Nee, ik bepleit er juist voor een documentatie van alle legale eigenaars. En dat is ook dus de reden volgens mij waarom legale wapenbezitters misdaad niet zulle plegen itt hun illegale tegenhangers.quote:Op maandag 18 april 2011 15:10 schreef JoaC het volgende:
Vraagje aan vergezocht: Ben jij tegen het registreren van wapens?
Ja de ene keer die zo iemand mogelijk tekeer gaat, tegenover de honderd keer dat de illegale bezitters dat doenquote:Op maandag 18 april 2011 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een keer is voldoende. Maar goed, ik heb niks tegen schietverenigingen. Die hebben naar mijn idee gewoon bestaansrecht. Zolang de controle maar ijzersterk en regelmatig is.
Dus alle wapenbezitters moeten exact dezelfde persoonlijkheid hebben?quote:Op maandag 18 april 2011 13:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zegt wel wat over je opvliegende karakter. Dat soort types zou het eerste zijn dat uitgesloten zou moeten worden van wapenbezit...
Er vinden natuurlijk met enige regelmaat incidenten plaats met schietclubleden en elk incident met een legaal of illegaal wapen is er natuurlijk 1 teveel...quote:Op maandag 18 april 2011 16:16 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja de ene keer die zo iemand mogelijk tekeer gaat, tegenover de honderd keer dat de illegale bezitters dat doenGeregeld
Staat goed in verhouding
Als het daar inderdaad bij bleef, was er ook wel wat voor te zeggen. Maar er zitten helaas wat meer haken en ogen aan. Zie mijn reactie op een post van je hierboven.quote:Op maandag 18 april 2011 15:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
En er is ook al vaker aangegeven dat je dit prima zo kan beveiligen dat er niks kan gebeuren. Kost een paar centen maar dat mag je toch over hebben voor je hobby?
Lijkt me wel dat dit het streven moet zijn. Zoveel mogelijk risico's uitsluiten zolang een totaal verbod niet haalbaar is.quote:Op maandag 18 april 2011 16:18 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dus alle wapenbezitters moeten exact dezelfde persoonlijkheid hebben?
En nooit fouten maken in hun leven?
Onzinnige vergelijking lijkt me zo.quote:Dan zijn ze niet meer menselijk. Trouwens waar kunnen we deze 'super'mensen ook voor bepaalde beroepen krijgen? Zo hebben we de arts die nooit prutst met zijn diagnoses en de advocaat die nooit een rechtszaak verliestLijkt me goed idee.
Nee niet. Want als je het nieuws goed leest elke dag, dan weet je dat er gemiddeld in NL 2-3 schietpartijen plaatsvinden per week waarvan allemaal illegaal. Dus schieten we echt niks op met dit soort ineffectieve bekrompen maatregels.quote:Op maandag 18 april 2011 16:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er vinden natuurlijk met enige regelmaat incidenten plaats met schietclubleden en elk incident met een legaal of illegaal wapen is er natuurlijk 1 teveel...
Onzin. Moet ik je nog serieus nemen?quote:Op maandag 18 april 2011 16:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Lijkt me wel dat dit het streven moet zijn. Zoveel mogelijk risico's uitsluiten zolang een totaal verbod niet haalbaar is.
Nee hij past prima in de straat van je argument. Je kan niet de ene standaard opleggen aan bepaalde mensen en andere weer alles toestaan. De arts speelt ook met levens, en de advocaat ook wel (maar dan op een meer figuurlijke, kleinere schaal - zeg maar)quote:[..]
Onzinnige vergelijking lijkt me zo.
quote:Op maandag 18 april 2011 16:11 schreef vergezocht het volgende:
Het is nu wel duidelijk dat jullie aan het trollen zijn. Als jullie niet een nieuwe richting geven aan deze discussie straks, door inhoudelijk je te concentreren, haak ik gelijk af, want jullie zijn mijn verloren tijd en inspanning niet waard.![]()
Waarom dan die post over Nazi-Duitsland? (post is nu op slot)quote:Op maandag 18 april 2011 16:14 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee, ik bepleit er juist voor een documentatie van alle legale eigenaars. En dat is ook dus de reden volgens mij waarom legale wapenbezitters misdaad niet zulle plegen itt hun illegale tegenhangers.
Als je mijn standpunt kende, pleitte ik ook voor een verplichte cursus (training) en een bijbehorende grondige psychologische test waar een beroepspsycholoog iemands testsresultaten persoonlijk beoordeelt.
En ook natuurlijke een strafblad zonder zware delicten.
Daarom ben ik juist zo fervent in mijn standpunt voor vrij wapenbezit, want ik ben van mening dat je met een degelijke systeem, het niet zal falen behalve voor een paar geisoleerde incidenten her en der net zoals dat gebeurt bij elk iedere sport, vak, of hobby ter wereld.
Hij zegt nog net niet ''opgelost slotje''quote:
Ad Hominem, kappen daarmeequote:Op maandag 18 april 2011 16:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hij zegt nog net niet ''opgelost slotje''![]()
Wel goed om te lezen dat de mensen die hier echt lid zijn van een schietvereniging
het ook niet wenselijk vinden dat iemand met een ''persoonlijkheid'' zoals vergezocht
zouden kunnen beschikken over een wapen. (in ieder geval niet legaal).
Lijkt me dan toch beter dat vuurwapens niet gelegaliseerd worden.
Als dit een ander topic zou zijn zou ik hebben gezegd ''shoot me''quote:
Wederom richt je je op persoon ipv inhoudquote:Op maandag 18 april 2011 16:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als dit een ander topic zou zijn zou ik hebben gezegd ''shoot me''![]()
maar dat zal ik hier maar niet doen dan...
oke anders geformuleerd. mensen met een opvliegend karakter.
eh... dan weet ik niet hoe ik het anders moet formuleren wat ik bedoelde,quote:Op maandag 18 april 2011 16:56 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wederom richt je je op persoon ipv inhoud
Je snapt er geen koek van. Je blijft maar wat uit je nek lullen en schreeuwen uit emotionele overwegingen en vanuit je persoonlijke 'intuitie'. Ik blijf je vertellen dat er altijd hier meer achter zit, en dat het veel complexer is dan hoe jij dat af wil doen.quote:Op maandag 18 april 2011 16:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hij zegt nog net niet ''opgelost slotje''![]()
Wel goed om te lezen dat de mensen die hier echt lid zijn van een schietvereniging
het ook niet wenselijk vinden dat iemand met een ''persoonlijkheid'' zoals vergezocht
zouden kunnen beschikken over een wapen. (in ieder geval niet legaal).
Lijkt me dan toch beter dat vuurwapens niet gelegaliseerd worden.
Ik heb hier al 1 note te pakken dus ik ben hier weg ...quote:Op maandag 18 april 2011 17:01 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je snapt er geen koek van. Je blijft maar wat uit je nek lullen en schreeuwen uit emotionele overwegingen en vanuit je persoonlijke 'intuitie'. Ik blijf je vertellen dat er altijd hier meer achter zit, en dat het veel complexer is dan hoe jij dat af wil doen.
De wet moet niet gebaseerd zijn op persoonlijke emoties en gevoelens, maar de realiteit.
Je richt je op de persoon ipv de materie, zo verpest je discussies.quote:Op maandag 18 april 2011 16:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
eh... dan weet ik niet hoe ik het anders moet formuleren wat ik bedoelde,
ik hou het verder wel bij meelezen, beter
ah... en bedank voor de note![]()
al weet ik bij God niet waar ik die aan te danken heb, ik geloof niet dat ik hier
ook maar 1 keer iets gepost heb wat buiten de regels van Fok valt, maar
het zal wel..
Daarom raak ik ook zo gefrustreerd soms in dit soort topics, terwijl ik puur inhoudelijk wil. En als ik dat laat weten, word ik van anderen weer geaccuseerd dat ik niet geschikt ben om lid van een schietvereniging te zijn. Wat overigens niks mee te maken heeft.quote:Op maandag 18 april 2011 16:56 schreef JoaC het volgende:
[..]
Wederom richt je je op persoon ipv inhoud
Nou ik had wel een lekkere debat met je gehad hoor, daar heb ik niks op tegen. Maar ja, op de man spelen en zo doe ik niet aan. Dat hangt me de nek uit. Daarom zie je ook dat ik vaak altijd afhaak of dreig met een afhaking, ik weet niet hoe ik het anders moet doen.quote:Op maandag 18 april 2011 17:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb hier al 1 note te pakken dus ik ben hier weg ...
succes verder
Ik moest lachen.quote:Op maandag 18 april 2011 17:04 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Daarom raak ik ook zo gefrustreerd soms in dit soort topics, terwijl ik puur inhoudelijk wil.
quote:Op maandag 18 april 2011 17:07 schreef JoaC het volgende:
Ontopic:
Mag ik vragen waarom je de post met Nazi-wetten plaatste als je voor registratie bent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |