quote:Op maandag 9 mei 2011 22:24 schreef Fingon het volgende:
[..]
Maar Tywin wil hem weer niet, die wil Jaime
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
Ik ben juist totaal niet preuts ingesteld dus misschien wat lastig om het voor iemand anders in te vullen.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:44 schreef emokid het volgende:
Bloed is in ieder geval geen taboe hier in huis, zo preuts zijn we niet. Het is gewoon ongemakkelijk als je met moeder en zus naar een 5 minuten seksscene zit te kijken (is dat over verkrachting/incest nou waar?).
Heb net even gekeken en het valt inderdaad mee, dat incest is wel vreemd.. komt het vaker terug?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik ben juist totaal niet preuts ingesteld dus misschien wat lastig om het voor iemand anders in te vullen.
Maar het naakt valt ontzettend mee, de scene's zijn over het algemeen kort en ontzettend functioneel en dus ook niet expliciet (op een tiet hier en daar na).
geil tochquote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef emokid het volgende:
[..]
Heb net even gekeken en het valt inderdaad mee, dat incest is wel vreemd.. komt het vaker terug?
quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef emokid het volgende:
[..]
Heb net even gekeken en het valt inderdaad mee, dat incest is wel vreemd.. komt het vaker terug?
Wat de incest sex scenes of de thema incest op zichzelf?quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef emokid het volgende:
[..]
+ Sam ( en zijn schoonmaakborsteltje ).quote:
Ken de boeken niet dus kan daar geen zinnig antwoord op geven. Feit is wel dat het, iig in de serie, een dunne rode draad vormt die bepaalde handelingen ''verduidelijken''.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef emokid het volgende:
[..]
Syrio zat er wel in toch? In de 3e aflevering.quote:
GEwoon eerste boek lezen t/m waar de serie nu is, dat geeft je een beetje extra info.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 01:00 schreef g30n het volgende:
Wat een geweldige serie is dit toch. Het is de meest rauwe vorm van fantasy die ik op tv heb gezien. Geen blije elfjes en al die meuk, gewoon harde politiek, intrige, moord en complot. Elke maandagavond zit ik achter mijn computertje te kijken naar mijn streampje waarvan ik dan intens geniet. Deze serie maakt echt een hoop goed. Sterke acteurs, vooral de kids zijn overtuigend! Geweldige design en alles klopt gewoon. 55 minuten lang zit ik in die wereld en 55 minuten lang ben ik aan het genieten van weer een goede HBO special. Bij de intro alleen al krijg ik kippenvel.
De boeken heb ik nog niet gelezen maar deze zijn al besteld bij bol. Ik ga eerst de serie afkijken en dan de boeken lezen. Hoewel dat natuurlijk wel een beetje de pret bederft. Iemand een idee? Eerst de serie kijken? Of eerst de boeken lezen?
Oh ja en Tyrion is een baas!
Volgens mij echt ,als je hem van achter ziet is hij helemaal niet zo groot en ze hadden in het begin iig een of andere poolhond gebruikt geloof ik.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:53 schreef .aeon het volgende:
Was die albino dire wolf nou CGI? Dat vond ik echt vreemd in beeld gebracht.
Ik denk dat hij echt was, maar met behulp van CGI (of een pot haarverfquote:Op dinsdag 10 mei 2011 08:53 schreef .aeon het volgende:
Was die albino dire wolf nou CGI? Dat vond ik echt vreemd in beeld gebracht.
Ten eerste, hoe oud is je zusje? Ik zou dit niet kijken met een kind onder de 15/16.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:37 schreef emokid het volgende:
Is deze serie familie-vriendelijk? Mijn moeder en zusje houden van zulke verhalen/films en wil het zien, ik zelf ook, maar hoor dat er verkracht/incest en vooral veel naakt-scenes in zitten? Het moet geen ongemakkelijke sfeer creëren in de woonkamer. Zou erg fijn zijn als iemand hier inhoudelijk op kan reageren ipv alleen ja of nee.
Zijn er trouwens ook Nederlandse ondertitelingen te vinden? Via ondertitel.com kan ik slechts van aflevering 1 en 2 vinden..
Je vergeet de scene waarin Daenerys laat zien wat Girl Power ook alweer inhieldquote:Op maandag 9 mei 2011 15:36 schreef Cocu het volgende:
Leuke aflevering
+ punten:
- De Tourney is begonnen en nog niet afgelopen![]()
- Eindelijk Ghost
- Gendry (goed de blauwe ogen laten zien)
- Littlefinger die beter in zijn rol komt.
- Brans droom
- De lekker uitgebreide dood van Ser Hugh
- Iedere scene waar Tyrion in zit.
- punten
- De badscene met Viserys duurde nogal lang.
- Het uithoudingsvermogen van Sam met zwaardvechten.![]()
- Weer wachten....
Ik vind het tot nu toe erg meevallen. Zeker de incest wordt (tot nu toe in ieder geval) terughoudend weergegeven.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:44 schreef emokid het volgende:
Bloed is in ieder geval geen taboe hier in huis, zo preuts zijn we niet. Het is gewoon ongemakkelijk als je met moeder en zus naar een 5 minuten seksscene zit te kijken (is dat over verkrachting/incest nou waar?).
Mee eens. Naar HBO-maatstaven valt het ook alles mee. True Blood (of zelfs Deadwood) zijn qua naakt een stuk explicieter.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:42 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Ik vind het tot nu toe erg meevallen. Zeker de incest wordt (tot nu toe in ieder geval) terughoudend weergegeven.
Ja. In de Targaryen's lijn is het vrij normaal dat broers en zussen trouwen om het bloed zuiver te houden.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:45 schreef emokid het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja, bij de Targaryens was het de standaard (om de bloedlijn zuiver te houden), bij de Lannisters is het uitzondering.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Zowel bij de Lannister als de Targaryen familie zit incest toch?
quote:Op maandag 9 mei 2011 22:30 schreef Arctura het volgende:
[..]Goh, wat interessant, ik dacht dat ik ondertussen alle ins en outs van de boeken wel kende, maar dit is nooit eerder tot me doorgedrongen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mevrouw de koningin houdt gewoon heel erg veel van haar familie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:32 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Mja, bij de Targaryens was het de standaard (om de bloedlijn zuiver te houden), bij de Lannisters is het uitzondering.
Het ligt er inderdaad aan hoe oud je zusje is. Maar zoveel seks komt er eigenlijk niet in voor. En er is maar 1x een "incest scene" geweest.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:37 schreef emokid het volgende:
Is deze serie familie-vriendelijk? Mijn moeder en zusje houden van zulke verhalen/films en wil het zien, ik zelf ook, maar hoor dat er verkracht/incest en vooral veel naakt-scenes in zitten? Het moet geen ongemakkelijke sfeer creëren in de woonkamer. Zou erg fijn zijn als iemand hier inhoudelijk op kan reageren ipv alleen ja of nee.
Zijn er trouwens ook Nederlandse ondertitelingen te vinden? Via ondertitel.com kan ik slechts van aflevering 1 en 2 vinden..
Nou... niet van ál haar familie.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:13 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Mevrouw de koningin houdt gewoon heel erg veel van haar familie.
dat is maar een kleine uitzonderingquote:
Omdat je het mis hebt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:28 schreef Sorella het volgende:
Waarom krijg ik nu het gevoel dat de tv serie de boeken in gaat halen
Bedankt! en de rest ook in het topic, voor het beantwoorden van mijn vragen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:19 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
Het ligt er inderdaad aan hoe oud je zusje is. Maar zoveel seks komt er eigenlijk niet in voor. En er is maar 1x een "incest scene" geweest.
Hier is trouwens een geweldige site voor je ondertiteling: http://www.bierdopje.com/
Maandag is de engelse versie erop, dinsdag is de Nederlandse versie erbij. Alleen even een account maken, en dan wijst het zich vanzelf.
Dat komt wel goedquote:Op dinsdag 10 mei 2011 23:08 schreef drumstickNL het volgende:
De stukjes met het paardenvolk zijn best lame.
Oh ja, dat heb ik idd gezien. Is me even ontschotenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:30 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ja, the Hound kwam later kamp binnenrijden met dat jochie achter zich over het paard, en Ned zei d'r toen wat van.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Goh, wat interessant, ik dacht dat ik ondertussen alle ins en outs van de boeken wel kende, maar dit is nooit eerder tot me doorgedrongen.
SPOILER: Geschiedenis vóór de gebeurtenissen in GoTOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the songs all knights are gallant, all maids are beautiful, and the sun is always shining.
Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat zequote:Op woensdag 11 mei 2011 09:48 schreef Arctura het volgende:
Ik vond zelf Viserys' badscène wat minder, maar de rest van de aflevering was, zoals gewoonlijk, weer geweldig. Nogal frappant dat Ser Hugh's dood precies zo in beeld is gebracht als ik het me voorstelde toen ik het las in het boek, dat was wel even bizar om te zien.
Nu weer wachten tot maandag... hier hebben we ondertussen al iedere maandagavond Game of Thrones-avond en zitten we met smart op de volgende aflevering te wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:48 schreef Arctura het volgende:
[..]Ja, dat wist ik wel, en ik had toen echt zo'nSPOILER: Geschiedenis vóór de gebeurtenissen in GoTOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
gevoel, hehe.
Maar dat A het expres had gedaan om T te zieken was nieuw voor me.
nou ja, het ligt eraan hoe snel G.R.R. is met schrijven, als het in deze snelheid doorgaat, doet hij er nog 10 jaar over de laatste 2 boeken (hopelijk niet...) 1 boek per jaar wordt verfilmd, dus over 5 jaar zijn deze 5 boeken "klaar" op tijd om boek 6 op te vangen. maar het kan dan misschien nog 2 tot 5 jaar duren voor boek 7 te verfilmen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 00:00 schreef rakotto het volgende:
[..]
Omdat je het mis hebt.Per boek 1 seizoen als het goed is.
Dat hoop ik zekerquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:52 schreef Chevalric het volgende:
Wat ik begrepen heb van zijn blog, is dat hij tijdens het schrijven van Dance of Dragons ook al een hele hoop geschreven heeft voor het volgende boek. Dus hopelijk komt dat deel iets sneller dan DoD.
Maar dat zei ie ook voor de vorigequote:Op woensdag 11 mei 2011 16:52 schreef Chevalric het volgende:
Wat ik begrepen heb van zijn blog, is dat hij tijdens het schrijven van Dance of Dragons ook al een hele hoop geschreven heeft voor het volgende boek. Dus hopelijk komt dat deel iets sneller dan DoD.
Vind die blonde Targaryan ook wel een beetje een Bloom-kloon.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:57 schreef Jivis het volgende:
Weinig actie de afgelopen twee afleveringen, maar heb desondanks genoten van het geweldige acteerwerk en de karakteruitdieping.
Kan me alleen niet ontdoen van die Orlando Bloom-associatie bij Jon Snow.
Hij juist niet, Jon Snow wel..quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vind die blonde Targaryan ook wel een beetje een Bloom-kloon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |