Oh, bij dat hoorcollege over de migrant kun je het beste gewoon alle stof voor dat college in de syllabus lezen. Het hoorcollege was in wezen een samenvatting daarvan.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:48 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik ook altijd heel erg.. Was vanochtend om 9 uur ook al klaar wakker terwijl ik juist uit wilde slapenZij heeft gezegd dat we alleen de basis dingen moest weten over dat laatste college iig.. Dus niet alle uitzonderingen enzo.. Ik zit nu na te denken en weet de basisdingen niet eens, ook al heb ik het hoofdstuk in het boek gelezen..
Die over de migrant ben ik niet geweest omdat ik toen ziek was.. Zo de sheets daarvan maar eens doornemen.. Het boek was ook niet echt helder over die verordening namelijk..
Net nog even de personele werkingssfeer doorgenomen. Ben wel echt benieuwd hoor.. Ze zeggen dat het de werkgroepen weerspiegelt maar ik heb echt het idee dat het een stuk moeilijker gaat zijn..
En weet nog steeds niet wat ik met de arresten moet.. Heb ze allemaal aangestreept en dsu de samenvatting/essentie doorgelezen.. Maar verder..
Haha, ik denk ook dat de stelling daarover zal gaan. Ik vind die oplossing die mevr. Rayer in zo'n artikel geeft wel een goede.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat over die arresten had ze inderdaad nog gezegd dat ze soms wel belangrijk waren maar dat je ze dus lang niet altijd hoeft te noemen.. Dat voelt nu gewoon heel tegennatuurlijk omdat ik vooral juist vanaf dit jaar enorm aan het hameren ben op arresten
Ik zal zo die stof eens gaan lezen en aanstrepen
Denk btw dat de stelling over de 35 minners zal gaan.. En Wia, ja ik vind het (nu) niet zo moeilijk maar op een tentamen is dat altijd anders
Passende arbeid na 104 weken heet het.quote:Op donderdag 14 april 2011 11:10 schreef Yashaaaaa het volgende:
Welk artikel is dat ook alweer? die bij het college van de ziektewet zit?
Ik heb nog niks uitgeprint van die dingen van fluit, zo toch maar eens naar kijken.. Maar ga nu eerst even over de migrant lezen.. Gelukkig is het nog maar 11 uur :p
Ik wou dat ik dat ook had! Ik ben maandag tentamen rechtsfilosofie en dinsdag recht & samenleving (rechtssociologie). Ben de afgelopen week nauwelijks aan mijn scriptie toegekomen en voel me er best schuldig over, moet voor half mei de eerste versie afhebben en ondertussen heb ik ook nog mediarechtquote:Op donderdag 14 april 2011 16:08 schreef Orbis het volgende:
Vorige TT was beter.
Nu mijn enige twee vakken de scriptie en Moot Court zijn, ben ik in een naar soort SOG-ritme beland. Ik heb meer tijdsdruk nodig, ofzo.
Tja, ik wist niet precies hoe ik die Europeesrechtelijke vraag moest beantwoorden, evenals die bijstandsvraag.quote:
Gefeliciteerd amigo. Heb tegen verwachting in Europese rechtsgeschiedenis ook gehaald. Altijd wel een fijn moment. Nu maar hopen dat strafrecht er ook snel op staat. Ze nemen die 18 werkdagen wel heel serieus...quote:Op donderdag 14 april 2011 12:02 schreef dreamzk het volgende:
Cijfers van de UvA beginnen ook terug te komen, Contractenrecht en Rechtsgeschiedenis allebei gehaald en van Strafrecht weet ik dat ik hem heb gehaald dus voor het eerst sinds ik studeer een tentamenreeks zonder onvoldoendes
Ik was blij dat ik dat donderdagmiddag nog even uitgezocht had, dat is het Leymann arrest.. En volgens mij artikel 46 (naja iig die ene over a stelsel en b stelsel en dat dan gemixd gevolgd en dan moest je het op grond van 50 en 51 toe passen, dat hele pro rata gezeik) hoop dat ik dat goed hadquote:Op vrijdag 15 april 2011 18:15 schreef Fascination het volgende:
[..]
Tja, ik wist niet precies hoe ik die Europeesrechtelijke vraag moest beantwoorden, evenals die bijstandsvraag.
Dat meen je niet.quote:Op zaterdag 16 april 2011 11:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik was blij dat ik dat donderdagmiddag nog even uitgezocht had, dat is het Leymann arrest.. En volgens mij artikel 46 (naja iig die ene over a stelsel en b stelsel en dat dan gemixd gevolgd en dan moest je het op grond van 50 en 51 toe passen, dat hele pro rata gezeik) hoop dat ik dat goed hadMaar de casus was precies Leymann
Uiteindelijk een 7, had eigenlijk hoger verwacht. Maar goed, nu nog begin juni eventjes de tetnamens inkoppen en vakantiequote:Op vrijdag 15 april 2011 18:18 schreef Skage101 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd amigo. Heb tegen verwachting in Europese rechtsgeschiedenis ook gehaald. Altijd wel een fijn moment. Nu maar hopen dat strafrecht er ook snel op staat. Ze nemen die 18 werkdagen wel heel serieus...
Zo te lezen heb je je keuze eigenlijk al gemaakt.quote:Op maandag 25 april 2011 10:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Pff ik zit weer eens met een studie-dilemma..
Ik heb namelijk een vak gekozen en het is echt niet wat ik ervan verwachte.. Valt zelfs behoorlijk tegen en daardoor ben ik op een gegeven moment afgehaakt en niet meer naar de werkgroepen gegaan (is nu nog 1 werkgroep en 1 college te gaan) Het tentamen is 6 juni en als ik dat niet haal ga ik de herkansing sowieso niet doen want die zit te dicht bij mijn bachelorhertentamen, en dat vind ik gewoon het belangrijkste..
Het punt is dat het een keuzevak is, en ik die 7 EC ook met studiepunten die ik in het buitenland heb gehaald kan laten opvullen. Ook voegt het vak verder niet echt heel veel toe voor de kant die ik uit wil. Het is namelijk Onderneming en Arbeid en gaat over de medezeggenschap van de OR en over de bestuurder.. Maar ik wil toch meer met het individuele arbeidsrecht en sociale zekerheidsrecht doen. Sowieso zijn het onderwerpen die ik bij ondernemingsrecht ook al gehad heb..
Dus ik zit nu van ga ik het tentamen van 6 juni wel maken (en daar dus toch behoorlijk hard voor leren) of zal ik nu al zeggen vanik vul het wel aan met buitenland punten.. En nog maar één tentamen hoeven maken en mezelf behoorlijk stress besparen.. (ik ga toch namelijk weer op het moment van leren balen dat ik niet naar de colleges ben geweest)
Jurisprudentie voornamelijk. Of heb je daar een bundel voor, waar het meeste in staat?quote:Op donderdag 28 april 2011 12:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Haha kloptdat dacht ik ook precies hetzelfde toen ik het nog eens nalas
Wat moeten we allemaal uitprinten dan? Ik laat mijn vader iig op werk de Asser uitprinten
P.s. moet jij toevallig ook die vervangende opdracht maken? ik heb echt geen zin om eraan te beginnen
§ 229 StGB lijkt me de geëigende weg. Dit artikel ziet op lichamelijk letsel door nalaten. Kans van slagen lijkt me wel gering.quote:Op donderdag 28 april 2011 10:56 schreef lennaertt het volgende:
Is er hier iemand die toevallig enige kennis van het Duitse strafrecht heeft? Ik namelijk totaal niet, maar heb wel een, relatief simpele, casus die ik moet oplossen. Ik kan alle hulp gebruiken, vooral omdat mijn Duits erbarmelijk is...
Dit is de casus:
Stijn Behrends woont gezellig met zijn vriendin in een eengezinswoning aan de Lange Strasse
te Vorwerk (in de buurt van Bremen, BRD). Hij heeft een hond, van het type Rottweiler,
aangeschaft om lekker mee te kunnen wandelen en hollen in de velden. Zijn keuze is mede
bepaald door de wat agressieve uitstraling van de hond. Hij vindt dat goed bij zichzelf passen
en hij denkt daarmee ook indruk op zijn vrienden te kunnen maken. Stijn gaat met zijn hond
op een gehoorzaamheidstraining, waarvoor de hond Pluto, met hoge cijfers is geslaagd. Ook
gaat het tweetal regelmatig op herhalingscursus. Stijn heeft zijn tuin voorzien van een stevig
hoog hek. Als hij en zijn vriendin overdag naar hun werk zijn, past Pluto, die altijd buiten is,
op het huis. Als beiden thuis zijn gaat Pluto buiten aan de ketting om te voorkomen dat hij
ontsnapt als het hek open zou blijven staan. Het hek is altijd goed afgesloten en voorzien van
een waarschuwingsbord met een goed gelijkende foto van Pluto en de tekst "Hier wache ich".
Op maandag 20 oktober in het jaar 2009 komt een deurwaarder een dagvaarding uitreiken voor
diverse verkeersovertredingen. Stijn laat de man binnen, waar de papieren worden overhandigd.
Intussen komt het 6 jarig buurjongetje, Pietje Puck, de tuin binnengestapt. Pietje was
nieuwsgierig geworden omdat het hek dat normaal altijd dicht zit zomaar open staat. Helaas heeft
dit fatale gevolgen, want Pluto valt Pietje ogenblikkelijk aan, waardoor ernstige verwondingen
ontstaan. Pietje wordt in allerijl naar het ziekenhuis gebracht, maar helaas komt het kind als
gevolg van de aanval te overlijden.
Het Openbaar Ministerie besluit Stijn te vervolgen. Op grond van welke bepalingen van Duits
Strafrecht kan vervolging worden ingesteld, en hoe groot is de kans dat vervolging succesvol zal
zijn?
Heb nog een gewoon vak lopen, dus dat zit er niet in.quote:Op donderdag 28 april 2011 21:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Niet slechtEn nu? SOG-en tot augustus?
Daar probeer ik mensen al langer van te overtuigenquote:Op donderdag 28 april 2011 18:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
DankEn ja uh.... ik moet iets bekennen wat ik nog nooit iemand heb durven zeggen........ .. uh, hoe zeg ik het............nou ja, het zit zo......................... ik vond het eigenlijk wel een leuk vak
![]()
quote:
Bij het inleveren van de definitieve versie weet de begeleider vaak al tot op de letter nauwkeurig wat hij of zij gaat krijgen, en is je cijfer vaak al met je besproken etcquote:Op maandag 2 mei 2011 19:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zo, dat heeft je begeleider snel nagekeken
Dat weet ik. Alleen leverde hij zijn concept-scriptie in. Ik neem aan dat dat de eerste keer was dat zijn begeleider het typewerk mocht bewonderen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bij het inleveren van de definitieve versie weet de begeleider vaak al tot op de letter nauwkeurig wat hij of zij gaat krijgen, en is je cijfer vaak al met je besproken etc
Je kunt het best allebei doen (naar college en thuis studeren). De studie is goed te doen, maar dat ligt ook een beetje aan je motivatie en aanleg. Een tentamen kun je zien als een examen (grote hoeveelheid stof en tijdsduur rond de 3 uur).quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:39 schreef DanielBackward het volgende:
Ik zit nu nog op de middelbare maar wil ook WO rechten gaan doen, kun je beter zelf gaan studeren of naar hoorcolleges gaan? en is het heel zwaar of valt het mee? en wat moet ik onder een tentamen verstaan? grote repetitie oid?
Mijn begeleider had op het laatste hoofdstuk na alle hoofdstukken al een keer eerder gezien en van commentaar voorzien, dus dat scheelt een hoop qua tijd. Maar daarnaast had ik ook gewoon een snelle begeleider. Het in een keer inleveren van een concept van je volledige scriptie is hier in beginsel overigens ook niet de bedoeling, tenzij je met je begeleider zoiets afspreekt.quote:Op maandag 2 mei 2011 22:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat weet ik. Alleen leverde hij zijn concept-scriptie in. Ik neem aan dat dat de eerste keer was dat zijn begeleider het typewerk mocht bewonderen.
Trouwens erg stil hier...
Ik kijk morgen even voor je. Ik was eigenlijk ook van plan om de 16e het tentamen te doen, maar het is me qua hoeveelheid zo tegengevallen dat ik het op 20 juni doe, dan kan ik me tot in de puntjes voorbereiden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hoi
Ik ben net op de uni wezen kopieren voor het tentamen contractenrecht wat ik 16 mei heb..
Kom ik thuis zie ik in een mail van een docent staan dat het aanbeveling dient om ook hoofdstuk 9 door te nemen.. Ik kan alleen nergens een inhoudsopgave van de huidige druk van het boek vinden online. Dus mijn vraag is, heeft hier iemand het boek "bijzondere overeenkomsten" van wessels en verheij 2e druk van 2010. En zo ja kan die persoon mij even vertellen waar hoofdstuk 9 over gaat
Verder dacht ik mooi op tijd te beginnen zo'n 12 dagen van te voren.. Maar het is echt gruwelijk veel werk zegHoop dat ik het ga redden
Heb je die artikelen allemaal al doorgenomen? Want daar gaat bij mij heel veel tijd inzitten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 21:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik twijfel ook nog steedsen wil het eigenlijk ook uitstellen..
Maar het lijkt me zo makkelijk om het nu uit te stellen.. Dan ga ik waarschijnklijk weer tot 2 weken voor het tentamen niks doen en dan zit ik dan weer in hetzelfde verhaal.. en ik heb nu zoiets van ik probeer het nu wel de 16e en mocht ik het dan niet halen weet ik wat te verwachten en kan ik me ultiem voorbereiden op de 20e
Heb nu college 1 t/m 3 gedaan.. en heb opzich nog 9 dagen dus het moet opzich nog wel lukken hoop ik..
Nou ja, op zich moet het wel lukken lijkt me, maar ik heb altijd wat meer tijd nodig.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nee, af en toe wel wat bij het maken van de opdrachten..
Ik ben het meeste tijd kwijt aan de asser.. Tot nu toe heb ik ook alleen maar voor college 1 artikelen moeten lezen.. de artikelen zijn niet zo heel veel toch? zijn vaak max 10 blz! Sowieso lijkt me dat niet het belangrijkste..
Het bouwt echt ontzettend voort op burgerlijk recht II, heb tot nu toe nog niet echt nieuwe dingen geleerd voor mijn gevoel..
Maar het idee om het uit te stellen geeft me op dit moment gewoon rust.. zo van dan hoef ik er nog niet mee bezig.. Maar ik weet dat ik dan in Juni weer in hetzelfde schuitje zit.. Ook moet ik nog maar één bachelorvak en daar heb ik de her al van in augustus staan dus het liefst zou ik augustus verder vrijhouden.. En daarom her ik dan liever in juni dan in augustus te moeten herren voor contractenrecht..
Hmm niet echt een logisch opbouwend verhaal maar hopelijk snap je het
Ondernemingsrecht is het enige derdejaarsvak wat ik nog moet doen, ik hoop er een zesje uit te slepen in juni.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik denk nu persoonlijk dat het wel goed komt terwijl ik normaal een mega stresskip ben.. Heb nu een planning gemaakt dat ik vrijdag "klaar" ben met alle stof en dus nog tijd heb voor de arresten en eventuele uitloop.. Maar ben gewoon aan het doorbikkelen om me aan mijn planning te houden..
Maar voor college 11 moet je bijv 190 blz lezen. Ja dat gaat hem ook niet helemaal worden hoor
Naja we gaan het zienanders weet ik in juni waar ik me nog op moet focussen en wat ik kan verwachten..
Ik heb ook ondernemingsrecht gedaan ja (verplicht vak hè) had hem de eerste keer niet gehaald en met de her in eerste instantie ook niet, en toen kreeg ik 2 maanden later ofzo ineens een mail dat er wat fout gegaan was met de puntentelling en had ik hem dus wel ineens gehaald (met een 6)
p.s nog even een vraag over contractenrecht.. Die literatuur bij college 4 van: R.P.J.L. Tjittes, Uitleg van schriftelijke contracten, Nijmegen: Ars Aequi Libri 2009
Dat is een boek van 100 blz.. Neem dus aan dat we dat hele boek moeten "kennen" wtfOmdat er zoiets staat op BB dat we het moeten aanschaffen of moeten raadplegen in de bieb..
En volgens mij gaat de asser daar ook gewoon over (ben ik net aan begonnen).. Sowieso heb ik een bespreking van het boek gevonden wat in 4 pagina's een beetje de kern weergeeft..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |