Dit dusquote:Op maandag 2 mei 2011 04:27 schreef wonderer het volgende:
Hmmm. Toch wel grappig dat ik dat nieuws via Fok moet vernemenEven kijken zo.
0430, nu dus. CNN is live gegaan.quote:
6 uur verschil met de oostkust.quote:
Nee, dit zal veel urgenter zijn, en het gaat over staatsveiligheid.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:34 schreef SillyWalks het volgende:
Iets met het shuttle programma? "Die dingen zijn verroest, we kappen er nu meteen mee"
Nah, ze hebben het op CNN over een internationale mededelingquote:Op maandag 2 mei 2011 04:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, dit zal veel urgenter zijn, en het gaat over staatsveiligheid.
Wolf op CNN weet het in ieder geval goed te dramatiseren.quote:
Die zender hebben we nietquote:Op maandag 2 mei 2011 04:36 schreef popolon het volgende:
[..]
Wolf op CNN weet het in ieder geval goed te dramatiseren.
CBS klapt inderdaad als enige uit de school.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:37 schreef Simmertje het volgende:
Ze wilde het vertellen op NBC, en toen op het laatste moment werd er ingefluisterd het niet te doen.
Dat zullen die Amerikanen als een grote overwinning gaan vierenquote:Op maandag 2 mei 2011 04:39 schreef raistlin6 het volgende:
Geruchten zijn dat bin laden dood is en US het lijk heeft. Aldus USAbreakingnews die bronnen van een House Commite quoten.
Zal ook wel op de lokale zenders zijn.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Die zender hebben we nietIk zit gewoon te wachten op de website, ik weet niet welke andere zender het uitzend
Ik ben blij dat ik om 0400 uur maar uit bed ben gegaan en computer + tv heb aangezet.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:39 schreef Strani het volgende:
Elke journalist die nu slaapt zal daar morgen goed ziek van zijn, verwacht ik.
Daar hintte Wolf ook al naar.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:39 schreef raistlin6 het volgende:
Geruchten zijn dat bin laden dood is en US het lijk heeft. Aldus USAbreakingnews die bronnen van een House Commite quoten.
Haha inderdaad.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:41 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik om 0400 uur maar uit bed ben gegaan en computer + tv heb aangezet.
Slapeloosheid FTW!
Yeah, Fox dan maar.quote:
dankequote:Op maandag 2 mei 2011 04:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
http://www.whitehouse.gov/live/president-obama-delivers-statement
Live.
GMTAquote:Op maandag 2 mei 2011 04:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
http://www.whitehouse.gov/live/president-obama-delivers-statement
Live.
Vraag me af of ze elkaar als bron gebruiken nu...quote:Op maandag 2 mei 2011 04:42 schreef raistlin6 het volgende:
NBC nu ook met hetzelfde Bin Laden verhaal. Wilde net gaan slapen, wacht nu toch nog maar even af.
Die netwerken bevestigen dit soort dingen altijd onafhankelijk. CNN meldt het nu ook, maar nog niet als bevestigd.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
Vraag me af of ze elkaar als bron gebruiken nu...
Oh, begint het om 10:50p?quote:
Dan heb ik niks gezegdquote:
Precies.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:49 schreef Yurithemaster het volgende:
hopelijk krijgen we nog mooie foto's te zien
Dat zou best kunnen, op CNN gaat het er nu over dat ze voor zo'n berichtgeving 100% zeker het lichaam moeten hebben en DNA tests etc..quote:Op maandag 2 mei 2011 04:50 schreef raistlin6 het volgende:
Fox, Bin Laden zou zijn overleden bij een Amerikaanse luchtaanval 1 week geleden.
Een week geleden? En dan moet het allemaal op zondagavond?quote:Op maandag 2 mei 2011 04:50 schreef raistlin6 het volgende:
Fox, Bin Laden zou zijn overleden bij een Amerikaanse luchtaanval 1 week geleden.
Dan hebben ze nu pas zekerheid over de identiteit.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Een week geleden? En dan moet het allemaal op zondagavond?Rare jongens, die Amerikanen
Met zijn handjes alsof ie aan het bidden is.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:52 schreef kwaliteit. het volgende:
Die gast van CNN zegt 3x achter elkaar "Bin Laden is dead"
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=2n&tag=watchnowquote:
Zet gewoon je TV op CNN of BBC Newsquote:
iddquote:Op maandag 2 mei 2011 04:55 schreef Auti het volgende:
Wij bijhoren nu tot een kleine groep nederlanders dat het al weet
Ik denk dat dat niet de bedoeling was, maar toen CBS ging praten moesten de andere networks ook wel.quote:
GS en NOS hebben het al overgenomen en geplaatst. Ik heb het bericht ook al klaarstaan, maar ik vind die roddeljournalistiek nogal onzinnig en wacht dan liever een half uurtje. Maar het is in ieder geval al gemeld hier in nl dus.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:55 schreef Auti het volgende:
* kwaliteit. geeft Auti boks op de vuist.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:55 schreef Auti het volgende:
Ja maar nog lang niet iedereen is wakker..quote:Op maandag 2 mei 2011 04:56 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
GS en NOS hebben het al overgenomen en geplaatst. Ik heb het bericht ook al klaar staan, maar ik vind die roddeljournalistiek nogal onzinnig en wacht dan liever een half uurtje. Maar het is in ieder geval al gemeld hier in nl dus.
CBS, NBC, ABC, FOX, etc ook hoor...quote:
of misschien heeft ie ze wel, je weet het nooit zekerquote:Op maandag 2 mei 2011 04:56 schreef wonderer het volgende:
Ik hoop dat Bin Laden niet al te teleurgesteld is nu dat ie geen 72 maagden heeft gekregen
Daar heb je op zich ook wel een punt.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:57 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja maar nog lang niet iedereen is wakker..
Er wonen ook aardig wat Nederlanders in de VS.... voor wie het gewoon zondagavond is.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:55 schreef Auti het volgende:
eens maar ze houden van spanning opbouwen he.. drama enzoquote:Op maandag 2 mei 2011 04:59 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het maar flauw dat ze ons zo laten wachten.
ik zal wel even bellen dat ze op moeten schietenquote:Op maandag 2 mei 2011 04:59 schreef wonderer het volgende:
Obama heeft door bezuinigingen geen teleprompters meer. Ik denk dat ie niet durft nu.quote:Op maandag 2 mei 2011 04:59 schreef wonderer het volgende:
Oooh, hij is nog aan het oefenenquote:Op maandag 2 mei 2011 05:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Obama heeft door bezuinigingen geen teleprompters meer. Ik denk dat ie niet durft nu.
Pakistan ligt er vlak bijquote:Op maandag 2 mei 2011 04:54 schreef Lindstrøm. het volgende:
Nu kunnen ze weer hun troepen verplaatsen. Op naar de volgende grap!
Voor Bin Laden daarentegen...quote:Op maandag 2 mei 2011 05:01 schreef juxtaposition het volgende:
Het zou een flinke tegenslag voor Obama zijn als het nieuws nu onverwachts over iets compleet anders zou gaan
Blijkbaar is hij nog (internationale) telefoontjes aan het maken. Zo'n mededeling wil je natuurlijk ook even aan je vriendjes (zoals UK, Canada, Duitsland) die troepen hebben in Afghanistan, die misschien zich moeten voorbereiden op Al Queda revenge.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:01 schreef Absurditeit het volgende:
Moeten ze de grappen voor Obama nog schrijven? Of waarom duurt het weer zo lang?
Zou wel heel droog zijn als hij nu een reclamepraatje houdt over de nieuwe menu's bij KFC.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:01 schreef juxtaposition het volgende:
Het zou een flinke tegenslag voor Obama zijn als het nieuws nu onverwachts over iets compleet anders zou gaan
Waar is hier?quote:Op maandag 2 mei 2011 05:03 schreef wonderer het volgende:
In z'n kop geschoten zeggen ze hier trouwens.
CBS news.quote:
Ik hoor dat het in Pakistan was.... en dat er "Amerikaanse militaire eenheden" zijn gebruikt. Maar hoe precies.... dat weten we niet. Wel waar: In een huis in de buurt van Islamabad.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:03 schreef wonderer het volgende:
In z'n kop geschoten zeggen ze hier trouwens.
inderdaad als ie al een week dood isquote:Op maandag 2 mei 2011 05:08 schreef juxtaposition het volgende:
Als dit allemaal waar is, hebben ze het nieuws trouwens best lang geheim weten te houden.
De krant van wakker Nederland?quote:Op maandag 2 mei 2011 05:08 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
wel grappig om te zien hoe lang het duurt voor sommige nieuwssites e.d het nieuws pas oppikken
Nederland is gelukkig goed voorbereid daarvoor.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:11 schreef wonderer het volgende:
Ik vrees wel dat Al Qaida wraak gaat nemen of zo
Laat me niet lachen. Maar ik denk dat een vergeldingsactie nou niet als eerste gericht zou zijn aan Nederland...quote:Op maandag 2 mei 2011 05:12 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Nederland is gelukkig goed voorbereid daarvoor.
Oh ja, want ze waren zo vredelievend vóór dit nieuws.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:11 schreef wonderer het volgende:
Ik vrees wel dat Al Qaida wraak gaat nemen of zo
Goed nieuwsbericht. Misschien nog een linkje naar de forumdiscussie?quote:Op maandag 2 mei 2011 05:12 schreef raistlin6 het volgende:
Osama bin Laden is dood
Goed ik had geen zin meer om te wachten op de persconferentie. Toch maar geplaatst nu dus.
"Dispose of it". Itt begraven waardoor een graf ontstaat dat een bedevaartsoord kan worden oid.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:13 schreef kwaliteit. het volgende:
Nu vraag ik mij af wat U.S. met het lichaam gaat doen.
Ja, ook wel weer een goed punt. Bommen planten doen ze toch wel.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:14 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Oh ja, want ze waren zo vredelievend vóór dit nieuws.
Ik denk dat ze, om te voorkomen dat ze de woede op de hals halen van de familie, het lichaam overdragen aan de familie (hij heeft kinderen, en nogal wat broers en zussen) zodat zij het kunnen begraven of zo in persoonlijke kring.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:13 schreef kwaliteit. het volgende:
Nu vraag ik mij af wat U.S. met het lichaam gaat doen.
Volkskrant ook al even.quote:
Aan de andere kant kan een heel volk in woede ontsteken nu en niet alleen de terroristen... toch? Ik weet niet hoe geliefd hij was of zo.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, ook wel weer een goed punt. Bommen planten doen ze toch wel.
Waar zit je?quote:Op maandag 2 mei 2011 05:17 schreef KNAK het volgende:
Mazzel dat het hier 10:15am is..... wel op schieten, over een uur moet ik zelf weg
Osama dood.....lichaam in bezit...... zoiets gaat het worden
Mooie verkiezingsstunt!
Amerikanen heh.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:16 schreef Telates het volgende:
Nou nou CNN, overdrijven is ook een vak "enormous, enormous impact"
Phuketquote:
Ah ja, de presidentiële verkiezingen van 2011. Was ze bijna vergeten.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:20 schreef KNAK het volgende:
[..]
Phuket
Geen CNN hier, wel Al Jazeera... kom maar op met het nieuws... als zn lichaam getoond wordt, even goed kijken of ie blauwe lippen heeft, dan zal ie wel uit een vriescel komen, vers voor de verkiezingen
Wat een baggervolk blijft het ook.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:22 schreef Xeanor het volgende:
Ik zit in Amerika en kijk hier Philadelphia Phillies vs. New York Mets, het hele stadion is U.S.A. aan het roepen
Lol, ik zat het ook te kijken tot 04.30 toen ging ik de persconferentie kijken.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:22 schreef Xeanor het volgende:
Ik zit in Amerika en kijk hier Philadelphia Phillies vs. New York Mets, het hele stadion is U.S.A. aan het roepen
Laat ze, het is waarschijnlijk het enige in hun leven waar ze trots op kunnen zijnquote:
hahah very true.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:20 schreef KNAK het volgende:
[..]
Phuket
Geen CNN hier, wel Al Jazeera... kom maar op met het nieuws... als zn lichaam getoond wordt, even goed kijken of ie blauwe lippen heeft, dan zal ie wel uit een vriescel komen, vers voor de verkiezingen
Ach, beetje patriotisme, Nederlanders doen niets anders dan zaniken als we ook maar enige militaire actie doen.quote:
Ze gaan nu naar de extra innings.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:23 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Lol, ik zat het ook te kijken tot 04.30 toen ging ik de persconferentie kijken.
Zijn White Sox doen t nog niet zo goed.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:26 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
daarom duurt het zo lang obama kijk ernaar
Tijdens een sportevenement met tienduizenden mensen tegelijk "USA" brullen na het horen van dit nieuws, hoeft van mij niet zo.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:25 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Ach, beetje patriotisme, Nederlanders doen niets anders dan zaniken als we ook maar enige militaire actie doen.
Ja maar in Nederland zou het ook heel raar zijn als men USA gaat roepen.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:28 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Tijdens een sportevenement met tienduizenden mensen tegelijk "USA" brullen na het horen van dit nieuws, hoeft van mij niet zo.
Nederland zal ook nooit iets van betekenis doen internationaal, dus maak je daar maar geen zorgen over. Het gaat erom dat de reactie daar belachelijk is imo.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar in Nederland zou het ook heel raar zijn als men USA gaat roepen.
ik moest lachenquote:Op maandag 2 mei 2011 05:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar in Nederland zou het ook heel raar zijn als men USA gaat roepen.
Een Amerikaans minuutje?quote:Op maandag 2 mei 2011 05:29 schreef Xeanor het volgende:
Volgens ESPN begint Obama over 1 minuut met z'n persconferentie
Wat ik zei was ook maar een grapjequote:Op maandag 2 mei 2011 05:30 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Nederland zal ook nooit iets van betekenis doen internationaal, dus maak je daar maar geen zorgen over. Het gaat erom dat de reactie daar belachelijk is imo.
quote:Op maandag 2 mei 2011 05:10 schreef Absurditeit het volgende:
Voordat die patsers van De Telegraaf hun ontbijtkoek, koppen koffie en 3 sigaretten op hebben en de laptops hebben aangezet, is het wel 8:30.
quote:ma 02 mei 2011, 05:29
Osama Bin Laden dood NEW YORK - Osama Bin Laden is dood. Dat meldden diverse Amerikaanse nieuwszenders. Gisteravond om elf uur plaatselijke tijd zal president Barck Obama de natie hierover inlichten.
Dan kun je wel nergens een mening over hebben. Ik vind het wel belachelijk gedrag. Jij mag er best kippenvel van krijgen of er van gaan huilen of whatever.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat ik zei was ook maar een grapje. Maar goed, je kunt reacties niet zomaar als belachelijk bestempelen. Als dit is hoe mensen in eerste instantie reageren, so be it. Jij zit weer anders in elkaar.
komt nog welquote:Op maandag 2 mei 2011 05:39 schreef juxtaposition het volgende:
Hij prijst zichzelf nog net niet de hemel in.
Precies het kleine deeltje waar je toch al niets van te duchten had, idd.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:40 schreef Strani het volgende:
Gisteravond zal hij inlichten
[..]
Zal wel meevallen. Dit is ook met hulp van Pakistaanse intelligentie gebeurd.
Vuurgevecht.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:44 schreef juxtaposition het volgende:
Hoe is ie nou precies omgekomen? Miste ik het, of heeft ie het niet verteld?
Fucking hell, m'n stream loopt vast!
Schijnbaar vandaag, door soldaten, die na lang onderzoek enzo in een operatie vandaag binnen zijn gevallen in zo'n ding waar ie dan zat.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:44 schreef juxtaposition het volgende:
Hoe is ie nou precies omgekomen? Miste ik het, of heeft ie het niet verteld?
Fucking hell, m'n stream loopt vast!
het is een statement, geen speech.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:45 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Oke thank you and good night..
dat was zeer boeiend... geen pics.. niks
Natuurlijk geen pics. Alsof de president van de VS zonder waarschuwing foto's van een bloedig lijk op alle netwerken zou laten zien. Dat laat ie ze zelf wel regelen als het zo ver is.quote:Op maandag 2 mei 2011 05:45 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Oke thank you and good night..
dat was zeer boeiend... geen pics.. niks
honger?quote:Op maandag 2 mei 2011 05:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Natuurlijk geen pics. Alsof de president van de VS zonder waarschuwing foto's van een bloedig lijk op alle netwerken zou laten zien. Dat laat ie ze zelf wel regelen als het zo ver is.
quote:De leider van Al Qaida Osama bin Laden is een week geleden gedood bij een Amerikaanse militaire actie. Dit melden de grote amerikaanse media vlak voor een ingelaste persconferentie van president Barack Obama op basis van bronnen binnen het Witte Huis.
Onder andere CNN, NBC, Al Jazeera en The New York Times berichten dat het lichaam van Bin Laden in handen is van de Verenigde Staten en dat uit DNA-onderzoek is gebleken dat het inderdaad om de meest gezochte terrorist ter wereld gaat. Het bekendmaken hiervan kon niet vorige week al, omdat men eerst 100 procent zekerheid wilde hebben. Deze zekerheid zou er nu dus zijn.
De aanslag van Al Qaida op 9/11 was de directe aanleiding voor de Verenigde Staten om de jacht te openen op Bin Laden. De toenmalige Talibanregering van Afghanistan weigerde hier de Amerikanen bij van dienst te zijn. Dit bleek het begin van een langdurig conflict in Afghanistan. Een van de belangrijkste doelen van deze strijd was het ter verantwoording roepen van Bin Laden.
Update 05.43 uur
Barack Obama heeft bevestigd dat Bin Laden inderdaad gedood is bij een militaire actie van de Verenigde Staten. De Amerikaanse president heeft aangegeven dat hij in augustus 2010 opdracht heeft gegeven aan de CIA om het gevangen nemen of doden van Bin Laden de hoogste prioriteit te geven.
Vorige week besloot Obama dat er voldoende informatie was om een actie te rechtvaardigen. Obama zou persoonlijk opdracht hebben gegeven een 'klein team' te sturen naar een gebouw in Pakistan waar Bin Laden zich zou bevinden. De actie is geslaagd en het lichaam is overgebracht naar de VS. Bij de commando-actie zijn geen Amerikanen gewond geraakt.
Dat zal wel een flink feestje gaan worden.quote:
quote:De leider van Al Qaida Osama bin Laden is zondag gedood bij een Amerikaanse militaire actie. Dit melden de grote amerikaanse media vlak voor een ingelaste persconferentie van president Barack Obama op basis van bronnen binnen het Witte Huis.
De aanslag van Al Qaida op 9/11 was de directe aanleiding voor de Verenigde Staten om de jacht te openen op Bin Laden. De toenmalige Talibanregering van Afghanistan weigerde hier de Amerikanen bij van dienst te zijn. Dit bleek het begin van een langdurig conflict in Afghanistan. Een van de belangrijkste doelen van deze strijd was het ter verantwoording roepen van Bin Laden.
Update 05.43 uur
Barack Obama heeft bevestigd dat Bin Laden inderdaad gedood is bij een militaire actie van de Verenigde Staten. De Amerikaanse president heeft aangegeven dat hij in augustus 2010 opdracht heeft gegeven aan de CIA om het gevangen nemen of doden van Bin Laden de hoogste prioriteit te geven.
Vorige week besloot Obama dat er voldoende informatie was om een actie te rechtvaardigen. Obama zou persoonlijk opdracht hebben gegeven om zondag een 'klein team' te sturen naar een gebouw in Pakistan waar Bin Laden zich zou bevinden. Er volgde een vuurgevecht waarbij Bin Laden in het hoofd werd geschoten. Zijn lichaam is overgebracht naar Afghanistan en is daar in handen van de VS. Bij de commando-actie zijn geen Amerikanen gewond geraakt.
Ik zie zo'n pakistani al naar een vlag kijken en denken "toch jammer dat we onze reet met onze hand afvegen"quote:Op maandag 2 mei 2011 05:55 schreef Yurithemaster het volgende:
hier zwaaien ze met vlaggen maar in pakistan zal er wel iets anders mee gedaan worden.
quote:Op maandag 2 mei 2011 05:57 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik zie zo'n pakistani al naar een vlag kijken en denken "toch jammer dat we onze reet met onze hand afvegen"
Het zou knap zijn als hij een paar uur geleden nog rondliepquote:Op maandag 2 mei 2011 06:02 schreef Dynd het volgende:
Het is gek om te bedenken dat dit significante figuur in de wereldhistorie een paar uur geleden gewoon nog rondliep. Een dag die waarschijnlijk door zoveel docu's, boeken en misschien zelfs films zal worden beschreven. En dit is dié dag, waar later op terug gekeken zal worden.![]()
Hoi toekomstige archief-zoeker
national geographic en discovery channel zijn al bezig denk ik.quote:Op maandag 2 mei 2011 06:02 schreef Dynd het volgende:
Het is gek om te bedenken dat dit significante figuur in de wereldhistorie een paar uur geleden gewoon nog rondliep. Een dag die waarschijnlijk door zoveel docu's, boeken en misschien zelfs films zal worden beschreven. En dit is dié dag, waar later op terug gekeken zal worden.![]()
Hoi toekomstige archief-zoeker
Dat gaan leuke docu's worden.quote:Op maandag 2 mei 2011 06:06 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
national geographic en discovery channel zijn al bezig denk ik.
Wat nog een beetje voor dat volk in het Middenoosten pleit, is dat ze vaak echt niet beter (kunnen) weten. Maar verder ook heel triest.quote:Op maandag 2 mei 2011 06:23 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
als het andersom was geweest dan hadden we zulke dingen ook in het middenoosten geizen
En dat zegt helaas een hoop voor het volk dat nu naast het witte huis staat de juichen.quote:Op maandag 2 mei 2011 06:23 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
als het andersom was geweest dan hadden we zulke dingen ook in het middenoosten geizen
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |