abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96454148
Ja ik twijfel ook nog steeds :X en wil het eigenlijk ook uitstellen..

Maar het lijkt me zo makkelijk om het nu uit te stellen.. Dan ga ik waarschijnklijk weer tot 2 weken voor het tentamen niks doen en dan zit ik dan weer in hetzelfde verhaal.. en ik heb nu zoiets van ik probeer het nu wel de 16e en mocht ik het dan niet halen weet ik wat te verwachten en kan ik me ultiem voorbereiden op de 20e :)

Heb nu college 1 t/m 3 gedaan.. en heb opzich nog 9 dagen dus het moet opzich nog wel lukken hoop ik..

[ Bericht 32% gewijzigd door Yashaaaaa op 06-05-2011 22:04:54 ]
pi_96454967
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik twijfel ook nog steeds :X en wil het eigenlijk ook uitstellen..

Maar het lijkt me zo makkelijk om het nu uit te stellen.. Dan ga ik waarschijnklijk weer tot 2 weken voor het tentamen niks doen en dan zit ik dan weer in hetzelfde verhaal.. en ik heb nu zoiets van ik probeer het nu wel de 16e en mocht ik het dan niet halen weet ik wat te verwachten en kan ik me ultiem voorbereiden op de 20e :)

Heb nu college 1 t/m 3 gedaan.. en heb opzich nog 9 dagen dus het moet opzich nog wel lukken hoop ik..

Heb je die artikelen allemaal al doorgenomen? Want daar gaat bij mij heel veel tijd inzitten. :') Ik werk ook best langzaam eigenlijk. Als je de literatuur al een keer doorgenomen hebt, moet het wel lukken denk ik.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_96455519
Nee, af en toe wel wat bij het maken van de opdrachten..

Ik ben het meeste tijd kwijt aan de asser.. Tot nu toe heb ik ook alleen maar voor college 1 artikelen moeten lezen.. de artikelen zijn niet zo heel veel toch? zijn vaak max 10 blz! Sowieso lijkt me dat niet het belangrijkste..
Het bouwt echt ontzettend voort op burgerlijk recht II, heb tot nu toe nog niet echt nieuwe dingen geleerd voor mijn gevoel..

Maar het idee om het uit te stellen geeft me op dit moment gewoon rust.. zo van dan hoef ik er nog niet mee bezig.. Maar ik weet dat ik dan in Juni weer in hetzelfde schuitje zit.. Ook moet ik nog maar één bachelorvak en daar heb ik de her al van in augustus staan dus het liefst zou ik augustus verder vrijhouden.. En daarom her ik dan liever in juni dan in augustus te moeten herren voor contractenrecht..

Hmm niet echt een logisch opbouwend verhaal maar hopelijk snap je het :P
pi_96459459
Ik doe dit blok helemaal niets :'). Ga af en toe naar college, maak geen aantekeningen. Komt denk ik doordat ik de eerste 2 weken heb gemist.
Geen referral hier.
pi_96462238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nee, af en toe wel wat bij het maken van de opdrachten..

Ik ben het meeste tijd kwijt aan de asser.. Tot nu toe heb ik ook alleen maar voor college 1 artikelen moeten lezen.. de artikelen zijn niet zo heel veel toch? zijn vaak max 10 blz! Sowieso lijkt me dat niet het belangrijkste..
Het bouwt echt ontzettend voort op burgerlijk recht II, heb tot nu toe nog niet echt nieuwe dingen geleerd voor mijn gevoel..

Maar het idee om het uit te stellen geeft me op dit moment gewoon rust.. zo van dan hoef ik er nog niet mee bezig.. Maar ik weet dat ik dan in Juni weer in hetzelfde schuitje zit.. Ook moet ik nog maar één bachelorvak en daar heb ik de her al van in augustus staan dus het liefst zou ik augustus verder vrijhouden.. En daarom her ik dan liever in juni dan in augustus te moeten herren voor contractenrecht..

Hmm niet echt een logisch opbouwend verhaal maar hopelijk snap je het :P
Nou ja, op zich moet het wel lukken lijkt me, maar ik heb altijd wat meer tijd nodig. :') Misschien dat ik het Assergedeelte ook maar laat uitprinten, want zo op de computer lezen is erg kut en dan scroll ik er ook gewoon heel snel overheen. En ik denk inderdaad dat de stof uit de Asser het belangrijkst is. Beetje stom dat er geen oefententamen beschikbaar is, zo'n oefententamen helpt mij meestal wel heel erg.

Heb jij trouwens ook ondernemingsrecht (derdejaars vak) gedaan? Zo ja, wat had je daarvoor?
pi_96466253
Ja ik denk nu persoonlijk dat het wel goed komt terwijl ik normaal een mega stresskip ben.. Heb nu een planning gemaakt dat ik vrijdag "klaar" ben met alle stof en dus nog tijd heb voor de arresten en eventuele uitloop.. Maar ben gewoon aan het doorbikkelen om me aan mijn planning te houden..
Maar voor college 11 moet je bijv 190 blz lezen. Ja dat gaat hem ook niet helemaal worden hoor :P

Naja we gaan het zien :P anders weet ik in juni waar ik me nog op moet focussen en wat ik kan verwachten..

Ik heb ook ondernemingsrecht gedaan ja (verplicht vak hè ;) ) had hem de eerste keer niet gehaald en met de her in eerste instantie ook niet, en toen kreeg ik 2 maanden later ofzo ineens een mail dat er wat fout gegaan was met de puntentelling en had ik hem dus wel ineens gehaald (met een 6)

p.s nog even een vraag over contractenrecht.. Die literatuur bij college 4 van: R.P.J.L. Tjittes, Uitleg van schriftelijke contracten, Nijmegen: Ars Aequi Libri 2009

Dat is een boek van 100 blz.. Neem dus aan dat we dat hele boek moeten "kennen" wtf :') Omdat er zoiets staat op BB dat we het moeten aanschaffen of moeten raadplegen in de bieb..

[ Bericht 17% gewijzigd door Yashaaaaa op 07-05-2011 10:07:41 ]
pi_96467706
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 09:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik denk nu persoonlijk dat het wel goed komt terwijl ik normaal een mega stresskip ben.. Heb nu een planning gemaakt dat ik vrijdag "klaar" ben met alle stof en dus nog tijd heb voor de arresten en eventuele uitloop.. Maar ben gewoon aan het doorbikkelen om me aan mijn planning te houden..
Maar voor college 11 moet je bijv 190 blz lezen. Ja dat gaat hem ook niet helemaal worden hoor :P

Naja we gaan het zien :P anders weet ik in juni waar ik me nog op moet focussen en wat ik kan verwachten..

Ik heb ook ondernemingsrecht gedaan ja (verplicht vak hè ;) ) had hem de eerste keer niet gehaald en met de her in eerste instantie ook niet, en toen kreeg ik 2 maanden later ofzo ineens een mail dat er wat fout gegaan was met de puntentelling en had ik hem dus wel ineens gehaald (met een 6)

p.s nog even een vraag over contractenrecht.. Die literatuur bij college 4 van: R.P.J.L. Tjittes, Uitleg van schriftelijke contracten, Nijmegen: Ars Aequi Libri 2009

Dat is een boek van 100 blz.. Neem dus aan dat we dat hele boek moeten "kennen" wtf :') Omdat er zoiets staat op BB dat we het moeten aanschaffen of moeten raadplegen in de bieb..
Ondernemingsrecht is het enige derdejaarsvak wat ik nog moet doen, ik hoop er een zesje uit te slepen in juni. :')

Ja, daar zit ik ook al mee te tobben, of dat nou echt nodig is helemaal door te nemen. Op zich krijg je wel een goed beeld van alle stof door de slides van het hoorcollege en de overige artikelen. Misschien dat ik 't boek toch even doorblader in de bieb. Je kunt echt merken dat dit vak voor het eerst wordt gegeven. :')

Nou, succes iig. :P
pi_96467779
Nou ik heb net de inhoud bekeken en het gaat over:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En volgens mij gaat de asser daar ook gewoon over (ben ik net aan begonnen).. Sowieso heb ik een bespreking van het boek gevonden wat in 4 pagina's een beetje de kern weergeeft..
Mijn idee is dus dat ik het ook wel zie of ik nog tijd over heb om het evt even door te nemen.. Maar wat je zegt volgens mij heb je genoeg aan de slides en de overige artikelen.

En inderdaad het is een rommelig vak :P

P.s. ik heb je even een email voor ondernemingsrecht gestuurd :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Yashaaaaa op 07-05-2011 11:14:26 ]
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:32:18 #59
66750 Sessy
pi_96485610
Zeg, waar blijven de fiscalisten?
Als allochtoon werken in België
  zaterdag 7 mei 2011 @ 21:46:16 #60
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_96486175
8-)
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  zaterdag 7 mei 2011 @ 22:03:33 #61
66750 Sessy
pi_96486795
:)
  zondag 8 mei 2011 @ 10:24:44 #62
224207 Fascination
La Bush
pi_96498224
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hoi O+

Ik ben net op de uni wezen kopieren voor het tentamen contractenrecht wat ik 16 mei heb..
Kom ik thuis zie ik in een mail van een docent staan dat het aanbeveling dient om ook hoofdstuk 9 door te nemen.. Ik kan alleen nergens een inhoudsopgave van de huidige druk van het boek vinden online. Dus mijn vraag is, heeft hier iemand het boek "bijzondere overeenkomsten" van wessels en verheij 2e druk van 2010. En zo ja kan die persoon mij even vertellen waar hoofdstuk 9 over gaat :)

Verder dacht ik mooi op tijd te beginnen zo'n 12 dagen van te voren.. Maar het is echt gruwelijk veel werk zeg :o Hoop dat ik het ga redden :o
Hoofdstuk 9 gaat over de bemiddelingsovereenkomst. De paragrafen zijn als volgt.
9.1 Inleiding
9.2 Definitie en rechtssystematisch karakter
9.3 Totstandkoming van de bemiddelingsovereenkomst
9.4 Hoofdverplichtingen van de bemiddelaar en de opdrachtgever
9.5 Bijkomende verplichtingen van partijen
9.6 Beëindiging van de bemiddelingsovereenkomst
9.7 Post-contractuele verbintenissen
  zondag 8 mei 2011 @ 13:34:22 #63
59818 aardappel
pi_96503107
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:32 schreef Sessy het volgende:
Zeg, waar blijven de fiscalisten?
Als allochtoon werken in België
Wow, ik krijg even een flashback van een tentamen fiscaal recht bij die vraag van je, iewww
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  maandag 9 mei 2011 @ 18:37:32 #64
66750 Sessy
pi_96557685
Aanmelden kan tot uiterlijk morgen.
Heb zelf eens meegelopen (een dagje) met een kortgedingrechter, aanradertje, tenminste wel als je iets met rechtbanken (advocatuur, rechterlijke macht, etc) ambieert.

quote:
Summer court: neem een kijkje achter de schermen van de rechterlijke macht!

Den Haag , 12-4-2011

In het jaar dat de rechterlijke macht in Nederland 200 jaar bestaat, openen de Rechtspraak en het Openbaar Ministerie voor de 3e keer hun deuren voor twintig veelbelovende rechtenstudenten. Van 3 tot en met 8 juli 2011 krijgen zij één week de gelegenheid om van binnenuit kennis te maken met de rechterlijke macht in Nederland.

Profileer jezelf onder de professionals uit het vakgebied en leer hen persoonlijk kennen. Deel de drijfveren en onderzoek het beroepsgeheim: fascinatie.

Aanmelden? Kijk op www.summercourt.nl en schrijf je uiterlijk 10 mei 2011 in. Durf jij de beslissing te nemen?

http://www.rechtspraak.nl(...)acht-te-kijken!.aspx

[ Bericht 6% gewijzigd door Sessy op 09-05-2011 19:04:38 ]
  maandag 9 mei 2011 @ 19:42:10 #65
318368 mango_cream
pi_96561285
Hee jongens, heeft iemand nog een samenvatting van de Hullu??
Alvast heel erg bedankt, heb binnenkort tentamen!! HELP! haha!
  maandag 9 mei 2011 @ 20:11:17 #66
318368 mango_cream
pi_96563480
Niemand? :'(
  maandag 9 mei 2011 @ 20:21:58 #67
66750 Sessy
pi_96564312
@Mango_cream
Kan je uit eigen ervaring ERG aanraden deze te kopen:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006221573/index.html
  maandag 9 mei 2011 @ 20:26:45 #68
318368 mango_cream
pi_96564727
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:21 schreef Sessy het volgende:
@Mango_cream
Kan je uit eigen ervaring ERG aanraden deze te kopen:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006221573/index.html
Oh toch wel? Want heb wel eens samenvattingen gehaald van studentsonly en vond
ze erg summier, heb zelf al een samenvatting van 75 blz (via studievereniging)..
Hoeveel blz is die ongeveer?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:51:23 #69
119077 Yashaaaaa
pi_96588447
Wooooot!!!! een 7.5 voor socialezekerheidsrecht *O*

Nog maar 2 tentamens (1 mastervak en 1 bachelorvak) en dan heb ik nooit meer uni tentamens *O*
Ik zocht vanochtend even motivatie om te leren, maar denk dat dit het wel is haha!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:04:04 #70
224207 Fascination
La Bush
pi_96588931
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:51 schreef Yashaaaaa het volgende:

Nog maar 2 tentamens (1 mastervak en 1 bachelorvak) en dan heb ik nooit meer uni tentamens *O*
Ik zocht vanochtend even motivatie om te leren, maar denk dat dit het wel is haha!
Woww, vet goed gedaan! O+

Ik heb een 6,4, beetje matig, maar wel gehaald. :7
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:07:12 #71
119077 Yashaaaaa
pi_96589066
Das toch ook goed!! Want je dacht dat je het niet gehaald zou hebben!

*O* Go wij *O*

Mij part had ik een 6 gehad, ik heb nu echt zoiets van alles wat ik haal heb ik gehaald en hoef ik niet nog eens te doen :P

Maar aangezien ik altijd zesjes haal is een 7.5 af en toe wel leuk :P
Had net mijn moeder gebeld, en die vroeg ook zo van en wat voor een cijfer "klonk als zeker weer een 6 :P" dus die was ook helemaal trots dat het eens een keer geen zes was..
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:40:46 #72
317811 Sobajo
Mañana
pi_96590395
Tentamens komen eraan! Is er iemand die samenvattingen/colleges heeft en die wil doorgeven/uitwisselen? Ik heb de volgende vakken, aan de UvT.

- Rechtspersonen en Vennootschapsrecht
- Strafprocesrecht
- Belastingheffing Ondernemingen A
- Boekhouden
- Overheidsfinanciën
- Verbintenissenrecht B

Zou tof zijn! ^O^
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:01:22 #73
224207 Fascination
La Bush
pi_96604530
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:07 schreef Yashaaaaa het volgende:
Das toch ook goed!! Want je dacht dat je het niet gehaald zou hebben!

*O* Go wij *O*

Mij part had ik een 6 gehad, ik heb nu echt zoiets van alles wat ik haal heb ik gehaald en hoef ik niet nog eens te doen :P

Maar aangezien ik altijd zesjes haal is een 7.5 af en toe wel leuk :P
Had net mijn moeder gebeld, en die vroeg ook zo van en wat voor een cijfer "klonk als zeker weer een 6 :P" dus die was ook helemaal trots dat het eens een keer geen zes was..
Daar gaat het om he, dat moeders trots is.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 18:34:51 #74
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_96608535
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:51 schreef Yashaaaaa het volgende:

Wooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :s) :s) :s) *O*
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:58:10 #75
66750 Sessy
pi_96612993
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:26 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Oh toch wel? Want heb wel eens samenvattingen gehaald van studentsonly en vond
ze erg summier, heb zelf al een samenvatting van 75 blz (via studievereniging)..
Hoeveel blz is die ongeveer?

Heb d'r op zich strafprocesrecht uiteindelijk wel mee gehaald (2de jaar/keer weliswaar, maar eerste jaar had ik echt geen fuck gedaan en deed ook extensieve colleges ivm te laat met inschrijven).
Nooit dat dikke boek uit 't plastic gehad (of zelfs nooit gekocht?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sessy op 10-05-2011 20:32:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')