Natuurlijk is dit warme en mooie weer wel gaaf! Maar de meest weerfreaks hier worden warmer van een groot onweersfront of heftige hagel e.d. Niet meer dan normaal lijkt me.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:45 schreef VacaLoca het volgende:
Snap niet dat jullie zo obsessed met regen en onweer zijn en niet echt enthousiast lijken te worden van zulke prachtige april dagen. Toch vrij uitzonderlijk weer.
Wat ook opvalt is dat het in de 2 landen die normaal bekend staan om hun kutte regenachtige weer; Engeland en Nederland, het nu het warmste en meest zonnige weer van Europa is.
Mensen zijn nu al natuurlijk bruin, in april!
Van onweer etc. krijg je eerder een adrenalinekick volgens mij.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:45 schreef VacaLoca het volgende:
Snap niet dat jullie zo obsessed met regen en onweer zijn en niet echt enthousiast lijken te worden van zulke prachtige april dagen. Toch vrij uitzonderlijk weer.
Wat ook opvalt is dat het in de 2 landen die normaal bekend staan om hun kutte regenachtige weer; Engeland en Nederland, het nu het warmste en meest zonnige weer van Europa is.
Mensen zijn nu al natuurlijk bruin, in april!
Ik heb een hekel aan warm weer, zeker zo vroeg in het jaar, pfff we moeten nog een hele zomer.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:45 schreef VacaLoca het volgende:
Zomers in Nederland zijn meteen zo tropisch. Vies en klam. Zijn juist dit soort warme, droge april dagen die echt mooi zijn. Met naderend onweer wordt het juist weer benauwd.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan warm weer, zeker zo vroeg in het jaar, pfff we moeten nog een hele zomer.
Het regent hier, heerlijk! Ik hou daar echt van, zeker na een warme dag, het ruikt dan zo lekker. Hoor ook onweer in de verte. Den Haag.
Het was vandaag eigenlijk een typische Nederlandse zomerdag, hele dag heet en als afsluiter nu een hoosbui met onweer.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zomers in Nederland zijn meteen zo tropisch. Vies en klam. Zijn juist dit soort warme, droge april dagen die echt mooi zijn. Met naderend onweer wordt het juist weer benauwd.
Maar goed ik snap dat de weerfreaks anders naar weer kijken dan ik. Maar als het in de winter lange periode koud is begint men al wel over zaken als helmangetallen oid en over regen, bewolking en onweer is ook veel te doen. Maar een bijna 2x hogere max temperatuur dan normaal, ontzettend veel zon en lang uitblijven van regen is toch ook interessant weer lijkt me... en imo het lekkerst
Dat heb je met warmte onweer. Dan is het de volgende dag gewoon weer prachtig weer.quote:Op vrijdag 22 april 2011 19:14 schreef VKV het volgende:
[..]
Het was vandaag eigenlijk een typische Nederlandse zomerdag, hele dag heet en als afsluiter nu een hoosbui met onweer.
Het bijzondere is volgens mij dat het morgen dus weer heel warm wordt, terwijl het normaal na onweer en regen een paar dagen kouder is.
Duh, RTFM dusquote:Op vrijdag 22 april 2011 17:46 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Buienradar:
Zoals de naam van de website doet vermoeden worden de waarnemingen geregistreerd met een radar. Op sommige dagen (meestal droge dagen) ontstaat er ruis op het beeld. Dit is als gevolg van de waarneming door de radar die met echo's werkt. Op dagen met heldere hemel kan er een temperatuur afname zijn aan de grond die de radar stralen afbuigt naar de grond toe waardoor er erg veel echo terugkomt. Die echos worden in principe gefilterd echter bij zonnige dagen gaat dit filterproces moeilijker dan op regenachtige dagen. De grondechos kunnen ook onstaan door sterke vocht gradienten.
quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:46 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Hier niet eens iets wat op een bui lijkt. Wel heel veel stuifmeel-troep.
Ik ben in Zeeland, en ik moest het doen met 5 druppels.quote:
Hier geen enkele druppel.. Wel wind, geflits en wat gerommel..quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:52 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik ben in Zeeland, en ik moest het doen met 5 druppels.
Westelijk Zeeuws-Vlaanderen had betere papieren inderdaad.
Met name in het zuidenquote:Op zaterdag 23 april 2011 10:17 schreef horned_reaper het volgende:
Huh? Heeft het geregend gisteren?![]()
Waar
En vandaag is die kans er opnieuw.quote:
quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:17 schreef horned_reaper het volgende:
Huh? Heeft het geregend gisteren?![]()
Waar
Ja, maar hij was erg viesquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:22 schreef FoXje het volgende:
Autowassen is met al dat stuifmeel best nutteloos ...
Ik herken het probleem hoor. Woensdag nog staan poetsen en waxen en mijn rode auto is nu gewoon geelquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:24 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ja, maar hij was erg vies
Dacht ook dat het wel zou meevallen aangezien het net had geregend, maar helaas
Kom naar Veldhoven, kom naar papa!quote:Op zaterdag 23 april 2011 14:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eerste buitjes ontstaan ten zuiden van Maastricht. Ik zie donkere wolken hangen.
De toppen schieten in elk geval flink doorquote:Op zaterdag 23 april 2011 14:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eerste buitjes ontstaan ten zuiden van Maastricht. Ik zie donkere wolken hangen.
Het lijkt eerder richting Frankrijk te trekken. Enkele uren geleden was het iets noordelijker.quote:
O ja, ik zie het. Zal dat wel geweest zijn.quote:Op zondag 24 april 2011 01:31 schreef marcel-o het volgende:
Bij Rotterdam-zuid heb je goed zicht op Zeeland, daar hangt idd iets boven.
Blijft ook op dezelfde plek hangen lijkt wel.
Dat er vrijwel zeker ergens in het gebied een onweersbui ontstaat?quote:Op zondag 24 april 2011 09:58 schreef FoXje het volgende:
Ik zit echt niet te wachten op de hele dag regen, maar een leuke onweersbui zou welkom zijn. Goed voor de tuin ook; en het ruikt dan zo lekker.
Wat moet ik hiervan maken:
[ afbeelding ]
Estofex vind ik zeer betrouwbaar (gisteren hadden ze het ook goed)quote:Op zondag 24 april 2011 09:58 schreef FoXje het volgende:
Ik zit echt niet te wachten op de hele dag regen, maar een leuke onweersbui zou welkom zijn. Goed voor de tuin ook; en het ruikt dan zo lekker.
Wat moet ik hiervan maken:
[ afbeelding ]
Altijd mooi om te volgen. In DE loopt er ook een topic over...quote:Op maandag 25 april 2011 13:16 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Vanavond weer live chasers volgen op http://www.tornadovideos.net.
Dan post ik 'm daar ook ff.quote:Op maandag 25 april 2011 14:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Altijd mooi om te volgen. In DE loopt er ook een topic over...
Weeralarm V.S. # 4 Extreem weer - Tornado touchdown
Een weerstalagtiet?quote:Op maandag 25 april 2011 15:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iemand belang bij een weerstatellietsysteem? Heb die van mij te koop staan, dat ligt toch maar boven te verstoffen
Met gokje een Wasacom.quote:Op maandag 25 april 2011 15:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iemand belang bij een weerstatellietsysteem? Heb die van mij te koop staan, dat ligt toch maar boven te verstoffen![]()
Er zit nog steeds onweer in.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Komt mijn kant op![]()
Maar zit er wel onweer in? Het is immers flink afgekoeld.
't Is een echt pittige.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ik die kant op kijk dan is het daar aardig donker.
* Camera klaar zet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |