Leers heeft het nu over 'onevenredige psychosociale druk' volgens het nieuwsbericht. Wel opvallend dat argumenten voor hun verblijf, zoals gebruikt in het debat, niet verwoord worden in het voorstel.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een onjuiste implicatie, alhoewel het woord wanneer vatbaar is voor meerdere interpretaties.
Ja, dat is dan ook in mijn voorstel uiteraard een gevolg van de procedure,quote:Op donderdag 28 april 2011 11:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan ben ik nog van mening dat er gewoon kritischer gekeken moet worden naar visumverstrekking, wellicht in combinatie met jouw voorgestelde eisen.
Daarnaast moeten uitgeprocedeerden ook daadwerkelijk weg.
Export van Westerse normen en waarden, gebruik van militarisme, economische vrijheden, relatief kleine overheid, tradities in ere houden, en gebruik van 'common sense'.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:02 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wat vind je nu eigenlijk wel goed aan het neoconservatisme, bekt lekker ofzo?
Het gaat mij meer om de algemene houding jegens homo's. Die hele republikeinse partij vertegenwoordigt voor alles dat verderfelijk is. Met hun achterlijke bekrompen standpunten moeten ze gewoon de fuck uit mijn buurt blijven. Bah.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Homo's hebben 't niet al te slecht daar, stamcelonderzoek ben ik voor, maar hoeft niet per se nee.
Ik vind sowieso het homohuwelijk een dom instituut.
I couldn't care less.quote:
Welke normen en waarden? Welke tradities?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Export van Westerse normen en waarden, gebruik van militarisme, economische vrijheden, relatief kleine overheid, tradities in ere houden, en gebruik van 'common sense'.
En natuurlijk als uitgangspunt dat onze samenleving het beste is.
Het zal wel, vind het vreemd dat een hetero zich meer moet menen te ergeren aan de homo standpunten van de Republikeinse partij dan een homo zelf, maar goed.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om de algemene houding jegens homo's. Die hele republikeinse partij vertegenwoordigt voor alles dat verderfelijk is. Met hun achterlijke bekrompen standpunten moeten ze gewoon de fuck uit mijn buurt blijven. Bah.
Ja geen idee, op welke manier verschilt onze samenleving van Ethiopië? Hmm, moet ik toch wel lang denken hoor.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke normen en waarden? Welke tradities?
Dat is dus ten onrechte schermen met jouw homoseksualiteit. Mensen hebben gestreden voor het recht om hetzelfde behandeld te worden. En plots word ik hier geconfronteerd met een gay die het geen reet interesseert. Prima, maar mijn hetero-zijn maakt jouw mening in deze niet waardevoller. An sich gaat het mij niet eens om homo's, maar om gelijke behandeling en rechten. Dat jij het huwelijk een achterlijk instituut vindt, is fijn voor je, maar weinig relevant.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zal wel, vind het vreemd dat een hetero zich meer moet menen te ergeren aan de homo standpunten van de Republikeinse partij dan een homo zelf, maar goed.
Its your opinion, do with it as you wish.
Nogmaals, welke normen en waarden? Die van jouw neo-conservatieve vrienden? Want die lijken in de verste verte niet op die van mij.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja geen idee, op welke manier verschilt onze samenleving van Ethiopië? Hmm, moet ik toch wel lang denken hoor.
Het is toch ook mijn politieke mening die je aanvalt, dan kan je ook mijn insteek verwachten, flippo.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is dus ten onrechte schermen met jouw homoseksualiteit. Mensen hebben gestreden voor het recht om hetzelfde behandeld te worden. En plots word ik hier geconfronteerd met een gay die het geen reet interesseert. Prima, maar mijn hetero-zijn maakt jouw mening in deze niet waardevoller. An sich gaat het mij niet eens om homo's, maar om gelijke behandeling en rechten. Dat jij het huwelijk een achterlijk instituut vindt, is fijn voor je, maar weinig relevant.
Die hele post was een reactie op jouw opmerking dat het jou bevreemdt dat een hetero zich meer ergert aan de homofobische houding van de reps dan een homo.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is toch ook mijn politieke mening die je aanvalt, dan kan je ook mijn insteek verwachten, flippo.
Nee, dat je nogal onderhevig bent aan nationale zelfhaat weten we.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, welke normen en waarden? Die van jouw neo-conservatieve vrienden? Want die lijken in de verste verte niet op die van mij.
Jezus christus, het exporteren van Westerse normen en waarden etc.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Export van Westerse normen en waarden, gebruik van militarisme, economische vrijheden, relatief kleine overheid, tradities in ere houden, en gebruik van 'common sense'.
En natuurlijk als uitgangspunt dat onze samenleving het beste is.
Ja wederom, dat vind ik dus.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die hele post was een reactie op jouw opmerking dat het jou bevreemdt dat een hetero zich meer ergert aan de homofobische houding van de reps dan een homo.
De enige manier om een vrije markt te krijgen met alle toegang tot de wereld haar grondstoffen is om die vrije markt in sommige gevallen gewoon af te dwingen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:11 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Jezus christus, het exporteren van Westerse normen en waarden etc.![]()
Wat mij betreft sterft die verachtelijke ideologie een pijnlijke dood. Laat mensen lekker hun eigen gang gaan man. Duizend keer liever een geflipte libertarier die de overheid volledig wil afschaffen dan een neocon die de 'Westerse' leefstijl wil verplichten.
Ik dacht dat het meer een economisch dingetje was, maar blijkbaar bestaan nog steeds mensen die daadwerkelijk denken dat hun manier van leven opgedrongen zou moeten worden aan de rest van de wereld, relifundi's daargelaten.
Ik ben inderdaad trots op onze geschiedenis en cultuur, maar mijn mentaliteit verschilt in grote mate van die van jouw geliefde exporteurs van onze normen en waarden. Een neo-con is een verkapte evangelist, iets wat ik absoluut niet ben.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, dat je nogal onderhevig bent aan nationale zelfhaat weten we.
Je zou ook eens trots zijn op onze geschiedenis, mentaliteit, cultuur, samenlevingsvorm, fatsoen, absentie van corruptie, eerlijke rechtsstaat en ga zo maar door. Nee, we hebben niks bereikt nee, zooitje ongeregeld hier in de Westerse landen.
Och geeft niks hoor, ik heb met jou nog maar relatief weinig ruzie, toen ik m'n mening verkondigde in landen in Afrika werd ik zelfs met de dood er om bedreigd, zo erg ben je dan weer niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad trots op onze geschiedenis en cultuur, maar mijn mentaliteit verschilt in grote mate van die van jouw geliefde exporteurs van onze normen en waarden. Een neo-con is een verkapte evangelist, iets wat ik absoluut niet ben.
En dat staat je vrij, maar waarom bevreemdt het jou dat ik meer geef om gelijke rechten dan een homo?quote:
Onzin. De hele internationale gemeenschap was het er over eens dat het ontoelaatbare geweld tegen de eigen bevolking gestopt moet worden. We hebben het dus over een internationale standaard, niet de Westerse. Dat er Westerse belangen in het spel zijn is iets anders.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De enige manier om een vrije markt te krijgen met alle toegang tot de wereld haar grondstoffen is om die vrije markt in sommige gevallen gewoon af te dwingen.
Bovendien is de ingreep in bijv. Libië nu ook niets anders dan "onze standaarden" opleggen, iets waar zelfs de hippies van GroenLinks om zitten te juichen, het is toch wat.
Nee, maar ik zie gelijke rechten in ongelijke situaties niet als een gelijktrekking.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat staat je vrij, maar waarom bevreemdt het jou dat ik meer geef om gelijke rechten dan een homo?
Och, want Libië is een van de weinige landen waar de bevolking gewelddadig behandelt wordt?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:16 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Onzin. De hele internationale gemeenschap was het er over eens dat het ontoelaatbare geweld tegen de eigen bevolking gestopt moet worden. We hebben het dus over een internationale standaard, niet de Westerse. Dat er Westerse belangen in het spel zijn is iets anders.
Volledig mee eens, en ik vind het Midden-Oosten ook maar eng, maar dat betekent toch niet dat we ze hun gang niet moeten laten gaan?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och geeft niks hoor, ik heb met jou nog maar relatief weinig ruzie, toen ik m'n mening verkondigde in landen in Afrika werd ik zelfs met de dood er om bedreigd, zo erg ben je dan weer niet.
Maar zeg nou zelf, die achterlijke samenlevingen van hun daar is toch ook niks, zielepoten.
Ik heb toch helemaal geen boodschap aan die lui in Afrika? Wat kan mij het nou rotten hoe die lui hun leven invullen? Ik kijk naar onze samenleving en baseer mijn oordeel daarover op opvattingen die mij aan het hart gaan. En ik merk dat de manier waarop ik in het sta op geen enkele wijze overeen komt met die van de zogenaamde exporteurs van onze normen en waarden.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och geeft niks hoor, ik heb met jou nog maar relatief weinig ruzie, toen ik m'n mening verkondigde in landen in Afrika werd ik zelfs met de dood er om bedreigd, zo erg ben je dan weer niet.
Maar zeg nou zelf, die achterlijke samenlevingen van hun daar is toch ook niks, zielepoten.
Nee, ik druk ze graag met de neus in de feiten.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:17 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Volledig mee eens, en ik vind het Midden-Oosten ook maar eng, maar dat betekent toch niet dat we ze hun gang niet moeten laten gaan?
Dat is bij het homohuwelijk niet de kwestie; de vraag is of de staat dergelijke huwelijken moet afsluiten, dan wel erkennen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:16 schreef Voorschrift het volgende:
Waarom zou de kerk als instituut een man-man of vrouw-vrouw huwelijk moeten afsluiten als ze dat niet willen?
Mij wel, ze krijgen mijn geld.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb toch helemaal geen boodschap aan die lui in Afrika? Wat kan mij het nou rotten hoe die lui hun leven invullen? Ik kijk naar onze samenleving en baseer mijn oordeel daarover op opvattingen die mij aan het hart gaan. En ik merk dat de manier waarop ik in het sta op geen enkele wijze overeen komt met die van de zogenaamde exporteurs van onze normen en waarden.
Het rechtvaardigt het ingrijpen wel, ook al spelen er wellicht meerdere belangen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och, want Libië is een van de weinige landen waar de bevolking gewelddadig behandelt wordt?
Doe je ogen eens open man.
Het gaat mij niet om de kerk. De meeste mensen trouwen tegenwoordig in het gemeentehuis. Ik vind dat homo's en lesbo's dat recht ook moeten hebben.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie gelijke rechten in ongelijke situaties niet als een gelijktrekking.
Waarom zou de kerk als instituut een man-man of vrouw-vrouw huwelijk moeten afsluiten als ze dat niet willen?
Ja sorry maar ik kan met alle moeite er niks bij voorstellen dat twee mannen of twee vrouwen trouwen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is bij het homohuwelijk niet de kwestie; de vraag is of de staat dergelijke huwelijken moet afsluiten, dan wel erkennen.
Verwerpelijk, wat mij betreft.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik druk ze graag met de neus in de feiten.
Definieer dan eerst maar eens onze normen en waarden. Want ik lijk in niets op jou, om maar iets te noemen. Er bestaat geen echte gemeenschappelijke deler.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mij wel, ze krijgen mijn geld.
Och, je hebt natuurlijk nog Assad, Kim-Jong-Il, Mugabe, maar die hebben geen grondstoffen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:19 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het rechtvaardigt het ingrijpen wel, ook al spelen er wellicht meerdere belangen.
Owh en zo bond als Kadaffi(?) maken maar weinig geflipte wereldleiders het hoor.
Ik denk dat we het aardig eens zijn over recht, corruptie en omgangsvormen niet?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Definieer dan eerst maar eens onze normen en waarden. Want ik lijk in niets op jou, om maar iets te noemen. Er bestaat geen echte gemeenschappelijke deler.
Dan heb je niks met het huwelijk an sich, vermoed. Ik evenmin, maar het gaat mij erom dat mensen, voor de staat, gelijk zijn. Dus ook lesbo's en homo's.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja sorry maar ik kan met alle moeite er niks bij voorstellen dat twee mannen of twee vrouwen trouwen.
Dat vonden zij dus ook.quote:
Ik heb ook wat moeite met het nationalisme van sommige conservatieven. Hoor ik eigenlijk wel bij hun clubje? Ik vind het koningshuis bijvoorbeeld maar achterlijk.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Definieer dan eerst maar eens onze normen en waarden. Want ik lijk in niets op jou, om maar iets te noemen. Er bestaat geen echte gemeenschappelijke deler.
Jij denkt dat corruptie niet voorkomt in ons mooie westen?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat we het aardig eens zijn over recht, corruptie en omgangsvormen niet?
Het Koningshuis is super, sowieso zijn monarchieën dat.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:22 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ik heb ook wat moeite met het nationalisme van sommige conservatieven. Hoor ik eigenlijk wel bij hun clubje? Ik vind het koningshuis bijvoorbeeld maar achterlijk.
Jawel, maar niet in dezelfde mate als in Afrika.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat corruptie niet voorkomt in ons mooie westen?
Precies.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie gelijke rechten in ongelijke situaties niet als een gelijktrekking.
Je hebt wel gelijk natuurlijk, maar het punt is dat ik het ingrijpen moeilijk hierom kan veroordelen. In eerste instantie was ik ook tegen, maar veel onschuldige burgers worden gered.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och, je hebt natuurlijk nog Assad, Kim-Jong-Il, Mugabe, maar die hebben geen grondstoffen.
Neo-conservatisme in de praktijk, Libie komt net(!) de hoek omkijken, en heeft olie, dus kom maar op.
Dat kan, ik zeg enkel dat het mij niet boeit, ik ben er geen vechter voor.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan heb je niks met het huwelijk an sich, vermoed. Ik evenmin, maar het gaat mij erom dat mensen, voor de staat, gelijk zijn. Dus ook lesbo's en homo's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |