abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95477341
quote:
Op donderdag 14 april 2011 02:39 schreef Morendo het volgende:

[..]

Rutte is een sociaal-liberaal. O-)
In dat geval hebben we nooit een echte rechtse leider gehad en is Amerika dus rechtser. ;)

Maargoed in Amerika heerst er gewoon een machocultuur (=rechts), waar je op elke hoek legaal aan een wapen kunt komen.

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 14-04-2011 03:00:37 ]
pi_95477373
quote:
Op donderdag 14 april 2011 02:50 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het blijft een onzinnige gevolgrtrekking die feitelijk nergens op gestoeld is.
Als je ziet hoe Wilders onverantwoorde dingen roept en daarmee massaal stemmen trekt, dan maak ik me in ieder geval zorgen. Het geef wel het niveau weer van een groot deel van het volk. Mensen als Wilders hebben bijgedragen aan de verharding van de maatschappij.
  donderdag 14 april 2011 @ 02:57:04 #205
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95477382
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 02:55 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Als je ziet hoe Wilders onverantwoorde dingen roept en daarmee massaal stemmen trekt, dan maak ik me in ieder geval zorgen. Het geef wel het niveau weer van een groot deel van het volk.
Tja, pleit dan voor eugenetica of een alternatief systeem voor de democratie, maar dat zie ik jou ook niet doen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 14 april 2011 @ 03:04:31 #206
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95477433
Hebben de Kapo's hier geen slaap nodig? }:|
pi_95477438
Morendo probeer het nu eens gewoon ontopic Ik zal voor jullie het bericht nog eens posten ;)
quote:
Naar verluidt is er een ernstig schietincident in Baflo in de provincie Groningen aan de hand.

Dat twittert Jan Willem van de Pol van de Nederlandse Politiebond. "Tijdens ledenvergadering wordt melding gemaakt van zeer ernstig incident in Groningen. Ga niet speculeren. Wacht verdere berichtgeving af." NOS Headlines meldt dat twee agenten gewond zijn, een verdachte is aangehouden. Volgens bronnen op Twitter schijnt een agent doodgeschoten te zijn.

Update 22.00 uur
Hart van Nederland meldt dat de dader nog voortvluchtig is. Het zou gaan om een getinte man met veel dreadlocks en een blauwe jas. Politiehelikopters vliegen boven Baflo.

Update 23.04 uur
NOS Teletekst meldt nu dat een agent is gedood bij het schietincident.

Update 0.46 uur
Naast een 48-jarige agent van de regiopolitie Groningen is ook een nog onbekende vrouw bij het schietincident om het leven gekomen. Een 22-jarige agente raakte zwaargewond, maar zij verkeert inmiddels buiten levensgevaar. Ook raakte nog een omstander lichtgewond.

Aanleiding voor de schietpartij was een melding van een geweldincident in een woning in de Heerestraat in Baflo. De politie ging poolshoogte nemen en trof hier het levenloze lichaam van een vrouw aan.

De 25-jarige dader is daarna mede door de inzet van Burgernet nabij het station aangehouden. Bij de aanhouding vond een schotenwisseling plaats waarbij een agent om het leven kwam en een agent en en omstander gewond raakten. Ook de dader werd geraakt, maar hij verkeert buiten levensgevaar.

Om de objectiviteit in het onderzoek te bewaren zijn de korpsen van Drenthe en Friesland ingeschakeld. Zij krijgen hulp van de Marechaussee. Hierdoor is Baflo momenteel hermetisch afgesloten en rijden er tot 10.00 uur geen treinen tussen Winsum en Warffum.

UPDATE 1:11 uur

Volgens de laatse geruchten op Twitter en andere media, zou de agent meerdere keren met zijn eigen dienstwapen in het hoofd geschoten zijn.
[Upd] Agent en vrouw gedood bij schietincident Baflo
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 14 april 2011 @ 03:07:35 #208
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95477447
Weet je wat: ik ga slapen. Tabee.
pi_95477469
quote:
Op donderdag 14 april 2011 02:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Tja, pleit dan voor eugenetica of een alternatief systeem voor de democratie, maar dat zie ik jou ook niet doen.
Ik leg alleen een link. Ik zeg niet dat ik een probleem heb met het systeem.
  donderdag 14 april 2011 @ 03:12:00 #210
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95477479
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 03:10 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Ik leg alleen een link. Ik zeg niet dat ik een probleem heb met het systeem.
Laagopgeleiden stemmen op de PVV, maar ook op de SP en de PvdA.
pi_95477512
En Fred fuckin Teeven wil downloaders aanpakken, laat hem maar eens wat veiligheid brengen!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_95477533
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 02:55 schreef 0013379 het volgende:

[..]

Als je ziet hoe Wilders onverantwoorde dingen roept en daarmee massaal stemmen trekt, dan maak ik me in ieder geval zorgen. Het geef wel het niveau weer van een groot deel van het volk. Mensen als Wilders hebben bijgedragen aan de verharding van de maatschappij.
je draait de hele boel om, Wilders' opkomst is juist een gevolg van de verloedering van de maatschappij. Als het hier niet zo'n teringzooi aan het worden zou zijn, zou een schreeuwlelijk als Wilders hier geen poot aan de grond krijgen. Alleen begrijp ik niet helemaal waarom we over Wilders praten in een topic over neergeschoten agenten. Oh wacht...dat is natuurlijk ook de schuld van Wilders.....hoe kan ik dat nou vergeten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_95477696
quote:
Op donderdag 14 april 2011 03:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Laagopgeleiden stemmen op de PVV, maar ook op de SP en de PvdA.
laagopgeleid is niet per se tuig

@ Hathor: geloof je nou echt dat de schreeuwlelijk wilders een oplossing is voor de problemen?

Zo nee: Dan is het onlogisch dat mensen met een gezond verstand op hem stemmen.

Vergeet niet dat discriminatie in onze genen zit. Een groot deel is vroeger racistisch geweest. Tegenwoordig is het slechts gedempt. Wilders is mede door racisten groot geworden. Door hem hebben ze speelruimte gekregen.

[ Bericht 11% gewijzigd door 0013379 op 14-04-2011 03:57:37 ]
pi_95477767
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 03:19 schreef Hathor het volgende:

je draait de hele boel om, Wilders' opkomst is juist een gevolg van de verloedering van de maatschappij. Als het hier niet zo'n teringzooi aan het worden zou zijn, zou een schreeuwlelijk als Wilders hier geen poot aan de grond krijgen.
qft ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_95477822
Haha werkelijk niet te geloven dat Wilders ook hier weer bij betrokken wordt...
pi_95478513
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 06:22 schreef Robus het volgende:
Haha werkelijk niet te geloven dat Wilders ook hier weer bij betrokken wordt...
Na 65 jaar heeft de Tweede Wereldoorlog een waardig opvolger gevonden als lijdend voorwerp voor de wet van Godwin. ^O^
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_95478515
quote:
Update 0.46 uur
Naast een 48-jarige agent van de regiopolitie Groningen is ook een nog onbekende vrouw bij het schietincident om het leven gekomen.
Die onbekende vrouw is een nschuldige omstander die bij de schotenwisseling is geraakt? Wel weer een wtf verhaal om mee wakker te worden zeg.
pi_95478609
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:24 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Die onbekende vrouw is een nschuldige omstander die bij de schotenwisseling is geraakt? Wel weer een wtf verhaal om mee wakker te worden zeg.
Nee, de vrouw is eerder dood aangetroffen in een woning, daarop is de politie achter dat rasta-figuur afgegaan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_95478615
Geweldige berichtgeving op Radio 1 net: "Ja ik stond te koken en toen zag ik 4 agenten met getrokken pistolen DIE kant op rennen!"

Houd dat lekker bij SBS ofzo.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 april 2011 @ 08:51:47 #220
862 Arcee
Look closer
pi_95478956
quote:
Op woensdag 13 april 2011 21:57 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Of het is gewoon een op zichzelf staand incident: een overval, een ripdeal, een betrapte inbreker. Hoeft natuurlijk niet meteen een Tristan II te zijn.
Dit idd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 14 april 2011 @ 08:53:07 #221
131800 Tarado
capô de fusca
pi_95478990
Lullig voor de agent die met zijn eigen wapen is doodgeschoten, is onduidelijk wat er precies gebeurd is maar kan je op z'n minst onhandig noemen
pi_95479044
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:33 schreef Modus het volgende:
Geweldige berichtgeving op Radio 1 net: "Ja ik stond te koken en toen zag ik 4 agenten met getrokken pistolen DIE kant op rennen!"

Houd dat lekker bij SBS ofzo.
Die hebben er tenminste nog een camera bij om het uit te kunnen zenden in Heikneuters van Nederland.
pi_95479209
Er staat op Nu.nl niets meer over een worsteling waarbij de agent zijn wapen verloor, was dat onzin?
pi_95479523
Wat de neuk, waarom gaat dit topic opeens over Wilders :') tyf ff op met dat offtopic gelul.
pi_95479746
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:33 schreef Modus het volgende:

En nu kunnen al die arme luisteraars het niet plaatsen in hun beeld van Baflo?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_95481664
Hier het betreffende huis waar het begon trouwens :)

KLIK
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_95482026
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:37 schreef PeeJay1980 het volgende:

KLIK
En terug naar de studio van Hart van Nederland....
pi_95482036
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:37 schreef PeeJay1980 het volgende:

KLIK
Enige huis in heel Baflo :')
pi_95482155
Enfin, 10 jaartjes zitten en dan mag hij het weer proberen.
  donderdag 14 april 2011 @ 10:57:42 #231
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95482415
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:42 schreef ondeugend het volgende:
WTF in Baflo?
Daar wonen 6 mensen en 3 kippen
en ik heb in dat huis gewoond, hoe toevallig is dat

Ff verder lezen of bekend is in welk appartement die vrouw is doodgeslagen.
pi_95482665
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:23 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Na 65 jaar heeft de Tweede Wereldoorlog een waardig opvolger gevonden als lijdend voorwerp voor de wet van Godwin. ^O^
Inderdaad, de meneer die de Koran notabene zelf een Mein Kampf noemt. Hoe ironisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_95482669
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:47 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Enige huis in heel Baflo :')
Dat meen je niet!! Dan heb ik al die jaren kerstkaartjes naar het verkeerde adres gestuurd dus.
Wonen ze gewoon allemaal op hetzelfde adres! :')
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_95482797
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 03:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

je draait de hele boel om, Wilders' opkomst is juist een gevolg van de verloedering van de maatschappij. Als het hier niet zo'n teringzooi aan het worden zou zijn, zou een schreeuwlelijk als Wilders hier geen poot aan de grond krijgen. Alleen begrijp ik niet helemaal waarom we over Wilders praten in een topic over neergeschoten agenten. Oh wacht...dat is natuurlijk ook de schuld van Wilders.....hoe kan ik dat nou vergeten.
Het is inderdaad een teringzooi. We staan bovenaan elk lijstje als het gaat om gezondheid, veiligheid, welvaart etc. Maar het is een teringzooi. Dat gezeik over de "verloedering van de maatschappij" en dat "held Wilders het wel even gaat oplossen" door de "tsunami van islamisering" gaat aanpakken. Inderdaad, daar voorkom je de Volkert van der G's, de Tristan's, de Karsten's en dit soort incidenten mee. De fantasieverhalen over dat Geert's opkomst het gevolg is van de "verloedering van de maatschappij".. nee, zijn opkomst is eerder te danken aan de toename van SBS volk in NL. Ach wellicht is dat inderdaad ook wel verloedering.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 14 april 2011 @ 11:14:58 #235
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95482994
quote:
11s.gif Op donderdag 14 april 2011 02:02 schreef liesje1979 het volgende:
Aww Baflo.
Ik weet niet anders dan dat Baflo een vredig hippiedorpje is. O+
-O-
In dat huis hebben wel vage types gewoond hoor, verbaasd me niks dat dat nog steeds zo is.
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 11:18:15 #236
249559 crew  Lavenderr
pi_95483096
quote:
13s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:14 schreef Scorpie het volgende:
Wat de neuk, waarom gaat dit topic opeens over Wilders :') tyf ff op met dat offtopic gelul.
pi_95483122
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een teringzooi. We staan bovenaan elk lijstje als het gaat om gezondheid, veiligheid, welvaart etc. Maar het is een teringzooi. Dat gezeik over de "verloedering van de maatschappij" en dat "held Wilders het wel even gaat oplossen" door de "tsunami van islamisering" gaat aanpakken. Inderdaad, daar voorkom je de Volkert van der G's, de Tristan's, de Karsten's en dit soort incidenten mee. De fantasieverhalen over dat Geert's opkomst het gevolg is van de "verloedering van de maatschappij".. nee, zijn opkomst is eerder te danken aan de toename van SBS volk in NL. Ach wellicht is dat inderdaad ook wel verloedering.
Dat we het goed doen op de terreinen die jij noemt betekend niet dat bepaalde andere terreinen niet meer belangrijk zijn!
Daarbij wil ik ook opmerken dat gezondheidszorg, huizenprijzen, welvaart en veiligheid nogal veranderen de laatste tijd en dan niet al te vaak positief.
Het probleem is dat veel hardwerkende mensen de broekriem moeten aantrekken maar wel zien dat er met geld gesmeten word naar kansloze projecten waar een deel van de bevolking achteloos mee omgaat, haast ondankbaar.

Als een jan modaal over straat loopt merkt hij dan direct dat er problemen zijn in de zorg?
of dat we een huizencrisis hebben?
nee, hij heeft last van vervelende mensen op straat en dat zijn vaak dezelfden.

de pvv is behoorlijk achterlijk (geworden) maar dat betekend niet dat er geen problemen zijn.
pi_95483141
ontopic:

heel veel sterkte aan de nabestaanden en de politie.
pi_95483546
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een teringzooi. We staan bovenaan elk lijstje als het gaat om gezondheid, veiligheid, welvaart etc. .
Laat eens zien dan...
pi_95483659
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:19 schreef gkokkelman het volgende:
ontopic:

heel veel sterkte aan de nabestaanden en de politie.
Dit vooral. Ik kan het gedeelte over de regering niet modereren, maar zal proberen de OP wat aan te vullen met extra info zodat die info niet verdrinkt in de zoveelste discussie over een politieke partij :)

De dode was een maatje van mijn vriendin. Iemand in haar team. Het is echt een enorm rustig plaatsje, dus zoiets verwacht je gewoon niet daar. Wat ik mij afvraag is; dat meisje die dood is geslagen, stond die buiten?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_95483804
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nee, de vrouw is eerder dood aangetroffen in een woning, daarop is de politie achter dat rasta-figuur afgegaan.
Ow, dus in de woning. Kon me al niet voorstellen dat mensen daar niet meteen naar buiten zouden schieten om te helpen.
  Forum Admin donderdag 14 april 2011 @ 11:39:39 #242
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_95483839
OT:
Dit is toch te ziek voor woorden, een agent doodschieten met zijn eigen dienstwapen, ik ben helemaal niet voor eigen rechtertje spelen maar in dit soort gevallen zou ik bijna een oogje toeknijpen..

[ Bericht 41% gewijzigd door paddy op 14-04-2011 12:03:03 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_95483853
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:34 schreef paddy het volgende:

De dode was een maatje van mijn vriendin. Iemand in haar team. Het is echt een enorm rustig plaatsje, dus zoiets verwacht je gewoon niet daar. Wat ik mij afvraag is; dat meisje die dood is geslagen, stond die buiten?
In het complex. Ze is doodgeslagen met een brandblusser. Zal wel een brandblusser van het appartementencomplex zijn.
pi_95483861
quote:

[..]

Dit vooral. Ik kan het gedeelte over de regering niet modereren, maar zal proberen de OP wat aan te vullen met extra info zodat die info niet verdrinkt in de zoveelste discussie over een politieke partij :)

ernstig is dat ja, hier in enschede had je toen die duitse drugscrimineel die een agent dood schoot.
een collega die er direct bij was heeft ook ontzettend veel problemen nadien gehad.
zelfs in enschede verwacht je zoiets niet, eerder de de randstad.

waar ik heel benieuwd naar ben is hoe die agent zijn wapen kon kwijt raken.
De politie mag van mij wel eerder schieten op dat tuig.
pi_95483901
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

In het complex. Ze is doodgeslagen met een brandblusser. Zal wel een brandblusser van het appartementencomplex zijn.
tja, iemands hoofd inslaan en daarna iemand drie maal door het hoofd schieten.
ik mag hopen dat die een "speciale" behandeling van de politie krijgt en daarna nooit meer vrij komt of een ongelukje krijgt :r
pi_95483953
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:41 schreef gkokkelman het volgende:

[..]

tja, iemands hoofd inslaan en daarna iemand drie maal door het hoofd schieten.
ik mag hopen dat die een "speciale" behandeling van de politie krijgt en daarna nooit meer vrij komt of een ongelukje krijgt :r
In dit soort gevallen is de doodstraf de enige juiste oplossing.
pi_95483979
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 14-04-2011 12:03:22 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_95484074
=edit= niet op de persoon

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 14-04-2011 12:03:58 ]
pi_95484130
=edit= niet doen

[ Bericht 51% gewijzigd door paddy op 14-04-2011 12:04:28 ]
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 14 april 2011 @ 11:48:05 #251
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_95484143
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:46 schreef Disorder het volgende:
Hoe verandert dit in godsnaam in een Wilders topic?
Wilders beloofde veiligheid op straat en nu worden zelfs politieagenten doodgeschoten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 14 april 2011 @ 11:50:06 #252
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95484225
quote:

[..]

Ik ben anders helemaal niet zo verbaasd, er hebben behoorlijk vage types daar gewoond hoor.
pi_95484262
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik ben anders helemaal niet zo verbaasd, er hebben behoorlijk vage types daar gewoond hoor.
De tijd dat dit soort incidenten voorbehouden zijn aan grote steden is wel voorbij intussen.
pi_95484326
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

De tijd dat dit soort incidenten voorbehouden zijn aan grote steden is wel voorbij intussen.
Het is naief om te denken dat dit soort incidenten alleen maar voor zouden komen in steden. Ik kom van Neerlands platteland en daar komt ook aardig wat geks voor. Om het zo maar eens te zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 14 april 2011 @ 11:53:02 #255
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95484338
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

inderdaad, alleen daar gebeurt het wat vaker
  donderdag 14 april 2011 @ 11:55:33 #256
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95484429
Moeten agenten trouwens met vuurwapens over straat? Kunnen ze niet iets verzinnen waarmee je iemand onschadelijk maakt without mudering him? :?

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_95484435
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

inderdaad, alleen daar gebeurt het wat vaker
In absolute zin wel. Relatief zijn gemeenten als Hoogeveen crimineler dan bv. Rotterdam of Amsterdam.
pi_95484488
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is naief om te denken dat dit soort incidenten alleen maar voor zouden komen in steden. Ik kom van Neerlands platteland en daar komt ook aardig wat geks voor. Om het zo maar eens te zeggen.
Inderdaad.

http://www.plaats-delict.(...)eler-dan-grote-stad/
pi_95484544
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Moeten agenten trouwens met vuurwapens over straat? Kunnen ze niet iets verzinnen waarmee je iemand onschadelijk maakt without mudering him? :?

Tasers. Ik ben daar ook wel absoluut een voorstander van. Snap niet dat het in NL nog niet geintroduceerd is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_95484550
quote:

goed idee, zullen we dan ook mooie rood witte targets op hun rug schilderen?
  donderdag 14 april 2011 @ 11:58:51 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95484587
quote:

volgens mij hoort een agent ook eerst iemand in zn been te schieten om hem 'onschadelijk' te maken
  donderdag 14 april 2011 @ 12:01:34 #262
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95484707
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

volgens mij hoort een agent ook eerst iemand in zn been te schieten om hem 'onschadelijk' te maken
Doen ze veels te weinig, en dan nog, we doen er erg makkelijk over. Maar een kogel door je knieschijf kan wellicht blijvend injury veroorzaken. Zo'n iemand kan nooit meer zaalvoetballen om maar wat te noemen. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_95484740
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:40 schreef gkokkelman het volgende:

[..]

ernstig is dat ja, hier in enschede had je toen die duitse drugscrimineel die een agent dood schoot.
een collega die er direct bij was heeft ook ontzettend veel problemen nadien gehad.
zelfs in enschede verwacht je zoiets niet, eerder de de randstad.

waar ik heel benieuwd naar ben is hoe die agent zijn wapen kon kwijt raken.
De politie mag van mij wel eerder schieten op dat tuig.
Ik ga haar niet lastig vallen met dergelijke vragen. Ze heeft teveel verdriet (ook haar man), en zal daar denk ik ook niet over beginnen.

Ik kan mij ook een geval herinneren van Enschede. Zat het slachtoffer bij een orkest als hobby? Ik kan mij trouwens enorm goed voorstellen dat je er last van hebt wanneer een collega verliest op zo'n manier.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat is dat dan voor een complex? Bedankt voor de info. Het dorp lijkt me geen dorp zoals op sommige andere plekken een horen/zien/zwijgen dorp, vandaar dat ik het vroeg :)
pi_95484779
quote:

[..]

Alleen als de situatie zich daarvoor leent. Als de situatie daar niet naar is en er een acute bedreiging is voor het lijf en leven van de agent of omstanders zullen ze vrij snel gericht schieten.

Worden bijna wekelijks mensen doodgeschoten door agenten.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_95484841
quote:

[..]

Het vuurwapen gebruiken om een verdachte onschadelijk te maken komt zelden voor (het mag ook alleen in extreme gevallen). Zo'n ding dragen ze ook ter zelfverdediging. Daarom zit er ook geen veiligheidspal op, je moet 'm meteen kunnen pakken en schieten als het nodig is.
pi_95484869
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:02 schreef paddy het volgende:

Wat is dat dan voor een complex? Bedankt voor de info. Het dorp lijkt me geen dorp zoals op sommige andere plekken een horen/zien/zwijgen dorp, vandaar dat ik het vroeg :)
Appartementencomplex. Horen, zien en zwijgen hangt af van de situatie. In dit soort gevallen doen mensen hun mond wel open. Gaat het om illegale handeltjes of hennepplantages, dan is het ook gewoon horen, zien en zwijgen.
pi_95485044
En weer open :)

Het persoonlijke geneuzel onder elkaar mag stoppen. En mutant is inderdaad NIET degene hier die er over begon. Misschien een topic openen in POL over het falend beleid van wilders in dit geval, maar wil het hier graag over het bericht hebben.
pi_95485088
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Doen ze veels te weinig, en dan nog, we doen er erg makkelijk over. Maar een kogel door je knieschijf kan wellicht blijvend injury veroorzaken. Zo'n iemand kan nooit meer zaalvoetballen om maar wat te noemen. :{

Je kan moeilijk helemaal niet schieten als een idioot net een meisje heeft neergeslagen met een brandblusser. Maar tasers ben ik ook voor.
pi_95485142
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kan moeilijk helemaal niet schieten als een idioot net een meisje heeft neergeslagen met een brandblusser. Maar tasers ben ik ook voor.
Ik las dat die ook dodelijk konden zijn? Ga even zoeken
pi_95485145
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er is in 2008 toch een proef geweest met tasers in Nederland? Hij is zelfs meerdere malen gebruikt bij arrestaties (o.a. van een verwarde man)

http://www.rtl.nl/%28/act(...)-taser-acht-keer.xml
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_95485155
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

In dit soort gevallen is de doodstraf de enige juiste oplossing.
Want het lost ook zoveel op natuurlijk.....
pi_95485170
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Oh? Als je iemand een minuut lang tasert misschien....
pi_95485182
quote:

[..]

Het kan dodelijk zijn inderdaad. Indien diegene die geraakt wordt een vrij slechte gezondheid heeft. De kans is echter vrij klein volgens mij,
Allah Al Watan Al Malik
pi_95485199
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh? Als je iemand een minuut lang tasert misschien....
Neuh, je hart kan het gewoon begeven. Is niet al te best 50.000 volt door je donder.
Groetjes, Ezio.
  donderdag 14 april 2011 @ 12:15:29 #275
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95485221
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Appartementencomplex. Horen, zien en zwijgen hangt af van de situatie. In dit soort gevallen doen mensen hun mond wel open. Gaat het om illegale handeltjes of hennepplantages, dan is het ook gewoon horen, zien en zwijgen.
Een mooi appartementencomplex met een grote, brede en diepe hal.
Volgens mij heeft elk appartement zn eigen brandslang.
pi_95485233
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Who cares? Voor mijn part kan zo iemand nooit meer lopen.
De politie hier is zo passief dat je het wel erg bont moet maken wil je
dat er op je geschoten wordt.

Eigen schuld, dikke kapotte knieschijf.
pi_95485265
Taser is voor korte afstand toch? Die kan een pistool dan toch nooit vervangen, en voor korte afstand hebben we pepperspray in Nederland.
Aanhoudingstechnieken en training heeft een agent veel meer aan, dan nog een item aan z'n koppel.
pi_95485290
quote:

[..]

Joh. Er zijn vele doden gevallen door machtsgeile politieagentjes met een taser.
pi_95485298
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Who cares? Voor mijn part kan zo iemand nooit meer lopen.
De politie hier is zo passief dat je het wel erg bont moet maken wil je
dat er op je geschoten wordt.

Eigen schuld, dikke kapotte knieschijf.
Daar is Jerry Landveld het waarschijnlijk niet mee eens.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95485326
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:16 schreef Piles het volgende:
Taser is voor korte afstand toch? Die kan een pistool dan toch nooit vervangen, en voor korte afstand hebben we pepperspray in Nederland.
Aanhoudingstechnieken en training heeft een agent veel meer aan, dan nog een item aan z'n koppel.
Taser kan toch wel aardig wat meters ver schieten. Pepperspray moet je vrij dichtbij staan hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_95485352
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:17 schreef Messina het volgende:

[..]

Daar is Jerry Landveld het waarschijnlijk niet mee eens.
Die heeft dronken amok gemaakt en zorgde voor een bedreigende situatie. Logisch dat een agent dan schiet.
pi_95485377
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:16 schreef Piles het volgende:
4 tot 7 meter.
Pepperspray werkt niet altijd en moet gericht in de ogen gespoten worden.
Taser zou een prima wapen zijn, de vraag is alleen waarom het na de proef in 2008 niet is ingevoerd.
Groetjes, Ezio.
  donderdag 14 april 2011 @ 12:19:08 #283
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95485379
quote:
De gedode vrouw woonde in een appartementencomplex bestaande uit acht woningen.
nu.nl

Als zij echt 15 is dan woonde ze daar dus niet alleen.
pi_95485407
Baflo soldier, dreadlock rasta!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_95485436
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:19 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

4 tot 7 meter.
Taser zou een prima wapen zijn, de vraag is alleen waarom het na de proef in 2008 niet is ingevoerd.
Vast een prima wapen, maar ik zie de meerwaarde niet echt hoor. En een agent sjouwt al genoeg spullen mee, kan me voorstellen dat het een keer genoeg is :')
pi_95485439
quote:

[..]

4 tot 7 meter.
Iemand met pepperspray in de ogen kan natuurlijk nog wel schieten of steken.
pi_95485489
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die heeft dronken amok gemaakt en zorgde voor een bedreigende situatie. Logisch dat een agent dan schiet.
Zo zijn er elk weekend wel gasten die dronken amok maken. ;)

Maar goed, ik was er natuurlijk niet bij :@
pi_95485506
quote:

[..]

4 tot 7 meter.
Ik ben blij dat het niet is ingevoerd. Een taser is echt vrijwel de definitie van een fascistenwapen. Het moedigt geweld aan en uit de praktijk blijkt dat dit ook gebeurt, bijvoorbeeld mensen taseren die niet naar je luisteren. Schieten doe je niet, maar taseren wel, Overigens geldt dit ook in bepaalde mate voor pepperspray.
pi_95485532
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Zo zijn er elk weekend wel gasten die dronken amok maken. ;)

Maar goed, ik was er natuurlijk niet bij :@
En als je dan doorgaat tegen de politie en/of een bedreiging vormt voor de omgeving loop je (terecht) het risico dat je wat extra luchtgaten krijgt.
pi_95485583
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

En als je dan doorgaat tegen de politie en/of een bedreiging vormt voor de omgeving loop je (terecht) het risico dat je wat extra luchtgaten krijgt.
Als leek zeg ik: Schiet dat knietje aan gort. Maar nogmaals, ik was er niet bij. Kan lekker makkelijk praten zo veilig vanachter mijn pc. :)
  donderdag 14 april 2011 @ 12:24:14 #291
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_95485620
taser is idd wel een goed wapen, is iemand gelijk uitgeschakeld, zo niet nog een paar keer extra taseren
pi_95485621
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het niet is ingevoerd. Een taser is echt vrijwel de definitie van een fascistenwapen. Het moedigt geweld aan en uit de praktijk blijkt dat dit ook gebeurt, bijvoorbeeld mensen taseren die niet naar je luisteren. Schieten doe je niet, maar taseren wel, Overigens geldt dit ook in bepaalde mate voor pepperspray.
Mwah, ik ben er wel van overtuigd dat Nederlandse agenten een stuk nuchterder zijn dan de Amerikaanse collega's. Die al bij voorbaat rekening moeten houden met de mogelijkheid dat iemand een wapen heeft. Er is nu geen gulden middenweg, het is of wapen (vaak dodelijk) of pepperspray (waarvoor je dicht op de dader moet zitten en je het risico loopt dat je zelf gewond raakt).
Allah Al Watan Al Malik
pi_95485627
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:23 schreef Messina het volgende:

[..]

Als leek zeg ik: Schiet dat knietje aan gort. Maar nogmaals, ik was er niet bij. Kan lekker makkelijk praten zo veilig vanachter mijn pc. :)
Dat mag ook, maar in de heat of the moment kan er weleens wat misgaan. C'est la vie.
pi_95485642
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is effectiever dan pepperspray en minder dodelijk dan een vuurwapen.
Waarschijnlijk kun je door gebruik van de taser ook het aantal gevallen waar in de benen geschoten wordt sterk reduceren.

Die fascisten reputatie komt grotendeels door filmpjes uit de VS, daar is de politie in sommige staten net zo gestoord als de dader :P
Groetjes, Ezio.
  donderdag 14 april 2011 @ 12:27:11 #295
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_95485748
Naar een agent moet je gewoon luisteren, en niet moeilijk lopen doen
pi_95485755
Hier trouwens een filmpje van RTV Noord ( :') ) over het gebruik van de Taser:

Groetjes, Ezio.
  donderdag 14 april 2011 @ 12:28:01 #297
215628 woid
let's get Friendly
pi_95485774
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:27 schreef Darklight het volgende:
:Y
pi_95485814
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:27 schreef Darklight het volgende:
Er is tegenwoordig weinig respect meer voor agenten heb ik het idee.
pi_95485822
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het kan dodelijk zijn inderdaad. Indien diegene die geraakt wordt een vrij slechte gezondheid heeft. De kans is echter vrij klein volgens mij,
Zijn stroomstootwapens dodelijk?
Heb een topic gevonden op FOK! uit maart 2010
pi_95485828
Precies, je moet gewoon luisteren. Je bent een deel van het collectief, maar haal je de arrogantie vandaan om jezelf als individu te zien. Luisteren moet je, luisteren zul je.
pi_95485896
quote:
Op donderdag 14 april 2011 12:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja in die testfase hier taserde men er flink op los!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')