abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 21:18:35 #76
45833 crew  Fogel
pi_97399836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:09 schreef Newjersey_nl het volgende:

[..]

Ik heb mijn tickets bij dezelfde maatschappij geboekt dus dat is wel een geluk dan :) dus als je je connectie niet haalt je het vliegticket kosteloos kan omvormen naar een volgende vlucht?
Inderdaad, als je het ticket als doorgaand ticket koopt bij 1 maarschappij, is het altijd de verantwoording van de maatschappij zelf.
Voor Schiphol is de minimale transfertijd 40 minuten bij KLM bijvoorbeeld, dus als je een ticket koopt met een transfertijd van minimaal 40 minuten, mag de KLM het uitzoeken hoe ze je op de plek van bestemming krijgen. Als je tussen Schengen en niet-Schengen reist is dat aan de krappe kant, maar het kan.
Hoeveel tijd je op JFK nodig hebt, geen idee, maar ik heb op Minneanapolis of Detroit een keer alles in ongeveer een halfuur gehaald, staat hier nog ergens een post van in een van de eerdere topics. Was de eerste keer dat ik met zo'n "golfkar" vervoerd werd, zonder die was het nooit gelukt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 21:34:59 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_97400733
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mwah krap... het is wel te doen, zelfs zonder speciale fast track kaartjes, wel is e.e.a. afhankelijk of je vlucht optijd aankomt en of dit gelijk is met andere vluchten, want ik heb meerdere malen het geluk gehad dat wij net voor andere vluchten aankwamen zodat de rij bij de douane minimaal was, 4 maal heb ik in 30 minuten (zelfde terminal) een succesvolle transit kunnen maken, 1 maal in 50 minuten omdat de personen voor mij van dusdanige afkomst waren dat ze per stuk lang deden over de immigratie.

Ik hoop trouwens wel dat je tickets bij 1 maatschappij geboekt zijn of de tickets in 1 keer zodat je een back-up hebt mocht je de connectie niet halen, als je zelf e.e.a. geboekt heb je verder geen poot om op te staan.
Ik had de vorige keer een heel vliegtuig met mensen van zo'n afkomst voor me :') Domme pech waarschijnlijk, maar wel balen als je een overstap hebt.

Toch nog wel aardige kans dat je t gaat halen dus. En goed dat je bij dezelfde maatschappij hebt geboekt ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97401021
vraagje: ik zit te twijfelen over een vliegreisje naar frankrijk (parijs, CDG) met KLM vanuit schiphol
maar ik vraag mij 2 dingen af:
1) wat is gemiddeld genomen de inchecktijd op zo'n vlucht? (op de site van KLM staat namelijk alleen dat dit verschilt per bestemming en dat het van 15 minuten tot 1,5 uur van te voren uiterlijk kan)
2) als je bagage meenement, ben je dan ook echt "uren" kwijt voor het wachten op je bagage of gaat dit b.v. binnen een half uur na aankomst..?
pi_97401288
Ligt er aan hoe druk het is. soms heb je het binnen 10 minuten soms 45.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:58:07 #80
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97401844
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:41 schreef mschol het volgende:
vraagje: ik zit te twijfelen over een vliegreisje naar frankrijk (parijs, CDG) met KLM vanuit schiphol
maar ik vraag mij 2 dingen af:
1) wat is gemiddeld genomen de inchecktijd op zo'n vlucht? (op de site van KLM staat namelijk alleen dat dit verschilt per bestemming en dat het van 15 minuten tot 1,5 uur van te voren uiterlijk kan)
2) als je bagage meenement, ben je dan ook echt "uren" kwijt voor het wachten op je bagage of gaat dit b.v. binnen een half uur na aankomst..?
Als je vanaf Amsterdam vliegt met bagage in de ochtend, dus tussen 06:00 en 08:00 uur of in de vroege avond, vanaf 17:00 - 19:00 uur dan kan je beter 1,5 uur van tevoren aanwezig zijn, opzich zal het inchecken nog wel gaan, hoewel het ook daar druk kan zijn, maar bij de beveiligingscheck is het rond deze tijden uitermate druk, het loopt opzich allemaal wel door, maar de rij is meestal vrij lang en 20-25 minuten wachten moet je op de superdrukke momenten wel incalculeren. Het is echter niet te zeggen op welk tijdstip het echt druk is, dat verschilt met de dag.
Bagage op Amsterdam kan relatief snel zijn, afhankelijk van het tijdstip van de dag, maar ga toch wel uit van een minuut of 30 na het uitstappen uit het vliegtuig.

Als Parijs je eindbestemming is, bedenk dat de trein naar het centrum ook nog zo'n 13 euro kost voor een enkele reis, en je daar ook nog eens 1 uur mee kwijt bent. Tel dat op met de wachttijd voor bagage en inchecktijd en dan is er eigenlijk geen reden om met het vliegtuig naar Parijs te gaan als je ook met de NS trein kan, die doet er 3,5 uur over. Waarschijnlijk is de NS nog goedkoper ook.

Al moet ik dat natuurlijk helemaal niet zeggen, vliegen is veel leuker, maar voor bestemmingen zoals Parijs, Brussel, Dusseldorf, Frankfurt als eindbestemming zou ik niet overwegen om met het vliegtuig te gaan, de trein is dan een stuk relaxter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97402739
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:10 schreef Silenus het volgende:
Thanks! Zal wel goedkomen dan, alleen z'n onderbeen zit idd in het gips. Hij kan ook een beetje lopen, maar heeft nog wel echt die krukken nodig.
Is het wel "open gips" of hoe ze dat ook noemen? Bij de meeste maatschappijen mag je niet vliegen als het gips strak om je lichaam zit, omdat je lichaam kan opzwellen op grote hoogte.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_97403533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je vanaf Amsterdam vliegt met bagage in de ochtend, dus tussen 06:00 en 08:00 uur of in de vroege avond, vanaf 17:00 - 19:00 uur dan kan je beter 1,5 uur van tevoren aanwezig zijn, opzich zal het inchecken nog wel gaan, hoewel het ook daar druk kan zijn, maar bij de beveiligingscheck is het rond deze tijden uitermate druk, het loopt opzich allemaal wel door, maar de rij is meestal vrij lang en 20-25 minuten wachten moet je op de superdrukke momenten wel incalculeren. Het is echter niet te zeggen op welk tijdstip het echt druk is, dat verschilt met de dag.
Bagage op Amsterdam kan relatief snel zijn, afhankelijk van het tijdstip van de dag, maar ga toch wel uit van een minuut of 30 na het uitstappen uit het vliegtuig.

Als Parijs je eindbestemming is, bedenk dat de trein naar het centrum ook nog zo'n 13 euro kost voor een enkele reis, en je daar ook nog eens 1 uur mee kwijt bent. Tel dat op met de wachttijd voor bagage en inchecktijd en dan is er eigenlijk geen reden om met het vliegtuig naar Parijs te gaan als je ook met de NS trein kan, die doet er 3,5 uur over. Waarschijnlijk is de NS nog goedkoper ook.

Al moet ik dat natuurlijk helemaal niet zeggen, vliegen is veel leuker, maar voor bestemmingen zoals Parijs, Brussel, Dusseldorf, Frankfurt als eindbestemming zou ik niet overwegen om met het vliegtuig te gaan, de trein is dan een stuk relaxter.
ik wil uiteindelijk naar disney, maar als ik voor inchecken e.d. 1,5 uur moet uittrekken is de trein een relaxtere manier van reizen...
was dit 15 minuten of 30 minuten geweest had ik vliegen gewoon eens geprobeerd, nu dus niet..
en dit is wat ik qua prijzen/tijden had gevonden:

SPOILER: treinretourtje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: vliegticket
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97404347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:30 schreef Newjersey_nl het volgende:
ik vlieg binnenkort van Brussel naar JFK om daar vervolgens over te stappen naar San Francisco. Nu heb ik een overstaptijd van 1 uur en en 40 minuten. Is dit voldoende? Ik kom op JFK aan op terminal 3 en moet naar terminal2
Je moet door de immigration heen en daarna door de douane met je koffers, maar let daarna even goed op: terminal 2 en terminal 3 van JFK zitten aan elkaar vast met een loopgang ("walkway"). Probeer die te vinden ipv terminal 3 uit te lopen. Anders moet je in Terminal 2 weer naar binnen, samen met alle passagiers die vanaf NYC vertrekken en die dus allemaal weer gekontroleerd moeten worden op wapens/vloeistoffen/etc.
pi_97411730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:21 schreef Drive-r het volgende:
Begrijp ik, ik reis vrij veel en heb er dus vorige keer ook dagen lang mee te maken gehad. Het probleem is dat die willekeur het voor de zakenreiziger onmogelijk maakt normaal te anticiperen.

De tourist kan wel anticiperen dan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 28 mei 2011 @ 09:57:04 #85
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_97413006
Ik weet niet of het hier de goede plaats is, maar:

Malaysia Airlines (MAS) expects to receive most of its Airbus A380 orders in 2012, and plans to operate the superjumbo jet to European cities.
The airline, which has six A380s on order, said it expects to take delivery of five of them in 2012. The remaining one will arrive in 2013. In 2010, MAS said that its first A380 will be delivered in April 2012.
MAS' A380s will "primarily serve the Kuala Lumpur-London and Kuala Lumpur-Amsterdam routes", said the carrier.
The airline has had the delivery of its A380s delayed several times, and has received compensation for the delays.

http://www.flightglobal.c(...)0-delivery-plan.html

When all things seem to end, the future still remains..
pi_97413553
Zijn er vanuit Schiphol al plannen bekend voor de verbouwing/bouw van gates die geschikt zijn voor de A380?

edit: het past trouwens beter in [TRV] Nieuws en aanbiedingen #6: Voor 175 euro naar de winterzon
pi_97413676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:57 schreef Masanga het volgende:
Ik weet niet of het hier de goede plaats is, maar:
Er is een forum voor Planes, Trains & Automobiles , maar die gaat alleen over de laatste.

Het zou leuk zijn als er een A380 op Schiphol komt te vliegen, maar ik betwijfel de informatie een beetje. Malaysia Airlines heeft nu 1 dagelijkse vlucht Kuala Lumpur - Amsterdam en een codeshare met 1 dagelijkse vlucht van KLM. Voor die eigen vlucht verkopen ze op dit moment de business class seats voor dumpprijzen, wat er op wijst dat de route niet zo geweldig loopt.

Het lijkt me daarom niet logisch om een nog groter vliegtuig in te zetten. Airlines zijn altijd zeer geheimzinnig over hun toekomstplannen. Misschien dat die man van Malaysia Airlines zomaar wat zegt, om de concurrentie niet wijzer te maken.

[ Bericht 29% gewijzigd door jaco op 28-05-2011 10:51:09 (quote ingekort) ]
pi_97413725
Ik dacht dat er altijd gezegd is dat Schiphol geen gates voor de A380 zou krijgen. Er was besloten dan KLM Air France alleen vanaf Parijs ermee zou gaan vliegen. Maar als het rendabel is om voor andere maatschappijen wel een gate te bouwen dan zou het kunnen. Is de rest van Schiphol al wel groot/breed genoeg (taxi en startbanen)?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97413789
"Nederland heeft ook een gate aangepast voor de Airbus A380. Gate E24 zou volgens medewerkers van Schiphol zijn aagepast voor de superjumbo."

http://www.dutchplanespot(...)ame=DPScontent&id=50

Maar die zullen dan wel gewoon compatibel zijn, een dubbele jetway is er natuurlijk nog niet.
pi_97413824
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Maar als het rendabel is om voor andere maatschappijen wel een gate te bouwen dan zou het kunnen. Is de rest van Schiphol al wel groot/breed genoeg (taxi en startbanen)?
Dat wel ja.
pi_97413909
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 04:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De tourist kan wel anticiperen dan ?
De toerist heeft weinig te anticiperen. Die wil van A naar B en als dat niet kan, is het klote en weer doorgaan. Ik vlieg in een week van A, naar B, vervolgens C, D en E. Maar dat kan ook prima in een andere volgorde, als dat door problemen beter uit komt, etc. Met BC tickets ben je toch flexibel, etc. Daar was de comment voor bedoeld...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97419441
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De toerist heeft weinig te anticiperen. Die wil van A naar B en als dat niet kan, is het klote en weer doorgaan. Ik vlieg in een week van A, naar B, vervolgens C, D en E. Maar dat kan ook prima in een andere volgorde, als dat door problemen beter uit komt, etc. Met BC tickets ben je toch flexibel, etc. Daar was de comment voor bedoeld...
Als toerist is het natuurlijk wel een stuk vervelender. Maar ja bij onduidelijkheid is nooit iemand gebaat, al helemaal niet als ze lukraak luchthavens dichtgooien.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_97427018
Natuurlijk, als toerist is het veel vervelender. Maar er is dan weinig aan te doen. Mij kan een hoop ellende bespaart worden door goeie info...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 28 mei 2011 @ 18:40:30 #94
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97427491
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Als toerist is het natuurlijk wel een stuk vervelender. Maar ja bij onduidelijkheid is nooit iemand gebaat, al helemaal niet als ze lukraak luchthavens dichtgooien.
:) Gelukkig hebben ze wel geleerd van vorig jaar. Ik was afgelopen woensdag in Duitsland, en ondanks de sluiting van het luchtruim verder geen vertraging gehad omdat het vliegverbod precies inging nadat ik was aangekomen en 30 minuten voordat ik terug zou vliegen weer opgeheven werd. Het vliegtuig was verder nergens heen gegaan en kon prima optijd mee.

Wat wel vreemd is bij die sluitingen van het luchtruim, het is echt een strakblauwe hemel, geen wolkje aan de lucht. Hierdoor krijg je wel een beetje het gevoel dat de noodzaak van een sluiting van het luchtruim er niet echt is. Kijk, door de rook recht boven de vulkaan door te vliegen is geen goed plan, en ook in de directe omgeving van de vulkaan kan het voor problemen zorgen, maar zover ervandaan is de dichtheid echt stukken minder en in mijn ogen verwaarloosbaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97448153
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:26 schreef Drive-r het volgende:
Natuurlijk, als toerist is het veel vervelender. Maar er is dan weinig aan te doen. Mij kan een hoop ellende bespaart worden door goeie info...
De toerist ook :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_97455614
Eind augustus vlieg ik naar Toronto, dit is de eerste keer dat ik echt met een maatschappij een lange vlucht maak. De enige andere keer dat ik gevlogen heb was in een privevliegtuigje van een kennis, en dat was van Eindhoven, koffie drinken in Lelystad en weer terug :')

Ik ben dus niet bepaald ervaren reiziger ;) Nu heb ik al sinds februari last van mn oren; het trommelvlies is ingeklapt en in 1 oor zit er ook vocht achter. Ben al bezig met medicatie, maar dat helpt nog niet echt. De dokter zei dat het enkele maanden kon duren voordat dit over zou gaan, maar daar zit ik nu wel aan. Volgende stap was doorverwijzing naar de KNO arts. Ik weet dat de wachtlijsten daarvoor vrij lang kunnen zijn, dus begon ik me toch een beetje af te vragen hoe hels het is als je last hebt van je oren en je gaat vliegen? Heb gehoord dat dit behoorlijk vervelend kan zijn, of valt het stiekem wel mee?
  zondag 29 mei 2011 @ 14:18:32 #97
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_97455745
verkoudheid kan het al een tot onaangename reis maken, door de gecreerde drukverschillen. Heb je zelf meer last van je oren als je door een tunnel rijdt danwel naar grotere hoogte? Is telefonisch overleg met je (KNO) arts geen optie?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97455793
Nou, ik kan me voorstellen dat het voor sommigen niet zo prettig is. Helemaal als je zoals jij toch al een geschiedenis hebt, zou ik een en ander toch even bij de KNO arts navragen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_97455966
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ben meestal heel laks met dat soort dingen, als in 'over een maandje is vroeg genoeg'. Maar hier dus maar wat meer vaart achter zetten ;)

Ik heb op zich geen last van mn oren als ik een tunnel inrijd. Het komt af en toe op als steken en daarna geen last meer van. De enige hoogte die ik op ga is een dijk, daar houd het wel mee op dus daar kan ik niets over zeggen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:20 schreef sanderrr111 het volgende:
Last van de oren met vliegen?
Ah, die had ik over het hoofd gezien, bedankt!
pi_97498699
Ik heb een vraag, ik had een ticket geboekt bij vliegtickets.nl en alles lijkt prima in orde. Nu wordt deze vlucht verzorgd door KLM en wilde ik naar manage mijn boeking op de KLM website gaan. Daar kan ik niet inloggen. Wel in mijn eigen account op vliegtickets en het bijbehorende e-ticket dat te downloaden is van vliegtickets.nl.

Ik vraag me af is dat normaal dat je niet kunt inloggen bij klm? Is dat alleen voor mensen die direct bij de KLM website hebben gekocht?

Het is namelijk de eerste keer dat ik gebruik maak van zo een boekingswebsite inplaats van rechtstreeks bij KLM.

Wat mij zorgen baart is dat ik misschien niet in het systeem geregistreerd sta of iets dergelijks. Dus kan iemand een antwoord geven of misschien een site waar ik kan checken of ik inderdaad op die vlucht sta geregistreerd. Online vliegtuig database waar ik mijn boekingscode / e-ticket nummer en achternaam kan invoeren.

Of kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik niet kan inloggen bij manage mijn boeking op de klm website omdat ik niet rechtstreeks bij KLM heb gekocht.

bij voorbaat dank.
pi_97500396
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:51 schreef Xenorium het volgende:
Ik heb een vraag, ik had een ticket geboekt bij vliegtickets.nl en alles lijkt prima in orde. Nu wordt deze vlucht verzorgd door KLM en wilde ik naar manage mijn boeking op de KLM website gaan. Daar kan ik niet inloggen. Wel in mijn eigen account op vliegtickets en het bijbehorende e-ticket dat te downloaden is van vliegtickets.nl.

Ik vraag me af is dat normaal dat je niet kunt inloggen bij klm? Is dat alleen voor mensen die direct bij de KLM website hebben gekocht?

Het is namelijk de eerste keer dat ik gebruik maak van zo een boekingswebsite inplaats van rechtstreeks bij KLM.

Wat mij zorgen baart is dat ik misschien niet in het systeem geregistreerd sta of iets dergelijks. Dus kan iemand een antwoord geven of misschien een site waar ik kan checken of ik inderdaad op die vlucht sta geregistreerd. Online vliegtuig database waar ik mijn boekingscode / e-ticket nummer en achternaam kan invoeren.

Of kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik niet kan inloggen bij manage mijn boeking op de klm website omdat ik niet rechtstreeks bij KLM heb gekocht.

bij voorbaat dank.

Het makkelijkste is even via Facebook aan KLM zelf vragen, reageren meestal enorm snel, en helpen je echt goed.
https://www.facebook.com/KLM?sk=wall
pi_97501087
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:32 schreef Royyy het volgende:

[..]

Het makkelijkste is even via Facebook aan KLM zelf vragen, reageren meestal enorm snel, en helpen je echt goed.
https://www.facebook.com/KLM?sk=wall
Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..
pi_97501259
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..
Dat is wat lastig denk ik, aangezien ze naar persoonlijke gegevens vragen om je boeking op te zoeken.
KLM even bellen lijkt me het makkelijkste dan :)
pi_97501885
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef Royyy het volgende:

[..]

Dat is wat lastig denk ik, aangezien ze naar persoonlijke gegevens vragen om je boeking op te zoeken.
KLM even bellen lijkt me het makkelijkste dan :)
Ok prima bedankt, het is al opgelost. Je moest de airline locator code invoeren, niet de boekingscode van vliegtickets.nl. Hadden ze er wel eens bij kunnen vermelden. Maar het belangrijkste, het werkt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Xenorium op 30-05-2011 19:21:54 ]
pi_97511753
Vraagje, Ik vlieg binnenkort intercontinentaal en na de incheck dus achter de douane voor het intercontinentale gedeelte. Kun je dan ook nog achter de douane bij het "binnen Europa" gedeelte komen.
pi_97512679
Jahoor je kunt gewoon heen en weer, wel even door de security/paspoortcheck tussen de 2 gedeeltes.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_97514214
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..
PM me maar

* Kapt-Ruigbaard werkt bij KLM

Oh al opgelost, never mind. :+
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 30 mei 2011 @ 22:45:27 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97519204
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:08 schreef Thetallguy het volgende:
Jahoor je kunt gewoon heen en weer, wel even door de security/paspoortcheck tussen de 2 gedeeltes.
Het kan inderdaad, ook andersom, dat je bij het binnen Europa gedeelte naar het Niet-Schengen gedeelte kunt gaan. Wel zal de vraag zijn waarom je dat wil, en ik zou me zo voor kunnen stellen dat je zonder vliegticket niet zomaar toestemming krijgt.
Ikzelf heb het ooit een keer gedaan omdat ik graag naar de MC Donalds wilde die toen nog niet bij het Schengen gedeelte zat, vond de marechaussee toen geen probleem.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97529220
bedankt! :Y
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 10:59:59 #111
45833 crew  Fogel
pi_97532366
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het kan inderdaad, ook andersom, dat je bij het binnen Europa gedeelte naar het Niet-Schengen gedeelte kunt gaan. Wel zal de vraag zijn waarom je dat wil, en ik zou me zo voor kunnen stellen dat je zonder vliegticket niet zomaar toestemming krijgt.
Ikzelf heb het ooit een keer gedaan omdat ik graag naar de MC Donalds wilde die toen nog niet bij het Schengen gedeelte zat, vond de marechaussee toen geen probleem.
Een hotel geboekt hebben in de terminal is ook een geldige reden. En naar de drogisterij ook (want die hebben ze niet aan de niet-Schengen kant). Misschien vinden ze zelfs naar het casino gaan een OK reden?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:28:17 #112
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97535198
Ik zit te kijken of ik mijn KLM vluchtdatum kan wijzigen: ik kan wel inloggen en dan kom ik in manage my booking, maar als ik vervolgens van een andere vertrekdatum vluchten wil zien, zegt het systeem doodleuk:

The system is unable to respond. Please try again later.

Is dit normaal (misschien een strategie dat mensen hun vlucht niet wijzigen)?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_97535289
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:28 schreef schaal_9 het volgende:
Ik zit te kijken of ik mijn KLM vluchtdatum kan wijzigen: ik kan wel inloggen en dan kom ik in manage my booking, maar als ik vervolgens van een andere vertrekdatum vluchten wil zien, zegt het systeem doodleuk:

The system is unable to respond. Please try again later.

Is dit normaal (misschien een strategie dat mensen hun vlucht niet wijzigen)?
Nee dat is niet normaal en nee ook geen strategie zodat mensen hun vlucht niet wijzigen. :+
Bel anders de KLM even als het haast heeft of probeer het, zoals de melding al zegt, het later nog een keer.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97541908
Ik vlieg deze week naar Rome , nu vraag ik af of mijn paspoort nog wel volstaat.Hij is geldig tm 6 juli 2011. Ik blijf maar een week, gaat mij dit problemen opleveren ? Nieuwe paspoort is al aangevraagd en ligt klaar echter heb ik helaas geen tijd deze af te halen.
pi_97542000
quote:
17s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.

hebben jullie enig idee?
Ze hebben overigens niet gecontroleerd ;)
pi_97542277
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:20 schreef mindyourstep het volgende:
Ik vlieg deze week naar Rome , nu vraag ik af of mijn paspoort nog wel volstaat.Hij is geldig tm 6 juli 2011. Ik blijf maar een week, gaat mij dit problemen opleveren ? Nieuwe paspoort is al aangevraagd en ligt klaar echter heb ik helaas geen tijd deze af te halen.
Ligt aan de italiaanse regels. Vaak moet hij nog 6 maanden bij binnenkomst geldig zijn
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97542394
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ligt aan de italiaanse regels. Vaak moet hij nog 6 maanden bij binnenkomst geldig zijn
Even opgezocht. Hij moet nog geldig zijn op de dag dat je terug gaat van Italie naar Nederland
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97542687
Ik was even 2 minuten zonder adem. Bedankt voor je zoekwerk !! , ik kon het zelf niet vinden ..
pi_97542962
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:20 schreef mindyourstep het volgende:
Ik vlieg deze week naar Rome , nu vraag ik af of mijn paspoort nog wel volstaat.Hij is geldig tm 6 juli 2011. Ik blijf maar een week, gaat mij dit problemen opleveren ? Nieuwe paspoort is al aangevraagd en ligt klaar echter heb ik helaas geen tijd deze af te halen.
Een identiteitskaart volstaat toch, niet?
pi_97543257
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:41 schreef Kielse het volgende:

[..]

Een identiteitskaart volstaat toch, niet?
Niet iedereen heeft een identiteitskaart.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:10:35 #121
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97557961
Mensen, misschien slightly offtopic, maar heeft iemand wel eens een hotelletje genomen op Brussels Airport Zaventem? Zie er verschillende staan, maar ben op zoek naar de goedkoopste optie incl shuttle. Iemand ervaringen?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:24:57 #122
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_97558777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:10 schreef Omnifacer het volgende:
Mensen, misschien slightly offtopic, maar heeft iemand wel eens een hotelletje genomen op Brussels Airport Zaventem? Zie er verschillende staan, maar ben op zoek naar de goedkoopste optie incl shuttle. Iemand ervaringen?
Goedkoopste hotel heeft geen shuttle, maar de goedkoopste... optie incl. shuttle is het Novotel, maar reken dan wel op minstens 100 euro per nacht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 22:15:51 #123
45833 crew  Fogel
pi_97561546
Je kan ook een goedkoop hotel in bv Leuven pakken en dan de rechtstreekse trein naar Zaventem nemen. Kost "maar liefst" 5,40¤ voor een enkele reis.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_97566769
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Goedkoopste hotel heeft geen shuttle, maar de goedkoopste... optie incl. shuttle is het Novotel, maar reken dan wel op minstens 100 euro per nacht.
Formule 1/Etap/Ibis is er bij Zaventem. En met een pendeltje! Etap/Formule 1 hoeft echt niet duur te zijn hoor!
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:05:25 #125
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_97566972
Thanks mensen, morgen e.e.a. Uitzoeken!
pi_97592336
Hoe doen jullie dat trouwens met vloeistoffen als je alleen met handbagage reist? Volgend weekend voor 2 dagen weg, dus dat kan makkelijk in de handbagage. Maar om nou alles te kopen op de bestemming en weer weg te gooien is ook zonde. Maar kan zo geen andere oplossing bedenken -O-
pi_97592590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:26 schreef Piles het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met vloeistoffen als je alleen met handbagage reist? Volgend weekend voor 2 dagen weg, dus dat kan makkelijk in de handbagage. Maar om nou alles te kopen op de bestemming en weer weg te gooien is ook zonde. Maar kan zo geen andere oplossing bedenken -O-
Kleine verpakkingen? Zelfs mijn vriendin kan alles voor twee weken vakantie in van die plastic zakjes krijgen... Zo lastig is dat niet?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97636114
Vraagje. Moet maandag weer voor mijn werk naar Manchester en ik vlieg met de KLM van af Schiphol.

Nu zit ik even te kijken met naar het transport naar Schiphol toe en als ik om Half 7 vetrek kom ik 8 uur 8 minuten aan. Iets minder dan twee uur moet geen probleem zijn. Maar het probleem is wat als ik een aansluiting mis en kom er een half uur later aan red ik het nog steeds wel? Heb wel ruimbagage?

Iemand hier ervaring mee?
pi_97636257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Kleine verpakkingen? Zelfs mijn vriendin kan alles voor twee weken vakantie in van die plastic zakjes krijgen... Zo lastig is dat niet?
Ah, ok ^O^ Van de week even inkopen dan. Moeten dat nog speciale zakjes zijn en waar kun je die krijgen? :P Wat een gedoe ook :')
pi_97636444
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:10 schreef Eris het volgende:
Vraagje. Moet maandag weer voor mijn werk naar Manchester en ik vlieg met de KLM van af Schiphol.

Nu zit ik even te kijken met naar het transport naar Schiphol toe en als ik om Half 7 vetrek kom ik 8 uur 8 minuten aan. Iets minder dan twee uur moet geen probleem zijn. Maar het probleem is wat als ik een aansluiting mis en kom er een half uur later aan red ik het nog steeds wel? Heb wel ruimbagage?

Iemand hier ervaring mee?
Als jij je aansluiting mist kan het wel erg krap worden. Zou het risico niet nemen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97636809
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:26 schreef Piles het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met vloeistoffen als je alleen met handbagage reist? Volgend weekend voor 2 dagen weg, dus dat kan makkelijk in de handbagage. Maar om nou alles te kopen op de bestemming en weer weg te gooien is ook zonde. Maar kan zo geen andere oplossing bedenken -O-
let op het volume van de individuele verpakkingen. Die moeten minder dan 100 ml zijn

Als vaker dit soort zakjes nodig denkt te hebben dan zijn hersluitbare diepvrieszakjes van de AH een mogelijkheid.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97636887
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
let op het volume van de individuele verpakkingen. Die moeten minder dan 100 ml zijn
Ja, dat had ik gezien ja. En maximaal 1 liter totaal toch? :)
quote:
Als vaker dit soort zakjes nodig denkt te hebben dan zijn hersluitbare diepvrieszakjes van de AH een mogelijkheid.
Die komen altijd wel van pas, dus als dat mag gebruik ik die gewoon ^O^
pi_97650071
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Ah, ok ^O^ Van de week even inkopen dan. Moeten dat nog speciale zakjes zijn en waar kun je die krijgen? :P Wat een gedoe ook :')
Gewoon zulke zakjes:


Maar je kunt ook andere doorzichtige zakjes van ongeveer dit formaat gebruiken. Als je meerdere zakjes mee neemt, zeiken ze er ook niet over eigenlijk. Ik doe zelf 3-4 vluchten per week met een iets steviger tasje zoals dit:



PS: De mijne is alleen rose en heeft een soort "Hello Kitty" versiering _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97650191
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:10 schreef Eris het volgende:
Vraagje. Moet maandag weer voor mijn werk naar Manchester en ik vlieg met de KLM van af Schiphol.

Nu zit ik even te kijken met naar het transport naar Schiphol toe en als ik om Half 7 vetrek kom ik 8 uur 8 minuten aan. Iets minder dan twee uur moet geen probleem zijn. Maar het probleem is wat als ik een aansluiting mis en kom er een half uur later aan red ik het nog steeds wel? Heb wel ruimbagage?

Iemand hier ervaring mee?
Hoe laat vlieg je precies? Als je maar 45 minuten van tevoren er bent, dan komt alles prima in orde. Ik vermoed dat je de 10.00 vlucht hebt, dan is een trein die aan komt om 08.08 meer dan prima. Als je de aansluiting mist, ben je er dan om 08.38, nog steeds ruim van tevoren. Als je 2 aansluitingen mist, komt het nog wel in orde.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97666344
Bij Ryanair staat er bij 1 ticket dat ik geen belasting hoef te betalen en bij het ander is het standaard tarief (maw wel belasting). Hoe kan dit en hoe kan ik 2e ook zonder belasting krijgen?
pi_97666707
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:03 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Bij Ryanair staat er bij 1 ticket dat ik geen belasting hoef te betalen en bij het ander is het standaard tarief (maw wel belasting). Hoe kan dit en hoe kan ik 2e ook zonder belasting krijgen?
Soms hebben ze een actie dat je geen belasting hoeft te betalen. Is niet bij elke vlucht.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:24:23 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97672894
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Gewoon zulke zakjes:
[ afbeelding ]

Maar je kunt ook andere doorzichtige zakjes van ongeveer dit formaat gebruiken. Als je meerdere zakjes mee neemt, zeiken ze er ook niet over eigenlijk. Ik doe zelf 3-4 vluchten per week met een iets steviger tasje zoals dit:

[ afbeelding ]

PS: De mijne is alleen rose en heeft een soort "Hello Kitty" versiering _O-
Er zijn bijna geen vliegvelden meer ter wereld waar ze moeilijk doen over de zakjes of dat je ze wel of niet zichtbaar toont.

Op London Stansted zijn echter de gratis zakjes opeens niet meer beschikbaar en moeten alle vloeistoffen echt in een 'airtight' zakje, dus niet met ritssluiting, want die zijn niet airtight, maar echt met zo'n druk sluitstrip.
Ze zijn daar erg streng in de laatste tijd, want je kan de zakjes daar namelijk kopen, 1 pond voor 2 zakjes.

Officieel mag ik de reden overigens niet noemen, maar het airtight zakje heeft te maken dat je bij een eventuele explosievenswap bij zakjes die airtight zijn wat gemakkelijker mogelijk explosieve stoffen kunt opmerken tijdens de swap omdat de lucht dus in het zakje is opgebouwd.
Maar deze maatregel schiet volkomen het doel voorbij, ten eerste was het zakje om de aantallen te beperken, daarnaast moet elke explosievenswap eventuele gevaarlijke stoffen kunnen opmerken, daarnaast, een beetje terrorist sluit zo'n zakje natuurlijk dan helemaal niet, en pas als ze erom vragen zal het zakje dichtgaan en is het onmogelijk dat er al sporen in het airtight zakje worden aangetroffen...... Windowdressing ten top. Maar goed, alles om het budget maar te houden vrees ik, zonder dat het de daadwerkelijke veiligheid ook maar iets ten goede komt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:15:29 #138
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_97675905
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, dat had ik gezien ja. En maximaal 1 liter totaal toch? :)

[..]

Die komen altijd wel van pas, dus als dat mag gebruik ik die gewoon ^O^
ik kom al jaren weg met 1,5 liter zakken :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_97676701
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

ik kom al jaren weg met 1,5 liter zakken :)
Nee, qua maximale inhoud bedoelde ik :P Hoe groot de zak is zal niet veel uitmaken neem ik aan. Maar maakt niet uit, meer dan 500ml gaat er toch niet mee :)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:42:49 #140
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_97692909
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Er zijn bijna geen vliegvelden meer ter wereld waar ze moeilijk doen over de zakjes of dat je ze wel of niet zichtbaar toont.

Op London Stansted zijn echter de gratis zakjes opeens niet meer beschikbaar en moeten alle vloeistoffen echt in een 'airtight' zakje, dus niet met ritssluiting, want die zijn niet airtight, maar echt met zo'n druk sluitstrip.
Ze zijn daar erg streng in de laatste tijd, want je kan de zakjes daar namelijk kopen, 1 pond voor 2 zakjes.

Officieel mag ik de reden overigens niet noemen, maar het airtight zakje heeft te maken dat je bij een eventuele explosievenswap bij zakjes die airtight zijn wat gemakkelijker mogelijk explosieve stoffen kunt opmerken tijdens de swap omdat de lucht dus in het zakje is opgebouwd.
Maar deze maatregel schiet volkomen het doel voorbij, ten eerste was het zakje om de aantallen te beperken, daarnaast moet elke explosievenswap eventuele gevaarlijke stoffen kunnen opmerken, daarnaast, een beetje terrorist sluit zo'n zakje natuurlijk dan helemaal niet, en pas als ze erom vragen zal het zakje dichtgaan en is het onmogelijk dat er al sporen in het airtight zakje worden aangetroffen...... Windowdressing ten top. Maar goed, alles om het budget maar te houden vrees ik, zonder dat het de daadwerkelijke veiligheid ook maar iets ten goede komt.
Ik vind dat allemaal wat bizar (tenzij ik dit hier fout interpreteer). Sinds de invoering van de maatregel heb ik toch al 50x gevlogen (in Europa, Afrika, Azië en de States), en behalve in Schiphol heb ik vb mijn lenzenvloeistof nooit in een zakje gedaan.. (en heb ik daar ook nooit een opmerking over gekregen). Misschien heb ik gewoon geluk gehad..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_97693128
Als je enkel 1 item hebt, hoef je het nergens in een zak te doen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:43:28 #142
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97694682
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:42 schreef Masanga het volgende:

[..]

Ik vind dat allemaal wat bizar (tenzij ik dit hier fout interpreteer). Sinds de invoering van de maatregel heb ik toch al 50x gevlogen (in Europa, Afrika, Azië en de States), en behalve in Schiphol heb ik vb mijn lenzenvloeistof nooit in een zakje gedaan.. (en heb ik daar ook nooit een opmerking over gekregen). Misschien heb ik gewoon geluk gehad..
Ikzelf heb nergens nooit opmerkingen over mijn vloeistoffen gehad, ik heb ze in ieder geval nog nooit apart aangeboden, en ze zitten niet eens allemaal in een zakje, al zitten ze wel bij elkaar, het zijn toiletartikelen dus die hou je dan toch wel bij elkaar.
Alleen op Stansted zag ik mensen voor mij die hun vloeistoffen conform de richtlijn apart aanboden stuk voor stuk eruit gehaald worden en aangegeven dat hun zakje niet goed was en dat ze nieuwe zakjes die ze daar ter plekke verkochten moesten kopen.
Dat het geen incident is bevestigd de aanpassing van de eisen waaraan het zakje moet voldoen op de website van BAA Stansted, alsmede dat dit nu al enige maanden aan de gang is, en de 3x dat ik er ben geweest er veel incidenten zijn. (Werkgerelateerd komen dit soort zaken onder mijn aandacht).

Ik zelf bied de vloeistoffen dus niet apart aan en heb geen problemen, sowieso heb ik al weinig vloeistoffen bij me, en degene achter de scanner begrijpt ook wel dat de 2 a 3 kleine verpakkingen geen probleem is, maar juist als je e.e.a. zichtbaar aanbiedt doen ze erg moeilijk.
Let op, dit geld dus vooral op London Stansted, op Schiphol, andere Europese luchthavens en Aziatische luchthavens zie ik weinig incidenten
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 5 juni 2011 @ 09:14:05 #143
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97727278
Van die 'veelvliegers' die doen alsof je koffer niet wordt opengemaakt als je vloeistoffen in je tas laat zitten. Dan vlieg je ook alleen maar van Eindhoven naar Weeze ofzo. Op normale luchthavens is daaromtrent echt geen flexibiliteit. Dat je 1 bus deo niet in een zakje doet is ok, maar als je hem in je tas laat zitten gaat die tas minimaal 50% van de gevallen open.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_97727467
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?

Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:
quote:
'Twin Seats are not available on all flights and are subject to availability at the time of check-in. Not all arm rests onboard our aircraft fully retract and therefore Twin Seat is not intended for, and may not allow you to sit across or lay across multiple seats'
Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
pi_97727532
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:14 schreef XL het volgende:
Van die 'veelvliegers' die doen alsof je koffer niet wordt opengemaakt als je vloeistoffen in je tas laat zitten. Dan vlieg je ook alleen maar van Eindhoven naar Weeze ofzo. Op normale luchthavens is daaromtrent echt geen flexibiliteit. Dat je 1 bus deo niet in een zakje doet is ok, maar als je hem in je tas laat zitten gaat die tas minimaal 50% van de gevallen open.
Volgens mij bedoelen we dat niet (ik althans niet). Ik bedoel enkel dat je een of twee items ook wel los in die bak kan gooien. Valt me trouwens wel op dat wanneer ik het vergeet, er werkelijk nooit iemand me erop wijst. En nee, ik vlieg niet op de vliegvelden die jij noemt, gewoon Schiphol, Heathrow en de rest van Europa.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97727548
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?

Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:

[..]

Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
Nee, het nu is dat je een tas naast je kwijt kunt met spullen, je geen vervelend buurman hebt, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97727557
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?

Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:

[..]

Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
Nee. Daar hebben ze extra seat voor uitgevonden. Het idee is dat je met zijn tweeën lekker naast elkaar zit. Niet in je eentje
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97727578
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, het nu is dat je een tas naast je kwijt kunt met spullen, je geen vervelend buurman hebt, etc...
Nee. Daarvoor moet je een extra seat kopen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97727706
Oh, verkeerd begrepen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97727825
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 09:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee. Daar hebben ze extra seat voor uitgevonden. Het idee is dat je met zijn tweeën lekker naast elkaar zit. Niet in je eentje
Maar hier spreken ze wel van een extra seat:
quote:
Air New Zealand is now offering its Pacific Economy passengers subject to availability, the chance to buy at check-in, a guaranteed extra seat. We call this Twin Seat and it is great if you want to enjoy a little extra room in-flight.
en hebben ze het dus ook over extra ruimte.

Ze hebben ook een Skycoouch, die wordt wel geadverteerd voor koppels en families (heel ander principe wel, maar gericht dus op koppels en dat komt in de beschrijving van de twin seat niet naar voren).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')