbouw en slecht geisoleerd.

Bij ons in de wijk van je alle type huizen van appartement tot vrijstaande woning met 600m2 grond en zijn er talloze verschillende architecturen. Geen eenheidsworst O+

De kalsteen blokken waar je op doelt is juist geniaal. Zelfs een rijwoning is eigenlijk een "vrijstaande" woning met een eigen muur en eigen fundering.

Het is welliswaar dat deze vrijstaande woning 10 cm bij de buren vandaan staat en dat de buitenmuren aanelkaar verbonden zijn maar voor de geluidsisolatie is het geweldig. Dit in tegenstelling tot de ouderwetse tunnelbouw.

[ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 08-05-2011 15:40:25 ]
  Moderator zondag 8 mei 2011 @ 15:37:26 #211
236264 crew  capricia
pi_96506681
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:32 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nergen last van.

Het winkel centrum en alle bijbehorende faciliteiten zijn aanwezig en alles voldoet aan de hoge eisen van 2011.

Van kinderziektes heeft mijn nieuwbouw hut amper last en het is altijd weer een lachtertje als de jaarlijkse energie nota weer verschijnt.

Daarnaast zijn hier amper huurwoning met bijbehorend gespuis.

Nieuwbouw w/ *O*
Wij zijn ook erg blij dat er hier in de nieuwbouw weinig huurwoningen gebouwd zijn! Was voor mij echt een pluspunt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 8 mei 2011 @ 15:38:53 #212
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96506714
quote:
. Liever een degelijk jaren 80 huis van bakstenen in een gezellige buurt.
Jaren 80 woningen hebben ook binnemuren van GIBO blokken hoor
  zondag 8 mei 2011 @ 15:43:02 #213
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_96506803
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Wij zijn ook erg blij dat er hier in de nieuwbouw weinig huurwoningen gebouwd zijn! Was voor mij echt een pluspunt.
Als je bij ons naar het winkelcentrum gaat en vervolgens 3km naar een winkelcentrum gaat in een jaren 80 wijk dan zie je pas het verschil in bevolkingssamenstelling.

Waar je in onze nieuwbouwwijk voornnamelijk nette twee verdieners ziet zie je in de jaren 80 wijk veel meer verpaupering in de vorm van allochtonen en tokkies en ander asociaal volk.
  Moderator zondag 8 mei 2011 @ 15:47:40 #214
236264 crew  capricia
pi_96506911
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als je bij ons naar het winkelcentrum gaat en vervolgens 3km naar een winkelcentrum gaat in een jaren 80 wijk dan zie je pas het verschil in bevolkingssamenstelling.

Waar je in onze nieuwbouwwijk voornnamelijk nette twee verdieners ziet zie je in de jaren 80 wijk veel meer verpaupering in de vorm van allochtonen en tokkies en ander asociaal volk.
Huurders zijn vaak een verbitterd soort volkje. Kijk maar naar dit topic ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_96507232
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Gelukkig worden huurders steeds vrolijker van al het slechte nieuws over de koopwoningmarkt :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 8 mei 2011 @ 16:04:25 #216
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96507375
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:47 schreef capricia het volgende:

[..]

nou dat ze teveel loonheffing betalen, die door de aftreklurkers in de economie wordt gestort, is niet zo geweldig.
Dat zouden die huurders liever zelf doen, die economie stimuleren zeg maar
pi_96507834
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou dat ze teveel loonheffing betalen, die door de aftreklurkers in de economie wordt gestort, is niet zo geweldig.
Dat zouden die huurders liever zelf doen, die economie stimuleren zeg maar
Dan moet je zorgen dat je daar ook recht op krijgt door te kopen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 8 mei 2011 @ 16:28:35 #218
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96507946
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gelukkig worden huurders steeds vrolijker van al het slechte nieuws over de koopwoningmarkt :D
Nee, alleen de echte stumperts die vrolijk worden van andermans ongeluk zijn dat. Da's hetzelfde soort dat alle "Help! Mijn blabla" shows op SBS6 kijken, dat files veroorzaakt als aan de andere kant van de snelweg een ongeluk is gebeurd en dat als eerste ter plaatse is bij een ramp en dan alleen maar staat te wijzen naar de mensen die aan het helpen zijn.
Vaak dezelfde groep die te beroerd was om wat van hun leven te maken en daar het liefst anderen de schuld van geven. Hoi Xeno! :')
pi_96508029
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:28 schreef Whuzz het volgende:
Hoi Xeno! :')
Even fixen, je hebt per abuis verkeerde tags gebruikt:

Hoi Xeno!
pi_96508742
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:59 schreef xenobinol het volgende:

Als je humeur op moet klaren vanwege andermans ongeluk, dan heb je pas echt een slecht leven...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 8 mei 2011 @ 17:11:31 #221
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_96509194
quote:

Wat een onzin.

Je kunt alleen binnenwanden zetten van gips, blokkendozen wijken werden ook gebouwd in de jaren 80.

Huizen uit de jaren 80 zijn zo lek als een mandje, slecht geïsoleerd en binnenkort aan groot onderhoud toe. Ga jij maar gezellig doen met alle mensen die daar al 30 jaar wonen en waarvan de kinderen het huis uit zijn.

Geef mij maar nieuwbouw, prefab beton, luchtdicht, goed geïsoleerd, nieuwe bedrading, nieuwe leidingen, nieuwe buren 70% jonge stellen, nieuwe winkels, geen verpaupering, rotondes en ga zo maar door.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  zondag 8 mei 2011 @ 17:25:56 #222
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_96509681
Doe mij maar lekker een goed gerenoveerde woning van voor 1940. Hebben de beste locaties, meeste grond en goede voorzieningen (OV, winkels, restaurants, dichtbij historisch centrum).
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 8 mei 2011 @ 17:40:33 #223
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_96510153
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan moet je zorgen dat je daar ook recht op krijgt door te kopen.
nee hoor, ik ga geen andermans geld opstrijken, trouwens dat zal toch niet lang meer duren
pi_96510593
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 17:40 schreef michaelmoore het volgende:
nee hoor, ik ga geen andermans geld opstrijken, trouwens dat zal toch niet lang meer duren
Zou je dan niet eens stoppen met klagen?
pi_96512452
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 17:25 schreef Bayswater het volgende:
Doe mij maar lekker een goed gerenoveerde woning van voor 1940. Hebben de beste locaties, meeste grond en goede voorzieningen (OV, winkels, restaurants, dichtbij historisch centrum).
Zelfs een goed gerenoveerde woning die vooroorlogs is, zal veel hogere energielasten hebben dan een nieuwe.

Daar word je in de nabije toekomst niet vrolijk van.
pi_96512557
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zelfs een goed gerenoveerde woning die vooroorlogs is, zal veel hogere energielasten hebben dan een nieuwe.

De grond maakt de waarde, niet de stapel stenen.
pi_96512681
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je het niet kunt missen niet nee. Maar er zijn ook mensen (ja echt) die het geen reet interesseert.
pi_96512813
quote:
3s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

De grond maakt de waarde, niet de stapel stenen.
Kul. De grond is bij verreweg de meeste woningen minder waard dan de stenen die op de grond staan.
pi_96512857
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kul. De grond is bij verreweg de meeste woningen minder waard dan de stenen die op de grond staan.
Bij de meeste rijtjeshuizen met een postzegel tuin wel ja.

Een beetje jaren 30 woning heeft 500 vierkante meter, dan wordt het plaatje ineens anders. ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2011 18:55:37 ]
pi_96512941
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Als je het niet kunt missen niet nee. Maar er zijn ook mensen (ja echt) die het geen reet interesseert.
Nee, maar die mensen zijn juist weer gecharmeerd van een zeer hoog wooncomfort en wederom is de nieuwbouwwoning daar de koploper.

En bij verreweg de meeste mensen met zo'n vooroorlogse woning gaat het weldegelijk pijn doen!
pi_96513019
quote:
3s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

Bij de meeste rijtjeshuizen met een postzegel tuin wel ja.
Nee, gewoon de meeste woningen, ongeacht!
pi_96513067
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:54 schreef DS4 het volgende:

En bij verreweg de meeste mensen met zo'n vooroorlogse woning gaat het weldegelijk pijn doen!
Die gooi je plat, zet er 4 energiezuinige huizen voor terug met nodige passen en meten. ;)
pi_96513136
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, gewoon de meeste woningen, ongeacht!
Dan had ik waarschijnlijk steeds uitzonderingen.
pi_96515414
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je humeur op moet klaren vanwege andermans ongeluk, dan heb je pas echt een slecht leven...
Dat heb je met speculatieve zeepbellen, ik kan er ook niets aan doen :P
I'll sing you a lullaby.
pi_96515777
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 19:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja, ik moet je (helaas) gelijk geven. Ik heb dat met de huurprijzen en de verhogingen.

Niet netjes. Maar ik kan er net als jij niets aan doen. _O-
  zondag 8 mei 2011 @ 20:02:31 #236
43642 Bayswater
pi_96516123
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, maar die mensen zijn juist weer gecharmeerd van een zeer hoog wooncomfort en wederom is de nieuwbouwwoning daar de koploper.

Goede isolatie van een oude woning is niet zo heel lastig, klopt wel dat een hele investering is maar het geeft een prima resultaat.
Wellicht is het wooncomfort van een nieuwbouwwoning prima maar alleen al de troosteloze aanblik van die blokken met steen met een uitgetekend voetbalveldje, inspiratieloos winkelcentrumpje, takjes als bomen en vaak de zogenaamde doordachte mix met sociale woningbouw gaan bij mij de tranen in de ogen staan. Je zal er iedere dag in thuis moeten komen. :N
Life lies a slow suicide
pi_96516135
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 18:58 schreef Piet_Piraat het volgende:

Die gooi je plat, zet er 4 energiezuinige huizen voor terug met nodige passen en meten. ;)
Iets in mij zegt dat dat dan nieuwbouw is...
pi_96516172
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2011 19:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

Dan had ik waarschijnlijk steeds uitzonderingen.
Dat zou zomaar kunnen. Wat is je punt?
pi_96516235
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 19:49 schreef xenobinol het volgende:

Dat laatste geloof ik onmiddellijk.
pi_96516444
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste geloof ik onmiddellijk.
Mensen zijn zo makkelijk te overtuigen als het ze uitkomt :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_96516716
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:02 schreef Bayswater het volgende:

Goede isolatie van een oude woning is niet zo heel lastig, klopt wel dat een hele investering is maar het geeft een prima resultaat.
Dat is wel lastig om echt op het niveau te komen van nieuwbouw.

quote:
Wellicht is het wooncomfort van een nieuwbouwwoning prima maar alleen al de troosteloze aanblik van die blokken met steen met een uitgetekend voetbalveldje, inspiratieloos winkelcentrumpje, takjes als bomen en vaak de zogenaamde doordachte mix met sociale woningbouw gaan bij mij de tranen in de ogen staan. Je zal er iedere dag in thuis moeten komen. :N
De meeste vooroorlogse woningen zijn ook geen porem in NL.

Maar als jij medelijden met mij wil hebben: ga je gang!

pi_96516734
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:07 schreef xenobinol het volgende:

Mensen zijn zo makkelijk te overtuigen als het ze uitkomt :Y
Dat verklaart jouw mening wel ja...
pi_96517151
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:12 schreef DS4 het volgende:

[ afbeelding ]
Kweek je wiet? :D
pi_96517257
quote:
5s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

Kweek je wiet? :D
Nee. Maar dat schijnt ook redelijk lucratief te zijn.
pi_96517589
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Maar dat schijnt ook redelijk lucratief te zijn.
Daar weet ik niets van. O-)
pi_96517707
Ik heb hier nog wel leuke PV's liggen met bedragen waar een paard de hik van krijgt...
pi_96517828
quote:
12s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:28 schreef DS4 het volgende:
Ik heb hier nog wel leuke PV's liggen met bedragen waar een paard de hik van krijgt...
Dan hoop ik niet dat je ze te duur hebt ingekocht qua euro/Wp
  Moderator zondag 8 mei 2011 @ 20:30:16 #248
236264 crew  capricia
pi_96517878
quote:

[..]

Dat is wel lastig om echt op het niveau te komen van nieuwbouw.

[..]

[ afbeelding ]
Mooi hoor! Ik houd van dit soort nieuwbouw.
Waar staat het?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_96518074
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dan hoop ik niet dat je ze te duur hebt ingekocht qua euro/Wp
Ik had het over processen verbaal met daarin berekend hoeveel geld er is verdiend met hennepteelt tbv een ontnemingsvordering. ;)
pi_96518188
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:30 schreef capricia het volgende:

Mooi hoor! Ik houd van dit soort nieuwbouw.
Waar staat het?
Dank je.

Locatie doe ik per pm... ;)
pi_96518197
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik had het over processen verbaal met daarin berekend hoeveel geld er is verdiend met hennepteelt tbv een ontnemingsvordering. ;)
Mijn naam is haas. :P
pi_96518360
quote:
12s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

Mijn naam is haas. :P
Dan heb ik van jou geen PV.
pi_96518824
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan heb ik van jou geen PV.
De laatste is ergens uit begin jaren 80. ;)
pi_96518908
Ruim voor mijn tijd.

Maar heb je grote oogsten gehad, of was je een kleine speler?
pi_96519011
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:43 schreef DS4 het volgende:
Ruim voor mijn tijd.

Maar heb je grote oogsten gehad, of was je een kleine speler?
Hehe, oogsten? O-)
  zondag 8 mei 2011 @ 20:55:08 #256
43642 Bayswater
pi_96519733
quote:

[ afbeelding ]
Zeker geen medelijden, maar smaken verschillen nu éénmaal, ieder zijn ding. :)
Life lies a slow suicide
pi_96520486
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:55 schreef Bayswater het volgende:

Zeker geen medelijden, maar smaken verschillen nu éénmaal, ieder zijn ding. :)
Dat klopt. Maar puur economisch gezien is zo'n vooroorlogse woning geen beste investering.

Er is ook veel naoorlogs wat beter tegen de vlakte kan natuurlijk, maar bij vooroorlogs wordt nu vaak meer gevraagd vanwege populair zijn, maar dat kan enorm gaan draaien als de energielasten te hoog worden.
pi_96520962
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:05 schreef DS4 het volgende:

Maar puur economisch gezien is zo'n vooroorlogse woning geen beste investering.

Dat is afhankelijk van het perceel.
pi_96521871
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

LOL, ik dacht dat je het over zonnepanelen had...

Die PV's waar jij het over hebt zijn symptoombestrijding en moedigen slechts aan tot nog verdergaande criminaliteit. Die mensen worden levensgevaarlijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 08-05-2011 21:30:36 ]
  zondag 8 mei 2011 @ 21:47:13 #260
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96523563
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:02 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Dit, geef mij maar een vooroorlogse woning. Sfeer en bouwtechnisch uitstekend, vooral als je zelf het zaakje heb gerenoveerd. Die nieuwbouw prefab vind ik vreselijk met al die lage plafonds en potdicht zonder natuurlijke ventilatie. En niet te vergeten dat vooroorlogs altijd wel staat, dit terwijl al veel jaren 60 en later spul (winkelcentrums)nu al tegen de vlakte gaan
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 8 mei 2011 @ 22:05:21 #261
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96524834
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een waardevast onderpand? Huizen zijn alleen waardevast als er geen lucht in zit en ze goed onderhouden worden. Dat laatste kost ook geld, je betaald dus dubbel. En rente en onderhoud, het lijkt wel op huren ;)
Ik vraag me af hoeveel mensen het nog interessant vinden om te kopen als je weet dat je geen 'vermogen' meer opbouwt. Misschien is dan huren en sparen wel een stuk aantrekkelijker?
Nog altijd interessant om te kopen. waarom;
1 Ik kan wonen waar ik dat wil. Dat kan met huren ook maar dan betaal je de hoofdprijs en betaal je meer per maand dan een koopwoning.
2 rente voor 20 jaar vast en rekening houdend met afschaf van HRA weet ik wat ik 20 jaar heb aan lasten tenzij ik verhuis, maar dat zie ik niet meer gebeuren.
3 Ik hoef geen vermogen op te bouwen. Maar ik weet dat ik na 20 jaar mijn hypotheek voor 75% heb afgelost. 25% laat ik lekker staan anders moet ik waarschijnlijk vermogensbelasting gaan betalen. Maar goed die 25% met een rente van 10 % zal dan 250 euro per maand zijn. Daar kan ik nooit voor huren, zeker niet in een pand waar ik nu in woon.

Waarom denk je dat je niet kunt sparen als je gekocht hebt. Niet iedereen neemt zijn max Hypotheek op.

BTW zekerheid in het leven bestaat niet. Als ik ziek word of werkloos dan schoppen ze me er maar uit als ik het niet meer betalen kan. Met een NHG maak ik me daar niet druk om. Inmiddels heb ik wel al meer dan 15 jaar gewoond waar ik wilde en een pand dat ik wilde. Dat nemen ze me niet meer af.
pi_96525997
quote:
3s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

Dat is afhankelijk van het perceel.
Nog een open deur: van de prijs die je er voor moet betalen.

Het gaat natuurlijk om iha.
pi_96526090
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:47 schreef Cherna het volgende:
Die nieuwbouw prefab vind ik vreselijk met al die lage plafonds en potdicht zonder natuurlijke ventilatie.
Natuurlijke ventilatie is gewoon verplicht en het moet nog boven de 1,80m zijn ook (bouwbesluit).

Daarnaast is niet alle nieuwbouw prefab.
pi_96527594
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit, geef mij maar een vooroorlogse woning. Sfeer en bouwtechnisch uitstekend, vooral als je zelf het zaakje heb gerenoveerd. Die nieuwbouw prefab vind ik vreselijk met al die lage plafonds en potdicht zonder natuurlijke ventilatie. En niet te vergeten dat vooroorlogs altijd wel staat, dit terwijl al veel jaren 60 en later spul (winkelcentrums)nu al tegen de vlakte gaan
Grapjas, vooroorlogs, bouwtechnisch uitstekend? Juist alleen maar met grondige renovatie, jaren 30 woningen hebben wellicht nog enige kwaliteit. Andere typen nagenoeg niet (grachtenpanden en panden in historische binnensteden even buiten beschouwing gelaten). Daarnaast is een groot deel van de nieuwbouw helemaal geen prefab, hoge plafonds (juist in relatie tot na-oorlogse bouw), gewoon natuurlijke ventilatie (een aantal balans ventilatie systemen uitgezonderd) en veel vooroorlogs staat nog, omdat het monumentaal is, het is niet zo dat jaren 60 bouw kwalitatief slecht is, de stedenbouwkundige opzet, de geest van de tijd, orientatie van bebouwing en bevolkingssamenstelling is helaas niet goed.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:58:09 #265
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96528454
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:45 schreef inXs het volgende:

[..]

Grapjas, vooroorlogs, bouwtechnisch uitstekend? Juist alleen maar met grondige renovatie, jaren 30 woningen hebben wellicht nog enige kwaliteit. Andere typen nagenoeg niet (grachtenpanden en panden in historische binnensteden even buiten beschouwing gelaten). Daarnaast is een groot deel van de nieuwbouw helemaal geen prefab, hoge plafonds (juist in relatie tot na-oorlogse bouw), gewoon natuurlijke ventilatie (een aantal balans ventilatie systemen uitgezonderd) en veel vooroorlogs staat nog, omdat het monumentaal is, het is niet zo dat jaren 60 bouw kwalitatief slecht is, de stedenbouwkundige opzet, de geest van de tijd, orientatie van bebouwing en bevolkingssamenstelling is helaas niet goed.
Ieder zo zijn eigen mening. En als je goed gelezen had mbt tot afbraak jaren 60 hap is het de bouwstijl waar ik op doelde. Vooroorlogs is tijdloos, en in de provincie waar ik in woon een zekerheid tot verkoop.

Waarom heb je dan een mechanische ventilatie nodig als ik natuurlijke ventilatie heb. En de plafonds zijn wel degelijk lager dan vooroorlogs. Misschien heb je het over zelfbouw waar je zelf kunt bepalen. Maar ik heb het gewoon over de std nieuwbouw wijken volgestouwd met rijtjeshuizen
  zondag 8 mei 2011 @ 23:00:40 #266
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96528607
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijke ventilatie is gewoon verplicht
Uh nee. Sterker nog, de nieuwe "super-moderne" woningen worden "kierdicht" gebouwd als ultieme vorm van isolatie. Die hebben dus 0,0 natuurlijke ventilatie en alleen mechanische.
Zoek voor de grap eens op het aantal mensen die daar klachten van krijgen...

quote:
en het moet nog boven de 1,80m zijn ook (bouwbesluit).
1,80m? _O-
Alles onder de 2m80 is een laag plafond in mijn wereld. Succes met het vinden van een nieuwbouwhuis met hoge plafonds.

quote:
Daarnaast is niet alle nieuwbouw prefab.
Nee, slechts een slordige 90% ofzo. :')
pi_96529099
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:00 schreef Whuzz het volgende:

Uh nee. Sterker nog, de nieuwe "super-moderne" woningen worden "kierdicht" gebouwd als ultieme vorm van isolatie. Die hebben dus 0,0 natuurlijke ventilatie en alleen mechanische.
Als je niet weet waar je het over hebt moet je zwijgen natuurlijk.

Ik ben zo'n supermoderne woning aan het bouwen (zie foto eerder gepost) en verdomd dat het niet waar is: in alle verblijfsruimtes moet je natuurlijke ventilatie voorzien en de luchtstroomopening moet boven de 1,80m zitten anders telt hij niet mee (daar zijn we nu eenmaal tegenaan gelopen, ik ken het bouwbesluit bepaald niet uit mij hoofd, maar hierdoor weet ik dit dus).

quote:
1,80m? _O-
Alles onder de 2m50 is een laag plafond in mijn wereld. Succes met het vinden van een nieuwbouwhuis met hoge plafonds.
Ik ken ze wel. Ook in onze woning heb je pafonds van 4 meter hoog en zelfs nog hoger doorlopend ook.

quote:
Ook niet.

Je zwetst gewoon.
pi_96534132
Niks mooier dan bellenblazers die elkaar onderling beginnen af te branden. "My dick... euh "eigen" huis... euh hypotheek is bigger than yours!" Nou veel plezier ermee heh!
pi_96535223
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:00 schreef Whuzz het volgende:

[..]

[..]

1,80m? _O-
Alles onder de 2m80 is een laag plafond in mijn wereld. Succes met het vinden van een nieuwbouwhuis met hoge plafonds.

[..]

Daar moet ik je ongelijk in geven Whuzz, de ventilatie waar jij het over hebt is balansventilatie, dan kunnen er inderdaad geen ramen open. Bij mechanische ventilatie (die ventilatie die er gewoon vanaf de jaren 70 in zit) kan verder alles ook open, ofwel je kan nog kiezen. Overigens in het bouwbesluit zijn er getallen vastgelegd, over de 'natuurlijke' lucht per leefruimte, hier is dan ook gewoon natuurlijke ventilatie aangebracht (wederom, met uitzondering van balansventilatie, maar die aantallen zijn relatief laag).

Daarnaast heeft echte nieuwbouw, plafonds van 2,7(5) hoog, dat is ook pas sinds 5-10 jaar. Alle woningen tot aan de oorlog hebben 2,50-2,60. Maar goed, als 2,80 je grens is, dan is het al snel laag uiteraard.
pi_96536571
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:09 schreef DS4 het volgende:

Als je niet weet waar je het over hebt moet je zwijgen natuurlijk.

[..]

Je zwetst gewoon.
Haha.... Da Whuzz vs.DS4 _O-

quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2011 02:24 schreef Asfyxia het volgende:
Niks mooier dan bellenblazers die elkaar onderling beginnen af te branden. "My dick... euh "eigen" huis... euh hypotheek is bigger than yours!" Nou veel plezier ermee heh!
Indeed :Y

Zeepbellenblazen moet je aan blaaskaken overlaten ^O^
I'll sing you a lullaby.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:07:18 #271
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_96537037
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 08:28 schreef inXs het volgende:

[..]

Daar moet ik je ongelijk in geven Whuzz, de ventilatie waar jij het over hebt is balansventilatie, dan kunnen er inderdaad geen ramen open. Bij mechanische ventilatie (die ventilatie die er gewoon vanaf de jaren 70 in zit) kan verder alles ook open, ofwel je kan nog kiezen. Overigens in het bouwbesluit zijn er getallen vastgelegd, over de 'natuurlijke' lucht per leefruimte, hier is dan ook gewoon natuurlijke ventilatie aangebracht (wederom, met uitzondering van balansventilatie, maar die aantallen zijn relatief laag).

Daarnaast heeft echte nieuwbouw, plafonds van 2,7(5) hoog, dat is ook pas sinds 5-10 jaar. Alle woningen tot aan de oorlog hebben 2,50-2,60. Maar goed, als 2,80 je grens is, dan is het al snel laag uiteraard.
Tegenwoordig hebben huizen met een balans systeem gewoon ramen die open kunnen. Bij de eerste huizen met balans systeem was dit inderdaad niet het geval.

Wij hebben zelf nog mechanische ventilatie. Plafond is dacht ik 2.74 hoog. De deuren zijn 2.30 hoog.
pi_96537190
Ja de huurkneuzen hebben geen keus wat er in hun huis zit, dus denken ze gaan we maar over wat technische geneuzel van de leenkneuzen vallen om maar niet aan zelfreflectie te moeten doen. :D
pi_96537447
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:12 schreef Basp1 het volgende:
Ja de huurkneuzen hebben geen keus wat er in hun huis zit, dus denken ze gaan we maar over wat technische geneuzel van de leenkneuzen vallen om maar niet aan zelfreflectie te moeten doen. :D
Waarom zouden huurhuizen anders in elkaar zitten als koophuizen? Is er een speciaal bouwbesluit voor huurhuizen?
I'll sing you a lullaby.
pi_96537488
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Waarom zouden huurhuizen anders in elkaar zitten als koophuizen? Is er een speciaal bouwbesluit voor huurhuizen?
Probeer jij anders maar eens een andere keuken dan je buurman te krijgen van de WBV.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:25:33 #275
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_96537498
quote:

[..]

quote:

[..]

Op de (sociale)huurmarkt zijn maar erg weinig woningen beschikbaar. Een huurder heeft dus minder keuze vrijheid voor nieuwbouw .

Toch mooi die vrijheid van het huren :')
pi_96537980
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Probeer jij anders maar eens een andere keuken dan je buurman te krijgen van de WBV.
Het ging niet om een keuken of een badkamer. Het ging over ventilatiesystemen in nieuwbouw.
In een nieuwbouwproject heb je daar vlgs mij verder weinig vrijheid in
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96538093
quote:

Nee, maar het moet wel zo goedkoop mogelijk gebouwd worden. En dat zie je terug in de kwaliteit. Big time!
  maandag 9 mei 2011 @ 10:49:32 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96538188
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, maar het moet wel zo goedkoop mogelijk gebouwd worden. En dat zie je terug in de kwaliteit. Big time!
Dat zal best zo zijn. Als jij een Fiat koopt heb je ook andere kwaliteit dan wanneer je een BMW koopt. Maar misschien wil je niet teveel geld uitgeven aan een auto, of heb je het gewoon niet. Er is in ieder geval zowel een markt voor Fiat als voor BMW!
En sommige kwaliteitsaspecten zijn voor de huurder ook wat minder interessant. De kwaliteit van de kozijnen bijvoorbeeld. Als eigenaar wil je dat die goed is, dan spaar je onderhoudskosten op de lange termijn. Als huurder boeit dat toch minder. Andere kwaliteitszaken komen wel meteen op het conto van de huurder, zoals een slechte isolatie.
Los daarvan wordt natuurlijk ook veel (koop)nieuwbouw zo goedkoop mogelijk neergezet.
The End Times are wild
pi_96538197
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen probleem... ik moet er echter wel voor betalen.
I'll sing you a lullaby.
pi_96538234
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:42 schreef Boris_Karloff het volgende:

Het ging niet om een keuken of een badkamer. Het ging over ventilatiesystemen in nieuwbouw.
In een nieuwbouwproject heb je daar vlgs mij verder weinig vrijheid in
Ventilatie blijft verplicht natuurlijk.

Maar iemand die wat meer wil, meer comfort b.v., die vangt bot als hij veroordeeld is tot huur. Ja, of je moet in de vrije sector iets echt leuks willen huren, maar ik zie Xeno niet voor 5K per maand een leuke woning huren...

Bij goedkope huur is alles gewoon minimaal. Gelukkig zijn in NL de eisen hoog, maar kennelijk zien huurtokkies (ja, ik doe ook even een Xenootje) dat alleen als ze naar de kwaliteit van hun huurwoning kijken en niet als ze kijken naar de woningwaarde in NL.

(overigens: heel veel huurwoningen zijn gebouwd in een tijd dat de eisen veel minder hoog lagen, dus dan heb je helemaal niets aan die goede eisen van nu)
pi_96538249
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

En dat geld niet voor koopwoningen natuurlijk :')
I'll sing you a lullaby.
pi_96538348
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:49 schreef LXIV het volgende:

Andere kwaliteitszaken komen wel meteen op het conto van de huurder, zoals een slechte isolatie.
Maar nu net daar zit bij veel van die goedkope woningen een probleem. En dan heb ik het niet alleen over de isolatie die het huis warm moet houden, maar ook over de geluidsisolatie. Altijd leuk als er weer een kansengezin naast je is komen wonen die een alternatief slaapschema hebben...

(voor de goede orde: ik reageer op het afpissen van eigenaren, ik snap donders goed dat huur voor velen de enige manier is om te kunnen wonen... maar ga dan niet misplaatst arrogant lopen doen)

quote:
Los daarvan wordt natuurlijk ook veel (koop)nieuwbouw zo goedkoop mogelijk neergezet.
Zit nog wel een verschil tussen. De bouwkosten liggen ook zonder rekening te houden met afwerking wel wat hoger.
pi_96538403
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:52 schreef xenobinol het volgende:

En dat geld niet voor koopwoningen natuurlijk :')
Welk geld?

O,wacht even...

Nee, in veel mindere mate. Koopwoningen worden met een hoger budget neergezet. En natuurlijk wordt er ook wel eens ergens bezuinigd door een projectontwikkelaar, maar zo grof als de gemiddelde corporatie dat doet... nee.
  maandag 9 mei 2011 @ 10:59:45 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96538472
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar nu net daar zit bij veel van die goedkope woningen een probleem. En dan heb ik het niet alleen over de isolatie die het huis warm moet houden, maar ook over de geluidsisolatie. Altijd leuk als er weer een kansengezin naast je is komen wonen die een alternatief slaapschema hebben...
Het 'ergste' van een huurwoning hebben met een slechte geluidsisolatie is dat het zich ook niet loont om er 10K tegenaan te gooien om dit te verbeteren. Juist dat is het grote voordeel van een koopwoning, dan is die 10K gewoon een investering. Dit dus helemaal los van de initiële kwaliteit van een huis.
quote:
(voor de goede orde: ik reageer op het afpissen van eigenaren, ik snap donders goed dat huur voor velen de enige manier is om te kunnen wonen... maar ga dan niet misplaatst arrogant lopen doen)
Wat mensen zich druk maken of je nu ervoor kiest om te huren of te kopen ontgaat me ook geheel. Blijkbaar is het gros hier extreem tevreden met de keuze die hij/zij gemaakt heeft. Prima dan. Het interesseert mij werkelijk niets of iemand ervoor kiest te huren of te kopen.
The End Times are wild
pi_96538582
Ik heb bij Xeno niet het idee met een zeer tevreden persoon te maken te hebben, maar dat even terzijde...

Verder wel met je eens. ;)
pi_96538804
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:04 schreef DS4 het volgende:
Ik heb bij Xeno niet het idee met een zeer tevreden persoon te maken te hebben, maar dat even terzijde...

Verder wel met je eens. ;)
Waarom zou je tevreden moeten zijn :? Met zo'n 'mind set' gaan we nooit het universum koloniseren... en dat is weer goed voor de schaarste op de woningmarkt :|W
I'll sing you a lullaby.
  maandag 9 mei 2011 @ 11:42:27 #287
324665 meth77
to do or not to do
pi_96539764
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Waarom zou je tevreden moeten zijn :? Met zo'n 'mind set' gaan we nooit het universum koloniseren... en dat is weer goed voor de schaarste op de woningmarkt :|W
Die schaarste is over tien jaar omgeslagen in een overschot
pi_96540415
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:42 schreef meth77 het volgende:

[..]

Die schaarste is over tien jaar omgeslagen in een overschot
Met het huidige bouwtempo verwacht ik van niet, vooral in bepaalde categorieën ontstaat en is er een tekort.
pi_96541168
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:59 schreef inXs het volgende:

[..]

Met het huidige bouwtempo verwacht ik van niet, vooral in bepaalde categorieën ontstaat en is er een tekort.
Geen probleem... ik ga meteen aandelen kopen van bedrijven die hulpmiddelen voor ouderen leveren zoals trapliften en muurbeugels :Y
En als single kun je prima in een eengezindswoningen gaan wonen, waarom zou je in een klein appartementje gaan zitten... :?
De bouwsector zit nu nog in een transitiefase waarbij men af zal moeten stappen van het oude verdienmodel, dat kost tijd maar het gaat gebeuren w/
I'll sing you a lullaby.
pi_96541627
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:21 schreef xenobinol het volgende:

De bouwsector zit nu nog in een transitiefase waarbij men af zal moeten stappen van het oude verdienmodel, dat kost tijd maar het gaat gebeuren w/
Dan ben ik benieuwd naar jou visie van het nieuwe verdienmodel in de bouwsector.
pi_96542303
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd naar jou visie van het nieuwe verdienmodel in de bouwsector.
Hard werken voor je geld :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 9 mei 2011 @ 12:56:59 #292
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_96542461
Ein Blog-Stückchen:

quote:
De ongekende instabiliteit van de Nederlandse woningmarkt....
Lux et Veritas 09-05-2011 11:35
Merijn Knibbe

Hoe zou u het vinden als u een kledingzaak had of bedrijfsleider was van een drogisterij dan wel uitbater van een jachthaven – en de omzet in uw sector kelderde in enkele jaren met bijna 50%? Zou u het dan hebben over de “ongekende stabiliteit” van de markt? Of zou u spreken over “een dramatische ineenstorting” van de markt?

Het tweede? Als het over de woningmarkt gaat dan is, volgens twee economen van de RABO-bank, het eerste het geval. Maarten van der Molen en Hans Stegeman spreken op de economensite Mejudice over “De ongekende stabiliteit van de Nederlandse woningmarkt” – omdat de Nederlandse woningprijzen tot nu toe minder gedaald zijn dan in Ierland, de VS en Spanje.

Tsja. Als we niet enkel naar de prijzen kijken, maar ook naar de aantallen verkochte woningen, dan ontstaat toch een iets ander beeld…. Een zoektocht van nog geen vijf minuten op www.CBS.nl leverde het volgende op:

het aantal verkochte woningen daalde in de periode 2006-2010 van 210.000 naar 126.000. Tegelijkertijd daalden de prijzen van huizen tussen 2008 en 2010, gecorrigeerd voor de waardevermindering van de Euro, met ongeveer 8%. Daarmee daalde de omzet op de woningmarkt tussen 2006 en 2010 van 50 miljard naar ongeveer 30 miljard. Rekening houdend met een totale geldontwaarding tussen 2006 en 2010 van ongeveer 12% dan wordt de reele waarde van de verkopen in 2010 nog ongeveer 4 miljard minder – een halvering dus van de reele omzet op de woningmarkt, in vier jaar tijd.

Beste Maarten, beste Hans: de zeepbel is al lang gebarsten....

Literatuur: Maarten van der Molen en Hans Stegeman, 2011, “De ongekende stabiliteit van de Nederlandse woningmarkt”, Me Judice, 4e jaargang, 7 mei 2011.

Bron: http://www.luxetveritas.nl/blog/?p=645
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_96543164
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hard werken voor je geld :)
Doet de bouwsector dat nu niet dan?
  maandag 9 mei 2011 @ 13:18:27 #294
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96543354
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Xeno projecteert zijn eigen wereldje altijd op anderen. Dat zou je ondertussen toch moeten weten ;)
pi_96543860
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:18 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Xeno projecteert zijn eigen wereldje altijd op anderen. Dat zou je ondertussen toch moeten weten ;)
Maar ons wereldje is toch juist dat wel teveel tijd over hebben ( dus per defenitie niet hard werken omdat we onder werktijd nog kunnen posten op fok) . 8-)
pi_96544441
Stel je wilt graag een huis kopen;

wat is het break even point tussen een stijgende rente en dalende huizenprijzen op een gemiddelde woningwaarde (240k?)

hoeveel daling compenseert 1% renteverhoging?

m.a.w hoeveel moeten huizenprijzen dalen om de verwachte gelijdelijke stijging naar +/- 7% rente op te vangen. meegerekend het blijven huren (dus niet aflossen) voor deze periode.
(even een jaartje wachten = +/- 8.000 euro minder afgelost?)

graag geen getrol of loos gespui van meningen, maar op cijfer gebaseerde argumenten
eventueel een formule of aanzetje zodat deze verder doorgebouwd kan worden door mij of anderen.

het doel van deze post is het concreet maken van het effect van deze 2 variabelen (dalende huizenprijzen versus stijgende hypotheekrente)
pi_96544746
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:56 schreef eleusis het volgende:
Ein Blog-Stückchen:

[..]

Uiteraard is de markt al lang gecrashed... mensen die zich enkel blindstaren op de prijs van transacties die plaatsvinden moet je niet serieus nemen.... en al helemaal niet als het banksters zijn ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_96544784
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De mensen die daadwerkelijk produceren werken hard.... maar de speculanten die moeten nu ook aan de bak. Persoonlijk denk ik dat ze nu in andere 'grondstoffen' vluchten om hun geld te 'verdienen' :')
I'll sing you a lullaby.
pi_96544823
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar ons wereldje is toch juist dat wel teveel tijd over hebben ( dus per defenitie niet hard werken omdat we onder werktijd nog kunnen posten op fok) . 8-)
Ik werk ook niet van 9 tot 5 :7
I'll sing you a lullaby.
pi_96544877
Echter op funda zie ik nog zat huizen in onbekende dorpjes die nog way overpriced zijn en vaak al een half jaar of langer voor die prijs te koop staan. Mensen willen nog niet echt inbinden maar nog steeds willen ze voor de jackpot gaan. Vraag me af hoe lang ze dat kunnen volhouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')