Mijn naam is haas.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had het over processen verbaal met daarin berekend hoeveel geld er is verdiend met hennepteelt tbv een ontnemingsvordering.
Dan heb ik van jou geen PV.quote:
Hehe, oogsten?quote:Op zondag 8 mei 2011 20:43 schreef DS4 het volgende:
Ruim voor mijn tijd.
Maar heb je grote oogsten gehad, of was je een kleine speler?
Zeker geen medelijden, maar smaken verschillen nu éénmaal, ieder zijn ding.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:12 schreef DS4 het volgende:
De meeste vooroorlogse woningen zijn ook geen porem in NL.
Maar als jij medelijden met mij wil hebben: ga je gang!
[ afbeelding ]
Dat klopt. Maar puur economisch gezien is zo'n vooroorlogse woning geen beste investering.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:55 schreef Bayswater het volgende:
Zeker geen medelijden, maar smaken verschillen nu éénmaal, ieder zijn ding.
Dat is afhankelijk van het perceel.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:05 schreef DS4 het volgende:
Maar puur economisch gezien is zo'n vooroorlogse woning geen beste investering.
LOL, ik dacht dat je het over zonnepanelen had...quote:Op zondag 8 mei 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had het over processen verbaal met daarin berekend hoeveel geld er is verdiend met hennepteelt tbv een ontnemingsvordering.
Dit, geef mij maar een vooroorlogse woning. Sfeer en bouwtechnisch uitstekend, vooral als je zelf het zaakje heb gerenoveerd. Die nieuwbouw prefab vind ik vreselijk met al die lage plafonds en potdicht zonder natuurlijke ventilatie. En niet te vergeten dat vooroorlogs altijd wel staat, dit terwijl al veel jaren 60 en later spul (winkelcentrums)nu al tegen de vlakte gaanquote:Op zondag 8 mei 2011 20:02 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Goede isolatie van een oude woning is niet zo heel lastig, klopt wel dat een hele investering is maar het geeft een prima resultaat.
Wellicht is het wooncomfort van een nieuwbouwwoning prima maar alleen al de troosteloze aanblik van die blokken met steen met een uitgetekend voetbalveldje, inspiratieloos winkelcentrumpje, takjes als bomen en vaak de zogenaamde doordachte mix met sociale woningbouw gaan bij mij de tranen in de ogen staan. Je zal er iedere dag in thuis moeten komen.
Nog altijd interessant om te kopen. waarom;quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een waardevast onderpand? Huizen zijn alleen waardevast als er geen lucht in zit en ze goed onderhouden worden. Dat laatste kost ook geld, je betaald dus dubbel. En rente en onderhoud, het lijkt wel op huren![]()
Ik vraag me af hoeveel mensen het nog interessant vinden om te kopen als je weet dat je geen 'vermogen' meer opbouwt. Misschien is dan huren en sparen wel een stuk aantrekkelijker?
Nog een open deur: van de prijs die je er voor moet betalen.quote:
Natuurlijke ventilatie is gewoon verplicht en het moet nog boven de 1,80m zijn ook (bouwbesluit).quote:Op zondag 8 mei 2011 21:47 schreef Cherna het volgende:
Die nieuwbouw prefab vind ik vreselijk met al die lage plafonds en potdicht zonder natuurlijke ventilatie.
Grapjas, vooroorlogs, bouwtechnisch uitstekend? Juist alleen maar met grondige renovatie, jaren 30 woningen hebben wellicht nog enige kwaliteit. Andere typen nagenoeg niet (grachtenpanden en panden in historische binnensteden even buiten beschouwing gelaten). Daarnaast is een groot deel van de nieuwbouw helemaal geen prefab, hoge plafonds (juist in relatie tot na-oorlogse bouw), gewoon natuurlijke ventilatie (een aantal balans ventilatie systemen uitgezonderd) en veel vooroorlogs staat nog, omdat het monumentaal is, het is niet zo dat jaren 60 bouw kwalitatief slecht is, de stedenbouwkundige opzet, de geest van de tijd, orientatie van bebouwing en bevolkingssamenstelling is helaas niet goed.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit, geef mij maar een vooroorlogse woning. Sfeer en bouwtechnisch uitstekend, vooral als je zelf het zaakje heb gerenoveerd. Die nieuwbouw prefab vind ik vreselijk met al die lage plafonds en potdicht zonder natuurlijke ventilatie. En niet te vergeten dat vooroorlogs altijd wel staat, dit terwijl al veel jaren 60 en later spul (winkelcentrums)nu al tegen de vlakte gaan
Ieder zo zijn eigen mening. En als je goed gelezen had mbt tot afbraak jaren 60 hap is het de bouwstijl waar ik op doelde. Vooroorlogs is tijdloos, en in de provincie waar ik in woon een zekerheid tot verkoop.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:45 schreef inXs het volgende:
[..]
Grapjas, vooroorlogs, bouwtechnisch uitstekend? Juist alleen maar met grondige renovatie, jaren 30 woningen hebben wellicht nog enige kwaliteit. Andere typen nagenoeg niet (grachtenpanden en panden in historische binnensteden even buiten beschouwing gelaten). Daarnaast is een groot deel van de nieuwbouw helemaal geen prefab, hoge plafonds (juist in relatie tot na-oorlogse bouw), gewoon natuurlijke ventilatie (een aantal balans ventilatie systemen uitgezonderd) en veel vooroorlogs staat nog, omdat het monumentaal is, het is niet zo dat jaren 60 bouw kwalitatief slecht is, de stedenbouwkundige opzet, de geest van de tijd, orientatie van bebouwing en bevolkingssamenstelling is helaas niet goed.
Uh nee. Sterker nog, de nieuwe "super-moderne" woningen worden "kierdicht" gebouwd als ultieme vorm van isolatie. Die hebben dus 0,0 natuurlijke ventilatie en alleen mechanische.quote:
1,80m?quote:en het moet nog boven de 1,80m zijn ook (bouwbesluit).
Nee, slechts een slordige 90% ofzo.quote:Daarnaast is niet alle nieuwbouw prefab.
Als je niet weet waar je het over hebt moet je zwijgen natuurlijk.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:00 schreef Whuzz het volgende:
Uh nee. Sterker nog, de nieuwe "super-moderne" woningen worden "kierdicht" gebouwd als ultieme vorm van isolatie. Die hebben dus 0,0 natuurlijke ventilatie en alleen mechanische.
Zoek voor de grap eens op het aantal mensen die daar klachten van krijgen...
Ik ken ze wel. Ook in onze woning heb je pafonds van 4 meter hoog en zelfs nog hoger doorlopend ook.quote:1,80m?
Alles onder de 2m50 is een laag plafond in mijn wereld. Succes met het vinden van een nieuwbouwhuis met hoge plafonds.
Ook niet.quote:Nee, slechts een slordige 90% ofzo.
Daar moet ik je ongelijk in geven Whuzz, de ventilatie waar jij het over hebt is balansventilatie, dan kunnen er inderdaad geen ramen open. Bij mechanische ventilatie (die ventilatie die er gewoon vanaf de jaren 70 in zit) kan verder alles ook open, ofwel je kan nog kiezen. Overigens in het bouwbesluit zijn er getallen vastgelegd, over de 'natuurlijke' lucht per leefruimte, hier is dan ook gewoon natuurlijke ventilatie aangebracht (wederom, met uitzondering van balansventilatie, maar die aantallen zijn relatief laag).quote:Op zondag 8 mei 2011 23:00 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uh nee. Sterker nog, de nieuwe "super-moderne" woningen worden "kierdicht" gebouwd als ultieme vorm van isolatie. Die hebben dus 0,0 natuurlijke ventilatie en alleen mechanische.
Zoek voor de grap eens op het aantal mensen die daar klachten van krijgen...
[..]
1,80m?
Alles onder de 2m80 is een laag plafond in mijn wereld. Succes met het vinden van een nieuwbouwhuis met hoge plafonds.
[..]
Nee, slechts een slordige 90% ofzo.
Haha.... Da Whuzz vs.DS4quote:Op zondag 8 mei 2011 23:09 schreef DS4 het volgende:
Als je niet weet waar je het over hebt moet je zwijgen natuurlijk.
[..]
Je zwetst gewoon.
Indeedquote:Op maandag 9 mei 2011 02:24 schreef Asfyxia het volgende:
Niks mooier dan bellenblazers die elkaar onderling beginnen af te branden. "My dick... euh "eigen" huis... euh hypotheek is bigger than yours!" Nou veel plezier ermee heh!
Tegenwoordig hebben huizen met een balans systeem gewoon ramen die open kunnen. Bij de eerste huizen met balans systeem was dit inderdaad niet het geval.quote:Op maandag 9 mei 2011 08:28 schreef inXs het volgende:
[..]
Daar moet ik je ongelijk in geven Whuzz, de ventilatie waar jij het over hebt is balansventilatie, dan kunnen er inderdaad geen ramen open. Bij mechanische ventilatie (die ventilatie die er gewoon vanaf de jaren 70 in zit) kan verder alles ook open, ofwel je kan nog kiezen. Overigens in het bouwbesluit zijn er getallen vastgelegd, over de 'natuurlijke' lucht per leefruimte, hier is dan ook gewoon natuurlijke ventilatie aangebracht (wederom, met uitzondering van balansventilatie, maar die aantallen zijn relatief laag).
Daarnaast heeft echte nieuwbouw, plafonds van 2,7(5) hoog, dat is ook pas sinds 5-10 jaar. Alle woningen tot aan de oorlog hebben 2,50-2,60. Maar goed, als 2,80 je grens is, dan is het al snel laag uiteraard.
Waarom zouden huurhuizen anders in elkaar zitten als koophuizen? Is er een speciaal bouwbesluit voor huurhuizen?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:12 schreef Basp1 het volgende:
Ja de huurkneuzen hebben geen keus wat er in hun huis zit, dus denken ze gaan we maar over wat technische geneuzel van de leenkneuzen vallen om maar niet aan zelfreflectie te moeten doen.
Probeer jij anders maar eens een andere keuken dan je buurman te krijgen van de WBV.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom zouden huurhuizen anders in elkaar zitten als koophuizen? Is er een speciaal bouwbesluit voor huurhuizen?
quote:Op maandag 9 mei 2011 10:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom zouden huurhuizen anders in elkaar zitten als koophuizen? Is er een speciaal bouwbesluit voor huurhuizen?
Op de (sociale)huurmarkt zijn maar erg weinig woningen beschikbaar. Een huurder heeft dus minder keuze vrijheid voor nieuwbouw .quote:Op maandag 9 mei 2011 10:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |