Heb je die artikelen allemaal al doorgenomen? Want daar gaat bij mij heel veel tijd inzitten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik twijfel ook nog steedsen wil het eigenlijk ook uitstellen..
Maar het lijkt me zo makkelijk om het nu uit te stellen.. Dan ga ik waarschijnklijk weer tot 2 weken voor het tentamen niks doen en dan zit ik dan weer in hetzelfde verhaal.. en ik heb nu zoiets van ik probeer het nu wel de 16e en mocht ik het dan niet halen weet ik wat te verwachten en kan ik me ultiem voorbereiden op de 20e
Heb nu college 1 t/m 3 gedaan.. en heb opzich nog 9 dagen dus het moet opzich nog wel lukken hoop ik..
Nou ja, op zich moet het wel lukken lijkt me, maar ik heb altijd wat meer tijd nodig.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nee, af en toe wel wat bij het maken van de opdrachten..
Ik ben het meeste tijd kwijt aan de asser.. Tot nu toe heb ik ook alleen maar voor college 1 artikelen moeten lezen.. de artikelen zijn niet zo heel veel toch? zijn vaak max 10 blz! Sowieso lijkt me dat niet het belangrijkste..
Het bouwt echt ontzettend voort op burgerlijk recht II, heb tot nu toe nog niet echt nieuwe dingen geleerd voor mijn gevoel..
Maar het idee om het uit te stellen geeft me op dit moment gewoon rust.. zo van dan hoef ik er nog niet mee bezig.. Maar ik weet dat ik dan in Juni weer in hetzelfde schuitje zit.. Ook moet ik nog maar één bachelorvak en daar heb ik de her al van in augustus staan dus het liefst zou ik augustus verder vrijhouden.. En daarom her ik dan liever in juni dan in augustus te moeten herren voor contractenrecht..
Hmm niet echt een logisch opbouwend verhaal maar hopelijk snap je het
Ondernemingsrecht is het enige derdejaarsvak wat ik nog moet doen, ik hoop er een zesje uit te slepen in juni.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik denk nu persoonlijk dat het wel goed komt terwijl ik normaal een mega stresskip ben.. Heb nu een planning gemaakt dat ik vrijdag "klaar" ben met alle stof en dus nog tijd heb voor de arresten en eventuele uitloop.. Maar ben gewoon aan het doorbikkelen om me aan mijn planning te houden..
Maar voor college 11 moet je bijv 190 blz lezen. Ja dat gaat hem ook niet helemaal worden hoor
Naja we gaan het zienanders weet ik in juni waar ik me nog op moet focussen en wat ik kan verwachten..
Ik heb ook ondernemingsrecht gedaan ja (verplicht vak hè) had hem de eerste keer niet gehaald en met de her in eerste instantie ook niet, en toen kreeg ik 2 maanden later ofzo ineens een mail dat er wat fout gegaan was met de puntentelling en had ik hem dus wel ineens gehaald (met een 6)
p.s nog even een vraag over contractenrecht.. Die literatuur bij college 4 van: R.P.J.L. Tjittes, Uitleg van schriftelijke contracten, Nijmegen: Ars Aequi Libri 2009
Dat is een boek van 100 blz.. Neem dus aan dat we dat hele boek moeten "kennen" wtfOmdat er zoiets staat op BB dat we het moeten aanschaffen of moeten raadplegen in de bieb..
En volgens mij gaat de asser daar ook gewoon over (ben ik net aan begonnen).. Sowieso heb ik een bespreking van het boek gevonden wat in 4 pagina's een beetje de kern weergeeft..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoofdstuk 9 gaat over de bemiddelingsovereenkomst. De paragrafen zijn als volgt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hoi
Ik ben net op de uni wezen kopieren voor het tentamen contractenrecht wat ik 16 mei heb..
Kom ik thuis zie ik in een mail van een docent staan dat het aanbeveling dient om ook hoofdstuk 9 door te nemen.. Ik kan alleen nergens een inhoudsopgave van de huidige druk van het boek vinden online. Dus mijn vraag is, heeft hier iemand het boek "bijzondere overeenkomsten" van wessels en verheij 2e druk van 2010. En zo ja kan die persoon mij even vertellen waar hoofdstuk 9 over gaat
Verder dacht ik mooi op tijd te beginnen zo'n 12 dagen van te voren.. Maar het is echt gruwelijk veel werk zegHoop dat ik het ga redden
Wow, ik krijg even een flashback van een tentamen fiscaal recht bij die vraag van je, iewwwquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:32 schreef Sessy het volgende:
Zeg, waar blijven de fiscalisten?
Als allochtoon werken in België
quote:Summer court: neem een kijkje achter de schermen van de rechterlijke macht!
Den Haag , 12-4-2011
In het jaar dat de rechterlijke macht in Nederland 200 jaar bestaat, openen de Rechtspraak en het Openbaar Ministerie voor de 3e keer hun deuren voor twintig veelbelovende rechtenstudenten. Van 3 tot en met 8 juli 2011 krijgen zij één week de gelegenheid om van binnenuit kennis te maken met de rechterlijke macht in Nederland.
Profileer jezelf onder de professionals uit het vakgebied en leer hen persoonlijk kennen. Deel de drijfveren en onderzoek het beroepsgeheim: fascinatie.
Aanmelden? Kijk op www.summercourt.nl en schrijf je uiterlijk 10 mei 2011 in. Durf jij de beslissing te nemen?
http://www.rechtspraak.nl(...)acht-te-kijken!.aspx
Oh toch wel? Want heb wel eens samenvattingen gehaald van studentsonly en vondquote:Op maandag 9 mei 2011 20:21 schreef Sessy het volgende:
@Mango_cream
Kan je uit eigen ervaring ERG aanraden deze te kopen:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006221573/index.html
Woww, vet goed gedaan!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wooooot!!!! een 7.5 voor socialezekerheidsrecht
Nog maar 2 tentamens (1 mastervak en 1 bachelorvak) en dan heb ik nooit meer uni tentamens
Ik zocht vanochtend even motivatie om te leren, maar denk dat dit het wel is haha!
Daar gaat het om he, dat moeders trots is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
Das toch ook goed!! Want je dacht dat je het niet gehaald zou hebben!Go wij
Mij part had ik een 6 gehad, ik heb nu echt zoiets van alles wat ik haal heb ik gehaald en hoef ik niet nog eens te doen
Maar aangezien ik altijd zesjes haal is een 7.5 af en toe wel leuk
Had net mijn moeder gebeld, en die vroeg ook zo van en wat voor een cijfer "klonk als zeker weer een 6" dus die was ook helemaal trots dat het eens een keer geen zes was..
Wooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wooooot!!!! een 7.5 voor socialezekerheidsrecht
Nog maar 2 tentamens (1 mastervak en 1 bachelorvak) en dan heb ik nooit meer uni tentamens
Ik zocht vanochtend even motivatie om te leren, maar denk dat dit het wel is haha!
Heb d'r op zich strafprocesrecht uiteindelijk wel mee gehaald (2de jaar/keer weliswaar, maar eerste jaar had ik echt geen fuck gedaan en deed ook extensieve colleges ivm te laat met inschrijven).quote:Op maandag 9 mei 2011 20:26 schreef mango_cream het volgende:
[..]
Oh toch wel? Want heb wel eens samenvattingen gehaald van studentsonly en vond
ze erg summier, heb zelf al een samenvatting van 75 blz (via studievereniging)..
Hoeveel blz is die ongeveer?
Hier ook iemand die dit absoluut niet zou kunnen. Veel mensen zweren bij Slimstuderen, maar ik doe alleen een beroep op Sirverslagen en de Joho. Ik koop Sirverslagen als aanvulling voor op mijn aantekeningen die ik maak tijdens de colleges. Daarnaast koop ik het oefenpakket van de Joho waar oude tentamens in het oefenpakket zitten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vrees dat ik het niet kan, van andermans uittreksel etc leren.. Ik wil toch de konttekst weten...
Ik vond het wel goed passen, het is een vrij eenvoudig vak.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:15 schreef Sessy het volgende:
Jullie hebben burgerlijk procesrecht in het eerste jaar?! Wtf.
Nou ja, in de werkgroep heeft hij de sheets behandeld en de vragen van die week. Hij heeft niets extra's over de stof vermeld als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
@ Fascination dat college over huurrecht, dat heb ik gemist helaas, maar hoe ik het een beetje uit de powerpoint opmaak gaat het niet alleen over de opzegging maar gewoon over het complete huurrecht.. Heeft hij nog iets gezegd over de stof toen? Want het hoofdstuk dat staat voorgeschreven gaat alleen over de opzegging namelijk..
Heb ook het hoofdstuk uit Wessels gekopieerd over huurrecht dus vraag me af of het niet verstandiger is om alleen die te lezen maar aan de ene kant als ze alleen opzegging voorschrijven waarom zou ik dan meer doen zeg maar
In Leiden is het juist vanwege de droogheid naar het derde jaar verschoven. Eerst de interesse wekken met verbintenissen- en goederenrecht, en afsluiten met het procedurele verhaal.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:22 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik vond het wel goed passen, het is een vrij eenvoudig vak.
Dat is niet het hele verhaal denk ik. Burgerlijk p-recht is ook als 400-vak gewaardeerd en men ziet dit vak dus als een duidelijk moeilijker vak.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:57 schreef Orbis het volgende:
[..]
In Leiden is het juist vanwege de droogheid naar het derde jaar verschoven. Eerst de interesse wekken met verbintenissen- en goederenrecht, en afsluiten met het procedurele verhaal.
Ik vind Burgerlijk Procesrecht doodsaai en dan ben ik nog in een goede bui. Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat ik later mij ga verdiepen in dit vakgebied. Van de vakken die ik tot nu toe heb gehad vond ik Strafrecht samen met Rechtsgeschiedenis de interessante vakken.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:57 schreef Orbis het volgende:
[..]
In Leiden is het juist vanwege de droogheid naar het derde jaar verschoven. Eerst de interesse wekken met verbintenissen- en goederenrecht, en afsluiten met het procedurele verhaal.
Je krijgt waarschijnlijk veel college in erfrecht, huwelijksvermogensrecht en ondernemingsrecht. Geen idee wat je er in praktijk mee kunt bij burgerlijk recht.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:59 schreef Smart_ass het volgende:
Haaa, ik heb een vraagje. Ik heb aankomende dinsdag een afspraak met de studieadviseur maar ik dacht dat jullie het misschien ook wel weten. Ik doe nu Nederlands recht en twijfel erover om vanaf volgend jaar notarieel erbij te gaan doen. Ik vraag me echter af wat de meerwaarde is van notarieel recht + Nederlands recht met afstudeerrichting burgerlijk recht, t.o.v. alleen Nederlands recht met afstudeerrichting burgerlijk recht. Ja uiteraard dat je met notarieel erbij het notariaat in kan, maar verder?
Inhoudelijk uiteraard, en dan de docent overtuigen. Anders is het frauduleus.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:06 schreef Marloes het volgende:
Oke, heeft iemand nog tips hoe ik 1 puntje bij een tentamen op kan krijgen? 't gaat dus om 1 puntje van de 100 in totaal... Gewoon eerlijk zeggen dat ik er één punt bij moet hebben, want dan heb ik het vak wel gehaald, of echt inhoudelijk ingaan op dingen? Of allebei, natuurlijk
Dat je behalve boek 2, 3, 5, 6 en 7 ook nog boek 4 (en misschien 1) heel goed kent.quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:59 schreef Smart_ass het volgende:
Haaa, ik heb een vraagje. Ik heb aankomende dinsdag een afspraak met de studieadviseur maar ik dacht dat jullie het misschien ook wel weten. Ik doe nu Nederlands recht en twijfel erover om vanaf volgend jaar notarieel erbij te gaan doen. Ik vraag me echter af wat de meerwaarde is van notarieel recht + Nederlands recht met afstudeerrichting burgerlijk recht, t.o.v. alleen Nederlands recht met afstudeerrichting burgerlijk recht. Ja uiteraard dat je met notarieel erbij het notariaat in kan, maar verder?
quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je krijgt waarschijnlijk veel college in erfrecht, huwelijksvermogensrecht en ondernemingsrecht. Geen idee wat je er in praktijk mee kunt bij burgerlijk recht.
[..]
Inhoudelijk uiteraard, en dan de docent overtuigen. Anders is het frauduleus.
Ik heb wel eens een derde van een honderdste punt tekort gehad voor een mooi cijfer. Bij het nakijken was ook een en ander misgegaan wat de docent niet wilde corrigeren. Het college van beroep van de examens verklaarde me niet ontvankelijk omdat ik geen belang had bij een hoger cijfer.
Nouja, ik ben nog nooit naar een nabespreking geweest, heb ook nog nooit iets hoeven te herkansenquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:15 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je krijgt waarschijnlijk veel college in erfrecht, huwelijksvermogensrecht en ondernemingsrecht. Geen idee wat je er in praktijk mee kunt bij burgerlijk recht.
[..]
Inhoudelijk uiteraard, en dan de docent overtuigen. Anders is het frauduleus.
Ik heb wel eens een derde van een honderdste punt tekort gehad voor een mooi cijfer. Bij het nakijken was ook een en ander misgegaan wat de docent niet wilde corrigeren. Het college van beroep van de examens verklaarde me niet ontvankelijk omdat ik geen belang had bij een hoger cijfer.
In de praktijk leeft het stukken meer kan ik je garanderen. Het is een ding als je 400 artikelen over conservatoir en executoriaal beslag moet gaan doorakkeren, iets heel anders als je de voorzieningenrechter vraagt om toestemming om op heel concrete dingen beslag te mogen leggen (met kadasteruittreksel en google maps in de hand) en dat krijgt en er beslag voor - althans vergeleken met je maandsalaris - fantastische bedragen wordt gelegd onder een bedrijf en de debiteuren van een bedrijf m.b.t. een vordering (met als bonus dat je dat bedrijf over de zeik helpt), er een eis in hoofdzaak moet worden ingesteld en correct moet worden overbetekend om het beslag niet te laten vervallen en te zorgen dat je beroepsaansprakelijkheidsverzekering je niet heel boos gaat aankijken - al kun je in de praktijk een en ander aan problemen bij de deurwaarder parkeren (en uiteindelijk, hopelijk, na een vonnis je corservatoir beslag in executoriaal beslag over te laten gaan), de debiteuren van het bedrijf geen derdenverklaring willen afgeven of een hele vage derdenverklaring afgeven die kant noch wal raakt en je zich afvraagt of je beslag ueberhaupt doel heeft getroffen, enzovoorts.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik vind Burgerlijk Procesrecht doodsaai en dan ben ik nog in een goede bui. Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat ik later mij ga verdiepen in dit vakgebied. Van de vakken die ik tot nu toe heb gehad vond ik Strafrecht samen met Rechtsgeschiedenis de interessante vakken.
Ja, ik had ook bedacht dat ik gewoon eerlijk ga zeggen dat ik nog 1 punt moet hebben voor een voldoende, en dat ik een paar antwoorden wil bespreken waarvan ik denk dat ik nog wel een puntje heb verdiend. Samen met mijn onweerstaanbare charmes moet dat toch lukkenquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zou in ieder geval het niet op een 'zeurderige' toon vertellen, zo van 'ja, maar dit dan? en dit dan' (nou ja, je snapt wat ik bedoel). Bij ons hebben ze een bloedhekel aan mensen die het niet gehaald en dan gaan drammen om toch die voldoende te krijgen. Daar prikken ze bovendien zo doorheen.
Nouja, je hebt wel een punt natuurlijk! Ik ben benieuwd, ik bekijk morgen wel even wat ik het beste kan doen. Bedankt voor de tips en ik laat even weten hoe het is gegaanquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hmmm, ... nou ja, ze zitten in eerste instantie op zo'n nabespreking om inhoudelijke nakijkfouten te corrigeren en echt onrecht te herstellen (denk ik). Daar zijn ze echt in geïnteresseerd en die aandacht moet je denk ik zo lang mogelijk vast houden. Als je gelijk aangeeft dat je komt voor gratis een puntje erbij (zo zien zij dat dan), dan is die aandacht gelijk weg ("o, weer zo'n zeur die gewoon niets gedaan heeft en probeert om toch nog gratis puntje erbij te krijgen, pfff daar begin ik niet aan") en moet je dat maar weer terug krijgen. .
Maarrre, dit is best een negatief beeld van docenten en baseer ik ook maar op een paar keer bezoek aan zo'n nabespreking en misschien zijn ze bij jou wel aardig. En het is ook wat psychologie van de koude grond van mij![]()
Anyway ik hoop dat het lukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |