Het ging niet om een keuken of een badkamer. Het ging over ventilatiesystemen in nieuwbouw.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Probeer jij anders maar eens een andere keuken dan je buurman te krijgen van de WBV.
Nee, maar het moet wel zo goedkoop mogelijk gebouwd worden. En dat zie je terug in de kwaliteit. Big time!quote:Op maandag 9 mei 2011 10:23 schreef xenobinol het volgende:
Waarom zouden huurhuizen anders in elkaar zitten als koophuizen? Is er een speciaal bouwbesluit voor huurhuizen?
Dat zal best zo zijn. Als jij een Fiat koopt heb je ook andere kwaliteit dan wanneer je een BMW koopt. Maar misschien wil je niet teveel geld uitgeven aan een auto, of heb je het gewoon niet. Er is in ieder geval zowel een markt voor Fiat als voor BMW!quote:Op maandag 9 mei 2011 10:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar het moet wel zo goedkoop mogelijk gebouwd worden. En dat zie je terug in de kwaliteit. Big time!
Geen probleem... ik moet er echter wel voor betalen.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Probeer jij anders maar eens een andere keuken dan je buurman te krijgen van de WBV.
Ventilatie blijft verplicht natuurlijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het ging niet om een keuken of een badkamer. Het ging over ventilatiesystemen in nieuwbouw.
In een nieuwbouwproject heb je daar vlgs mij verder weinig vrijheid in
En dat geld niet voor koopwoningen natuurlijkquote:Op maandag 9 mei 2011 10:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar het moet wel zo goedkoop mogelijk gebouwd worden. En dat zie je terug in de kwaliteit. Big time!
Maar nu net daar zit bij veel van die goedkope woningen een probleem. En dan heb ik het niet alleen over de isolatie die het huis warm moet houden, maar ook over de geluidsisolatie. Altijd leuk als er weer een kansengezin naast je is komen wonen die een alternatief slaapschema hebben...quote:Op maandag 9 mei 2011 10:49 schreef LXIV het volgende:
Andere kwaliteitszaken komen wel meteen op het conto van de huurder, zoals een slechte isolatie.
Zit nog wel een verschil tussen. De bouwkosten liggen ook zonder rekening te houden met afwerking wel wat hoger.quote:Los daarvan wordt natuurlijk ook veel (koop)nieuwbouw zo goedkoop mogelijk neergezet.
Welk geld?quote:Op maandag 9 mei 2011 10:52 schreef xenobinol het volgende:
En dat geld niet voor koopwoningen natuurlijk
Het 'ergste' van een huurwoning hebben met een slechte geluidsisolatie is dat het zich ook niet loont om er 10K tegenaan te gooien om dit te verbeteren. Juist dat is het grote voordeel van een koopwoning, dan is die 10K gewoon een investering. Dit dus helemaal los van de initiële kwaliteit van een huis.quote:Op maandag 9 mei 2011 10:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar nu net daar zit bij veel van die goedkope woningen een probleem. En dan heb ik het niet alleen over de isolatie die het huis warm moet houden, maar ook over de geluidsisolatie. Altijd leuk als er weer een kansengezin naast je is komen wonen die een alternatief slaapschema hebben...
Wat mensen zich druk maken of je nu ervoor kiest om te huren of te kopen ontgaat me ook geheel. Blijkbaar is het gros hier extreem tevreden met de keuze die hij/zij gemaakt heeft. Prima dan. Het interesseert mij werkelijk niets of iemand ervoor kiest te huren of te kopen.quote:(voor de goede orde: ik reageer op het afpissen van eigenaren, ik snap donders goed dat huur voor velen de enige manier is om te kunnen wonen... maar ga dan niet misplaatst arrogant lopen doen)
Waarom zou je tevreden moeten zijnquote:Op maandag 9 mei 2011 11:04 schreef DS4 het volgende:
Ik heb bij Xeno niet het idee met een zeer tevreden persoon te maken te hebben, maar dat even terzijde...
Verder wel met je eens.
Die schaarste is over tien jaar omgeslagen in een overschotquote:Op maandag 9 mei 2011 11:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarom zou je tevreden moeten zijnMet zo'n 'mind set' gaan we nooit het universum koloniseren... en dat is weer goed voor de schaarste op de woningmarkt
Met het huidige bouwtempo verwacht ik van niet, vooral in bepaalde categorieën ontstaat en is er een tekort.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:42 schreef meth77 het volgende:
[..]
Die schaarste is over tien jaar omgeslagen in een overschot
Geen probleem... ik ga meteen aandelen kopen van bedrijven die hulpmiddelen voor ouderen leveren zoals trapliften en muurbeugelsquote:Op maandag 9 mei 2011 11:59 schreef inXs het volgende:
[..]
Met het huidige bouwtempo verwacht ik van niet, vooral in bepaalde categorieën ontstaat en is er een tekort.
Dan ben ik benieuwd naar jou visie van het nieuwe verdienmodel in de bouwsector.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:21 schreef xenobinol het volgende:
De bouwsector zit nu nog in een transitiefase waarbij men af zal moeten stappen van het oude verdienmodel, dat kost tijd maar het gaat gebeuren
Hard werken voor je geldquote:Op maandag 9 mei 2011 12:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar jou visie van het nieuwe verdienmodel in de bouwsector.
quote:De ongekende instabiliteit van de Nederlandse woningmarkt....
Lux et Veritas 09-05-2011 11:35
Merijn Knibbe
Hoe zou u het vinden als u een kledingzaak had of bedrijfsleider was van een drogisterij dan wel uitbater van een jachthaven – en de omzet in uw sector kelderde in enkele jaren met bijna 50%? Zou u het dan hebben over de “ongekende stabiliteit” van de markt? Of zou u spreken over “een dramatische ineenstorting” van de markt?
Het tweede? Als het over de woningmarkt gaat dan is, volgens twee economen van de RABO-bank, het eerste het geval. Maarten van der Molen en Hans Stegeman spreken op de economensite Mejudice over “De ongekende stabiliteit van de Nederlandse woningmarkt” – omdat de Nederlandse woningprijzen tot nu toe minder gedaald zijn dan in Ierland, de VS en Spanje.
Tsja. Als we niet enkel naar de prijzen kijken, maar ook naar de aantallen verkochte woningen, dan ontstaat toch een iets ander beeld…. Een zoektocht van nog geen vijf minuten op www.CBS.nl leverde het volgende op:
het aantal verkochte woningen daalde in de periode 2006-2010 van 210.000 naar 126.000. Tegelijkertijd daalden de prijzen van huizen tussen 2008 en 2010, gecorrigeerd voor de waardevermindering van de Euro, met ongeveer 8%. Daarmee daalde de omzet op de woningmarkt tussen 2006 en 2010 van 50 miljard naar ongeveer 30 miljard. Rekening houdend met een totale geldontwaarding tussen 2006 en 2010 van ongeveer 12% dan wordt de reele waarde van de verkopen in 2010 nog ongeveer 4 miljard minder – een halvering dus van de reele omzet op de woningmarkt, in vier jaar tijd.
Beste Maarten, beste Hans: de zeepbel is al lang gebarsten....
Literatuur: Maarten van der Molen en Hans Stegeman, 2011, “De ongekende stabiliteit van de Nederlandse woningmarkt”, Me Judice, 4e jaargang, 7 mei 2011.
Bron: http://www.luxetveritas.nl/blog/?p=645
Xeno projecteert zijn eigen wereldje altijd op anderen. Dat zou je ondertussen toch moeten wetenquote:
Maar ons wereldje is toch juist dat wel teveel tijd over hebben ( dus per defenitie niet hard werken omdat we onder werktijd nog kunnen posten op fok) .quote:Op maandag 9 mei 2011 13:18 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Xeno projecteert zijn eigen wereldje altijd op anderen. Dat zou je ondertussen toch moeten weten
Uiteraard is de markt al lang gecrashed... mensen die zich enkel blindstaren op de prijs van transacties die plaatsvinden moet je niet serieus nemen.... en al helemaal niet als het banksters zijnquote:
De mensen die daadwerkelijk produceren werken hard.... maar de speculanten die moeten nu ook aan de bak. Persoonlijk denk ik dat ze nu in andere 'grondstoffen' vluchten om hun geld te 'verdienen'quote:
Ik werk ook niet van 9 tot 5quote:Op maandag 9 mei 2011 13:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar ons wereldje is toch juist dat wel teveel tijd over hebben ( dus per defenitie niet hard werken omdat we onder werktijd nog kunnen posten op fok) .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |