abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78621495
Ik heb een advertentie gezien voor een stroomstootwapen met een spanning van 2.800.000 volts tijdens het afvuren. Dat wordt vertaald als 2,8 amps.

Vandaar mijn vraag, zijn dit soort schokjes niet fataal?? Hoe kan het niet anders? Ik bedoel als je je vinger in een stopcontact steekt, krijg je daar zelfs minder dan 2.800.000 volts toch? Of heb ik het nou verkeerd? Hoeveel amps komen er vrij van een stopcontact zo ongeveer?

Volgens de handleiding is één seconde afvuren genoeg om een 140 kilo man om te leggen met spiertrekkingen, en een verwarde mentale staat.

3 tot 5 seconden veroorzaken bij de aanvaller een verlies van evenwicht en spiercontrole.

Alles minder dan een seconde veroorzaakt pijn en kleine spiertrekkingen.

Er is ook nog een veiligheidsknopje om ongewenst afvuren te voorkomen.
pi_78621506
Ik heb zo'n ding en het valt allemaal reuze mee
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_78621684
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 01:14 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik heb zo'n ding en het valt allemaal reuze mee
hoeveel mensen heb je "geschokt" ?
pi_78621693
het voltage is niet waar je dood aan gaat maar de stroomsterkte.
pi_78621708
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 01:27 schreef Ra-z het volgende:
het voltage is niet waar je dood aan gaat maar de stroomsterkte.
'

Ze zijn veilig dus? ik wil hem op iemand testen maar met zijn toestemming natuurlijk...

Hoe meet je de stroomsterkte overigens?
pi_78621750
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 01:27 schreef waternet het volgende:

[..]

5 vrienden en 2 onbekende en mezelf.
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  dinsdag 2 maart 2010 @ 01:32:55 #7
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_78621761
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 01:27 schreef waternet het volgende:

[..]

wat steven dus zegt je kan er echt niet iemand mee omleggen lijkt mij ze zijn wel geil om te hbben
pi_78621768
Amps is het meervoud van ampère, en uit het stopcontact komen er doorgaans niet meer dan 20 tegelijk. In principe kan alles boven de 42 volt al dodelijk zijn, maar het hangt dus erg van de stroomsterkte af en hoelang en waar op het lichaam je eraan blootgesteld word. Ook je fysieke gesteldheid zal meewegen.

Zo'n ding zal sowieso niet echt fijn zijn om mee in contact te komen, maar ik zou extra oppassen bij mensen met hartklachten of epilepsie bv.

[ Bericht 0% gewijzigd door OhCrap op 02-03-2010 01:39:40 ]
ik vind van wel
pi_78621839
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 01:32 schreef donthate het volgende:

[..]

wat steven dus zegt je kan er echt niet iemand mee omleggen lijkt mij ze zijn wel geil om te hbben
Je hebt het alweer mis. Je moet maar eens kijken wat voor een flits er vandaan vrij komt als ik het knopje druk. Luidt net als bliksem, en zoals een kortsluiting in je hele huis. Erg gevaarlijk om zelfs in de lucht af te schieten. Ik krijg altijd een spannend ( ) gevoel als ik dat doe.

Je ziet een blauwe met wit afwisselende stroomflits tussen de twee elektroden. Ik ben te bang om hem tegen mezelf te testen.
pi_78621853
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 01:33 schreef OhCrap het volgende:
Amps is het meervoud van ampère, en uit het stopcontact komen er doorgaans niet meer dan 20 tegelijk. In principe kan alles boven de 42 volt al dodelijk zijn, maar het hangt dus erg van de stroomsterkte af en hoelang en waar op het lichaam je eraan blootgesteld word. Ook je fysieke gesteldheid zal meewegen.

Zo'n ding zal sowieso niet echt fijn zijn om mee in contact te komen, maar ik zou extra oppassen bij mensen met hartklachten of epilepsie bv.
Hoe maak je een onderscheiding tussen amps en de stroomsterkte? Zijn niet amps de meeteenheden van stroomsterkte?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 01:42:43 #11
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_78621871
Google eens op ''Taser en Death'' en het antwoord is daar.

pi_78621896
quote:

Ik ben het overigens eens met je dat het niet moet worden gebruikit tegen mensen met slechte gezondheid of hartkwalen. Maar die zijn ook niet je typicsche overvallers, en je kan ze ook makkelijk neer werken zonder enige wapen.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 01:45:59 #13
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_78621906
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 01:40 schreef waternet het volgende:

[..]

Je hebt het alweer mis. Je moet maar eens kijken wat voor een flits er vandaan vrij komt als ik het knopje druk. Luidt net als bliksem, en zoals een kortsluiting in je hele huis. Erg gevaarlijk om zelfs in de lucht af te schieten. Ik krijg altijd een spannend ( ) gevoel als ik dat doe.

Je ziet een blauwe met wit afwisselende stroomflits tussen de twee elektroden. Ik ben te bang om hem tegen mezelf te testen.
ik heb het niet miss ik zij LIJKT MIJ ik had geen bewering dat ik gelijk had:P maar ik vind et geil op de een of andere manier
pi_78621935
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 01:45 schreef donthate het volgende:

[..]

ik heb het niet miss ik zij LIJKT MIJ ik had geen bewering dat ik gelijk had:P maar ik vind et geil op de een of andere manier
Wil je even langs komen? Ik heb toevallig niets te doen vandaag en verveel me.
pi_78621939
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 01:41 schreef waternet het volgende:

[..]

Hoe maak je een onderscheiding tussen amps en de stroomsterkte? Zijn niet amps de meeteenheden van stroomsterkte?
ja.

maar in dit geval betekend 2.8a de maximale stroomsterkte.
je moet ook de weerstand van je lichaam weten (verschilt nat/droog dik/dun etc.) voltage en stroomsterkte dan kan je in principe berekenen hoeveel stroom door je lichaam gaat. allemaal vrij lastig.

een taser is over het algemeen een 'veilig' wapen. een gezond persoon zal niet meteen dood neervallen, nek en borstkas zijn wel gevaarlijke plekken natuurlijk en voor iemand met hartklachten is het ook risicovol je spant je spieren dus er is kans dat je omvalt als je getaserd wordt zonder dat je je kan opvangen redelijke kans dat je dus de rand van een tafel kopt of een stoeprand oid das meestal ook vrij slecht voor je
pi_78622005
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 01:48 schreef Ra-z het volgende:

[..]

ja.

maar in dit geval betekend 2.8a de maximale stroomsterkte.
je moet ook de weerstand van je lichaam weten (verschilt nat/droog dik/dun etc.) voltage en stroomsterkte dan kan je in principe berekenen hoeveel stroom door je lichaam gaat. allemaal vrij lastig.

een taser is over het algemeen een 'veilig' wapen. een gezond persoon zal niet meteen dood neervallen, nek en borstkas zijn wel gevaarlijke plekken natuurlijk en voor iemand met hartklachten is het ook risicovol je spant je spieren dus er is kans dat je omvalt als je getaserd wordt zonder dat je je kan opvangen redelijke kans dat je dus de rand van een tafel kopt of een stoeprand oid das meestal ook vrij slecht voor je
Ja maar ik ben ook niet van plan om hem tegen zwakke of onschuldige mensen te gebruiken. Alleen als ik overvallen word, dan is zo'n pijnlijke schok toch verdiende loon voor de malloot die mij als slachtoffer kiest.
Als mijn veiligheid in het geding komt aarzel ik niet om hem aan te wenden.

Ben te bang voor een junkie of gangster die al te graag mij een messteek zou geven in een donkere steeg.
pi_78622018
Maar waarom heb je er één? Is dat niet strafbaar ofzo?? En ik denk niet een ander mens het leuk vindt als jij hen hiermee pijn gaat doen. Wat gij niet wil dat u geschiedt...

Ik snap gewoon echt totaal niet dat je zoiets wil bezitten. Wil je me dat uitleggen??
pi_78622077
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 01:56 schreef Extranenergy het volgende:
Maar waarom heb je er één? Is dat niet strafbaar ofzo?? En ik denk niet een ander mens het leuk vindt als jij hen hiermee pijn gaat doen. Wat gij niet wil dat u geschiedt...

Ik snap gewoon echt totaal niet dat je zoiets wil bezitten. Wil je me dat uitleggen??
Ik ben van plan om een vergunning te zoeken. Mijn leven is bedreigd meermaals. Natuurlijk wil niemand pijn voelen maar ook niemand wil slachtoffer zijn van mishandeling of overval.

Ik heb uitsluitend voor zelfverdediging. Misschien kan jij het niet snappen omdat je altijd rondloopt met 3 of vier grote jongens of omdat je lekker in je auto nooit buiten hoeft te komen, en gewoon doorrijdt bij de gevaarlijke plekken.

Ik heb die optie niet. ik loop bijna altijd in mijn eentje, ga met de bus of fiets, en kom soms terecht in louche wijken of woonbuurten. Vandaar.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 02:03:36 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78622112
quote:
Amps is het meervoud van ampère, en uit het stopcontact komen er doorgaans niet meer dan 20 tegelijk.
Ik zou het in veel huizen op 16A houden
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_78622122
Waternet, ik begrijp het helemaal.

[ Bericht 83% gewijzigd door Extranenergy op 02-03-2010 02:11:56 ]
pi_78622135
pepperspray werkt ook trouwens. Voor erbij
pi_78622203
Dank je wel, ik ga er zorgvuldig mee om. Ik hoef ook niet bang te zijn voor aanklachten als ik hem tegen iemand gebruik denk ik, want dan was het zeker een overvaller of andere enge type die natuurlijk niet de politie gaat bellen omdat hij zelf duistere motieven had.

Als je niks verkeerds doet hoef je ook niks te vrezen

{edit} aangepast op verzoek van Extraenergy
pi_78622220

[ Bericht 100% gewijzigd door Extranenergy op 02-03-2010 02:18:27 ]
pi_78622246
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 02:05 schreef Extranenergy het volgende:
pepperspray werkt ook trouwens. Voor erbij
Maar diegene die je spuit met pepperspray heeft medische behandeling nodig, en zal zeker dus hulp inschakelen. Bij een gewone straatincident met het stroomstootwapen kan het ook zo zijn dat diegene zijn les leert en misschien weggaat met zelfs excuses.

En pepperspray is helaas minder effectief want diegene kan een bril dragen, of minder kwetsbaar zijn doordat hij of zij meerdere keren in het verleden werd gespoten of gewoon een betere weerstand heeft. Dat is wetenschappelijk bewezen.
pi_78622274
Merci Waternet.
Ai, les leren. Dat kan, maar ga niet uit van het goede van de mens op dat moment. Maar idd het stroomstootwapen werkt dan wel beter. Is verhuizen niet een optie? Al is dat een heftige stap hoor.

Take care. Lijkt me ook niet rustgevend allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')