quote:Op maandag 2 mei 2011 22:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Daenerys zag er weer nice uit met dat witte haar en haar Xena the Warriorprinces pakje.
Hij vond het niet leuk dat de rest de orders van zijn zusje volgt. Mooi aangepakt met die zweep.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:14 schreef AMDB het volgende:
Daenerys![]()
Alleen kreeg ik even niet mee waarom d'r broer d'r aanviel, kwam voor mij nogal uit de lucht vallen, of miste ik iets?
Gélukkig zit er weinig magie in, dat is voor mij echt een dooddoener.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:14 schreef murp het volgende:
oei, goede serie, alleen jammer dat er weinig magie in de serie voor komt. En nu valt de serie camelot in het niets dan GOT. En dan heb ik het niet eens over hoe slecht legend of the seeker was
Die vrouw? Cersei?quote:Op maandag 2 mei 2011 22:17 schreef Frag_adder het volgende:
Wie staat er eigenlijk op de 1e poster? op de 2e staat ned en op de 3e danny.
ah nee ik bedoelde die links van Ned's poster dus 3e plaatje zeg maar, die man met zn litteken door zijn oog.quote:
quote:
Legend of de Seeker was jammer ja, maar het zorgde er wel voor dat mijn verwachtingen voor GoT wat lager waren en ik er dus nog meer van kan genieten.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:14 schreef murp het volgende:
oei, goede serie, alleen jammer dat er weinig magie in de serie voor komt. En nu valt de serie camelot in het niets dan GOT. En dan heb ik het niet eens over hoe slecht legend of the seeker was
dat dacht ik ook, maar John heeft een baard en krullen en deze geen baard en stijl haar. Hebben ze een andere acteur genomen of zo?quote:Op maandag 2 mei 2011 22:21 schreef nectarientje het volgende:
[..]en die eerste is Jon denk ik? Te zien ook aan de tekst die eronder staat?
Ga morgen afl 3 kijken. Ben tot nu toe erg onder de indruk. Het wil nog wel eens gebeuren dat een serie niet klopt bij hoe ik het in mn hoofd had voorgesteld tijdens het lezen maar hier kan ik me tot nu toe heel goed in vinden!
Vind Sansa zo mogelijk nog irritanter dan ik haar in de boeken vond dus goed gedaan
Dat van Camelot heb ik ook, als die ene jaar geleden kwam had ik het een leuke serie gevonden, nu kan hij mij niet bekoren omdat ie niet bij GOT in de buurt komt.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:14 schreef murp het volgende:
Jon inderdaad zonder baardgroei.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:21 schreef nectarientje het volgende:
[..]en die eerste is Jon denk ik? Te zien ook aan de tekst die eronder staat?
Ga morgen afl 3 kijken. Ben tot nu toe erg onder de indruk. Het wil nog wel eens gebeuren dat een serie niet klopt bij hoe ik het in mn hoofd had voorgesteld tijdens het lezen maar hier kan ik me tot nu toe heel goed in vinden!
Vind Sansa zo mogelijk nog irritanter dan ik haar in de boeken vond dus goed gedaan
Heb m vandaag voor het eerst gezien meestal skip ik dat soort dingen klakkeloos, is idd echt goed gedaanquote:Op maandag 2 mei 2011 23:56 schreef TwyLight het volgende:
De intro is inderdaad al geniaal. Echt vet.
Zijn fan made posters he, kunnen die niet uit de OP? Staan vast wel wat officiele art op de HBO site..quote:Op maandag 2 mei 2011 22:17 schreef Frag_adder het volgende:
Wie staat er eigenlijk op de 1e poster? op de 2e staat ned en op de 3e danny.
Sowieso verdient dit topic en deze serie wel een mooie custom OP.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:06 schreef neilpad het volgende:
[..]
Zijn fan made posters he, kunnen die niet uit de OP? Staan vast wel wat officiele art op de HBO site..
Mijn zegen heb je. Al vind ik de OP er nu al best netjes uit zien, alleen erger ik me stiekem aan de "nep" posters dus die er in staanquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:10 schreef Drakire het volgende:
[..]
Sowieso verdient dit topic en deze serie wel een mooie custom OP.
Ik wil morgen anders wel even iets in elkaar flansen mits er interesse voor is.
Werd hij in het boek niet als kaal beschreven?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:58 schreef truedestiny het volgende:
Weer genoten van de 3de aflevering al weer hoor, vooral die Syrio Forel vind ik erg goed gecast. Niet precies wat ik mij voorstelde hoe die er uit zou zien, maar toen die eenmaal begon te praten en te doen had ik er al geen problemen meer mee.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:04 schreef .aeon het volgende:
Al bij de derde episode gaan roepen dat het beter wordt dan BSG
klopt, want ik ken de boeken en het verhaal van GOT is beter dan het verhaal van BG. Verder wordt (tot nu toe) de essentie van de boeken zeer goed neergezet. Dus als je alles bij elkaar optelt lijkt het dat dit een serie van uitzonderlijke klasse te gaan worden en wellicht zelfs beter dan de superserie BG. Maar ik had gewoon niet moeten vergelijken want al die series zijn superquote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:04 schreef .aeon het volgende:
Al bij de derde episode gaan roepen dat het beter wordt dan BSG
Niemand weet precies hoe lang de seizoenen duren, en men gelooft dat na een lange zomer er een strenge winter volgt. Er zijn allerlei legenden over verschrikkelijke winters waarin de zon niet opkomt en er allerlei enge monsters rondlopen. De Maesters houden dingen iets secuurder bij en kunnen voorspellen wanneer de herfst en winter eraan komen, maar het gewone volk doet niet aan wetenschap en hoort alleen maar verhalen zoals die van Old Nan (dat ouwe vrouwke die Bran dat verhaal vertelde). Dit is al honderden jaren zo.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:53 schreef Symer het volgende:
Wellicht zat ik even niet op te letten, want ik begreep dat verhaal over die zomers en winters niet goed. Ze zeiden dus dat het kan gebeuren dat het 9 jaar lang zomer is én dat hordes mensen in eeuwige duisternis hebben geleefd omdat de zon generaties lang niet opkwam.
Nu komt er blijkbaar weer zo'n winter aan. Dat is dus zo'n periode dat de zon jarenlang niet opkomt?
Ja volgensmij werd ie als kaal beschreven maar dan nog vind ik hem cool gecastquote:Op dinsdag 3 mei 2011 13:00 schreef Cocu het volgende:
[..]
Werd hij in het boek niet als kaal beschreven?![]()
Het was inderdaad wel een van de leukere scenes van episode 3.
10quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:19 schreef RedemptioN het volgende:
Aangezien ik de boeken niet heb gelezen de volgende vraag: er zijn nu 3 afleveringen geweest, hoe snel gaan we nu de boeken door? Oftewel: op hoeveel episodes zou je uit komen met dit tempo?
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:19 schreef RedemptioN het volgende:
Aangezien ik de boeken niet heb gelezen de volgende vraag: er zijn nu 3 afleveringen geweest, hoe snel gaan we nu de boeken door? Oftewel: op hoeveel episodes zou je uit komen met dit tempo?
10 per boek minimaal, het eerste boek was 1 van de dunnere.quote:
Dothrakiquote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:24 schreef Karina het volgende:
In het begin van deze derde aflevering moest ik er even inkomen, het leek net alsof ik een aflevering had gemist.
Ik hoop dat we wat meer van de Dakhrati, dat vind ik eigenlijk de meest interessante verhaallijn.
En dat jongetje zal zijn geheugen nog wel een keer terugkrijgen gok ik zo.
Intro is supermooi idd, ik zou alleen willen dat ze voor het motiefje ipv die gitaar een viool hadden zoals bij LOTR als de Rohirrim op Pelennor fields zijn, die viool daar heeft zoveel emotie dat zou helemaal perfect zijn.quote:
Haha dat had ik ook, lijkt wel alsof er echt maanden tussen de afleveringen in zitten..quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:24 schreef Karina het volgende:
In het begin van deze derde aflevering moest ik er even inkomen, het leek net alsof ik een aflevering had gemist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had bij Varys ook een heel andere voorstelling, een veel tengerder iemand in elk geval en inderdaad een veel gayer iemand. Maar hij heeft ook nog maar heel weinig screentime gehad dus misschien moeten we dat nog even afwachten.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:05 schreef bigbass het volgende:
Ik had me Varys een heel stuk 'gayer' voorgesteld, met kleurrijke gewaden, veel parfum en een soort van make-up op. Hij is een flink stuk nuchterder in de serie, of klopt mijn beeld gewoon niet?
WTF is mij niet eens opgevallenquote:Op woensdag 4 mei 2011 10:14 schreef Jivis het volgende:
Weinig actie deze aflevering, maar des te meer uitleg zodat de verhoudingen me wat duidelijker zijn nu. Tof.
Moest trouwens lollen om mayor Carcetti uit The Wire, met snor.
[ afbeelding ]
Hij weet het écht niet, in het boek tenminstequote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:23 schreef Muis006 het volgende:
Ik vraag me af of Bran wel echt geheugenverlies heeft, of dat ie niets zegt uit angst voor de gevolgen.
SPOILERS. Géén dingen uit het boek in dit topic zonder spoilertags! En gebruik [.spoiler=(waar de spoiler over gaat)] voor alle duidelijkheid.quote:
Grappig, hij is qua figuur wel ongeveer hoe ik hem had voorgesteld, juist een beetje dikkig, iemand die goed van zijn leven en privileges geniet.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik had bij Varys ook een heel andere voorstelling, een veel tengerder iemand in elk geval en inderdaad een veel gayer iemand. Maar hij heeft ook nog maar heel weinig screentime gehad dus misschien moeten we dat nog even afwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dit scheelt weer denkwerk zeg maar
Maar dat is nu eenmaal het risico. Veel mensen hebben de boeken gelezen (ik niet, had er zelfs nog nooit van gehoord voor deze topicsreeks) en ach, dan valt er wel eens een woord
http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
Ha, ik zit ook in boek 3 nu. Ben veel haast aan 't maken, zodat ik daarna ook het GoT topic in TTK kan induiken en hier ook niet bang meer hoef te zijn voor spoilers die per ongeluk worden verteld.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:09 schreef Young_David het volgende:
Beetje nadeel van een serie gebaseerd op een boek ja. Kutspoilers. Had ik met Pillars of the Earth ook.
Ik vind het wel leuk om al die gedachten en theorieën te lezen. Ik zit zelf in Boek 3 en moet in het Game of Thrones Topic in TTK weer opletten voor spoilers.
Maar van mij zul je niets horen ... Veel leuker om zelf te ontdekken.
Hier heb je de officiele cheat-sheet van HBO om de namen bij de hoofden te kunnen plaatsen. Verder als je "game of thrones cheat sheet" googlet kun je nog kiezen uit vele andere handige leidraadjes.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:08 schreef AMDB het volgende:
Ik merk dat ik echt nog veel moeite heb met namen onthouden, iets wat me sowieso altijd slecht afgaat als ik een Engelse serie kijk zonder ondertiteling, om de naam te onthouden moet ik 'm eigenlijk lezen en er een gezicht bij zien.
Toch maar blijven googlen als ik hier namen voorbij zie komen die ik nog niet kan koppelen.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:26 schreef Houniet het volgende:
Kan dat verhaallijn uit de boeken niet gewoon wegblijven, we zitten hier naar een serie te kijken.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:18 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Haha dat had ik ook, lijkt wel alsof er echt maanden tussen de afleveringen in zitten..De groei van de direwolves wordt wel mooi gebruikt om de tijd tussen de eps (en binnen de eps) weer te geven. Maar inderdaad, er lijken nogal wat happen in de tijd te zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
Ah nee, dat meen je niet. Bagger inderdaadquote:Op woensdag 4 mei 2011 19:53 schreef truedestiny het volgende:
Ik lees net dat er ook een game wordt gemaakt. Lijkt me redelijk kansloos aangezien het niet allemaal vechten is en dergelijke.
Tziet her ook bagger uit, een andere die wel aan te raden is Westeros: Total War een mod voor Medieval 2 Total War.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ah nee, dat meen je niet. Bagger inderdaad.
Acht dat is toch nog zeven uur genietenquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:34 schreef Chevalric het volgende:
Jammer dat er nog maar 7 afleveringen te gaan zijn voor dit seizoen.
2de seizoen is al bevestigd dus dat komt wel goed denk ik. Gok dat ze dit jaar al beginnen met opnemen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:38 schreef Jivis het volgende:
Gaat trouwens wel eeuwen duren alvorens we de tweede reeks mogen verwachten, ben ik bang.
Deze zomer dacht ik.quote:Op woensdag 4 mei 2011 20:40 schreef Haijo het volgende:
[..]
2de seizoen is al bevestigd dus dat komt wel goed denk ik. Gok dat ze dit jaar al beginnen met opnemen.
Is er bekend hoeveel afleveringen dit gaan zijn? Ik wil er meerquote:Op woensdag 4 mei 2011 20:40 schreef Haijo het volgende:
[..]
2de seizoen is al bevestigd dus dat komt wel goed denk ik. Gok dat ze dit jaar al beginnen met opnemen.
Je bent nieuw op het internet?quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:26 schreef stinkie het volgende:
Waar kan ik kijken (anders dan op tv)?
Ergens online?
quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:53 schreef truedestiny het volgende:
Ik lees net dat er ook een game wordt gemaakt. Lijkt me redelijk kansloos aangezien het niet allemaal vechten is en dergelijke.
je kan ze in NL nog geeneens op TV kijkenquote:Op woensdag 4 mei 2011 21:26 schreef stinkie het volgende:
Waar kan ik kijken (anders dan op tv)?
Ergens online?
quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:53 schreef truedestiny het volgende:
Hoe gaat de game heten, Game: Of Thrones?quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:53 schreef truedestiny het volgende:
Helaas ook maar 10...quote:Op woensdag 4 mei 2011 21:17 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Is er bekend hoeveel afleveringen dit gaan zijn? Ik wil er meer
Link? kan op youtube zo 1,2,3 niets vinden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:36 schreef neilpad het volgende:
Dat spel is al een tijdje in ontwikkeling staat los van de TV-serie verder.
Het is een soort Age of Empires RTS spel. Zijn al wat filmpjes over te vinden, niks bijzonders volgens mij.
Ik kan je vertellen dat het fantastisch is om de serie te volgen zonder voorkennis te hebbenquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:08 schreef Jester65 het volgende:
Mooie derde aflevering. Eigenlijk jammer als je de boeken al kent, het lijkt me echt fantastisch om deze serie zonder voorkennis te kijken.
Hmm geen filmpjes, maar screenshots die ik had gezien dus.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:45 schreef Drakire het volgende:
[..]
Link? kan op youtube zo 1,2,3 niets vinden.
Ja, the Hound kwam later kamp binnenrijden met dat jochie achter zich over het paard, en Ned zei d'r toen wat van.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:20 schreef Viking84 het volgende:
Net de meest recente ep gezien. Is de slagerszoon dood? Hoe kan dat? Of heb ik even zitten suffen vorige keer?.
Jep, naar aanleiding van dat ruzie'tje tussen de kinderen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:20 schreef Viking84 het volgende:
Net de meest recente ep gezien. Is de slagerszoon dood? Hoe kan dat? Of heb ik even zitten suffen vorige keer?.
Precies.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat het fantastisch is om de serie te volgen zonder voorkennis te hebben
Niet langer over nadenken, gewoon kopen! Het mooie van de boeken is dat er veel meer tijd is om in de hoofden van de personages rond te kijken, waardoor je nog veel beter gaat begrijpen waarom ze dingen doen en zeggen. De serie wordt er alleen maar beter door, want je ziet dat de acteurs dat wel tot uiting proberen te brengen in hun spel (maar dat is best lastig af en toe).quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:04 schreef Beach het volgende:
Ik heb nooit de boeken gelezen, maar ik vind het prima te volgen tot nu toe (heb de 1e 2 afleveringen gezien). Alles ziet er mooi uit, de wereld lijkt geloofwaardig en de acteurs doen het wat mij betreft ook aardig.
Als de rest ook zo is, toch maar eens nadenken om die boeken aan te schaffen.
Kijk de eerste aflevering, dan weet je het.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:20 schreef casper019 het volgende:
mmm serie zie ik met toeval staan, wat voor soort serie is het?
is het een aanraderals je van lost/prison break/heroes/thevampire diaries/ ture blood houd??
Het is een ander type serie. Het tempo ligt wat lager en de focus ligt wat meer op karakters. Maar ik vind de serie tot nu toe beter dan 4 van de 5 series die je daar noemt, die 5e zal de tijd leren.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:20 schreef casper019 het volgende:
mmm serie zie ik met toeval staan, wat voor soort serie is het?
is het een aanraderals je van lost/prison break/heroes/thevampire diaries/ ture blood houd??
Ik heb het over de aflevering van deze week. maar misschien moet ik hem nog is overkijken, het was nog vroeg.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:57 schreef Gwywen het volgende:
Heb je het over de aflevering van vorige week? Die was echt wel een beetje saai, maar deze toch niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
+ Hodorquote:Op maandag 9 mei 2011 15:36 schreef Cocu het volgende:
+ punten:
- De Tourney is begonnen en nog niet afgelopen![]()
- Eindelijk Ghost
- Gendry (goed de blauwe ogen laten zien)
- Littlefinger die beter in zijn rol komt.
- Brans droom
- De lekker uitgebreide dood van Ser Hugh
- Iedere scene waar Tyrion in zit.
quote:Op maandag 9 mei 2011 18:29 schreef Beach het volgende:
Leuke aflevering weer. Alleen Hodor; dat was toch die Bran droeg?
Is hij verder bijzonder in de boeken ofzo?
SPOILER: HodorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De barbaren krijgen een belangrijkere rol aan het einde van dit seizoen en door heel seizoen 2 en 3 al het goed is.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:21 schreef planethugo het volgende:
ik ligt altijd een week achter, weet niet waarom maar op zondag kom ik pas toe aan de 'nieuwe' aflevering
vind het tot nu toe wel goed, maar heb toch het idee dat het nog wat onwennig is. Er worden zoveel karakters en verschillende verhalen geïntroduceerd en ik vind het nog niet allemaal even interessant. Die barbaren zijn trouwens wel geweldig, die mogen wel wat vaker te zien zijn!
Ik vind juist dat het nu een beetje begint te komen. Je ziet de beginselen van de plots (als je de boekn hebt gelezen) en da's geweldig! Het einde vond ik ook goed, jammer dat ik al weet wat er gaat gebeuren...quote:Op maandag 9 mei 2011 14:51 schreef truedestiny het volgende:
Ik vond deze aflevering een beetje tegenvallen, er gebeurde weinig eigenlijk. Wel belangrijke dingen voor het verhaal maar niet spannend.
je vergeet + Iedere scene waar Tyrion in zit, die moet gewoon minstens 2 keer opgenoemd worden :pquote:Op maandag 9 mei 2011 15:36 schreef Cocu het volgende:
Leuke aflevering
+ punten:
- Eindelijk Ghost
- Brans droom
- punten
- De badscene met Viserys duurde nogal lang.
- Het uithoudingsvermogen van Sam met zwaardvechten.![]()
- Weer wachten....
Maar dat maakt de acteerprestaties van Peter Dinklage ook zo goed. Hij is gewoon Tyrion! Ik denk dat er geen lilliputters acteurs zijn die het net zo goed, of beter spelen als hem.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:13 schreef Gwywen het volgende:
Tyrion was in de boeken al m'n favoriet, maar in de serie is-ie dat absoluut ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
Ja.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:15 schreef Silv het volgende:
Van wie was die jonge smid de bastaardzoon? Van die koning Robert?
Met vrijwel elke mediaplayer kun je dat eenvoudig handmatig aanpassen...quote:Op maandag 9 mei 2011 20:23 schreef boem-dikkie het volgende:
Valt het meer mensen op dat al sinds de 2e aflevering het geluid er een microseconde naast lijkt te zitten? Kijk altijd de 720p versies en vind het bijzonder irritant.
Heb voor de gein even elke aflevering in beide kwaliteiten van ez vandaan gehaald en totaal geen last van.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:23 schreef boem-dikkie het volgende:
Valt het meer mensen op dat al sinds de 2e aflevering het geluid er een microseconde naast lijkt te zitten? Kijk altijd de 720p versies en vind het bijzonder irritant.
Het is echt een micro-micro seconde. Zeg maar zo dat het bíjna niet opvalt maar dat ik het wel zie. Heb het overigens op zowel mijn pc, mijn vriendin haar pc als mijn tv.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:37 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Heb voor de gein even elke aflevering in beide kwaliteiten van ez vandaan gehaald en totaal geen last van.
Er speciaal een syncer voor gedownload en die geeft ook niets speciaals aan.
De seks is nog erger in de boeken.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:21 schreef Cudles het volgende:
Nou ik hoorde negatieve kritieken (o.a. teveel seks), maar het valt me alles mee. Je moet het allemaal niet te serieus nemen. Het kijkt lekker weg in ieder geval.
Ik merk dat ik toch een sucker ben voor die coole outfits, die overigens erg goed gedaan zijn.
Ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren, heb de boeken niet gelezen. Ik kwam per ongeluk in het Song of Fire & Ice topic terecht, en daar stond in de OP alweer een giga spoiler
Hmm moeilijk, ik zelf zou mij niet heel gemakkelijk voelen om het samen met mijn zusje en ouders te kijken zeg maar.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:37 schreef emokid het volgende:
Is deze serie familie-vriendelijk? Mijn moeder en zusje houden van zulke verhalen/films en wil het zien, ik zelf ook, maar hoor dat er verkracht/incest en vooral veel naakt-scenes in zitten? Het moet geen ongemakkelijke sfeer creëren in de woonkamer. Zou erg fijn zijn als iemand hier inhoudelijk op kan reageren ipv alleen ja of nee.
Zijn er trouwens ook Nederlandse ondertitelingen te vinden? Via ondertitel.com kan ik slechts van aflevering 1 en 2 vinden..
Ligt er maar net aan hoe preuts je famillie is maar er zijn inderdaad naakt en sex scenes. En regelmatig kom je een spettertje bloed tegen. Vooral wat later in het verhaalquote:Op maandag 9 mei 2011 21:37 schreef emokid het volgende:
Is deze serie familie-vriendelijk? Mijn moeder en zusje houden van zulke verhalen/films en wil het zien, ik zelf ook, maar hoor dat er verkracht/incest en vooral veel naakt-scenes in zitten? Het moet geen ongemakkelijke sfeer creëren in de woonkamer. Zou erg fijn zijn als iemand hier inhoudelijk op kan reageren ipv alleen ja of nee.
Zijn er trouwens ook Nederlandse ondertitelingen te vinden? Via ondertitel.com kan ik slechts van aflevering 1 en 2 vinden..
Zeker, al is ie volgens mij knapper dat Martin hem voor ogen had.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:13 schreef Gwywen het volgende:
Tyrion was in de boeken al m'n favoriet, maar in de serie is-ie dat absoluut ook.
Incest zeker, verkrachting niet echt. Goed, ze was wat onwillig maar ergens tijdens de daad vond ze het best leuk nog.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:44 schreef emokid het volgende:
Bloed is in ieder geval geen taboe hier in huis, zo preuts zijn we niet. Het is gewoon ongemakkelijk als je met moeder en zus naar een 5 minuten seksscene zit te kijken (is dat over verkrachting/incest nou waar?).
moeilijk een acteur te vinden voor dat soort rollen. Ik vind he mnog wel prima gecastquote:Op maandag 9 mei 2011 21:45 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Zeker, al is ie volgens mij knapper dat Martin hem voor ogen had.
Nicequote:Op maandag 9 mei 2011 21:57 schreef Orbis het volgende:
Een heerlijke serie, maar ik moet zeggen: ik heb toch wat moeite met de achtergrondverhalen die bekend worden verondersteld (bijvoorbeeld Robert's Rebellion). Voor de medemens die het ook niet allemaal kan volgen, is hier in ieder geval een handig overzicht van de belangrijkste karakters en hun relaties.
[ afbeelding ]
Ik zag Tyrion al vanaf de eerste keer dat ik het las voor me als Peter Dinklage.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:22 schreef Cocu het volgende:
[..]
Maar dat maakt de acteerprestaties van Peter Dinklage ook zo goed. Hij is gewoon Tyrion! Ik denk dat er geen lilliputters acteurs zijn die het net zo goed, of beter spelen als hem.
Hij klopt alleen niet. Zo is Jaime niet de heir van Tywin, dat is Tyrion (want Jaime is Kingsguard).quote:Op maandag 9 mei 2011 22:01 schreef Drakire het volgende:
[..]
Nice. ik zag op wikipedia al een hele uitgebreide stamboom per huis maar deze is lekker overzichtelijk.
Maar Tywin wil hem weer niet, die wil Jaimequote:Op maandag 9 mei 2011 22:21 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Hij klopt alleen niet. Zo is Jaime niet de heir van Tywin, dat is Tyrion (want Jaime is Kingsguard).
quote:Op maandag 9 mei 2011 22:24 schreef Fingon het volgende:
[..]
Maar Tywin wil hem weer niet, die wil Jaime
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
Ik ben juist totaal niet preuts ingesteld dus misschien wat lastig om het voor iemand anders in te vullen.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:44 schreef emokid het volgende:
Bloed is in ieder geval geen taboe hier in huis, zo preuts zijn we niet. Het is gewoon ongemakkelijk als je met moeder en zus naar een 5 minuten seksscene zit te kijken (is dat over verkrachting/incest nou waar?).
Heb net even gekeken en het valt inderdaad mee, dat incest is wel vreemd.. komt het vaker terug?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik ben juist totaal niet preuts ingesteld dus misschien wat lastig om het voor iemand anders in te vullen.
Maar het naakt valt ontzettend mee, de scene's zijn over het algemeen kort en ontzettend functioneel en dus ook niet expliciet (op een tiet hier en daar na).
geil tochquote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef emokid het volgende:
[..]
Heb net even gekeken en het valt inderdaad mee, dat incest is wel vreemd.. komt het vaker terug?
quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef emokid het volgende:
[..]
Heb net even gekeken en het valt inderdaad mee, dat incest is wel vreemd.. komt het vaker terug?
Wat de incest sex scenes of de thema incest op zichzelf?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef emokid het volgende:
[..]
+ Sam ( en zijn schoonmaakborsteltje ).quote:
Ken de boeken niet dus kan daar geen zinnig antwoord op geven. Feit is wel dat het, iig in de serie, een dunne rode draad vormt die bepaalde handelingen ''verduidelijken''.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef emokid het volgende:
[..]
Syrio zat er wel in toch? In de 3e aflevering.quote:
GEwoon eerste boek lezen t/m waar de serie nu is, dat geeft je een beetje extra info.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:00 schreef g30n het volgende:
Wat een geweldige serie is dit toch. Het is de meest rauwe vorm van fantasy die ik op tv heb gezien. Geen blije elfjes en al die meuk, gewoon harde politiek, intrige, moord en complot. Elke maandagavond zit ik achter mijn computertje te kijken naar mijn streampje waarvan ik dan intens geniet. Deze serie maakt echt een hoop goed. Sterke acteurs, vooral de kids zijn overtuigend! Geweldige design en alles klopt gewoon. 55 minuten lang zit ik in die wereld en 55 minuten lang ben ik aan het genieten van weer een goede HBO special. Bij de intro alleen al krijg ik kippenvel.
De boeken heb ik nog niet gelezen maar deze zijn al besteld bij bol. Ik ga eerst de serie afkijken en dan de boeken lezen. Hoewel dat natuurlijk wel een beetje de pret bederft. Iemand een idee? Eerst de serie kijken? Of eerst de boeken lezen?
Oh ja en Tyrion is een baas!
Volgens mij echt ,als je hem van achter ziet is hij helemaal niet zo groot en ze hadden in het begin iig een of andere poolhond gebruikt geloof ik.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:53 schreef .aeon het volgende:
Was die albino dire wolf nou CGI? Dat vond ik echt vreemd in beeld gebracht.
Ik denk dat hij echt was, maar met behulp van CGI (of een pot haarverfquote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:53 schreef .aeon het volgende:
Was die albino dire wolf nou CGI? Dat vond ik echt vreemd in beeld gebracht.
Ten eerste, hoe oud is je zusje? Ik zou dit niet kijken met een kind onder de 15/16.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:37 schreef emokid het volgende:
Je vergeet de scene waarin Daenerys laat zien wat Girl Power ook alweer inhieldquote:Op maandag 9 mei 2011 15:36 schreef Cocu het volgende:
Leuke aflevering
+ punten:
- Eindelijk Ghost
- Brans droom
- punten
- De badscene met Viserys duurde nogal lang.
- Het uithoudingsvermogen van Sam met zwaardvechten.![]()
- Weer wachten....
Ik vind het tot nu toe erg meevallen. Zeker de incest wordt (tot nu toe in ieder geval) terughoudend weergegeven.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:44 schreef emokid het volgende:
Mee eens. Naar HBO-maatstaven valt het ook alles mee. True Blood (of zelfs Deadwood) zijn qua naakt een stuk explicieter.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:42 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Ik vind het tot nu toe erg meevallen. Zeker de incest wordt (tot nu toe in ieder geval) terughoudend weergegeven.
Ja. In de Targaryen's lijn is het vrij normaal dat broers en zussen trouwen om het bloed zuiver te houden.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef emokid het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja, bij de Targaryens was het de standaard (om de bloedlijn zuiver te houden), bij de Lannisters is het uitzondering.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Zowel bij de Lannister als de Targaryen familie zit incest toch?
quote:Op maandag 9 mei 2011 22:30 schreef Arctura het volgende:
[..]Goh, wat interessant, ik dacht dat ik ondertussen alle ins en outs van de boeken wel kende, maar dit is nooit eerder tot me doorgedrongen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mevrouw de koningin houdt gewoon heel erg veel van haar familie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:32 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Mja, bij de Targaryens was het de standaard (om de bloedlijn zuiver te houden), bij de Lannisters is het uitzondering.
Het ligt er inderdaad aan hoe oud je zusje is. Maar zoveel seks komt er eigenlijk niet in voor. En er is maar 1x een "incest scene" geweest.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:37 schreef emokid het volgende:
Nou... niet van ál haar familie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:13 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Mevrouw de koningin houdt gewoon heel erg veel van haar familie.
dat is maar een kleine uitzonderingquote:
Omdat je het mis hebt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:28 schreef Sorella het volgende:
Waarom krijg ik nu het gevoel dat de tv serie de boeken in gaat halen
Bedankt! en de rest ook in het topic, voor het beantwoorden van mijn vragen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:19 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
Het ligt er inderdaad aan hoe oud je zusje is. Maar zoveel seks komt er eigenlijk niet in voor. En er is maar 1x een "incest scene" geweest.
Hier is trouwens een geweldige site voor je ondertiteling: http://www.bierdopje.com/
Maandag is de engelse versie erop, dinsdag is de Nederlandse versie erbij. Alleen even een account maken, en dan wijst het zich vanzelf.
Dat komt wel goedquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:08 schreef drumstickNL het volgende:
De stukjes met het paardenvolk zijn best lame.
Oh ja, dat heb ik idd gezien. Is me even ontschotenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:30 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ja, the Hound kwam later kamp binnenrijden met dat jochie achter zich over het paard, en Ned zei d'r toen wat van.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Goh, wat interessant, ik dacht dat ik ondertussen alle ins en outs van de boeken wel kende, maar dit is nooit eerder tot me doorgedrongen.
SPOILER: Geschiedenis vóór de gebeurtenissen in GoTOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat zequote:Op woensdag 11 mei 2011 09:48 schreef Arctura het volgende:
Ik vond zelf Viserys' badscène wat minder, maar de rest van de aflevering was, zoals gewoonlijk, weer geweldig. Nogal frappant dat Ser Hugh's dood precies zo in beeld is gebracht als ik het me voorstelde toen ik het las in het boek, dat was wel even bizar om te zien.
Nu weer wachten tot maandag... hier hebben we ondertussen al iedere maandagavond Game of Thrones-avond en zitten we met smart op de volgende aflevering te wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:48 schreef Arctura het volgende:
[..]Ja, dat wist ik wel, en ik had toen echt zo'nSPOILER: Geschiedenis vóór de gebeurtenissen in GoTOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
gevoel, hehe.
Maar dat A het expres had gedaan om T te zieken was nieuw voor me.
nou ja, het ligt eraan hoe snel G.R.R. is met schrijven, als het in deze snelheid doorgaat, doet hij er nog 10 jaar over de laatste 2 boeken (hopelijk niet...) 1 boek per jaar wordt verfilmd, dus over 5 jaar zijn deze 5 boeken "klaar" op tijd om boek 6 op te vangen. maar het kan dan misschien nog 2 tot 5 jaar duren voor boek 7 te verfilmen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:00 schreef rakotto het volgende:
[..]
Omdat je het mis hebt.Per boek 1 seizoen als het goed is.
Dat hoop ik zekerquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:52 schreef Chevalric het volgende:
Wat ik begrepen heb van zijn blog, is dat hij tijdens het schrijven van Dance of Dragons ook al een hele hoop geschreven heeft voor het volgende boek. Dus hopelijk komt dat deel iets sneller dan DoD.
Maar dat zei ie ook voor de vorigequote:Op woensdag 11 mei 2011 16:52 schreef Chevalric het volgende:
Wat ik begrepen heb van zijn blog, is dat hij tijdens het schrijven van Dance of Dragons ook al een hele hoop geschreven heeft voor het volgende boek. Dus hopelijk komt dat deel iets sneller dan DoD.
Vind die blonde Targaryan ook wel een beetje een Bloom-kloon.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:57 schreef Jivis het volgende:
Weinig actie de afgelopen twee afleveringen, maar heb desondanks genoten van het geweldige acteerwerk en de karakteruitdieping.
Kan me alleen niet ontdoen van die Orlando Bloom-associatie bij Jon Snow.
Hij juist niet, Jon Snow wel..quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vind die blonde Targaryan ook wel een beetje een Bloom-kloon.
Klopt maar aan Jon Snow kan ik nog wel wennen, met Robb heb ik veel meer problemen. Die vind ik helemaal raar overkomenquote:
Ik mag toch aannemen dat daar over gepraat is met de mensen van HBO m.b.t. de datum van het in productie nemen van de serie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:34 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
nou ja, het ligt eraan hoe snel G.R.R. is met schrijven, als het in deze snelheid doorgaat, doet hij er nog 10 jaar over de laatste 2 boeken (hopelijk niet...) 1 boek per jaar wordt verfilmd, dus over 5 jaar zijn deze 5 boeken "klaar" op tijd om boek 6 op te vangen. maar het kan dan misschien nog 2 tot 5 jaar duren voor boek 7 te verfilmen.
Maar misschien krijgt George het voor elkaar deze 2 boeken wat sneller te schrijven (hoop ik)
Misschien een beetje uit z'n Legolas periodequote:Op woensdag 11 mei 2011 17:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vind die blonde Targaryan ook wel een beetje een Bloom-kloon.
[ Bericht 81% gewijzigd door Gwywen op 11-05-2011 21:25:34 ]
Je bedoelt aryaquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:27 schreef Karina het volgende:
Net pas tijd gehad om te kijken: goede aflevering, met de Khaleesi die haar broer even de les leest! En op het eind met Lady Stark die de dwerg beschuldigt van de moordaanslag op Bren.
Alysa, dat meisje, die gaat ook nog wel een grote rol spelen denk ik, die wordt een vrouwelijke warrior.
Al die namen ookquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:30 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Je bedoelt aryamaar ja het is een geweldige serie
ik kan mij indenken dat voor iemand die de boeken niet kent het gewoon te veel personages zijn dus zo een schema doorkijken is erg handig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Al die namen ookkan ze nog niet allemaal onthouden. Maar ja, geweldige serie.
Als de makers de schrijver inhalen dan gaan ze gewoon door, hij heeft in ieder geval aan hen verklapt hoe het verhaal verder gaat. Ik acht de kans zeer groot dat ze hem in gaan halen als ze niet wat extra seizoenen uit boek 3 t/m 5 gaan trekken. Hij heeft ongeveer 100 manuscriptpagina's af uit het nieuwe boek (laatste boek is 1500 ms-pagina's) dus ver is hij niet, en we weten inmiddels dat bij GRRM een hoofdstuk nooit echt 'af' is totdat het boek in de winkels ligtquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat daar over gepraat is met de mensen van HBO m.b.t. de datum van het in productie nemen van de serie.
Ik denk trouwens dat het wel enigszins te verwachten is dat de dikke boeken over twee seizoenen worden uitgesmeerd, zoals ook Storm of Swords in het NL in twee stukken is geknipt.
Die dunne is Pyp, die gast die wordt bedreigd met de witte schrikwolf is Rats en die andere die zegt 'Come on, hit me' is Gren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:47 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ik kan mij indenken dat voor iemand die de boeken niet kent het gewoon te veel personages zijn dus zo een schema doorkijken is erg handig.
Enige namen die ik niet tevoorschijn kan toveren zijn de namen van Jons mede maatjes in de night watch (op sam na)
heet een direwolf serieus een schrikwolf xD wow wat ben ik blij dat ik ze in het engels lees.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:51 schreef Rumille het volgende:
[..]
Die dunne is Pyp, die gast die wordt bedreigd met de witte schrikwolf is Rats en die andere die zegt 'Come on, hit me' is Gren.
Je zult versteld staan van haar rol die ze binnenkort gaat krijgen in de serie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:27 schreef Karina het volgende:
Net pas tijd gehad om te kijken: goede aflevering, met de Khaleesi die haar broer even de les leest! En op het eind met Lady Stark die de dwerg beschuldigt van de moordaanslag op Bren.
Alysa, dat meisje, die gaat ook nog wel een grote rol spelen denk ik, die wordt een vrouwelijke warrior.
Renly leuk?quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:15 schreef Gwywen het volgende:
Volgens mij heet hij in het Nederlands gewoon Rast.
Ik vind het een beetje jammer dat Varys geen glanzende zijde draagt. Ik herkende hem amper. Ze hadden Boy George ook voor die rol moeten vragen. Ik geloof dat ik hem de enige vind die ik minder gecast vind.
Renly vind ik leuk.Jammer alleen... enfin, geen spoilers.
Typo ja. Ja, ik lees de Nederlandse, maar weet dat het Dire Wolfs in het Engels heten. Maar goed, iedereen weer op de hoogte.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:59 schreef neilpad het volgende:
Schrikwolfen heet Rast 'Rats' in het Nederlands of was dat gewoon een typo
?
Nou ben ik nieuwsgierigquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:46 schreef rakotto het volgende:
[..]
Je zult versteld staan van haar rol die ze binnenkort gaat krijgen in de serie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:30 schreef DustPuppy het volgende:
Ze hoeven zich nog geen zorgen maken over de whites.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:30 schreef DustPuppy het volgende:
Boek spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cocu op 12-05-2011 16:57:15 ]
SPOILER: BOEKSPOILER VOORBEELD (geen echte)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik denk dat je het andersom moet zien, dat als je wel spoilers wilt lezen die van toepassing zijn op de serie, je niet perongeluk een spoiler over de boeken leest die zeg maar veeeele stappen verder isquote:Op donderdag 12 mei 2011 17:19 schreef .aeon het volgende:
Wat is het verschil tussen een boek spoiler en een serie spoiler dan? Alles wat je over de serie verklapt zal toch ook in de boeken voorkomen?
Haha als je nog even blijft hangen dan komt het vast goedquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:52 schreef emokid het volgende:
Wow, wat een saaie serie.Gaat hem niet worden, alleen maar dialogen en teveel van die onderlinge relaties. Ik wil actie, niet alleen softcore porn en onthoofdingen.
Elke dag 18.00 op RTL7, speciaal voor jou The A-Team.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:52 schreef emokid het volgende:
Wow, wat een saaie serie.Gaat hem niet worden, alleen maar dialogen en teveel van die onderlinge relaties. Ik wil actie, niet alleen softcore porn en onthoofdingen.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:08 schreef Beach het volgende:
[..]
Elke dag 18.00 op RTL7, speciaal voor jou The A-Team.
Dat heet opbouw, gast.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:52 schreef emokid het volgende:
Ik denk dat boek 6 tussen seizoen 2 en 3 verschijnt. Ik vind het namelijk marketing technisch gezien erg opvallen dat boek 5 in juni uitkomt...quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:22 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat daar over gepraat is met de mensen van HBO m.b.t. de datum van het in productie nemen van de serie.
Ik denk trouwens dat het wel enigszins te verwachten is dat de dikke boeken over twee seizoenen worden uitgesmeerd, zoals ook Storm of Swords in het NL in twee stukken is geknipt.
Dat heeft er echt niks mee te maken hoor, als het echt marketingtechnisch was hadden ze het wel tijdens de premiere oid gedaan...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:13 schreef Waaghals2010 het volgende:
[..]
Ik denk dat boek 6 tussen seizoen 2 en 3 verschijnt. Ik vind het namelijk marketing technisch gezien erg opvallen dat boek 5 in juni uitkomt...
ik dacht bijna dat je het over Game of Thrones had... tot ik je quote las...quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:08 schreef Beach het volgende:
[..]
Elke dag 18.00 op RTL7, speciaal voor jou The A-Team.
quote:Op zondag 15 mei 2011 23:03 schreef franske19 het volgende:
Vanavond in de VS aflevering 5: The Wolf and the Lion. Morgen lekker kijken.
Top. Ik heb er nu al zin in weerquote:Op zondag 15 mei 2011 23:03 schreef franske19 het volgende:
quote:Op zondag 15 mei 2011 23:03 schreef franske19 het volgende:
Die metalversie is epicquote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:22 schreef planethugo het volgende:
Drie Game of Thrones intro-remixes
Die eerste 2 mogen er wel zijn!
Dat is die inderdaad epicquote:
Beetje ringtone werk datquote:Op maandag 16 mei 2011 07:52 schreef Drakire het volgende:
[..]
Idd jezus wat vet; jammer dat het zo kort is misstaat iig niet in mijn muziekcollectie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
quote:Op maandag 16 mei 2011 12:15 schreef Gwywen het volgende:
O, er komt actie, er komt zéker actie.
Ik neem aan van wel, één van de hoogtepunten van het eerste boek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 mei 2011 13:23 schreef rakotto het volgende:
BoekIn ieder geval niet zo duidelijk en open als nu in de serie volgens mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toch dreigde hij te verliezen. Als het niet voor zijn man was die een speer in de kuit van Ned ramde dan had hij toch verloren.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:21 schreef Rahl het volgende:
Wauw, beste aflevering tot nu toe!
Mooi hoe ze ook in beeld brachten hoeveel beter Jaime is met een zwaard dan Ned. Hij bewoog veel makkelijker en soepeler.
Ik weet nog niet wat er gaat gebeurenquote:+ Cersei en Robert.
+ Bronn en Tyrion
+ De bruutheid van de Mountain. Hoe ie dat paard afslachtte, wauw! En z'n broertje daarna.
Kan potverdikkeme niet wachten tot volgende week zeg! En ik weet al wat er gaat gebeuren.
Dat vond ik juist helemaal niet. Ned is alleen sterker dan Jaime, maar Jaime is zo veel sneller en wendbaarder. Kwam ook duidelijk tot uiting in de scene, vond ik.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:28 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En toch dreigde hij te verliezen. Als het niet voor zijn man was die een speer in de kuit van Ned ramde dan had hij toch verloren.
Je bedoelt dat Clegane het hoofd van zijn paard afhakt? Volgens mij was dat omdat hij baalde dat hij verloren had en gaf de schuld aan z'n paard. Dat 'ie te langzaam was ofzo.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:31 schreef yavanna het volgende:
Bijzonder goede aflevering wederom.
Kan iemand zeggen wat er gebeurde bij het tournament. Het ene paard was hitsig, maar welk voordeel had de andere ruiter daarvan/hoe had hij daar voordeel van?
Het paard van Ser Loras was een loopse merrie, dat van the Mountain was een hengst die daar van slag van raakte.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:31 schreef yavanna het volgende:
Bijzonder goede aflevering wederom.
Kan iemand zeggen wat er gebeurde bij het tournament. Het ene paard was hitsig, maar welk voordeel had de andere ruiter daarvan/hoe had hij daar voordeel van?
quote:Op maandag 16 mei 2011 16:35 schreef Locusta het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Clegane het hoofd van zijn paard afhakt? Volgens mij was dat omdat hij baalde dat hij verloren had en gaf de schuld aan z'n paard. Dat 'ie te langzaam was ofzo.
Ik schrok trouwens enorm van dat stukje!Mijn eerste reactie:
en toen bedacht ik me weer dat het nep is
![]()
![]()
BoekWas wel een stukjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.idd, net als vorige keer met de gorgelende doodsstrijd, maar ik bedoelde onderstaand.
Ik zat het terug te kijken naar of die hengst dan iets 'fout'/raars deed, zag daar echter niets aan. Maar hij zal dan idd wel van slag geweest zijn door de loopse merriequote:Op maandag 16 mei 2011 16:37 schreef Rahl het volgende:
[..]
Het paard van Ser Loras was een loopse merrie, dat van the Mountain was een hengst die daar van slag van raakte.~Cheer up, the worst is yet to come.~
quote:Op maandag 16 mei 2011 16:35 schreef Locusta het volgende:
BoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
quote:Op maandag 16 mei 2011 17:03 schreef Frag_adder het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: loras&renly in 't boekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze serie is ook de moeite om twee keer te lezenquote:Op maandag 16 mei 2011 17:18 schreef Locusta het volgende:
Ohja! Dat was het met het paard! Nu weet ik het weerVandaar dat ze het er ook over hadden (Ser Loras en Renling volgens mij) dat je niet altijd eerlijk moet spelen. Hij nam expres een hitsige (?) merrie.
@ boek: hmmm, vandaar dat het me niet was opgevallen.... Ging teveel op in het verhaallijn om "tussen de regels door" te lezen
quote:
Klopt niet helemaal geloof ik. Jaime cause of death bij Tyrion?quote:Op maandag 16 mei 2011 17:26 schreef IrfieJ het volgende:
[ afbeelding ]
wel handig met zoveel characters
Ik heb ruim 15 jaar lang paardgereden en laat ik dat nou net zijn vergetenquote:
Goed kijken, Tyrion powns Joanna en Jaime powns Aerys II.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:46 schreef Rahl het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal geloof ik. Jaime cause of death bij Tyrion?
Oh ja, ik zie 'mquote:Op maandag 16 mei 2011 18:26 schreef Fingon het volgende:
[..]
Goed kijken, Tyrion powns Joanna en Jaime powns Aerys II.
Ze zijn niet bang voor een inval van Dothraki, ze zijn bang dat de targaryn terug komen, en een kind zorgt daar voor!quote:Op maandag 16 mei 2011 19:05 schreef Karina het volgende:
Wat een raar wijf die zus van Lady Stark, met dat enge jongetje aan haar borst.
Ik begreep niet helemaal waarom ze de Khaleesi met kind willen doden? Dan wil die Dothraki toch juist aanvallen om wraak te nemen, lijkt mij.
Als zij dood zijn is er geen betwister voor de troon met een goede claim dus dan kunnen ze wel binnenvallen maar zullen ze niet geaccepteerd worden.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:05 schreef Karina het volgende:
Wat een raar wijf die zus van Lady Stark, met dat enge jongetje aan haar borst.
Ik begreep niet helemaal waarom ze de Khaleesi met kind willen doden? Dan wil die Dothraki toch juist aanvallen om wraak te nemen, lijkt mij.
Geen betere manier om Westeros te uniten, lijkt mequote:Op maandag 16 mei 2011 19:14 schreef Karina het volgende:
Ik snap hem, bedankt. Als het de Dothraki zou lukken om binnen te vallen om wraak te nemen, kunnen ze eigenlijk alleen maar wraak nemen, maar daarna is het afgelopen en kunnen ze weer naar huis bij wijze van spreken, omdat er verder niemand is die ze steunt.
ze zijn een paardenvolk wat strijdt op vlaktes, ze zullen geen kasteel in kunnen nemen tenzij iemand van westeros ze helpt, alleen uithongeren. Niets om te vrezen tenzij ze een goede leider hebbenquote:Op maandag 16 mei 2011 19:14 schreef Karina het volgende:
Ik snap hem, bedankt. Als het de Dothraki zou lukken om binnen te vallen om wraak te nemen, kunnen ze eigenlijk alleen maar wraak nemen, maar daarna is het afgelopen en kunnen ze weer naar huis bij wijze van spreken, omdat er verder niemand is die ze steunt.
De dothraki niet die leven op de vlaktes en zijn bang voor grote vlaktes waterquote:
boten zijn toch ook te koop / te veroveren lijkt mij zoquote:Op maandag 16 mei 2011 19:56 schreef .aeon het volgende:
Maar hoe kunnen ze dan ooit Westeros binnenvallen? Viserys wil toch een leger rekruteren? Hoe gaat hij ze dan naar Westeros vervoeren?
Als ik het goed heb heeft die dikke kerel van het begin (illerio) daar het een en het ander over gezegdquote:Op maandag 16 mei 2011 20:06 schreef .aeon het volgende:
En ze waren bang voor water? Of dan ineens niet meer
Dat is wat de King zei toch? Wij gaan in ons kasteel zitten en zij roven alle steden leeg.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:26 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ze zijn een paardenvolk wat strijdt op vlaktes, ze zullen geen kasteel in kunnen nemen tenzij iemand van westeros ze helpt, alleen uithongeren. Niets om te vrezen tenzij ze een goede leider hebben
Bang voor water dat hun paarden niet kunnen drinken, zout water dus.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:06 schreef .aeon het volgende:
En ze waren bang voor water? Of dan ineens niet meer
Viserys is er niet de persoon naar om over zulke futiliteiten na te denken.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:56 schreef .aeon het volgende:
Maar hoe kunnen ze dan ooit Westeros binnenvallen? Viserys wil toch een leger rekruteren? Hoe gaat hij ze dan naar Westeros vervoeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |