Nuff said.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:16 schreef vergezocht het volgende:
Zo moeilijk is het nou weer niet, je hebt er gewoon wat lef voor nodig.
Het is indd proevend, vooral het feit dat ik steeds in herhaling moet vallen, en inmiddels van vreemde dingen word beticht.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Alweer een simpele ziel.. Het moet erg vermoeiend voor je zijn, om proberen te praten met al die zwakzinnigen hier..
Ik zei niet dat ik schijterig was. Ik zei alleen dat ik niet bereid ben van mijzelf een slachtoffer te laten maken.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Eerder moest je zelf toegeven dat je te schijterig was om zonder vuurwapen de straat op te gaan.
En kort daarvoor stelde je dat jouw persoonlijke gevoelens er niet toe deden in deze discussie. Waarom kom je dan met dat gebral?
En waarom is degene die er iets over zegt simpel? En waarom zeg je dat over iedereen die het
niet met je eens is? En waar baseer je je uitspraken over de persoon van Disana op?
En wat doe je zelf eigenlijk zoal op straat?
Welk debat als ik vragen mag? Je hebt een aparte fascinatie voor vuurwapens en iedereen die niet deelt is een simpele ziel.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:25 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Het is indd proevend, vooral het feit dat ik steeds in herhaling moet vallen, en inmiddels van vreemde dingen word beticht.
Heb niks tegen een mooie debat, ik houd juist er zo van. Maar jullie hebben iig behoorlijk slechte debat-skills. Dat moet ik toegeven, niks persoonlijks.
Dringt het tot je bolletje door dat overvallers ook makkelijker aan een vuurwapen kunnen komen, met name de wat simpelere figuren?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:28 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar als ik overvallen word, door meerdere personen of iemand met een mes, dan wil ik graag mijn vuurwapen tevoorschijn halen om snel en veilig aan einde aan de situatie te maken. Nogmaals herhaald voor Meneer Ik-kan-niet-lezen.
Jíj beweert dat je het beter kan..quote:
Ga dat even aan het korps in Groningen uitleggen, wil je?quote:Nee dat hoeft niet, wel een beetje intelligentie, beoordelingsvermogen, en heldere denkvaardigheid. Zonder op de man te spelen, ben je dit persoonlijk aan het relativeren of zo?Wanneer je het over anderman's capaciteiten hebt om een vuurwapen te bezitten?
Zo moeilijk is het nou weer niet, je hebt er gewoon wat lef voor nodig.
Ik wijs je op tegenstrijdigheden in voorgaande uitspraken en op de onwaarschijnlijkheid van een uitspraak die je over jouw eigen persoon deed.quote:Wie speelt tegen wie op de man?
.
Welke bewering heb ik veranderd?quote:Steeds je eigen beweringen blijven veranderen wanneer dat jou het beste uitkomtDat is het beste wat jij kan doen!
Ik ben een vuurwapen-enthousiast die ook deelneemt aan verschillende zelfverdedigingstechnieken. Ik sport, train, en ben geobsedeerd met veiligheid. Want veiligheid is het allerbelangrijkst, dat kan je niet prijs geven.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:46 schreef eriksd het volgende:
Wat is jouw achtergrond eigenlijk vergezocht?
Ah, je geeft al toe dat je een obsessie hebt. Dat is behoorlijk wat zelfkennis.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:33 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ik ben een vuurwapen-enthousiast die ook deelneemt aan verschillende zelfverdedigingstechnieken. Ik sport, train, en ben geobsedeerd met veiligheid. Want is het allerbelangrijkst, dat kan je niet prijs geven.
Overigens ben ik een maatschappelijk bij betrokken individu die zich bemoeit met meerdere sociale rechtvaardigheidskwesties en mij zorgen maakt over de wereld waarin we leven. Ik ben geenszins een model-burger, maar dat hoeft ook weer niet. We maken allemaal fouten, dat is niet het probleem. Het ligt eerder aan onze instelling, leerlust, en standpunten.
Wat een krompraat allemaal. En dan van anderen zeggen dat ze simpel zijn en niet kunnen debatteren.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:33 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ik ben een vuurwapen-enthousiast die ook deelneemt aan verschillende zelfverdedigingstechnieken. Ik sport, train, en ben geobsedeerd met veiligheid. Want is het allerbelangrijkst, dat kan je niet prijs geven.
Overigens ben ik een maatschappelijk bij betrokken individu die zich bemoeit met meerdere sociale rechtvaardigheidskwesties en mij zorgen maakt over de wereld waarin we leven. Ik ben geenszins een model-burger, maar dat hoeft ook weer niet. We maken allemaal fouten, dat is niet het probleem. Het ligt eerder aan onze instelling, leerlust, en standpunten.
Een burger kan lid worden van een schietclub en na een jaartje en een verklaring van goed gedrag kan hij een wapen aanschaffen. Om te kijken naar de statistieken, is een beetje te kort door de bocht, een non argument. Ik zie niet in, dat het veiliger wordt, als iedereen met een pistool op zak loopt. Vuurwapens moeten bestemd zijn voor mensen die er mee om weten te gaan, politie en leger.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:26 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Alleen een ding klopt niet van jou. Er zijn al meer schietpartijen in Nederland dan in Amerika als je het per capita bekijkt. Met andere woorden aantal misdrijven in verhouding tot de populatie. En vuurwapens zijn niet eens toegestaan onder normale omstandigheden. Je spreekt jezelf dus vreselijk tegen.
Cowboys maken het land ook niet veiligerquote:Simpele ziel. De realiteit niet willen inzien omdat dat bord voor je kop toch belangrijker is. Mensen zoals jij maken Nederland onveilig met je simplistische denken en doen.
Zou je daar wat meer over kunnen vertellen?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:33 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En op wat voor manier ben je maatschappelijk betrokken en op welke manier ben je betrokken bij 'sociale rechtvaardigheidskwesties' en wat bedoel je daar precies mee?quote:Op zaterdag 16 april 2011 03:15 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je gaat toch sterven, beter dat je vrij leeft en met wat spanning ipv als een mietje die bang is voor een paar vuurwapens her en der.
Ja, vreselijk. Al die mensen zonder strafblad die bij elkaar komen om vredig en rustig 1 van de veiligste en underrated sporten te kunnen beoefenen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:40 schreef eriksd het volgende:
Sowieso, die schietverenigingen. Ook een bron van ellende.
Zo? Vertel eens over de jouwe.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:40 schreef eriksd het volgende:
Ik ben tegen elke vorm van (legaal) vuurwapengebruik. Ook schietverenigingen. Sorry voor het verpesten van je feestje.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja, vreselijk. Al die mensen zonder strafblad die bij elkaar komen om vredig en rustig 1 van de veiligste en underrated sporten te kunnen beoefenen.
Je bent wel voor illegaal vuurwapengebruik?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben tegen elke vorm van (legaal) vuurwapengebruik. Ook schietverenigingen. Sorry voor het verpesten van je feestje.
Nah, daarom staat het tussen haakjes hé. Anders had ik wel "legaal vuurwapengebruik" van gemaakt. Nu dus in zijn algemeenheid vuurwapengebruik en ter verduidelijking ook legaal.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:53 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je bent wel voor illegaal vuurwapengebruik?
Je vergelijkt de stituatie van NL. met die van alle verenigde staten, terwijl de wetgeving aanzienlijk verschilt per staat.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:26 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Alleen een ding klopt niet van jou. Er zijn al meer schietpartijen in Nederland dan in Amerika als je het per capita bekijkt. Met andere woorden aantal misdrijven in verhouding tot de populatie. En vuurwapens zijn niet eens toegestaan onder normale omstandigheden. Je spreekt jezelf dus vreselijk tegen.
Waarom eigenlijk?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben tegen elke vorm van (legaal) vuurwapengebruik. Ook schietverenigingen. Sorry voor het verpesten van je feestje.
Omdat ik zo min mogelijk beschikbare vuurwapens in de samenleving wil hebben.quote:
Dat is op zich een legitieme manier van redeneren.. Alleen heb je van sportschutters echt niks te vrezen..quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat ik zo min mogelijk beschikbare vuurwapens in de samenleving wil hebben.
Ongeluk zit in een klein hoekje, vlaag van verstandsverbijstering ook. En wapens blijven wapens. Ik vind elk risico dan onverantwoord.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is op zich een legitieme manier van redeneren.. Alleen heb je van sportschutters echt niks te vrezen..
Want?quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat ik zo min mogelijk beschikbare vuurwapens in de samenleving wil hebben.
Heh? Ik ben tegen het gebruik van vuurwapens m.u.v. de overheid in kwalificeer schietverenigingen daarom als bron van ellende.quote:
Want risico?quote:
Dat je tegen vuurwapens bent, is een persoonlijke, te respecteren, mening waar verder niet over te discussieren valt.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heh? Ik ben tegen het gebruik van vuurwapens m.u.v. de overheid in kwalificeer schietverenigingen daarom als bron van ellende.
En ja, ik ben er een aantal keer geweest en ja ik heb ook geschoten en het deed mij realiseren hoe vernietigend die wapens zijn.
quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heh? Ik ben tegen het gebruik van vuurwapens m.u.v. de overheid in kwalificeer schietverenigingen daarom als bron van ellende.
Dus keukenmessen moeten wegens hun vernietigingskracht ook verboden worden? En zijn keukens dan ook een bron van ellende? Natuurlijk niet, dus dat gaat niet op.quote:En ja, ik ben er een aantal keer geweest en ja ik heb ook geschoten en het deed mij realiseren hoe vernietigend die wapens zijn.
Dat is tenminste een respectabele mening.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:20 schreef eriksd het volgende:
Ik zal het herformuleren; ik ben tegen vuurwapens, en op schietclubs zijn die dingen de bindende factor (logisch). Het is dus niet een bron van ellende maar een accumulatie van onwenselijke activiteiten.
Zou jij de kracht en dodelijke werking van een vuurwapen en pistool 1 op 1 schalen met een keukenmes? Of iets met appels en peren?quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat je tegen bent moet je zelf weten, dan kom je er niet. Maar waarom kwalificeer je schietverenigingen (en dus de mensen die er komen) als bron van ellende?
[..]
Dus keukenmessen moeten wegens hun vernietigingskracht ook verboden worden? En zijn keukens dan ook een bron van ellende? Natuurlijk niet, dus dat gaat niet op.
Ja, ik had het slecht geformuleerd. Excuus.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is tenminste een respectabele mening.
Een mes is in sommige gevallen een betere uitkomst dan een vuurwapen. Het nadeel van een vuurwapen is dat het een hoop herrie maakt, en dat je een hoop ballistische sporen achterlaat. Een mes is dodelijk met één goede haal, en nog een muisstil ook.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zou jij de kracht en dodelijke werking van een vuurwapen en pistool 1 op 1 schalen met een keukenmes? Of iets met appels en peren?
Zijn dat ervaringen die jij bij schietverenigingen hebt gemaakt? Kan je dat toelichten?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:40 schreef eriksd het volgende:
Bovendien moet je met een vuurwapen altijd binnen een bepaalde bereik zien te staan - de effective range. Als je buiten dit bereikt bent is het niet meer een effectieve wapen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:58 schreef kontknager het volgende:
[..]
Een mes is in sommige gevallen een betere uitkomst dan een vuurwapen. Het nadeel van een vuurwapen is dat het een hoop herrie maakt, en dat je een hoop ballistische sporen achterlaat. Een mes is dodelijk met één goede haal, en nog een muisstil ook.
[ afbeelding ]
Persoonlijk ben ik voor de Tsjechische aanpak. Daar dragen circa 50.000 burgers een vuurwapen bij zich. Daarvoor moet je
A: van onbesproken gedrag zijn
B: mentaal in orde zijn
C: een schriftelijke toets afleggen met vragen over noodsituaties, en m.b.t. de wet
D: een schietvaardigheidstoets afleggen
Het beleid wat er nu is is totaal doorgedraaid. Elke vorm van zelfverdediging met wapens is verboden. En met je handen doe je weinig tegenover een gewapende crimineel. Mensen zonder antecedenten staan totaal machteloos tegenover personen die kwaad willen. Zelfs non lethals zijn verboden (itt. tot duitsland) En toch hebben ze minder criminaliteit.
Een totaalverbod op zelfverdediging is alleen gunstig voor criminelen, en nadelig voor mensen die zich netjes aan de regels houden. Vandaar dat er idioot veel bewijs is dat strenge wapenwetten niet helpen.
Dan is het ook nog maar eens de vraag hoe de persoon reageert in zo'n ongebruikelijke situatiequote:Op zaterdag 16 april 2011 22:12 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Bovendien moet je met een vuurwapen altijd binnen een bepaalde bereik zien te staan - de effective range. Als je buiten dit bereikt bent is het niet meer een effectieve wapen.
Denk hierbij aan close combat situaties- als de vijand binnen 2 meter afstand van je is, is het vuurwapen vrij waardeloos, en zelfs te gevaarlijik voor jezelf want die kan uit je hand worden geklopt en opgepikt door die ander. In dat soort situaties zou ik veel liever een gewoon mes hebben.
Mits iemand op een afstand van 3 meter of hoger zich bevindt van je, pas dan kan het effectief zijn. Maar let op het woord 'kan', er is nog geen garantie dat je diegene wel treft met een kogel, en daarom heb je alsnog kennis nodig in hoe je omgaat met het wapen. Net zoals bij alle wapens dat het geval is. Dit lijken de tegenstanders niet te kunnen begrijpen.
Precies, zoals het verbod op pepperspray, taser, en bepaalde soorten messen. Wat weer hun gebruik niet voorkomt.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:58 schreef kontknager het volgende:
[..]
Een mes is in sommige gevallen een betere uitkomst dan een vuurwapen. Het nadeel van een vuurwapen is dat het een hoop herrie maakt, en dat je een hoop ballistische sporen achterlaat. Een mes is dodelijk met één goede haal, en nog een muisstil ook.
[ afbeelding ]
Persoonlijk ben ik voor de Tsjechische aanpak. Daar dragen circa 50.000 burgers een vuurwapen bij zich. Daarvoor moet je
A: van onbesproken gedrag zijn
B: mentaal in orde zijn
C: een schriftelijke toets afleggen met vragen over noodsituaties, en m.b.t. de wet
D: een schietvaardigheidstoets afleggen
Het beleid wat er nu is is totaal doorgedraaid. Elke vorm van zelfverdediging met wapens is verboden. En met je handen doe je weinig tegenover een gewapende crimineel. Mensen zonder antecedenten staan totaal machteloos tegenover personen die kwaad willen. Zelfs non lethals zijn verboden (itt. tot duitsland) En toch hebben ze minder criminaliteit.
Dit moeten we helaas steeds herhalen, ik heb het maar liefst 15 keer voorbij zien komen, en nog steeds geen fatsoenlijke weerleggende argument door de tegenstandersquote:Een totaalverbod op zelfverdediging is alleen gunstig voor criminelen, en nadelig voor mensen die zich netjes aan de regels houden. Vandaar dat er idioot veel bewijs is dat strenge wapenwetten niet helpen.
Net zoals hij/zij dat zou doen bij een situatie zonder, alles op alles zetten om zichzelf te verdedigen. Alleen met het laatste geval weet je nooit zeker of het lukt, en kan je jezelf latenquote:Op zaterdag 16 april 2011 22:14 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan is het ook nog maar eens de vraag hoe de persoon reageert in zo'n ongebruikelijke situatie
En:quote:CONCORD, N.H. — A freshman New Hampshire state representative awoke to an intruder in his Amherst home and wound up training his gun on a key witness in the deadly Mont Vernon home invasion and machete attack.
Republican Rep. Peter Hansen said he woke up to the sound of his basement door being kicked in at about 11:30 p.m. Tuesday and came downstairs to find a barefoot man in his kitchen.
Eldon Spikes, 20, of Amherst, was arrested on misdemeanor charges.
Click to enlarge
Don Himsel, Pool, File, Associated Press
FILE - In this Oct. 29, 2010 file photo Eldon Spikes is seen in Hillsborough County Superior Court in Nashua, N.H., testifying against convicted killer Steven Spader. Spikes was arrested and charged with burglary after he was held at gunpoint by an Amherst homeowner who discovered Spikes in his residence near midnight Tuesday, Jan. 4, 2011.
Hansen said Spikes, whom police identified as the intruder, threw himself on the floor, claimed he'd been shot and mentioned that he was friends with Steven Spader and Christopher Gribble — the two men prosecutors say hacked to death Kimberly Cates and maimed her 11-year-old daughter, Jaimie.
Hansen said he raced to his car in the basement garage to retrieve his .38-caliber pistol at the mention of those names, which he recognized. He said he was further motivated to run for the gun when Spikes told him there was someone else in the house with him, which proved to be false. So were Spikes' claims he'd been shot.
When he rushed back to the kitchen, Hansen said, he was relieved to see Spikes was still on the floor. Hansen's wife, Patricia, remained in the upstairs bedroom behind closed doors.
"I put the gun on him, worked myself around to my house phone and dialed the police," Hansen said. "I held him there until the Amherst police responded, which was quite rapidly."
quote:Burglar held at gunpoint as resident awaits police
Manchester Police arrested a Nashua man on Wednesday, March 30 after the man allegedly broke into a residence and the resident held him at gunpoint until police arrived. Jose Garcia, 44, of Nashua is charged with Burglary the Manchester Police blog said. Police said officers responded to a Somerville Street address at about 2:00 p.m. for a reported burglary in progress. Upon arrival, the officers found the resident holding a man at gunpoint. Police identified...
En hoe dacht je dat je aan moeilijk te vangen diervlees komt? En hierbij bedoel ik niet boerderij kuikentjes, geiten, en koeien. En hoe denk je dat we jaren geleden voordat de moderne technieken er kwamen vlees wisten te krijgen?quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik weet dat ik nu allemaal ellende over me heen ga krijgen, maar maakt niet uit.
Ik weet ook dat ''schieten'' een sport wordt genoemd en ik weet ook dat het
zelfs bij de Olympische Spelen een belangrijke plaats inneemt.
Toch vind ik persoonlijk ''schieten'' niet onder ''sport'' vallen net zoals ik ''jagen''
geen sport vind.
ga lekker darten ofzo...
Waarom doet iemand aan ''schietsport'' eigenlijk?
(ik bedoel hier niet mensen mee zoals politieagenten die voor het uitoefenen
van hun beroep wel MOETEN leren hoe je moet schieten en hoe je met dat
wapen om moet gaan)
Maar waarom doet een normale burger aan ''schietsport'' eigenlijk?
Een wapen is afschrikwekkend, imponerend en intimiderend, dus dan zit
er toch iets in je dat je dat ''leuk?'' vindt? Of is dat niet zo?
Geeft de wetenschap van een wapen in je bezit te hebben je een stoer
gevoel? Of een gevoel van status en macht?
Kan iemand mij dat uitleggen?
Maar dat is nu toch niet meer nodig?quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:45 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En hoe dacht je dat je aan moeilijk te vangen diervlees komt? En hierbij bedoel ik niet boerderij kuikentjes, geiten, en koeien. En hoe denk je dat we jaren geleden voordat de moderne technieken er kwamen vlees wisten te krijgen?
Ik vloer zo'n beest met een heupworp en bijt zijn strot open. Daar heb ik geen geweer voor nodig.quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar dat is nu toch niet meer nodig?
Of ga jij elke week het bos in om je eigen biefstukje te schieten?
We zijn toch geen neanderthalers meer?
quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik vloer zo'n beest met een heupworp en bijt zijn strot open. Daar heb ik geen geweer voor nodig.
Internetheld.quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik vloer zo'n beest met een heupworp en bijt zijn strot open. Daar heb ik geen geweer voor nodig.
Maar mijn vragen waren serieus.quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:57 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee, ik was sarcastisch/cynisch.
Als er overpopulatie dreigt is het erg handig. Of wil jij ze achterna rennen met pijl en boog?quote:Op zaterdag 16 april 2011 22:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar dat is nu toch niet meer nodig?
Of ga jij elke week het bos in om je eigen biefstukje te schieten?
We zijn toch geen neanderthalers meer?
Jagen is veel meer dan alleen aan voedsel komen, populatie op een bepaald pijl houden bijvoorbeeld, ongedierte bestrijden etc.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar mijn vragen waren serieus.
Je hebt tegenwoordig geen wapen meer nodig om aan eten/vlees te komen,
dus die vlieger gaat dan niet op.
Als je het over ''vroeger'' hebt toen de mensen echt nog zelf voor hun eten
het bos in moesten hadden ze trouwens alleen pijl en boog ofzo, wapens
zoals geweren kwamen pas veel later.
Dus mijn vragen staan nog open.
Oh, maar dat is een heel andere discussie.quote:Op zaterdag 16 april 2011 23:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als er overpopulatie dreigt is het erg handig. Of wil jij ze achterna rennen met pijl en boog?
[..]
Jagen is veel meer dan alleen aan voedsel komen, populatie op een bepaald pijl houden bijvoorbeeld, ongedierte bestrijden etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |