abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2011 @ 02:29:36 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_96873040
quote:
9s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:09 schreef Remqo het volgende:
Ik doe niet meer mee.
Zij heeft het te druk met studie, waardoor we elkaar weinig spreken en in het weekend willen we toch eigen ding kunnen doen. In de laatste 2 maanden is het gigantisch verwaterd omdat we elkaar weinig spraken, Dus we hebben besloten om er een punt achter te zetten.
Ben er erg kapot van, het leek een sprookje in het begin en ruim 2 jaar verder is kaarsje uitgedoofd.
Wat jammer om te horen.. Hopelijk hebben jullie al met al wel een leuke tijd gehad samen.
Sterkte in ieder geval!
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2011 @ 15:20:03 #32
88815 The_Emotion
98.3
pi_96887990
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2011 02:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat jammer om te horen.. Hopelijk hebben jullie al met al wel een leuke tijd gehad samen.
Sterkte in ieder geval!
De tijden dat we samen waren, waren leuk en geweldig. We hebben mooie herinneringen samen.
Laatst hebben we elkaar nog gesproken en wat dingen uitgepraat en tot een goed einde gebracht.
We kunnen elkaar echt in de ogen kijken en mochten we elkaar ooit eens opzoeken, dan staat de deur in ieder geval open. :)
Ik voel me in ieder geval een stuk beter dan vorige week
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:43:38 #33
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_97237520
Ik ben net een week terug uit Griekenland en voel de kriebels al. Hij beseft nu dat hij echt met mij verder wil en wil zo snel mogelijk naar Nederland komen. Alleen we moeten nu wel voor werk zorgen. Hier ben ik bang voor. Wie wil nou een buitenlander die maar engels spreekt.

Bij het IMD zeggen ze dat hij zo gauw mogelijk een contract van 6 maanden moet hebben, en een salaris van min. 550 bruto, maar ik zie dat niet gebeuren. Zeker niet in deze tijden. Het mag dus niet een uitzendkracht zijn.

Ik ben erg bang dat hij nooit aan de bak kan. Zijn er uberhaupt mogelijkheden voor een Griek zonder diploma's (alleen lichte trauma van jarenlange militair zijn), alleen engels/grieks sprekend.
Hij wil vanalles doen en is erg gemotiveerd, alleen als het maar niks met dieren doden te maken heeft (slachter ofzo)..
Sappig !!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:58:26 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_97237947
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:43 schreef Loontjah het volgende:
Ik ben net een week terug uit Griekenland en voel de kriebels al. Hij beseft nu dat hij echt met mij verder wil en wil zo snel mogelijk naar Nederland komen. Alleen we moeten nu wel voor werk zorgen. Hier ben ik bang voor. Wie wil nou een buitenlander die maar engels spreekt.

Bij het IMD zeggen ze dat hij zo gauw mogelijk een contract van 6 maanden moet hebben, en een salaris van min. 550 bruto, maar ik zie dat niet gebeuren. Zeker niet in deze tijden. Het mag dus niet een uitzendkracht zijn.

Ik ben erg bang dat hij nooit aan de bak kan. Zijn er uberhaupt mogelijkheden voor een Griek zonder diploma's (alleen lichte trauma van jarenlange militair zijn), alleen engels/grieks sprekend.
Hij wil vanalles doen en is erg gemotiveerd, alleen als het maar niks met dieren doden te maken heeft (slachter ofzo)..

Ik weet niet hoe goed zijn Engels is, maar is vertaler o.i.d. geen optie?
pi_97237980
quote:

Zonder diploma's kom je in Nederland nergens aan de bak... Het Engels spreken is niet eens een probleem hier. Hij is Grieks, wellicht een baantje in een restaurant iets voor hem? In de keuken. Genoeg Grieken hier met een restaurant in Nederland, vriendjespolitiek moet je het van hebben.
Doe eens lief!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:09:03 #36
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_97238279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe goed zijn Engels is, maar is vertaler o.i.d. geen optie?
Is matig-goed, maar in geschrift wel wat slechter. Hij schrijft spreektaal op.

quote:
Zonder diploma's kom je in Nederland nergens aan de bak... Het Engels spreken is niet eens een probleem hier. Hij is Grieks, wellicht een baantje in een restaurant iets voor hem? In de keuken. Genoeg Grieken hier met een restaurant in Nederland, vriendjespolitiek moet je het van hebben.
Zat ik inderdaad ook al aan te denken, al is het maar een fabriek of in landbouw. Al is het maar IETS..
Sappig !!
pi_97238451
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:09 schreef Loontjah het volgende:

[..]

Is matig-goed, maar in geschrift wel wat slechter. Hij schrijft spreektaal op.

[..]

Zat ik inderdaad ook al aan te denken, al is het maar een fabriek of in landbouw. Al is het maar IETS..
Ik zou eerst plekken proberen waar hij Grieks kan spreken, om vanuit daar ook Nederlands te leren en zich enigzins thuis te voelen in een heel andere cultuur (ook dat moet je niet onderschatten)
Doe eens lief!
pi_97238506
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2011 00:22 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Ik heb hier niks te zoeken - kwam alleen maar even lurken - maar dit moet ik toch even kwijt: Wat ontzettend lief! O+ zo'n opmerkelijk verhaal, ook - hoe zoiets simpels als een gesprekje op Omegle op zoiets uit kan lopen :)
Ja echt, stel dat ik 2 seconde later op disconnect had geklikt, dan zou ik haar nooit hebben ontmoet. Best wel scary, maar aan de andere kant, geeft het je wel de gevoel dat ze de ware is :@ O+

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:02 schreef minibeer het volgende:
[..]
dude, wat de fuck, wat een verhaal :P
Het klinkt inderdaad ongeloofwaardig, maar ik vind het zelf wel iets speciaal, al hoewel er veel geintjes over gemaakt word, wat ik wel kan begrijpen :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:17:26 #39
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97238545
quote:

IMD?? IND bedoel je zeker.

Hoe oud is je Griek? ;) Het handigst lijkt mij (maar dat ligt ook aan zijn leeftijd) om een leer-werk baan ergens te vinden. Dus waar hij gelijk een opleiding krijgt en gelijk verdient.
Maar daar moet hij eerst wel Nederlands voor kennen natuurlijk.

Dus misschien eerst "simpel" werk doen, snel Nederlands leren en dan zo'n opleiding "leren+werken".
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:22:28 #40
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_97238712
IND ja, mijn opleiding heet IMD, had ik even verkeerd getikt ja.

Zoals ik al zeg staat hij voor alles open, en wil hij vanalles leren alleen hij wil wel geld om te kunnen overleven. Ik ben nog student, dus van deze kale kip kun je ook niks plukken. Ik weet eigenlijk ook niet precies waar hij nu recht op heeft als hij met dat contract naar het IND gaat, want dat maakt hem geen Nederlander.
Sappig !!
pi_97239019
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:27 schreef firebladex het volgende:
Ik zal me eens voorstellen, ik heb me heel lang geleden geregistreerd echter nooit iets gepost, en wil daar nu verandering in maken.

Ik heb me vriendin, ongeveer anderhalve jaar geleden op Omegle ontmoet. Ja, Omegle. Zij was toen een 15 jarige franse meid en ik 17 jarige jonge. De eerste dag van de ontmoeting hebben we zeker 10 uur aan een stuk door gepraat, de dag later was het 15 uur ( vanaf 8 uur in de ochtend tot 03:00 middernacht )

Toen wist ik al dat er iets speciaals was met deze meid, en binnen 1 week hadden wel al aan elkaar toegegeven dat we van elkaar hielden, en dat we trouw zouden blijven aan elkaar. Aangezien we gepland hadden om te wachten tot dat ze 18 was om elkaar te ontmoeten, maar gelukkig ging dit niet door, want naar enkele maanden moesten we elkaar toch ontmoeten of we zouden helemaal gek worden.

Nu hadden we de optie, om het stiekem te doen en het te verbergen van onze ouders of om de waarheid te vertellen. We kozen voor optie twee, en wonder boven wonder, vonden beiden ouders het goed.

Dus voordat ik weet zat ik in de bus naar Frankrijk waar ik direct 2 dagen zou blijven slapen bij haar thuis, op de station zou zij daar mij opwachten, met haar moeder. Dus de eerste ontmoeting was echt heel lastig, en heel nerveus. Bij het begin was het echt doodstil, niemand zei iets, alleen de moeder probeerde de stilte te doorbreken en ik dacht van... ja ze vind mij niet leuk...

Maar dat kwam ook nog goed, nadat we wat prive tijd hadden besteed, was ik achter gekomen dat ze echt van me hield, alleen ze was verlegen in het begin.

Paar foto's
Eerste ontmoeting:
[ afbeelding ]

Zomervakantie in Kroatie:
[ afbeelding ]

Wat allemaal begon als een simple omgele gesprekje ...

Tip van mijn kant: Goedkoop reizen in europa --> Eurolines!
Haha wat gaaf zeg!
Nog iemand die zijn vriendin via omegle heeft ontmoet.
Mij is bijna hetzelde overkomen.
Zij was toen net 19 en ik al een tijdje 19.
Voor school moesten we onze Engels bijspijkeren en moest dit tijdens Engelse les via Skype of omegle.
Voor omegle gekozen om maar wat te dollen en krom te lullen tegen wat buitenlanders.

De 1e 2 gesprekken waren zoals iedereen misschien wel na kan gaan vrij kansloos.
Wat een ranzige mannetjes zitten er toch op omegle.
Derde gesprek raak!
Zij begon direct van alles en nog wat te vragen en van het één kwam het ander.
Afijn, emailadressen uitgewisseld en elkaar op msn toegevoegd.

Daarna heb ik haar maar af en toe gesproken omdat haar tante was overleden.
Voor de begrafenis moest ze naar Duitsland omdat haar overleden tante daar woonde.
Kort daarna overleed mijn eigen vader en dan spreek je elkaar niet echt meer.

Maand later kwam ik weer een keer op msn en toen begon ze tegen me te praten omdat ik een klein dik Chinees jochie als plaatje had.:p
Toen weer behoorlijk gepraat enz enz totdat het punt kwam dat we iets voor elkaar gingen voelen.
Daarna ging het allemaal heel snel.
Zij moest naar Duitsland toe voor een beurs en ik ging mee.

Hop, per auto naar Duitsland en zien wel wat het wordt.
Ik zou haar oppikken bij het vliegveld, strontzenuwachtig en het duurde maar en duurde maar.
Eindelijk kwam ze daar dan aangelopen.
Pffieuw!
Auto ingestapt, hotel opgezocht en naar bed gegaan.
Allebei zo lam als een kadaver dus maar gaan slapen.

Toen we wakker werden hebben we heel veel gepraat en het voelde aan beide kanten goed. Daarna weer lekker gaan slapen en gesnuggled zoals zij zegt,
We hebben weinig van de beurs meegekregen omdat we er maar één keer zijn geweest haha.
Lekker voor ons zelf gekozen en echt relaxte dagen gehad.
Keertje de lokale Zoo daar bezocht, stad verkend, veel in bed gelegen, uit eten geweest enz enz..

Echt een hele gave tijd gehad.
Afscheid nemen viel me echt enorm zwaar. Is toch je vriendindie weer in het vliegtuig stapt.
Op de terugweg lekker stukkie Autobahn gepakt en was binnen 5 uurtjes weer thuis.

Wij kunnen beiden niet elke maand op en neer reizen omdat we het allebei nogal druk hebben met studie enz..
Dat is wel gewoon kut maar daarna denk je ook wel weer logisch na.
London is ook niet zo heel erg ver.
Deze zomer gaan we weer lekker wat tijd met elkaar doorbrengen.:-D
pi_97239338
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:33 schreef Bientjes het volgende:

[..]

Haha wat gaaf zeg!
Nog iemand die zijn vriendin via omegle heeft ontmoet.
Mij is bijna hetzelde overkomen.
Zij was toen net 19 en ik al een tijdje 19.
Voor school moesten we onze Engels bijspijkeren en moest dit tijdens Engelse les via Skype of omegle.
Voor omegle gekozen om maar wat te dollen en krom te lullen tegen wat buitenlanders.

De 1e 2 gesprekken waren zoals iedereen misschien wel na kan gaan vrij kansloos.
Wat een ranzige mannetjes zitten er toch op omegle.

-knipknipknip-

Wij kunnen beiden niet elke maand op en neer reizen omdat we het allebei nogal druk hebben met studie enz..
Dat is wel gewoon kut maar daarna denk je ook wel weer logisch na.
London is ook niet zo heel erg ver.
Deze zomer gaan we weer lekker wat tijd met elkaar doorbrengen.:-D
Haha!! Dat is wel grappig ja! Wat wij dan ook doen is , wanneer ik vakantie heb, dan ga ik bij haar op bezoek, en wanneer zij vakantie heeft, dan komt zij naar mij toe :D

maar afscheid nemen, zal altijd speciaal blijven en filmisch. Bij mij is het zo dat we beide met tranen in onze ogen staan en absoluut niet weg willen... hoe dan ook het zal altijd wel moeilijk blijven. ;( :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:51:33 #43
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97261536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:22 schreef Loontjah het volgende:
IND ja, mijn opleiding heet IMD, had ik even verkeerd getikt ja.

Zoals ik al zeg staat hij voor alles open, en wil hij vanalles leren alleen hij wil wel geld om te kunnen overleven. Ik ben nog student, dus van deze kale kip kun je ook niks plukken. Ik weet eigenlijk ook niet precies waar hij nu recht op heeft als hij met dat contract naar het IND gaat, want dat maakt hem geen Nederlander.
Als hij een contract heeft mag hij hier langer dan 3 maanden blijven, volgens mij

Hier kan je de voorwaarden bekijken
http://www.indklantdienstwijzer.nl/Dialog.aspx
Rayen 2½ jaar!
pi_97265395
Over een paar dagen zie ik d'r weer. Na vier maanden O+
pi_97269845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:43 schreef firebladex het volgende:

[..]

Haha!! Dat is wel grappig ja! Wat wij dan ook doen is , wanneer ik vakantie heb, dan ga ik bij haar op bezoek, en wanneer zij vakantie heeft, dan komt zij naar mij toe :D

maar afscheid nemen, zal altijd speciaal blijven en filmisch. Bij mij is het zo dat we beide met tranen in onze ogen staan en absoluut niet weg willen... hoe dan ook het zal altijd wel moeilijk blijven. ;( :P
Afscheid blijft lastig ja. Vind het vooral frustrerend dat we eigenlijk heel erg dicht bij elkaar wonen maar toch niet bij elkaar kunnen zijn.
Ik woon nét 600 km bij haar vandaan en de enige manier om ff snel naar London te gaan is per vliegtuig vanaf Eindhoven naar Stansted. Dan is het weer een enorm openbaar vervoer gekut om bij haar in de woonwijk te komen.
Duurt gewoon allemaal lang om bij haar te zijn maar het is het allemaal waard.
Zit nu te kijken of ik aankomend jaar bij haar op de uni kan studeren.
pi_97269975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:55 schreef Littlecreep het volgende:
Over een paar dagen zie ik d'r weer. Na vier maanden O+
Wat gaaf zeg!
Leuke dingen in de planning?
pi_97273895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:07 schreef Bientjes het volgende:

[..]

Wat gaaf zeg!
Leuke dingen in de planning?
Nou ja, we kenden elkaar nog niet zo lang voordat ze weg ging, dus het zal eerst wel weer beetje aftasten worden. Maar komt helemaal goed :)

We gaan gewoon eerst lekker de stad in met zijn tweetjes. En dan zien we wel waar we belanden. Grootste plannen komen nog wel :)
pi_97281788
Nou. Ben opzoek naar een baan in hk. Hopelijk gaat dat lukken. Als dat niet het geval is moet ik gaan overwegen wat de volgende stappen zijn. Ik wil namelijk van baan veranderen voor wat meer uitdaging. Maar als dat niet in hk gebeurt zal ik waarschijnlijk terug naar nl willen. Ik heb nu even het gevoel dat mijn leven op hold staat. Kan wel even, ben nog jong heb aardig wat ervaring en een goede opleiding, maar gaat zeker niet een eeuwigheid duren.
pi_97416142
Fijn jullie verhalen allemaal te lezen, doet me goed dat er toch nog aardig wat mensen zitten met een 'afstandsprobleem' en hoe jullie hier mee om gaan. Fijn :)

Nou heb ik zelf een vraag en zou ik graag willen weten wat jullie er van denken.
Ik ken mijn vriend nu een jaar, hebben elkaar ontmoet in amerika mei vorig jaar en hebben hier nog 3/4 maanden met elkaar gewerkt. heel close dus, totdat we beiden weer naar eigen land moesten in september. In januari kwam hij 2 weken naar nederland. Ik ben maart/april 3 weken naar hem gegaan. Tussendoor veel skypen. ^^ Nu opeens lijkt het uitzichtloos. Ik wil graag naar hem toe deze zomer of hem hier heen halen voor een paar weken. Echter hij zegt dat het allemaal niet kan omdat zijn vader niet akkoord zal gaan en hij veel zelfstudie te doen heeft van de zomer, van zijn pa moet hij studeren studeren studeren (en dat op zn 25e!) voor een dikke baan, waar hij (mijn vriend) eigenlijk zelf niets om geeft. Eerstvolgende keer dat we elkaar zien zou dan eind lente 2012 zijn, als hij zijn studie heeft afgerond en het huis kan verlaten.
Ik probeer er al een paar weken aan het idee te wennen, maar no way dat ik een jaar volhoud!! :'( Is het egoistisch om hem nu toch steeds maar proberen over te halen om zijn zelfstudie een paar weken van de zomer hier te doen en de knallende ruzie met zijn pa te riskeren? Als hij echt voor mij (voor altijd) wil kiezen, dan zal hij dat vroeg of laat toch krijgen.. Die man heeft mij nooit zien zitten, omdat ik buitenlands ben, hij probeerd het niet eens te begrijpen. nu niet, nooit niet. Voel me nu best wel lullig dat ik hem in zo'n positie breng, maar het is toch niet zo gek dat ik tegensputter in dit idee? een heel jaar, hoe overleef ik dat!!!
Vraag ik te veel van hem, ik wil niet dat hij moet kiezen tussen mij en z'n pa, maar dit is toch ook geen optie? Of moet ik toch dit jaar proberen te overbruggen?
pi_97416233
Je begrijpt toch de band niet die hij met zijn familie heeft en de waarde die er in derde wereld landen aan studie wordt gegeven.

Zeer waarschijnlijk kiest hij door die factoren niet voor jou
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_97416308
Eh, hij komt uit Z-Korea, geen derde wereld land :') maar studie is er inderdaad erg belangrijk.
en zijn vader heeft hij al zijn halve leven ruzie mee. De man is erg bot en heeft nog wel eens losse handjes... maar toch wil hij zijn vader niet teleurstellen, ook wel begrijpelijk
pi_97423509
Goed, tijd om mijn lidmaatschap op te zeggen ;) Ze is weer veilig terug en het gevoel voor d'r was alleen maar sterker. Tijd die we elkaar nu hebben gezien is al goed besteed ;)

Succes nog allemaal :) Ik zal lekker blijven meelezen :)
pi_97445273
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:41 schreef ffsdd het volgende:
Eh, hij komt uit Z-Korea, geen derde wereld land :') maar studie is er inderdaad erg belangrijk.
en zijn vader heeft hij al zijn halve leven ruzie mee. De man is erg bot en heeft nog wel eens losse handjes... maar toch wil hij zijn vader niet teleurstellen, ook wel begrijpelijk
Zijn tipische derde wereld kenmerken of landen die pas net die status zijn ontstegen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_97446527
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 01:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zijn tipische derde wereld kenmerken of landen die pas net die status zijn ontstegen
haha... Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt ;(
  zondag 29 mei 2011 @ 03:45:57 #55
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_97447436
quote:

[..]

:')
Feyenoord Rotterdam
pi_97448592
quote:

[..]

Ik vind Argentinië een beter voorbeeld van een achterstallig land.

Het is niet specifiek voor Z-Korea, in de gehele regio daar (incl. Japan) wordt studie als prioriteit 1 gezien. Dat is de cultuur.
  zondag 29 mei 2011 @ 10:32:52 #57
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_97449478
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:51 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Als hij een contract heeft mag hij hier langer dan 3 maanden blijven, volgens mij

Hier kan je de voorwaarden bekijken
http://www.indklantdienstwijzer.nl/Dialog.aspx
Hij is Europeaan, dan weet ik niet beter dan dat hij volgens de EU richtlijnen zich gewoon in elk Europees land mag vestigen. Het IND verhaal is alleen dan van toepassing wanneer er sprake is van iemand van buiten de EU meende ik.
Neerkomen wel!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:12:44 #58
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_97532771
Wat de medewerkster van IND heeft verteld is dat hij hier mag wonen en werken. Verder niet over de 3 maanden.
Sappig !!
pi_97533366
Meisje uit Rusland ontmoet tijdens mijn reis in azie. We brachten eigenlijk maar 1 avond en ochtend samen door maar er was wel een klik. Contact gehouden via facebook en anderhalve maand later is ze naar nl gekomen voor een paar dagen. Best een gok maar het was echt geweldig.. :)
Nu afgesproken voor een weekend in Barcelona en daarna zal ik een keer richting Moscow gaan.

Vind het wel leuk maar het is zeker niet ideaal iemand die 3000 km verder zit. Maar het is ook wel weer bijzonder!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:31:53 #60
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_97559120
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:12 schreef Loontjah het volgende:
Wat de medewerkster van IND heeft verteld is dat hij hier mag wonen en werken. Verder niet over de 3 maanden.
3 maanden zijn neit van toepassing ivm EU richtlijnen :)

Je kunt doen en laten wat je wil met je Griek :P Hij zal zich waarschijnlijk alleen in moeten schrijven wanneer hij permanent in Nederland woont. Daar kan de gemeente of IND wel wat over roepen.
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')