Die mag je me toch even uitleggen eerlijk gezegd. Bij de ene zie ik de protectionisme/vrij verkeer van vrijhandel tegenspraak, belasting/vrijhandel zie ik deze toch minder. Belastingen zijn namelijk, voor zover mijn economische kennis strekt, niet per definitie een vorm van protectionisme.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het innen van belasting is mutatis mutandis ook behoorlijk hypocriet als tegelijkertijd wel vrij verkeer van kapitaal en vrijhandel worden bepleit.
Uitkeringen zijn toch wel degelijk een vorm van protectionisme?quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Die mag je me toch even uitleggen eerlijk gezegd. Bij de ene zie ik de protectionisme/vrij verkeer van vrijhandel tegenspraak, belasting/vrijhandel zie ik deze toch minder. Belastingen zijn namelijk, voor zover mijn economische kennis strekt, niet per definitie een vorm van protectionisme.
Dat gedeelte citeerde ik dan ook expres niet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uitkeringen zijn toch wel degelijk een vorm van protectionisme?
Ligt er aan welke belastingen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat gedeelte citeerde ik dan ook expres niet.Het ging mij om de belastingen.
Belastingen zijn geen deel van de vrije markt omdat ze middels dwang tot stand zijn gekomen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat gedeelte citeerde ik dan ook expres niet.Het ging mij om de belastingen.
Oh god, we gaan weer op de "quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Belastingen zijn geen deel van de vrije markt omdat ze middels dwang tot stand zijn gekomen.
Als iets belast of gedwongen wordt is het niet langer vrij en de reden daarachter is protectionisme, anders liet men het wel aan de marktwerking over, maar bang als men is voor de schadelijke gevolgen int men belasting om te herverdelen.
Zag vandaag een mooie slogan op een kentekenplaat van een pauper-bak voor me:quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:34 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Oh god, we gaan weer op de "belasting is diefstal en is hetzelfde als de mafia
" toer.
Ik wacht dan ook op jouw: "bezit is diefstal! kapitalisme is kut" reactie, want die zijn elke keer weer zo ontzettend onvoorspelbaarquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:34 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Oh god, we gaan weer op de "belasting is diefstal en is hetzelfde als de mafia
" toer.
Ik weet hoe ik mijn publiek kan vermakenquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:35 schreef dotCommunism het volgende:
Ah, en weer loze oneliners posten! Die hadden we inderdaad alweer een paar dagen gemist!
Voor jouquote:
Frédéric Bastiat is een heldquote:
Niet helemaal. Nu vereenzelvig je het belasten met protectionisme, terwijl belastingen ook net zo goed betaald worden om andere zaken in stand te houden (de zogenaamde enforcement of law and public order, protection of property enzovoort). Herverdeling (redistribution) is maar één van de functies.quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als iets belast of gedwongen wordt is het niet langer vrij en de reden daarachter is protectionisme, anders liet men het wel aan de marktwerking over, maar bang als men is voor de schadelijke gevolgen int men belasting om te herverdelen.
Wat ben je ook een elitaire mongool, maar inderdaad, klinkt wel leukquote:
Sinds wanneer is in hemelsnaam de Radetzkymarsch elitair.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat ben je ook een elitaire mongool, maar inderdaad, klinkt wel leuk
quote:
Onze gedachten zijn eender.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sinds wanneer is in hemelsnaam de Radetzkymarsch elitair.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |