quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat gebeurd nog altijd met een reden. Het is misschien lullig voor die mensen maar beter voor Nederland!
Ja, iemand met brains, de juiste instelling en een opleiding heeft zo fatsoenlijk werk. Hopen dat zij een wat betere instelling heeft dan dat jij dat hebt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Wat denk jij nu? dat ze hier even aan de slag kan? De meeste mensen in Nederland denken net zoals de mensen in dit topic. Thaise dombo, Thaise golddigger. Minderwaardig... ga maar poetsen etc etc
het is maar 10x gezegd ofzo maar dat was puur situationeel mocht ze niet aan de bak komen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Het verschil met jouw vriendin en de vriendin van SoraAoi is dat die van jou schijnbaar wel intelligent genoeg is om in haar eigen levensonderhoud te voorzien. Wanneer je echter moet babyzitten, gras maaien en computers bij de buren moet repareren dan is dat niet het geval en hebben we wel degelijk te maken met iemand die teert op het systeem ondanks goede bedoelingen.
Verder eens met je verhaal over leges en andere kosten. Dat is ronduit belachelijk en kan ook wel goedkoper. Het argument erachter zal wel zijn dat wanneer je die leges niet kunt betalen je ook niet in haar levensonderhoud kunt voorzien.
Dat valt best tegen voor mensen uit die regionen want die hebben natuurlijk al een gigantisch vooroordeel en stempel op hun voorhoofd plakken. Datzelfde vooroordeel dat je paar pagina's terug al kunt lezenquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, iemand met brains, de juiste instelling en een opleiding heeft zo fatsoenlijk werk. Hopen dat zij een wat betere instelling heeft dan dat jij dat hebt.
Dat denk ik ja. Moet ze dat zelf alleen ook denken en moet jij haar niet aanpraten dat ze hier toch niks kan vinden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Wat denk jij nu? dat ze hier even aan de slag kan?
Tsja... wie kaatst kan de bal verwachten. Als je nu gelijk aangegeven had dat ze een bachelor heeft dan zijn er op zich wel mogelijkheden voor haar bij de internationale bedrijven in de randstad.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:38 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
het is maar 10x gezegd ofzo maar dat was puur situationeel mocht ze niet aan de bak komen.
Ok te gek. Heb je suggesties?quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat denk ik ja. Moet ze dat zelf alleen ook denken en moet jij haar niet aanpraten dat ze hier toch niks kan vinden.
Je deed dan ook in het begin van de discussie alsof ze niks anders kon dan ongeschoold werk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:38 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat valt best tegen voor mensen uit die regionen want die hebben natuurlijk al een gigantisch vooroordeel en stempel op hun voorhoofd plakken. Datzelfde vooroordeel dat je paar pagina's terug al kunt lezen
Ja jij gaat er meteen vanuit dat ze dom isquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:39 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Tsja... wie kaatst kan de bal verwachten. Als je nu gelijk aangegeven had dat ze een bachelor heeft dan zijn er op zich wel mogelijkheden voor haar bij de internationale bedrijven in de randstad.
Bullshit. Iemand met de juiste papieren kan altijd een goede baan vinden. Moet ze dat wel willen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:38 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat valt best tegen voor mensen uit die regionen want die hebben natuurlijk al een gigantisch vooroordeel en stempel op hun voorhoofd plakken. Datzelfde vooroordeel dat je paar pagina's terug al kunt lezen
zoals gezegd gaat ze haar best doen!
Beter dan 90% van de Nederlanders want dat niveau is pas echt tragisch laag tbhquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe is haar Engels eigenlijk? Ik ga er even vanuit dat ze geen Nederlands spreekt?
Eeuuuh, jij werkt dat behoorlijk in de hand met je opmerkingen over ongeschoold werk. Nogmaals; wie kaatst kan de bal verwachten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:40 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Ja jij gaat er meteen vanuit dat ze dom isVeel mensen denk idd zo hoor, Thaise golddiggers, sletjes en barmeisjes en dat maakt het allemaal niet makkelijker tbh... Je bent iig niet de enige
Nou dan gaat ze toch op zoek naar bedrijven die zaken doen met die regionen (Thailand dus bijv.)? Het is nou niet alsof Nederland overstroomt van intelligente Thaise mensen die bijna vloeiend Engels spreken, dus er zal vast een fatsoenlijke baan te vinden zijnquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:41 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Beter dan 90% van de Nederlanders want dat niveau is pas echt tragisch laag tbh
Haar Engels is gewoon goed.
Trollen is soms net als een boomerangquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:42 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Eeuuuh, jij werkt dat behoorlijk in de hand met je opmerkingen over ongeschoold werk. Nogmaals; wie kaatst kan de bal verwachten.
Nou is het ineens trollen? Vrees het eigenlijk niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:44 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Trollen is soms net als een boomerang
Look who's talking, het moet verdomd niet gekker wordenquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:44 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Trollen is soms net als een boomerang
Ik ben 21 jaar, werk fulltime als internet marketeer en heb ondanks mijn jonge leeftijd een modaal salaris. Niet omdat ik bijzonder ben, puur door veel en hard te werken. Ik spaar elke cent die ik opzij kan zetten, ik sta ingeschreven bij de woningbouw maar daar kom ik nog jaren niet aan de beurt. Ik betaal al mijn belastingen, mijn zorgtoeslag is door mijn salaris al gehalveerd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het is om de kosten te dekken, vind ik het prima.
O ik dacht dat SoraAoi bedoelde dat hij zelf trollde over dat zwart werken e.d.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:45 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Look who's talking, het moet verdomd niet gekker worden
Dat bedoelde ik ook. Wat denk jij dan, dat ik haar serieus vuilnis laat scheppen voor een habbekratsquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik dacht dat SoraAoi bedoelde dat hij zelf trollde over dat zwart werken e.d.
Ja, ik denk serieus dat jij je vriendin gaat laten zwart werkenquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:47 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook. Wat denk jij dan, dat ik haar serieus vuilnis laat scheppen voor een habbekrats
Kan ik me goed voorstellenquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:46 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Ik ben 21 jaar, werk fulltime als internet marketeer en heb ondanks mijn jonge leeftijd een modaal salaris. Niet omdat ik bijzonder ben, puur door veel en hard te werken. Ik spaar elke cent die ik opzij kan zetten, ik sta ingeschreven bij de woningbouw maar daar kom ik nog jaren niet aan de beurt. Ik betaal al mijn belastingen, mijn zorgtoeslag is door mijn salaris al gehalveerd.
Ik vind het schandalig dat wij al zo 2000 euro kwijt zijn aan wat papierwerk. Realiseer je wel, een MVV + VVR gaat puur om de vergunning, Het examen en alles staat daar nog buiten.
Mijn vriendin kan prima in haar levensonderhoud voorzien, voornamelijk omdat zij zelf werkt en daarnaast vanuit familie voldoende liquide middelen heeft om te studeren (Nederlands, Microsoft). Toch vind ik het schandalig dat de kosten zo hoog zijn. Er is geen duidelijk over de kosten, de prijs is van 50 euro in 2005 naar 1600 euro in 2011 gegaan. De term 'kostendekkend' wordt aangehaald, maar daar is geen gedegen onderzoek naar gedaan. Het is puur immigrantje pesten.
Ik vind het jammer. Ik zie hele rijke mensen om mij heen die klagen constant, want ze moeten wel elke 2 jaar een nieuwe auto kunnen kopen. En een starter, zoals ik, met een handicap' (buitenlandse partner) wordt door dit kabinet keihard aangepakt.
Jammer, ik heb niet op een van deze partijen gestemd dus ik neem het mezelf ook niet kwalijk. En het komt wel goed, dat zeker, maar frustrerend kan het zeker zijn.
Aan de ene kant snap ik je verhaal over de kosten wel. Aan de andere kant ook weer niet want wanneer je diezelfde kosten maakt om naar haar toe te gaan dan klaag je niet. In die zin zou ik nu ook gewoon dit accepteren onder het motto van "even slikken en weer doorgaan". Beschouw het als kosten om elkaar permanent te kunnen zien.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:46 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Ik ben 21 jaar, werk fulltime als internet marketeer en heb ondanks mijn jonge leeftijd een modaal salaris. Niet omdat ik bijzonder ben, puur door veel en hard te werken. Ik spaar elke cent die ik opzij kan zetten, ik sta ingeschreven bij de woningbouw maar daar kom ik nog jaren niet aan de beurt. Ik betaal al mijn belastingen, mijn zorgtoeslag is door mijn salaris al gehalveerd.
Ik vind het schandalig dat wij al zo 2000 euro kwijt zijn aan wat papierwerk. Realiseer je wel, een MVV + VVR gaat puur om de vergunning, Het examen en alles staat daar nog buiten.
Mijn vriendin kan prima in haar levensonderhoud voorzien, voornamelijk omdat zij zelf werkt en daarnaast vanuit familie voldoende liquide middelen heeft om te studeren (Nederlands, Microsoft). Toch vind ik het schandalig dat de kosten zo hoog zijn. Er is geen duidelijk over de kosten, de prijs is van 50 euro in 2005 naar 1600 euro in 2011 gegaan. De term 'kostendekkend' wordt aangehaald, maar daar is geen gedegen onderzoek naar gedaan. Het is puur immigrantje pesten.
Ik vind het jammer. Ik zie hele rijke mensen om mij heen die klagen constant, want ze moeten wel elke 2 jaar een nieuwe auto kunnen kopen. En een starter, zoals ik, met een handicap' (buitenlandse partner) wordt door dit kabinet keihard aangepakt.
Jammer, ik heb niet op een van deze partijen gestemd dus ik neem het mezelf ook niet kwalijk. En het komt wel goed, dat zeker, maar frustrerend kan het zeker zijn.
Is ie al een tijd mee bezig volgens mijquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:48 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellenMIsschien wel een goed idee om alvast wat geld opzij te leggen als dat echt allemaal zo duur is
![]()
Zo kun je het ook zienquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Aan de ene kant snap ik je verhaal over de kosten wel. Aan de andere kant ook weer niet want wanneer je diezelfde kosten maakt om naar haar toe te gaan dan klaag je niet. In die zin zou ik nu ook gewoon dit accepteren onder het motto van "even slikken en weer doorgaan". Beschouw het als kosten om elkaar permanent te kunnen zien.
Probleem is m.i. wel dat je dit in één keer moet betalen en tickets over een hele tijd verdeeld zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Aan de ene kant snap ik je verhaal over de kosten wel. Aan de andere kant ook weer niet want wanneer je diezelfde kosten maakt om naar haar toe te gaan dan klaag je niet. In die zin zou ik nu ook gewoon dit accepteren onder het motto van "even slikken en weer doorgaan". Beschouw het als kosten om elkaar permanent te kunnen zien.
Bedoelde mezelf excuusquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Is ie al een tijd mee bezig volgens mij
ok, dan was het vanaf het begin voor jou dus een behoorlijke "backfire". waarom je dan zolang doorgaat is mij een raadsel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:47 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook. Wat denk jij dan, dat ik haar serieus vuilnis laat scheppen voor een habbekrats
Mensen bleven toch happenquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
ok, dan was het vanaf het begin voor jou dus een behoorlijke "backfire". waarom je dan zolang doorgaat is mij een raadsel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |