abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:38:40 #176
104871 remlof
Europees federalist
pi_95839155
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:36 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk.
Nee hoor, het secularisme werkt prima in Frankrijk bijvoorbeeld.
Yankee go home!
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:38:48 #177
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839158
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:32 schreef JoaC het volgende:

[..]

Die was enorm, en er is nu een vergrijzing aan de gang waardoor we een HELE krappe arbeidsmarkt krijgen

[..]

Problemen in Parijs zijn niet te vergelijken met Nederland. Bovendien zijn de problemen er juist met de mensen die er al jaren zitten. Als we meer rechters zouden hebben was het probleem ook minder. Gelukkig bezuinigt Pittbull Fred erop, zodat ze een probleem behouden wat de PVV politiek-strategisch legitimeert met de juiste spins.

[..]

Diep van binnen stierf er iets in me, het kabinet daarop richtte nog meer schade aan.
Waarom zijn die niet met elkaar te vergelijken? Mijn inziens is er vanuit de politiek hier heel veel gedaan om de boel niet te laten segregeren, denk aan buurthuizen/praten is leuk projecten, dat is in Frankrijk (denk ik) veel minder. Verder is frankrijk echt een land van scheiding tussen kerk en staan, jij komt niet op school met een hoofddoek bijv.

En over die arbeidsmarkt kan ik kort wezen. Minimumloon handhaven wmb, en ontslagrecht wat versoepelen, met name voor het midden en klein bedrijf. WW beperken tot 1 jaar, en geen mensen wegstoppen in de wajong wegens vage psychische klachten.

Tsjah, alles wat JPB 4 aanraakten ontplofte of viel in elkaar. Alles wat je als kabinet fout kan doen ging fout. Als ze op een scooter stapten dan liep het zuigertje vast. Ik snap ook niet waarom Remlof daar geen afstand van neemt, temeer omdat hij iedereen die aanhanger is van dit kabinet de maat zit te nemen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:39:27 #178
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839164
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Je bent op de hoogte van de implicaties daarvan?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:39:46 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_95839167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je bent op de hoogte van de implicaties daarvan?
Ja.
Yankee go home!
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:40:08 #180
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839169
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja.
Dus geen.....
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:41:15 #181
104871 remlof
Europees federalist
pi_95839177
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dus geen.....
Iedereen is gelijk voor de wet, ongeacht geloof. Zo moeilijk is het niet.
Yankee go home!
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:42:26 #182
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839183
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Iedereen is gelijk voor de wet, ongeacht geloof. Zo moeilijk is het niet.
En zou dat niet mooi zijn als dat hand en hand ging met behoud van onze cultuur?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95839186
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Die scheiding tussen kerk en staat kan er alleen zijn in de vorm van macht: de politieke macht dient niet dezelfde macht te zijn als de religieuze. De paus kan geen burgemeesters benoemen en de minister-president geen kardinalen, om maar wat te noemen.

Maar de scheiding tussen politiek en religie zal nooit bereikt worden. Daarvoor is religie imo fundamenteel menselijk (zal nooit verdwijnen) en is het ook onmogelijk om deze religieuze identiteit van mensen buiten het publieke domein te houden. De typisch liberale scheiding tussen privé en publiek haalt het niet; op een manier zullen mensen altijd geïnspireerd blijven door iets of iemand dat boven henzelf gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2011 02:44:09 ]
pi_95839191
Edit: dubbel.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2011 02:43:41 ]
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:44:40 #185
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839200
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:42 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Die scheiding tussen kerk en staat kan er alleen zijn in de vorm van macht: de politieke macht dient niet dezelfde macht te zijn als de religieuze. De paus kan geen burgemeesters benoemen en de minister-president geen kardinalen, om maar wat te noemen.

Maar de scheiding tussen politiek en religie zal nooit bereikt worden. Daarvoor is religie imo fundamenteel menselijk (zal nooit verdwijnen) en is het ook onmogelijk om deze religieuze identiteit van mensen buiten het publieke domein te houden. De typisch liberale scheiding tussen privé en publiek haalt het niet; op een manier zullen mensen altijd geïnspireerd blijven door iets of iemand dat boven henzelf gaat.
Even een vraag tussendoor, denk jij niet dat de secularisering zo hard doorzet dat het einde van religie in Nederland nabij is?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95839203
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Even een vraag tussendoor, denk jij niet dat de secularisering zo hard doorzet dat het einde van religie in Nederland nabij is?
Nee, want religie hoort bij de mens. Religie zal nooit verdwijnen; het neemt hoogstens andere vormen aan.
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:46:46 #187
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839212
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nee, want religie hoort bij de mens. Religie zal nooit verdwijnen; het neemt hoogstens andere vormen aan.
Dat was geen antwoord op mijn vraag natuurlijk. Geef jij eens een scenario over religie in Nederland. Ik stel dat de secularisering hard omzich heen grijpt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:47:25 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_95839216
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En zou dat niet mooi zijn als dat hand en hand ging met behoud van onze cultuur?
"Onze cultuur" :')

Flikker toch op, dat wat jij "onze cultuur" noemt is kut. De Europese cultuur van na de Verlichting is wel de moeite waard, maar dat kan je echt niet aan individuele landen toebedelen.
Yankee go home!
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:49:19 #189
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839228
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:47 schreef remlof het volgende:

[..]

"Onze cultuur" :')

Flikker toch op, dat wat jij "onze cultuur" noemt is kut. De Europese cultuur van na de Verlichting is wel de moeite waard, maar dat kan je echt niet aan individuele landen toebedelen.
Wat is mijn idee van cultuur dan?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_95839231
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat was geen antwoord op mijn vraag natuurlijk. Geef jij eens een scenario over religie in Nederland. Ik stel dat de secularisering hard omzich heen grijpt.
Dat doet het allang. Het punt is juist dat je religie ontzettend breed kan definiëren en niet kan laten behouden tot puur de wereldgodsdiensten. Als je me vraagt of het christendom nog in aanhang zal afnemen, dan zal ik keihard 'ja' antwoorden.
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:49:45 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_95839232
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat is mijn idee van cultuur dan?
Nationalisme vrees ik.
Yankee go home!
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:50:10 #192
177885 JoaC
Het is patat
pi_95839235
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom zijn die niet met elkaar te vergelijken? Mijn inziens is er vanuit de politiek hier heel veel gedaan om de boel niet te laten segregeren, denk aan buurthuizen/praten is leuk projecten, dat is in Frankrijk (denk ik) veel minder. Verder is frankrijk echt een land van scheiding tussen kerk en staan, jij komt niet op school met een hoofddoek bijv.
Toen ze begonnen was het al gesegregeerd, nu is er na jaren eindelijk etnisch ondernemerschap en een grotere groep studerende jongeren met Marrokaanse/Turkse roots. Er had in de jaren 70/80 meer moeten gebeuren. Juist nu hebben we behoefte aan migratie uit Turkije, een land wat er beter voor staat dan Spanje/Portugal stonden toen ze bij EU kwamen. De educatie is daar wel, en Nederlanders zijn te lui om aardbeien te plukken of asperges te trekken.

Ons geld zit in de export, dus vooral investeren in kennis. Schengen in stand houden, dus Europees migratiebeleid.
quote:
En over die arbeidsmarkt kan ik kort wezen. Minimumloon handhaven wmb, en ontslagrecht wat versoepelen, met name voor het midden en klein bedrijf. WW beperken tot 1 jaar, en geen mensen wegstoppen in de wajong wegens vage psychische klachten.
Praat niet over zaken waar je geen weet over hebt, heb jongeren zien afhaken op uni die alles konden behalve in groepen werken. Intelligent, maar ongeschikt om met handen te werken. Deze kunnen via HBO wellicht nog wat bereiken.
quote:
Tsjah, alles wat JPB 4 aanraakten ontplofte of viel in elkaar. Alles wat je als kabinet fout kan doen ging fout. Als ze op een scooter stapten dan liep het zuigertje vast. Ik snap ook niet waarom Remlof daar geen afstand van neemt, temeer omdat hij iedereen die aanhanger is van dit kabinet de maat zit te nemen.
JPB 4 redde nog banken, kwam gezeik vanuit PVV en SP, terwijl Bos juist goed werk leverde met slecht regeerakkoord.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:50:43 #193
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839239
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Nationalisme vrees ik.
Heb je mijn topic gelezen? (al kwam ik niet erg goed uit de verf)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:51:22 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_95839244
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee.
Yankee go home!
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:53:17 #195
177885 JoaC
Het is patat
pi_95839257
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Cultuur is dynamisch, behoud van cultuur is dus een oxymoron.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:56:53 #196
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839278
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:50 schreef JoaC het volgende:

[..]

Toen ze begonnen was het al gesegregeerd, nu is er na jaren eindelijk etnisch ondernemerschap en een grotere groep studerende jongeren met Marrokaanse/Turkse roots. Er had in de jaren 70/80 meer moeten gebeuren. Juist nu hebben we behoefte aan migratie uit Turkije, een land wat er beter voor staat dan Spanje/Portugal stonden toen ze bij EU kwamen. De educatie is daar wel, en Nederlanders zijn te lui om aardbeien te plukken of asperges te trekken.

Ons geld zit in de export, dus vooral investeren in kennis. Schengen in stand houden, dus Europees migratiebeleid.

[..]

Praat niet over zaken waar je geen weet over hebt, heb jongeren zien afhaken op uni die alles konden behalve in groepen werken. Intelligent, maar ongeschikt om met handen te werken. Deze kunnen via HBO wellicht nog wat bereiken.

[..]

JPB 4 redde nog banken, kwam gezeik vanuit PVV en SP, terwijl Bos juist goed werk leverde met slecht regeerakkoord.
Ja en hoe komt het dat die mensen segregeren? Chinezen Duitsers en Fransen kunnen wel prima integreren hier, waarom kunnen mensen die overwegend Islamitisch zijn dat niet? Dat is de vraag die jij jezelf moet stellen. En je hebt gelijk dat er mensen zijn die van een uitkering leven en gvd het lef hebben om werk te weigeren, GO Henk Kamp! Kortom, we gaan eerst die mensen aan het werk schoppen voordat we nieuwe mensen binnenlaten.

Ik heb er inderdaad geen verstand van nee, maar ik kan wel grafieken uitlezen, en wat mij dan opvalt is dat Nederland nummer 1 is in het verstrekken van WA-jong uitkeringen, overigens ook WIA. Ik vind dat nogal frappant.

Dat JPB 4 banken heeft gered is ze geraden ook, ook Wilders 1 of Rutte of Marijnissen had die banken wel gered. Er was geen andere keus.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:57:54 #197
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839284
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:53 schreef JoaC het volgende:

[..]

Cultuur is dynamisch, behoud van cultuur is dus een oxymoron.
Mensen hebben behoefte aan rust en continuïteit. Dat biedt een homogene cultuur.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 22 april 2011 @ 02:58:57 #198
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839294
Ik ga ronken. Val zowat flauw van de warmte.

Balle.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 22 april 2011 @ 03:00:47 #199
104871 remlof
Europees federalist
pi_95839314
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 02:58 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga ronken. Val zowat flauw van de warmte.

Balle.
Dat verklaart een hoop :')

Denk maar eens diep na :*
Yankee go home!
  vrijdag 22 april 2011 @ 03:02:59 #200
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_95839331
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2011 03:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop :')

Denk maar eens diep na :*
Doe toch niet zo cynisch. Bleh, wat zuur.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')