Heel erg ja.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:29 schreef Type-R het volgende:
iemand aan het luisteren/meekijken? die advocaat!
Links of rechts?quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:31 schreef seto het volgende:
[..]
Heel erg ja.
Iemand trouwens een idee wie die chick is die achter Wilders zit?
De brunette.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Links of rechts?
Vast stagiares of medewerksters ofzo. Hij kiest ze wel uit op hun kwaliteiten valt me op.
Zo'n drukke man als Wilders heeft natuurlijk geen tijd voor gezeik van z'n vrouw.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Links of rechts?
Vast stagiares of medewerksters ofzo. Hij kiest ze wel uit op hun kwaliteiten valt me op.
De staat.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:36 schreef -Kadesh- het volgende:
Wie gaat er eigenlijk opdraaien voor al de kosten die dat proces heeft gekost? De verliezende partij?
Ik geloof dat Wilders verdediging wordt betaald uit een Amerikaanse zionistische campagnekas. Maar het proces zelf wordt betaald door de belastingbetaler die de mensen die deze wet hebben gemaakt en in stand gelaten, zoals Wilders zelf, hebben verkozen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:36 schreef -Kadesh- het volgende:
Wie gaat er eigenlijk opdraaien voor al de kosten die dat proces heeft gekost? De verliezende partij?
Ja, zo kan je het ook een draai geven ja. Ik draai het kostenplaatje even in de richting van Spong c.s., de "benadeelden" en het Hof.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik geloof dat Wilders verdediging wordt betaald uit een Amerikaanse zionistische campagnekas. Maar het proces zelf wordt betaald door de belastingbetaler die de mensen die deze wet hebben gemaakt en in stand gelaten, zoals Wilders zelf, hebben verkozen.
Het zou wat zijn als je aangifte doet tegen iemand en dan moet opdraaien voor de kosten als ie later vrijgesproken wordt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, zo kan je het ook een draai geven ja. Ik draai het kostenplaatje even in de richting van Spong c.s., de "benadeelden" en het Hof.
Ik zeg niet dat iemand ervoor moet opdraaien. Ik ging even in op het verhaal wie de kosten veroorzaakt hebben waardoor de belastingbetaler krom ligt, en dat zijn in dit geval bovengenoemde personen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als je aangifte doet tegen iemand en dan moet opdraaien voor de kosten als ie later vrijgesproken wordt.
Mensen die de wet overtreden, ook al is dat omdat ze denken dat de wet niet voor hen geldt, jagen de samenleving altijd op kosten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat iemand ervoor moet opdraaien. Ik ging even in op het verhaal wie de kosten veroorzaakt hebben waardoor de belastingbetaler krom ligt, en dat zijn in dit geval bovengenoemde personen.
Alleen is hier geen wet overtreden. Dat snapt elke koekebakker.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen die de wet overtreden, ook al is dat omdat ze denken dat de wet niet voor hen geldt, jagen de samenleving altijd op kosten.
Is dat zo? Spong ook?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Alleen is hier geen wet overtreden. Dat snapt elke koekebakker.
Dat is nog helemaal niet zo duidelijk.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik vraag me ook af wat vrijspraak voor gevolgen zal hebben. Betekent dit, gezien ook de redenatie van het OM, dat er geen enkele grenzen zijn zolang je maar spreekt over "de Islam" en niet over specifiek(e) moslims?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:53 schreef Igen het volgende:
[..]
De rechter mag voor zover ik weet bij de uiteindelijke uitspraak een eigen redenering volgen.
Goh, daar dacht de rechtbank anders over maar goed dat jij het beter weet.....quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de interpretatie van die wet. Enkel een handjevol rechters moesten dat in twijfel blijven houden terwijl de rest van Nederland er wel uit was, tot het OM toe.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, daar dacht de rechtbank anders over maar goed dat jij het beter weet.....
Ohhhh...ja, de wet is gewoon onzin want Henk en Ingrid weten wel beter, toch?quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:01 schreef 3-voud het volgende:
Dat heeft te maken met de interpretatie van die wet. Enkel een handjevol rechters moesten dat in twijfel blijven houden terwijl de rest van Nederland er wel uit was, tot het OM toe.
Wanneer precies had Wilders gelijk? Wilders draait namelijk nogal eens 180 graden, ooit riep hij op TV dat de Islam prima was en helemaal geen bedreiging.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:04 schreef ConscienceNL het volgende:
Wilders heeft gewoon gelijk. Punt.
Wildersbashers
Ik adviseer je het hier bij te laten. Meer onzin kan een weldenkend mens normaal gesproken op 1 dag niet uitspugen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ohhhh...ja, de wet is gewoon onzin want Henk en Ingrid weten wel beter, toch?![]()
Klinkt wel heel erg naar bepaalde historische grootheden die zichzelf ook ver boven de wet verheven voelden.
Het OM is vanaf dag een politiek bezig geweest in deze zaak en gedwongen tot vervolging omdat ze hun werk niet deden.
Ach, daar komt de ad hominem weer om de hoek kijken, heel typerend weer. Bedankt voor het advies en ga maar weer terug naar GS om te reagurenquote:Op woensdag 1 juni 2011 13:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik adviseer je het hier bij te laten. Meer onzin kan een weldenkend mens normaal gesproken op 1 dag niet uitspugen.
Bron graag.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wanneer precies had Wilders gelijk? Wilders draait namelijk nogal eens 180 graden, ooit riep hij op TV dat de Islam prima was en helemaal geen bedreiging.
Had ik op dat populistische onzin in moeten gaan dan? Kom op.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, daar komt de ad hominem weer om de hoek kijken, heel typerend weer. Bedankt voor het advies en ga maar weer terug naar GS om te reaguren![]()
Onzin. Ik kan zelf ook behoorlijk chargeren naar gelovigen. Dat betekent niet dat ik een hekel aan individuele christenen of moslims heb. Met de meesten die ik ken kan ik prima opschieten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is nog helemaal niet zo duidelijk.
De meest dubieuze uitspraken van Wilders gaan wel degelijk over 'moslims' en die worden gerelativeerd door te zeggen dat je naar het grote geheel moet kijken, waar Wilders alleen de Islam als ideologie bestrijdt, en je zijn uitspraken over 'moslims' ook in dat licht moet zien. Maar je kan natuurlijk net zo goed het omgekeerde beweren, namelijk dat het Freudiaanse versprekingen zijn die laten zien dat dat zogenaamde onderscheid tussen een religie en de aanhangers daarvan een wassen neus, een rookgordijn is, tenminste vanuit Wilders oogpunt. Maar ik meen dat dit soort vragen niet aan bod zijn gekomen, met name doordat ook het OM voor vrijspraak gaat.
Daarom vind ik dat deze rechtszaak tot nu toe hoogstens aantoont dat de rol van het OM als neutrale, objectieve partij in het proces niet deugt.
Maar het is nog even afwachten. De rechter mag voor zover ik weet bij de uiteindelijke uitspraak een eigen redenering volgen. Wie weet levert dat nog iets op.
Rechters komt die beslissing toe, die hebben daar namelijk verstand van. De rest van Nederland niet, het OM minder en dat was bovendien politiek gemotiveerd.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de interpretatie van die wet. Enkel een handjevol rechters moesten dat in twijfel blijven houden terwijl de rest van Nederland er wel uit was, tot het OM toe.
Deze zaak draait juist om strafbare feiten jegens groepen. Het gaat dus juist om het onderscheid tussen de Islam als religie en de moslims als groep.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin. Ik kan zelf ook behoorlijk chargeren naar gelovigen. Dat betekent niet dat ik een hekel aan individuele christenen of moslims heb. Met de meesten die ik ken kan ik prima opschieten.
Ik heb een probleem met het christenen en moslims als groep, dan komen er in een groep krachten los die ervoor zorgen dat groepen gelovigen behoorlijk intolerant zijn naar anders denkende toe. Dat is meer een groep ding, Individueel stellen de meeste gelovigen zich normaal op. Maar individuele stemmen gaan meestal verloren in groepsdynamiek.
Feit dat ze eerder al succesvol "gewraakt" werden geeft wel aan hoeveel het verstand aanwezig was en en hoeveel het vooroordeel vanuit politiek standpunt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rechters komt die beslissing toe, die hebben daar namelijk verstand van. De rest van Nederland niet, het OM minder en dat was bovendien politiek gemotiveerd.
Nee, dat geeft het niet aan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Feit dat ze eerder al succesvol "gewraakt" werden geeft wel aan hoeveel het verstand aanwezig was en en hoeveel het vooroordeel vanuit politiek standpunt.
Zoals je zelf zegt, die rechters zijn succesvol gewraakt. De huidige rechters, die dus de beslissing gaan nemen, niet.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Feit dat ze eerder al succesvol "gewraakt" werden geeft wel aan hoeveel het verstand aanwezig was en en hoeveel het vooroordeel vanuit politiek standpunt.
Dat laten we maar even in het midden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoals je zelf zegt, die rechters zijn succesvol gewraakt. De huidige rechters, die dus de beslissing gaan nemen, niet.
Oeh, interessant. Waar is de veroordeling exact? En is het niet het omslachtige proces wat zoveel geld kost?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen die de wet overtreden, ook al is dat omdat ze denken dat de wet niet voor hen geldt, jagen de samenleving altijd op kosten.
Moet je eerst duidelijk maken hoe die imam dat uitgeroeid wil zien.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:42 schreef lutser.com het volgende:
Ik ben nieuwsgierig wat wilders er van vind als een haatimam preekt dat homofilie uitgeroeid moet worden.
Die imam heeft natuurlijk niets tegen homo's maar alleen iets tegen homofilie.
quote:
Dat mag een rechter nooit zeggen. Een rechter moet altijd uitspraak doen. Zeggen dat een zaak onzin is en weigeren recht te spreken gaat zelfs tegen de mensenrechten in.quote:Feit is wel dat die nieuwe rechters ook maar halverwege in die poppenkast terecht komen en niet zomaar gaan roepen:"Stop er maar mee. Dit is onzin."
Maken ze vrienden mee in hun kringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |