Van wie zijn veel van die oliebronnen nu dan denk je?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:23 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk natuurlijk, maar het punt is dat ik het ingrijpen moeilijk hierom kan veroordelen. In eerste instantie was ik ook tegen, maar veel onschuldige burgers worden gered.
Maar ik ben wel benieuwd naar de afloop hoor, zoals eerder al besproken heeft het Westen ook maar weinig aan het ingrijpen in Irak en Afhanistan gehad.
Maar als ik dat nu niet erken, en jullie nationalistische en geflipte ideeën niet ondersteun, waarom zouden de neocons mij dan nog accepteren als 'Westers'? Omdat ik een Nederlands paspoort heb met de daarbij behorende gewenste huidskleur?quote:Het Koningshuis is super, sowieso zijn monarchieën dat.
Van die landen zelf. We betalen ze gewoon hoor.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Van wie zijn veel van die oliebronnen nu dan denk je?
Jazeker.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:27 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Omdat ik een Nederlands paspoort heb met de daarbij behorende gewenste huidskleur?
Veel van die bron-rechten zijn verkocht door de Irakese regering, aan Westerse bedrijven.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:28 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Van die landen zelf. We betalen ze gewoon hoor.
En die toegang kwam met een flinke economische en sociaal-maatschappelijke prijs, wees er maar trots op.
Precies, het is hier geen zooitje ongeregeld.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met het feit dat het hier geen ongeregeld zooitje is. Ook in het westen doet men alles voor een paar centen.
Netjes voor betaald dus, nadat we dat hele land voor miljarden uit het slop hebben getrokken.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Veel van die bron-rechten zijn verkocht door de Irakese regering, aan Westerse bedrijven.
En daar heb je dan honderden miljarden voor over, waar je eigen Westerse inwoners voor moeten opdraaienquote:Op donderdag 28 april 2011 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Veel van die bron-rechten zijn verkocht door de Irakese regering, aan Westerse bedrijven.
Bovendien is een dictator weg, hebben we een regio instabiel gehouden, plus jarenlang een militaire aanwezigheid in de regio gehad die het machtsbalans in onze faveure hield.
Netjes voor betaald inderdaad, voor een prikkie, en met stijgende olieprijzen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:31 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Netjes voor betaald dus, nadat we dat hele land voor miljarden uit het slop hebben getrokken.
Er zijn meer landen met olie hoor. Natuurlijk speelde het mee in die oorlog, maar het is een uitstekend voorbeeld van het verkeerd uitpakken van militarisme. Met een beetje mazzel loopt Libie uit op dezelfde farce.
Ja hoor, Saddam zou groter kwaad kunnen met een houdgreep op die olievoorraden, of God Forbid de Amerikaanse economie om zeep te helpen door de Dollar niet meer te accepteren als ruilmiddel voor olie.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:32 schreef Compatibel het volgende:
[..]
En daar heb je dan honderden miljarden voor over, waar je eigen Westerse inwoners voor moeten opdraaien
Dat was een uitdrukking vriend. Ik vind niet perse dat zielige mensen geholpen moeten worden, maar wel dat we andere soevereine staten met rust moeten laten. Ik vraag me af of Libie daadwerkelijk iets oplevert, naast het beschermen van internationale mensenrechten.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Overigens, waarom zou je hopen op een farce in Libië? Het is toch van het grootste onderlip-trillende geval dat die zielige mensen geholpen moeten worden?
Jammer dat we dit niet kunnen toetsen, maar ik durf dit zeker te betwijfelen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja hoor, Saddam zou groter kwaad kunnen met een houdgreep op die olievoorraden, of God Forbid de Amerikaanse economie om zeep te helpen door de Dollar niet meer te accepteren als ruilmiddel voor olie.
Ik heb zo het idee dat de NAVO zich juist inhoud.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:34 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat was een uitdrukking vriend. Ik vind niet perse dat zielige mensen geholpen moeten worden, maar wel dat we andere soevereine staten met rust moeten laten. Ik vraag me af of Libie daadwerkelijk iets oplevert, naast het beschermen van internationale mensenrechten.
De Saudi's (die we op de troon houden en goud geld geven) vinden ons wel lief.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:35 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Jammer dat we dit niet kunnen toetsen, maar ik durf dit zeker te betwijfelen.
Er zijn trouwens veel meer landen met olie, maar daar kan het Westen door eigen toedoen ook niet al te best mee opschieten.
Soms verbaas ik mij over mijn eigen naïviteit, maar dit klinkt wel erg onsympathiek allemaal.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat de NAVO zich juist inhoud.
Wanneer je dat hele land gaat lopen platgooien en binnenvallen dan gaan de burgers in die andere malle dictaturen ook de straat op met dezelfde verwachting. Dit gedoe in Libië is gewoon de handen in onschuld wassen van de Westerse landen.
Niets mis mee overigens, we zijn de grote redders, houden de boel instabiel, en aan het eind van 't liedje lopen we lachend weer weg.
Hoe rijm je die vriendschap trouwens met jouw diepgekoesterde wens om onze normen en waarden uit te dragen?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De Saudi's (die we op de troon houden en goud geld geven) vinden ons wel lief.
Iran dan weer niet, maar ik vraag me af hoe lang die Ayatollahs 't nog voor 't zeggen hebben.
quote:Op donderdag 28 april 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens zijn de Amerikaanse neo-cons, vanuit mijn perspectief, zo ongeveer de meest verderfelijke groep mensen die deze aardkloot bewandelt. Zo'n beetje op gelijke hoogte als de moslimextremisten.
quote:Op donderdag 28 april 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens zijn de Amerikaanse neo-cons, vanuit mijn perspectief, zo ongeveer de meest verderfelijke groep mensen die deze aardkloot bewandelt. Zo'n beetje op gelijke hoogte als de moslimextremisten.
Een aanhanger van het neo-conservatisme. Mensen als Cheney en Rumsfeld zijn neo-cons.quote:
Het zijn allebei reli-fascisten.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ze spelen allebei ook tennis. Maak je borst maar nat dan. Dat gaat de wereld de kop kosten.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het zijn allebei reli-fascisten.
Abortus is moord, het christendom als staatsreligie, lekker drugs criminaliseren.. prachtig werk!quote:Op donderdag 28 april 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Niemand vreest dat zij de wereld om zeep helpen. Ik constateer slechts dat het, vanuit mijn oogpunt, een idiote groep mensen betreft.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze spelen allebei ook tennis. Maak je borst maar nat dan. Dat gaat de wereld de kop kosten.
Dat zegt toch niets? Wat is jouw "oogpunt" ons waard? Jij bent b.v. schaamteloos in het smijten met termen als "Hitler" en "NSB'ers" en aanverwante. Mensen die op dergelijke manier de realiteit verliezen zijn per definitie gediskwalificeerd.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand vreest dat zij de wereld om zeep helpen. Ik constateer slechts dat het, vanuit mijn oogpunt, een idiote groep mensen betreft.
Geen idee. You tell me. Het was slechts een constatering van mijn kant. Ik dwing niemand het met mij eens te zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat zegt toch niets? Wat is jouw "oogpunt" ons waard?
Waarom laat je de rest van de quote weg? Vond je het vervelend?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. You tell me. Het was slechts een constatering van mijn kant. Ik dwing niemand het met mij eens te zijn.
quote:
Mensen als Cheney en Rumsfeld laten zich niet leiden door een politieke stroming, dat zijn opportunisten die alleen aan zichzelf denken. Maar goed, heb je een hekel aan het neoconservatisme, aan de Republikeinse partij, of aan Republikeinen? Is Bobby Jindal een neo-con? Zo nee, waarom niet? Zo ja, maakt dat hem een verderfelijk mens?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een aanhanger van het neo-conservatisme. Mensen als Cheney en Rumsfeld zijn neo-cons.
Nee hoor, ik ontken niet dat ik de PVV heb vergeleken met de nazi's en zal dat rustig blijven doen.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom laat je de rest van de quote weg? Vond je het vervelend?
Daar stond namelijk het antwoord op jouw "you tell me".
Ach, ook jij hebt je beperkingen.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ontken niet dat ik de PVV heb vergeleken met de nazi's en zal dat rustig blijven doen.
Heb het vooral niet zo op de zogenaamde Straussians. Kijktip: BBV-docu Power of Nightmares.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:21 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Mensen als Cheney en Rumsfeld laten zich niet leiden door een politieke stroming, dat zijn opportunisten die alleen aan zichzelf denken. Maar goed, heb je een hekel aan het neoconservatisme, aan de Republikeinse partij, of aan Republikeinen? Is Bobby Jindal een neo-con? Zo nee, waarom niet? Zo ja, maakt dat hem een verderfelijk mens?
Simpel, af en toe moeten ethiek, normen en waarden plaats maken voor economisch gewin en je machtsbasis.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe rijm je die vriendschap trouwens met jouw diepgekoesterde wens om onze normen en waarden uit te dragen?
Dat mag je denken, "we" trachten echter wel jouw welvaartsniveau op pijl te houden, zoniet te vergroten.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Ik moest lachen.quote:
Dat begrijpen ze niet. Zover kunnen ze niet vooruit kijken. Klagen kunnen ze wel.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat mag je denken, "we" trachten echter wel jouw welvaartsniveau op pijl te houden, zoniet te vergroten.
En dat doe je niet in een "eerlijkere" wereld, laten we wel wezen.
Dat is zo'n geklets. Neocons verzieken de maatschappij met hun hebzucht en haatzaaierij, daar schiet geen mens mee op behalve zijzelf.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat mag je denken, "we" trachten echter wel jouw welvaartsniveau op pijl te houden, zoniet te vergroten.
En dat doe je niet in een "eerlijkere" wereld, laten we wel wezen.
Neoconservatief: "Inmiddels al genezen van je homofilie Voorschrift?"quote:Op donderdag 28 april 2011 12:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Simpel, af en toe moeten ethiek, normen en waarden plaats maken voor economisch gewin en je machtsbasis.
Bronquote:D66-Tweede Kamerlid Boris van der Ham dient vandaag een initiatiefwetsvoorstel in om het eerste artikel van de grondwet aan te passen. Mede-indieners van het voorstel zijn Naïma Azough (GroenLinks) en Anja Timmer (PvdA). Bij de behandeling van de huidige grondwet in 1983 werd gekozen om vijf discriminatiegronden expliciet te benoemen godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras en geslacht als bij voorbaat verdachte discriminatiegronden. Van der Ham, Azough en Timmer willen hier nu de gronden handicap en ook hetero- of homoseksuele gerichtheid aan toevoegen.
Ze doen veel meer dan dat. Maar je licht een klein negatiefje uit en zet het breed weg.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is zo'n geklets. Neocons verzieken de maatschappij met hun hebzucht en haatzaaierij, daar schiet geen mens mee op behalve zijzelf.
Noem het maar klein als er voortdurend vitriool over goede mensen wordt uitgegooid.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze doen veel meer dan dat. Maar je licht een klein negatiefje uit en zet het breed weg.
Vreemd dat je die tactiek niet gebruikt bij de andere kant. Bevooroordeeld misschien?
KV wil de politiek in. Dat belooft wat.quote:Op donderdag 28 april 2011 12:21 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Mensen als Cheney en Rumsfeld laten zich niet leiden door een politieke stroming, dat zijn opportunisten die alleen aan zichzelf denken. Maar goed, heb je een hekel aan het neoconservatisme, aan de Republikeinse partij, of aan Republikeinen? Is Bobby Jindal een neo-con? Zo nee, waarom niet? Zo ja, maakt dat hem een verderfelijk mens?
Tuurlijk mag je dat.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik vind je een naar mens de laatste tijd als ik zo vrij mag zijn.
Dat deed ik toch ook?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Noem het maar klein als er voortdurend vitriool over goede mensen wordt uitgegooid.
Die ken ik als mijn vestzak. Wat nu?quote:
Wel, jij verdedigde de neocons en ik zeg dat het verdorven mensen zijn. Verder dan dat gaan we denkelijk niet komen.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die ken ik als mijn vestzak. Wat nu?
Meningen. Ik respecteer dat.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Wel, jij verdedigde de neocons en ik zeg dat het verdorven mensen zijn. Verder dan dat gaan we denkelijk niet komen.
Het overdrijven vindt alleen in jouw perceptie plaats. Er is niets goeds aan neocons, ze hebben geen hart en ze zijn kwaadaardig.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Meningen. Ik respecteer dat.
Overdrijvingen stel ik wel aan de kaak.
Klopt. En mijn intellect verteld me dat ik daar een goede kijk op heb.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Het overdrijven vindt alleen in jouw perceptie plaats.
Perceptie, remember?quote:Er is niets goeds aan neocons, ze hebben geen hart en ze zijn kwaadaardig.
Wie is KV?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
KV wil de politiek in. Dat belooft wat.
Kees Veugels?quote:
Geen perceptie maar feiten. Kwaadaardige campagnes en over lijken gaan.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. En mijn intellect verteld me dat ik daar een goede kijk op heb.
[..]
Perceptie, remember?
Op fok!: KoosVogels.quote:
Nogmaals, dat is jouw perceptie.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen perceptie maar feiten. Kwaadaardige campagnes en over lijken gaan.
Ik heb gekke dingen meegemaakt in mijn 40 interessante jaren, maar nee.quote:
Mijn kwartjes vallen altijd waar ik ze wil hebbenquote:Op donderdag 28 april 2011 13:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is jouw perceptie.
Valt dat kwartje nog een keer of wordt langzaamaan VVD'er die geen kleingeld accepteert
Zeg, dit is POL. Geen SEX.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn kwartjes vallen altijd waar ik ze wil hebben
Daar zul je haar weer hebben.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:20 schreef dotCommunism het volgende:
Dit is letterlijk de cyclus van de POL SC:
[ afbeelding ]
Tis ook helemaal niks meer idd.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:35 schreef Nautilus. het volgende:
Wat is dit dan een ordinair café geworden. Vroeger stond Rock_de_Braziliaan achter de tap, zat Reya aan de bar naar zijn glas te staren en waren Apropos en Monidique in de zithoek aan het pokeren. Nu klinkt er foute jaren '80-muziek uit een jukebox terwijl een mbo-scholier trots zijn rapport toont aan de bedaarde stamgasten. Tijd om af te rekenen.
Zo voel ik mij elke keer als ik de SC open:quote:Op donderdag 28 april 2011 13:20 schreef dotCommunism het volgende:
Dit is letterlijk de cyclus van de POL SC:
[ afbeelding ]
Huil maar mien jong. Het is even niet anders.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:45 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Zakkenvullers zijn het. Ik zit met tranen in mijn ogen en de politiek doet 'r niks aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |