Het is voor een deel machismo, macht, fascinatie voor de techniek van zo'n ding. Het hebben van een wapen geeft een oergevoel.quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik weet dat ik nu allemaal ellende over me heen ga krijgen, maar maakt niet uit.
Ik weet ook dat ''schieten'' een sport wordt genoemd en ik weet ook dat het
zelfs bij de Olympische Spelen een belangrijke plaats inneemt.
Toch vind ik persoonlijk ''schieten'' niet onder ''sport'' vallen net zoals ik ''jagen''
geen sport vind.
ga lekker darten ofzo...
Waarom doet iemand aan ''schietsport'' eigenlijk?
(ik bedoel hier niet mensen mee zoals politieagenten die voor het uitoefenen
van hun beroep wel MOETEN leren hoe je moet schieten en hoe je met dat
wapen om moet gaan)
Maar waarom doet een normale burger aan ''schietsport'' eigenlijk?
Een wapen is afschrikwekkend, imponerend en intimiderend, dus dan zit
er toch iets in je dat je dat ''leuk?'' vindt? Of is dat niet zo?
Geeft de wetenschap van een wapen in je bezit te hebben je een stoer
gevoel? Of een gevoel van status en macht?
Kan iemand mij dat uitleggen?
Er wordt nog steeds volop gejaagd hoor. Dat is goed voor een zekere 33% van alle vleesvoorraad in de wereld..quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar mijn vragen waren serieus.
Je hebt tegenwoordig geen wapen meer nodig om aan eten/vlees te komen,
dus die vlieger gaat dan niet op.
Als je het over ''vroeger'' hebt toen de mensen echt nog zelf voor hun eten
het bos in moesten hadden ze trouwens alleen pijl en boog ofzo, wapens
zoals geweren kwamen pas veel later.
Dus mijn vragen staan nog open.
Oke stel, stel, even voor het gemak dat je hier gelijk in hebt.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:20 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Er wordt nog steeds volop gejaagd hoor. Dat is goed voor een zekere 33% van alle vleesvoorraad in de wereld..
Denk hierbij dat het onmogelijk is om overal ter wereld een boerderij op te zetten voor de slacht. Er is niet genoeg ruimte, en het is ook niet altijd hygienisch of uitvoerbaar.
Het is gewoon veel goedkoper, en sneller om gewoon in het bos te gaan jagen. Jagen kan je niet wegdenken, vooral als je vleeseter bent.
Ik denk dat jij daar gelijk in hebt.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is voor een deel machismo, macht, fascinatie voor de techniek van zo'n ding. Het hebben van een wapen geeft een oergevoel.
Het is een passie en je hebt er een speciale kronkel voor nodig.
Dat klinkt wat negatief misschien, maar ik denk dat dat een belangrijker reden is waarom mensen graag een wapen willen hebben dan al het geblaat over veiligheid op straat, dat is meer het excuus.
Dat is gewoon slachten, niet jagen imo.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Oh, maar dat is een heel andere discussie.
Er worden ook speciaal dieren gefokt gewoon om daarna (het liefst nog een
beetje gedrogeerd ) afgeschoten te worden, dat is niets nieuws toch?
Vindt je dat ook ''sportief'' ?
Als je overvallen wordt door meerdere personen, of aangevallen wordt met een mes kun je niet eens meer je wapen tevoorschijn halen. Laat staan dat je het kunt gebruiken.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:28 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ik zei niet dat ik schijterig was. Ik zei alleen dat ik niet bereid ben van mijzelf een slachtoffer te laten maken.
Kijk als iemand mij een 1 op 1 gevecht uitdaagt, of mij gewoon aanvliegt, waarvan de persoon geen wapen heeft en ook niet bijzonder groot is, dan zal ik hem of haar gewoon terugvechten met mijn blote handen.
Maar als ik overvallen word, door meerdere personen of iemand met een mes, dan wil ik graag mijn vuurwapen tevoorschijn halen om snel en veilig aan einde aan de situatie te maken. Nogmaals herhaald voor Meneer Ik-kan-niet-lezen.
Het is simpele redenering omdat je iedereen over een kam scheert. Door te zeggen dat ze er niet toe in staat zijn zichzelf of andere te beschermen, en dat ze er geen wapens mogen dragen omdat ze onvoorspelbaar zijn of oneerlijk. Dat noem ik wel simpel.
Maak er wat je wilt van, ik heb tot nu toe nog niemand persoonlijk beledigt itt jullie. Ik zie niemand van de tegenstanders hier persoonlijk aan, maar gewoon als een pion die een bepaalde doel dient in het debat.
Het is gewoon fantastisch om 10en te schieten, die zijn even groot als een speldenkop en dat van een afstandje. Het is verre van gewelddadig, als je het goed wilt doen zit je meestal rond de 20-30 seconden per schotquote:Op zaterdag 16 april 2011 23:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Oke stel, stel, even voor het gemak dat je hier gelijk in hebt.
Zit jij om die reden op schietsport?
Help jij mee om de populatie van dieren op een bepaald pijl te houden of om
ongedierte te bestrijden?
of is er nog een andere reden?
Onzin. Dat is afhankelijk van de persoon en of die goede training heeft gehad of niet.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je overvallen wordt door meerdere personen, of aangevallen wordt met een mes kun je niet eens meer je wapen tevoorschijn halen. Laat staan dat je het kunt gebruiken.
Dat is ook gewoon slachtenquote:Op zaterdag 16 april 2011 23:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dat is gewoon slachten, niet jagen imo.
Had in Zweden een tour/safari gehad met een paar lokale gasten. Die gaan iedere winter jagen, ze stalken de dieren een aantal dagen (dus zijn dan ook een aantal dagen in de bossen) en schieten de zwaksten af. Dat is pas jagen, en het zit nou eenmaal in de cultuur daar.
Het wordt steeds herhaald, wat er ook tegenin gebracht wordt, bedoel jequote:Op zaterdag 16 april 2011 22:16 schreef vergezocht het volgende:
Dit moeten we helaas steeds herhalen, ik heb het maar liefst 15 keer voorbij zien komen, en nog steeds geen fatsoenlijke weerleggende argument door de tegenstanders
Denk je?quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:29 schreef Andyy het volgende:
[..]
Onzin. Dat is afhankelijk van de persoon en of die goede training heeft gehad of niet.
Nee, dat is populatie sterker maken en beheersen. Er is ieder jaar een quotum die de Zweedse overheid geeft van hoeveel wild er afgeschoten moet worden om balans te houden in gebieden. Dat ze de zwakkere afschieten is alleen positief voor de populatie. En zo'n jacht is echt wel hard werken, het is niet op een jeepje stappen en die beesten achterna rijden om ze vervolgens af te schieten, maar het is echt een kunde dat ook over wordt gedragen van vader op zoon zeg maar.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon slachtenof liever ''afslachten''.
Je kan ook gewoon vanuit Nederland zo'n leeuwenjachtvakanties boeken.
Dus ik weet niet in welke cultuur het precies zit dan.
Je kan gewoon een reisje boeken naar Zuid-Afrika en daar voor ''de lol''
een leeuw afschieten (die daar speciaal voor gefokt zijn).
Ik kan daar met de beste wil van de wereld geen ''sport'' inzien.
Jazeker, iedereen reageert anders. Als je het vaak genoeg oefent dat je het uit automatisme kan en als je normaal kan reageren in stress situaties kan je zeker wel wat uithalen. En dit geldt niet alleen voor reageren met vuurwapens, ook hand gevechten.quote:
Ik weet niet of hij een vuurwapen bezit, maar je wordt geacht je vuurwapen en munitie apart te bewaren en te vervoeren. Dus ALS je dan een vuurwapen bij je hebt kan je 'm niet snel gebruiken. En naar een kroeg met een vuurwapen bij je?quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar even een vraagje aan vergezocht.
Vergezocht, denk je niet dat al jij zaterdagavond de hort op gaat en een biertje
in je mik hebt en ruzie krijgt in de kroeg eerder je wapen zal pakken als je die
toch bij je hebt ?
Of weet je 100% zeker dat je dan het gevecht ''eerlijk'' aangaat met je blote handen?
Ja, ik begrijp dat er gevallen zijn dat jagen een functie heeft.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:40 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee, dat is populatie sterker maken en beheersen. Er is ieder jaar een quotum die de Zweedse overheid geeft van hoeveel wild er afgeschoten moet worden om balans te houden in gebieden. Dat ze de zwakkere afschieten is alleen positief voor de populatie. En zo'n jacht is echt wel hard werken, het is niet op een jeepje stappen en die beesten achterna rijden om ze vervolgens af te schieten, maar het is echt een kunde dat ook over wordt gedragen van vader op zoon zeg maar.
Natuurlijk is dat wat je beschrijft geen jagen, dat doen te rijke snobs die iets leuks aan de muur willen
Maar goed, jij mag dat natuurlijk niet als sport inzien, je wordt er ook niet toe verplicht, als je maar begrijpt dat het echte jagen enigszins noodzakelijk is.
Och ja, dat heeft totaal geen noodzaak en ik vind het ook onzin.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp dat er gevallen zijn dat jagen een functie heeft.
Maar ik heb het ook over de ''plezier reisjes'' naar bijvoorbeeld Afrika om daar
een gedrogeerde leeuw neer te schieten, een normaal mens kan dat toch niet
''leuk'' vinden lijkt mij.
En toch zijn de ''reisjes'' meestal volgeboekt.
Er is toch al meerdere keren bewezen dat mensen zich helemaal niet aan die regelsquote:Op zaterdag 16 april 2011 23:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij een vuurwapen bezit, maar je wordt geacht je vuurwapen en munitie apart te bewaren en te vervoeren. Dus ALS je dan een vuurwapen bij je hebt kan je 'm niet snel gebruiken. En naar een kroeg met een vuurwapen bij je?. Denk niet dat veel verlofhouders dat doen.
uhu .. trofee jagersquote:Op zaterdag 16 april 2011 23:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Och ja, dat heeft totaal geen noodzaak en ik vind het ook onzin.
Dat zijn meestal rijke lui die iets aan de muur willen om iets te compenseren
Je maakt iets meer kans als je heel goed getraind bent.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jazeker, iedereen reageert anders. Als je het vaak genoeg oefent dat je het uit automatisme kan en als je normaal kan reageren in stress situaties kan je zeker wel wat uithalen. En dit geldt niet alleen voor reageren met vuurwapens, ook hand gevechten.
Wederom een hersenspinsel. Denk nou eens na voordat je onzin post. Je lijkt in een eigen wereld te leven waarin alleen jij gelijk hebt, ongeacht de duizenden bronnen en feiten die mensen voor je neus leggen. Een beetje moeite doen mag wel hoor in een discussie.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je overvallen wordt door meerdere personen, of aangevallen wordt met een mes kun je niet eens meer je wapen tevoorschijn halen. Laat staan dat je het kunt gebruiken.
Dat je dat niet weet bewijst al dat je absoluut niet in staat bent jezelf of anderen te beschermen met een vuurwapen, maar dat was ook al duidelijk door eerdere uitspraken.
Bron? Oja jij was een zwarte band special forces beveiligingsexpert.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je maakt iets meer kans als je heel goed getraind bent.
Maar tegen meerdere tegenstanders, of een of meerdere met een mes, en zeker met het verrassingseffect tegen je, maak je echt niet veel kans.
Mijn punt was eigenlijk dat een vuurwapen nog weleens overschat wordt, zeker in een lijf aan lijf gevecht is het nut niet erg groot. Als iemand me aanvliegt, heb ik liever een mes in mijn handen.
Oh ja, ik had ooit eens een paar van die 'duizenden bronnen' van je gecheckt:quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:59 schreef kontknager het volgende:
[..]
Wederom een hersenspinsel. Denk nou eens na voordat je onzin post. Je lijkt in een eigen wereld te leven waarin alleen jij gelijk hebt, ongeacht de duizenden bronnen en feiten die mensen voor je neus leggen. Een beetje moeite doen mag wel hoor in een discussie.
Daarnaast ga je er wederom vanuit dat je altijd alleen bent. Mensen worden vaak genoeg doodgestoken of doodgeslagen terwij er mensen toe staan te kijken omdat ze niets kunnen doen. En dat is het idiote in veel europese landen. De brave bevolking wordt weerloos gehouden om de totale macht van de staat te garanderen (samen met de criminelen) En personen als jou trappen er nog in ook. Lang leve de media en indoctrinatie vanaf vroege leeftijd.
http://www.youtube.com/user/YourWeedSucks#p/a/u/0/jpziJTlv7Cw
Jij denkt serieus dat het hebben van een vuurwapen door jan en alleman helpt tegen het zg. bystander effect? Of is dit een bewuste valse voorstelling van zaken?quote:Op woensdag 13 april 2011 11:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Lees jij je eigen bronnen wel?
In de eerste wordt de hoge criminaliteit toegeschreven aan verstedelijking en drankcultuur onder jongeren.
De tweede gaat over het gebruik van vuurwapens bij criminnele daden.
Daar stopte ik met lezen.
Het heeft niets te maken met je stelling dat bewapening zou leiden tot minder criminaliteit, hooguit met het effect van ontwapening van een bewapende burgerij.
Dat is hoe dan ook niet hetzelfde.
Je ziet in het filmpje steeds dat er eerst afstand wordt genomen, en pas in de laatste instantie het wapen wordt getrokken.quote:Op zondag 17 april 2011 00:04 schreef kontknager het volgende:
[..]
Bron? Oja jij was een zwarte band special forces beveiligingsexpert.
quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nu hang je ineens de beterweter uitquote:Dat je dat niet weet bewijst al dat je absoluut niet in staat bent jezelf of anderen te beschermen met een vuurwapen, maar dat was ook al duidelijk door eerdere uitspraken.
Je noemt iedereen 'simpel' of ze hebben last van hersenspinsels, dat zijn geen persoonlijke belediginen, hoor. Je spreekt ook jezelf nog weleens tegen.
Je bent een briljant debater.
Als ik dat zou doen dan was ik een crimineel en dan zou het helemaal niets meer uitmaken of ik een vuurwapen bij me had of niet. Want criminelen laten zich door niets of niemand tegenhouden, dus is er een verbod vrijwel waardeloos.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Vergezocht, denk je niet dat al jij zaterdagavond de hort op gaat en een biertje
in je mik hebt en ruzie krijgt in de kroeg eerder je wapen zal pakken als je die
toch bij je hebt ?
Of weet je 100% zeker dat je dan het gevecht ''eerlijk'' aangaat met je blote handen?
Het ging over een lijf aan lijf gevecht, slimmerd.quote:Op zondag 17 april 2011 00:36 schreef vergezocht het volgende:
[..]Je reacties worden steeds debieler dat je straks geen reactie meer waard bent.
Ik kan mij niet verdedigen in deze situaties met een vuurwapen?Think again, Sherlock. Stel me op de proef, breng een paar maatjes van je even langs, de een met een mes, de ander met een knuppel, en jij natuurlijk met je blote handen (omdat je alles zo netjes oplost daarmee
) En laat mij mijn Glock .22 hebben en kijken hoe snel jullie alle drie huilend op de grond liggen (als dat al uberhaupt kan). Maar wel beginnen op een startafstand van 3 meter eh, zoals ik netjes heb uitgelegd over de effective range.
Hoe kom je erbij dat ik niet lees?quote:Nu hang je ineens de beterweter uitterwijl het juist jou is die nooit de eerste keer iets kan lezen.
Omdat jij alles persoonlijk opvat en als belediging ziet is jouw eigen zwaktebod. Dat betekent niet dat ik dat aan het doen ben of dat ik mijn debatmethoden ga veranderen. Cry me a river.
Die twee doelen die je genoemd hebt zijn inderdaad ook belangrijk en niet weg te denken, maar ik zelf had het over een van de belangrijke bronnen van vleesconsumptie. - En dat is jagen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Oke stel, stel, even voor het gemak dat je hier gelijk in hebt.
Zit jij om die reden op schietsport?
Help jij mee om de populatie van dieren op een bepaald pijl te houden of om
ongedierte te bestrijden?
of is er nog een andere reden?
Bijzonder simpel hoor om een wapen uit een holster te pakken, de loop naar voren te richten en snel een paar schoten te lossen.quote:Het ging over een lijf aan lijf gevecht, slimmerd.
Een vraagstelling die nogal simplistisch is van aard. Want 'eerlijk' is het gevecht vrijwel nooit met de blote handen tenzij beide deelnemers elkaars weerga zijn of zo. En dat is vaker de uitzondering dan de regel in dit soort ruzies.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
toch bij je hebt ?
De meeste experts zijn het wel over eens dat als iemand je te lijf gaat binnen een 2 meter afstand, en je het wapen niet alreeds volledig uitgetrokken en gericht hebt, dat je dan niet genoeg tijd hebt om hem uit je zak te halen, te mikken, en treffend af te lossen, voordat die goed kans maakt om met jou fysiek contact te maken, en het vuurwapen uit je handen te krijgen.quote:Op zondag 17 april 2011 00:45 schreef kontknager het volgende:
Maar, waar zijn nu de bronnen die bewijzen dan je nooit iets hebt aan een vuurwapen als je van dichtbij wordt aangevallen?
http://www.globalsecurity(...)rmy/fm/1-140/CH7.HTMquote:Section II. Terminology and Information on Weapons
7-4. EFFECTIVE RANGE
FM 101-5-1 defines effective range as, "That range at which a weapon or weapons system has a 50 percent probability of hitting a target."
a. A weapon's effective range extends from the minimum effective range to the maximum effective range. Maximum effective range is the longest range at which a weapon has a 50-percent probability of hitting a target.
b. The standard target used in determining effective range for cannon are 3 x 3 meter plywood silhouettes. It is a "vehicle sized" target.
c. The training tables contained in this manual require aircrews to engage targets within the effective range of the weapon with target-practice ammunition. However, crews may have to shoot long range engagements in combat using service ammunition.
En als je goed kon lezen, dan had je geweten dat in mijn reacties stond dat een vuurwapen relatief waardeloos is in close combat.quote:Op zondag 17 april 2011 00:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het ging over een lijf aan lijf gevecht, slimmerd.
[..]
Hoe kom je erbij dat ik niet lees?
En je persoonlijke sneren en tegenstrijdigheden staan er gewoon.
Lees de eerste zin eens.quote:Op zondag 17 april 2011 00:54 schreef vergezocht het volgende:
[..]
De meeste experts zijn het wel over eens dat als iemand je te lijf gaat binnen een 2 meter afstand, en je het wapen niet alreeds volledig uitgetrokken en gericht hebt, dat je dan niet genoeg tijd hebt om hem uit je zak te halen, te mikken, en treffend af te lossen, voordat die goed kans maakt om met jou fysiek contact te maken, en het vuurwapen uit je handen te krijgen.
Hierbij moet er wel onderscheid worden gemaakt tussen minimum effective range and maximum effective range. In principe zijn allebei precies hetzelfde, alleen de kwantitatieve waarde verschilt
[..]
http://www.globalsecurity(...)rmy/fm/1-140/CH7.HTM
En effectief vuur?quote:Attack helicopters
Train, you must:quote:Op zondag 17 april 2011 00:54 schreef vergezocht het volgende:
[..]
De meeste experts zijn het wel over eens dat als iemand je te lijf gaat binnen een 2 meter afstand, en je het wapen niet alreeds volledig uitgetrokken en gericht hebt, dat je dan niet genoeg tijd hebt om hem uit je zak te halen, te mikken, en treffend af te lossen, voordat die goed kans maakt om met jou fysiek contact te maken, en het vuurwapen uit je handen te krijgen.
Hierbij moet er wel onderscheid worden gemaakt tussen minimum effective range and maximum effective range. In principe zijn allebei precies hetzelfde, alleen de kwantitatieve waarde verschilt
[..]
http://www.globalsecurity(...)rmy/fm/1-140/CH7.HTM
Welke reacties heb je het over?quote:Op zondag 17 april 2011 00:57 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En als je goed kon lezen, dan had je geweten dat in mijn reacties stond dat een vuurwapen relatief waardeloos is in close combat.
Maar goed, wat ik ook niet beweer wordt door jou tegen mij gebruikt
Naja, ik heb het niet echt over mezelf alweer, al wil Obesus dat wel zodat hij weer op de man kan spelen.quote:Op zondag 17 april 2011 01:06 schreef kontknager het volgende:
[..]
Train, you must:
Maarja er spelen veel variabelen mee in zo'n situatie. Iedere situaties is anders. (toch obesus? )
Zoek maar zelf op pagina 5, ik ga geen speurwerk meer voor je doen. Je verdoet mijn tijd met je herhaaldelijke debiele vragen.quote:Op zondag 17 april 2011 01:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Welke reacties heb je het over?
.. agossie..
Helicopters?quote:Op zondag 17 april 2011 01:05 schreef Andyy het volgende:
[..]
Lees de eerste zin eens.
Begint met
[..]
En effectief vuur?
Hangt van heel veel factoren af, houding, stress etc.
Wie speelt er nu op de man? En wie begon er überhaupt mee?quote:Op zondag 17 april 2011 01:15 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Naja, ik heb het niet echt over mezelf alweer, al wil Obesus dat wel zodat hij weer op de man kan spelen.
Ik zelf ben een appeltje apart, je wilt mij echt niet in close combat treffen, met of zonder vuurwapen. Maar met vuurwapen zal het nooit in de eerste plaats zover komen, en dat houd ik liever zo.
Ik snap wel dat je met training " a force to be reckoned with" kan vormen, maar volgens die nuchtere Obesus gast, maakt training alleen iets uit als je toevallig politie heet, en een kenteken draagt
Voor de rest van ons maakt het niks uit of zo volgens hemWant zodra je een politieagent bent, bezit je bovennatuurlijke sterkte en kracht en je bent de enige onverslaanbare die in staat is een vuurwapen te dragen
Al faalt de politie telkens weer tijdens incident na incident zoals bij die asielzoeker vorige week
Dat een wapen jou afschrikt hoeft niet te betekenen dat het anderen afschrikt. En ook laat zich niet alles verklaren met "status" of "macht", dat is iets waar veel mensen niet om geven.quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik weet dat ik nu allemaal ellende over me heen ga krijgen, maar maakt niet uit.
Ik weet ook dat ''schieten'' een sport wordt genoemd en ik weet ook dat het
zelfs bij de Olympische Spelen een belangrijke plaats inneemt.
Toch vind ik persoonlijk ''schieten'' niet onder ''sport'' vallen net zoals ik ''jagen''
geen sport vind.
ga lekker darten ofzo...
wapen om moet gaan)
Ik ken wel genoeg over de situatie zoals ik dat gelezen heb in de kranten, en al kende ik de situatie niet dan nog heeft de politie gefaald en dat geef je gewoon niet toe.quote:Op zondag 17 april 2011 01:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wie speelt er nu op de man? En wie begon er überhaupt mee?
En die laatste alinea is al net zo absurd als je stelling dat je het zonder meer beter had gedaan dan die agent, terwijl je geeneens de situatie kent..
Weet je wat? Ik heb zo'n vrees voor fastfood restaurants omdat elk iedere kok daar schijnt grote messen binnen handbereik te hebben. Meteen alle messen verbieden vooral in die restaurants om voor een gezellige sfeer te zorgen.quote:Op zondag 17 april 2011 01:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat een wapen jou afschrikt hoeft niet te betekenen dat het anderen afschrikt. En ook laat zich niet alles verklaren met "status" of "macht", dat is iets waar veel mensen niet om geven.
Schieten is een soort van meditatie, je wordt er helemaal rustig van. Dat moet ook wel, want om iets te raken moet je je goed concentreren, je lichaam laten ontspannen en complete controle over jezelf hebben.
Je kan het in die zin goed vergelijken met yoga of mediteren.
Daarnaast kan je ook gewoon interesse in vuurwapens hebben, om geschiedkundige redenen of gewoon omdat je het een prachtig stuk techniek vind, net zoals anderen auto's / vliegtuigen of wat dan ook machtig interessant vinden.
Wat voor jou dus een negatieve connotatie heeft, dat heeft voor anderen wederom een positieve connotatie en daar stamt de belangstelling van af.
Je vindt dat je een situatie voldoende kent door wat je in de krant leest?quote:Op zondag 17 april 2011 01:32 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ik ken wel genoeg over de situatie zoals ik dat gelezen heb in de kranten, en al kende ik de situatie niet dan nog heeft de politie gefaald en dat geef je gewoon niet toe.
Toon mijn ongelijk maar aan, dan.quote:Ik zeg niet dat het altijd met mij zal lukken tijdens een gevecht, jij trekt alles uit zijn verband om toch nog jouw gelijk te halen als een desperate middel wanneer juist jouw ongelijk telkens weer naar boven komt. Dus gelijk proberen te halen waar het ook maar even kan zoiets. Dat noem ik iemand zonder enige respect voor zijn mede-debateerders.
Ik weet niet of dat per sé fout is, omdat deze agent wel rugdekking had. Ik ken de gebruikelijke procedures bij een dergelijke arrestatie niet, dus daar oordeel ik ook niet over.quote:Maar goed, wat ik wel ken over de situatie dus is dat de politie een melding had gekregen over een moord. Toen ze in de woning binnen gingen kijken vonden ze het levenloze lichaam van een minderjarige vrouw. Toen gingen ze op zoek naar de dader van wie de identiteit al was bekend, de huurder/eigenaar van de woning dus.
Wanneer ze hem op een afstand herkenden, ging een van de agenten hem benaderen. Dat alleen al is op zich best fout, want bij een moordverdachte ga je hem niet zomaar benaderen zonder je pistool meteen op hem gericht te hebben en hem bevolen te hebben op de grond te gaan liggen
Ten tweede, ga je hem niet in je eentje aanpakken aangezien de zwaarte van de zaak (maar ja, Nederland eh). Daarna ging de agent zo dicht bij hem, dat er een worsteling kon ontstaan en het vuurwapen losgerukt kon worden en tegen hem afgevuurd om hem koud te maken.
Alles wat de agent deed in dit geval was ten zeerste fout. En daar had ik het juist over. Dat ik gewoon alles of meerdere punten hiervan anders aangepakt zou hebben. Je hoeft niet telkens stoer te komen doen door mij ervan te accuseren dat ik een held ben.
En toch met elk iedere reactie, krijg ik steeds meer het gevoel dat ik dat iig wel veel meer ben dan jij.
ik reageerde hier op je post waarin je zei dat je het wel met je blote handen afkon als iemand je aanvliegt. Dat is niet iets wat je op 2 meter afstand doet Bij een overval met een mes en/of meerdere belagers maak je alleen een kans als je het ruim vantevoren ziet aankomen. Anders zijn ze al te dichtbijquote:Op zondag 17 april 2011 00:57 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En als je goed kon lezen, dan had je geweten dat in mijn reacties stond dat een vuurwapen relatief waardeloos is in close combat.
Maar goed, wat ik ook niet beweer wordt door jou tegen mij gebruikt
Ligt ook aan betrouwbaarheid van de krant, maar kortom ja. Omdat ik leesvaardigheden heb itt jou.quote:Op zondag 17 april 2011 01:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je vindt dat je een situatie voldoende kent door wat je in de krant leest?![]()
Het zoveelste ding dat je niet weet en toch ben je daar als een kip zonder kop jouw reactie neer te zetten.quote:Ik weet niet of de politie verwijtbare fouten heeft gemaakt.
Maar het is er wel relevant als je het over de kundigheid van mensen hebt tijdens het gebruiken van een vuurwapen. En wel heb je beweerd dat alleen agenten die wapens mogen dragen omdat alleen zij hen juist kunnen afvuren. Je spreekt je dus tegen? Goed, dan neem ik je niet meer serieus.quote:Ik heb het daar ook nooit over gehad.
Alreeds gedaan, lezen. Nogmaals.quote:[..]
Toon mijn ongelijk maar aan, dan.
Rugdekking, ja inddquote:[..]
Ik weet niet of dat per sé fout is, omdat deze agent wel rugdekking had.
Je komt steeds meer over als een troll, ik zou misschien je gewoon moeten negeren van af nu. Je kraamt onzin uit, en als je dat niet doet, dan lok je lange reacties uit.quote:Ik ken de gebruikelijke procedures bij een dergelijke arrestatie niet, dus daar oordeel ik ook niet over.
Hij had zijn pistool wel getrokken maar niet gericht, zei je?
Hier ben je bij geweest, dan?
Dat je fouten herkent, wil natuurlijk niet zeggen dat je het per sé beter had gedaan. Als je dat zonder meer zegt over een situatie waar je niet bij was, dan komt dat erg vreemd over. Je dicht jezelf een heldenrol toe op die manier.
Hoe je je voelt moet je zelf weten. Je zei al dat persoonlijke gevoelens er niet toe doen
Je kan blijkbaar Nederlands niet lezen.quote:Op zondag 17 april 2011 02:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
ik reageerde hier op je post waarin je zei dat je het wel met je blote handen afkon als iemand je aanvliegt. Dat is niet iets wat je op 2 meter afstand doet Bij een overval met een mes en/of meerdere belagers maak je alleen een kans als je het ruim vantevoren ziet aankomen. Anders zijn ze al te dichtbij
Maar een ding valt me op bij dit filmpje (ik had hem trouwens niet eerder afgespeeld, eerlijk geegdquote:Op zondag 17 april 2011 01:06 schreef kontknager het volgende:
[..]
Train, you must:
Maarja er spelen veel variabelen mee in zo'n situatie. Iedere situaties is anders. (toch obesus? )
Ik zou dolgraag willen antwoorden.. Maar ik rol steeds van mijn stoel van het lachen.quote:Op zondag 17 april 2011 02:13 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ligt ook aan betrouwbaarheid van de krant, maar kortom ja. Omdat ik leesvaardigheden heb itt jou.
[..]
Het zoveelste ding dat je niet weet en toch ben je daar als een kip zonder kop jouw reactie neer te zetten.
[..]
Maar het is er wel relevant als je het over de kundigheid van mensen hebt tijdens het gebruiken van een vuurwapen. En wel heb je beweerd dat alleen agenten die wapens mogen dragen omdat alleen zij hen juist kunnen afvuren. Je spreekt je dus tegen? Goed, dan neem ik je niet meer serieus.
[..]
Alreeds gedaan, lezen. Nogmaals.
[..]
Rugdekking, ja inddRugdekking die niet op tijd kon ingrijpen tijdens de fatale worsteling.
With friends like those, who needs enemies?![]()
Ik weet niet wat jouw idee over rugdekking is, maar de mijne verschilt nogal wat.
Vandaar ben ik wel in staat een vuurwapen te dragen en jij niet, omdat jij te simplistisch, kinderachting, emotioneel en onwetend ben. En daarom denk je dat ook iedereen anders dat is, wat fout is.
[..]
Je komt steeds meer over als een troll, ik zou misschien je gewoon moeten negeren van af nu. Je kraamt onzin uit, en als je dat niet doet, dan lok je lange reacties uit.
Je blijft nu steeds komen schrijven dat je dingen niet weet of onvoldoende. In dat geval moet je niet van de hoge toren komen schreeuwen met allerlei sterke meningen en die overal neerzetten, om vervolgens te zeggen dat je het toch niet weet. Dat heet trollen en stelt niemand op prijs.
Je had mij veel tijd gespaard namelijk.
En vanwaar deze bescheidenheid plotsklaps?
Jij lijkt het tegenovergestelde te zijn van mij - een cynische pessimistische Jan alleman, die niet buiten bepaalde hokjes het leven ziet. Ik daarentegen gun de menselijkheid intelligentie en kundigheid als een mogelijke eigenschap, al zijn er wel wat uitzonderingen natuurlijk, en ga ervan uit dat mensen tot dingen in staat zijn. Ik zie het leven veel genuanceerder en complexer. Das het verschil tussen jou en mij.
Als ik jou dan deze reactie zie geven op Enneacanthus_Obesus dan denk ik inderdaad dat in jouwquote:Op zaterdag 16 april 2011 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
''knipje''
wapen om moet gaan)
In bovenstaande reactie staan echt dingen waarvan IK in ieder geval denk, tjonge jonge,quote:Op zondag 17 april 2011 00:36 schreef vergezocht het volgende:
[..]Je reacties worden steeds debieler dat je straks geen reactie meer waard bent.
Ik kan mij niet verdedigen in deze situaties met een vuurwapen?Think again, Sherlock. Stel me op de proef, breng een paar maatjes van je even langs, de een met een mes, de ander met een knuppel, en jij natuurlijk met je blote handen (omdat je alles zo netjes oplost daarmee
) En laat mij mijn Glock .22 hebben en kijken hoe snel jullie alle drie huilend op de grond liggen (als dat al uberhaupt kan). Maar wel beginnen op een startafstand van 3 meter eh, zoals ik netjes heb uitgelegd over de effective range.
[..]
Mijn antwoord was;quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:45 schreef vergezocht het volgende:[/b]
[..]
En hoe dacht je dat je aan moeilijk te vangen diervlees komt? En hierbij bedoel ik niet boerderij kuikentjes,
geiten, en koeien. En hoe denk je dat we jaren geleden voordat de moderne technieken er kwamen vlees wisten
te krijgen?
Daarna nam Andyy het van je over, waarmee het iets prettiger converseren is heb ik hetquote:Op zaterdag 16 april 2011 22:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar dat is nu toch niet meer nodig?
Of ga jij elke week het bos in om je eigen biefstukje te schieten?
We zijn toch geen neanderthalers meer?
Nu lees ik jouw (nogal late) reactie op mijn vragen;quote:]Op zaterdag 16 april 2011 23:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp dat er gevallen zijn dat jagen een functie heeft.
Maar ik heb het ook over de ''plezier reisjes'' naar bijvoorbeeld Afrika om daar
een gedrogeerde leeuw neer te schieten, een normaal mens kan dat toch niet
''leuk'' vinden lijkt mij.
En toch zijn de ''reisjes'' meestal volgeboekt.
Dus hier val je weer terug in je redenatie dat een burger (of jij) een wapen in zijn/haar bezitquote:Op zondag 17 april 2011 00:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Die twee doelen die je genoemd hebt zijn inderdaad ook belangrijk en niet weg te denken,
maar ik zelf had het over een van de belangrijke bronnen van vleesconsumptie. -
En dat is jagen.
En is er ook nog een 4e reden mocht je geintereseerd zijnen dat is bescherming tegen
wild (en ook mensen)![]()
Maar goed ik zelf ben vegetarier dus als je van plan bent mij onderuit te halen op basis
van de immoraliteit van het jagen, heb je bij mij geen poot om op te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |