quote:Op donderdag 14 april 2011 20:29 schreef horned_reaper het volgende:
Speciaal voor jullie dan.... om de stemming er even in te brengen!
Kennen jullie deze nog? (Gemaakt in Enschede 17 Juli 2004)
[ afbeelding ]
Dat komt de laatste jaren idd een beetje te vaak voor.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar ik hoop niet dat we een relatief warme en droge lente krijgen, als dat inhoud dat we een wisselvalige matige zomer krijgen..
In juli jarig zijnquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Een beetje regen is voor de natuur niet verkeerd, denk ik zo.. en natuurlijk herinner ik me 17 juli nog, was namelijk op mijn verjaardag
Als matige zomer 'onstabiel weer met veel onweer ed' is, mag het van mij een matige zomer wordenquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Een beetje regen is voor de natuur niet verkeerd, denk ik zo.. en natuurlijk herinner ik me 17 juli nog, was namelijk op mijn verjaardag
Maar ik hoop niet dat we een relatief warme en droge lente krijgen, als dat inhoud dat we een wisselvalige matige zomer krijgen..
Deze manquote:
Natuurlijk, dat vind ik ook prima! Maar doorgaans betekent het een natte flauwe zomer met weinig actie.quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:53 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Als matige zomer 'onstabiel weer met veel onweer ed' is, mag het van mij een matige zomer worden. Maar 25 / 30 graden, zon (tot 15:00) en daarna flinke onweersbuien is natuurlijk ook goed
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n dag lijkt me wel wat
Een heel klein buitje inderdaad in dat hoekje van NL.quote:
Ehh gemeente Katwijk valt toch onder het Zuid -Westenquote:Op zaterdag 16 april 2011 17:53 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Den Haag het zuidwesten
Het was wel lekker,het is nu weer droogquote:Op zaterdag 16 april 2011 17:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Een heel klein buitje inderdaad in dat hoekje van NL.
Geniet er maar van, want het zal één van de weinige regens van deze maand zijn denk ik....
Morgen worden er ook nog wat kleine buitjes verwacht zie ik, zal niet veel voorstellen natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:44 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Een heel klein buitje inderdaad in dat hoekje van NL.
Geniet er maar van, want het zal één van de weinige regens van deze maand zijn denk ik....
Bedankt voor de reminderquote:Op zondag 17 april 2011 18:55 schreef Frutsel het volgende:
Win kaarten voor Tornado Alley en bekijk de film op een unieke manier
Mwah, van die ploffers zoals in de USA hoef ik hier nou ook weer niet te zien...zou wat zijn in ons dichtbevolkte landjequote:Op maandag 18 april 2011 14:10 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Bedankt voor de reminder![]()
Heerlijk weer trouwens! Maar jammer genoeg nog weinig ontploffingen in de atmosfeer...
Ja, dat is snel gegaan ineens.quote:
Estofex houdt rekening met een zeewind.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:08 schreef aloa het volgende:
Kans op een onweersbui in het zuiden
[ afbeelding ]
Ik betwijfel eerlijk gezegd of het maandag koeler gaat worden.quote:Op donderdag 21 april 2011 19:34 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen meer kans, zaterdag nog meer en zelfs zondag is er nog kans. Daarna wordt iets koeler en neemt gelijk de kansen op ( onweers ) buien af.
Idd... nog ff niet de auto wassen, want die zit de volgende dag toch weer vol stof.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:12 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Nog even lekker stofhappen dus
Ja, mijn auto is normaal zwart, maar lijkt nu meer geel. Arme hooikoorts-mensjesquote:Op donderdag 21 april 2011 22:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd... nog ff niet de auto wassen, want die zit de volgende dag toch weer vol stof.
Is nog ver weg...quote:Op donderdag 21 april 2011 20:32 schreef horned_reaper het volgende:
aloa? Waar haal je vandaan dat de 30ste er nu nat uit ziet?
Het ensamble laat over zijn gehele reeks niet veel neerslag zien. Op een paar losgeschoten piekjes.
[ afbeelding ]
Die waren heerlijk. De geur na zo'n frisse (zomer)buiquote:Op donderdag 21 april 2011 19:31 schreef aloa het volgende:
Er zijn nog een paar kleine buitjes geweest in het zuiden.
Klopt. Ik kwam net de Drechttunnel uit gereden en dacht eerst dat er ergens een waterleiding was gesprongenquote:Op donderdag 21 april 2011 19:31 schreef aloa het volgende:
Er zijn nog een paar kleine buitjes geweest in het zuiden.
Net als vorig jaar.quote:Op donderdag 21 april 2011 19:48 schreef aloa het volgende:
Volgens GFS maandag nog steeds warm met zo'n 22 graden en ook de rest van de week blijft het kwik boven de 20 graden.
Koninginnedag ziet er nu nat uit.
Godverdomme wat ben jij lui zeg, voor zulke kleine afstanden pak je toch gewoon je fiets?quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:29 schreef Resistor het volgende:
[..]
Net als vorig jaar.
"Laat ik eens de snorfiets pakken om naar de lokale kleedjesmarkt te gaan"
Halverwege was ik al doorweekt, het begon te regenen toen ik de straat uit reed, en het was een ritje van ongeveer 2km
Ik heb de beschikking over 2 privé auto's, een bedrijfsbusje, een snorfiets en een oude Solex (waarvan ik nog een band moet vervangen), maar geen fietsquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:58 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Godverdomme wat ben jij lui zeg, voor zulke kleine afstanden pak je toch gewoon je fiets?
Daar onweert het ookquote:Op vrijdag 22 april 2011 15:26 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Maastricht blijft een eind achter met de temperatuur.
Ben benieuwd hoe ver dat zaakje komt!quote:
Buienradar:quote:Op vrijdag 22 april 2011 17:27 schreef cynicus het volgende:
Zit er nu enorm veel ruis in het beeld op buienradar of komt dit vaker voor? De Noordzee is nagenoeg wolkenloos...
Natuurlijk is dit warme en mooie weer wel gaaf! Maar de meest weerfreaks hier worden warmer van een groot onweersfront of heftige hagel e.d. Niet meer dan normaal lijkt me.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:45 schreef VacaLoca het volgende:
Snap niet dat jullie zo obsessed met regen en onweer zijn en niet echt enthousiast lijken te worden van zulke prachtige april dagen. Toch vrij uitzonderlijk weer.
Wat ook opvalt is dat het in de 2 landen die normaal bekend staan om hun kutte regenachtige weer; Engeland en Nederland, het nu het warmste en meest zonnige weer van Europa is.
Mensen zijn nu al natuurlijk bruin, in april!
Van onweer etc. krijg je eerder een adrenalinekick volgens mij.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:45 schreef VacaLoca het volgende:
Snap niet dat jullie zo obsessed met regen en onweer zijn en niet echt enthousiast lijken te worden van zulke prachtige april dagen. Toch vrij uitzonderlijk weer.
Wat ook opvalt is dat het in de 2 landen die normaal bekend staan om hun kutte regenachtige weer; Engeland en Nederland, het nu het warmste en meest zonnige weer van Europa is.
Mensen zijn nu al natuurlijk bruin, in april!
Ik heb een hekel aan warm weer, zeker zo vroeg in het jaar, pfff we moeten nog een hele zomer.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:45 schreef VacaLoca het volgende:
Zomers in Nederland zijn meteen zo tropisch. Vies en klam. Zijn juist dit soort warme, droge april dagen die echt mooi zijn. Met naderend onweer wordt het juist weer benauwd.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan warm weer, zeker zo vroeg in het jaar, pfff we moeten nog een hele zomer.
Het regent hier, heerlijk! Ik hou daar echt van, zeker na een warme dag, het ruikt dan zo lekker. Hoor ook onweer in de verte. Den Haag.
Het was vandaag eigenlijk een typische Nederlandse zomerdag, hele dag heet en als afsluiter nu een hoosbui met onweer.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zomers in Nederland zijn meteen zo tropisch. Vies en klam. Zijn juist dit soort warme, droge april dagen die echt mooi zijn. Met naderend onweer wordt het juist weer benauwd.
Maar goed ik snap dat de weerfreaks anders naar weer kijken dan ik. Maar als het in de winter lange periode koud is begint men al wel over zaken als helmangetallen oid en over regen, bewolking en onweer is ook veel te doen. Maar een bijna 2x hogere max temperatuur dan normaal, ontzettend veel zon en lang uitblijven van regen is toch ook interessant weer lijkt me... en imo het lekkerst
Dat heb je met warmte onweer. Dan is het de volgende dag gewoon weer prachtig weer.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:14 schreef VKV het volgende:
[..]
Het was vandaag eigenlijk een typische Nederlandse zomerdag, hele dag heet en als afsluiter nu een hoosbui met onweer.
Het bijzondere is volgens mij dat het morgen dus weer heel warm wordt, terwijl het normaal na onweer en regen een paar dagen kouder is.
Duh, RTFM dusquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:46 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Buienradar:
Zoals de naam van de website doet vermoeden worden de waarnemingen geregistreerd met een radar. Op sommige dagen (meestal droge dagen) ontstaat er ruis op het beeld. Dit is als gevolg van de waarneming door de radar die met echo's werkt. Op dagen met heldere hemel kan er een temperatuur afname zijn aan de grond die de radar stralen afbuigt naar de grond toe waardoor er erg veel echo terugkomt. Die echos worden in principe gefilterd echter bij zonnige dagen gaat dit filterproces moeilijker dan op regenachtige dagen. De grondechos kunnen ook onstaan door sterke vocht gradienten.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:46 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Hier niet eens iets wat op een bui lijkt. Wel heel veel stuifmeel-troep.
Ik ben in Zeeland, en ik moest het doen met 5 druppels.quote:
Hier geen enkele druppel.. Wel wind, geflits en wat gerommel..quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:52 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik ben in Zeeland, en ik moest het doen met 5 druppels.
Westelijk Zeeuws-Vlaanderen had betere papieren inderdaad.
Met name in het zuidenquote:Op zaterdag 23 april 2011 10:17 schreef horned_reaper het volgende:
Huh? Heeft het geregend gisteren?![]()
Waar
En vandaag is die kans er opnieuw.quote:
quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:17 schreef horned_reaper het volgende:
Huh? Heeft het geregend gisteren?![]()
Waar
Ja, maar hij was erg viesquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:22 schreef FoXje het volgende:
Autowassen is met al dat stuifmeel best nutteloos ...
Ik herken het probleem hoor. Woensdag nog staan poetsen en waxen en mijn rode auto is nu gewoon geelquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:24 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ja, maar hij was erg vies
Dacht ook dat het wel zou meevallen aangezien het net had geregend, maar helaas
Kom naar Veldhoven, kom naar papa!quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eerste buitjes ontstaan ten zuiden van Maastricht. Ik zie donkere wolken hangen.
De toppen schieten in elk geval flink doorquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eerste buitjes ontstaan ten zuiden van Maastricht. Ik zie donkere wolken hangen.
Het lijkt eerder richting Frankrijk te trekken. Enkele uren geleden was het iets noordelijker.quote:
O ja, ik zie het. Zal dat wel geweest zijn.quote:Op zondag 24 april 2011 01:31 schreef marcel-o het volgende:
Bij Rotterdam-zuid heb je goed zicht op Zeeland, daar hangt idd iets boven.
Blijft ook op dezelfde plek hangen lijkt wel.
Dat er vrijwel zeker ergens in het gebied een onweersbui ontstaat?quote:Op zondag 24 april 2011 09:58 schreef FoXje het volgende:
Ik zit echt niet te wachten op de hele dag regen, maar een leuke onweersbui zou welkom zijn. Goed voor de tuin ook; en het ruikt dan zo lekker.
Wat moet ik hiervan maken:
[ afbeelding ]
Estofex vind ik zeer betrouwbaar (gisteren hadden ze het ook goed)quote:Op zondag 24 april 2011 09:58 schreef FoXje het volgende:
Ik zit echt niet te wachten op de hele dag regen, maar een leuke onweersbui zou welkom zijn. Goed voor de tuin ook; en het ruikt dan zo lekker.
Wat moet ik hiervan maken:
[ afbeelding ]
Altijd mooi om te volgen. In DE loopt er ook een topic over...quote:Op maandag 25 april 2011 13:16 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Vanavond weer live chasers volgen op http://www.tornadovideos.net.
Dan post ik 'm daar ook ff.quote:Op maandag 25 april 2011 14:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Altijd mooi om te volgen. In DE loopt er ook een topic over...
Weeralarm V.S. # 4 Extreem weer - Tornado touchdown
Een weerstalagtiet?quote:Op maandag 25 april 2011 15:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iemand belang bij een weerstatellietsysteem? Heb die van mij te koop staan, dat ligt toch maar boven te verstoffen
Met gokje een Wasacom.quote:Op maandag 25 april 2011 15:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iemand belang bij een weerstatellietsysteem? Heb die van mij te koop staan, dat ligt toch maar boven te verstoffen![]()
Er zit nog steeds onweer in.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Komt mijn kant op![]()
Maar zit er wel onweer in? Het is immers flink afgekoeld.
't Is een echt pittige.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ik die kant op kijk dan is het daar aardig donker.
* Camera klaar zet
Ik wilde zo meteen ook naar een voetbalwedstrijd om foto's te maken. Ik zal je advies meenemenquote:Op woensdag 27 april 2011 18:10 schreef INViCTuS het volgende:
watertekort gelijk weer aangevulddat noemen ze toch een buitje voor de stof?! Er zijn hier zo nog 2 wedstrijden die gespeeld gaan worden. Als het zo los zal gaan als daar dan adviseer ik een zwembroek.
En Zutphen...ik ga maar is even eten bouwen zodat ik straks rustig kan kijkenquote:Op woensdag 27 april 2011 18:12 schreef aloa het volgende:
Stevig buitje. Trekt nu richting Apeldoorn
Waarom gebeurt dit nou nooit in Katwijkquote:Op woensdag 27 april 2011 18:07 schreef ACT-F het volgende:
Via Twitter krijg ik een plaatje uit Enschede:
[ afbeelding ]
Omdat ze in Katwijk goed riolering hebbenquote:Op woensdag 27 april 2011 19:40 schreef Hoerekots het volgende:
Waarom gebeurt dit nou nooit in Katwijk
quote:Op woensdag 27 april 2011 20:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Omdat ze in Katwijk goed riolering hebben
moet je eens in de VS kijkenquote:Op donderdag 28 april 2011 00:03 schreef horned_reaper het volgende:
Hier is nog steeds geen druppel gevallen vandaag.....
Ik kijk naar buiten en zie al uren regen...quote:Op donderdag 28 april 2011 11:18 schreef Burnie88 het volgende:
Ik ben benieuwd of het spul boven Duitsland nog activeert.. Anders blijft het hier weer droog verdammt..
Zo te zien activeert het een klein beetjequote:Op donderdag 28 april 2011 11:18 schreef Burnie88 het volgende:
Ik ben benieuwd of het spul boven Duitsland nog activeert.. Anders blijft het hier weer droog verdammt..
Oh? De Held toch een buitje, niet genoeg voor de tuin helaas... Hopelijk krijgen we nog wat.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:10 schreef kloas_wokkel het volgende:
Waar dan regen in Groningen ? heb net 3 druppen gezien geloof ik
Zeggeh, niet alles voor jezelf houden!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:48 schreef Drassss het volgende:
Zo te zien gaat de bui in Duitsland mooi over mij heen trekken de komende uren
Het kreng trekt teveel naar het noorden!quote:Op donderdag 28 april 2011 14:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zeggeh, niet alles voor jezelf houden!
Ontstaat nog wel wat boven Duitsland, wie weet... http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uurquote:Op donderdag 28 april 2011 15:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het kreng trekt teveel naar het noorden!
Zie je de haak, een echte tornado mijn kant opquote:Op donderdag 28 april 2011 15:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ontstaat nog wel wat boven Duitsland, wie weet... http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
hier (op de grens tussen N.Brabant en Gelderland) is er rond 12.00 een bui gevallen, nu al weer droog met zonnetje en bewolking. Aan de radar te zien krijgen we de eerstkomende 3 uur ook niet veel meerquote:Op donderdag 28 april 2011 15:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ontstaat nog wel wat boven Duitsland, wie weet... http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
quote:Op donderdag 28 april 2011 15:50 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zie je de haak, een echte tornado mijn kant op![]()
Mwah, ik denk dat het zo'n vaart niet gaat lopen, het kan maar ik vermoed dat het meevalt.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:50 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zie je de haak, een echte tornado mijn kant op![]()
Haha, sorry kon het niet latenquote:Op donderdag 28 april 2011 15:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat het zo'n vaart niet gaat lopen, het kan maar ik vermoed dat het meevalt.![]()
![]()
(Foei Drassss)
Het is wel een flinke bui:
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1
quote:Op donderdag 28 april 2011 15:55 schreef Drassss het volgende:
[..]
Haha, sorry kon het niet laten
Begint nu te regenen in NO-Brabant.
Na zo'n periode warm weer? Echt?quote:Op donderdag 28 april 2011 15:58 schreef Saekerhett het volgende:
Best wel raar, die onweerspitten vanuit het oosten.
Nee nog niet. Onweer zit ook nog op de grens en daar woon ik zeker 30km vandaan.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heb je onweer? Dat zou me niets verbazen...
[..]
Na zo'n periode warm weer? Echt?Ik hoop dat we er in Nederland ook het eea van meekrijgen, al is het alleen een fris buitje.
Ah zo, dat klopt, sorry.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:10 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nee nog niet. Onweer zit ook nog op de grens en daar woon ik zeker 30km vandaan.
Onweer is niet zo gek, maar ik denk dat Saeker wil zeggen dat het vrij abnormaal is dat we onweersbuien vanuit het oosten krijgenNormaal komen ze vanuit België opzetten.
Ja kloptquote:Op donderdag 28 april 2011 16:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah zo, dat klopt, sorry.Als je hier kijkt dan zie je dat de temp in Duitsland en Nederland hoger ligt dan meer Oostelijk, gezien de Oostelijke stroming van nu vind ik het niet vreemd dat er nu boven Duitland onweer ontstaat.
http://zomer.buienradar.n(...)ren_in_Europa_5.aspx
Laten we hopen dat we hier ook nog iets zien!quote:Op donderdag 28 april 2011 18:58 schreef kahaarin het volgende:
Goh, het lijkt ook wel richting Noorden te komen, nog een paar uurtjes denk ik.
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradar
Ja al is het maar een goede bui, zou goed zijn voor de planten.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:05 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Laten we hopen dat we hier ook nog iets zien!
Heb je al wel wat regen gehad dan?quote:Op donderdag 28 april 2011 19:44 schreef Infection het volgende:
Zo te zien zwakt het al weer af kwa onweer. Mijn woonplaats zou de volle laag krijgen (033) maar heb nog geen donder gehoord...
Meer donkergrijs hier, wat een wolkjesquote:
Daar zit gek genoeg geen onweer meer in, zouden die buien wat meer naar het Oosten Groningen nog bereiken?quote:
Mah hangt vanaf...ik heb mijn twijfels of dat wel zolang stand houd./quote:Op donderdag 28 april 2011 20:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Daar zit gek genoeg geen onweer meer in, zouden die buien wat meer naar het Oosten Groningen nog bereiken?
Hey zeg, positief denken, natuurlijk krijgen wij ook een sloot water.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah hangt vanaf...ik heb mijn twijfels of dat wel zolang stand houd./
Wel iets, niet veel. Af en toe eens een buitje, niets bijzonders eigenlijk.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heb je al wel wat regen gehad dan?
Lol, hier hebben we alleen maar genoeg gehad om het pad een beetje nat te maken, verder nog helemaal niets...quote:Op donderdag 28 april 2011 21:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Wel iets, niet veel. Af en toe eens een buitje, niets bijzonders eigenlijk.
Ik weet het niet hoorquote:Op donderdag 28 april 2011 21:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hey zeg, positief denken, natuurlijk krijgen wij ook een sloot water.![]()
Misschien is er toch hoop... de bui die boven de Veluwe uitgestorven was, begint nu langzaam weer te activeren en komt naar het Westenquote:Op donderdag 28 april 2011 21:27 schreef RiKe het volgende:
En de randstad krijgt WEER geen onweer, net als 90% van afgelopen jaar....
De ene teleurstelling na de andere.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |