Het makkelijkste is even via Facebook aan KLM zelf vragen, reageren meestal enorm snel, en helpen je echt goed.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:51 schreef Xenorium het volgende:
Ik heb een vraag, ik had een ticket geboekt bij vliegtickets.nl en alles lijkt prima in orde. Nu wordt deze vlucht verzorgd door KLM en wilde ik naar manage mijn boeking op de KLM website gaan. Daar kan ik niet inloggen. Wel in mijn eigen account op vliegtickets en het bijbehorende e-ticket dat te downloaden is van vliegtickets.nl.
Ik vraag me af is dat normaal dat je niet kunt inloggen bij klm? Is dat alleen voor mensen die direct bij de KLM website hebben gekocht?
Het is namelijk de eerste keer dat ik gebruik maak van zo een boekingswebsite inplaats van rechtstreeks bij KLM.
Wat mij zorgen baart is dat ik misschien niet in het systeem geregistreerd sta of iets dergelijks. Dus kan iemand een antwoord geven of misschien een site waar ik kan checken of ik inderdaad op die vlucht sta geregistreerd. Online vliegtuig database waar ik mijn boekingscode / e-ticket nummer en achternaam kan invoeren.
Of kan iemand me vertellen of het normaal is dat ik niet kan inloggen bij manage mijn boeking op de klm website omdat ik niet rechtstreeks bij KLM heb gekocht.
bij voorbaat dank.
Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..quote:Op maandag 30 mei 2011 16:32 schreef Royyy het volgende:
[..]
Het makkelijkste is even via Facebook aan KLM zelf vragen, reageren meestal enorm snel, en helpen je echt goed.
https://www.facebook.com/KLM?sk=wall
Dat is wat lastig denk ik, aangezien ze naar persoonlijke gegevens vragen om je boeking op te zoeken.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..
Ok prima bedankt, het is al opgelost. Je moest de airline locator code invoeren, niet de boekingscode van vliegtickets.nl. Hadden ze er wel eens bij kunnen vermelden. Maar het belangrijkste, het werkt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef Royyy het volgende:
[..]
Dat is wat lastig denk ik, aangezien ze naar persoonlijke gegevens vragen om je boeking op te zoeken.
KLM even bellen lijkt me het makkelijkste dan
PM me maarquote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ik heb geen FB helaas.. Misschien kan iemand het voor mij vragen..
Het kan inderdaad, ook andersom, dat je bij het binnen Europa gedeelte naar het Niet-Schengen gedeelte kunt gaan. Wel zal de vraag zijn waarom je dat wil, en ik zou me zo voor kunnen stellen dat je zonder vliegticket niet zomaar toestemming krijgt.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:08 schreef Thetallguy het volgende:
Jahoor je kunt gewoon heen en weer, wel even door de security/paspoortcheck tussen de 2 gedeeltes.
Een hotel geboekt hebben in de terminal is ook een geldige reden. En naar de drogisterij ook (want die hebben ze niet aan de niet-Schengen kant). Misschien vinden ze zelfs naar het casino gaan een OK reden?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het kan inderdaad, ook andersom, dat je bij het binnen Europa gedeelte naar het Niet-Schengen gedeelte kunt gaan. Wel zal de vraag zijn waarom je dat wil, en ik zou me zo voor kunnen stellen dat je zonder vliegticket niet zomaar toestemming krijgt.
Ikzelf heb het ooit een keer gedaan omdat ik graag naar de MC Donalds wilde die toen nog niet bij het Schengen gedeelte zat, vond de marechaussee toen geen probleem.
Nee dat is niet normaal en nee ook geen strategie zodat mensen hun vlucht niet wijzigen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:28 schreef schaal_9 het volgende:
Ik zit te kijken of ik mijn KLM vluchtdatum kan wijzigen: ik kan wel inloggen en dan kom ik in manage my booking, maar als ik vervolgens van een andere vertrekdatum vluchten wil zien, zegt het systeem doodleuk:
The system is unable to respond. Please try again later.
Is dit normaal (misschien een strategie dat mensen hun vlucht niet wijzigen)?
Ze hebben overigens niet gecontroleerdquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:44 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Londen met Easyjet.
Nu zie ik dat ik 1 stuk handbagage mag meenemen in het vliegtuig, maar er staat niet bij hoe zwaar die mag zijn.
hebben jullie enig idee?
Ligt aan de italiaanse regels. Vaak moet hij nog 6 maanden bij binnenkomst geldig zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:20 schreef mindyourstep het volgende:
Ik vlieg deze week naar Rome , nu vraag ik af of mijn paspoort nog wel volstaat.Hij is geldig tm 6 juli 2011. Ik blijf maar een week, gaat mij dit problemen opleveren ? Nieuwe paspoort is al aangevraagd en ligt klaar echter heb ik helaas geen tijd deze af te halen.
Even opgezocht. Hij moet nog geldig zijn op de dag dat je terug gaat van Italie naar Nederlandquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ligt aan de italiaanse regels. Vaak moet hij nog 6 maanden bij binnenkomst geldig zijn
Een identiteitskaart volstaat toch, niet?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:20 schreef mindyourstep het volgende:
Ik vlieg deze week naar Rome , nu vraag ik af of mijn paspoort nog wel volstaat.Hij is geldig tm 6 juli 2011. Ik blijf maar een week, gaat mij dit problemen opleveren ? Nieuwe paspoort is al aangevraagd en ligt klaar echter heb ik helaas geen tijd deze af te halen.
Niet iedereen heeft een identiteitskaart.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:41 schreef Kielse het volgende:
[..]
Een identiteitskaart volstaat toch, niet?
Goedkoopste hotel heeft geen shuttle, maar de goedkoopste... optie incl. shuttle is het Novotel, maar reken dan wel op minstens 100 euro per nacht.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:10 schreef Omnifacer het volgende:
Mensen, misschien slightly offtopic, maar heeft iemand wel eens een hotelletje genomen op Brussels Airport Zaventem? Zie er verschillende staan, maar ben op zoek naar de goedkoopste optie incl shuttle. Iemand ervaringen?
Formule 1/Etap/Ibis is er bij Zaventem. En met een pendeltje! Etap/Formule 1 hoeft echt niet duur te zijn hoor!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goedkoopste hotel heeft geen shuttle, maar de goedkoopste... optie incl. shuttle is het Novotel, maar reken dan wel op minstens 100 euro per nacht.
Kleine verpakkingen? Zelfs mijn vriendin kan alles voor twee weken vakantie in van die plastic zakjes krijgen... Zo lastig is dat niet?quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:26 schreef Piles het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met vloeistoffen als je alleen met handbagage reist? Volgend weekend voor 2 dagen weg, dus dat kan makkelijk in de handbagage. Maar om nou alles te kopen op de bestemming en weer weg te gooien is ook zonde. Maar kan zo geen andere oplossing bedenken
Ah, okquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kleine verpakkingen? Zelfs mijn vriendin kan alles voor twee weken vakantie in van die plastic zakjes krijgen... Zo lastig is dat niet?
Als jij je aansluiting mist kan het wel erg krap worden. Zou het risico niet nemen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:10 schreef Eris het volgende:
Vraagje. Moet maandag weer voor mijn werk naar Manchester en ik vlieg met de KLM van af Schiphol.
Nu zit ik even te kijken met naar het transport naar Schiphol toe en als ik om Half 7 vetrek kom ik 8 uur 8 minuten aan. Iets minder dan twee uur moet geen probleem zijn. Maar het probleem is wat als ik een aansluiting mis en kom er een half uur later aan red ik het nog steeds wel? Heb wel ruimbagage?
Iemand hier ervaring mee?
let op het volume van de individuele verpakkingen. Die moeten minder dan 100 ml zijnquote:Op woensdag 1 juni 2011 19:26 schreef Piles het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met vloeistoffen als je alleen met handbagage reist? Volgend weekend voor 2 dagen weg, dus dat kan makkelijk in de handbagage. Maar om nou alles te kopen op de bestemming en weer weg te gooien is ook zonde. Maar kan zo geen andere oplossing bedenken
Ja, dat had ik gezien ja. En maximaal 1 liter totaal toch?quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
let op het volume van de individuele verpakkingen. Die moeten minder dan 100 ml zijn
Die komen altijd wel van pas, dus als dat mag gebruik ik die gewoonquote:Als vaker dit soort zakjes nodig denkt te hebben dan zijn hersluitbare diepvrieszakjes van de AH een mogelijkheid.
Gewoon zulke zakjes:quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah, okVan de week even inkopen dan. Moeten dat nog speciale zakjes zijn en waar kun je die krijgen?
Wat een gedoe ook
Hoe laat vlieg je precies? Als je maar 45 minuten van tevoren er bent, dan komt alles prima in orde. Ik vermoed dat je de 10.00 vlucht hebt, dan is een trein die aan komt om 08.08 meer dan prima. Als je de aansluiting mist, ben je er dan om 08.38, nog steeds ruim van tevoren. Als je 2 aansluitingen mist, komt het nog wel in orde.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:10 schreef Eris het volgende:
Vraagje. Moet maandag weer voor mijn werk naar Manchester en ik vlieg met de KLM van af Schiphol.
Nu zit ik even te kijken met naar het transport naar Schiphol toe en als ik om Half 7 vetrek kom ik 8 uur 8 minuten aan. Iets minder dan twee uur moet geen probleem zijn. Maar het probleem is wat als ik een aansluiting mis en kom er een half uur later aan red ik het nog steeds wel? Heb wel ruimbagage?
Iemand hier ervaring mee?
Soms hebben ze een actie dat je geen belasting hoeft te betalen. Is niet bij elke vlucht.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:03 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Bij Ryanair staat er bij 1 ticket dat ik geen belasting hoef te betalen en bij het ander is het standaard tarief (maw wel belasting). Hoe kan dit en hoe kan ik 2e ook zonder belasting krijgen?
Er zijn bijna geen vliegvelden meer ter wereld waar ze moeilijk doen over de zakjes of dat je ze wel of niet zichtbaar toont.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:29 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Gewoon zulke zakjes:
[ afbeelding ]
Maar je kunt ook andere doorzichtige zakjes van ongeveer dit formaat gebruiken. Als je meerdere zakjes mee neemt, zeiken ze er ook niet over eigenlijk. Ik doe zelf 3-4 vluchten per week met een iets steviger tasje zoals dit:
[ afbeelding ]
PS: De mijne is alleen rose en heeft een soort "Hello Kitty" versiering
ik kom al jaren weg met 1,5 liter zakkenquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat had ik gezien ja. En maximaal 1 liter totaal toch?
[..]
Die komen altijd wel van pas, dus als dat mag gebruik ik die gewoon
Nee, qua maximale inhoud bedoelde ikquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ik kom al jaren weg met 1,5 liter zakken
Ik vind dat allemaal wat bizar (tenzij ik dit hier fout interpreteer). Sinds de invoering van de maatregel heb ik toch al 50x gevlogen (in Europa, Afrika, Azië en de States), en behalve in Schiphol heb ik vb mijn lenzenvloeistof nooit in een zakje gedaan.. (en heb ik daar ook nooit een opmerking over gekregen). Misschien heb ik gewoon geluk gehad..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Er zijn bijna geen vliegvelden meer ter wereld waar ze moeilijk doen over de zakjes of dat je ze wel of niet zichtbaar toont.
Op London Stansted zijn echter de gratis zakjes opeens niet meer beschikbaar en moeten alle vloeistoffen echt in een 'airtight' zakje, dus niet met ritssluiting, want die zijn niet airtight, maar echt met zo'n druk sluitstrip.
Ze zijn daar erg streng in de laatste tijd, want je kan de zakjes daar namelijk kopen, 1 pond voor 2 zakjes.
Officieel mag ik de reden overigens niet noemen, maar het airtight zakje heeft te maken dat je bij een eventuele explosievenswap bij zakjes die airtight zijn wat gemakkelijker mogelijk explosieve stoffen kunt opmerken tijdens de swap omdat de lucht dus in het zakje is opgebouwd.
Maar deze maatregel schiet volkomen het doel voorbij, ten eerste was het zakje om de aantallen te beperken, daarnaast moet elke explosievenswap eventuele gevaarlijke stoffen kunnen opmerken, daarnaast, een beetje terrorist sluit zo'n zakje natuurlijk dan helemaal niet, en pas als ze erom vragen zal het zakje dichtgaan en is het onmogelijk dat er al sporen in het airtight zakje worden aangetroffen...... Windowdressing ten top. Maar goed, alles om het budget maar te houden vrees ik, zonder dat het de daadwerkelijke veiligheid ook maar iets ten goede komt.
Ikzelf heb nergens nooit opmerkingen over mijn vloeistoffen gehad, ik heb ze in ieder geval nog nooit apart aangeboden, en ze zitten niet eens allemaal in een zakje, al zitten ze wel bij elkaar, het zijn toiletartikelen dus die hou je dan toch wel bij elkaar.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:42 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik vind dat allemaal wat bizar (tenzij ik dit hier fout interpreteer). Sinds de invoering van de maatregel heb ik toch al 50x gevlogen (in Europa, Afrika, Azië en de States), en behalve in Schiphol heb ik vb mijn lenzenvloeistof nooit in een zakje gedaan.. (en heb ik daar ook nooit een opmerking over gekregen). Misschien heb ik gewoon geluk gehad..
Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggenquote:'Twin Seats are not available on all flights and are subject to availability at the time of check-in. Not all arm rests onboard our aircraft fully retract and therefore Twin Seat is not intended for, and may not allow you to sit across or lay across multiple seats'
Volgens mij bedoelen we dat niet (ik althans niet). Ik bedoel enkel dat je een of twee items ook wel los in die bak kan gooien. Valt me trouwens wel op dat wanneer ik het vergeet, er werkelijk nooit iemand me erop wijst. En nee, ik vlieg niet op de vliegvelden die jij noemt, gewoon Schiphol, Heathrow en de rest van Europa.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:14 schreef XL het volgende:
Van die 'veelvliegers' die doen alsof je koffer niet wordt opengemaakt als je vloeistoffen in je tas laat zitten. Dan vlieg je ook alleen maar van Eindhoven naar Weeze ofzo. Op normale luchthavens is daaromtrent echt geen flexibiliteit. Dat je 1 bus deo niet in een zakje doet is ok, maar als je hem in je tas laat zitten gaat die tas minimaal 50% van de gevallen open.
Nee, het nu is dat je een tas naast je kwijt kunt met spullen, je geen vervelend buurman hebt, etc...quote:Op zondag 5 juni 2011 09:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?
Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:
[..]
Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
Nee. Daar hebben ze extra seat voor uitgevonden. Het idee is dat je met zijn tweeën lekker naast elkaar zit. Niet in je eentjequote:Op zondag 5 juni 2011 09:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?
Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:
[..]
Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
Nee. Daarvoor moet je een extra seat kopen.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, het nu is dat je een tas naast je kwijt kunt met spullen, je geen vervelend buurman hebt, etc...
Maar hier spreken ze wel van een extra seat:quote:Op zondag 5 juni 2011 09:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee. Daar hebben ze extra seat voor uitgevonden. Het idee is dat je met zijn tweeën lekker naast elkaar zit. Niet in je eentje
en hebben ze het dus ook over extra ruimte.quote:Air New Zealand is now offering its Pacific Economy passengers subject to availability, the chance to buy at check-in, a guaranteed extra seat. We call this Twin Seat and it is great if you want to enjoy a little extra room in-flight.
Omdat niet bij alle stoelen de armleuningen opklapbaar zijn kunnen ze niet hard in de voorwaarden zetten dat je hier over 2 stoelen heen kunt gaan liggen, het kan nl. voorkomen dat de leuning dus niet omhoog kan en je er eigenlijk alleen je tas op kwijt kuntquote:Op zondag 5 juni 2011 09:37 schreef EddyAlbena het volgende:
Is iemand bekend met het twin seat principe van Air NZ?
Ik zag het op hun site staan en het idee lijkt aantrekkelijk voor slechts 60USD op een leg.
Dit staat er echter ook:
[..]
Ligt het nou aan mij of wordt hiermee het hele idee teniet gedaan? Of is het gewoon iets wat ze officieel moeten melden, maar waar ze in-flight niets over zeggen
Jaquote:Op zondag 5 juni 2011 15:56 schreef jaco het volgende:
Als je een retourticket voor 2 personen hebt gekocht, is het dan toegestaan dat 1 persoon op de luchthaven incheckt voor de terugreis en de ander niet?
10:15 vlieg ik, dat dat kan voor die ¤12quote:Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Die 23kg is idd. je ruimbagagelimiet, dus je kunt ook gewoon handbagage meenemen.
Op een vlucht naar Berlijn krijg je afhankelijk van het tijdstip een zakje nootjes of een sandwich, plus een drankje
Belasting niet uiteraard, brandstoftoeslag misschien wat, maar veel zal het niet zijn. Vraag me af of ze er winst op maken. Ze hopen volgens mij vooral dat je voor de volle mep een terugvlucht boektquote:Op zondag 5 juni 2011 16:05 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
10:15 vlieg ik, dat dat kan voor die ¤12Of halen ze ook genoeg geld uit die ''belastingen en toeslagen''?
Het is een retourtje.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Belasting niet uiteraard, brandstoftoeslag misschien wat, maar veel zal het niet zijn. Vraag me af of ze er winst op maken. Ze hopen volgens mij vooral dat je voor de volle mep een terugvlucht boekt
jouw ticket alleen hoeft geen geld op te leveren, als het gemiddelde van alle passagiers maar enigzins een positief resultaat oplevertquote:Op zondag 5 juni 2011 16:05 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
10:15 vlieg ik, dat dat kan voor die ¤12Of halen ze ook genoeg geld uit die ''belastingen en toeslagen''?
Een TUC of een chocoprins kan ookquote:Op zondag 5 juni 2011 16:02 schreef Thetallguy het volgende:
Die 23kg is idd. je ruimbagagelimiet, dus je kunt ook gewoon handbagage meenemen.
Op een vlucht naar Berlijn krijg je afhankelijk van het tijdstip een zakje nootjes of een sandwich, plus een drankje
Mijn tas wordt werkelijk waar nooit opengemaakt bij de veiligheidscontrole, en per maand 'verslijt' ik gemiddeld een stuk of 6 vliegvelden.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:14 schreef XL het volgende:
Van die 'veelvliegers' die doen alsof je koffer niet wordt opengemaakt als je vloeistoffen in je tas laat zitten. Dan vlieg je ook alleen maar van Eindhoven naar Weeze ofzo. Op normale luchthavens is daaromtrent echt geen flexibiliteit. Dat je 1 bus deo niet in een zakje doet is ok, maar als je hem in je tas laat zitten gaat die tas minimaal 50% van de gevallen open.
Je mag wel degelijk kiezen! Naast de goedkope beker met sinaasappelsap, echt de meest gore versie die ze konden vinden, kan je ook een mini-bekertje met water krijgen, en als je het heel lief vraagt mag je ze ook allebei.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een TUC of een chocoprins kan ook![]()
En het drankje mag je niet kiezen op zo'n korte vluchten, da's een mini-beker met sinasappelsap.
Voor een sandwich moet de vlucht in ieder geval langer dan anderhalf of 2 uur zijn (qua schema-tijd).quote:Op zondag 5 juni 2011 20:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je mag wel degelijk kiezen! Naast de goedkope beker met sinaasappelsap, echt de meest gore versie die ze konden vinden, kan je ook een mini-bekertje met water krijgen, en als je het heel lief vraagt mag je ze ook allebei.
Al vraag ik mij af of Berlijn zo'n hele korte vlucht is, kijk, Dusseldorf - Amsterdam in de Fokker of Embrear, is een korte vlucht waar je net een snack en mini-bekertje kan uitdelen, naar Berlijn is het toch wel een daadwerkelijke vliegtijd (dus van take-off tot touch-down) van 1 uur, daar zou je best een keertje met het karretje door het vliegtuig kunnen rennen.
Die vluchtlengte is 's ochtends een koud broodje/sandwich met keuze uit koude of warme dranken (incl licht alcoholisch).quote:
Ik hoopte al op bier.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:46 schreef XL het volgende:
[..]
Die vluchtlengte is 's ochtends een koud broodje/sandwich met keuze uit koude of warme dranken (incl licht alcoholisch).
Ik kan je nu al vast vertellen dat de daadwerkelijke vliegtijd rond de 1 uur tot 1 uur 5 minuten zal zijn, beetje afhankelijk van de wind en baangebruik.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als ik er aan denk zal ik proberen te luisteren naar wat de piloot (of purser) te vertellen heeft over de daadwerkelijke vliegtijd.
http://www.klm.com/travel(...)aggage_allowance.htmquote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:25 schreef fh101 het volgende:
Heb een retourticket geboekt voor Amsterdam - Toronto met KLM. Ik ga voor 4 maanden, dus wil het liefst 2 koffers meenemen, maar nu mag ik er maar 1 meenemen. Dan kun je extra ruimbagage inkopen, heeft iemand enig idee hoe ver van te voren je dat moet doen? En mag je dan een extra koffer van weer 23 kg meenemen?
Eerste keer vliegen, dus alles is nieuw
Heb ik al gekeken, maar daar staat alleen (voor zover ik heb gezien), dat je meer mee mag nemen, niet wanneer je dat moet regelen en hoeveel meer dat dan mag zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:35 schreef The_stranger het volgende:
[..]
http://www.klm.com/travel(...)aggage_allowance.htm
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:40 schreef fh101 het volgende:
edit: er staat dat je dat 30 uur van te voren kunt regelen bij het online inchecken. Kan ik dan ook alleen extra bagage regelen, en niet het inchecken zelf? Dat wil ik toch graag aan een balie doen
Wat begrijp je er niet aan?quote:U kunt meer bagage meenemen dan de standaardhoeveelheid. Op de luchthaven betaalt u dan een overbagagetarief bij het inchecken van uw bagage. Als u dit echter vooraf online regelt, dan geven we u maar liefst 20% korting op dit tarief!
Zoals ik zei, eerste keer, alles is nieuw en ik ben panisch dat ik alles goed geregeld wil hebbenquote:
waarom wil je niet online inchecken? Dan heb je zelfs meer controle over zaken (waar je wilt zitten, etc.) als wanneer je bij de balie incheckt!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:47 schreef fh101 het volgende:
[..]
Zoals ik zei, eerste keer, alles is nieuw en ik ben panisch dat ik alles goed geregeld wil hebben
Van te voren kan dat dus online regelen en dan krijg ik korting? Maar ik wil niet online inchecken, dus dan zou ik het aan de balie kunnen regelen, en dan krijg ik geen korting. Ik kan dat NU nog niet regelen dus?
Overbagage is toch dat je koffer te zwaar is? Of is dat hetzelfde als aan komen zetten met een extra koffer?
Da's goed nieuws!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kan zelfs eerder dan 30 uur van te voren
Voor deze eerste keer wil ik dat mn handje een beetje vastgehouden wordtquote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom wil je niet online inchecken? Dan heb je zelfs meer controle over zaken (waar je wilt zitten, etc.) als wanneer je bij de balie incheckt!
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Extra bagage regelen. Inloggen VIA manager my booking. Inchecken niet, kan pas 30 uur van te voren
als je wat terug leest in dit topic zie je dat de ervaringen verschillen. Je kunt het altijd proberen, en anders kun je op schiphol altijd zo'n hersluitbaar zakje krijgen/kopen als ze het er niet mee eens zijn...quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:52 schreef Corkscrew het volgende:
Ik vlieg morgen vanaf Schiphol en vroeg me af hoe het nu zit met die vloeistoffenregeling. Ik heb alleen handbagage en volgens de regels moet ik dan van een hersluitbaar, doorzichtig zakje gebruik maken.
Ik lees dat er tegenwoordig wat minder streng op gelet wordt, maar om gedoe te vermijden wil ik het best in zo'n zakje stoppen. Ik heb alleen thuis nergens zo'n speciaal hersluitbaar exemplaar. Hoe belangrijk is dat hersluitbare? Kan, ik noem maar wat, een boterhamzakje ook niet gewoon?
Boterham zakje is volgens mij prima. Minder handig voor jezelf, maar net zo effectief voor de check.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:52 schreef Corkscrew het volgende:
Ik vlieg morgen vanaf Schiphol en vroeg me af hoe het nu zit met die vloeistoffenregeling. Ik heb alleen handbagage en volgens de regels moet ik dan van een hersluitbaar, doorzichtig zakje gebruik maken.
Ik lees dat er tegenwoordig wat minder streng op gelet wordt, maar om gedoe te vermijden wil ik het best in zo'n zakje stoppen. Ik heb alleen thuis nergens zo'n speciaal hersluitbaar exemplaar. Hoe belangrijk is dat hersluitbare? Kan, ik noem maar wat, een boterhamzakje ook niet gewoon?
quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
als je wat terug leest in dit topic zie je dat de ervaringen verschillen. Je kunt het altijd proberen, en anders kun je op schiphol altijd zo'n hersluitbaar zakje krijgen/kopen als ze het er niet mee eens zijn...
Tja, ik hoef niet zo heel veel mee te nemen en ik heb volgens mij geen apart zakje in huis, dus dan leek zoiets me een idee. Ik wil het dus wel proberen, maar krijg ik dan geen gezeur omdat-ie geen drukstrip/rits heeft?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:08 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Boterham zakje is volgens mij prima. Minder handig voor jezelf, maar net zo effectief voor de check.
Een knoop er in, dan is ie ook hersluitbaar toch?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:39 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
[..]
Tja, ik hoef niet zo heel veel mee te nemen en ik heb volgens mij geen apart zakje in huis, dus dan leek zoiets me een idee. Ik wil het dus wel proberen, maar krijg ik dan geen gezeur omdat-ie geen drukstrip/rits heeft?
Als ze het al opmerken zal het geen probleem moeten zijn dat het in een boterhamzakje zit, gelukkig heeft Schiphol over het algemeen die zakjes nog wel eens liggen bij de veiligheidscontrole mocht je het zelf een probleem vinden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:39 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
[..]
Tja, ik hoef niet zo heel veel mee te nemen en ik heb volgens mij geen apart zakje in huis, dus dan leek zoiets me een idee. Ik wil het dus wel proberen, maar krijg ik dan geen gezeur omdat-ie geen drukstrip/rits heeft?
Er lopen wel ground stewardessen rond die terminals waar je moet inchecken, die helpen ook als je daarom vraagt. Verwacht echter niet teveel van je persoonlijke contact.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:50 schreef fh101 het volgende:
[..]
Voor deze eerste keer wil ik dat mn handje een beetje vastgehouden wordt, dus via menselijk contact. Waar ik zit heb ik al via het reisburo geregeld.
Dat ligt geheel aan het ticket wat je gekocht hebt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:13 schreef Micson het volgende:
Okee, ik heb een probleempje. Ik heb gisteren tamelijk impulsief mijn backpackreis naar Australie geboekt, maar nu kom ik er achter dat ik eigenlijk een andere datum wil om terug te komen.
Is het over het algemeen duur om dit nog te wijzigen? En wordt het duurder naarmate ik langer wacht?
Anders kan ik het nog even afwachten en bijvoorbeeld vanuit Australie dit nog wijzigen..
Ehm ja, standaard aannamequote:
Minimaal een half jaar van te voren wijzigen of wat bedoel je ?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:34 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
let er wel op dat sommige tickets een maximale termijn hebben (bv half jaar)
Ik denk dat hij bedoelt dat het retourticket bijvoorbeeld maar een half jaar geldig is. Dus als je bijvoorbeeld 2 oktober vertrekt dat je voor 2 april weer terug moet omdat anders je ticket 'verlopen' is.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:36 schreef Micson het volgende:
[..]
Minimaal een half jaar van te voren wijzigen of wat bedoel je ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |