Precies.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:06 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat het fantastisch is om de serie te volgen zonder voorkennis te hebben
Niet langer over nadenken, gewoon kopen! Het mooie van de boeken is dat er veel meer tijd is om in de hoofden van de personages rond te kijken, waardoor je nog veel beter gaat begrijpen waarom ze dingen doen en zeggen. De serie wordt er alleen maar beter door, want je ziet dat de acteurs dat wel tot uiting proberen te brengen in hun spel (maar dat is best lastig af en toe).quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:04 schreef Beach het volgende:
Ik heb nooit de boeken gelezen, maar ik vind het prima te volgen tot nu toe (heb de 1e 2 afleveringen gezien). Alles ziet er mooi uit, de wereld lijkt geloofwaardig en de acteurs doen het wat mij betreft ook aardig.
Als de rest ook zo is, toch maar eens nadenken om die boeken aan te schaffen.
Kijk de eerste aflevering, dan weet je het.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:20 schreef casper019 het volgende:
mmm serie zie ik met toeval staan, wat voor soort serie is het?
is het een aanraderals je van lost/prison break/heroes/thevampire diaries/ ture blood houd??
Het is een ander type serie. Het tempo ligt wat lager en de focus ligt wat meer op karakters. Maar ik vind de serie tot nu toe beter dan 4 van de 5 series die je daar noemt, die 5e zal de tijd leren.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:20 schreef casper019 het volgende:
mmm serie zie ik met toeval staan, wat voor soort serie is het?
is het een aanraderals je van lost/prison break/heroes/thevampire diaries/ ture blood houd??
Ik heb het over de aflevering van deze week. maar misschien moet ik hem nog is overkijken, het was nog vroeg.quote:Op maandag 9 mei 2011 14:57 schreef Gwywen het volgende:
Heb je het over de aflevering van vorige week? Die was echt wel een beetje saai, maar deze toch niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
+ Hodorquote:Op maandag 9 mei 2011 15:36 schreef Cocu het volgende:
+ punten:
- De Tourney is begonnen en nog niet afgelopen![]()
- Eindelijk Ghost
- Gendry (goed de blauwe ogen laten zien)
- Littlefinger die beter in zijn rol komt.
- Brans droom
- De lekker uitgebreide dood van Ser Hugh
- Iedere scene waar Tyrion in zit.
quote:Op maandag 9 mei 2011 18:29 schreef Beach het volgende:
Leuke aflevering weer. Alleen Hodor; dat was toch die Bran droeg?
Is hij verder bijzonder in de boeken ofzo?
SPOILER: HodorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De barbaren krijgen een belangrijkere rol aan het einde van dit seizoen en door heel seizoen 2 en 3 al het goed is.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:21 schreef planethugo het volgende:
ik ligt altijd een week achter, weet niet waarom maar op zondag kom ik pas toe aan de 'nieuwe' aflevering
vind het tot nu toe wel goed, maar heb toch het idee dat het nog wat onwennig is. Er worden zoveel karakters en verschillende verhalen geïntroduceerd en ik vind het nog niet allemaal even interessant. Die barbaren zijn trouwens wel geweldig, die mogen wel wat vaker te zien zijn!
Ik vind juist dat het nu een beetje begint te komen. Je ziet de beginselen van de plots (als je de boekn hebt gelezen) en da's geweldig! Het einde vond ik ook goed, jammer dat ik al weet wat er gaat gebeuren...quote:Op maandag 9 mei 2011 14:51 schreef truedestiny het volgende:
Ik vond deze aflevering een beetje tegenvallen, er gebeurde weinig eigenlijk. Wel belangrijke dingen voor het verhaal maar niet spannend.
je vergeet + Iedere scene waar Tyrion in zit, die moet gewoon minstens 2 keer opgenoemd worden :pquote:Op maandag 9 mei 2011 15:36 schreef Cocu het volgende:
Leuke aflevering
+ punten:
- De Tourney is begonnen en nog niet afgelopen![]()
- Eindelijk Ghost
- Gendry (goed de blauwe ogen laten zien)
- Littlefinger die beter in zijn rol komt.
- Brans droom
- De lekker uitgebreide dood van Ser Hugh
- Iedere scene waar Tyrion in zit.
- punten
- De badscene met Viserys duurde nogal lang.
- Het uithoudingsvermogen van Sam met zwaardvechten.![]()
- Weer wachten....
Maar dat maakt de acteerprestaties van Peter Dinklage ook zo goed. Hij is gewoon Tyrion! Ik denk dat er geen lilliputters acteurs zijn die het net zo goed, of beter spelen als hem.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:13 schreef Gwywen het volgende:
Tyrion was in de boeken al m'n favoriet, maar in de serie is-ie dat absoluut ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
Ja.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:15 schreef Silv het volgende:
Van wie was die jonge smid de bastaardzoon? Van die koning Robert?
Met vrijwel elke mediaplayer kun je dat eenvoudig handmatig aanpassen...quote:Op maandag 9 mei 2011 20:23 schreef boem-dikkie het volgende:
Valt het meer mensen op dat al sinds de 2e aflevering het geluid er een microseconde naast lijkt te zitten? Kijk altijd de 720p versies en vind het bijzonder irritant.
Heb voor de gein even elke aflevering in beide kwaliteiten van ez vandaan gehaald en totaal geen last van.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:23 schreef boem-dikkie het volgende:
Valt het meer mensen op dat al sinds de 2e aflevering het geluid er een microseconde naast lijkt te zitten? Kijk altijd de 720p versies en vind het bijzonder irritant.
Het is echt een micro-micro seconde. Zeg maar zo dat het bíjna niet opvalt maar dat ik het wel zie. Heb het overigens op zowel mijn pc, mijn vriendin haar pc als mijn tv.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:37 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Heb voor de gein even elke aflevering in beide kwaliteiten van ez vandaan gehaald en totaal geen last van.
Er speciaal een syncer voor gedownload en die geeft ook niets speciaals aan.
De seks is nog erger in de boeken.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:21 schreef Cudles het volgende:
Nou ik hoorde negatieve kritieken (o.a. teveel seks), maar het valt me alles mee. Je moet het allemaal niet te serieus nemen. Het kijkt lekker weg in ieder geval.
Ik merk dat ik toch een sucker ben voor die coole outfits, die overigens erg goed gedaan zijn.
Ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren, heb de boeken niet gelezen. Ik kwam per ongeluk in het Song of Fire & Ice topic terecht, en daar stond in de OP alweer een giga spoiler
Hmm moeilijk, ik zelf zou mij niet heel gemakkelijk voelen om het samen met mijn zusje en ouders te kijken zeg maar.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:37 schreef emokid het volgende:
Is deze serie familie-vriendelijk? Mijn moeder en zusje houden van zulke verhalen/films en wil het zien, ik zelf ook, maar hoor dat er verkracht/incest en vooral veel naakt-scenes in zitten? Het moet geen ongemakkelijke sfeer creëren in de woonkamer. Zou erg fijn zijn als iemand hier inhoudelijk op kan reageren ipv alleen ja of nee.
Zijn er trouwens ook Nederlandse ondertitelingen te vinden? Via ondertitel.com kan ik slechts van aflevering 1 en 2 vinden..
Ligt er maar net aan hoe preuts je famillie is maar er zijn inderdaad naakt en sex scenes. En regelmatig kom je een spettertje bloed tegen. Vooral wat later in het verhaalquote:Op maandag 9 mei 2011 21:37 schreef emokid het volgende:
Is deze serie familie-vriendelijk? Mijn moeder en zusje houden van zulke verhalen/films en wil het zien, ik zelf ook, maar hoor dat er verkracht/incest en vooral veel naakt-scenes in zitten? Het moet geen ongemakkelijke sfeer creëren in de woonkamer. Zou erg fijn zijn als iemand hier inhoudelijk op kan reageren ipv alleen ja of nee.
Zijn er trouwens ook Nederlandse ondertitelingen te vinden? Via ondertitel.com kan ik slechts van aflevering 1 en 2 vinden..
Zeker, al is ie volgens mij knapper dat Martin hem voor ogen had.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:13 schreef Gwywen het volgende:
Tyrion was in de boeken al m'n favoriet, maar in de serie is-ie dat absoluut ook.
Incest zeker, verkrachting niet echt. Goed, ze was wat onwillig maar ergens tijdens de daad vond ze het best leuk nog.quote:Op maandag 9 mei 2011 21:44 schreef emokid het volgende:
Bloed is in ieder geval geen taboe hier in huis, zo preuts zijn we niet. Het is gewoon ongemakkelijk als je met moeder en zus naar een 5 minuten seksscene zit te kijken (is dat over verkrachting/incest nou waar?).
moeilijk een acteur te vinden voor dat soort rollen. Ik vind he mnog wel prima gecastquote:Op maandag 9 mei 2011 21:45 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Zeker, al is ie volgens mij knapper dat Martin hem voor ogen had.
Nicequote:Op maandag 9 mei 2011 21:57 schreef Orbis het volgende:
Een heerlijke serie, maar ik moet zeggen: ik heb toch wat moeite met de achtergrondverhalen die bekend worden verondersteld (bijvoorbeeld Robert's Rebellion). Voor de medemens die het ook niet allemaal kan volgen, is hier in ieder geval een handig overzicht van de belangrijkste karakters en hun relaties.
[ afbeelding ]
Ik zag Tyrion al vanaf de eerste keer dat ik het las voor me als Peter Dinklage.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:22 schreef Cocu het volgende:
[..]
Maar dat maakt de acteerprestaties van Peter Dinklage ook zo goed. Hij is gewoon Tyrion! Ik denk dat er geen lilliputters acteurs zijn die het net zo goed, of beter spelen als hem.
Hij klopt alleen niet. Zo is Jaime niet de heir van Tywin, dat is Tyrion (want Jaime is Kingsguard).quote:Op maandag 9 mei 2011 22:01 schreef Drakire het volgende:
[..]
Nice. ik zag op wikipedia al een hele uitgebreide stamboom per huis maar deze is lekker overzichtelijk.
Maar Tywin wil hem weer niet, die wil Jaimequote:Op maandag 9 mei 2011 22:21 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Hij klopt alleen niet. Zo is Jaime niet de heir van Tywin, dat is Tyrion (want Jaime is Kingsguard).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |