abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:22:38 #1
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96177247
quote:
Hallo mensen!

Ik ben nieuw op dit forum. Laat ik beginnen met de opmerking: Ik ben geen racist, voordat ik dat naar mijn hoofd krijg. Ik ben wel PVV'er. Het moge duidelijk zijn dat er genoeg PVV'ers zijn in Nederland, dus ik ben niet de enige. Er zullen ongetwijfeld hier op FOK ook genoeg PVV'ers zitten. Dit bericht is vrij lang, en het komt misschien geërgerd over, maar ik geef gewoon in één keer mijn meningen over alles wat ik de afgelopen maanden heb gehoord en gelezen. Ik zou het leuk vinden als er mensen zijn die het met mij eens zijn. Maar mensen die het niet met mij eens zijn zijn uiteraard helemaal welkom. Maar houdt het netjes! Ik scheld ook niemand uit, dus doe dat ook niet tegen mij aub.

Ik stem op de PVV omdat zij de enige partij zijn ( of waren want het komt steeds ietsjes meer ) die durven hard op te zeggen dat er een probleem is met bepaalde bevolkingsgroepen. Het is tevens de partij, als je goed luistert en leest, die ook zeggen dat het NIET alle buitenlanders zijn waar zij iets aan willen doen, maar diegene die zich misdragen. Daar kom ik dus al op mijn eerste punt, wat is daar mis mee? Mensen die hier heen komen, om vervolgens schijt te hebben aan onze wetten en waarden en agressief gaan doen op straat tegenover ons autochtone Nederlanders. Daar hebben wij toch niets aan? En dan kan het wel zo zijn dat er een paar autochtone Nederlanders zijn die 1 of 2 of misschien een handje vol Allochtone vrienden hebben, en dat je het voor hun wilt opnemen. Maar waar gaat dat dan over? Er wordt toch nergens gezegd dat alle buitenlanders per definitie slecht zijn en op moeten rotten? Dit is nog nooit gezegd. Dan zijn er in ene allemaal allochtonen die zich aangevallen voelen, maar als jij je gedraagt hoef je je ook niet aangevallen te voelen? En als jij je niet gedraag, dan moet je ook neit klagen dat er "slechte" dingen over je gezegd worden. En als je als allochtoon zijnde, het niet eens bent met die groep agressieve criminele allochtonen, die jouw naam vuil maken, waarom sta je dan niet op en zeg er wat van? Het is tenslotte ook in hun nadeel.

Daarmee wil ik aangeven dat het bullshit is dat de PVV racistisch zou zijn. Het geld net zo hard voor Nederlanders die zich misdragen, dat die aangepakt moeten worden. Maar als iemand 2 paspoorten heeft, waarom dan niet wegsturen? We hebben niets aan tuig? Ze leveren niets op, kosten alleen geld en in veel gevallen ook levens als ze weer is iemand kapot maken onder het mom van ja ik ben allochtoon dus ik mag dat.

Er zijn niet voor niets ook veel ( ik noem even een voorbeeld ) Marokkanen, die PVV stemmen. Zij zijn het ook zat. Dus waarom zijn het dan toch steeds weer de Nederlanders die roepen dat het discriminatie is? Ik heb met veel Marokkaanse, Turkse en andere mensen gepraat, die het met mij eens zijn over hun volksgenoten die zich misdragen. Ze geven mij gelijk, maar de Nederlanders die er dan bij zitten noemen het racisme. Hoe krom is dat?!

Dan heb je nog het punt Islam. Ieder zijn religie zeg ik maar even.. Ik heb er respect voor als iemand gelooft. Zelf geloof ik niet, en vind geloof niet in deze tijd passen, ik vind het achterhaald. Maar nogmaals, ieder zijn ding. Maar gros van de Westerse en ook de Noorse ( Scandinavië ) landen zijn van oorsprong Christelijk. Kijk om je heen, heel de architectuur is er op gemaakt. Heel de geschiedenis gaat er over en onze cultuur komt er uit voort. Nederland heeft zelf, net als alle andere landen, immigranten hier naartoe gehaald voor de economie. Onze eigen schuld ( al had ik geen aandeel daar in want als ik mocht stemmen had ik nee gezegd, maar goed ik was er toen nog niet ). Die groep immigranten werd steeds groter en groter, tot ze uiteindelijk overal zaten. Eerst was het nog te doen, maar bepaalde bevolkingsgroepen werden langzaam steeds radicaler. En nu zitten we in het pakket dat we hier minimaal 2,5 millioen niet native Nederlanders hebben. Is prima, we hebben meer soorten eten enzo, leuke toevoegingen. Maar ook veel meer problemen. Als je kijkt naar de statistieken dan is het toch echt de ( laat ik het beestje gewoon bij de naam noemen ) Groep Marokkanen die ver boven andere groepen uitstijgen met criminele handelingen. Er zijn mensen die het als maar voor hun blijft opnemen, terwijl ze weten dat het gewoon waar is. Mensen die roepen dat Nederlanders ook crimineel zijn, ja dat klopt. Maar als je er van uit gaat dat wij met.. wat zal het zijn, 13 millioen autochtone Nederlanders zijn, en zij met.. 1 millioen, en dat je dan toch de situatie hebt van 8/10 keer dat het een Marokkaan is die agressief is op straat, tegenover busschauffeur, provoceert en verkrachtingen doet, Diefstallen.. Dan is het rekensommetje toch helemaal niet moeilijk om in te zien dat de PVV gewoon een kei hard feit maakt door te zeggen dat Marokkaanse jongeren een probleem groep vormen? Dat tevens bevestigd wordt door Marokkanen zelf!

Daarbij mogen wij tegenwoordig steeds minder vaak het woord "dader van Marokkaanse afkomst" noemen. Mensen vinden dat dat niet mag omdat het niet nodig is de afkomst er bij te zetten. Dat zou discriminatie zijn. Maar het mooie is, als je aan de gemiddelde Marokkaan vraagt, voel jij je Nederlander? Dan zal hij zeggen, Nee man ik ben een Marokkaan, ik ben geen kaaskop. Dit heb ik ( Niet overdreven ) echt ruim honderd keer gehoord. Maar zodra ze negatief in het nieuws komen, willen ze in ene Nederlander genoemd worden. WTF? Jaa, hypocriet he? ;)

Dus waarom, waarom al dat gezeur over racisme, discriminatie, buitensluiten en haat tegenover de PVV die deze problemen hard op durft te roepen? Terwijl We de problemen overal zien, en de GOEDE Appels onder deze mensen, het zelf ook zien en bevestigen?

En waarom is het dat als je iets slechts zeg over Marokkanen, Turken, Negroïde mensen of wat dan ook, gelijk rasicme? Terwijl er ook genoeg blanken gediscrimineerd worden door allochtonen. Maar er is geen wet voor racisme tegen blanken!!! Die is er gewoon niet! Oftewel, wij mogen wel gediscrimineerd worden, maar zij niet! Oftewel, de staat beschermt immigranten, maar niet de oorspronkelijke inwoners! Hoe slecht is dat!

Nog iets. Ongetwijfeld ga ik harde anti reacties krijgen op mijn bericht. Linkse mensen die hekel hebben aan rechtse mensen die iets negatiefs naar buiten brengen over allochtonen. Maar, mensen. Er zijn ook fora voor allochtonen in Nederland. Fora voor Marokkanen. Nou heb ik dus een keer een account aangemaakt op 2 van deze fora. En wat vind je daar? Schokkende teksten! Massale topics over Marokkanen die vinden dat Nederland van hun is! Vele mensen die roepen dat ze het land over gaan nemen, met massaal gebruik van woorden als "kanker land, en kanker kaaskoppen" wat zij kunnen als geen ander. Sommige gaan zelfs over Europa. Dat zij als moslims zijnde heel Europa gaan overnemen. Sommige gaan over de wet hier, dat zij schijt hebben aan de wet en alleen luisteren naar wat de Koran zegt. Dus mensen, is dit dan ook slecht en radicaal? Of alleen als een Nederlander iets over buitenlanders zegt? Want daar hoor je nooooit niets over! Altijd maar opnemen voor allochtonen en je eigen volk uitmaken voor racist of Nazi.

Als je kijkt naar omringende landen, met name België, Engeland en Zweden, dan zie je wat een enorme problemen immigratie uit moslimlanden het brengt voor deze landen. Dat staat hier ook aan te komen mensen, het is geen toeval dat het in al deze landen dezelfde groepen immigranten zijn die voor dezelfde problemen zorgen! Dus waarom houdt iedereen zijn ogen dicht? Straks is het te laat en dan worden mensen pas wakker, je kunt het beter voor zijn. En daarmee bedoel ik NIET het massaal deporteren, dat hoeft nou ook weer niet.. Maar het wordt wel tijd dat de grenzen sluiten, de geldkraan dichtgedraaid wordt, de rotte appels met dubbel paspoort weggestuurd worden ( gevangenissen kosten ons ook geld en het rechtsysteem is hier toch een lachertje ) en mensen met radicale opvattingen over Shari-ah moeten niet eens de kans krijgen om hier rechten te hebben, gewoon weg ermee, brengt niets anders dan ellende.

Wat die hoofddoekjes betreft. Ja, ik persoonlijk vind het 10 x niets. Het ziet er niet uit, en het is echt niet leuk als je in de grote steden komt voel je je net een toerist. Overal waar je kijk zie je hoofddoekjes. Daarbij lopen mensen altijd te zeiken als je een pet op je hoofd hebt of iets anders, dus waarom zo'n doekkie wel? Omdat het religieus is, ja.. Maar waarom moeten zij IEDEREEN ermee confronteren dat zij moslim zijn? Je gaat als christen toch ook niet met een meter lang kruis om je nek lopen? Een christen herken je over het algemeen minder snel. Maar Moslims moeten iedereen laten zien dat zij moslim zijn, en dat vind ik fout. Als je in openbare ruimtes werkt,doe je hem af. Thuis moet je zelf maar zien wat je doet. In Frankrijk gaan mensen massaal de straat op om te bidden tot Allah. Zetten daarmee hele straten af alsof het terrein van hun is. Dat is toch van de zotten? Dat staat hier ook te gebeuren als we de boel zijn gang laten gaan.

Wat het taboe gedeelte betreft. Ik kom regelmatig mensen tegen die zodra je over PVV of Islam begint, gaan roepen dat je een racist bent, maar zodra je alleen bent met diegene, geven ze toe dat zij er ook zo over denken maar het niet durven zeggen omdat ze bang zijn dat ze hun vrienden verliezen of problemen krijgen. Er zijn vrij veel van deze mensen. Nou begrijp ik het wel, want helaas zijn veel mensen nog blind, en helaas krijg je gewoon klappen van de gemiddelde rotte appel Marokkaan als ze weten dat je PVV'er bent. Maar juist dit taboe zorgt ervoor dat die rotte appels zo doen zoals zij doen. Die agressie. Als wij Nederlanders meer zouden samenwerken en voor elkaar zouden opkomen, en meer hard op roepen dat we het niet meer pikken, dan zullen die rotte appels ook minder snel agressief doen. WANT NU weten ze dat ze gewoon kunnen slaan of erger, en ermee weg kunnen komen.. Er is tenslotte toch niemand die iets durft te zeggen of te doen. Maar als wij dit veranderen, wordt het ook rustiger.

Dit bericht is niet bedoeld om te provoceren, maar ik zoek naar mensen die er hetzelfde over denken.. EN ik ben altijd in voor een goede discussie! Ik heb niets tegen mensen met een andere huidskleur. Ik heb ook Marokkaanse vrienden. Dit zijn dan wel hoog opgeleidde jongens die zich schamen voor hun "eigen volk". Ik wil gewoon dat mensen zich gedragen, waar ze ook vandaan komen. Gewoon aanpassen, je houden aan de wet en niet voor problemen gaan zorgen. Doen ze dit, dan is het prima. Al vind ik ook dat het niet zo moet zijn dat Nederlanders in de minderheid zijn straks, het is tenslotte Nederland. Alle mensen die vinden dat het geen probleem is dat de meerderheid van de bevolking straks niet-native-Nederlander is die vinden het oke dat de grenzen verdwijnen en er geen verschillende culturen meer zijn. Je zegt daarmee eigenlijk dat je het goed vind als jouw volk uitsterft. Je zegt daarmee eigenlijk dat jij geen nationaliteit hebt. Je zegt daarmee eigenlijk dat je je overgeeft.

Nou laat de discussie maar beginnen! AUB geen commentaar op mijn spelling, ik heb dyslexie en heb me best gedaan zo min mogelijk typfouten te maken. Danku.

Auteur OP: Dutch21 - Vanwaar al die PVV haat en taboe op uiten dat je PVV'er bent ?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96177256
Met een t.
Allah Al Watan Al Malik
pi_96177406
Geen idee, vraag het Von der Dunk ook even, volgens mij heeft hij wel verstand van taboe-gevoelens.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:32:57 #4
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177456
Lang maar goed geschreven verhaal van de oorspronkelijke TS met valide argumentatie, waarbij ik (ook als allochtoon trouwens) het eigenlijk helemaal eens ben, behalve in dat mijn uiteindelijke stem naar de VVD is gegaan.

Ik snap ook niet waarom men in Nederland zo krampachtig doet over het benoemen van problemen zoals ze zijn. En of je nou voor of tegen de PVV bent, de politieke discussie leeft weer in dit land als nooit tevoren èn er wordt eindelijk (in stapjes) wat gedaan aan de problemen die onder linkse kabinetten steevast met de theedoek der rode liefde werden bedekt.

Het wordt tijd dat we met zijn allen beseffen dat Nederland al meer dan een eeuw een seculiere staat placht te zijn, maar sinds de jaren '70 juist een omgekeerde beweging is gaan maken om aanhangers van een vreemde godsdienst ter wille te zijn. Religie beoefen je maar mooi thuis en op zo'n manier dat anderen (inclusief gezinsleden en dieren) er geen last van hebben.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_96177476
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:32 schreef dr.dunno het volgende:
Lang maar goed geschreven verhaal van de oorspronkelijke TS met valide argumentatie, waarbij ik (ook als allochtoon trouwens) het eigenlijk helemaal eens ben, behalve in dat mijn uiteindelijke stem naar de VVD is gegaan.

Ik snap ook niet waarom men in Nederland zo krampachtig doet over het benoemen van problemen zoals ze zijn. En of je nou voor of tegen de PVV bent, de politieke discussie leeft weer in dit land als nooit tevoren èn er wordt eindelijk (in stapjes) wat gedaan aan de problemen die onder linkse kabinetten steevast met de theedoek der rode liefde werden bedekt.
Waar heb je de afgelopen 11 jaar gezeten?
Allah Al Watan Al Malik
pi_96177479
[links/moslim-modus]

Omdat Wilders nu eenmaal de nieuwe Hitler is! *) En omdat al die mensen die tegen hem zijn, nu eenmaal 100% gelijk hebben! *)

[/links/moslim-modus]

Hebben we die ook weer gehad.
Seculier-Fundamentalistisch
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:37:07 #7
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177535
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar heb je de afgelopen 11 jaar gezeten?
Je moet het met me eens zijn dat de politieke interesse nu in alle lagen van de bevolking (ook teruggevonden in het electoraat van de PVV overigens) heel wat meer is dan de verkiezing van Fortuyn door met name Rotterdamse stemmen (gemiddeld laag inkomen) vanwege de gewenste aanpak van vooral in Rotterdam levende problematiek met antilliaanse en marokkaanse bevolkingsgroepen ;)
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:37:57 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177555
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[links/moslim-modus]

Omdat Wilders nu eenmaal de nieuwe Hitler is! *) En omdat al die mensen die tegen hem zijn, nu eenmaal 100% gelijk hebben! *)

[/links/moslim-modus]

Hebben we die ook weer gehad.
Iedereen die Wilders kwalificeert als een tweede Hitler of racist anderszins moet je per definitie niet serieus nemen; opvallend is ook dat dit altijd mensen zijn die zelf nooit de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt (anders dan tot en met kleuterleeftijd ten hoogste)
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 16:38:39 #9
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_96177577
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Je moet het met me eens zijn dat de politieke interesse nu in alle lagen van de bevolking (ook teruggevonden in het electoraat van de PVV overigens) heel wat meer is dan de verkiezing van Fortuyn door met name Rotterdamse stemmen (gemiddeld laag inkomen) vanwege de gewenste aanpak van vooral in Rotterdam levende problematiek met antilliaanse en marokkaanse bevolkingsgroepen ;)
Is ook zo. De heilige huisjes worden omver geworpen. Ik kan de PVV daarom wel waarderen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_96177585
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Fortuyn wilde het beleid landelijk uitzetten (en deed dus ook mee aan de landelijke verkiezingen, remember). De discussie was toen ook al op gang na zijn uitspraken "de Islam is een achterlijk geloof" - en ik kan mij tot op de dag van vandaag al de discussies op diverse fora herinneren. De discussie is feitelijk al 11 jaar hetzelfde, met dezelfde argumenten voor en de argumenten tegen. Van begin af aan meegemaakt.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:39:46 #11
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177597
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Is ook zo. De heilige huisjes worden omver geworpen. Ik kan de PVV daarom wel waarderen.
ik ook

en laten we niet vergeten dat we dankzij hem het ook weer eens serieus over de tekorten in de zorg hebben... en naar verluidt nu eens niet rücksichtlöss de basispremie weer eens omhoog gegooid is.
pi_96177598
quote:

[..]

Precies, brievenbus pissen komt eindelijk uit het verdom hoekje.
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 16:40:47 #13
137949 Disana
pi_96177622
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Iedereen die Wilders kwalificeert als een tweede Hitler of racist anderszins moet je per definitie niet serieus nemen; opvallend is ook dat dit altijd mensen zijn die zelf nooit de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt (anders dan tot en met kleuterleeftijd ten hoogste)
Hoe kom je aan die wetenschap? Ik ken verschillende mensen die én de oorlog hebben meegemaakt én de PVV met wantrouwen volgen. Sterker nog, omdát ze de oorlog hebben meegemaakt, volgen ze de PVV met argusogen.
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 16:40:49 #14
341203 3-voud
pi_96177625
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:39 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Precies, brievenbus pissen komt eindelijk uit het verdom hoekje.
U bent er klaar mee en gaat over in trollen? Wilt u dat aub ergens anders doen?
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:40:56 #15
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177626
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Fortuyn wilde het beleid landelijk uitzetten (en deed dus ook mee aan de landelijke verkiezingen, remember). De discussie was toen ook al op gang na zijn uitspraken "de Islam is een achterlijk geloof" - en ik kan mij tot op de dag van vandaag al de discussies op diverse fora herinneren. De discussie is feitelijk al 11 jaar hetzelfde, met dezelfde argumenten voor en de argumenten tegen. Van begin af aan meegemaakt.
zeker, maar je zult het met me eens zijn dat wat er aan problematiek was qua marokkanen tot die tijd voornamelijk breed uitgemeten werd in relatie tot Rotterdam en omstreken en niet bijvoorbeeld Utrecht, waar dit jarenlang door heeft gesudderd, tot (o.a.) Wilders er de trompet over aan de mond zette.
pi_96177630
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:37 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Het vreemde is dat de mensen die dit vaak stellen (jij niet persee) wel allerlei Koran = Mein Kampf en "Mohammed was een Hitler" vergelijkingen maken. Ik weet dus nooit wat ik over dit soort posts moet denken.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:41:31 #17
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177639
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die wetenschap? Ik ken verschillende mensen die én de oorlog hebben meegemaakt én de PVV met wantrouwen volgen. Sterker nog, omdát ze de oorlog hebben meegemaakt, volgen ze de PVV met argusogen.
volgens mij moet jij beter lezen wat ik schrijf, lees nog maar eens terug.
pi_96177648
quote:

[..]

Eens. Voor de rest zijn ze niet echt productief, maar heilige huisjes zijn voor mij iets wat per definitie omgekegeld moet worden, dus dat krediet verdienen ze.
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 16:42:34 #19
341203 3-voud
pi_96177652
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:40 schreef Disana het volgende:

[..]

En je hebt overlevers die juichen om de PVV. Het is maar net welke groep je eruit wilt pakken om je verhaal te versterken.
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:43:11 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96177658
Puik topic van de oorspronkelijke TS. Hulde daarvoor.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_96177661
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:40 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

zeker, maar je zult het met me eens zijn dat wat er aan problematiek was qua marokkanen tot die tijd voornamelijk breed uitgemeten werd in relatie tot Rotterdam en omstreken en niet bijvoorbeeld Utrecht, waar dit jarenlang door heeft gesudderd, tot (o.a.) Wilders er de trompet over aan de mond zette
Ook dat kwam reeds aan de orde in de landelijke politiek en is niet iets waar Wilders mee kwam. De uitspraak "het zijn kutmarokkanen, maar wel onze kutmarokkanen" soms vergeten?. Ik begrijp dat de verwarring groot is, maar om nu te stellen dat Wilders een soort van "nieuwe wind" is in de Nederlandse politiek en met een soort van verfrissende kijk nieuwe dingen aan de kaak stelt.... nee.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:43:28 #22
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177666
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het vreemde is dat de mensen die dit vaak stellen (jij niet persee) wel allerlei Koran = Mein Kampf en "Mohammed was een Hitler" vergelijkingen maken. Ik weet dus nooit wat ik over dit soort posts moet denken.
nou ik weet wel dat als je een tabelletje gaat maken waarbij Wilders met o.a. Hitler wordt vergeleken en één van die meest in het oog springende overeenkomsten is dat ze allebei langs democratische weg aan de macht zijn gekomen, je jezelf in ieder geval wel diskwalificeert als iemand die wetenschappelijk onderbouwde argumenten kan neerzetten.

what's next, allebei man? allebei 42 chromosomen? allebei getrouwd? allebei huisdieren?
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 16:43:51 #23
341203 3-voud
pi_96177672
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mohammed was een Hitler? Die is nieuw voor me.
Heb je quotes van mensen hier die dat gezegd hebben? Ik heb dat nog nooit gelezen. Wel grappig dan.
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 16:44:31 #24
137949 Disana
pi_96177683
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:41 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

volgens mij moet jij beter lezen wat ik schrijf, lees nog maar eens terug.
Ik heb het goed gelezen: mensen die de oorlog meegemaakt hebben, zouden de PVV niet voor racistisch uitmaken of Wilders voor een tweede Hitler. Ik zeg je dat die mensen die zorgen nou juist vaak wel hebben.

Overigens is het nogal een gemakkelijke bewering, want zoveel mensen zijn er niet meer die WO II meemaakten. Het zou misschien goed zijn als ze nog met meer waren.
pi_96177686
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:43 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mohammed was een Hitler? Die is nieuw voor me.
Heb je quotes van mensen hier die dat gezegd hebben? Ik heb dat nog nooit gelezen. Wel grappig dan.
Het komt met enige regelmaat voor op het fok forum. Ik hou geen quotes bij dus ik heb daar geen voorbeeld van.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:45:06 #26
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177695
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook dat kwam reeds aan de orde in de landelijke politiek en is niet iets waar Wilders mee kwam. De uitspraak "het zijn kutmarokkanen, maar wel onze kutmarokkanen" soms vergeten?. Ik begrijp dat de verwarring groot is, maar om nu te stellen dat Wilders een soort van "nieuwe wind" is in de Nederlandse politiek en met een soort van verfrissende kijk nieuwe dingen aan de kaak stelt.... nee.
ik sta open voor je verwijzingen naar politici die eerder (met daadwerkelijk gevolg) vergelijkbare uitlatingen hebben gedaan hoor.

de uitspraken van Wiegel en Bolkenstein hadden zeker beroering tot gevolg, maar alles bleef uiteindelijk toch wel zoals het was, terwijl er nu daadwerkelijk maatschappelijke aandacht komt voor het probleem op een langere termijn.
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:45:34 #27
177885 JoaC
Het is patat
pi_96177707
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:40 schreef Dutch21 het volgende:

Ik stem op de PVV omdat zij de enige partij zijn ( of waren want het komt steeds ietsjes meer ) die durven hard op te zeggen dat er een probleem is met bepaalde bevolkingsgroepen.
SP en Bolkestein waren eerder.
quote:
Mensen die hier heen komen, om vervolgens schijt te hebben aan onze wetten en waarden en agressief gaan doen op straat tegenover ons autochtone Nederlanders. Daar hebben wij toch niets aan?
Je bent in (een van) de eerste gedocumenteerde spin getrapt: Divide et impera.
quote:
Er zijn niet voor niets ook veel ( ik noem even een voorbeeld ) Marokkanen, die PVV stemmen.
Goed dat je met voorbeelden komt.
quote:
Dan heb je nog het punt Islam. Ieder zijn religie zeg ik maar even.. Ik heb er respect voor als iemand gelooft. Zelf geloof ik niet, en vind geloof niet in deze tijd passen, ik vind het achterhaald.
Grappig dat je stemt op een partij die naast het samenwerken met de meest orthodoxe partijen, ook nog eens de joods-christelijke traditie wil verankeren in de grondwet
quote:
Dus waarom, waarom al dat gezeur over racisme, discriminatie, buitensluiten en haat tegenover de PVV die deze problemen hard op durft te roepen? Terwijl We de problemen overal zien, en de GOEDE Appels onder deze mensen, het zelf ook zien en bevestigen?
Omdat de PVV discriminatoire voorstellen doet, er zijn genoeg mogelijkheden overlast aan te pakken zonder willekeur toe te passen
quote:
En waarom is het dat als je iets slechts zeg over Marokkanen, Turken, Negroïde mensen of wat dan ook, gelijk rasicme? Terwijl er ook genoeg blanken gediscrimineerd worden door allochtonen. Maar er is geen wet voor racisme tegen blanken!!! Die is er gewoon niet! Oftewel, wij mogen wel gediscrimineerd worden, maar zij niet! Oftewel, de staat beschermt immigranten, maar niet de oorspronkelijke inwoners! Hoe slecht is dat!
Onzin
quote:
Wat die hoofddoekjes betreft. Ja, ik persoonlijk vind het 10 x niets. Het ziet er niet uit, en het is echt niet leuk als je in de grote steden komt voel je je net een toerist. Overal waar je kijk zie je hoofddoekjes. Daarbij lopen mensen altijd te zeiken als je een pet op je hoofd hebt of iets anders, dus waarom zo'n doekkie wel? Omdat het religieus is, ja.. Maar waarom moeten zij IEDEREEN ermee confronteren dat zij moslim zijn? Je gaat als christen toch ook niet met een meter lang kruis om je nek lopen? Een christen herken je over het algemeen minder snel. Maar Moslims moeten iedereen laten zien dat zij moslim zijn, en dat vind ik fout. Als je in openbare ruimtes werkt,doe je hem af. Thuis moet je zelf maar zien wat je doet. In Frankrijk gaan mensen massaal de straat op om te bidden tot Allah. Zetten daarmee hele straten af alsof het terrein van hun is. Dat is toch van de zotten?
Je gaat Christenen toch ook niet verbieden een kruis te dragen? Mensen moeten zich kunnen kleden zoals ze dat zelf willen.
quote:
Dat staat hier ook te gebeuren als we de boel zijn gang laten gaan.
Los van dat het een stropop-redenering is, is angst vooral een slechte raadgever.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_96177708
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:40 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

zeker, maar je zult het met me eens zijn dat wat er aan problematiek was qua marokkanen tot die tijd voornamelijk breed uitgemeten werd in relatie tot Rotterdam en omstreken en niet bijvoorbeeld Utrecht, waar dit jarenlang door heeft gesudderd, tot (o.a.) Wilders er de trompet over aan de mond zette.
De discussie sudderde al jaren (denk ook aan jan maat) maar is pas met Fortuyn boven aan de agenda gezet. Wilders vult het gat van Fortuyn op en legt (om mij onbekende redenen) extra nadruk op de Islam.

Wat betreft de allochtonen problematiek is het wel goed dat er wat duidelijker (en soms harder) over word gediscussieerd. Maar het aanspreken van groepen op hun gedrag ipv individuen aanspreken doet Wilders veel meer dan Fortuyn deed, maar ook hij ging al te ver met het willen schrappen van artikel 1.
pi_96177729
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:45 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ik sta open voor je verwijzingen naar politici die eerder (met daadwerkelijk gevolg) vergelijkbare uitlatingen hebben gedaan hoor.

de uitspraken van Wiegel en Bolkenstein hadden zeker beroering tot gevolg, maar alles bleef uiteindelijk toch wel zoals het was, terwijl er nu daadwerkelijk maatschappelijke aandacht komt voor het probleem op een langere termijn.
De uitspraak in mijn quote was afkomstig van Fortuyn hoor.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 16:47:23 #30
137949 Disana
pi_96177751
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

En je hebt overlevers die juichen om de PVV. Het is maar net welke groep je eruit wilt pakken om je verhaal te versterken.
Een enkele jood die zich laat leiden door islam-angst en de overeenkomst tussen toen en nu niet ziet.
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:47:31 #31
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96177753
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:45 schreef JoaC het volgende:

[..]

SP en Bolkestein waren eerder.

[..]

Je bent in (een van) de eerste gedocumenteerde spin getrapt: Divide et impera.

[..]

Goed dat je met voorbeelden komt.

[..]

Grappig dat je stemt op een partij die naast het samenwerken met de meest orthodoxe partijen, ook nog eens de joods-christelijke traditie wil verankeren in de grondwet

[..]

Omdat de PVV discriminatoire voorstellen doet, er zijn genoeg mogelijkheden overlast aan te pakken zonder willekeur toe te passen

[..]

Onzin

[..]

Je gaat Christenen toch ook niet verbieden een kruis te dragen? Mensen moeten zich kunnen kleden zoals ze dat zelf willen.

[..]

Los van dat het een stropop-redenering is, is angst vooral een slechte raadgever.
Wat is je essentie van het verhaal? Ik kan namelijk niets inhoudelijks ontdekken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_96177760
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:43 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

nou ik weet wel dat als je een tabelletje gaat maken waarbij Wilders met o.a. Hitler wordt vergeleken en één van die meest in het oog springende overeenkomsten is dat ze allebei langs democratische weg aan de macht zijn gekomen, je jezelf in ieder geval wel diskwalificeert als iemand die wetenschappelijk onderbouwde argumenten kan neerzetten.

what's next, allebei man? allebei 42 chromosomen? allebei getrouwd? allebei huisdieren?
Hitler en mo waren gewoon beide massa-moordenaren. Bij Wilders komt het er steevast op neer dat we van z'n tegenstanders graag moeten aannemen dat Wilders "Dat heus wel zou gaan doen als hij kon!".
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:48:11 #33
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177770
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb het goed gelezen: mensen die de oorlog meegemaakt hebben, zouden de PVV niet voor racistisch uitmaken of Wilders voor een tweede Hitler. Ik zeg je dat die mensen die zorgen nou juist vaak wel hebben.
Overigens is het nogal een gemakkelijke bewering, want zoveel mensen zijn er niet meer die WO II meemaakten. Het zou misschien goed zijn als ze nog met meer waren.
[/quote]

misschien is het handig te weten hoe jij zelf een racist zou omschrijven, voordat we het gaan hebben over wat anderen er volgens jou onder verstaan.
pi_96177787
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:43 schreef phpmystyle het volgende:
Puik topic van de oorspronkelijke TS. Hulde daarvoor.
Dankjewel!
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 16:49:14 #35
341203 3-voud
pi_96177794
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Een enkele jood die zich laat leiden door islam-angst en de overeenkomst tussen toen en nu niet ziet.
Met self-made feiten heb je altijd het idee dat je elke discussie wint. Ik laat je maar in die waan.
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:50:04 #36
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96177815
quote:

[..]

Werkelijk. Voor iemand die zo schermt met feiten en argumenten is dit bijzonder zwak natuurlijk.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 16:50:46 #37
137949 Disana
pi_96177829
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:48 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

misschien is het handig te weten hoe jij zelf een racist zou omschrijven, voordat we het gaan hebben over wat anderen er volgens jou onder verstaan.
Nee, lijkt me niet zo handig :) Ik vulde slechts je stelling aan dat mensen die WOII meegemaakt hebben, juist niet met de Hitler-vergelijking zouden komen. Misschien moet jij dat nog maar eens beter onderbouwen, want kennelijk ken jij die mensen.
pi_96177848
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:43 schreef Mutant01 het volgende:
Nederlandse politiek en met een soort van verfrissende kijk nieuwe dingen aan de kaak stelt.... nee.
Ja, duidelijk. Eerste moderne exponent van die stroming(en) die niet weg gemarginaliseerd wordt.

Leuk dat je aan PF refereert, jij stond vooraan om hem de hoek in te trappen met de bekende dooddoeners.

Maar je hebt geluk, hij is weg, je hebt er Wilders voor gekregen. :')
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:52:22 #39
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177868
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De uitspraak in mijn quote was afkomstig van Fortuyn hoor.
het gaat niet om uitspraken over allochtone probleemgroepen, het gaat om uitspraken over allochtone probleemgroepen die ook daadwerkelijk leiden tot een effect; het effect van Fortuyn was vooral in de regio Rotterdam aanwezig (ook de enige LPF/leefbaarpartij met toekomst nu), terwijl Wilders niet alleen nationaal maar breder ook internationaal zijn invloed heeft gehad en nog heeft (wat niet zegt dat Fortuyn deze niet had kunnen hebben, had hij niet doorzeefd geraakt).
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 16:52:45 #40
137949 Disana
pi_96177876
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Werkelijk. Voor iemand die zo schermt met feiten en argumenten is dit bijzonder zwak natuurlijk.
Kom eens met argumenten: waarom zouden mensen die WOII meegemaakt hebben, in de PVV geen voorbode van een nieuw Hitler-tijdperk zien?
pi_96177880
Dus ik merk nu dat er een 2e deel geopend is, vroeg me al af waarom ik niet meer kon posten op de vorige. Waar gaat het nu in hemelsnaam over, Joden die zich laten leiden door islam-angst? Het wordt steeds gekker.
pi_96177885
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:51 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ja, duidelijk. Eerste moderne exponent van die stroming(en) die niet weg gemarginaliseerd wordt.

Leuk dat je aan PF refereert, jij stond vooraan om hem de hoek in te trappen met de bekende dooddoeners.

Maar je hebt geluk, hij is weg, je hebt er Wilders voor gekregen. :')
Straks ga je mij nog beschuldigen van het feit dat hij is gestorven. Oftewel, oppassen je mag het met niemand niet eens zijn, want als ie sterft is het jouw schuld.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:53:27 #43
177885 JoaC
Het is patat
pi_96177893
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat is je essentie van het verhaal? Ik kan namelijk niets inhoudelijks ontdekken.
Beter je best doen, je kan het wel. *O*
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:53:29 #44
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177895
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:50 schreef Disana het volgende:

Misschien moet jij dat nog maar eens beter onderbouwen, want kennelijk ken jij die mensen.
ik ken er inderdaad wel een stel ja, jij?
pi_96177899
quote:

[..]

:D

Zo gemakkelijk die mensen hun mening diskwalificeren.

Maar gaat het vliegertje andersom ook op? (je vermeende WO2 overlevers die zich zorgen maken om de PVV, die laten zich leiden door nazi-angst en weigeren de overeenkomst tussen toen de islam niet te zien).

Lekker simpel.
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:54:17 #46
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96177910
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Kom eens met argumenten: waarom zouden mensen die WOII meegemaakt hebben, in de PVV geen voorbode van een nieuw Hitler-tijdperk zien?
Waarom zouden slechts enkele "geindoctrineerde" Joodse mensen een partij die pal voor het jodendom in NL en wereldwijd staat, zien zitten? Alle "niet geindoctrineerde" mensen hebben dezelfde denkwijze als Disana, want dat is immers de enige juiste?
Bis bis bis
pi_96177915
quote:

[..]

Omdat de meeste mensen beseffen dat het apart behandelen van groepen enorme risico's met zich mee brengt en hier niet mee akkoord zal gaan. De PVV zal dus waarschijnlijk of een 'roeptoeterpartij´ blijven of zich langszaam omvormen naar een 'gematigdere' partij.
pi_96177924
quote:

[..]

Vroeger waren mensen heel naiev. Oude mensjes zien vrijwel nergens kwaad in. WO2 mensen zijn er bijna niet meer. Wilders spoort niet aan tot massaal aanvallen van andersuitzienden. Wilders doet afstand van radicalisme, ook rechtsradicaal en nazi's. Echt, Wilders of een PVV stemmer Nazi noemen is echt het allerlaagste wat je kunt doen.
pi_96177926
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Straks ga je mij nog beschuldigen van het feit dat hij is gestorven. Oftewel, oppassen je mag het met niemand niet eens zijn, want als ie sterft is het jouw schuld.
Je wil toch niet dat ik ga googlen hé?

De search hier zuigt weliswaar, maar google niet.
  zaterdag 30 april 2011 @ 16:54:57 #50
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96177930
quote:

[..]

waarom vraag je me jouw hypothese te ontkrachten? toon eerst maar eens aan dat het gehalte bangeriken onder die mensen hoger is dan mensen die nuchter zijn en Wilders gewoon zien als elke andere politicus, maar dan met een meer uitgesproken mening.
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 16:55:05 #51
137949 Disana
pi_96177936
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:53 schreef dr.dunno het volgende:

ik ken er inderdaad wel een stel ja, jij?
En ik ken er een paar die anders denken. Wat kun je daar dus mee aantonen? Niet veel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')