Ja want de Bible-belt in Nederland is ook de norm inderdaad.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oftewel; je lult uit je nek. Ik ga toch niet roepen dat ik conservatieve homohaters uit de binnenlanden van de VS wel waardeer, enkel omdat zij nou eenmaal in een ander land wonen. Wat is dat voor een lulkoek-redenering?
Het verabsoluteren van waarden en uitgangspunten is nooit goed natuurlijk, dus in die zin wel.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Te goed geïntegreerde mensen" bestaan niet.
Als het gaat om uitzetting wat mij betreft wel. Dat is het moment waarop ze van waarde worden voor de NL samenleving. Alle mensen die hier komen voor een beroep op de sociale voorzieningen vallen hier niet onder.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Te goed geïntegreerde mensen" bestaan niet.
Jij vindt reli-standpunten onbelangrijk omdat de VS een ander land is dan Nederland. Dat is toch je reinste bullshit?quote:Op donderdag 28 april 2011 10:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja want de Bible-belt in Nederland is ook de norm inderdaad.
quote:
Ik had gisterenmiddag een telefoongesprek met mijn oma. Ze vroeg: "Hoe lang moet je nog?" en toen antwoordde ik iets flauws over cipiers en de Bijlmerbajes. Vroeger vroeg ze: "Hoe bevalt de studie in stad X" of "Neem je niet te veel hooi op je vork nu je ook in stad Y studeert".quote:
Nee, ik zeg gewoon dat 't me geen reet kan schelen wat hun van abortus vinden of niet, echt niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt reli-standpunten onbelangrijk omdat de VS een ander land is dan Nederland. Dat is toch je reinste bullshit?
high-five!quote:Op donderdag 28 april 2011 10:57 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Pic van iemand die door het eis zakt?
Als je personen kunt goedkeuren omdat zij goed geïntegreerd zijn, dan ligt in het verlengde daarvan dat je personen ook kunt afkeuren wanneer zij slecht geïntegreerd zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh dat klopt zeker. Maar dat laat onverlet dat je volledig voorbij gaat aan het probleem van te goed geintegreerde mensen die je uit dreigt te zetten. Je kan wel roepen regels zijn regels, prima, maar dan komt dit probleem wel terug in de procedure. Dus beter alvast maar een politiek debat daarover voeren voordat de grote chaos komt dan zoals gewoonlijk weer achter de feiten aanlopen.
quote:
Bij intrede binnen Nederland, maar het hoort nooit een uitgangspunt in retrospect te zijn. Anders kan je wederom iedere kansloze binnenlaten met de hoop op een aanpassing die al dan wel of niet zal geschiedde.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als het gaat om uitzetting wat mij betreft wel. Dat is het moment waarop ze van waarde worden voor de NL samenleving. Alle mensen die hier komen voor een beroep op de sociale voorzieningen vallen hier niet onder.
We moeten naar een iets meer hybride asielstelsel toe waarbij je meer kijkt naar de intrinsieke waarde van mensen.
Dat klopt.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:59 schreef Opperbest het volgende:
[..]
Als je personen kunt goedkeuren omdat zij goed geïntegreerd zijn, dan ligt in het verlengde daarvan dat je personen ook kunt afkeuren wanneer zij slecht geïntegreerd zijn.
En homorechten, stamcelonderzoek en meer van dergelijke conservatieve paradepaardjes? Het enige wat jou kan rotten is de economie?quote:Op donderdag 28 april 2011 10:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, ik zeg gewoon dat 't me geen reet kan schelen wat hun van abortus vinden of niet, echt niet.
Daarom moet je een procedure ook niet langer dan een jaar laten duren. En als iemand er binnen die tijd zelfs in slaagt van economische waarde te worden, dan zie ik het probleem niet als ik eerlijk ben.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij intrede binnen Nederland, maar het hoort nooit een uitgangspunt in retrospect te zijn. Anders kan je wederom iedere kansloze binnenlaten met de hoop op een aanpassing die al dan wel of niet zal geschiedde.
Nee, daar wens ik niet aan mee te doen.
Homo's hebben 't niet al te slecht daar, stamcelonderzoek ben ik voor, maar hoeft niet per se nee.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En homorechten, stamcelonderzoek en meer van dergelijke conservatieve paradepaardjes? Het enige wat jou kan rotten is de economie?
Dat lijkt me een onjuiste implicatie, alhoewel het woord wanneer vatbaar is voor meerdere interpretaties.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:59 schreef Opperbest het volgende:
[..]
Als je personen kunt goedkeuren omdat zij goed geïntegreerd zijn, dan ligt in het verlengde daarvan dat je personen ook kunt afkeuren wanneer zij slecht geïntegreerd zijn.
Och, ik vond het een logische gevolgtrekken eigenlijk.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me een onjuiste implicatie, alhoewel het woord wanneer vatbaar is voor meerdere interpretaties.
Wat vind je nu eigenlijk wel goed aan het neoconservatisme, bekt lekker ofzo?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Homo's hebben 't niet al te slecht daar, stamcelonderzoek ben ik voor, maar hoeft niet per se nee.
Ik vind sowieso het homohuwelijk een dom instituut.
Je kan mooi schrijvenquote:Op donderdag 28 april 2011 10:59 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik had gisterenmiddag een telefoongesprek met mijn oma. Ze vroeg: "Hoe lang moet je nog?" en toen antwoordde ik iets flauws over cipiers en de Bijlmerbajes. Vroeger vroeg ze: "Hoe bevalt de studie in stad X" of "Neem je niet te veel hooi op je vork nu je ook in stad Y studeert".
Misschien is het gewoon een rite de passage, maar ik voelde me toch bedreigd. Daarom heb ik besloten om 'r in september een derde studie naast te gaan doen. De keuze is gevallen op fiscaal recht. De studie voor cynische mensen, merkte mijn vader op toen ik hem via sms inlichtte omtrent mijn plannen.
Dat kan, maar dan ben ik nog van mening dat er gewoon kritischer gekeken moet worden naar visumverstrekking, wellicht in combinatie met jouw voorgestelde eisen.quote:Op donderdag 28 april 2011 11:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daarom moet je een procedure ook niet langer dan een jaar laten duren. En als iemand er binnen die tijd zelfs in slaagt van economische waarde te worden, dan zie ik het probleem niet als ik eerlijk ben.
Ik zit meer met mensen die hier op de bonnefooi naartoe komen en vervolgens geen reet uitvoeren. Die zou je ook met bovenstaande in het achterhoofd weer terug kunnen kicken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |