abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96251978

Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen wordt welkom geheten.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 2 mei 2011 @ 15:47:23 #2
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96251993
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:45 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

:@
Willem III was ook een baas hoor. Even een Pruis laten overkomen om zijn vrouw te bevruchten
U had geroepen?
pi_96251998
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, we kunnen ook alle Veluwse bossen inruilen voor bouwgrond, maar doe toch maar niet.
Je begrijpt prima wat ik bedoel, radicaaltje. Boeren zat die een ongebruikte akker wel willen verkopen voor een fatsoenlijke prijs.

[ Bericht 8% gewijzigd door op 02-05-2011 15:47:52 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_96252005
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Juist, dat is een abjecte vorm van discussieren.
Zwaktebod. Niets abjects aan. Ik veroordeel niemand, ik stel enkel dat het naief en zelfs stompzinnig is om te ontkennen dat er iets goed mis is. Dan kom jij aan met een riedeltje over distributie en eigendom, maar het moge duidelijk zijn dat dit top heden niet heeft gewerkt (behalve voor ons).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 mei 2011 @ 15:48:10 #5
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96252032
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

U had geroepen?
Helaas, mijn vrouw beschikt niet over eierstokken of baarmoeder.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96252058
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat hebben die opblaasdingen. Stom spul. ;)
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:49:29 #7
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96252088
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus opslag en voorraad is immoreel indien er weinig is van iets.
Nu stoelt het vrije markt principe altijd op het begrip "schaarste" en zal er altijd een eindige hoeveelheid grondstoffen zijn. We gaan hier wel heel theoretisch worden, maar het lijkt me niet meetbaar wanneer schaarste ongewenst of zelfs "fout" is en wanneer het gevolg van marktwerking.
Je wil een exacte grens weten? Laten we stellen dat er geen mensen van de dorst mogen sterven doordat X belegt in water. Vind je het niet immoreel dat iemand moet sterven van de dorst, omdat een ander veel geld wil verdienen aan het water? Die waterbronnen zijn van iedereen denk ik dan.
quote:
[..]

Klopt. Grond is ook schaars, zie bovenstaande :)
zie bovenstaande :)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_96252091
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je begrijpt prima wat ik bedoel, radicaaltje. Boeren zat die een ongebruikte akker wel willen verkopen voor een fatsoenlijke prijs.
Gewijzigd door onbekend.. Bericht wijzigen en op dat moment uitgelogd worden resulteert in een wijziging door een onbekende gebruiker? :P

En de links in quotes lijken sosm niet te werken als iemand een andere posts-per-pagina heeft, irritant.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:49:34 #9
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96252092
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Jammer, dan ga ik wel verder met koffiedrinken.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:50:04 #10
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96252129
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:48 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat hebben die opblaasdingen. Stom spul. ;)
Mijn vrouw is gelukkig een babushka pop.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96252138
Over volbouwen gesproken, ik blijf het hilarisch vinden hoe in de randstad het groene hart als natuurgebied wordt gezien _O-

Die 2 struiken, poldertje en verdwaalde koe.
pi_96252146
quote:
6s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mijn vrouw is gelukkig een babushka pop.
Babushka _O-
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_96252150
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat weet ik Koos, dichter dan dit zullen we dan ook niet bij elkaar komen omdat jij de argumentatie van wenselijkheid en morele juistheid hanteert, terwijl ik mijn argumentatie stoel op logica en ratio (niet dat jouw argumenten wars van beide begrippen zijn).
Jouw argumenten zijn gebaseerd op wetten en regels zoals wij die kennen. Punt is dat ik een fundamenteel andere kijk op zaken heb. Dat betekent niet dat ik gelijk heb, maar dit is dan ook geen discussie over juist dan wel onjuist, maar smaak.

Om terug te komen op een eerdere post van jouw kant. Je kunt prima kritiek uiten op ons systeem en tegelijkertijd er de vruchten van plukken. Sterker, het is mijns inziens juist wenselijk dat er met een kritische blik naar de wereld wordt gekeken.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:50:30 #14
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96252155
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwaktebod. Niets abjects aan. Ik veroordeel niemand, ik stel enkel dat het naief en zelfs stompzinnig is om te ontkennen dat er iets goed mis is. Dan kom jij aan met een riedeltje over distributie en eigendom, maar het moge duidelijk zijn dat dit top heden niet heeft gewerkt (behalve voor ons).
Hoho, je stelt zonder te bewijzen.
Jij stelt dat dit een onwenselijke situatie is waar wij heen gaan. Ik zie je niet met andere argumenten komen dan bevestiging van het gevolg-redenaties. Omdat we naar een foute situatie toegaan, moet het wel fout zijn wat we doen. Dan heb ik het nog niet eens over de normatie in jouw riedel.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_96252163
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:49 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je wil een exacte grens weten? Laten we stellen dat er geen mensen van de dorst mogen sterven doordat X belegt in water. Vind je het niet immoreel dat iemand moet sterven van de dorst, omdat een ander veel geld wil verdienen aan het water? Die waterbronnen zijn van iedereen denk ik dan.

[..]

zie bovenstaande :)
En als ik gewoon water opsla omdat ik het leuk vind, niet om mee te beleggen. Mag het dan wel?
  maandag 2 mei 2011 @ 15:51:04 #16
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96252180
quote:

[..]

Als ik deze hele discussie lees dan zie je dat terug in maatschappelijk verantwoord ondernemen / beleggen.

Begrijp ik dan dus goed dat door deze morele houding er een groot gat ontstaat in "maatschappelijk onverantwoord ondernemen / beleggen"? Wie doet er mee met mijn nieuwe belegingsfonds waarin we olie van Ghadaffi verhandelen, bewust de voedselprijs opdrijven en de halve Randstad opkopen en vervolgens leeg laten staan? ~O>
  maandag 2 mei 2011 @ 15:51:09 #17
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96252186
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:49 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Jammer, dan ga ik wel verder met koffiedrinken.
Goed plan, houdt de lust op pijl voor eventuele studentikoze slachtoffertjes in korte zomerrokjes.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96252193
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Afblijven van de Veluwe.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:51:53 #19
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96252216
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als ik deze hele discussie lees dan zie je dat terug in maatschappelijk verantwoord ondernemen / beleggen.

Begrijp ik dan dus goed dat door deze morele houding er een groot gat ontstaat in "maatschappelijk onverantwoord ondermen / beleggen"? Wie doet er mee met mijn nieuwe belegingsfonds waarin we olie van Ghadaffi verhandelen, bewust de voedselprijs opdrijven en de halve Randstad opkopen en vervolgens leeg laten staan? ~O>
*Meldt zich*
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96252222
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jouw argumenten zijn gebaseerd op wetten en regels zoals wij die kennen. Punt is dat ik een fundamenteel andere kijk op zaken heb. Dat betekent niet dat ik gelijk heb, maar dit is dan ook geen discussie over juist dan wel onjuist, maar smaak.
Dan kunnen we de discussies wel opdoeken. "Ik vind toch dat je ongelijk hebt omdat jouw argumenten niet in mijn wereldbeeld passen."
  maandag 2 mei 2011 @ 15:52:38 #21
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96252254
quote:

[..]

Niemand gaat dood vanwege onheming.
Enkel vanwege de negatieve gevolgen van kou en andere randzaken.
En ik zie beleggen als het vastleggen van kapitaal in goederen. Ik beleg zelf ook in graan en rijst, ondanks dat er zielen op deze aarde bestaan, ongefortuneerd als ze zijn, die niet de beschikking hebben over deze commodities.
pi_96252255
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoho, je stelt zonder te bewijzen.
Jij stelt dat dit een onwenselijke situatie is waar wij heen gaan. Ik zie je niet met andere argumenten komen dan bevestiging van het gevolg-redenaties. Omdat we naar een foute situatie toegaan, moet het wel fout zijn wat we doen. Dan heb ik het nog niet eens over de normatie in jouw riedel.
Ik claim niet dat wij de verkeerde kant op bewegen. Ik stel slechts vast dat er nog steeds iets goed mis is gezien de extreem grote welvaartsverschillen in de wereld die in de meest schrijnende gevallen zelfs leidt tot dood door honger.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:53:48 #23
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96252319
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef Cerbie het volgende:

[..]

En als ik gewoon water opsla omdat ik het leuk vind, niet om mee te beleggen. Mag het dan wel?
Of omdat je een aantal hectare groen gras wil in de woestijn. Dat is wat mij betreft fout.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:54:03 #24
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96252336
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik claim niet dat wij de verkeerde kant op bewegen. Ik stel slechts vast dat er nog steeds iets goed mis is gezien de extreem grote welvaartsverschillen in de wereld die in de meest schrijnende gevallen zelfs leidt tot dood door honger.
En ik vind, bij gebrek aan een nultoets en geen informatie over de al dan niet aanwezigheid van een bepaalde standaardsituatie, wij niet kunnen zeggen of wij nu "goed" of "slechter" presteren dan mogelijk zou zijn. Ik weet niet of in een andere samenlevingsvorm wij minder schrijnende gevallen zouden kennen.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:54:22 #25
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96252353
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dan kunnen we de discussies wel opdoeken. "Ik vind toch dat je ongelijk hebt omdat jouw argumenten niet in mijn wereldbeeld passen."
Welkom bij de manier van discussieren van iedereen in POL.

En nu is het wachten op de eerste die beweert dat echt werkelijk waar heus niet te doen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')