abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 april 2011 @ 22:33:18 #1
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95900996


Vriend/vriendin in het buitenland
Dit topic is bedoeld voor mensen die een lange afstand relatie hebben met iemand in het buitenland. Dit kan tijdelijk zijn, wanneer je vriendin bijv. tijdelijk in het buitenland zit voor stage. Of wanneer je partner permanent in het buitenland woont.
Uiteraard mogen ook mensen die dit niet hebben hier in mee-posten. :)

Eerdere topics:
vriend/vriendin in het buitenland
vriend/vriendin in het buitenland #2
vriend/vriendin in het buitenland #3
vriend/vriendin in het buitenland #4
vriend/vriendin in het buitenland #5
vriend/vriendin in het buitenland #6
vriend/vriendin in het buitenland #7

Users met een partner in het buitenland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Users met een partner (tijdelijk) in het buitenland die inmiddels (weer) samenwonen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf ook een partner in het buitenland? Voeg jezelf toe aan het rijtje in de wiki d.m.v. deze link!

Partner (non-EU) naar Nederland halen voor gezinsvorming: (laatste update: 18/9/2010)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige links:
- Vliegtickets
Skyscanner
World Ticket Center
- Communicatie
Skype

Laatste post uit vorige reeks:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:06 schreef geitenkaasje het volgende:
Goed. Sinds kort hoor ik volgens mij ook bij dit clubje...... :P.
Op dit moment een vrij dubbel gevoel. Onlangs na een periode single te zijn na een breakup na een jarenlange relatie weer echt een ontzettend leuke vent tegen gekomen. (Ik 26, hij 31).
Lijkt te klikken, en we hebben de afgelopen 6 weken "gedate". Echt ontzettend leuke tijd gehad, totaal onverwacht, we waren er beiden niet echt naar op zoek.

Nu komt ie dan, de man in kwestie had al ruim een jaar plannen om op rondreis te gaan voor 8 maanden, beginnende dus op afgelopen woensdag. :P En ja, inderdaad 6 weken voor zijn vertrek ontmoeten wij elkaar en is het date gebeuren van start gegaan...

We wisten van het begin af aan dat dit vertrek er aan zat te komen, maar gingen, hoe naief ook (stoppen met iets wat ontzettend leuk liep bleek moeilijk) gewoon door.
Tja, toen was het ineens de week van vertrek en wat we eigenlijk al die tijd genegeerd hebben moest toen toch gebeuren, het afscheid en de (voorlopig?!) laatste date... God wat voelde ik me kut, en dat voor iemand die ik "net" ken!??!

We zijn beiden volwassen (en realistisch - of is het cynisch :P ik denk het niet) genoeg om dit na zon korte periode van daten nu al een relatie te noemen, maar feit is wel dat zn vertrek iets heel duidelijk "onderbreekt"... het ging wel ergens heen zegmaar, leek het... :P.

Maar om nu op elkaar te wachten?! Tuurlijk, ik mis hem nu al keihard, heb op dit moment echt geen behoefte aan daten met een andere kerel, en hebben ook alweer veel contact gehad via de Skype... En tuurlijk bij elk smsje of belletje denk ik van YES!

Maar wat moet ik hier nu mee. Op elkaar "wachten" na 6 weken.... pfft in de naiviteit van "hoe leuk ik hem vind" zou ik zo volmondig JA zeggen en zie ik ons over een tijd weer in elkaars armen op een vliegveld :P maar hoe blijf je eerlijk tegenover jezelf?

Aan de ene kant wil ik zo blij zijn, weer iemand ontmoet waarmee het echt leuk gaat (tot nu toe dan), en dat heb ik niet zo vaak. Het blije verliefde gevoel zegmaar. Merken dat het wederzijds is etc. Maar aan de andere kant.... voel ik me zo naief als ik dit nu doorzet en denk ik "leef alsjeblieft verder, over 9 mnd zie je dan wel."... Laat het nu maar ff gaan.

Zucht! Wat zijn jullie meningen / ervaringen? Naief of realistisch? Kansloos Of pakken we het juist te cynisch aan? Argh! :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom zou je niet verder kunnen leven terwijl hij op reis is? Of betekent 'leven', daten? oO<
Ik zou zeggen ga er gewoon voor, werkt het op deze manier voor jou niet dan kun je er nog altijd mee stoppen toch? Hoef je je in ieder geval nooit af te vragen 'wat als..'.

--
Nog maar heel even en dan zijn we een aantal maanden samen, zoveel zin in! *O*
De OP van dit topic is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door kwiwi op 23-04-2011 23:11:58 ]
  zaterdag 23 april 2011 @ 22:47:54 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_95901563
Een LAT relatie is niet hetzelfde als een lange afstands relatie?

En meldt:

Thaise vriendin hier op vakantie in Spanje ontmoet toen ze nog in Londen studeerde. 3 jaar lang ben ik om het weekend in Londen geweest. Voelde op een gegeven moment alsof ik daar woonde. Inmiddels heeft ze een master en 2 jaar werkvisum opverbruikt en is terug naar Thailand verhuist. En nu wil ze dat ik daar naartoe ga.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 23 april 2011 @ 23:10:14 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95902392
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:47 schreef SpecialK het volgende:
Een LAT relatie is niet hetzelfde als een lange afstands relatie?
Is het ook niet, ik zal het eens aanpassen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:47 schreef SpecialK het volgende:
Thaise vriendin hier op vakantie in Spanje ontmoet toen ze nog in Londen studeerde. 3 jaar lang ben ik om het weekend in Londen geweest. Voelde op een gegeven moment alsof ik daar woonde. Inmiddels heeft ze een master en 2 jaar werkvisum opverbruikt en is terug naar Thailand verhuist. En nu wil ze dat ik daar naartoe ga.
En de hamvraag is natuurlijk.. Wat wil jij? ;)
  zaterdag 23 april 2011 @ 23:15:59 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_95902581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 23:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Is het ook niet, ik zal het eens aanpassen.

[..]

En de hamvraag is natuurlijk.. Wat wil jij? ;)
Ik weet het niet. Aan de ene kant wel een avontuur. Aan de andere kant. Ik heb hier een goeie baan, een huis met hypotheek en ik vind het wel tof hier in Amsterdam.

Ik ben in februari 2 weken in Thailand geweest. Beetje vakantie-achtig naar eilandjes geweest en tours gedaan. Paar avonden Bangkok met haar vriendinnen en m'n vriendin alleen ontdekt.

Midden mei ga ik weer 2 weken. Nu blijf ik in Bangkok en is de insteek dat ik juist ga proeven of het me een beetje leuk lijkt om daar te wonen. Na terugkomst zien we wel.

Hoe dan ook ben ik dit jaar nog niet weg.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 23 april 2011 @ 23:19:04 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_95902726
Ik heb 1 vriend die verhuist is naar Phuket en die zegt hetzelfde wat ik zo'n beetje van meer Nederlanders hoor die daar naartoe zijn vertrokken.

Lieve mensen maar zwaar wereldvreemd.

Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Maar dat is misschien wel juist iets goeds.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_95903586
Jawel. ik kan zeker leven zonder daten :)! Maar ik bedoel meer... dolverliefd maar 6 weken daten en dan maanden "wachten"? Met mailtjes smsjes en skype?! Wil niet de naieveling zijn die zegmaar hoop gaat creeeren...

Ik weet dat je dat niet kan voorspellen nee, en dat het van situatie tot situatie verschilt, maar niemand die mijn verhaal bij voorbaat al betrekkelijk naief vindt? :P
  zaterdag 23 april 2011 @ 23:52:37 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95904153
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 23:39 schreef geitenkaasje het volgende:
Ik weet dat je dat niet kan voorspellen nee, en dat het van situatie tot situatie verschilt, maar niemand die mijn verhaal bij voorbaat al betrekkelijk naief vindt? :P

In deze reeks zijn al veel 'gekkere' verhalen langsgekomen die goed afliepen, dus ik denk dat je hier maar weinig mensen zult vinden die het idee op voorhand afschieten ;)
  zaterdag 23 april 2011 @ 23:56:20 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95904285
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2011 23:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Midden mei ga ik weer 2 weken. Nu blijf ik in Bangkok en is de insteek dat ik juist ga proeven of het me een beetje leuk lijkt om daar te wonen. Na terugkomst zien we wel.
Goed idee, tijdens een vakantie krijg je toch altijd een beetje een vertekend beeld van een stad/land. Op deze manier kun je je beslissing straks in ieder geval baseren op een wat meer realistisch beeld :Y
  maandag 25 april 2011 @ 15:34:13 #9
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_95956771
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:31 schreef kwiwi het volgende:

Nog maar heel even en dan zijn we een aantal maanden samen, zoveel zin in! *O*
heel even is over exaxt 2.5 uur :P
Neerkomen wel!
pi_95973698
Ik zal me eens voorstellen, ik heb me heel lang geleden geregistreerd echter nooit iets gepost, en wil daar nu verandering in maken.

Ik heb me vriendin, ongeveer anderhalve jaar geleden op Omegle ontmoet. Ja, Omegle. Zij was toen een 15 jarige franse meid en ik 17 jarige jonge. De eerste dag van de ontmoeting hebben we zeker 10 uur aan een stuk door gepraat, de dag later was het 15 uur ( vanaf 8 uur in de ochtend tot 03:00 middernacht )

Toen wist ik al dat er iets speciaals was met deze meid, en binnen 1 week hadden wel al aan elkaar toegegeven dat we van elkaar hielden, en dat we trouw zouden blijven aan elkaar. Aangezien we gepland hadden om te wachten tot dat ze 18 was om elkaar te ontmoeten, maar gelukkig ging dit niet door, want naar enkele maanden moesten we elkaar toch ontmoeten of we zouden helemaal gek worden.

Nu hadden we de optie, om het stiekem te doen en het te verbergen van onze ouders of om de waarheid te vertellen. We kozen voor optie twee, en wonder boven wonder, vonden beiden ouders het goed.

Dus voordat ik weet zat ik in de bus naar Frankrijk waar ik direct 2 dagen zou blijven slapen bij haar thuis, op de station zou zij daar mij opwachten, met haar moeder. Dus de eerste ontmoeting was echt heel lastig, en heel nerveus. Bij het begin was het echt doodstil, niemand zei iets, alleen de moeder probeerde de stilte te doorbreken en ik dacht van... ja ze vind mij niet leuk...

Maar dat kwam ook nog goed, nadat we wat prive tijd hadden besteed, was ik achter gekomen dat ze echt van me hield, alleen ze was verlegen in het begin.

Paar foto's
Eerste ontmoeting:


Zomervakantie in Kroatie:


Wat allemaal begon als een simple omgele gesprekje ...

Tip van mijn kant: Goedkoop reizen in europa --> Eurolines!
pi_96010538
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 23:39 schreef geitenkaasje het volgende:
Jawel. ik kan zeker leven zonder daten :)! Maar ik bedoel meer... dolverliefd maar 6 weken daten en dan maanden "wachten"? Met mailtjes smsjes en skype?! Wil niet de naieveling zijn die zegmaar hoop gaat creeeren...

Ik weet dat je dat niet kan voorspellen nee, en dat het van situatie tot situatie verschilt, maar niemand die mijn verhaal bij voorbaat al betrekkelijk naief vindt? :P

Ik hoor eigenlijk niet meer in dit topic, maar toch een reactie op jouw verhaal.
Ik zat in min of meer dezelfde situatie als jij. In april vorig jaar kreeg ik een relatie met mijn vriend, maar anderhalve maand later ben ik voor 7 maanden naar Australië vertrokken. Veel twijfels uiteraard, maar het was voor ons beiden zo'n zeldzaam fijne relatie dat we ervoor gegaan zijn. Ik kan je niet vertellen dat het leuk was, maar het was makkelijker dan verwacht. Veel smsen, skypen, af en toe bellen en brieven sturen zorgden ervoor dat de maanden voorbij vlogen. Uiteindelijk de beste beslissing ooit geweest en we zijn nog steeds heel gelukkig samen :)
Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar het is dus mogelijk.
pi_96042739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:13 schreef Syr het volgende:

[..]

Ik hoor eigenlijk niet meer in dit topic, maar toch een reactie op jouw verhaal.
Ik zat in min of meer dezelfde situatie als jij. In april vorig jaar kreeg ik een relatie met mijn vriend, maar anderhalve maand later ben ik voor 7 maanden naar Australië vertrokken. Veel twijfels uiteraard, maar het was voor ons beiden zo'n zeldzaam fijne relatie dat we ervoor gegaan zijn. Ik kan je niet vertellen dat het leuk was, maar het was makkelijker dan verwacht. Veel smsen, skypen, af en toe bellen en brieven sturen zorgden ervoor dat de maanden voorbij vlogen. Uiteindelijk de beste beslissing ooit geweest en we zijn nog steeds heel gelukkig samen :)
Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar het is dus mogelijk.
Dit soort verhalen geven mij ook moed :) Zit eigenlijk zelfde schuitje een beetje. Het meisje waar ik nu op zit te wachten kende ik ook net vier weken. Maar bij ons was gewoon de vonk heel groot meteen. Nu kan ik nog geen mededelingen doen over hoe het gaat aflopen, maar kan je wel vertellen dat je het wachten zelf gewoon zo leuk mogelijk moet maken.

Foto's naar elkaar sturen, mailtjes etc. maakt het wachten wat dragelijker en doe eigenlijk daarvoor zoveel mogelijk als je altijd al deed. Ik heb gewoon gedaan wat ik altijd al deed, alleen dan met haar in mijn achterhoofd. Daarbij ben ik ook geen enkel meisje tegen gekomen dat haar zou overtreffen, dus veel gemist heb ik ook niet heb ik het idee.
pi_96075778
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:13 schreef Syr het volgende:

[..]

Ik hoor eigenlijk niet meer in dit topic, maar toch een reactie op jouw verhaal.
Ik zat in min of meer dezelfde situatie als jij. In april vorig jaar kreeg ik een relatie met mijn vriend, maar anderhalve maand later ben ik voor 7 maanden naar Australië vertrokken. Veel twijfels uiteraard, maar het was voor ons beiden zo'n zeldzaam fijne relatie dat we ervoor gegaan zijn. Ik kan je niet vertellen dat het leuk was, maar het was makkelijker dan verwacht. Veel smsen, skypen, af en toe bellen en brieven sturen zorgden ervoor dat de maanden voorbij vlogen. Uiteindelijk de beste beslissing ooit geweest en we zijn nog steeds heel gelukkig samen :)
Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar het is dus mogelijk.
Dankjewel voor je reactie. Ging een aantal dagen "goed", op het moment minder.
Voel mezelf kribbig en een zeikerd. Hij is inmiddels een paar dagen (jzus een paar dagen pas!!) weg, en tot nu toe elke dag wat van hem gehoord via de sms en een keer gebeld.
Sterker nog;we hebben we sinds de dag dat we elkaar tegen kwamen (februari) geen enkele dag totaal geen contact gehad (soms meer soms minder maar minimaal 1 smsje ofzo)...

Tuurlijk weet je dat dat eraan zit te komen, en zeker met zon reis (beter dingen te doen en niet altijd aan je mobieltje gekluisterd, snap het volledig), maar vandaag was dus die eerste dag van "niks gehoord". Schrik nogal van mezelf, in eerdere relaties was ik nooit zo, zelfs nog eerder van de wat meer space, maar vond het vandaag toch wel moeilijk.

Zeker omdat ons laatste gesprek nogal moeilijk ging omdat de verbinding steeds werd verbroken en hij ontzettend moe was na en lange reis. Stuurde hem na afloop nog een lief smsje omdat ik het niet zo leuk vond dat het gesprek zo eindigde, ook niks op gehoord dus.
Bleh, normaal walg ik van dit soort zeiktypes "geen smsje gehad", en nu ben ik er zelf eentje?!

Gelijk wat gedachten van "waar ben ik aan begonnen", etc. etc.

Herkent iemand dit??! Beginners ontwennignsverschijnselen? Herkenbaar? Of?

Juist omdat ik normaal totaal niet zo ben (zelfs een aversie heb tegen dat continue contact gebeuren....). En dan daarbij ook direct een vraag: op wat voor basis hebben jullie contact met je far away lover?

Tot slot (laatste :P); misschien ook belangrijk om te vermelden: wij gedragen ons naar elkaar toe alsof we een relatie hebben, qua gesprekken, doen etc. Maar vonden het na die paar weken daten nog wat te vroeg om ook daadwerkelijk uit te spreken dat we echt wat hadden / officieel vriendje en vriendinnetje zegmaar :P. Zeker wel aan elkaar laten weten dat we het allemaal ontzettend leuk vonden, hoopten op een vervolg, maar wel met een bepaald realisme van "je weet het niet".
Vond dit zelf heel realistisch, ook al zou ik het bij terugkomst graag met hem proberen (mochten we deze periode overleven......)... Herkennen jullie dit? Of moet het zwart of wit (wel of niet) zijn volgens jullie? Ik hoor verschillende geluiden uit mijn omgeving en was benieuwd.

Thanks allemaal en sorry voor mijn warrige verhaal. Laat en frusti. ;)
  donderdag 28 april 2011 @ 06:45:49 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_96077832
@ geitenkaasje: dat zijn inderdaad gewoon 'ontwenningsverschijnselen' die vrijwel iedereen heeft als de ander (weer) weg is. Maar wees gerust, het wordt makkelijker als jullie beide eenmaal aan de nieuwe situatie gewend zijn :Y Eerste dagen zijn altijd het meest lastig, zelfs nog voor de mensen die steeds opnieuw afscheid van elkaar moeten nemen ;)
pi_96223463
Maar... op wat voor basis hebben jullie contact? :)
En vinden jullie het gek of juist rationeel dat wij een beetje low key zijn gegaan? :)
pi_96223497
Bedoel met "low key" rustig aan, niet te veel beloven en afspreken, dingen openhouden...
pi_96228851
En weer terug uit Moskou / Sint-Petersburg.

Zoals altijd, weer een fantastische tijd gehad. Weer klote aan het einde, standaard verhaaltje.

Morgen weer werken :{ , gelukkig zijn we weer een paar dagen samen vanaf 2 juni! Maandje wachten dus.

Nu alleen mijn bed in, zie er zwaar tegen op... mis haar vreselijk! Ben niet meer gewend om alleen te slapen...

Zal eerdaags even een uitgebreidere update posten. Bottomline: onze relatie is super, de liefde is enorm intens, het continue afscheid nemen en weer bij elkaar zijn wordt wel steeds zwaarder. We snakken beide zo erg naar een normaal, minder stressvol leven.

De combinatie afstand / intense liefde is emotioneel gezien erg zwaar. Maar inmiddels 1,5 jaar going very strong en nog een half jaar en de eindstreep komt in zicht.

Mis, mis, mis... :'(
pi_96269017
Iemand? Haha :P
pi_96269042
Iemand? :D
pi_96325899
Nouja geitenkaasje op jouw reactie: wij deden helemaal niks "low key". Het was al snel duidelijk dat we echt voor elkaar wilden gaan en dan wil je niet dat jouw liefde met anderen rommelt. Dus elke dag contact over skype/chat en veel smsen en soms bellen. De enige dagen dat we geen contact hadden, was als ik in een gebied zonder bereik zat. En dat was zwaar kut :D vooral voor hem, ik was natuurlijk vrij druk met genieten enzo.
Oh enne, dat van "geen smsje gehad aaaarggggh" dat hadden wij allebei wel hoor. Hij is ooit helemaal in paniek geraakt toen ik mijn telefoon niet opnam omdat ik in slaap was gevallen.

Maar moet natuurlijk wel bijgezegd worden dat zulk contact niet voor iedereen is weggelegd. Kan me voorstellen dat het voor anderen juist beter werkt om niet elke dag contact te hebben. Maar goed voor ons werkte het zo goed, onze relatie is wat dat betreft in korte tijd sterk gegroeid.
pi_96429390
Nog iets van twee weken, tijd kan zo langzaam gaan opeens...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:04:36 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_96429996
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:50 schreef Littlecreep het volgende:
Nog iets van twee weken, tijd kan zo langzaam gaan opeens...
Ik begin altijd vast met pakken (lees: koffertje open neerleggen en er af en toe vast spullen ingooien) dan lijkt het steeds alsof ik bijna wegga :P
pi_96430558
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik begin altijd vast met pakken (lees: koffertje open neerleggen en er af en toe vast spullen ingooien) dan lijkt het steeds alsof ik bijna wegga :P
Nou ja, ik onderga de komende twee weken eenzame opsluiting in de bibliotheek, dus op zich heb ik wel wat te doen. Het is alleen de ongeduldigheid (en de nieuwsgierigheid) die het wint van de gedachte dat ze bijna terug is :P
pi_96631948
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:27 schreef firebladex het volgende:
Ik zal me eens voorstellen, ik heb me heel lang geleden geregistreerd echter nooit iets gepost, en wil daar nu verandering in maken.

Ik heb me vriendin, ongeveer anderhalve jaar geleden op Omegle ontmoet. Ja, Omegle. Zij was toen een 15 jarige franse meid en ik 17 jarige jonge. De eerste dag van de ontmoeting hebben we zeker 10 uur aan een stuk door gepraat, de dag later was het 15 uur ( vanaf 8 uur in de ochtend tot 03:00 middernacht )

Toen wist ik al dat er iets speciaals was met deze meid, en binnen 1 week hadden wel al aan elkaar toegegeven dat we van elkaar hielden, en dat we trouw zouden blijven aan elkaar. Aangezien we gepland hadden om te wachten tot dat ze 18 was om elkaar te ontmoeten, maar gelukkig ging dit niet door, want naar enkele maanden moesten we elkaar toch ontmoeten of we zouden helemaal gek worden.

Nu hadden we de optie, om het stiekem te doen en het te verbergen van onze ouders of om de waarheid te vertellen. We kozen voor optie twee, en wonder boven wonder, vonden beiden ouders het goed.

Dus voordat ik weet zat ik in de bus naar Frankrijk waar ik direct 2 dagen zou blijven slapen bij haar thuis, op de station zou zij daar mij opwachten, met haar moeder. Dus de eerste ontmoeting was echt heel lastig, en heel nerveus. Bij het begin was het echt doodstil, niemand zei iets, alleen de moeder probeerde de stilte te doorbreken en ik dacht van... ja ze vind mij niet leuk...

Maar dat kwam ook nog goed, nadat we wat prive tijd hadden besteed, was ik achter gekomen dat ze echt van me hield, alleen ze was verlegen in het begin.

Paar foto's
Eerste ontmoeting:
[ afbeelding ]

Zomervakantie in Kroatie:
[ afbeelding ]

Wat allemaal begon als een simple omgele gesprekje ...

Tip van mijn kant: Goedkoop reizen in europa --> Eurolines!
Ik heb hier niks te zoeken - kwam alleen maar even lurken - maar dit moet ik toch even kwijt: Wat ontzettend lief! O+ zo'n opmerkelijk verhaal, ook - hoe zoiets simpels als een gesprekje op Omegle op zoiets uit kan lopen :)
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:07:26 #25
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_96669118
Morgenavond vertrek ik weer naar schiphol om hem vrijdag in Griekenland te zien. Vorige keer met mijn vader geweest, nu ga ik alleen. Spannend, wie weet wordt de vonk nog groter...
Sappig !!
pi_96672949
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:27 schreef firebladex het volgende:
Ik zal me eens voorstellen, ik heb me heel lang geleden geregistreerd echter nooit iets gepost, en wil daar nu verandering in maken.

Ik heb me vriendin, ongeveer anderhalve jaar geleden op Omegle ontmoet. Ja, Omegle. Zij was toen een 15 jarige franse meid en ik 17 jarige jonge. De eerste dag van de ontmoeting hebben we zeker 10 uur aan een stuk door gepraat, de dag later was het 15 uur ( vanaf 8 uur in de ochtend tot 03:00 middernacht )

Toen wist ik al dat er iets speciaals was met deze meid, en binnen 1 week hadden wel al aan elkaar toegegeven dat we van elkaar hielden, en dat we trouw zouden blijven aan elkaar. Aangezien we gepland hadden om te wachten tot dat ze 18 was om elkaar te ontmoeten, maar gelukkig ging dit niet door, want naar enkele maanden moesten we elkaar toch ontmoeten of we zouden helemaal gek worden.

Nu hadden we de optie, om het stiekem te doen en het te verbergen van onze ouders of om de waarheid te vertellen. We kozen voor optie twee, en wonder boven wonder, vonden beiden ouders het goed.

Dus voordat ik weet zat ik in de bus naar Frankrijk waar ik direct 2 dagen zou blijven slapen bij haar thuis, op de station zou zij daar mij opwachten, met haar moeder. Dus de eerste ontmoeting was echt heel lastig, en heel nerveus. Bij het begin was het echt doodstil, niemand zei iets, alleen de moeder probeerde de stilte te doorbreken en ik dacht van... ja ze vind mij niet leuk...

Maar dat kwam ook nog goed, nadat we wat prive tijd hadden besteed, was ik achter gekomen dat ze echt van me hield, alleen ze was verlegen in het begin.

Paar foto's
Eerste ontmoeting:
[ afbeelding ]

Zomervakantie in Kroatie:
[ afbeelding ]

Wat allemaal begon als een simple omgele gesprekje ...

Tip van mijn kant: Goedkoop reizen in europa --> Eurolines!
dude, wat de fuck, wat een verhaal :P
Finally, someone let me out of my cage
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2011 @ 23:09:14 #27
88815 The_Emotion
98.3
pi_96677286
Ik doe niet meer mee.
Zij heeft het te druk met studie, waardoor we elkaar weinig spreken en in het weekend willen we toch eigen ding kunnen doen. In de laatste 2 maanden is het gigantisch verwaterd omdat we elkaar weinig spraken, Dus we hebben besloten om er een punt achter te zetten.
Ben er erg kapot van, het leek een sprookje in het begin en ruim 2 jaar verder is kaarsje uitgedoofd.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_96759376
Spijt me om dat te horen Remqo :{ heel veel sterkte! Je kunt in ieder geval zeggen dat je het geprobeerd hebt.
pi_96828775
Nog een weekje wachten :)
  zondag 15 mei 2011 @ 11:24:44 #30
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_96830500
ik ben nu een weekje in nederland om wat dingen t doen..

en dan merk je pas hoeveel je je vriendin mist :(

gelukkig zit ik maandag weer in het vliegtuig terug
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  maandag 16 mei 2011 @ 02:29:36 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_96873040
quote:
9s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:09 schreef Remqo het volgende:
Ik doe niet meer mee.
Zij heeft het te druk met studie, waardoor we elkaar weinig spreken en in het weekend willen we toch eigen ding kunnen doen. In de laatste 2 maanden is het gigantisch verwaterd omdat we elkaar weinig spraken, Dus we hebben besloten om er een punt achter te zetten.
Ben er erg kapot van, het leek een sprookje in het begin en ruim 2 jaar verder is kaarsje uitgedoofd.
Wat jammer om te horen.. Hopelijk hebben jullie al met al wel een leuke tijd gehad samen.
Sterkte in ieder geval!
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2011 @ 15:20:03 #32
88815 The_Emotion
98.3
pi_96887990
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2011 02:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat jammer om te horen.. Hopelijk hebben jullie al met al wel een leuke tijd gehad samen.
Sterkte in ieder geval!
De tijden dat we samen waren, waren leuk en geweldig. We hebben mooie herinneringen samen.
Laatst hebben we elkaar nog gesproken en wat dingen uitgepraat en tot een goed einde gebracht.
We kunnen elkaar echt in de ogen kijken en mochten we elkaar ooit eens opzoeken, dan staat de deur in ieder geval open. :)
Ik voel me in ieder geval een stuk beter dan vorige week
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:43:38 #33
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_97237520
Ik ben net een week terug uit Griekenland en voel de kriebels al. Hij beseft nu dat hij echt met mij verder wil en wil zo snel mogelijk naar Nederland komen. Alleen we moeten nu wel voor werk zorgen. Hier ben ik bang voor. Wie wil nou een buitenlander die maar engels spreekt.

Bij het IMD zeggen ze dat hij zo gauw mogelijk een contract van 6 maanden moet hebben, en een salaris van min. 550 bruto, maar ik zie dat niet gebeuren. Zeker niet in deze tijden. Het mag dus niet een uitzendkracht zijn.

Ik ben erg bang dat hij nooit aan de bak kan. Zijn er uberhaupt mogelijkheden voor een Griek zonder diploma's (alleen lichte trauma van jarenlange militair zijn), alleen engels/grieks sprekend.
Hij wil vanalles doen en is erg gemotiveerd, alleen als het maar niks met dieren doden te maken heeft (slachter ofzo)..
Sappig !!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:58:26 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_97237947
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:43 schreef Loontjah het volgende:
Ik ben net een week terug uit Griekenland en voel de kriebels al. Hij beseft nu dat hij echt met mij verder wil en wil zo snel mogelijk naar Nederland komen. Alleen we moeten nu wel voor werk zorgen. Hier ben ik bang voor. Wie wil nou een buitenlander die maar engels spreekt.

Bij het IMD zeggen ze dat hij zo gauw mogelijk een contract van 6 maanden moet hebben, en een salaris van min. 550 bruto, maar ik zie dat niet gebeuren. Zeker niet in deze tijden. Het mag dus niet een uitzendkracht zijn.

Ik ben erg bang dat hij nooit aan de bak kan. Zijn er uberhaupt mogelijkheden voor een Griek zonder diploma's (alleen lichte trauma van jarenlange militair zijn), alleen engels/grieks sprekend.
Hij wil vanalles doen en is erg gemotiveerd, alleen als het maar niks met dieren doden te maken heeft (slachter ofzo)..

Ik weet niet hoe goed zijn Engels is, maar is vertaler o.i.d. geen optie?
pi_97237980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:43 schreef Loontjah het volgende:
Ik ben net een week terug uit Griekenland en voel de kriebels al. Hij beseft nu dat hij echt met mij verder wil en wil zo snel mogelijk naar Nederland komen. Alleen we moeten nu wel voor werk zorgen. Hier ben ik bang voor. Wie wil nou een buitenlander die maar engels spreekt.

Bij het IMD zeggen ze dat hij zo gauw mogelijk een contract van 6 maanden moet hebben, en een salaris van min. 550 bruto, maar ik zie dat niet gebeuren. Zeker niet in deze tijden. Het mag dus niet een uitzendkracht zijn.

Ik ben erg bang dat hij nooit aan de bak kan. Zijn er uberhaupt mogelijkheden voor een Griek zonder diploma's (alleen lichte trauma van jarenlange militair zijn), alleen engels/grieks sprekend.
Hij wil vanalles doen en is erg gemotiveerd, alleen als het maar niks met dieren doden te maken heeft (slachter ofzo)..

Zonder diploma's kom je in Nederland nergens aan de bak... Het Engels spreken is niet eens een probleem hier. Hij is Grieks, wellicht een baantje in een restaurant iets voor hem? In de keuken. Genoeg Grieken hier met een restaurant in Nederland, vriendjespolitiek moet je het van hebben.
Doe eens lief!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:09:03 #36
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_97238279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe goed zijn Engels is, maar is vertaler o.i.d. geen optie?
Is matig-goed, maar in geschrift wel wat slechter. Hij schrijft spreektaal op.

quote:
Zonder diploma's kom je in Nederland nergens aan de bak... Het Engels spreken is niet eens een probleem hier. Hij is Grieks, wellicht een baantje in een restaurant iets voor hem? In de keuken. Genoeg Grieken hier met een restaurant in Nederland, vriendjespolitiek moet je het van hebben.
Zat ik inderdaad ook al aan te denken, al is het maar een fabriek of in landbouw. Al is het maar IETS..
Sappig !!
pi_97238451
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:09 schreef Loontjah het volgende:

[..]

Is matig-goed, maar in geschrift wel wat slechter. Hij schrijft spreektaal op.

[..]

Zat ik inderdaad ook al aan te denken, al is het maar een fabriek of in landbouw. Al is het maar IETS..
Ik zou eerst plekken proberen waar hij Grieks kan spreken, om vanuit daar ook Nederlands te leren en zich enigzins thuis te voelen in een heel andere cultuur (ook dat moet je niet onderschatten)
Doe eens lief!
pi_97238506
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:22 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Ik heb hier niks te zoeken - kwam alleen maar even lurken - maar dit moet ik toch even kwijt: Wat ontzettend lief! O+ zo'n opmerkelijk verhaal, ook - hoe zoiets simpels als een gesprekje op Omegle op zoiets uit kan lopen :)
Ja echt, stel dat ik 2 seconde later op disconnect had geklikt, dan zou ik haar nooit hebben ontmoet. Best wel scary, maar aan de andere kant, geeft het je wel de gevoel dat ze de ware is :@ O+

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:02 schreef minibeer het volgende:
[..]
dude, wat de fuck, wat een verhaal :P
Het klinkt inderdaad ongeloofwaardig, maar ik vind het zelf wel iets speciaal, al hoewel er veel geintjes over gemaakt word, wat ik wel kan begrijpen :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:17:26 #39
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97238545
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:43 schreef Loontjah het volgende:
Ik ben net een week terug uit Griekenland en voel de kriebels al. Hij beseft nu dat hij echt met mij verder wil en wil zo snel mogelijk naar Nederland komen. Alleen we moeten nu wel voor werk zorgen. Hier ben ik bang voor. Wie wil nou een buitenlander die maar engels spreekt.

Bij het IMD zeggen ze dat hij zo gauw mogelijk een contract van 6 maanden moet hebben, en een salaris van min. 550 bruto, maar ik zie dat niet gebeuren. Zeker niet in deze tijden. Het mag dus niet een uitzendkracht zijn.

Ik ben erg bang dat hij nooit aan de bak kan. Zijn er uberhaupt mogelijkheden voor een Griek zonder diploma's (alleen lichte trauma van jarenlange militair zijn), alleen engels/grieks sprekend.
Hij wil vanalles doen en is erg gemotiveerd, alleen als het maar niks met dieren doden te maken heeft (slachter ofzo)..

IMD?? IND bedoel je zeker.

Hoe oud is je Griek? ;) Het handigst lijkt mij (maar dat ligt ook aan zijn leeftijd) om een leer-werk baan ergens te vinden. Dus waar hij gelijk een opleiding krijgt en gelijk verdient.
Maar daar moet hij eerst wel Nederlands voor kennen natuurlijk.

Dus misschien eerst "simpel" werk doen, snel Nederlands leren en dan zo'n opleiding "leren+werken".
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:22:28 #40
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_97238712
IND ja, mijn opleiding heet IMD, had ik even verkeerd getikt ja.

Zoals ik al zeg staat hij voor alles open, en wil hij vanalles leren alleen hij wil wel geld om te kunnen overleven. Ik ben nog student, dus van deze kale kip kun je ook niks plukken. Ik weet eigenlijk ook niet precies waar hij nu recht op heeft als hij met dat contract naar het IND gaat, want dat maakt hem geen Nederlander.
Sappig !!
pi_97239019
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:27 schreef firebladex het volgende:
Ik zal me eens voorstellen, ik heb me heel lang geleden geregistreerd echter nooit iets gepost, en wil daar nu verandering in maken.

Ik heb me vriendin, ongeveer anderhalve jaar geleden op Omegle ontmoet. Ja, Omegle. Zij was toen een 15 jarige franse meid en ik 17 jarige jonge. De eerste dag van de ontmoeting hebben we zeker 10 uur aan een stuk door gepraat, de dag later was het 15 uur ( vanaf 8 uur in de ochtend tot 03:00 middernacht )

Toen wist ik al dat er iets speciaals was met deze meid, en binnen 1 week hadden wel al aan elkaar toegegeven dat we van elkaar hielden, en dat we trouw zouden blijven aan elkaar. Aangezien we gepland hadden om te wachten tot dat ze 18 was om elkaar te ontmoeten, maar gelukkig ging dit niet door, want naar enkele maanden moesten we elkaar toch ontmoeten of we zouden helemaal gek worden.

Nu hadden we de optie, om het stiekem te doen en het te verbergen van onze ouders of om de waarheid te vertellen. We kozen voor optie twee, en wonder boven wonder, vonden beiden ouders het goed.

Dus voordat ik weet zat ik in de bus naar Frankrijk waar ik direct 2 dagen zou blijven slapen bij haar thuis, op de station zou zij daar mij opwachten, met haar moeder. Dus de eerste ontmoeting was echt heel lastig, en heel nerveus. Bij het begin was het echt doodstil, niemand zei iets, alleen de moeder probeerde de stilte te doorbreken en ik dacht van... ja ze vind mij niet leuk...

Maar dat kwam ook nog goed, nadat we wat prive tijd hadden besteed, was ik achter gekomen dat ze echt van me hield, alleen ze was verlegen in het begin.

Paar foto's
Eerste ontmoeting:
[ afbeelding ]

Zomervakantie in Kroatie:
[ afbeelding ]

Wat allemaal begon als een simple omgele gesprekje ...

Tip van mijn kant: Goedkoop reizen in europa --> Eurolines!
Haha wat gaaf zeg!
Nog iemand die zijn vriendin via omegle heeft ontmoet.
Mij is bijna hetzelde overkomen.
Zij was toen net 19 en ik al een tijdje 19.
Voor school moesten we onze Engels bijspijkeren en moest dit tijdens Engelse les via Skype of omegle.
Voor omegle gekozen om maar wat te dollen en krom te lullen tegen wat buitenlanders.

De 1e 2 gesprekken waren zoals iedereen misschien wel na kan gaan vrij kansloos.
Wat een ranzige mannetjes zitten er toch op omegle.
Derde gesprek raak!
Zij begon direct van alles en nog wat te vragen en van het één kwam het ander.
Afijn, emailadressen uitgewisseld en elkaar op msn toegevoegd.

Daarna heb ik haar maar af en toe gesproken omdat haar tante was overleden.
Voor de begrafenis moest ze naar Duitsland omdat haar overleden tante daar woonde.
Kort daarna overleed mijn eigen vader en dan spreek je elkaar niet echt meer.

Maand later kwam ik weer een keer op msn en toen begon ze tegen me te praten omdat ik een klein dik Chinees jochie als plaatje had.:p
Toen weer behoorlijk gepraat enz enz totdat het punt kwam dat we iets voor elkaar gingen voelen.
Daarna ging het allemaal heel snel.
Zij moest naar Duitsland toe voor een beurs en ik ging mee.

Hop, per auto naar Duitsland en zien wel wat het wordt.
Ik zou haar oppikken bij het vliegveld, strontzenuwachtig en het duurde maar en duurde maar.
Eindelijk kwam ze daar dan aangelopen.
Pffieuw!
Auto ingestapt, hotel opgezocht en naar bed gegaan.
Allebei zo lam als een kadaver dus maar gaan slapen.

Toen we wakker werden hebben we heel veel gepraat en het voelde aan beide kanten goed. Daarna weer lekker gaan slapen en gesnuggled zoals zij zegt,
We hebben weinig van de beurs meegekregen omdat we er maar één keer zijn geweest haha.
Lekker voor ons zelf gekozen en echt relaxte dagen gehad.
Keertje de lokale Zoo daar bezocht, stad verkend, veel in bed gelegen, uit eten geweest enz enz..

Echt een hele gave tijd gehad.
Afscheid nemen viel me echt enorm zwaar. Is toch je vriendindie weer in het vliegtuig stapt.
Op de terugweg lekker stukkie Autobahn gepakt en was binnen 5 uurtjes weer thuis.

Wij kunnen beiden niet elke maand op en neer reizen omdat we het allebei nogal druk hebben met studie enz..
Dat is wel gewoon kut maar daarna denk je ook wel weer logisch na.
London is ook niet zo heel erg ver.
Deze zomer gaan we weer lekker wat tijd met elkaar doorbrengen.:-D
pi_97239338
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:33 schreef Bientjes het volgende:

[..]

Haha wat gaaf zeg!
Nog iemand die zijn vriendin via omegle heeft ontmoet.
Mij is bijna hetzelde overkomen.
Zij was toen net 19 en ik al een tijdje 19.
Voor school moesten we onze Engels bijspijkeren en moest dit tijdens Engelse les via Skype of omegle.
Voor omegle gekozen om maar wat te dollen en krom te lullen tegen wat buitenlanders.

De 1e 2 gesprekken waren zoals iedereen misschien wel na kan gaan vrij kansloos.
Wat een ranzige mannetjes zitten er toch op omegle.

-knipknipknip-

Wij kunnen beiden niet elke maand op en neer reizen omdat we het allebei nogal druk hebben met studie enz..
Dat is wel gewoon kut maar daarna denk je ook wel weer logisch na.
London is ook niet zo heel erg ver.
Deze zomer gaan we weer lekker wat tijd met elkaar doorbrengen.:-D
Haha!! Dat is wel grappig ja! Wat wij dan ook doen is , wanneer ik vakantie heb, dan ga ik bij haar op bezoek, en wanneer zij vakantie heeft, dan komt zij naar mij toe :D

maar afscheid nemen, zal altijd speciaal blijven en filmisch. Bij mij is het zo dat we beide met tranen in onze ogen staan en absoluut niet weg willen... hoe dan ook het zal altijd wel moeilijk blijven. ;( :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:51:33 #43
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97261536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:22 schreef Loontjah het volgende:
IND ja, mijn opleiding heet IMD, had ik even verkeerd getikt ja.

Zoals ik al zeg staat hij voor alles open, en wil hij vanalles leren alleen hij wil wel geld om te kunnen overleven. Ik ben nog student, dus van deze kale kip kun je ook niks plukken. Ik weet eigenlijk ook niet precies waar hij nu recht op heeft als hij met dat contract naar het IND gaat, want dat maakt hem geen Nederlander.
Als hij een contract heeft mag hij hier langer dan 3 maanden blijven, volgens mij

Hier kan je de voorwaarden bekijken
http://www.indklantdienstwijzer.nl/Dialog.aspx
Rayen 2½ jaar!
pi_97265395
Over een paar dagen zie ik d'r weer. Na vier maanden O+
pi_97269845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:43 schreef firebladex het volgende:

[..]

Haha!! Dat is wel grappig ja! Wat wij dan ook doen is , wanneer ik vakantie heb, dan ga ik bij haar op bezoek, en wanneer zij vakantie heeft, dan komt zij naar mij toe :D

maar afscheid nemen, zal altijd speciaal blijven en filmisch. Bij mij is het zo dat we beide met tranen in onze ogen staan en absoluut niet weg willen... hoe dan ook het zal altijd wel moeilijk blijven. ;( :P
Afscheid blijft lastig ja. Vind het vooral frustrerend dat we eigenlijk heel erg dicht bij elkaar wonen maar toch niet bij elkaar kunnen zijn.
Ik woon nét 600 km bij haar vandaan en de enige manier om ff snel naar London te gaan is per vliegtuig vanaf Eindhoven naar Stansted. Dan is het weer een enorm openbaar vervoer gekut om bij haar in de woonwijk te komen.
Duurt gewoon allemaal lang om bij haar te zijn maar het is het allemaal waard.
Zit nu te kijken of ik aankomend jaar bij haar op de uni kan studeren.
pi_97269975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:55 schreef Littlecreep het volgende:
Over een paar dagen zie ik d'r weer. Na vier maanden O+
Wat gaaf zeg!
Leuke dingen in de planning?
pi_97273895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:07 schreef Bientjes het volgende:

[..]

Wat gaaf zeg!
Leuke dingen in de planning?
Nou ja, we kenden elkaar nog niet zo lang voordat ze weg ging, dus het zal eerst wel weer beetje aftasten worden. Maar komt helemaal goed :)

We gaan gewoon eerst lekker de stad in met zijn tweetjes. En dan zien we wel waar we belanden. Grootste plannen komen nog wel :)
pi_97281788
Nou. Ben opzoek naar een baan in hk. Hopelijk gaat dat lukken. Als dat niet het geval is moet ik gaan overwegen wat de volgende stappen zijn. Ik wil namelijk van baan veranderen voor wat meer uitdaging. Maar als dat niet in hk gebeurt zal ik waarschijnlijk terug naar nl willen. Ik heb nu even het gevoel dat mijn leven op hold staat. Kan wel even, ben nog jong heb aardig wat ervaring en een goede opleiding, maar gaat zeker niet een eeuwigheid duren.
pi_97416142
Fijn jullie verhalen allemaal te lezen, doet me goed dat er toch nog aardig wat mensen zitten met een 'afstandsprobleem' en hoe jullie hier mee om gaan. Fijn :)

Nou heb ik zelf een vraag en zou ik graag willen weten wat jullie er van denken.
Ik ken mijn vriend nu een jaar, hebben elkaar ontmoet in amerika mei vorig jaar en hebben hier nog 3/4 maanden met elkaar gewerkt. heel close dus, totdat we beiden weer naar eigen land moesten in september. In januari kwam hij 2 weken naar nederland. Ik ben maart/april 3 weken naar hem gegaan. Tussendoor veel skypen. ^^ Nu opeens lijkt het uitzichtloos. Ik wil graag naar hem toe deze zomer of hem hier heen halen voor een paar weken. Echter hij zegt dat het allemaal niet kan omdat zijn vader niet akkoord zal gaan en hij veel zelfstudie te doen heeft van de zomer, van zijn pa moet hij studeren studeren studeren (en dat op zn 25e!) voor een dikke baan, waar hij (mijn vriend) eigenlijk zelf niets om geeft. Eerstvolgende keer dat we elkaar zien zou dan eind lente 2012 zijn, als hij zijn studie heeft afgerond en het huis kan verlaten.
Ik probeer er al een paar weken aan het idee te wennen, maar no way dat ik een jaar volhoud!! :'( Is het egoistisch om hem nu toch steeds maar proberen over te halen om zijn zelfstudie een paar weken van de zomer hier te doen en de knallende ruzie met zijn pa te riskeren? Als hij echt voor mij (voor altijd) wil kiezen, dan zal hij dat vroeg of laat toch krijgen.. Die man heeft mij nooit zien zitten, omdat ik buitenlands ben, hij probeerd het niet eens te begrijpen. nu niet, nooit niet. Voel me nu best wel lullig dat ik hem in zo'n positie breng, maar het is toch niet zo gek dat ik tegensputter in dit idee? een heel jaar, hoe overleef ik dat!!!
Vraag ik te veel van hem, ik wil niet dat hij moet kiezen tussen mij en z'n pa, maar dit is toch ook geen optie? Of moet ik toch dit jaar proberen te overbruggen?
pi_97416233
Je begrijpt toch de band niet die hij met zijn familie heeft en de waarde die er in derde wereld landen aan studie wordt gegeven.

Zeer waarschijnlijk kiest hij door die factoren niet voor jou
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_97416308
Eh, hij komt uit Z-Korea, geen derde wereld land :') maar studie is er inderdaad erg belangrijk.
en zijn vader heeft hij al zijn halve leven ruzie mee. De man is erg bot en heeft nog wel eens losse handjes... maar toch wil hij zijn vader niet teleurstellen, ook wel begrijpelijk
pi_97423509
Goed, tijd om mijn lidmaatschap op te zeggen ;) Ze is weer veilig terug en het gevoel voor d'r was alleen maar sterker. Tijd die we elkaar nu hebben gezien is al goed besteed ;)

Succes nog allemaal :) Ik zal lekker blijven meelezen :)
pi_97445273
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:41 schreef ffsdd het volgende:
Eh, hij komt uit Z-Korea, geen derde wereld land :') maar studie is er inderdaad erg belangrijk.
en zijn vader heeft hij al zijn halve leven ruzie mee. De man is erg bot en heeft nog wel eens losse handjes... maar toch wil hij zijn vader niet teleurstellen, ook wel begrijpelijk
Zijn tipische derde wereld kenmerken of landen die pas net die status zijn ontstegen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_97446527
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 01:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zijn tipische derde wereld kenmerken of landen die pas net die status zijn ontstegen
haha... Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt ;(
  zondag 29 mei 2011 @ 03:45:57 #55
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_97447436
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 01:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zijn tipische derde wereld kenmerken of landen die pas net die status zijn ontstegen
:')
Feyenoord Rotterdam
pi_97448592
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 01:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zijn tipische derde wereld kenmerken of landen die pas net die status zijn ontstegen
Ik vind Argentinië een beter voorbeeld van een achterstallig land.

Het is niet specifiek voor Z-Korea, in de gehele regio daar (incl. Japan) wordt studie als prioriteit 1 gezien. Dat is de cultuur.
  zondag 29 mei 2011 @ 10:32:52 #57
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_97449478
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:51 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Als hij een contract heeft mag hij hier langer dan 3 maanden blijven, volgens mij

Hier kan je de voorwaarden bekijken
http://www.indklantdienstwijzer.nl/Dialog.aspx
Hij is Europeaan, dan weet ik niet beter dan dat hij volgens de EU richtlijnen zich gewoon in elk Europees land mag vestigen. Het IND verhaal is alleen dan van toepassing wanneer er sprake is van iemand van buiten de EU meende ik.
Neerkomen wel!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:12:44 #58
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_97532771
Wat de medewerkster van IND heeft verteld is dat hij hier mag wonen en werken. Verder niet over de 3 maanden.
Sappig !!
pi_97533366
Meisje uit Rusland ontmoet tijdens mijn reis in azie. We brachten eigenlijk maar 1 avond en ochtend samen door maar er was wel een klik. Contact gehouden via facebook en anderhalve maand later is ze naar nl gekomen voor een paar dagen. Best een gok maar het was echt geweldig.. :)
Nu afgesproken voor een weekend in Barcelona en daarna zal ik een keer richting Moscow gaan.

Vind het wel leuk maar het is zeker niet ideaal iemand die 3000 km verder zit. Maar het is ook wel weer bijzonder!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:31:53 #60
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_97559120
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:12 schreef Loontjah het volgende:
Wat de medewerkster van IND heeft verteld is dat hij hier mag wonen en werken. Verder niet over de 3 maanden.
3 maanden zijn neit van toepassing ivm EU richtlijnen :)

Je kunt doen en laten wat je wil met je Griek :P Hij zal zich waarschijnlijk alleen in moeten schrijven wanneer hij permanent in Nederland woont. Daar kan de gemeente of IND wel wat over roepen.
Neerkomen wel!
pi_97563261
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:29 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Meisje uit Rusland ontmoet tijdens mijn reis in azie. We brachten eigenlijk maar 1 avond en ochtend samen door maar er was wel een klik. Contact gehouden via facebook en anderhalve maand later is ze naar nl gekomen voor een paar dagen. Best een gok maar het was echt geweldig.. :)
Nu afgesproken voor een weekend in Barcelona en daarna zal ik een keer richting Moscow gaan.

Vind het wel leuk maar het is zeker niet ideaal iemand die 3000 km verder zit. Maar het is ook wel weer bijzonder!
Leuk! Ik heb inmiddels 1,5 jaar met mijn 'Moskouse' en al regelmatig daar geweest. A.s. donderdag komt ze weer hierheen voor een week.

Mocht je iets willen weten, ask!

Welkom iig. :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:40:00 #62
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_97572014
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:31 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

3 maanden zijn neit van toepassing ivm EU richtlijnen :)

Je kunt doen en laten wat je wil met je Griek :P Hij zal zich waarschijnlijk alleen in moeten schrijven wanneer hij permanent in Nederland woont. Daar kan de gemeente of IND wel wat over roepen..
Dat is uiteindelijk ook wel de bedoeling. Wij denken ook aan een inburgeringscursus omdat hij niks van Nederland weet.

Maar we weten alleen niet of hij binnen 3 maanden een baan kan krijgen hier met 0,0 werkervaring (leger en rallysport).
Sappig !!
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:40:52 #63
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_97592845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:40 schreef Loontjah het volgende:

[..]

Dat is uiteindelijk ook wel de bedoeling. Wij denken ook aan een inburgeringscursus omdat hij niks van Nederland weet.

Maar we weten alleen niet of hij binnen 3 maanden een baan kan krijgen hier met 0,0 werkervaring (leger en rallysport).
Nog maar een keer... 3 maanden zijn NIET van toepassing :)
Neerkomen wel!
pi_97593732
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 02:48 schreef happynjitram het volgende:

[..]

haha... Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt ;(
Dat zal het zijn, heb geen ervaring met derde wereld landen en zo
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_97605555
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:29 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Meisje uit Rusland ontmoet tijdens mijn reis in azie. We brachten eigenlijk maar 1 avond en ochtend samen door maar er was wel een klik. Contact gehouden via facebook en anderhalve maand later is ze naar nl gekomen voor een paar dagen. Best een gok maar het was echt geweldig.. :)
Nu afgesproken voor een weekend in Barcelona en daarna zal ik een keer richting Moscow gaan.

Vind het wel leuk maar het is zeker niet ideaal iemand die 3000 km verder zit. Maar het is ook wel weer bijzonder!
Lekker wijf?
pi_97609964
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lekker wijf?
Zkerss.. :)
pi_97610466
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zal het zijn, heb geen ervaring met derde wereld landen en zo
Het maakt me niet uit waar je ervaring mee hebt. Je hebt er gewoon geen verstand van.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:South_Korea's_exponential_economic_growth.png

Ik ben er 4 keer geweest en ik blijf me verbazen. Korea is een toekomstige wereldmacht. De groei is, ondanks de oorlog, erg indrukwekkend. Deze groei komt voort uit hard werken en hard studeren. Een vader wil zijn zoon zien studeren, omdat hij het belangrijk vindt dat zijn zoon het niveau van de anderen bijhoudt.
pi_97612019
Ok, omdat je zo netjes reageert
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_97910999
Ik merk wel dat het moeilijk is om een vriendin in het buitenland te hebben.. Hoe houdt je dat leuk met mailen, smsen enz? Kan dr beter zien als iemand die ik af en toe zie en er verder niet teveel aanacht aan besteden denk. Zie dr van het weeknd in barcelona iig!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 14:40:15 #70
108367 Gallorini
über alles..
pi_98333567
Nou, ik mag hier ook wel posten denk ik :')

6 weken geleden met vrienden voor een lang weekend naar Barcelona gegaan om een wedstrijd te bekijken van FCB en te feesten in BCN. Laatste avond in een Spaans kroegje een enorm leuk meisje leren kennen. Daar uiteindelijk ook mee naar huis gegaan etc...

Vervelende bijkomstigheid is dat ik een vriendin in Nederland had zitten waar ik een jaar geleden een huis mee heb gekocht. Dat ging de laatste tijd al niet zo lekker. Fout van mij om zoiets te doen in Spanje, maar toch heb ik er geen spijt van gezien het Spaanse meisje in kwestie echt superleuk is!

Bij terugkomst in Nederland eigenlijk direct verteld aan mijn inmiddels ex-vriendin wat er gebeurt was en heb toen mijn spullen gepakt en tijdelijk bij mijn ouders gaan wonen.
Dit klinkt allemaal wel erg cooltjes, maar was zeker niet zo. Erg moeilijk allemaal.

Weekend daarop eigenlijk in een opwelling een ticket naar Barcelona geboekt omdat ik haar opnieuw wilde zien. Had haar een whatsapp berichtje gestuurd of het goed was als ik morgen langs zou komen. Natuurlijk best vaag om te doen, aangezien ik haar slechts een uur of 6 had gezien de week daarvoor. Maar goed, pakte allemaal goed uit. 3 dagen de grootste lol gehad met zijn 2 en veel van Barcelona gezien wat je als normale toerist niet ziet en ofcourse veel in haar appartement gehangen ;)

Maand later (afgelopen 3 dagen dus) is zij naar Amsterdam gekomen. Daar in een hotel gezeten en een beetje in Amsterdam rondgehangen. Was opnieuw weer erg leuk met zijn 2. We zijn verliefd, maar het lijkt haar erg moeilijk om een relatie op afstand te hebben. Ze is dan wel stewardess, dus vliegt voor niks. Toch heeft ze over het hebben van een relatie twijfels. Ik zie het wel zitten tho..

Maar goed, volgende maand ga ik weer die kant op en dan zien we wel weer verder. Ik kom er nu wel achter dat het kut is om niet bij iemand te kunnen zijn waar je heel erg graag bij wilt zijn. Toen ik haar afzette op Schiphol had ik wel even zo'n moment van "fuck, dit ga je moeilijk vinden". Voel me ook absoluut niet happy op dit moment. Mjeh, hoort er bij zeker?
Hoi mam..
pi_98333690
Ik denk dat er een groot verschil zit tussen het hebben van een relatie, en dat er later een afstand in komt, of een relatie beginnen die je op afstand moet zien op te bouwen en onderhouden..

Persoonlijk ben ik van mening dat je een zekere basis nodig hebt om die afstand aan te kunnen...

Maar, succes!
  zondag 19 juni 2011 @ 18:37:21 #72
348365 bptr
Yes, No, Maybe, I don't k
pi_98379245
Hey allemaal,

Sinds ruim 4 maanden heb ik een vriendje in het buitenland, hier 1100km vandaan. Hij is wel gewoon NL, maar woont en werkt daar al jaren.
Steeds als we elkaar zien is het geweldig! Perfect....

Maar nu heeft hij al voor de 2e keer twijfels. Hij vind het als we samen zijn prefect, maar zodra ik weg ben, mist hij me niet meer zegt hij. Als ik dan weer langs kom, is alles weer goed....
De eerste keer heb ik zijn twijfels weg kunnen nemen... Maar nu belde hij me vannacht op. Hij weet het allemaal niet meer. Hij wil me niet, en toch weer wel. Hij wil me wel, maar voor altijd en anders blijkbaar niet.
Maar na zo'n korte tijd gaat 1 van de 2 toch nog niet verhuizen?
Heb alleen maar lopen huilen vandaag, ik kan er gewoon niet bij dat iemand die alles perfect vindt, het uit wil maken vanwege de afstand!
Ik laat hem maar even met rust.... Het liefst zou ik hem de hele dag stalken, maar daar stoot ik hem alleen maar meer mee af. Ik ben alleen zo verschrikkelijk bang!
pi_98379929
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:40 schreef Gallorini het volgende:
Toch heeft ze over het hebben van een relatie twijfels. Ik zie het wel zitten tho..

Kan dat wel begrijpen. Je kunt niet eeuwig de relatie blijven onderhouden door af en toe op en neer te vliegen en wat berichten via WhatsApp te sturen. Een keer zal iemand toch huis en haard op moeten geven. Wellicht dat ze daar tegenop ziet.
pi_98380205
Facebooken :)

Sws is er dan geen sprake van een relatie, dat is pas zo als je elkaar 3,4 per week ziet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_98380233
Wel eerlijk, zou gewoon verder gaan met mijn leven en als jij komt lekker feesten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 19 juni 2011 @ 21:08:58 #76
108367 Gallorini
über alles..
pi_98386237
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kan dat wel begrijpen. Je kunt niet eeuwig de relatie blijven onderhouden door af en toe op en neer te vliegen en wat berichten via WhatsApp te sturen. Een keer zal iemand toch huis en haard op moeten geven. Wellicht dat ze daar tegenop ziet.
Njah, eigen huis en haard heeft zij al opgegeven. Ze woont momenteel in Barcelona omdat haar vliegmaatschappij daar het meeste werk voor haar heeft. Ze woonde de laatste 3 jaar in Dublin, Valencia en Barcelona om dezelfde redenen. Haar thuis is Gran Canaria (leuk vakantieadresje erbij dus :D ) en daar gaat ze enkel in vakanties en lange weekenden naartoe.

Ze is wel redelijk busy met het onderhouden van vriendschappen etc die ze in verschillende steden heeft gekregen. Daarnaast werkt ze erg veel en maakt lange dagen. Ze zegt hierom geen tijd te hebben voor een echte relatie omdat er te weinig tijd zou zijn om elkaar te zien.

Ik zou bij wijze van spreken zo mijn spullen hier oppakken en naar BCN vertrekken tbh, maar ben waarschijnlijk blind door verliefdheid :')

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:37 schreef bptr het volgende:
Hey allemaal,

Sinds ruim 4 maanden heb ik een vriendje in het buitenland, hier 1100km vandaan. Hij is wel gewoon NL, maar woont en werkt daar al jaren.
Steeds als we elkaar zien is het geweldig! Perfect....

Maar nu heeft hij al voor de 2e keer twijfels. Hij vind het als we samen zijn prefect, maar zodra ik weg ben, mist hij me niet meer zegt hij. Als ik dan weer langs kom, is alles weer goed....
De eerste keer heb ik zijn twijfels weg kunnen nemen... Maar nu belde hij me vannacht op. Hij weet het allemaal niet meer. Hij wil me niet, en toch weer wel. Hij wil me wel, maar voor altijd en anders blijkbaar niet.
Maar na zo'n korte tijd gaat 1 van de 2 toch nog niet verhuizen?
Heb alleen maar lopen huilen vandaag, ik kan er gewoon niet bij dat iemand die alles perfect vindt, het uit wil maken vanwege de afstand!
Ik laat hem maar even met rust.... Het liefst zou ik hem de hele dag stalken, maar daar stoot ik hem alleen maar meer mee af. Ik ben alleen zo verschrikkelijk bang!
Voor zulke situaties ben ik ook wel een beetje bang eerlijk gezegd. Jij kan er zo weinig mee als hij je midden in de nacht opbelt en je dit vertelt. Je wilt het liefste het eerste de beste vliegtuig pakken en persoonlijk het probleem bespreken, maar dat gaat niet. Sterkte! :)
Hoi mam..
  maandag 20 juni 2011 @ 12:38:54 #77
348365 bptr
Yes, No, Maybe, I don't k
pi_98406863
Haha jij bent wel een beetje hetzelfde.... Ik zou ook zo mijn spullen pakken als dat onze relatie kan redden, maar ben al vaker blindelings ingestapt, dus wil het nu gewoon echt rustig aan doen :).
Ja ik kan er echt niks mee.... Gister maar heel weinig contact gehad, ik dacht ik laat hem maar even, maar het maakt mij compleet gek!!
Vanavond belt hij me.... Ik wil maar voorstellen om 2 weken geen contact te hebben en dat ik dan naar hem kom (had die vlucht paar weken terug al geboekt, als verrassing een extra bezoekje tussendoor, hij weet dit nog niet, hoe pijnlijk :() om erover te praten.
Maar ik ben zooooooooooooo bang voor de uitkomst!! Ik kan hem er ook niet bij helpen, als ik nu ga 'zeuren' wil hij me straks helemaal niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door bptr op 20-06-2011 12:47:25 ]
pi_98414866
Ik heb vriendinnen in thailand, indonesie maar ook in brazilie :) Altijd lekker en leuk is dat een beetje rondreizen en een van je vele internationale vriendinnen bezoeken :) Leuk topic ook!
  maandag 20 juni 2011 @ 15:51:01 #79
187510 IrCute
Americunt
pi_98415095
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:46 schreef SoraAoi het volgende:
Ik heb vriendinnen in thailand, indonesie maar ook in brazilie :) Altijd lekker en leuk is dat een beetje rondreizen en een van je vele internationale vriendinnen bezoeken :) Leuk topic ook!
:')
  dinsdag 21 juni 2011 @ 01:27:38 #80
108367 Gallorini
über alles..
pi_98445847
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:38 schreef bptr het volgende:
Haha jij bent wel een beetje hetzelfde.... Ik zou ook zo mijn spullen pakken als dat onze relatie kan redden, maar ben al vaker blindelings ingestapt, dus wil het nu gewoon echt rustig aan doen :).
Ja ik kan er echt niks mee.... Gister maar heel weinig contact gehad, ik dacht ik laat hem maar even, maar het maakt mij compleet gek!!
Vanavond belt hij me.... Ik wil maar voorstellen om 2 weken geen contact te hebben en dat ik dan naar hem kom (had die vlucht paar weken terug al geboekt, als verrassing een extra bezoekje tussendoor, hij weet dit nog niet, hoe pijnlijk :() om erover te praten.
Maar ik ben zooooooooooooo bang voor de uitkomst!! Ik kan hem er ook niet bij helpen, als ik nu ga 'zeuren' wil hij me straks helemaal niet meer.
Haha ik probeer het er via WhatsApp ook over te hebben, maar dat is niet echt een succes. Laat dr voorlopig wel even met rust op dat vlak, en dan zie ik volgende maand wel weer. Wel even lastig, mjeh....
Hoi mam..
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:09:17 #81
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_98451829
Korte update: we zijn inmiddels al sinds half april steeds samen in één land geweest (om het zo maar even te zeggen) en dat samenwonen bevalt prima O+ Tot nu toe waren we nog nooit echt zo'n lange periode bij elkaar, dus het is wel handig om te weten dat het zo ook werkt :P Tot half/eind augustus kunnen we in ieder geval nog samen zijn, en daarna hangt het even van m'n studie af.
pi_98451871
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel eerlijk, zou gewoon verder gaan met mijn leven en als jij komt lekker feesten
Zo moet je het ook zien denk ik idd..
Iemand waarmee je eens per maand (mits financiele ruimte) kan afspreken ergens in een wereldstad of bij elkaar thuis en het dan gewoon heel erg naar je zin kan hebben met elkaar.
Maar het serieus een relatie noemen als je meer dan 1000 km van elkaar afwoont wordt een lastig verhaal.
pi_98456387
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:46 schreef SoraAoi het volgende:
Ik heb vriendinnen in thailand, indonesie maar ook in brazilie :) Altijd lekker en leuk is dat een beetje rondreizen en een van je vele internationale vriendinnen bezoeken :) Leuk topic ook!
Zijn het vriendinnen of hoertjes?
pi_98456451
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:08 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Njah, eigen huis en haard heeft zij al opgegeven. Ze woont momenteel in Barcelona omdat haar vliegmaatschappij daar het meeste werk voor haar heeft. Ze woonde de laatste 3 jaar in Dublin, Valencia en Barcelona om dezelfde redenen. Haar thuis is Gran Canaria (leuk vakantieadresje erbij dus :D ) en daar gaat ze enkel in vakanties en lange weekenden naartoe.

Ze is wel redelijk busy met het onderhouden van vriendschappen etc die ze in verschillende steden heeft gekregen. Daarnaast werkt ze erg veel en maakt lange dagen. Ze zegt hierom geen tijd te hebben voor een echte relatie omdat er te weinig tijd zou zijn om elkaar te zien.

Ik zou bij wijze van spreken zo mijn spullen hier oppakken en naar BCN vertrekken tbh, maar ben waarschijnlijk blind door verliefdheid :')

Dat zal ze dan wel op moeten geven als ze een serieuze relatie wil aangaan en daar is ze zo te lezen een beetje huiverig voor.

Het is ook nogal wat: alles opgeven voor iemand die je amper kent. Ik denk dat je het gewoon rustig aan moet doen. Afstand naar Barça is goed te doen, dus je kunt elkaar wat vaker zien en dan kijken wat er van komt.
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:51:14 #85
108367 Gallorini
über alles..
pi_98562923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal ze dan wel op moeten geven als ze een serieuze relatie wil aangaan en daar is ze zo te lezen een beetje huiverig voor.

Het is ook nogal wat: alles opgeven voor iemand die je amper kent. Ik denk dat je het gewoon rustig aan moet doen. Afstand naar Barça is goed te doen, dus je kunt elkaar wat vaker zien en dan kijken wat er van komt.
Halfbakken gedoe heb ik geen zin in. Heb geen trek in onduidelijke situaties. Vlieg waarschijnlijk over een week of 4 weer richting Barca of Las Palmas, hangt er even vanaf waar ze op dat moment uithangt.
Hoi mam..
pi_98563146
Amor de lejos, amor de pendejos
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_98572045
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Amor de lejos, amor de pendejos
Amor de lejos, amor de tres. :)
pi_98572100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:51 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Halfbakken gedoe heb ik geen zin in. Heb geen trek in onduidelijke situaties. Vlieg waarschijnlijk over een week of 4 weer richting Barca of Las Palmas, hangt er even vanaf waar ze op dat moment uithangt.
Het is nog vrij pril. Je kunt dan moeilijk al zwaarwegende keuzes gaan maken... Het is nu al halfbakken gedoe en misschien dat je op termijn dat er uit kunt krijgen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:58:15 #89
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_98572352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:51 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Halfbakken gedoe heb ik geen zin in. Heb geen trek in onduidelijke situaties. Vlieg waarschijnlijk over een week of 4 weer richting Barca of Las Palmas, hangt er even vanaf waar ze op dat moment uithangt.
Zoals Halcon ook al zegt, dat is het in het begin (zeker in zo'n situatie) altijd. Het is altijd even afwachten of het een beetje werkt, niet alleen voor jou maar ook voor de ander, en of er een kans is dat het ook blijft werken. Er in het begin al heel serieus mee omgaan legt alleen maar heel veel druk op de relatie tussen jullie en dat is niet echt bevorderlijk als je het wil laten slagen.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:44:30 #90
108367 Gallorini
über alles..
pi_98580452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zoals Halcon ook al zegt, dat is het in het begin (zeker in zo'n situatie) altijd. Het is altijd even afwachten of het een beetje werkt, niet alleen voor jou maar ook voor de ander, en of er een kans is dat het ook blijft werken. Er in het begin al heel serieus mee omgaan legt alleen maar heel veel druk op de relatie tussen jullie en dat is niet echt bevorderlijk als je het wil laten slagen.
Nee, heb je ook wel gelijk in. Alleen haat ik onduidelijkheid in zulke gevallen. Dat ik nu bijvoorbeeld minstens 4 weken moet gaan zitten wachten om ook maar weer een beetje een idee te kunnen krijgen van haar kijk op de situatie vind ik lastig.

Daarnaast voel ik me nog steeds redelijk klote over de hele situatie hier in NL wat het er ook allemaal niet makkelijker op maakt.
Hoi mam..
pi_98580538
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:44 schreef Gallorini het volgende:

[..]

Nee, heb je ook wel gelijk in. Alleen haat ik onduidelijkheid in zulke gevallen. Dat ik nu bijvoorbeeld minstens 4 weken moet gaan zitten wachten om ook maar weer een beetje een idee te kunnen krijgen van haar kijk op de situatie vind ik lastig.

Daarnaast voel ik me nog steeds redelijk klote over de hele situatie hier in NL wat het er ook allemaal niet makkelijker op maakt.
Wen er maar vast aan. Je kunt niet verwachten dat ze na 3 keer je gezien te hebben besluit om alles op te geven en voor jou te gaan.

Die situatie in Nederland heb je ook zelf gedaan. Jij bent vreemdgegaan. Het is tijd voor het maken van keuzes, jongen.
pi_98584817
Even een korte update.

Vriendinlief is begin deze maand een week geweest. Vandaag hebben we 1,5 jaar relatie. :Y

Momenteel zitten we in de langste wachtperiode ooit: 2,5 maand...

In september zoek ik haar weer op in Moskou en vanaf november, eindelijk, na jaren wachten en heen en weer reizen, kunnen we (onder voorbehoud, altijd) eindelijk de procedure voor een verblijfsvergunning starten!

Momenteel nog te mooi om waar te zijn, maar soms ga ik al een beetje 'fantaseren'. Mijn leven draaide de laatste jaren om het volgende : werken, wachten, korte periodes van elkaar zien en lang wachten, nooit geen lange vakantie meer (ik verdeelde mijn vakantiedagen om vaker bij elkaar te kunnen zijn), emoties, missen, stress, 'fixing', etc.

Kunnen we dan eindelijk een leven op gaan bouwen? Zal het?
Ik ben inmiddels zo gewend aan dat hectische leven, het zal raar worden als ik geen dagen meer hoef te tellen... O-)

Ik ga ervoor om het levende bewijs te worden dat een relatie op afstand best vol te houden is voor een paar jaar, als je er beide volledig voor gaat, en dat je uiteindelijk gelukkig en wel bij elkaar kan zijn. :)

Keep you all updated.
pi_98589376
Gaat zij hier in nl wonen of vertrek jij richting Moscow?
Zou volgende maand naar moscow gaan maar wordt wat krap met visa enz.. dus nu wordt het waarschijnlijk in Berlijn afspreken. Ik zie dr niet als mn vriendin maar meer als iemand waarmee ik steden bezoek en een leuke tijd heb. Lijkt me het beste.
pi_98644356
Lees al een tijdje dit topic en nu toch ook maar posten.
Sinds kort heb ik ook een vriend in het buitenland. We hebben elkaar afgelopen januari ontmoet op 1 van de laatste dagen van mijn vakantie daar. Van zijn kant uit liefde op het eerste gezicht voor mij sloeg de bom in de 2e keer dat ik hem zag. Uit geweest en helaas meteen daarop het vliegtuig in terug naar huis. Daarna elkaar heel vaak aan de telefoon gesproken (onwijs hoge rekeningen!!!). Na 4 maanden elkaar niet gezien te hebben ben ik weer naar hem toegegaan. Een maand 24/7 met hem doorgebracht en vond het vreselijk weer terug te moeten. We willen samen verder maar hoe we dat gaan aanpakken is nog even een dingetje. Hij wil absoluut niet in Nederland wonen, dus de vraag is kan ik daar wonen/aarden of wordt het half-half. Daarbij heb ik een lange relatie achter de rug waar de nasleep (verkoop gezamelijk huis) nog niet is afgehandeld. Even voor de duidelijkheid relatie was al ruime tijd over voordat ik ..

Ik ben nu twee weken terug en we missen elkaar heel erg, als het aan ons lag zaten we vanavond nog op het vliegtuig naar elkaar toe. Helaas is dat niet zo makkelijk. Hij woont in Afrika en dat is best lastig voor hem om een visum te krijgen en vliegtickets zijn ook niet goedkoop. We hopen allebei dat het niet al te lang duurt voor we elkaar weer kunnen zien.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:00:52 #95
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_98647978
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 14:05 schreef eon68 het volgende:
Lees al een tijdje dit topic en nu toch ook maar posten.
Sinds kort heb ik ook een vriend in het buitenland. We hebben elkaar afgelopen januari ontmoet op 1 van de laatste dagen van mijn vakantie daar. Van zijn kant uit liefde op het eerste gezicht voor mij sloeg de bom in de 2e keer dat ik hem zag. Uit geweest en helaas meteen daarop het vliegtuig in terug naar huis. Daarna elkaar heel vaak aan de telefoon gesproken (onwijs hoge rekeningen!!!). Na 4 maanden elkaar niet gezien te hebben ben ik weer naar hem toegegaan. Een maand 24/7 met hem doorgebracht en vond het vreselijk weer terug te moeten. We willen samen verder maar hoe we dat gaan aanpakken is nog even een dingetje. Hij wil absoluut niet in Nederland wonen, dus de vraag is kan ik daar wonen/aarden of wordt het half-half. Daarbij heb ik een lange relatie achter de rug waar de nasleep (verkoop gezamelijk huis) nog niet is afgehandeld. Even voor de duidelijkheid relatie was al ruime tijd over voordat ik ..

Ik ben nu twee weken terug en we missen elkaar heel erg, als het aan ons lag zaten we vanavond nog op het vliegtuig naar elkaar toe. Helaas is dat niet zo makkelijk. Hij woont in Afrika en dat is best lastig voor hem om een visum te krijgen en vliegtickets zijn ook niet goedkoop. We hopen allebei dat het niet al te lang duurt voor we elkaar weer kunnen zien.
Oeh, als ik dit lees dan denk ik aan www.grenzeloosverliefd.nl :)

Die ben ik een paar jaar geleden ook tegengekomen op de emigratiebeurs :)
Neerkomen wel!
pi_99271151
Nou ik ben ook weer gekomen uit London.
Jezus wat was het weer moeilijk zeg maar dit eer kwam het door haar familie.
Zij is een ahmadi Muslim en ik als christen is natuurlijk niet goed genoeg voor haar familie.
Zij heeft zelf helemaal niks met het moslim zijn en met de islam maar wordt gedwongen door haar familie.
De ahmadi moslims behoren verdomme tot de meest tolerante muslims die er maar zijn en nog accepteert haar familie mij en onze relatie niet.
Echt, alleen maar gezeik gehad met haar zus.
We hebben niet eens fatsoenlijk van elkaar kunnen genieten en bij afscheid zei ze dat dit weleens de laatste keer kon zijn dat we elkaar zagen.
Haar familie legt zoveel druk bij haar neer, ze kunnen niet eens blij voor haar zijn dat ze gelukkig is met mij.

Afscheid nemen is altijd kut, vooral als je jong bent en zó verliefd bent.

Pfff, was weer een leuk weekje London.
Zit eraan te denken om te gaan studeren op de university of westminster in london waar zij ook studeert.
Word schijtziek van deze situatie.
pi_99273001
@ Bientjes had je voorheen ook al problemen met de familie dat zij ahmadi Muslim is en jij niet?
Druk vanuit een familie kan erg groot zijn zeker (en dat maak ik uit je verhaal op) op jonge leeftijd.
Hoe oud zijn jullie precies begin 20 ? vermoed ik?
Hoop niet voor je dat dit jullie relatie gaat kosten al ik het mij afvraag of het helpt om daar te gaan studeren. Zij zal er eerst met haar familie uit moeten komen en als die familiebanden cq druk zo groot is zal zij heel sterk in haar schoenen moeten staan.

quote:
Afscheid nemen is altijd kut, vooral als je jong bent en zó verliefd bent.
Geloof mij niet alleen als je jong bent, ook bij 35+
pi_99273533
We zijn 21 en 20 ja.
Als je wat ouder bent zou je het wellicht wat beter kunnen relativeren.
Het is heel simpel eigenlijk voor haar familie.
Haar moeder ervaart peer pressure van vrienden en familie. Althans, dat denkt ze.
Ze denkt dat haar familie en vrienden gaan denken dat ze haar dochter niet goed heeft opgevoed.
Basically, haar moeder is bang wat anderen van haar vinden.
Thats it.

Studeren daar wilde ik altijd al omdat het goed op mijn cv zou staan, wellicht niet op haar uni maar wel erg dicht in de buurt.
Voorheen nooit gezeur met haar familie omdat ze het simpelweg niet wisten.
Nu ze het weten, weten ze niet hoe ze er mee om moeten gaan.
pi_99280400
Het ging mij niet over beter kunnen relativeren (alhoewel dat misschien wel zo is) maar meer om druk van familie die is vaak groter en invloedrijker als je jong bent dan op latere leeftijd.

Ik zou zeggen geef het wat tijd, de familie is geschrokken het was waarschijnlijk niet wat ze voor ogen hadden voor hun dochter qua partner en ze kennen je niet. Daar moeten ze eerst aan wennen en als ze zien dat hun dochter gelukkig met jou is komen ze wel tot inkeer.

Grappig want op dit moment zijn mijn familie en vrienden ook best sceptisch ten opzichte van mijn buitenlandse partner (die zij nog steeds niet gezien hebben) maar ze zien wel dat ik er blij en gelukkig van wordt.
pi_99282570
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:39 schreef eon68 het volgende:
Ik zou zeggen geef het wat tijd, de familie is geschrokken het was waarschijnlijk niet wat ze voor ogen hadden voor hun dochter qua partner en ze kennen je niet. Daar moeten ze eerst aan wennen en als ze zien dat hun dochter gelukkig met jou is komen ze wel tot inkeer.
Je weet hoe ouders van mosims zijn als het om dit soort dingen gaat?
Echt, die kunnen me een partij rationeel, ongevoelig en hufterig zijn. Niet te zuinig.
Ik wil het wel tijd geven, graag zelfs maar m'n vriendin staat op instorten.

Het is toch allemaal wat.

Nog leuke en mooie berichten hier?:)
pi_99282724
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:19 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Gaat zij hier in nl wonen of vertrek jij richting Moscow?
Zou volgende maand naar moscow gaan maar wordt wat krap met visa enz.. dus nu wordt het waarschijnlijk in Berlijn afspreken. Ik zie dr niet als mn vriendin maar meer als iemand waarmee ik steden bezoek en een leuke tijd heb. Lijkt me het beste.
Het idee is dat zij hierheen komt. :)

Nu nog een kleine 2 maanden tot onze Moskou meeting, wellicht de laatste tot definitief samen zijn.
pi_99349850
Een beetje dood hier! Dat was wel eens anders.

Iemand nog iets te melden? Kwiwi? :)
pi_99354435
nou... Dillemma hier. Zit nu op een punt dat ik toch echt wel weer terug naar EU wil. Ze wil ook komen, maar ze wil eigenlijk nog wat langer in azie blijven...

nu is dat niet echt het probleem, maar wat het ingewikkeld maakt is het feit dat ze tot 2013 feb de tijd heeft gekregen om in nl een baan te vinden... hoe langer ze in azie blijft hoe korter de tijd dus gaat worden. Ze beseft in deze ook niet echt dat ze toch wel een kans heeft, die wellicht in de toekomst helemaal niet meer zo vanzelfsprekend is.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 08:47:36 #104
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99355514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:42 schreef Alec690 het volgende:
Een beetje dood hier! Dat was wel eens anders.

Iemand nog iets te melden? Kwiwi? :)
Ik even niks :P We zijn al sinds ongeveer april steeds samen geweest op een paar nachten na O+
pi_99717325
Ik heb op dit moment een enorme dip. De uitnodigings papieren die nodig zijn voor het aanvragen van een visum om naar NL te kunnen komen zijn al meer dan 5 weken onderweg iets wat volgens het postkantoor max 10 dagen zou duren. Niet fijn als je jezelf al weken loopt te verheugen: nog even en hij is hier. Nu geen enkel uitzicht op wanneer wel, eerst moeten de papieren boven water komen.
pi_99717384
Wat een gedoe ook met visums en weet ik wat allemaal niet :P Ik vind eigenlijk dat de overheid niet tussen een relatie moet/mag komen en dat het allemaal wel wat makkelijker zou moeten gaan :P Je wordt in principe gewoon genaaid door je eigen regering :) Was het maar zo een feest haha :)
pi_99717391
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:23 schreef eon68 het volgende:
Ik heb op dit moment een enorme dip. De uitnodigings papieren die nodig zijn voor het aanvragen van een visum om naar NL te kunnen komen zijn al meer dan 5 weken onderweg iets wat volgens het postkantoor max 10 dagen zou duren. Niet fijn als je jezelf al weken loopt te verheugen: nog even en hij is hier. Nu geen enkel uitzicht op wanneer wel, eerst moeten de papieren boven water komen.
Gewoon nog een keer sturen, want vermoedelijk zijn ze kwijt.
pi_99717427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:25 schreef SoraAoi het volgende:
Wat een gedoe ook met visums en weet ik wat allemaal niet :P Ik vind eigenlijk dat de overheid niet tussen een relatie moet/mag komen en dat het allemaal wel wat makkelijker zou moeten gaan :P Je wordt in principe gewoon genaaid door je eigen regering :) Was het maar zo een feest haha :)
Veel te kort door de bocht. Zou de overheid op jouw manier er mee omgaan, dan zou Nederland binnen de kortste keren vo lzitten met allerlei exotische golddiggers en gelukszoekers.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:40:01 #109
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99718001
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Veel te kort door de bocht. Zou de overheid op jouw manier er mee omgaan, dan zou Nederland binnen de kortste keren vo lzitten met allerlei exotische golddiggers en gelukszoekers.
Dat is waar. De overheid doet dan ook wat goed is voor het land (of althans, pretendeert dit te doen) en niet wat goed is voor individuen. Uiteraard wel vervelend voor mensen die hun partner naar hier willen halen.
pi_99718037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:40 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat is waar. De overheid doet dan ook wat goed is voor het land (of althans, pretendeert dit te doen) en niet wat goed is voor individuen.
Precies. Het land heeft weinig aan hele batterijen met golddiggers uit Thailand, Oekraine, Wit Rusland, Gambia, die amper hun eigen naam kunnen spellen. Het zou geen probleem zijn als de Nederlandse partner diegene tot de laatste adem zou kunnen onderhouden, maar de praktijk leert ons dat een significant aantal interculturele huwelijken kapot gaat op het moment dat de papieren binnen zijn.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:41:42 #111
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99718070
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:40 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Uiteraard wel vervelend voor mensen die hun partner naar hier willen halen.
Met name voor die mensen die geen verkeerde intenties hebben is het hinderlijk. Vooral wanneer je dan ziet dat andere Europese landen wel mogelijkheden bieden.
Neerkomen wel!
pi_99718099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Veel te kort door de bocht. Zou de overheid op jouw manier er mee omgaan, dan zou Nederland binnen de kortste keren vo lzitten met allerlei exotische golddiggers en gelukszoekers.
Het is lullig voor de mensen die hun geliefde naar hier willen halen maar dit niet kunnen omdat ze 150 euro per maand te kort komen of iets dergelijks. Vanuit dat perspectief is het gewoon bs tbh :)
Ze horen er imo gewoon niet tussen te komen. Verder heb ik het ook niet over hele families of kuddes naar Nederland halen maar over 1 persoon waar je samen mee wilt wonen voor de rest van je leven. Mijn manier is niet: haal hele volksstammen naar Nederland overigens mocht dat zo overkomen :P
pi_99718138
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. Het land heeft weinig aan hele batterijen met golddiggers uit Thailand, Oekraine, Wit Rusland, Gambia, die amper hun eigen naam kunnen spellen. Het zou geen probleem zijn als de Nederlandse partner diegene tot de laatste adem zou kunnen onderhouden, maar de praktijk leert ons dat een significant aantal interculturele huwelijken kapot gaat op het moment dat de papieren binnen zijn.
Beetje lullig om zo te stellen. Mijn vriendin is Thais en alles behalve een golddigger tbh. Die hun eigen naam amper kunnen spellen? Dat slaat helemaal nergens op maar goed want ik heb echt nog NOOIT iemand gezien die zo ver heen is...
pi_99718151
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:41 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Met name voor die mensen die geen verkeerde intenties hebben is het hinderlijk. Vooral wanneer je dan ziet dat andere Europese landen wel mogelijkheden bieden.
De goeden lijden onder de kwaden. Zo gaat het (helaas) vaak. Een op een vergelijken met andere Europese landen is lastig. Als Nederlander geniet je rechten als EU-ingezetene daar en dan kan er vaak meer dan als Nederlander in Nederland. Daarnaast heeft niet elk land een sociaal stelsel dat zo ruim is opgezet als dat van Nederland.
pi_99718177
Net over de grens bij Belgie is dan ook een goede optie voor velen :) Of Duitsland, ligt er aan waar je woont :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:44:42 #116
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99718194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:42 schreef SoraAoi het volgende:

[..]
Verder heb ik het ook niet over hele families of kuddes naar Nederland halen maar over 1 persoon waar je samen mee wilt wonen voor de rest van je leven.
Maar dat is wel het gevolg van het versoepelen van de regels ;)
pi_99718229
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar dat is wel het gevolg van het versoepelen van de regels ;)
Hoezo is dat dan? 1 Persoon waar je jezelf mee gaat registreren. Niet 2 of 3 of hele families. Gewoon 1. Klaar toch?
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:45:35 #118
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99718236
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:43 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Beetje lullig om zo te stellen. Mijn vriendin is Thais en alles behalve een golddigger tbh. Die hun eigen naam amper kunnen spellen? Dat slaat helemaal nergens op maar goed want ik heb echt nog NOOIT iemand gezien die zo ver heen is...
Het gaat natuurlijk om het idee.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:45:41 #119
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99718240
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daarnaast heeft niet elk land een sociaal stelsel dat zo ruim is opgezet als dat van Nederland.
Dat klopt en weet je wat leuk is... Dan ga je in een Europees land wonen met een slechter sociaal stelsen. Zodra de papieren binnen zijn verhuis je naar Nederland want dat mag en dan ga je daar aanspraak maken op het sociale stelsel. Je wordt dan betaald volgens de Nederlandse maatstaven. Kleine workaround maar in het buitenland goed bekend.
Neerkomen wel!
pi_99718243
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om het idee.
Het idee klinkt nogal oppervlakkig tbh
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:46:39 #121
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99718275
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:45 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Hoezo is dat dan? 1 Persoon waar je jezelf mee gaat registreren. Niet 2 of 3 of hele families. Gewoon 1. Klaar toch?
Nee, maar je zult ook regels moeten hebben voor het binnen laten van kinderen van die personen. Stel jouw vriendin heeft een kind, die wil je natuurlijk niet achterlaten. En zo komen er langzaam hele families binnendruppelen.
pi_99718276
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:42 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Het is lullig voor de mensen die hun geliefde naar hier willen halen maar dit niet kunnen omdat ze 150 euro per maand te kort komen of iets dergelijks. Vanuit dat perspectief is het gewoon bs tbh :)
Ze horen er imo gewoon niet tussen te komen. Verder heb ik het ook niet over hele families of kuddes naar Nederland halen maar over 1 persoon waar je samen mee wilt wonen voor de rest van je leven. Mijn manier is niet: haal hele volksstammen naar Nederland overigens mocht dat zo overkomen :P
Met alle respect, maar als je 150 euro per maand tekort komt om aan de eis te voldoen heb je het echt niet breed. Partner erbij betekent ook extra kosten natuurlijk.

Ja, met dat idee begint iedereen (al heb je ook nog schijnhuwelijken), maar de praktijk leert toch dat veel interculturele huwelijken kapotgaan. Dan zit zo iemand in Nederland, trekt op het Nederlandse sociale stelsel en de ex-partner voelt zich niet meer verantwoordelijk. Stel je geen regels, dan kan het vrij hard gaan.
pi_99718313
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:43 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Beetje lullig om zo te stellen. Mijn vriendin is Thais en alles behalve een golddigger tbh. Die hun eigen naam amper kunnen spellen? Dat slaat helemaal nergens op maar goed want ik heb echt nog NOOIT iemand gezien die zo ver heen is...
Ik heb het ook niet over jouw vriendin. Ik bedoel het maar in de zin van Thailand is een plek waar relatief veel golddiggers vandaan komen. Ik wil niet zeggen dat jouw vriendin zo is, maar veel van haar landgenoten zijn wel zo.
pi_99718317
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Met alle respect, maar als je 150 euro per maand tekort komt om aan de eis te voldoen heb je het echt niet breed. Partner erbij betekent ook extra kosten natuurlijk.

Ja, met dat idee begint iedereen (al heb je ook nog schijnhuwelijken), maar de praktijk leert toch dat veel interculturele huwelijken kapotgaan. Dan zit zo iemand in Nederland, trekt op het Nederlandse sociale stelsel en de ex-partner voelt zich niet meer verantwoordelijk. Stel je geen regels, dan kan het vrij hard gaan.
Als je op een flatje woont is dat helemaal geen probleem toch? ALs je niet elke week nieuwe fubu kleren en karl kani kledij nodig hebt ook niet. Of mag je niet leven zoals je dat zelf wilt :)
pi_99718397
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:47 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Als je op een flatje woont is dat helemaal geen probleem toch? ALs je niet elke week nieuwe fubu kleren en karl kani kledij nodig hebt ook niet. Of mag je niet leven zoals je dat zelf wilt :)
1400 euro bruto per maand is toch de eis? Da's echt geen vetpot, ook al betaal je maar 400 euro per maand aan huur/hypotheek. Komt er dan iemand bij, dan wordt er ook direct weer meer getrokken op allerlei toeslagen.
pi_99718437
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

1400 euro bruto per maand is toch de eis? Da's echt geen vetpot, ook al betaal je maar 400 euro per maand aan huur/hypotheek. Komt er dan iemand bij, dan wordt er ook direct weer meer getrokken op allerlei toeslagen.
1400 euro bruto is gewoon minimum loon of? Dan nog, dan werkt je vriendin zwart (parttime) ofzo en is het financiele gedeelte ook weer opgelost :) np.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:51:36 #127
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99718490
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:50 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

1400 euro bruto is gewoon minimum loon of?
Volgens mij heeft Halcon gelijk met zijn stelling dat het de eis is van de IND. Die eis was meende ik 100 en zoveel procent van het minimumloon.
Neerkomen wel!
pi_99718506
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:50 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

1400 euro bruto is gewoon minimum loon of?
Geen idee, maar als je daar onder zit, dan wordt het 'n krappe boel als je met twee van dat inkomen moet leven.
pi_99718538
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:50 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

1400 euro bruto is gewoon minimum loon of? Dan nog, dan werkt je vriendin zwart (parttime) ofzo en is het financiele gedeelte ook weer opgelost :) np.
Ja, hier binnen komen en direct beginnen met zwartwerken. Het nut van regels is nu wel duidelijk.
pi_99718545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geen idee, maar als je daar onder zit, dan wordt het 'n krappe boel als je met twee van dat inkomen moet leven.
Als je vrouw gaat stilzitten idd wel :) Ze kan toch ook afwassen in een restaurant of whatever.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:52:57 #131
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99718551
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:50 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

1400 euro bruto is gewoon minimum loon of? Dan nog, dan werkt je vriendin zwart (parttime) ofzo en is het financiele gedeelte ook weer opgelost :) np.
En daar ga je al... glijdende schaal, wat is de volgende stap? crimineel circuit?
Neerkomen wel!
pi_99718571
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:52 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

En daar ga je al... glijdende schaal, wat is de volgende stap? crimineel circuit?
Yeh want afwassen in een chinees restaurant is hetzelfde als drugsdealen natuurlijk :)

Ik heb meer zoiets van: Als het hier niet kan dan ga ik wel lekker over de grens in belgie wonen :)
pi_99718583
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:52 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Als je vrouw gaat stilzitten idd wel :) Ze kan toch ook afwassen in een restaurant of whatever.
Nee, mevrouw komt binnen en gaat meteen de wet overtreden. Ja, da's een lekkere binnenkomer. :N
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:54:32 #134
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99718617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:53 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Yeh want afwassen in een chinees restaurant is hetzelfde als drugsdealen natuurlijk :)

Ik heb meer zoiets van: Als het hier niet kan dan ga ik wel lekker over de grens in belgie wonen :)
En dat noemt men voor Nederlanders dan niet voor niets de Belgie route. Succes in ieder geval.
Neerkomen wel!
pi_99718629
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, mevrouw komt binnen en gaat meteen de wet overtreden. Ja, da's een lekkere binnenkomer. :N
Je hebt er natuurlijk erg veel last van dat mevrouw ergens gaat afwassen...Of gaat poetsen bij de buren of op de babies gaat lettenv an mensen in de straat...
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:55:40 #136
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99718661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:54 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Je hebt er natuurlijk erg veel last van dat mevrouw ergens gaat afwassen...Of gaat poetsen bij de buren of op de babies gaat lettenv an mensen in de straat...
Uiteindelijk wel ja, want ze betaalt geen belasting. En natuurlijk heb je er geen last van als het om een enkele persoon gaat, maar het gaat niet om een enkele persoon.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:55:57 #137
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99718675
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:54 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Je hebt er natuurlijk erg veel last van dat mevrouw ergens gaat afwassen...Of gaat poetsen bij de buren of op de babies gaat lettenv an mensen in de straat...
Daar gaat het niet om. Je vriendin komt binnen en wil wel aanspraak maken op de sociale voorzieningen maar betaalt aan de achterkant niet mee aan die sociale voorzieningen. Dat klopt niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Freeflyer op 20-07-2011 19:56:37 (typo) ]
Neerkomen wel!
pi_99718697
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:54 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Je hebt er natuurlijk erg veel last van dat mevrouw ergens gaat afwassen...Of gaat poetsen bij de buren of op de babies gaat lettenv an mensen in de straat...
Ja, want mevrouw werkt zwart, draagt geen belasting en premies af, maar trekt toeslagen e.d. van de staat. Daar draaien alle Nederlandse belastingbetalers voor op en ja, daar hebben ze dus last van.
pi_99718698
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel ja, want ze betaalt geen belasting. En natuurlijk heb je er geen last van als het om een enkele persoon gaat, maar het gaat niet om een enkele persoon.
Kom op man.. dat is toch gewoon heitje voor een karwijtje. Waarom moet je belasting betalen om bij DE BUREN OP DE KINDEREN te letten of een huis te poetsen bij willem op de hoek :') :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:56:58 #140
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99718713
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:56 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Kom op man.. dat is toch gewoon heitje voor een karwijtje. Waarom moet je belasting betalen om bij DE BUREN OP DE KINDEREN te letten of een huis te poetsen bij willem op de hoek :') :)
Je snapt het punt volgens mij niet..
pi_99718723
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:56 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Kom op man.. dat is toch gewoon heitje voor een karwijtje. Waarom moet je belasting betalen om bij DE BUREN OP DE KINDEREN te letten of een huis te poetsen bij willem op de hoek :') :)
Dus je mag wel in het zwart bij Willem op de hoek poetsen, maar niet een blokje verder? Dat soort regels zijn compleet onwerkbaar.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:57:30 #142
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99718733
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:56 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Kom op man.. dat is toch gewoon heitje voor een karwijtje. Waarom moet je belasting betalen om bij DE BUREN OP DE KINDEREN te letten of een huis te poetsen bij willem op de hoek :') :)
Zo zijn de regels van het systeem waar jij elke 4 jaar over stemt :) Leer er mee leven of ga weg.
Neerkomen wel!
pi_99718746
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:57 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Zo zijn de regels van het systeem waar jij elke 4 jaar over stemt :) Leer er mee leven of ga weg.
Ik ga weg naar Belgie :)
pi_99718759
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:57 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ik ga weg naar Belgie :)
Daar mag je ook niet in het zwart werken.
pi_99718780
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar mag je ook niet in het zwart werken.
Dan ga ik naar Duitsland
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:58:37 #146
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99718793
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:57 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ik ga weg naar Belgie :)
En je denkt dat je daar wel zwart mag werken? Dat ze geen regering hebben wil niet zeggen dat het een anarchie is...
Neerkomen wel!
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:58:44 #147
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99718801
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:58 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dan ga ik naar Duitsland
Want daar mag het inderdaad wel :D
pi_99718841
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:58 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dan ga ik naar Duitsland
Daar mag dat ook niet. Juist omwille van dit soort mensen, worden regels strakker aangehaald. Wel profiteren van belastingcenten, maar er niet aan mee willen betalen... Dat schiet niet op.
pi_99718842
Je en anders naar Polen toch?
pi_99718867
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:59 schreef SoraAoi het volgende:
Je en anders naar Polen toch?
Doe maar naar 'n land waar je geen verbinding kan maken met dit forum. Noord Korea ofzo. :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:01:15 #151
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99718920
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Doe maar naar 'n land waar je geen verbinding kan maken met dit forum. Noord Korea ofzo. :')
* Freeflyer likes
Neerkomen wel!
pi_99718994
Belgie is goed :) 2/3 maandjes Belgie en dan Nederland. gg

En als mijn vriendin op kinderen kan letten of kan poetsen bij mensen thuis dan kan ze dat gewoon. De meeste van die vriendinnen zitten maar wat op hun kont thuis en doen niks dus beter iets dan niets. Alsof jullie belasting betalen als Piet jullie vraagt om de PC te repareren of het gras te maaien :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:06:18 #153
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99719115
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:03 schreef SoraAoi het volgende:
Belgie is goed :) 2/3 maandjes Belgie en dan Nederland. gg

En als mijn vriendin op kinderen kan letten of kan poetsen bij mensen thuis dan kan ze dat gewoon. De meeste van die vriendinnen zitten maar wat op hun kont thuis en doen niks dus beter iets dan niets. Alsof jullie belasting betalen als Piet jullie vraagt om de PC te repareren of het gras te maaien :)
Je snapt het niet of wil het niet snappen.

ignorance is bliss
Neerkomen wel!
pi_99719136
Leg het uit dan :) Betaal jij belasting als jij bij de buren op gaat letten voor 25 euro ja of nee?
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:08:00 #155
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99719191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:06 schreef SoraAoi het volgende:
Leg het uit dan :) Betaal jij belasting als jij bij de buren op gaat letten voor 25 euro ja of nee?
Wil je dat ik hier serieus op in ga? :|W
Neerkomen wel!
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:08:47 #156
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99719225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:06 schreef SoraAoi het volgende:
Leg het uit dan :) Betaal jij belasting als jij bij de buren op gaat letten voor 25 euro ja of nee?
Ik doe dat altijd gratis, je gaat vrienden/kennissen toch geen geld vragen :{ Zij helpen mij ook wel eens met iets. Verhuizen bijvoorbeeld.
pi_99719229
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:08 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Wil je dat ik hier serieus op in ga? :|W
Dit vertaal ik als een "nee" . nou dan :)
pi_99719247
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik doe dat altijd gratis, je gaat vrienden/kennissen toch geen geld vragen :{ Zij helpen mij ook wel eens met iets. Verhuizen bijvoorbeeld.
Buurman Piet waar je niet close mee bent dan. Nee een vriend van hem. Stel hij vraagt je om de PC te repareren. Je krijgt 30 euro. Ga je dan belasting
betalen?
pi_99719256
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:06 schreef SoraAoi het volgende:
Leg het uit dan :) Betaal jij belasting als jij bij de buren op gaat letten voor 25 euro ja of nee?
Als ik voor een bekende een PC repareer, dan ga ik ze geen geld vragen. Of vraag jij wel geld als je 'n keertje helpt met koken, op de hond moet passen, etc?
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:09:42 #160
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99719263
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:09 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Buurman Piet dan. Stel hij vraagt je om de PC te repareren. Je krijgt 30 euro. Ga je dan belasting betalen?
Nee want ik neem het geld gewoon nooit aan.
pi_99719279
En als je dat 3 dagen per week doet. Ga je dan belasting betalen?

Ongelooflijk dat de vrouwen die stilzitten en niks doen in bescherming genomen worden tov de partners die wel de handen uit de mouwen willen steken voor een kleine vergoeding :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:10:34 #162
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99719300
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:10 schreef SoraAoi het volgende:
En als je dat 3 dagen per week doet. Ga je dan belasting betalen?
Ja want schijnbaar is het dan m'n werk.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:11:24 #163
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99719343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:10 schreef SoraAoi het volgende:
En als je dat 3 dagen per week doet. Ga je dan belasting betalen?

Ongelooflijk dat de vrouwen die stilzitten en niks doen in bescherming genomen worden tov de partners die wel de handen uit de mouwen willen steken voor een kleine vergoeding :)
Je vergeet het woord "illegaal" in je uitleg. Nogal een belangrijk punt in deze.
pi_99719367
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:10 schreef SoraAoi het volgende:
En als je dat 3 dagen per week doet. Ga je dan belasting betalen?

Ongelooflijk dat de vrouwen die stilzitten en niks doen in bescherming genomen worden tov de partners die wel de handen uit de mouwen willen steken voor een kleine vergoeding :)
Het effect is exact hetzelfde. Beiden dragen ze niets bij aan het sociale stelsel en beiden trekken ze wel uit datzelfde stelsel.
pi_99719375
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je vergeet het woord "illegaal" in je uitleg. Nogal een belangrijk punt in deze.
In de buurt voor bekende mensen, niet illegaal voor een bedrijf of zwart achter de kassa. Dat is nogal een verschil in deze.
pi_99719401
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:12 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

In de buurt voor bekende mensen, niet illegaal voor een bedrijf of zwart achter de kassa. Dat is nogal een verschil in deze.
Geef eens 'n definitie van "bekende mensen".
Zwart werken is overigens gewoon zwart werken. Of je nu drie deuren verder zit of achter een kassa.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:12:53 #167
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99719412
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:08 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dit vertaal ik als een "nee" . nou dan :)
Dat was een reactie op het eerste deel van je zin. Leuk dat jij mij woorden in de mond wil leggen.

Verder heb je schijnbaar een niet al te intelligente vriendin als ze 3x per week de computer van de buren moet repareren, het gras moet maaien en op de baby moet passen. Normaal gesproken zijn dat klusjes die iemand van 15 doet. Als ze wat intelligenter is dan zou ze ook normaal werk kunnen doen en hoeven we dit gezeur van jou niet aan te horen.
Neerkomen wel!
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:13:17 #168
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99719431
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:12 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

In de buurt voor bekende mensen, niet illegaal voor een bedrijf of zwart achter de kassa. Dat is nogal een verschil in deze.
En waar stopt "de buurt" dan precies? En als er een bedrijf naast je huis is en ze maakt daar schoon. Valt dat dan onder "de buurt" of een bedrijf?
Hopelijk zie je het punt nu wel..
pi_99719454
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En waar stopt "de buurt" dan precies? En als er een bedrijf naast je huis is en ze maakt daar schoon. Valt dat dan onder "de buurt" of een bedrijf?
Hopelijk zie je het punt nu wel..
Ik ben bang dat ook dit verloren moeite is. Hij/zij wil het gewoonweg niet snappen of is echt heel dom.
pi_99719501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En waar stopt "de buurt" dan precies? En als er een bedrijf naast je huis is en ze maakt daar schoon. Valt dat dan onder "de buurt" of een bedrijf?
Hopelijk zie je het punt nu wel..
Nog steeds niet om eerlijk te zijn :) Ik zie vooral het probleem niet zo. Zelfs de scouting doet dit. Ik zie niet in waarom mensen er mee zittena ls andere mensen die ze nog nooit gezien hebben wat bijklussen. Ik ga zelf niet eens belasting betalen als ik wat klusjes doe in de week en er voor betaalt krijg tbh.
pi_99719531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:14 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Nog steeds niet om eerlijk te zijn :) Ik zie vooral het probleem niet zo. Zelfs de scouting doet dit. Ik zie niet in waarom mensen er mee zittena ls andere mensen die ze nog nooit gezien hebben wat bijklussen. Ik ga zelf niet eens belasting betalen als ik wat klusjes doe in de week en er voor betaalt krijg tbh.
Wat heeft dat laatste er nu weer mee te maken? Mag ik wel iemand voor zijn harsens meppen als jij mij nog nooit hebt gezien?
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:15:48 #172
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99719543
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:14 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Nog steeds niet om eerlijk te zijn :) Ik zie vooral het probleem niet zo. Zelfs de scouting doet dit. Ik zie niet in waarom mensen er mee zittena ls andere mensen die ze nog nooit gezien hebben wat bijklussen.
:|W

Nee, ik ga er niet eens meer moeite voor doen :N
pi_99719562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:|W

Nee, ik ga er niet eens meer moeite voor doen :N
Je zit er echt mee? Slapeloze nachten? Omg ergens werkt iemand wat bij!!!!
pi_99719581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat heeft dat laatste er nu weer mee te maken? Mag ik wel iemand voor zijn harsens meppen als jij mij nog nooit hebt gezien?
Waarom denk jij dat dat zou mogen dan?
pi_99719620
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:12 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Dat was een reactie op het eerste deel van je zin. Leuk dat jij mij woorden in de mond wil leggen.

Verder heb je schijnbaar een niet al te intelligente vriendin als ze 3x per week de computer van de buren moet repareren, het gras moet maaien en op de baby moet passen. Normaal gesproken zijn dat klusjes die iemand van 15 doet. Als ze wat intelligenter is dan zou ze ook normaal werk kunnen doen en hoeven we dit gezeur van jou niet aan te horen.
het is puur een situatieschets en geen realiteit. Als zij hier gewoon kan werken voor een bedrijf met contract is dat alleen maar beter maar als dat door domme regels of redenen niet kan dan laat ik haar niet stil op haar reet zitten tbh.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:18:05 #176
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99719656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:17 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

het is puur een situatieschets en geen realiteit. Als zij hier gewoon kan werken voor een bedrijf met contract is dat alleen maar beter maar als dat door domme regels of redenen niet kan dan laat ik haar niet stil op haar reet zitten tbh.
Het zijn geen 'domme' regels, dat heb je net zelf bewezen.
pi_99719667
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:16 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat dat zou mogen dan?
Volgens jouw (kromme) redenatie zou dat moeten mogen.
pi_99719687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:18 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het zijn geen 'domme' regels, dat heb je net zelf bewezen.
Wat heeft DAT te maken met wat ik schreef?
pi_99719699
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:17 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

het is puur een situatieschets en geen realiteit. Als zij hier gewoon kan werken voor een bedrijf met contract is dat alleen maar beter maar als dat door domme regels of redenen niet kan dan laat ik haar niet stil op haar reet zitten tbh.
Als zij niet kan werken op een normale manier en jij hebt niet genoeg geld om haar te onderhouden, dan kan ze beter uit Nederland weg blijven.
pi_99719739
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als zij niet kan werken op een normale manier en jij hebt niet genoeg geld om haar te onderhouden, dan kan ze beter uit Nederland weg blijven.
En dat vind ik dus lullig :) Maar daar zullen we het niet over eens worden ben ik bang. Belgie kan dus serieuze optie zijn :) :Y
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:20:16 #181
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99719777
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:19 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

En dat vind ik dus lullig :) Maar daar zullen we het niet over eens worden ben ik bang.
En dat is weer een heel ander verhaal. Zoals ik al eerder zei, doe er wat aan door anders te stemmen eens per 4 jaar :)
Neerkomen wel!
pi_99719793
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:19 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

En dat vind ik dus lullig :) Maar daar zullen we het niet over eens worden ben ik bang. Belgie kan dus serieuze optie zijn :) :Y
Komen we weer bij het punt dat je daar ook niet in het zwart mag werken. Als je hier al geld tekort komt, vraag ik me af wat je in België wilt gaan doen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:20:42 #183
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99719794
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:18 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Wat heeft DAT te maken met wat ik schreef?
Ik kom facepalms tekort in deze discussie, serieus.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:19 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

En dat vind ik dus lullig :) Maar daar zullen we het niet over eens worden ben ik bang.
Voor jullie uiteraard lullig, maar voor de Nederlandse maatschappij beter.
pi_99719840
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik kom facepalms tekort in deze discussie, serieus.

Waarom leg uit? De regels om hier aangenomen te worden voor werk (daar doelde ik op met domme regels) zijn toch heel iets anders dan datgeen waar jij nu op doelt?

Moet ik nu facepalmen of jij? lees de post eens eerst voordat je populair wilt doen :P
pi_99719878
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Komen we weer bij het punt dat je daar ook niet in het zwart mag werken. Als je hier al geld tekort komt, vraag ik me af wat je in België wilt gaan doen.
Mijn zaak lijkt me :)
pi_99719915
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Mijn zaak lijkt me :)
Niet als ze zwart gaat werken en zie het als een goede raad.
pi_99719946
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niet als ze zwart gaat werken en zie het als een goede raad.
Ach ja thaise restaurantjes kunnen behulpzaam zijn met contractjes ed ;)
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:24:47 #188
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99720007
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:23 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ach ja thaise restaurantjes kunnen behulpzaam zijn met contractjes ed ;)
Niet gaan huilen wanneer er een controle komt en de papieren niet in orde blijken te zijn en ze het land uitgezet wordt, ok?
Neerkomen wel!
pi_99720027
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:24 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Niet gaan huilen wanneer er een controle komt en de papieren niet in orde blijken te zijn en ze het land uitgezet wordt, ok?
Waarom zouden de papieren niet in orde zijn dan? :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:26:24 #190
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720081
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:21 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Waarom leg uit? De regels om hier aangenomen te worden voor werk (daar doelde ik op met domme regels) zijn toch heel iets anders dan datgeen waar jij nu op doelt?

Moet ik nu facepalmen of jij? lees de post eens eerst voordat je populair wilt doen :P
Je noemt de regels m.b.t. immigranten als sinds het begin van deze discussie 'bullshit' e.d., dat zijn ze dus overduidelijk niet, dat bewijs jij hier zojuist even in je eentje. Verder zijn de regels voor het aannemen van mensen ook niet 'dom', de juiste persoon zoeken voor het juiste werk heeft een naam: marktwerking. Dat jouw vriendin hier niet aan voldoet is niet de schuld van wie dan ook, hoogstens van haarzelf.

En als je dit topic als je wat ouder en wijzer bent nog eens opnieuw leest, dan zie je hopelijk in dat jij de enige bent die zou moeten facepalmen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:27:05 #191
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99720107
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:25 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Waarom zouden de papieren niet in orde zijn dan? :')
Tsja, ik generaliseer even maar zoals je ongetwijfeld weet blinken de meeste restaurants met buitenlandse eigenaren niet uit in het kennen van de wet en regelgeving.
Neerkomen wel!
pi_99720125
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je noemt de regels m.b.t. immigranten als sinds het begin van deze discussie 'bullshit' e.d., dat zijn ze dus overduidelijk niet, dat bewijs jij hier zojuist even in je eentje.
Maar daar ding die hele post niet om...

quote:
Verder zijn de regels voor het aannemen van mensen ook niet 'dom', de juiste persoon zoeken voor het juiste werk heeft een naam: marktwerking. Dat jouw vriendin hier niet aan voldoet is niet de schuld van wie dan ook, hoogstens van haarzelf.
ze gaat haar best doen om hier leuk werk te vinden :) Meer dan je best kun je niet doen toch?

quote:
En als je dit topic als je wat ouder en wijzer bent nog eens opnieuw leest, dan zie je hopelijk in dat jij de enige bent die zou moeten facepalmen.
Dat zie ik later wel :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:29:00 #193
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720177
edit- posts laden niet goed ;(
pi_99720219
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Lees je de rest van m'n post ook even?
Ik geef net antwoord op je hele post?

En nogmaals ze gaat haar uitstekende best doen om hier legaal aan de slag te kunnen en meer dan je best kun je toch niet :)
pi_99720229
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:25 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Waarom zouden de papieren niet in orde zijn dan? :')
Het duurt altijd even voor dat de papieren in orde zijn. Als je tijdens dat proces al wordt betrapt op het overtreden van de wet, kun je het verder wel shaken.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:30:31 #196
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:29 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ik geef net antwoord op je hele post?
Ja FOK! werkt weer eens niet mee. Ik zie maar halve posts want de rest wordt niet geladen.
pi_99720262
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja FOK! werkt weer eens niet mee. Ik zie maar halve posts want de rest wordt niet geladen.
Ai dat is minder :)
pi_99720269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:23 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ach ja thaise restaurantjes kunnen behulpzaam zijn met contractjes ed ;)
Ach, je bent alleen maar bezig met de kluit te belazeren...

Benieuwd of die restaurantjes ook zo behulpzaam zijn als ze 'n keer van een trapje dondert en wat breekt.
pi_99720296
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ach, je bent alleen maar bezig met de kluit te belazeren...

Benieuwd of die restaurantjes ook zo behulpzaam zijn als ze 'n keer van een trapje dondert en wat breekt.
En waar slaat dit nu weer op? Je gaat er vanuit dat al die papieren al bij voorbaat illegaal zijn :N
pi_99720352
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:31 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

En waar slaat dit nu weer op? Je gaat er vanuit dat al die papieren al bij voorbaat illegaal zijn :N
Dit slaat op jouw post waarin je schrijft dat er wel bedrijfjes zijn die je willen helpen bij het belazeren van de kluit.
pi_99720373
Pff, wat een discussie.

De regels zijn er. Ik snap dat er regels zijn, die moeten er zijn. De inkomenseisen e.d. zijn ook zeer redelijk. De leges momenteel zijn wel achterlijk, 1600 euro voor een MVV + VVR, Per 1 juli weer met een paar honderd euro verhoogd.

Meer moeite heb ik met de hele tendens die er momenteel heerst: makkelijk schelden of buitenlanders als minderwaardig stellen.

Goldiggers uit Oekraine, Thailand of Rusland. Het wordt zo makkelijk gezegd. Het kan soms kwetsend en pijnlijk zijn. Vooral als je realiseert dat bijv. mijn Russische vriendin meertalig (waaronder Nederlands) is, een goede baan heeft, een goede dosis verstand en altijd het hoofd is geweest binnen haar universiteit groep. Als zo'n Nederlands mokkel met een kort pittig kapsel (ja, nu generaliseer ik even :D ) en weinig 'amibitie' om het zo maar even te zeggen kritiek levert op mijn vriendin dan kan dat echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen.

Ik wil als Nederlander ook niet voor slavendrijver of moordenaar worden uitgemaakt, omdat mijn mede land-genoten dat ooit wel eens gedaan hebben. Discriminatie op basis van nationaliteit, het gebeurd. Ik wou dat meer mensen naar het individu zouden kijken.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:33:21 #202
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:31 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

En waar slaat dit nu weer op? Je gaat er vanuit dat al die papieren al bij voorbaat illegaal zijn :N
Niet dat de papieren illegaal zijn, maar wat er gaat gebeuren nadat ze in NL is.
pi_99720421
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:33 schreef Alec690 het volgende:
Pff, wat een discussie.

De regels zijn er. Ik snap dat er regels zijn, die moeten er zijn. De inkomenseisen e.d. zijn ook zeer redelijk. De leges momenteel zijn wel achterlijk, 1600 euro voor een MVV + VVR, Per 1 juli weer met een paar honderd euro verhoogd.

Meer moeite heb ik met de hele tendens die er momenteel heerst: makkelijk schelden of buitenlanders als minderwaardig stellen.

Goldiggers uit Oekraine, Thailand of Rusland. Het wordt zo makkelijk gezegd. Het kan soms kwetsend en pijnlijk zijn. Vooral als je realiseert dat bijv. mijn Russische vriendin meertalig (waaronder Nederlands) is, een goede baan heeft, een goede dosis verstand en altijd het hoofd is geweest binnen haar universiteit groep. Als zo'n Nederlands mokkel met een kort pittig kapsel (ja, nu generaliseer ik even :D ) en weinig 'amibitie' om het zo maar even te zeggen kritiek levert op mijn vriendin dan kan dat echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen.

Ik wil als Nederlander ook niet voor slavendrijver of moordenaar worden uitgemaakt, omdat mijn mede land-genoten dat ooit wel eens gedaan hebben. Discriminatie op basis van nationaliteit, het gebeurd. Ik wou dat meer mensen naar het individu zouden kijken.
Precies. Mijn vriendin heeft een Bachelor op Chiang Mai University gehaald maar juist door dit soort mensen komt ze toch niet aan de bak waarschijnlijk. Iedereen is maar dommer en minderwaardig bah
pi_99720457
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:34 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Precies. Mijn vriendin heeft een Bachelor op Chiang Mai University gehaald maar juist door dit soort mensen komt ze toch niet aan de bak waarschijnlijk. Iedereen is maar dommer en minderwaardig bah
Een bachelor en dan gaat ze in Belgie in het zwart poetsen bij een Thais restaurant :?
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:34:59 #205
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:33 schreef Alec690 het volgende:
De leges momenteel zijn wel achterlijk, 1600 euro voor een MVV + VVR, Per 1 juli weer met een paar honderd euro verhoogd.

Pff, het zal ook niet eens gewoon met de inflatie mee verhoogd worden natuurlijk :')
pi_99720499
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Pff, het zal ook niet eens gewoon met de inflatie mee verhoogd worden natuurlijk :')
Dat gebeurd nog altijd met een reden. Het is misschien lullig voor die mensen maar beter voor Nederland!
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:36:06 #207
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720508
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:34 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Precies. Mijn vriendin heeft een Bachelor op Chiang Mai University gehaald maar juist door dit soort mensen komt ze toch niet aan de bak waarschijnlijk. Iedereen is maar dommer en minderwaardig bah
Als ze een Bachelor heeft, waarom denk je dan überhaupt aan illegaal poetsen en oppassen? :{
pi_99720541
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef kwiwi het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 20 juli 2011 20:34 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Precies. Mijn vriendin heeft een Bachelor op Chiang Mai University gehaald maar juist door dit soort mensen komt ze toch niet aan de bak waarschijnlijk. Iedereen is maar dommer en minderwaardig bah
Als ze een Bachelor heeft, waarom denk je dan überhaupt aan illegaal poetsen en oppassen? :{
Wat denk jij nu? dat ze hier even aan de slag kan? De meeste mensen in Nederland denken net zoals de mensen in dit topic. Thaise dombo, Thaise golddigger. Minderwaardig... ga maar poetsen etc etc :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:36:50 #209
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99720542
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:33 schreef Alec690 het volgende:
Pff, wat een discussie.

De regels zijn er. Ik snap dat er regels zijn, die moeten er zijn. De inkomenseisen e.d. zijn ook zeer redelijk. De leges momenteel zijn wel achterlijk, 1600 euro voor een MVV + VVR, Per 1 juli weer met een paar honderd euro verhoogd.

Meer moeite heb ik met de hele tendens die er momenteel heerst: makkelijk schelden of buitenlanders als minderwaardig stellen.

Goldiggers uit Oekraine, Thailand of Rusland. Het wordt zo makkelijk gezegd. Het kan soms kwetsend en pijnlijk zijn. Vooral als je realiseert dat bijv. mijn Russische vriendin meertalig (waaronder Nederlands) is, een goede baan heeft, een goede dosis verstand en altijd het hoofd is geweest binnen haar universiteit groep. Als zo'n Nederlands mokkel met een kort pittig kapsel (ja, nu generaliseer ik even :D ) en weinig 'amibitie' om het zo maar even te zeggen kritiek levert op mijn vriendin dan kan dat echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen.

Ik wil als Nederlander ook niet voor slavendrijver of moordenaar worden uitgemaakt, omdat mijn mede land-genoten dat ooit wel eens gedaan hebben. Discriminatie op basis van nationaliteit, het gebeurd. Ik wou dat meer mensen naar het individu zouden kijken.
Het verschil met jouw vriendin en de vriendin van SoraAoi is dat die van jou schijnbaar wel intelligent genoeg is om in haar eigen levensonderhoud te voorzien. Wanneer je echter moet babyzitten, gras maaien en computers bij de buren moet repareren dan is dat niet het geval en hebben we wel degelijk te maken met iemand die teert op het systeem ondanks goede bedoelingen.

Verder eens met je verhaal over leges en andere kosten. Dat is ronduit belachelijk en kan ook wel goedkoper. Het argument erachter zal wel zijn dat wanneer je die leges niet kunt betalen je ook niet in haar levensonderhoud kunt voorzien.
Neerkomen wel!
pi_99720554
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Pff, het zal ook niet eens gewoon met de inflatie mee verhoogd worden natuurlijk :')
Als het is om de kosten te dekken, vind ik het prima.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:37:49 #211
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720590
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dat gebeurd nog altijd met een reden. Het is misschien lullig voor die mensen maar beter voor Nederland!
:? De leges met zoveel honderden euro's verhogen is nergens voor nodig (of de kosten moeten ineens zoveel gestegen zijn maar dat lijkt me sterk), de inkomenseis is al genoeg als filter.
pi_99720591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Wat denk jij nu? dat ze hier even aan de slag kan? De meeste mensen in Nederland denken net zoals de mensen in dit topic. Thaise dombo, Thaise golddigger. Minderwaardig... ga maar poetsen etc etc :)
Ja, iemand met brains, de juiste instelling en een opleiding heeft zo fatsoenlijk werk. Hopen dat zij een wat betere instelling heeft dan dat jij dat hebt.
pi_99720600
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Het verschil met jouw vriendin en de vriendin van SoraAoi is dat die van jou schijnbaar wel intelligent genoeg is om in haar eigen levensonderhoud te voorzien. Wanneer je echter moet babyzitten, gras maaien en computers bij de buren moet repareren dan is dat niet het geval en hebben we wel degelijk te maken met iemand die teert op het systeem ondanks goede bedoelingen.

Verder eens met je verhaal over leges en andere kosten. Dat is ronduit belachelijk en kan ook wel goedkoper. Het argument erachter zal wel zijn dat wanneer je die leges niet kunt betalen je ook niet in haar levensonderhoud kunt voorzien.
het is maar 10x gezegd ofzo maar dat was puur situationeel mocht ze niet aan de bak komen.
pi_99720627
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, iemand met brains, de juiste instelling en een opleiding heeft zo fatsoenlijk werk. Hopen dat zij een wat betere instelling heeft dan dat jij dat hebt.
Dat valt best tegen voor mensen uit die regionen want die hebben natuurlijk al een gigantisch vooroordeel en stempel op hun voorhoofd plakken. Datzelfde vooroordeel dat je paar pagina's terug al kunt lezen :)

zoals gezegd gaat ze haar best doen!
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:39:18 #215
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720665
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Wat denk jij nu? dat ze hier even aan de slag kan?
Dat denk ik ja. Moet ze dat zelf alleen ook denken en moet jij haar niet aanpraten dat ze hier toch niks kan vinden.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:39:24 #216
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99720668
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:38 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

het is maar 10x gezegd ofzo maar dat was puur situationeel mocht ze niet aan de bak komen.
Tsja... wie kaatst kan de bal verwachten. Als je nu gelijk aangegeven had dat ze een bachelor heeft dan zijn er op zich wel mogelijkheden voor haar bij de internationale bedrijven in de randstad.
Neerkomen wel!
pi_99720690
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:39 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat denk ik ja. Moet ze dat zelf alleen ook denken en moet jij haar niet aanpraten dat ze hier toch niks kan vinden.
Ok te gek. Heb je suggesties? :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:40:18 #218
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720711
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:38 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dat valt best tegen voor mensen uit die regionen want die hebben natuurlijk al een gigantisch vooroordeel en stempel op hun voorhoofd plakken. Datzelfde vooroordeel dat je paar pagina's terug al kunt lezen :)

Je deed dan ook in het begin van de discussie alsof ze niks anders kon dan ongeschoold werk.
pi_99720724
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:39 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Tsja... wie kaatst kan de bal verwachten. Als je nu gelijk aangegeven had dat ze een bachelor heeft dan zijn er op zich wel mogelijkheden voor haar bij de internationale bedrijven in de randstad.
Ja jij gaat er meteen vanuit dat ze dom is :) Veel mensen denk idd zo hoor, Thaise golddiggers, sletjes en barmeisjes en dat maakt het allemaal niet makkelijker tbh... Je bent iig niet de enige :)
pi_99720726
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:38 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dat valt best tegen voor mensen uit die regionen want die hebben natuurlijk al een gigantisch vooroordeel en stempel op hun voorhoofd plakken. Datzelfde vooroordeel dat je paar pagina's terug al kunt lezen :)

zoals gezegd gaat ze haar best doen!
Bullshit. Iemand met de juiste papieren kan altijd een goede baan vinden. Moet ze dat wel willen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:41:11 #221
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720763
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:39 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ok te gek. Heb je suggesties? :)
Hoe is haar Engels eigenlijk? Ik ga er even vanuit dat ze geen Nederlands spreekt?
pi_99720814
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:41 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hoe is haar Engels eigenlijk? Ik ga er even vanuit dat ze geen Nederlands spreekt?
Beter dan 90% van de Nederlanders want dat niveau is pas echt tragisch laag tbh :( Zelfs in Amsterdam was het niks :D En dat is toch een toeristische stad zou je denken :P

Haar Engels is gewoon goed. En ze leert nu zelfstandig Nederlands omdat ze t echt wilt leren.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:42:54 #223
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99720858
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:40 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ja jij gaat er meteen vanuit dat ze dom is :) Veel mensen denk idd zo hoor, Thaise golddiggers, sletjes en barmeisjes en dat maakt het allemaal niet makkelijker tbh... Je bent iig niet de enige :)
Eeuuuh, jij werkt dat behoorlijk in de hand met je opmerkingen over ongeschoold werk. Nogmaals; wie kaatst kan de bal verwachten.
Neerkomen wel!
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:43:30 #224
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720893
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:41 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Beter dan 90% van de Nederlanders want dat niveau is pas echt tragisch laag tbh :(

Haar Engels is gewoon goed.
Nou dan gaat ze toch op zoek naar bedrijven die zaken doen met die regionen (Thailand dus bijv.)? Het is nou niet alsof Nederland overstroomt van intelligente Thaise mensen die bijna vloeiend Engels spreken, dus er zal vast een fatsoenlijke baan te vinden zijn :)
pi_99720950
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:42 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Eeuuuh, jij werkt dat behoorlijk in de hand met je opmerkingen over ongeschoold werk. Nogmaals; wie kaatst kan de bal verwachten.
Trollen is soms net als een boomerang :(
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:45:00 #226
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99720982
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:44 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Trollen is soms net als een boomerang :(
Nou is het ineens trollen? Vrees het eigenlijk niet.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:45:30 #227
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99721008
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:44 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Trollen is soms net als een boomerang :(
Look who's talking, het moet verdomd niet gekker worden :')
Neerkomen wel!
pi_99721050
Maar ja ze leert nu dus vanuit haarzelf Nederlands want dat wil ze heel graag. En ze weet nog niet veel maar ze is bezig en haar uitspraak is echt goed. Dus niet "Sambal bij" niveau maar echt een goede uitspraak. Zo moet het ook want het fonetische gedeelte is gewoon de basis van het leren van een taal en daar wordt helaas bij de inburgering 0,0 moeite aan besteed :N Ik leer Thaise mensen in 5 minuten wat ze op die scholen nog niet in 4 jaar kunnen (op uitspraak gebied). Zij gaat echt goed klinken dat weet ik zeker! :)
pi_99721071
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als het is om de kosten te dekken, vind ik het prima.
Ik ben 21 jaar, werk fulltime als internet marketeer en heb ondanks mijn jonge leeftijd een modaal salaris. Niet omdat ik bijzonder ben, puur door veel en hard te werken. Ik spaar elke cent die ik opzij kan zetten, ik sta ingeschreven bij de woningbouw maar daar kom ik nog jaren niet aan de beurt. Ik betaal al mijn belastingen, mijn zorgtoeslag is door mijn salaris al gehalveerd.

Ik vind het schandalig dat wij al zo 2000 euro kwijt zijn aan wat papierwerk. Realiseer je wel, een MVV + VVR gaat puur om de vergunning, Het examen en alles staat daar nog buiten.

Mijn vriendin kan prima in haar levensonderhoud voorzien, voornamelijk omdat zij zelf werkt en daarnaast vanuit familie voldoende liquide middelen heeft om te studeren (Nederlands, Microsoft). Toch vind ik het schandalig dat de kosten zo hoog zijn. Er is geen duidelijk over de kosten, de prijs is van 50 euro in 2005 naar 1600 euro in 2011 gegaan. De term 'kostendekkend' wordt aangehaald, maar daar is geen gedegen onderzoek naar gedaan. Het is puur immigrantje pesten.

Ik vind het jammer. Ik zie hele rijke mensen om mij heen die klagen constant, want ze moeten wel elke 2 jaar een nieuwe auto kunnen kopen. En een starter, zoals ik, met een handicap' (buitenlandse partner) wordt door dit kabinet keihard aangepakt.

Jammer, ik heb niet op een van deze partijen gestemd dus ik neem het mezelf ook niet kwalijk. En het komt wel goed, dat zeker, maar frustrerend kan het zeker zijn.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:46:43 #230
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99721080
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:45 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Look who's talking, het moet verdomd niet gekker worden :')
O ik dacht dat SoraAoi bedoelde dat hij zelf trollde over dat zwart werken e.d.
pi_99721110
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O ik dacht dat SoraAoi bedoelde dat hij zelf trollde over dat zwart werken e.d.
Dat bedoelde ik ook. Wat denk jij dan, dat ik haar serieus vuilnis laat scheppen voor een habbekrats :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:48:10 #232
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99721152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:47 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook. Wat denk jij dan, dat ik haar serieus vuilnis laat scheppen voor een habbekrats :')
Ja, ik denk serieus dat jij je vriendin gaat laten zwart werken :)
pi_99721167
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:46 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Ik ben 21 jaar, werk fulltime als internet marketeer en heb ondanks mijn jonge leeftijd een modaal salaris. Niet omdat ik bijzonder ben, puur door veel en hard te werken. Ik spaar elke cent die ik opzij kan zetten, ik sta ingeschreven bij de woningbouw maar daar kom ik nog jaren niet aan de beurt. Ik betaal al mijn belastingen, mijn zorgtoeslag is door mijn salaris al gehalveerd.

Ik vind het schandalig dat wij al zo 2000 euro kwijt zijn aan wat papierwerk. Realiseer je wel, een MVV + VVR gaat puur om de vergunning, Het examen en alles staat daar nog buiten.

Mijn vriendin kan prima in haar levensonderhoud voorzien, voornamelijk omdat zij zelf werkt en daarnaast vanuit familie voldoende liquide middelen heeft om te studeren (Nederlands, Microsoft). Toch vind ik het schandalig dat de kosten zo hoog zijn. Er is geen duidelijk over de kosten, de prijs is van 50 euro in 2005 naar 1600 euro in 2011 gegaan. De term 'kostendekkend' wordt aangehaald, maar daar is geen gedegen onderzoek naar gedaan. Het is puur immigrantje pesten.

Ik vind het jammer. Ik zie hele rijke mensen om mij heen die klagen constant, want ze moeten wel elke 2 jaar een nieuwe auto kunnen kopen. En een starter, zoals ik, met een handicap' (buitenlandse partner) wordt door dit kabinet keihard aangepakt.

Jammer, ik heb niet op een van deze partijen gestemd dus ik neem het mezelf ook niet kwalijk. En het komt wel goed, dat zeker, maar frustrerend kan het zeker zijn.
Kan ik me goed voorstellen :) MIsschien wel een goed idee om alvast wat geld opzij te leggen als dat echt allemaal zo duur is :)

Ben het helemaal met je eens.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:49:03 #234
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99721191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:46 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Ik ben 21 jaar, werk fulltime als internet marketeer en heb ondanks mijn jonge leeftijd een modaal salaris. Niet omdat ik bijzonder ben, puur door veel en hard te werken. Ik spaar elke cent die ik opzij kan zetten, ik sta ingeschreven bij de woningbouw maar daar kom ik nog jaren niet aan de beurt. Ik betaal al mijn belastingen, mijn zorgtoeslag is door mijn salaris al gehalveerd.

Ik vind het schandalig dat wij al zo 2000 euro kwijt zijn aan wat papierwerk. Realiseer je wel, een MVV + VVR gaat puur om de vergunning, Het examen en alles staat daar nog buiten.

Mijn vriendin kan prima in haar levensonderhoud voorzien, voornamelijk omdat zij zelf werkt en daarnaast vanuit familie voldoende liquide middelen heeft om te studeren (Nederlands, Microsoft). Toch vind ik het schandalig dat de kosten zo hoog zijn. Er is geen duidelijk over de kosten, de prijs is van 50 euro in 2005 naar 1600 euro in 2011 gegaan. De term 'kostendekkend' wordt aangehaald, maar daar is geen gedegen onderzoek naar gedaan. Het is puur immigrantje pesten.

Ik vind het jammer. Ik zie hele rijke mensen om mij heen die klagen constant, want ze moeten wel elke 2 jaar een nieuwe auto kunnen kopen. En een starter, zoals ik, met een handicap' (buitenlandse partner) wordt door dit kabinet keihard aangepakt.

Jammer, ik heb niet op een van deze partijen gestemd dus ik neem het mezelf ook niet kwalijk. En het komt wel goed, dat zeker, maar frustrerend kan het zeker zijn.
Aan de ene kant snap ik je verhaal over de kosten wel. Aan de andere kant ook weer niet want wanneer je diezelfde kosten maakt om naar haar toe te gaan dan klaag je niet. In die zin zou ik nu ook gewoon dit accepteren onder het motto van "even slikken en weer doorgaan". Beschouw het als kosten om elkaar permanent te kunnen zien.
Neerkomen wel!
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:49:05 #235
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99721193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:48 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Kan ik me goed voorstellen :) MIsschien wel een goed idee om alvast wat geld opzij te leggen als dat echt allemaal zo duur is :)
Is ie al een tijd mee bezig volgens mij ;)
pi_99721212
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Aan de ene kant snap ik je verhaal over de kosten wel. Aan de andere kant ook weer niet want wanneer je diezelfde kosten maakt om naar haar toe te gaan dan klaag je niet. In die zin zou ik nu ook gewoon dit accepteren onder het motto van "even slikken en weer doorgaan". Beschouw het als kosten om elkaar permanent te kunnen zien.
Zo kun je het ook zien :) :Y
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:49:52 #237
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99721226
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Aan de ene kant snap ik je verhaal over de kosten wel. Aan de andere kant ook weer niet want wanneer je diezelfde kosten maakt om naar haar toe te gaan dan klaag je niet. In die zin zou ik nu ook gewoon dit accepteren onder het motto van "even slikken en weer doorgaan". Beschouw het als kosten om elkaar permanent te kunnen zien.
Probleem is m.i. wel dat je dit in één keer moet betalen en tickets over een hele tijd verdeeld zijn.
pi_99721229
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Is ie al een tijd mee bezig volgens mij ;)
Bedoelde mezelf excuus :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:49:56 #239
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99721231
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:47 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook. Wat denk jij dan, dat ik haar serieus vuilnis laat scheppen voor een habbekrats :')
ok, dan was het vanaf het begin voor jou dus een behoorlijke "backfire". waarom je dan zolang doorgaat is mij een raadsel.
Neerkomen wel!
pi_99721282
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

ok, dan was het vanaf het begin voor jou dus een behoorlijke "backfire". waarom je dan zolang doorgaat is mij een raadsel.
Mensen bleven toch happen :)
pi_99721305
Zijn er overigens ook internationale ziekenhuizen (eventueel gewoon afdelingen whatever) waar mensen Engels spreken in Nederland? Dat zou echt iets voor haar zijn met een Bachelor of nursing sciences en engels skills. Zelfs de doktoren waren slecht in Engels overigens... Behalve 1 nurse die in London gestudeerd had dan.. Ik vind het Engels niveau in Thailand nog beter dan in Nederland zo lijkt het wel....
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:53:13 #242
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99721363
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:51 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Mensen bleven toch happen :)
:')
Neerkomen wel!
pi_99721426
quote:
13s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:53 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

:')
:')
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:55:18 #244
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99721462
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:51 schreef SoraAoi het volgende:
Zijn er overigens ook internationale ziekenhuizen (eventueel gewoon afdelingen whatever) waar mensen Engels spreken in Nederlan
Engels zal in de meeste ziekenhuizen geen probleem zijn. Opleidingen in Nederland zijn tegenwoordig steeds meer Engelstalig en Nederlanders spreken over het algemeen sowieso wel aardig Engels (al dan niet met accent).
pi_99721621
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Engels zal in de meeste ziekenhuizen geen probleem zijn. Opleidingen in Nederland zijn tegenwoordig steeds meer Engelstalig en Nederlanders spreken over het algemeen sowieso wel aardig Engels (al dan niet met accent).
Ik vind dat best tegenvallen eigenlijk maar goed ik ben van de lichting "near native of het is niks" :)
Over het algemeen vind ik het vooral veel gestotter en soms handen en voetenwerk en zinsopbouwen waar je stijl van achterover slaat.. Maar als dat er is zou het mooi zijn voor haar in ieder geval want haar Engels is echt heel goed vind ik :)

Ik doelde dus meer op internationale afdelingen in Nederlandse ziekenhuizen (bijv in grotere steden)
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:01:34 #246
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99721758
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:58 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ik vind dat best tegenvallen eigenlijk maar goed ik ben van de lichting "near native of het is niks" :)
Over het algemeen vind ik het vooral veel gestotter en soms handen en voetenwerk.. Maar als dat er is zou het mooi zijn :)
Beetje overdreven, als mensen zich fatsoenlijk kunnen uitdrukken in een taal die niet hun moedertaal is vind ik het al prima. Daarbij, als ze toch Nederlands wil leren kan ze toch juist beter in een ziekenhuis werken waar mensen bijna geen Engels spreken? Dan leer je het het snelst.
pi_99721765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:40 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ja jij gaat er meteen vanuit dat ze dom is :) Veel mensen denk idd zo hoor, Thaise golddiggers, sletjes en barmeisjes en dat maakt het allemaal niet makkelijker tbh... Je bent iig niet de enige :)
ik denk eerder aan chicks with dicks...
pi_99721773
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:01 schreef OreO het volgende:

[..]

ik denk eerder aan chicks with dicks...
Dat is ook een klassieker idd :P
pi_99721901
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Beetje overdreven, als mensen zich fatsoenlijk kunnen uitdrukken in een taal die niet hun moedertaal is vind ik het al prima.
Dat blijkt dus zelfs een probleem te zijn. En dan ben je een arts.... En voor de vertaling van een document (dat ze moest opsturen aan haar reisverzekering) was er maar 1 vertaler aanwezig en hij MOEST het doen. Wat we terug kregen was een papier dat zo vol Engelse taalfouten zat dat je er spontaan een :') gezicht bij moest trekken... Nee dan vind ik het Engels niveau in Thailand stukken beter :)

quote:
Daarbij, als ze toch Nederlands wil leren kan ze toch juist beter in een ziekenhuis werken waar mensen bijna geen Engels spreken? Dan leer je het het snelst.
Dat klopt inderdaad maar Ik denk dat ze, als ze snel aan de bak wil wanneer het zo ver is, ze meer kans heeft in deze richting :) Nederlands leren gaat nog wel eventjes duren maar ze is er druk mee bezig :) Ik vind haar nu al beter spreken dan sommige andere allochtonen die hier al 15 jaar wonen ofzo :') Ik leer haar voornamelijk accent want op de verplichte Nederlandse taalscholen kunnen mensen zelfs na 4 jaar nog geen fatsoenlijke uu of ch uitspreken, iets wat ik Thaise mensen (of eigenlijk iedereen wel) in 5 minuten leer gok ik..

[ Bericht 1% gewijzigd door SoraAoi op 20-07-2011 21:22:18 ]
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:32:59 #250
351134 iphosis
Superdieren.
pi_99723523
Mijn vriendin gaat binnenkort voor een half jaar naar het buitenland.
Heb het er best moeilijk mee, ook veel getwijfeld, maar toch besloten er voor te gaan.

Nu ben ik vandaag de stad in geweest op zoek naar een leuk cadeautje.
Heb het geurtje wat ik droeg toen we elkaar leerden kennen voor haar gekocht en er moet nog even een knuffeltje bij. (om op te spuiten)

Ik denk dat dit wel een goede vraag is in dit topic: heeft iemand anders nog leuke en originele ideeën voor een cadeautje? In foto's word/is ze straks ruimschoots voorzien. :)
pi_99724143
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:32 schreef iphosis het volgende:
Mijn vriendin gaat binnenkort voor een half jaar naar het buitenland.
Heb het er best moeilijk mee, ook veel getwijfeld, maar toch besloten er voor te gaan.

Nu ben ik vandaag de stad in geweest op zoek naar een leuk cadeautje.
Heb het geurtje wat ik droeg toen we elkaar leerden kennen voor haar gekocht en er moet nog even een knuffeltje bij. (om op te spuiten)

Ik denk dat dit wel een goede vraag is in dit topic: heeft iemand anders nog leuke en originele ideeën voor een cadeautje? In foto's word/is ze straks ruimschoots voorzien. :)
'Foto's zouden eventueel ook nog via e-mail kunnen straks :) Ik vind dat ook altijd zo lastig :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:50:15 #252
351134 iphosis
Superdieren.
pi_99724536
Ja, en ik wil echt graag iets heel leuks geven.
En t liefst iets waarbij ze mij/ons niet vergeet natuurlijk.
Daar ben ik soms namelijk een beetje bang voor, niet dat dat gevoel een rationele basis heeft, het is er helaas gewoon.
pi_99724738
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:50 schreef iphosis het volgende:
Ja, en ik wil echt graag iets heel leuks geven.
En t liefst iets waarbij ze mij/ons niet vergeet natuurlijk.
Daar ben ik soms namelijk een beetje bang voor, niet dat dat gevoel een rationele basis heeft, het is er helaas gewoon.
Koop haar een ticket voor iets cools wanneer ze terug komt zodat ze TERUG MOET KOMEN en met jou iets leuks gaat doen :) Tickets voor de efteling of guus meeuwis in de ahoy of whatever.. :P
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:58:39 #254
351134 iphosis
Superdieren.
pi_99724996
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:54 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Koop haar een ticket voor iets cools wanneer ze terug komt zodat ze TERUG MOET KOMEN en met jou iets leuks gaat doen :) Tickets voor de efteling of guus meeuwis in de ahoy of whatever.. :P
Haha, laten we/zij daar nu net de afgelopen maand geweest zijn. O+
Ik heb nog zo'n 3 weken om er over na te denken, mocht er nog iets te binnen schieten dan hoor ik t graag.
pi_99727904
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Aan de ene kant snap ik je verhaal over de kosten wel. Aan de andere kant ook weer niet want wanneer je diezelfde kosten maakt om naar haar toe te gaan dan klaag je niet. In die zin zou ik nu ook gewoon dit accepteren onder het motto van "even slikken en weer doorgaan". Beschouw het als kosten om elkaar permanent te kunnen zien.
Eigenlijk komt mijn frustratie meer uit de algemene opinie.

'Een vriendin uit Rusland? Op mijn centen zeker!'

Terwijl wij alles betalen, van inburgeringscursus tot achterlijk hoge leges. Ik betaal zoals de meeste Nederlanders veel belasting. Als mijn vriendin hier komt dan gaat zij hier werken. Het zal wellicht even moeilijk zijn, maar ze is intelligent en ze is zelf voor 200% gemotiveerd. Ze wilt de taal van het land waarin ze woont vloeiend spreken en ze weet inmiddels meer over de Nederlandse cultuur dan mijzelf geloof ik.

De combinatie van hoge kosten (alles voor eigen rekening, de kosten voor het MVV van 1600 euro zijn minimaal 'ruim kostendekkend') + heel veel inzet om het hier te maken verdient soms gewoon iets meer respect.

Er zijn een heleboel Nederlands die denken dat iedereen hier in- en uitloopt en per direct een uitkering krijgt. Dus zal mijn vriendin ook wel zo zijn. En dat frustreert me, omdat dat niet zo is.
Het voelt heel vies en beschamend als iemand voordoet alsof hij / zij voor ons onderhoud betaald. Het is niet zo, dus alleen maar lachwekkend én heel denigrerend richting mijn vriendin.

Het komt goed, het is onze enige prioriteit. Ik erger me soms alleen over de vele meningen die er zijn over dit onderwerp. De mensen met de grootste mond hebben vaak de minste kennis.
pi_99728612
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:45 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Eigenlijk komt mijn frustratie meer uit de algemene opinie.

'Een vriendin uit Rusland? Op mijn centen zeker!'

Terwijl wij alles betalen, van inburgeringscursus tot achterlijk hoge leges. Ik betaal zoals de meeste Nederlanders veel belasting. Als mijn vriendin hier komt dan gaat zij hier werken. Het zal wellicht even moeilijk zijn, maar ze is intelligent en ze is zelf voor 200% gemotiveerd. Ze wilt de taal van het land waarin ze woont vloeiend spreken en ze weet inmiddels meer over de Nederlandse cultuur dan mijzelf geloof ik.

De combinatie van hoge kosten (alles voor eigen rekening, de kosten voor het MVV van 1600 euro zijn minimaal 'ruim kostendekkend') + heel veel inzet om het hier te maken verdient soms gewoon iets meer respect.

Er zijn een heleboel Nederlands die denken dat iedereen hier in- en uitloopt en per direct een uitkering krijgt. Dus zal mijn vriendin ook wel zo zijn. En dat frustreert me, omdat dat niet zo is.
Het voelt heel vies en beschamend als iemand voordoet alsof hij / zij voor ons onderhoud betaald. Het is niet zo, dus alleen maar lachwekkend én heel denigrerend richting mijn vriendin.

Het komt goed, het is onze enige prioriteit. Ik erger me soms alleen over de vele meningen die er zijn over dit onderwerp. De mensen met de grootste mond hebben vaak de minste kennis.
Helemaal mee eens. Je wilt niet weten wat mensen denken over mijn vriendin puur en alleen omdat ze thaise is :') _O_ Het zegt gewoon meer over de domheid en het bekrompen wereldbeeld van veel mensen in Nederland. Volslagen gebrek aan wereldbeeld en kennis van alles dat buiten Nederland valt :) Ook dat "Op mijn centen" zeker :')

Heb er sowieso niet veel mee tbh, mensen die zeggen dat mijn vriendin dom is zonder haar te kennen (echt zo een verheven gevoeltje, ik sta boven andere omdat ik uit Nederland kom) zullen mijn vrienden sowieso niet zijn of worden en bekrompen mensen laat ik gewoon liever links van me liggen :) Heb ik niet veel mee, jammer dat het er helaas best veel zijn blijkbaar :') Met russische mensen is dat dus idd ook zo (of indonesisch, of chinees, of pools of whatever)

[ Bericht 1% gewijzigd door SoraAoi op 20-07-2011 23:04:24 ]
pi_99729269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gewoon nog een keer sturen, want vermoedelijk zijn ze kwijt.
Gewoon nog een keer sturen is niet zo makkelijk, moet dan eerst weer mijn handtekening legaliseren en trouwens dit is al het 2e setje papieren die waren opgestuurd. Post daar is erg traag en onbetrouwbaar.

Trouwens wat een discussie erachteraan.
Even voor de goede orde in mijn geval betreft het gewoon een toeristenvisum om familie & vrienden op te zoeken en mij uiteraard. Mijn afrikaanse vriend wil namelijk absoluut niet in NL of ander europees land wonen. Zodra het van mijn kant mogelijk is emigreer ik daarheen.
pi_99729497
quote:
Het zegt gewoon meer over de domheid en het bekrompen wereldbeeld van veel mensen in Nederland.
1 van de reden dat ik liever zelf vertrek en hij niet hier wil wonen.
pi_99729906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:12 schreef eon68 het volgende:

[..]

1 van de reden dat ik liever zelf vertrek en hij niet hier wil wonen.
Een erg goede reden :) Laat maar weten hoe het gaat enzo altijd goed om te horen :)
pi_99730012
Het is niet alleen hier hoor. In Rusland heeft mijn vriendin ook ergernissen want zo'n Hollander rookt heel de dag wiet en het zijn hele kille, geld beluste mensen. Dat zijn ook domme vooroordelen die sommige Russen hebben.

Kortom, het is overal wat. Ik kan er alleen niet tegen als een andere Nederlander dit over mijn vriendin opmerkt.
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:22:03 #261
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99739111
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:08 schreef eon68 het volgende:

[..]

Gewoon nog een keer sturen is niet zo makkelijk, moet dan eerst weer mijn handtekening legaliseren en trouwens dit is al het 2e setje papieren die waren opgestuurd. Post daar is erg traag en onbetrouwbaar.

Trouwens wat een discussie erachteraan.
Even voor de goede orde in mijn geval betreft het gewoon een toeristenvisum om familie & vrienden op te zoeken en mij uiteraard. Mijn afrikaanse vriend wil namelijk absoluut niet in NL of ander europees land wonen. Zodra het van mijn kant mogelijk is emigreer ik daarheen.
Ik mag toch aannemen dat je voor dit soort documenten een koerier gebruikt? Zo ja, dan weet je ook wie er voor ontvangst getekend heeft op welke dag :)
Neerkomen wel!
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:32:11 #262
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99739338
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:22 schreef Alec690 het volgende:
Het is niet alleen hier hoor. In Rusland heeft mijn vriendin ook ergernissen want zo'n Hollander rookt heel de dag wiet en het zijn hele kille, geld beluste mensen. Dat zijn ook domme vooroordelen die sommige Russen hebben.

Kortom, het is overal wat. Ik kan er alleen niet tegen als een andere Nederlander dit over mijn vriendin opmerkt.
Nederlanders zijn natuurlijk over het algemeen, in vergelijking met buitenlanders, ook wel bot/kil en zuinig :P Dat wiet roken vind ik altijd wel grappig om te horen. M'n stiefzusje (Amerikaans) geloofde me eerst nooit toen ik zei dat ik überhaupt nog nooit gerookt had, laat staan wiet :D
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:34:32 #263
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99739388
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:12 schreef eon68 het volgende:

[..]

1 van de reden dat ik liever zelf vertrek en hij niet hier wil wonen.
Denk je niet dat ze in Afrika (weet niet welk land het is?) geen vooroordelen hebben over jou? Heb alle afleveringen van grenzeloos verliefd gezien, en bij de meisjes die naar Afrika gaan zie je eigenlijk elke keer weer dat ze zich doodergeren aan alle vooroordelen en aan hoe er de eerste tijd tegen hen gedaan wordt (uitschelden/naroepen e.d.).
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:36:16 #264
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99739447
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:50 schreef iphosis het volgende:
Ja, en ik wil echt graag iets heel leuks geven.
En t liefst iets waarbij ze mij/ons niet vergeet natuurlijk.
Daar ben ik soms namelijk een beetje bang voor, niet dat dat gevoel een rationele basis heeft, het is er helaas gewoon.
Ze vergeet je niet hoor ;) Ook niet als het lijkt alsof ze op een gegeven moment niet veel meer aan je denkt, want vergeet niet dat ze veel nieuwe ervaringen op doet als ze in het buitenland zit. Nieuwe omgeving, nieuwe vrienden etc.
pi_99751490
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Denk je niet dat ze in Afrika (weet niet welk land het is?) geen vooroordelen hebben over jou? Heb alle afleveringen van grenzeloos verliefd gezien, en bij de meisjes die naar Afrika gaan zie je eigenlijk elke keer weer dat ze zich doodergeren aan alle vooroordelen en aan hoe er de eerste tijd tegen hen gedaan wordt (uitschelden/naroepen e.d.).
Oh er zullen absoluut vooroordelen zijn, wat dat betreft maak ik mij geen illusies maar aan de andere kant zijn de mensen in het betreffende land (uit prive-overwegingen hou ik liever even voor mij welke) erg sociaal ingesteld. Ik als vriendin/vrouw van ... wordt met alle respect behandeld, ook als ik alleen over straat loop, nageroepen of uitgescholden worden is mij dan (nog) niet overkomen, dat zal vast in de toekomst nog wel een keer gebeuren maar waarschijnlijk niet als mijn vriend erbij is. Wel te maken gehad met corrupte politie (blank dus rijk!!).
pi_99752414
quote:
Ik mag toch aannemen dat je voor dit soort documenten een koerier gebruikt? Zo ja, dan weet je ook wie er voor ontvangst getekend heeft op welke dag :)
Nee niet via koerier, dat is naar dat land niet te betalen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:22:00 #267
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99785941
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:35 schreef eon68 het volgende:

[..]

Nee niet via koerier, dat is naar dat land niet te betalen.
Voor een tweede en misschien zelfs een derde keer alles laten legaliseren is duurder dan 1x een koerier. Mijn vader zegt altijd "goedkoop is duurkoop" en dat lijkt in deze situatie weer op te gaan.

Overigens zou ik als ik jou was eens een koerier bellen. Het valt vaak alleszins mee met de kosten. Ik maak er regelmatig gebruik van (over de hele wereld) en ben eigenlijk nog nooit echt geschrokken. Ik weet niet waar je naartoe stuurt maar met 100 euro kom je al een heel eind.
Neerkomen wel!
pi_99789084
100 euro om 1 brief te versturen vind ik een hoop geld. Iets wat niet echt op mijn rug groeit.

Gelukkig had ik kopietjes gemaakt van de formulieren. Deze heb ik gefaxed, ingescand en gemaild naar de ambassade aldaar met een brief erbij dat de originelen zijn opgestuurd maar niet aankomen en gevraagd of ze de aanvraag toch in behandeling willen nemen. Het is tenslotte maar een toeristenvisum. Gisteren is mijn vriend daar heen gegaan en hij moet maandag terugkomen.
Dus hopelijk goed nieuws op maandag.
pi_99809755
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:22 schreef Alec690 het volgende:
Het is niet alleen hier hoor. In Rusland heeft mijn vriendin ook ergernissen want zo'n Hollander rookt heel de dag wiet en het zijn hele kille, geld beluste mensen. Dat zijn ook domme vooroordelen die sommige Russen hebben.

Kortom, het is overal wat. Ik kan er alleen niet tegen als een andere Nederlander dit over mijn vriendin opmerkt.
Het gaat om 'in het algemeen' en 'wat meer dan gemiddeld'. Ik snap niet dat iedereen zich daar zo druk over maakt.

Ja, Nederlanders zijn relatief zakelijk in vergelijking met een hoop andere volken op deze wereld. Het ligt er ook wel een beetje aan wie het zegt. Iemand die wat van de wereld heeft gezien, kan zoiets wel staven met eigen ervaringen, maar de mening van een of andere plattelandbewoner die zijn/haar dorp niet uit is geweest, is natuurlijk niet serieus te nemen.
pi_99810489
We maken ons er inmiddels ook weinig druk om. Enkel alleen de extreme gevallen die er helaas ook zijn, die irriteren nog wel eens.

Ontopic!
Morgen mijn visumaanvraag versturen voor begin september. Twee keer eerder gedaan. De eerste keer ging goed, maar kreeg wel pas op de laatste dag mijn visum. De tweede keer (met een andere visumagency) ging wel lekker vlot.
pi_99810594
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:35 schreef eon68 het volgende:

[..]

Nee niet via koerier, dat is naar dat land niet te betalen.
Over welk land heb je het dan? De Pitcairn Eilanden ofzo?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 08:48:56 #272
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99829329
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:03 schreef eon68 het volgende:
100 euro om 1 brief te versturen vind ik een hoop geld. Iets wat niet echt op mijn rug groeit.

Ik betaal naar Cyprus maar ongeveer 7 euro. Dus misschien is het toch de moeite waard om de prijs een keer na te vragen voor een volgende keer.
pi_99830144
quote: Over welk land heb je het dan? De Pitcairn Eilanden ofzo?

Heb je lang moeten zoeken naar zo'n afgelegen plekje van de wereld ? Ik heb al eerder gezegd dat het een Afrikaans land is en niet de meest bekende.

quote: Ik betaal naar Cyprus maar ongeveer 7 euro.

Cypres valt onder Europa, versturen naar een Afrikaans land is een stukje lastiger en ik ben mij echt wel bewust van de prijzen. Via een koeriersdienst ben je echt over de 100 euro kwijt voor 1 brief (tot 500gr). Dus ik heb het gewoon met de post verstuurd, wat normaal gesproken gewoon aankomt.
A.s maandag horen wij of ze genoegen nemen met de gekopieerde gefaxte formulieren. Zo niet dan zal ik ze toch opnieuw moeten verzenden. Misschien dat ik het rechtstreeks naar de ambassade of via de ambassade moet versturen.
pi_99830284
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:51 schreef eon68 het volgende:
quote: Over welk land heb je het dan? De Pitcairn Eilanden ofzo?

Heb je lang moeten zoeken naar zo'n afgelegen plekje van de wereld ? Ik heb al eerder gezegd dat het een Afrikaans land is en niet de meest bekende.


Nee, Pitcairn is algemeen bekend als meest van de meest afgelegen plekjes van de wereld.

Libië zal bv. DHL nu geen pakjes bezorgen, maar de rest van Afrika voor een pakje dat niet veel weegt voor max. 150 euro toch wel te doen?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:41:55 #275
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_99831032
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:51 schreef eon68 het volgende:
quote: Over welk land heb je het dan? De Pitcairn Eilanden ofzo?

Heb je lang moeten zoeken naar zo'n afgelegen plekje van de wereld ? Ik heb al eerder gezegd dat het een Afrikaans land is en niet de meest bekende.

quote: Ik betaal naar Cyprus maar ongeveer 7 euro.

Cypres valt onder Europa, versturen naar een Afrikaans land is een stukje lastiger en ik ben mij echt wel bewust van de prijzen. Via een koeriersdienst ben je echt over de 100 euro kwijt voor 1 brief (tot 500gr). Dus ik heb het gewoon met de post verstuurd, wat normaal gesproken gewoon aankomt.
A.s maandag horen wij of ze genoegen nemen met de gekopieerde gefaxte formulieren. Zo niet dan zal ik ze toch opnieuw moeten verzenden. Misschien dat ik het rechtstreeks naar de ambassade of via de ambassade moet versturen.
Ik krijg met regelmaat uit die hoek van de wereld documenten toegezonden. Kosten zijn ongeveer 65 USD voor 20-30 A4-tjes. Andersom wanneer ik het stuur is het zo dat mij ongeveer 75 Euro kost. Zo, nu jij, wat zijn de echte kosten of heb je je wat laten vertellen zonder het te controleren?

Echt, ik snap dit soort dingen niet. Als je wilt dat het goed gaat dan ga je toch niet vertrouwen op de post. In West Europa gaat het nog wel maar wanneer je post naar Afrika stuurt duurt het flink langer en dan ga je er nog maar vanuit dat het aankomt...
Neerkomen wel!
pi_99831082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:41 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Ik krijg met regelmaat uit die hoek van de wereld documenten toegezonden. Kosten zijn ongeveer 65 USD voor 20-30 A4-tjes. Andersom wanneer ik het stuur is het zo dat mij ongeveer 75 Euro kost. Zo, nu jij, wat zijn de echte kosten of heb je je wat laten vertellen zonder het te controleren?

Echt, ik snap dit soort dingen niet. Als je wilt dat het goed gaat dan ga je toch niet vertrouwen op de post. In West Europa gaat het nog wel maar wanneer je post naar Afrika stuurt duurt het flink langer en dan ga je er nog maar vanuit dat het aankomt...
Belangrijke documenten moet je inderdaad niet via de gewone post versturen, maar aangetekend of via een koerier. Voor die paar tientjes moet je niet gaan tobben. Het gaat vaak om gelegaliseerde documenten en als die niet aankomen dan moet je weer opnieuw alle stempeltjes e.d. halen.

Een internationale relatie kost gewoon geld. Telefoonkosten, reiskosten om elkaar te bezoeken, de papierwinkel, etc... Kun je dat financieel niet dragen, dan moet je er m.i. niet aan beginnen.
pi_99831485
Misschien heb ik de fout gemaakt om te geloven dat een gewone brief wel zou aankomen maar dat is gebeurd en kan ik niets meer aan veranderen. Het is nu eenmaal zo dat de post in betreffend land nu eenmaal erg traag is en die brief kan gewoon op de stapel liggen en pas over een week aan de beurt zijn. Laat ik eerst maar volgende week afwachten wat ze bij de ambassade zeggen.

quote Een internationale relatie kost gewoon geld. Telefoonkosten, reiskosten om elkaar te bezoeken, de papierwinkel, etc... Kun je dat financieel niet dragen, dan moet je er m.i. niet aan beginnen.
Mag ik niet verliefd worden op iemand in een ver land omdat ik nu geen geld hebt?
pi_99831717
Ik zeg niet dat dat niet mag. Ik zeg alleen dat het behoorlijk wat geld kost en dat je je dat wel moet beseffen. Daarnaast zijn verliefd zijn en een relatie beginnen twee heel verschillende dingen.
pi_99832298
Wij hebben het regelmatig getest. (gewone even een leuk briefje, kaartje, foto, etc.)

Utrecht - Moskou
Moskou - Utrecht

Via gewone post komt het in 50% van de gevallen aan, het zij soms flink vertraagd. Volgens het postkantoor duurt het ongeveer 2 weken. De keren dat het aankwam had het toch al vaak meer dan een maand geduurd.

Eind dit jaar moet mijn vriendin een aantal gelegaliseerde documenten mijn kant op sturen. Never nooit dat we dat gaan doen via de normale post. Een familielid die toevallig deze kant op komt neemt het mee en anders via DHL. Voor Rusland kost dat ongeveer ¤70,- tegenover ¤10,- bij de gewone post. Geen probleem, als het maar aankomt.
pi_99841250
had ook eens kaartje opgestuurd naar finland. kaartje koste me 13euro en verzenden koste me 20.
moet wel vertellen dat het kaartje wel zeker een meter groot was :P
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:25:00 #281
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_99843935
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:26 schreef redboyke het volgende:
had ook eens kaartje opgestuurd naar finland. kaartje koste me 13euro en verzenden koste me 20.
moet wel vertellen dat het kaartje wel zeker een meter groot was :P
:D Wel leuk om zoiets te ontvangen natuurlijk :P
pi_99966609
Nog 5,5 week... :(
pi_99970527
Nog 5,5 week voor je naar Moskou gaat toch waarom deze dan
quote:
:(
Ik heb gister inmiddels gesproken met de ambassade en ze gaan accoord met de gefaxte kopietjes van de uitnodigingspapieren...dus voor mij een :-)
pi_99970787
Vind het erg knap hoe jullie het allemaal doen. Mijn vriend zit voor een paar weken Zweden en van mij mag hij wel terug komen.. Is zo stil in huis zo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_99972788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:12 schreef eon68 het volgende:
Nog 5,5 week voor je naar Moskou gaat toch waarom deze dan

[..]

Ik heb gister inmiddels gesproken met de ambassade en ze gaan accoord met de gefaxte kopietjes van de uitnodigingspapieren...dus voor mij een :-)
Omdat we al samen 6 weken niet samen zijn + nog 5,5 week te gaan. Zo lang hebben we zelden moeten wachten... Maar je hebt gelijk, het komt vanzelf.

Visumaanvraag is alweer verstuurd. :)

Nice van de ambassade trouwens! Feli!
pi_99992543
Ook wij al 6 weken niet bij elkaar dus ik weet wat je voelt. Nog even volhouden !!
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:53:22 #287
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_99997533
Mijn naam kan uit de OP verwijderd worden. We zijn er zo'n 3-4 maanden geleden mee gestopt.

Het was een leuke tijd, maar ik ben an sich niet droevig om het feit dat het nu voorbij is. Zelf kon ik de afstand wel aan, maar voor haar was het zichtbaar lastiger. Daarnaast bleken de cultuurverschillen (ze is Aziatisch) en "world views" toch te verschillend te zijn. Zij is erg materialistisch en dat kwam ook duidelijk tot uiting in de relatie, terwijl ik dat juist totaal niet ben. En zo waren er nog wel meer dingen.

Jammer, maar ik ben dankbaar voor de ervaringen en ga met opgeheven hoofd verder :) Zal hier nog regelmatig lurken.

@Alec690: Echt tof om te zien dat jullie droom steeds dichterbij komt! :)
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_100020062
Op welke manier kwam dat tot uiting in jullie relatie, Samsonneke?
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:00:28 #289
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_100045771
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 21:10 schreef Halcon het volgende:
Op welke manier kwam dat tot uiting in jullie relatie, Samsonneke?
Het materialisme, bedoel je?

Allereerst voelde ze zich soms verheven boven mij, aangezien zij geneeskunde studeert en ik "slechts" biologie. Door haar ouders is het er nogal in geramd dat ze met een dokter dan wel advocaat haar toekomst moet delen. Verder vond ze het ook een groot nadeel dat er geen advocaat of dokter in mijn familie zit, iets wat ze me ook regelmatig liet weten.

Dat vond ik erg verwerpelijk, zeker gezien het feit dat mijn ouders erg gastvrij voor haar waren en indirect ook veel gedaan hebben voor onze relatie. Ze was wel heel vriendelijk en positief over ze, maar de familie was "te laag" opgeleid (vrijwel allemaal universitair, daar niet van, maar goed). Oftewel, geld en macht is het belangrijkste en ware liefde komt op nummer twee. Persoonlijk vind ik dit een slechte instelling waar je mijn inziens niet gelukkig van wordt, maar dat is klaarblijkelijk een cultuurverschil. Jammer alleen dat ze dat niet aan het begin van de relatie zei, maar pas na meer dan een jaar.

Leuk detail om erbij te vertellen is dat ik geprobeerd heb bij haar in Duitsland aan de universiteit te studeren. Mijn Duits heb ik van A2 naar C1 opgekrikt, verscheidene taaltoetsen moeten maken en tot slot moest ik uitgebreide documentatie inleveren bij de desbetreffende universiteit. Dit laatste vond ik moeilijk, omdat mijn Duits nog zeker niet perfect was en derhalve kon ik haar hulp goed gebruiken.

Helpen deed ze zeker, maar achteraf zei ze vaak dat ze zich irriteerde aan het feit dat ze zoveel moest helpen. Granted, ze deed veel voor me. Mijn argumentatie dat het voor ons beiden is, zij de taal vloeiend spreekt en ik het grotendeels voor haar en ons doe, werd echter weggewuifd met de woorden "irresponsible" en "careless". Dat was eigenlijk het moment waarop ik sterke twijfels kreeg of ik wel hiermee door moest gaan.

En zo waren er nog wel meer dingen die de emmer deden doen overlopen. Ze heeft bijvoorbeeld een erg kort lontje en schreeuwde regelmatig tegen me om de kleinste dingen. En dan bedoel ik écht luttele dingen. Daartegenover ben ik juist een persoon die nooit schreeuwt, kalm is en zijn emoties (te) goed in bedwang houdt. Dan krop je dingen op en dan is dit misschien niet de gezondste combinatie die een relatie kan hebben.

Verder was geld een probleem voor haar, ook al had ze netto een hoger inkomen dan ik. Zij is in totaal drie keer bij mij geweest, ik veertien keer bij haar. Dat vond ik overigens totaal niet erg, want ik ben echt dol op reizen en het was telkens weer iets waar ik naar uitkeek. Daarnaast was ik ook gewoon flexibeler qua tijd. Ook deelden we de reiskosten, zij het niet helemaal eerlijk (meestal 25%/75%), maar ook daar had ik verder niet heel veel problemen mee.

Enfin, nu laat ik het wel klinken alsof ze een slecht persoon is. Dat is natuurlijk niet zo. Ze heeft heel veel voor mij betekend gedurende die anderhalf jaar en ik ben echt ontzettend dankbaar voor al die mooie herinneringen. We zijn achteraf gezien echter niet voor elkaar weggelegd, wat meteen ook de reden voor onze break-up is.

Niet alles heeft met jouw vraag naar materialisme te maken, maar het voelde goed om even de belangrijkste punten van me af geschreven te hebben :)
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_100059058
Zoiets is te begrijpen als zij bijvoorbeeld geneeskunde zou sturen en jij hebt een MBO diploma. Wellicht is dat voor Nederlanders moeilijk te begrijpen, maar in veel landen denkt men toch nog in bepaalde klassen. Er zijn zelfs landen, zoals Colombia, waar ze indelingen hebben gemaakt, zodat iedereen van iedereen kan weten tot welke klasse diegene behoort, Met je familie wordt je geboren, die heb je ook niet zelf uitgekozen en jouw invloed op de beroepen van jouw familie is grenzend aan nihil. Geen goede basis voor een relatie inderdaad.

Nogmaals, zoiets valt te begrijpen als zij universitair opgeleid is en jouw familie zou bestaan uit stratenmakers. Dan is het nog redelijk respectloos, want de straten waar zij overheen rijdt, moeten ook door iemand gemaakt worden, maar er valt dan iets voor te zeggen. Is niet het geval, dus het zal de arrogantie van mevrouw zijn die haar op deze manier doet denken. Geld is wel belangrijk natuurlijk, maar we hebben het hier over universitair opgeleiden. Dan hoef je normaliter niet bang te zijn dat je aan het eind van de maand geen dubbeltje hebt om je kont te krabben.

Ze zou het zelf toch ook waarderen als jij haar zou helpen bij het leren van Nederlands? Neem aan dat je gewoon je best hebt gedaan. Is er dan iemand in huis die kan helpen, dan is het logisch dat diegene af en toe meehelpt.

Tja, been there, done that. Heb het zelf dus ook meegemaakt. In Nederland gaat het erom wat je zegt, in veel andere landen gaat het erom met welke toon je het zegt. Heb ook wel gemerkt dat veel dingen pas landen als je het schreeuwend zegt. Is uiteraard niet de manier waarop je zou moeten willen discussiëren. Toch wel jammer dat mevrouw zich enerzijds boven iedereen verheven voelt, maar anderzijds discussies meent te moeten "winnen" door te schreeuwen. Helemaal als het dan ook nog eens om triviale zaken gaat.

Mijn geld is mijn geld, jouw geld is ons geld. Zoiets? :{ 14 om 3 is een scheve verhouding. Vaak komt dat omdat buitenlandse partners niet veel te makken hebben, maar daar lijkt hier geen sprake van te zijn. Dit lijkt me 'n druppeltje dat de emmer over deed lopen.

Niet alles zal slecht zijn aan haar, anders was je er nooit een relatie mee begonnen, maar de balans is helaas wat de verkeerde kant opgeslagen. Dan kun je er beter mee stoppen, want iemand veranderen kost tijd en lukt meestal niet.
pi_100301024
mijn vriendin is pas 2,5 weken weg, maar omdat ze m'n eerste serieuze relatie is, en we ook pas een anderhalve maand wat hebben is het gemis toch vrij groot. kom ik mezelf toch tegen, supernuchter figuur dat ik normaal gesproken altijd ben :p nog maar 2 weekjes wachten gelukkig

test voor januari, wanneer ze 6 maanden weggaat. taai hoor, als ik de verhalen hier zo lees ;) leuk topic!
pi_100308071
Mijn eerste long distance relatie was met een leuke Colombiaanse meid, maar na een paar maanden begon mij op te vallen dat ze zich vreemd gedroeg en begon ik argwaan te krijgen dat ze mij misschien alleen wil gebruiken om een betere toekomst te krijgen of voor drugs smokkel ofzo. Dus heb de relatie toen verbroken.

En toen ontmoete ik Cristina uit Canada in een online 3D chat programma. We zijn nu ruim 2 jaar samen en nog steeds super verliefd op elkaar en hebben vlinders in onzo buik als we chatten met de webcam. Chatten met webcam doen we niet al te vaak dus dan blijft het speciaal.
Had plannen om een jaar geleden rond deze tijd haar te gaan ontmoeten, maar door die crisis en alles ben ik mijn baan kwijt geraakt en ben diep in de problemen gekomen financieel gezien. Dus die ontmoeting kon helaas niet doorgaan. Ook zij heeft momenteel niet genoeg geld voor een trip naar Nederland, dus we hebben elkaar nog niet in het echt ontmoet helaas.
Maar we hebben elkaar wel geroken. We hebben namelijk een T-shirt een dag gedragen en die naar elkaar toegestuurd. Dat is trouwens echt een aanrader voor de mensen met een lange aftand relatie die elkaar nog niet ontmoet hebben.

Ik zelf had niet gedacht dat ik sterk genoeg zou zijn om een lange afstandsrelatie vol te kunnen houden, want er zijn maar weinig mensen die dit kunnen. Het enige wat vervelend is, is het tijdsverschil van 6 uur en het gemis van lichamelijk contact. Ik mis het samen op de bank zitten, mijn armen om haar heen. Of het simpele hand in hand lopen door de stad.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 11:40:30 #293
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100308196
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:53 schreef Samsonneke het volgende:
Mijn naam kan uit de OP verwijderd worden. We zijn er zo'n 3-4 maanden geleden mee gestopt.

Het was een leuke tijd, maar ik ben an sich niet droevig om het feit dat het nu voorbij is. Zelf kon ik de afstand wel aan, maar voor haar was het zichtbaar lastiger. Daarnaast bleken de cultuurverschillen (ze is Aziatisch) en "world views" toch te verschillend te zijn. Zij is erg materialistisch en dat kwam ook duidelijk tot uiting in de relatie, terwijl ik dat juist totaal niet ben. En zo waren er nog wel meer dingen.

Jammer, maar ik ben dankbaar voor de ervaringen en ga met opgeheven hoofd verder :) Zal hier nog regelmatig lurken.

@Alec690: Echt tof om te zien dat jullie droom steeds dichterbij komt! :)
Jammer dat het zo geëindigd is, en helemaal jammer dat ze pas zo laat haar ware aard liet zien eigenlijk. Maar gelukkig hebben jullie wel een leuke tijd gehad :) En je bent weer een ervaring rijker natuurlijk.
pi_100322587
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 11:36 schreef Zerachiel het volgende:
Mijn eerste long distance relatie was met een leuke Colombiaanse meid, maar na een paar maanden begon mij op te vallen dat ze zich vreemd gedroeg en begon ik argwaan te krijgen dat ze mij misschien alleen wil gebruiken om een betere toekomst te krijgen of voor drugs smokkel ofzo. Dus heb de relatie toen verbroken.

En toen ontmoete ik Cristina uit Canada in een online 3D chat programma. We zijn nu ruim 2 jaar samen en nog steeds super verliefd op elkaar en hebben vlinders in onzo buik als we chatten met de webcam. Chatten met webcam doen we niet al te vaak dus dan blijft het speciaal.
Had plannen om een jaar geleden rond deze tijd haar te gaan ontmoeten, maar door die crisis en alles ben ik mijn baan kwijt geraakt en ben diep in de problemen gekomen financieel gezien. Dus die ontmoeting kon helaas niet doorgaan. Ook zij heeft momenteel niet genoeg geld voor een trip naar Nederland, dus we hebben elkaar nog niet in het echt ontmoet helaas.
Maar we hebben elkaar wel geroken. We hebben namelijk een T-shirt een dag gedragen en die naar elkaar toegestuurd. Dat is trouwens echt een aanrader voor de mensen met een lange aftand relatie die elkaar nog niet ontmoet hebben.

Ik zelf had niet gedacht dat ik sterk genoeg zou zijn om een lange afstandsrelatie vol te kunnen houden, want er zijn maar weinig mensen die dit kunnen. Het enige wat vervelend is, is het tijdsverschil van 6 uur en het gemis van lichamelijk contact. Ik mis het samen op de bank zitten, mijn armen om haar heen. Of het simpele hand in hand lopen door de stad.
Als ik het goed heb begrepen, dan hebben jullie elkaar nog niet gezien?
pi_100324254
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen, dan hebben jullie elkaar nog niet gezien?
Beetje vreemd inderdaad.
pi_100324535
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:42 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Beetje vreemd inderdaad.
Vooral dat je dan de stelling poneert dat je een relatie met een lange afstand kunt handlen. Dat weet je immers helemaal nog niet. Je moet elkaar nog ontmoeten, dat moet nog klikken, je moet het dan nog maar eens in stand zien te houden en eens zal, als je met elkaar verder wilt, iemand de stap over de oceaan moeten maken en ook dan moet je het nog maar eens vol zien te houden. Het lijkt me verstandig als we verder praten als zij aan deze kant van de oceaan zit of hij aan haar kant van de oceaan.
pi_100384439
Ok, denk dat ik op een verkeerd forum beland ben, die bedoeld is voor mensen die te dom zijn voor een opleiding. Het is erg duidelijk dat jullie totaal geen verstand hebben van wat een lange afstand relatie inhoud.
En als jij niet kan begrijpen dat je ook verliefd kan worden op iemand via het internet dan zie ik totaal geen rede waarom ik nog met jou wilt praten.
Ik ga wel op zoek naar een beter forum met mensen die dit wel kunnen begrijpen en ook een stuk vriendelijker zijn, want jou post was zeer respectloos.
En om jou wat slimmer te maken zal ik je het volgende meegeven. In een ontmoeting met een potentiele partner is geur de belangrijkste factor. En dat hebben we opgelost door elkaar een T-shirt te sturen die we gedragen hebben.
pi_100398742
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 09:29 schreef Zerachiel het volgende:
Ok, denk dat ik op een verkeerd forum beland ben, die bedoeld is voor mensen die te dom zijn voor een opleiding. Het is erg duidelijk dat jullie totaal geen verstand hebben van wat een lange afstand relatie inhoud.
En als jij niet kan begrijpen dat je ook verliefd kan worden op iemand via het internet dan zie ik totaal geen rede waarom ik nog met jou wilt praten.
Ik ga wel op zoek naar een beter forum met mensen die dit wel kunnen begrijpen en ook een stuk vriendelijker zijn, want jou post was zeer respectloos.
En om jou wat slimmer te maken zal ik je het volgende meegeven. In een ontmoeting met een potentiele partner is geur de belangrijkste factor. En dat hebben we opgelost door elkaar een T-shirt te sturen die we gedragen hebben.
Goed, veel plezier op het forum waar mensen een chatrelatie wel verwarren met een echte relatie. Waarom ook al dat gezeur hier over dure vliegtickets om elkaar twee weken te kunnen zien en huis en haard opgeven om bij elkaar te kunnen wonen? Is allemaal nergens voor nodig. Je gaat gewoon lekker een dagje zweten in een shirtje en dan stuur je dat shirtje op. :W
pi_100401390


Even een update:

Ik heb hem nu 2 keer ontmoet en wij zijn helemaal in de wolken. We merken dat communicieren niet altijd ideaal is via het internet. We hebben regelmatig hevige discussies en merken het cultuur verschil heel erg ( vb. daar is alles relaxed en op z'n gemakje, en hier zijn wij altijd bezig met iets ).

Na mijn laatste bezoek is het voor hem duidelijk. Hij wil naar mij verhuizen. Eerst zou hij in Juli komen, maar hij moet nog een missie volstaan in het leger. De planningen zijn nu begin september, maar ik heb alle tijd. Hij wil het liefst de volgende dag al hier zijn, maar ik vind het belangrijker dat hij niet te snel beslissingen maakt. Zal jullie bijpraten als hij hier inmiddels is...
Sappig !!
pi_100406984
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:54 schreef Loontjah het volgende:
[ afbeelding ]

Even een update:

Ik heb hem nu 2 keer ontmoet en wij zijn helemaal in de wolken. We merken dat communicieren niet altijd ideaal is via het internet. We hebben regelmatig hevige discussies en merken het cultuur verschil heel erg ( vb. daar is alles relaxed en op z'n gemakje, en hier zijn wij altijd bezig met iets ).

Na mijn laatste bezoek is het voor hem duidelijk. Hij wil naar mij verhuizen. Eerst zou hij in Juli komen, maar hij moet nog een missie volstaan in het leger. De planningen zijn nu begin september, maar ik heb alle tijd. Hij wil het liefst de volgende dag al hier zijn, maar ik vind het belangrijker dat hij niet te snel beslissingen maakt. Zal jullie bijpraten als hij hier inmiddels is...
Goed om te horen inderdaad! Hou ons op de hoogte.

Over een kleine 4 weken ben ik in Moskou... daagjes tellen. :)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 6 augustus 2011 @ 23:48:35 #301
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_100407615
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:42 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Beetje vreemd inderdaad.
Mijn vriendin en ik zien het "begin" van de relatie als ongeveer 3 en een halve maand voordat ik daadwerkelijk naar Brazilië ging en we hadden het dus al over een relatie voordat we elkaar echt ontmoet hadden :+

Nou ja, we zijn nu ruim 2 jaar verder ^O^ w/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')