quote:Op maandag 11 april 2011 21:49 schreef XL het volgende:
Je komt inderdaad dom en onzeker over. Aannemen dat je slim bent op basis van wat zevens en een tien is trouwens ook best dom
Hmm..ik denk dat je toch echt wel hersenen nodig hebt om een vwo diploma natuur en gezondheid te halen. En om decentraal toegelaten te worden voor geneeskunde. Dus mijn probleem is dat ik niet dom ben maar wel zo overkom en dat vind ik vervelend en ik wil het veranderen.quote:Op maandag 11 april 2011 21:49 schreef XL het volgende:
Je komt inderdaad dom en onzeker over. Aannemen dat je slim bent op basis van wat zevens en een tien is trouwens ook best dom
Heb je het zelf door als je een stomme opmerking gemaakt heb? Dan gewoon erom lachen en doen alsof het expres was. Wel overkomen alsof je het meent, dan.quote:Op maandag 11 april 2011 21:53 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Hmm..ik denk dat je toch echt wel hersenen nodig hebt om een vwo diploma natuur en gezondheid te halen. En om decentraal toegelaten te worden voor geneeskunde. Dus mijn probleem is dat ik niet dom ben maar wel zo overkom en dat vind ik vervelend en ik wil het veranderen.
Nee helemaal niet..anders zou ik het ook niet maken hequote:Op maandag 11 april 2011 21:54 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Heb je het zelf door als je een stomme opmerking gemaakt heb? Dan gewoon erom lachen en doen alsof het expres was. Wel overkomen alsof je het meent, dan.
Ik ben niet echt onzeker..eigenlijk helemaal niet. Dus daar ligt het denk ik niet aan.quote:Op maandag 11 april 2011 21:54 schreef mango_cream het volgende:
Ik heb dat probleem ook!!! Ik ben echt wel slim, alleen maak ik zulke domme opmerkingen
soms, kan het zelf niet geloven. Dan is het voor mensen best moeilijk om aan te nemen
dat je best wel slim bent, want de eerste indruk blijft toch wel hangen..
Misschien heeft het met onzekerheid te maken, dat je dan domme dingen zegt?
Je kunt zoiets halen op intelligentie, of omdat je iets meer discipline hebt dan je leeftijdsgenoten. Hoezo vermeld je trouwens specifiek natuur en gezondheid en niet gewoon VWO?quote:Op maandag 11 april 2011 21:53 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Hmm..ik denk dat je toch echt wel hersenen nodig hebt om een vwo diploma natuur en gezondheid te halen. En om decentraal toegelaten te worden voor geneeskunde. Dus mijn probleem is dat ik niet dom ben maar wel zo overkom en dat vind ik vervelend en ik wil het veranderen.
En als anderen beginnen te lachen moet je snel handelen en doen alsof je gewoon een goede grap maakte. Niet verschrikt rondkijken, maar met een 'quote:Op maandag 11 april 2011 21:56 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Nee helemaal niet..anders zou ik het ook niet maken he![]()
Meestal als mensen beginnen te lachten dan denk ik van o kut..wat heb ik nou weer gezegd.
Omdat in natuur en gezondheid de vakken inzitten waarvoor je hersenen moeten hebben, wiskunde, scheikunde, natuurkunde enz.quote:Op maandag 11 april 2011 21:58 schreef XL het volgende:
[..]
Je kunt zoiets halen op intelligentie, of omdat je iets meer discipline hebt dan je leeftijdsgenoten. Hoezo vermeld je trouwens specifiek natuur en gezondheid en niet gewoon VWO?
Ehm..dat is dus geen goed advies....quote:
Okee, nou beter, tenminste dat je niet onzeker bent bedoel ik daarmee.quote:Op maandag 11 april 2011 21:57 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Ik ben niet echt onzeker..eigenlijk helemaal niet. Dus daar ligt het denk ik niet aan.
quote:Op maandag 11 april 2011 22:00 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Omdat in natuur en gezondheid de vakken inzitten waarvoor je hersenen moeten hebben, wiskunde, scheikunde, natuurkunde enz.
Dat is niet waar. Die vakken zijn gebaseerd op wetenschap die heel erg statisch is, dat kun je gewoon volgens die regels van buiten leren. Een paar talen beheersen of economie is veel dynamischer.quote:Op maandag 11 april 2011 22:00 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Omdat in natuur en gezondheid de vakken inzitten waarvoor je hersenen moeten hebben, wiskunde, scheikunde, natuurkunde enz.
Minderquote:Op maandag 11 april 2011 22:02 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]en voor de rest hoef je geen hersenen te hebben zeker.
Beetje kort door de bocht om te denken dat je voor vakken als economie, aardrijkskunde en geschiedenis géén hersenen nodig zou hebben...quote:Op maandag 11 april 2011 22:00 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Omdat ik ook slim wil overkomen bij andere mensen en niet als een dom blondje. Dat vind ik belangrijk!quote:Op maandag 11 april 2011 22:04 schreef Spanky78 het volgende:
Als je weet dat je slim bent, waarom zoek je dan naar bevestiging van buitenaf? je intelligentie zal het probleem niet zijn, je zelfbeeld wel. Alsof mensen in de trein zin hebben om een oordeel over jou te vellen en je boek....
Da's echt complete onzin. Economische verbanden leggen... begrijpen waarom historische figuren bepaalde keuzes gemaakt hebben, snappen hoe het klimaat werkt e.d... is echt niet makkelijker dan een paar formules uit je kop kennen en die kunnen toepassen.quote:
Jammer, je haalt jezelf nu onderuit door te zeggen dat je bij betavakken alleen een paar formules moet toepassen. Dus ben je net zo goed kortzichtigquote:Op maandag 11 april 2011 22:07 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Da's echt complete onzin. Economische verbanden leggen... begrijpen waarom historische figuren bepaalde keuzes gemaakt hebben, snappen hoe het klimaat werkt e.d... is echt niet makkelijker dan een paar formules uit je kop kennen en die kunnen toepassen.
Dat toont dus ook weer aan dat je nogal kortzichtig bent.
Je bent psycholoog?quote:Op maandag 11 april 2011 22:09 schreef Buitendam het volgende:
Ligt aan hoe je het bekijkt. Ik vind alle users op Stormfront oliedom. Toch hebben een hele hoop vergaande interesse in politiek en geschiedenis en is het alles behalve dom gelul. Die mensen weten écht een hoop. Toch oliedom, in mijn ogen.
Types als jij ken ik ook. Geneeskunde studeren, maar simpele grappen niet snappen of geen idee hebben wat er in het hedendaagse nieuws gebeurt bijvoorbeeld. Het is maar hoe je het bekijkt.
Ik heb VWO NT gedaan, dus ik weet exact hoe de betavakken in elkaar zittenquote:Op maandag 11 april 2011 22:10 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Jammer, je haalt jezelf nu onderuit door te zeggen dat je bij betavakken alleen een paar formules moet toepassen. Dus ben je net zo goed kortzichtig
Neem een pittig kort bruin kapsel.quote:Op maandag 11 april 2011 22:06 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Omdat ik ook slim wil overkomen bij andere mensen en niet als een dom blondje. Dat vind ik belangrijk!
Wut.quote:Op maandag 11 april 2011 22:07 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Da's echt complete onzin. Economische verbanden leggen... begrijpen waarom historische figuren bepaalde keuzes gemaakt hebben, snappen hoe het klimaat werkt e.d... is echt niet makkelijker dan een paar formules uit je kop kennen en die kunnen toepassen.
Dat toont dus ook weer aan dat je nogal kortzichtig bent.
Jij kijkt het nieuws niet om bij te blijven? Je kunt ook dingen gaan ontkennen om het te ontkennen, hè... Je hoort bij de bovenlaag van de samenleving als het gaat om studieintelligentie, dat maakt je nog niet slim.quote:Op maandag 11 april 2011 22:13 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Je bent psycholoog?
Geloof me ik volg het nieuws dagelijks, niet om bij te blijven maar omdat ik het interessant vindt.
Ik denk toch dat je toch wel een beetje intelligent moet zijn om geneeskunde te doen hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 22:13 schreef Countess het volgende:
Je bent niet intelligent, of je hebt het wonderbaarlijke vermogen om nu al talloze ietwat onwetende opmerkingen geplaatst te hebben.
Ik kom nogal eens medisch studenten tegen en ik denk maar al te vaak dat het domme mutsen zijn waaraan ik mijn lichaam niet aan toe zou vertrouwen.
Studie staat niet garant voor intelligentie.
ik probeer het gewoon nog een keer. Waarom moet je intelligent zijn om geneeskunde te kunnen doen? Je moet toch gewoon VWO hebben en een hoog gemiddelde of een goede loting?quote:Op maandag 11 april 2011 22:17 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je toch wel een beetje intelligent moet zijn om geneeskunde te doen hoor.
Verder ging dit topic niet over het feit of ik intelligent ben of niet, maar dat ik dom over kom en dat ik dat wil veranderen.
Je haalt twee beelden door elkaar: het beeld van jezelf is dat je intelligent bent, het beeld dat anderen je dom vinden beeld je jezelf misschien ook in.quote:Op maandag 11 april 2011 22:17 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je toch wel een beetje intelligent moet zijn om geneeskunde te doen hoor.
Verder ging dit topic niet over het feit of ik intelligent ben of niet, maar dat ik dom over kom en dat ik dat wil veranderen.
Dat is dus een beetje dom... :xquote:Op maandag 11 april 2011 22:06 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Omdat ik ook slim wil overkomen bij andere mensen en niet als een dom blondje. Dat vind ik belangrijk!
Je snapt het niet. Het tegenovergestelde van dom is niet intelligent, maar slim. Jij bent intelligent, omdat je tot de bovenlaag hoort qua studie. Het is daarmee niet per definitie onmogelijk dat je daarnaast dom bent, in mijn ogen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:17 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Dus er komt volgens jouw een vwo diploma zomaar uit de lucht vallen? En verder heb ik geen loting gedaan maar decentraal.quote:Op maandag 11 april 2011 22:18 schreef XL het volgende:
[..]
ik probeer het gewoon nog een keer. Waarom moet je intelligent zijn om geneeskunde te kunnen doen? Je moet toch gewoon VWO hebben en een hoog gemiddelde of een goede loting?
Het is echt niet moeilijk om VWO te halenquote:Op maandag 11 april 2011 22:20 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Dus er komt volgens jouw een vwo diploma zomaar uit de lucht vallen? En verder heb ik geen loting gedaan maar decentraal.
Was iedereen uit jouw klas intelligent?quote:Op maandag 11 april 2011 22:20 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Dus er komt volgens jouw een vwo diploma zomaar uit de lucht vallen? En verder heb ik geen loting gedaan maar decentraal.
Ditquote:Op maandag 11 april 2011 22:21 schreef Countess het volgende:
[..]
Het is echt niet moeilijk om VWO te halen
Lekker makkelijk om te zeggen als je zelf vmbo hebt gedaan.quote:Op maandag 11 april 2011 22:21 schreef Countess het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe slim je bent.quote:Op maandag 11 april 2011 22:21 schreef Countess het volgende:
[..]
Nog een aanname vanachter je pc.quote:Op maandag 11 april 2011 22:23 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om te zeggen als je zelf vmbo hebt gedaan.
En trouwens je komt een beetje gefrustreerd over...ongesteld?
Je komt bij mij nu ook niet meer echt slim over als je je zo makkelijk op de kast laat jagen (understatement).quote:Op maandag 11 april 2011 22:23 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Voor wiskunde B en Natuurkunde heb je echt inzicht nodig en je moet het begrijpen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:24 schreef Countess het volgende:
Intelligentie is het vermogen om probleemoplossend te denken.
Voor iedere opleiding heb je een combinatie van leerwerk en het benodigde vermogen om te analyseren.
Het lukt een gedeelte van de VWOers om met een gemiddeld cijfer te slagen door veel te leren, te oefenen, bijles te volgen, e.d.
Of ze dan ook echt intelligent zijn?
Ik heb in één jaar snel-VWO gedaan, geslaagd voor alle vakken, ik heb zo ook wiskunde A1 geleerd door alle regels en oefenen. Weliswaar moet je er enigszins aanleg voor hebben, anders was ik echt niet geslaagd.quote:Op maandag 11 april 2011 22:27 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Voor wiskunde B en Natuurkunde heb je echt inzicht nodig en je moet het begrijpen.
Je kunt wiskunde niet leren, je kunt onmogelijk alles onthouden.
Waarom ben je trouwens zo zuur in je reactie? Ik ben totaal niet gefrustreerd, ik vind dat ik nog behoorlijk de moeite heb gedaan om je redelijke reacties te geven op de situatie die je zelf schetst.quote:Op maandag 11 april 2011 22:23 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Wiskunde A1 vergelijken met wiskunde Bquote:Op maandag 11 april 2011 22:29 schreef Countess het volgende:
[..]
Ik heb in één jaar snel-VWO gedaan, geslaagd voor alle vakken, ik heb zo ook wiskunde A1 geleerd door alle regels en oefenen. Weliswaar moet je er enigszins aanleg voor hebben, anders was ik echt niet geslaagd.
Lekker belangrijk deze informatie in dit topic. Als je altijd zo detailsneukering reageer snap ik wel dat ze je als dom behandelen. Het draait niet alleen om kennis maar ook om sociaal gedrag en misschien ben je daar niet zo handig in.quote:Op maandag 11 april 2011 22:27 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Voor wiskunde B en Natuurkunde heb je echt inzicht nodig en je moet het begrijpen.
Je kunt wiskunde niet leren, je kunt onmogelijk alles onthouden.
Je snapt toch niks, je weet niet wat logica is, dus dit is de moeite verder niet waard. Dagquote:Op maandag 11 april 2011 22:30 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Wiskunde A1 vergelijken met wiskunde B![]()
En je praat jezelf tegen overigens.
Oftewel, ik heb niks meer te zeggen maar ik wil het laatste woord dus doe ik het zo!quote:Op maandag 11 april 2011 22:32 schreef Countess het volgende:
[..]
Je snapt toch niks, je weet niet wat logica is, dus dit is de moeite verder niet waard. Dag
Ik ga hier niet op reageren anders kom ik detailsneukerig over.quote:Op maandag 11 april 2011 22:31 schreef wachtwoordalweerkwijt het volgende:
[..]
Lekker belangrijk deze informatie in dit topic. Als je altijd zo detailsneukering reageer snap ik wel dat ze je als dom behandelen. Het draait niet alleen om kennis maar ook om sociaal gedrag en misschien ben je daar niet zo handig in.
Wat heb jij een nare persoonlijkheid, werkelijk waar.quote:Op maandag 11 april 2011 22:33 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Oftewel, ik heb niks meer te zeggen maar ik wil het laatste woord dus doe ik het zo!
Leg uit.quote:Op maandag 11 april 2011 22:33 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat heb jij een nare persoonlijkheid, werkelijk waar.
Dit hele topic staat vol met allemaal onterechte aannames van jouw kant en je wil dat niet zien of je kunt het niet zien.quote:
Vind countless dommer in deze discussie maar okequote:Op maandag 11 april 2011 22:33 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat heb jij een nare persoonlijkheid, werkelijk waar.
Waarom?quote:Op maandag 11 april 2011 22:35 schreef aight1 het volgende:
[..]
Vind countless dommer in deze discussie maar oke
maar oke
oke
Hmm...en dat is genoeg voor jou om een heel profielschets te kunnen maken van iemands persoonlijkheid. Mijn complimenten!quote:Op maandag 11 april 2011 22:35 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dit hele topic staat vol met allemaal onterechte aannames van jouw kant en je wil dat niet zien of je kunt het niet zien.
Voor mij niet nee. Ik heb het met gemak in één jaar volbracht, maar dat betekent niet dat ik anderen de grond in wil boren.quote:
Mmm... ik zie het niet als een catfight, ik verbaas me eerder over de aannames die Rozerin doet. Wat anderen over haar zullen denken, dat ze zichzelf zo intelligent vindt- of ze dat wel of niet is- en toch zo tegenstrijdig dat ze bij voorbaat gelooft dat anderen haar dom vinden.quote:Op maandag 11 april 2011 22:37 schreef TBNA het volgende:
Wat voor studie doet Countess?
Iig, dit topic is leuk om aan te zien. Catfight, altijd nice.
Alsof je leert hoe het klimaat werkt op de middelbare school. En formules stampen doe je niet.quote:Op maandag 11 april 2011 22:17 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het is zo. Ik kan het weten, heb beta en gamma gedaan.
Dat begrijp ik..en ik heb nergens gezegd dat dat niet zo is...quote:Op maandag 11 april 2011 22:42 schreef Urretje het volgende:
Intelligentie manifesteert zich op meer vlakken dan goed kunnen leren alleen..
Het is meer dat je daaraan arrogantie ontleent en mensen die geen natuurprofiel op het VWO hebben gedaan minderwaardig vindt. Dat vind ik dan wel dom ja.quote:Op maandag 11 april 2011 22:40 schreef Rozerin het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen zich hier aangevallen voelen omdat ik heb gezegd dat VWO natuur en gezondheid lastiger is dat economie en maatschappij en cultuur en maatschappij. Mijn excuses hiervoor ik wist niet het zo gevoelig lag. En ow ja dat ik studie associeer met intelligentie, dat heeft blijkbaar niks met elkaar te maken.
Kijk! Reflectie! Heel goed... je gaat terugdenken... je ziet dat de discussie fout gaat... Nu eens nadenken of hoge intelligentie en studie daadwerkelijk verbonden zijn. Niet de populaire aannames volgen... beta > alpha, vwo dus intelligent... maar kijken of je iets kunt vinden wat tegen die aannames ingaat en kijken of je dat kunt gebruiken om je eigen standpunt sterker te maken.quote:Op maandag 11 april 2011 22:40 schreef Rozerin het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen zich hier aangevallen voelen omdat ik heb gezegd dat VWO natuur en gezondheid lastiger is dat economie en maatschappij en cultuur en maatschappij. Mijn excuses hiervoor ik wist niet het zo gevoelig lag. En ow ja dat ik studie associeer met intelligentie, dat heeft blijkbaar niks met elkaar te maken.
Het probleem is dat je jezelf intelligent vindt omdat het op een papiertje staat.quote:Op maandag 11 april 2011 22:46 schreef Rozerin het volgende:
Verder ging dit topic eigenlijk niet over het feit of ik wel of niet intelligent bent, ik weet van mezelf dat ik dat ben en als jij dat niet vind, prima. Het probleem was juist dat ik intelligenter wou overkomen omdat ik serieuzer genomen wil worden.
Dat vind ik niet..helemaal niet zelfs! Ik weet ook niet waar je dat gelezen hebt ..zeker omdat de topic hier niet over gaat.quote:Op maandag 11 april 2011 22:44 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is meer dat je daaraan arrogantie ontleent en mensen die geen natuurprofiel op het VWO hebben gedaan minderwaardig vindt. Dat vind ik dan wel dom ja.
quote:Op maandag 11 april 2011 22:00 schreef Rozerin het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 april 2011 22:02 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]en voor de rest hoef je geen hersenen te hebben zeker.
Je zei het toch heus, anders.quote:
Ze zegt niet dat die mensen minderwaardig zijn. Alleen zegt ze impliciet dat die mensen een eenvoudigere opleiding volgen en dat het papieren bewijs voor hun intelligentie dus minder sterk is.quote:Op maandag 11 april 2011 22:54 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je zei het toch heus, anders.
Bedankt man..je hebt me echt geholpen. Je moet van persoonlijk adviseur je carrière maken!quote:Op maandag 11 april 2011 22:56 schreef Urretje het volgende:
TS wil intelligenter overkomen, niets zeggen wil nog wel eens helpen..
Ik doelde hier meer op mezelf...quote:Op maandag 11 april 2011 22:54 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je zei het toch heus, anders.
En door dit soort matige burns lijk je ook niet slimmer.quote:Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef Rozerin het volgende:
Dit kan ook wel komen omdat ik vaak domme opmerkingen maak en verder schijn ik ook nogal domme vragen te stellen![]()
quote:Op maandag 11 april 2011 22:57 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Bedankt man..je hebt me echt geholpen. Je moet van persoonlijk adviseur je carrière maken!
Ja want op een toets worden ook geen inzicht of toepas vragen gesteld, je moet gewoon klakkeloos alles opschrijven wat je nog weet en hopen dat er iets goeds tussen zit.quote:Op maandag 11 april 2011 22:54 schreef Sapstengel het volgende:
Om VWO te doen hoef je niet intelligent te zijn. Zolang je maar kennis in je hoofd kan absorberen en die op kan schrijven tijdens een toets.
Ken zelf ook een erg dom meisje. Deed VWO, is ook geslaagd met hoge cijfers maar was elke dag meer dan een uur bezig met leren. Nu studeert ze tandheelkunde.
Tot aan 6 VWO heb je zojuist vrij accuraat de middelbare school beschreven.quote:Op maandag 11 april 2011 23:02 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Ja want op een toets worden ook geen inzicht of toepas vragen gesteld, je moet gewoon klakkeloos alles opschrijven wat je nog weet en hopen dat er iets goeds tussen zit.
Jij bent echt dom.quote:Op maandag 11 april 2011 23:02 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Ja want op een toets worden ook geen inzicht of toepas vragen gesteld, je moet gewoon klakkeloos alles opschrijven wat je nog weet en hopen dat er iets goeds tussen zit.
quote:Op maandag 11 april 2011 23:09 schreef Fogel het volgende:
Geneeskunde is gewoon een populaire cursus.
Jezus veel knappe psychologen hier...uit een aantal posts iemands karakter herkennen. Knap hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 23:05 schreef Moofasah het volgende:
Ik heb je topic eens doorgelezen ts, en ik vindj e nogal arrogant. Je denkt dat je beter bent dan iedereen die een lager niveau heeft gedaan, of niet de ''slimste'' wiskunde. Je kunt zelf niks hebben van anderen, maar vind wel dat jij het recht hebt om op iedereen neer te kijken.
VWO of niet, je komt inderdaad niet slim op me over nee
En zo heb jij het gehaald?quote:Op maandag 11 april 2011 23:07 schreef Dubbr het volgende:
[..]
Jij bent echt dom.
Als je elke dag leert, oefentoetsen maakt, examens maakt, etc. etc. dan kan iedereen zo'n toets maken. Begrijpend lezen (en daarmee bedoel ik het op een juiste wijze interpreteren van de achterliggende bedoeling van een tekst) is ook een kunst.
En nee, ik ben geen vmbo'er en ik doe ook geen "minder" profiel dan jij hebt gedaan.
Jezus zeg, jij vraagt om advies en zodra de antwoorden je niet bevallen zijn wij de sukkels? Rot dan gewoon lekker op.quote:Op maandag 11 april 2011 23:12 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Jezus veel knappe psychologen hier...uit een aantal posts iemands karakter herkennen. Knap hoor.
Ik geef nergens aan dat ik beter ben dan de rest...want dat ben ik niet. Als ik dat
wel was had ik het wel gezegd hoor maak je maar geen zorgen. Misschien had je je oordeel al klaar en zocht je gewoon bevestiging of misschien loop je gewoon met de kudde mee.
Ik weet niet waar jij ergens een advies leest. Maar tot nu hebben mensen alleen maar beweert dat ik arrogant, kortzichtig en mezelf meerwaardig voel omdat ik vwo heb gedaan.quote:Op maandag 11 april 2011 23:14 schreef Dubbr het volgende:
[..]
Jezus zeg, jij vraagt om advies en zodra de antwoorden je niet bevallen zijn wij de sukkels? Rot dan gewoon lekker op.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Dat is voor iedereen anders.quote:Op maandag 11 april 2011 22:21 schreef Countess het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 april 2011 23:18 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Wie heeft dit ook en wie heeft er tips om slimmer uit te zien en slimmer over te komen?
[..]
Ik weet niet waar jij ergens een advies leest. Maar tot nu hebben mensen alleen maar beweert dat ik arrogant, kortzichtig en mezelf meerwaardig voel omdat ik vwo heb gedaan.
Leer moet met een kleine letter.quote:Op maandag 11 april 2011 23:22 schreef fwokker het volgende:
Advies: Leer spellen en maak geen domme opmerkingen.
Mierenneukerij:quote:Op maandag 11 april 2011 23:23 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Leer moet met een kleine letter.
Advies: ga mee op een spellingscursus.
Waaruit heb je precies opgemaakt dat ik niet sociaal ben..en ow ja ik ga mezelf niet verdedigen met het feit dat ik wel sociaal ben. Dan beginnen we weer opnieuw. Alleen vervang die keer het woord intelligent door sociaal.quote:Op maandag 11 april 2011 23:24 schreef Dubbr het volgende:
Ik heb ook adviserende replies gezien. Echter, (en nu kan ik helaas alleen voor mezelf spreken) jouw posts waren zo ergerlijk dat ik er niet aan ontkwam om je even met de neus op de feiten te drukken.
Je mag dan intelligent zijn, sociaal begaafd ben je niet. Dat is verder niet erg, maar doe dan ook niet zo neerbuigend. Je hebt meer dan alleen goed kunnen leren (:
Dat jij een bijdrage van 0,0 hebt geleverd!quote:Op maandag 11 april 2011 23:26 schreef Urretje het volgende:
TS schijnt goed te kunnen leren, ik ben benieuwd wat ze van dit topic tot nu toe heeft geleerd..
Maak eens een lijst van de posts die volgens jou wel nuttig zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 23:28 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Dat jij een bijdrage van 0,0 hebt geleverd!
Uit jouw posts, meer informatie dan dat heb ik niet dus daarop baseer ik al mijn veroordelingen (:quote:Op maandag 11 april 2011 23:26 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Waaruit heb je precies opgemaakt dat ik niet sociaal ben..en ow ja ik ga mezelf niet verdedigen met het feit dat ik wel sociaal ben. Dan beginnen we weer opnieuw. Alleen vervang die keer het woord intelligent door sociaal.
Meh, je hebt gelijk. Ik vind het wel apart dat je praat over hoe intelligent je bent maar je in de TS al duidelijk hebt staan dat je vaak domme opmerkingen maakt/domme vragen stelt en je de overduidelijke link tussen dom praten en dom overkomen niet zelf kan leggen.quote:Op maandag 11 april 2011 23:23 schreef Rozerin het volgende:
[..]
Leer moet met een kleine letter.
Advies: ga mee op een spellingscursus.
Ok..ieder zijn eigen meningquote:Op maandag 11 april 2011 23:32 schreef Dubbr het volgende:
[..]
Uit jouw posts, meer informatie dan dat heb ik niet dus daarop baseer ik al mijn veroordelingen (:
quote:Voorkomen
In de huidige maatschappij wordt 80% van alle dingen die andere mensen over jou denken, gemaakt voordat jij zelfs maar je mond opent. Een verzorgd voorkomen, liefst zelfs een slim voorkomen is daarom wel belangrijk. Om je slim te kleden moet je denken aan wat een nieuwslezer of nieuwslezeres draagt. Draag gepaste kleren. Studies hebben aangetoond dat mannen in beige trench coats slimmer leken dan degenen in zwarte trench coats. Nog een andere tip is een bril. Maakt niet uit of het een echte of een neppe is, het geeft de indruk dat iemand intelligent is.
Woordenschat
Een indrukkende woordenschat is een must als je slimmer wilt lijkt! Er zijn heel wat boeken die je hierbij kunnen helpen. Een zeer goede tip is om elke dag een nieuw woord te leren en dit meerdere keren op een dag te gebruiken. Er bestaan kalenders die je elke dag een nieuw woord geven!
Actualiteit
Blijf op de hoogte van de actuele gebeurtenissen en onmiddellijk lijk je slimmer dat je echt bent! Beter zelfs, vorm je eigen mening over de actualiteit en probeer te voorspellen wat er gaat gebeuren! Het maakt niet uit of dit zal kloppen of niet! Het simpelweg hebben van een voorspelling en mening en het dan delen met anderen, zal je slim doen lijken!
En dit is relevant omdat?quote:Op maandag 11 april 2011 23:35 schreef Rapaille het volgende:
TS, wat is je afkomst? Wat voor werk doen je ouders?
Eindelijk een kwaliteitspostquote:Op maandag 11 april 2011 23:37 schreef Kabolter het volgende:
Als TS slim was geweest had ze het topic eerst laten varen, i.p.v. de discussie aan te wakkeren.
[..]
TS?quote:Op maandag 11 april 2011 23:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maak eens een lijst van de posts die volgens jou wel nuttig zijn.
quote:Op maandag 11 april 2011 23:34 schreef fwokker het volgende:
[..]
Maar je grootste probleem is dat je stronteigenwijs bent en in plaats van het advies ter harte nemen ga je er tegenin.
Een post maar? Dan snap ik dat mensen je dom vinden.quote:
quote:Op maandag 11 april 2011 23:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een post maar? Dan snap ik dat mensen je dom vinden.
Je sociaal-economische en etnische afkomst kan een extra handicap zijn om serieus genomen te worden.quote:
Ik had al eerder een reacties geplaatst.quote:
Ja, huil maar, daar ga je vast slimmer door gevonden worden...quote:
Welke posts vind jij dan goed?quote:Op maandag 11 april 2011 23:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, huil maar, daar ga je vast slimmer door gevonden worden...
Bijna klaar met trollen?
Nee jij?quote:Op maandag 11 april 2011 23:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, huil maar, daar ga je vast slimmer door gevonden worden...
Bijna klaar met trollen?
Mooi dat je toegeeft dat je aan het trollen bent. Van wie ben je een clone en wat denk je nou eigenlijk echt te bereiken met dit topic?quote:
Van je moederquote:Op maandag 11 april 2011 23:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mooi dat je toegeeft dat je aan het trollen bent. Van wie ben je een clone en wat denk je nou eigenlijk echt te bereiken met dit topic?
Quit reading therequote:Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef Rozerin het volgende:
Hallo kinders,
Okee het zit dus zo..ik ben best wel intelligent,
Twee vragen tegelijk beantwoorden ben je te dom voor?quote:
kenmerk van de grijze muis lijkt mij.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:46 schreef Swiffer het volgende:
Neen, niet dom. Wereldvreemd. Met oogkleppen oplopen en alleen een bepaalde weg kennen en die vervolgen. Zoals velen.
Je hebt waarschijnlijk niet het hele topic gelezen, maar die nuance heb ik al aangegeven.quote:Op maandag 11 april 2011 23:21 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op. Dat is voor iedereen anders.
Inderdaad.quote:
quote:V: Natuurkunde/Geologie (AIO), M: Archeologie (botanie en zoölogie)/Assyriologie (AIO)
Wiskunde A1 stelt echt niets voor nee, en daarmee kom je automatisch bij C&M terecht, wat ook niet bekend staat als de lastigste keuze.quote:Op maandag 11 april 2011 22:29 schreef Countess het volgende:
[..]
Ik heb in één jaar snel-VWO gedaan, geslaagd voor alle vakken, ik heb zo ook wiskunde A1 geleerd door alle regels en oefenen. Weliswaar moet je er enigszins aanleg voor hebben, anders was ik echt niet geslaagd.
Tevens heb je zo een ferme stok om mee te slaan als iemand foutieve argumenten aanvoert in een discussie.quote:Op maandag 11 april 2011 21:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Hou het nieuws en de achtergronden eens bij. Klik Wikipedia eens door. Dan sta je niet met de mond vol tanden als anderen het over gentech of het EPD hebben.
Lees eens wat over logisch redeneren en drogredenen, zodat je weet hoe een verstandig argument klinkt en ook hoe het niet moet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden
Ook hier heb ik een diagnose voor.quote:Op woensdag 13 april 2011 01:07 schreef EricOscuro het volgende:
Ik ken het probleem wel een beetje... hoewel het niet direct aan mijn uiterlijk ligt.
Bij mij is het vooral omdat ik vaak in een gesprek net niet op bepaalde woorden kan komen (zelfs als ik die woorden dagelijks gebruik).
Ugly Betty had algemene kennis, maar kwam slechts onhandig over.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:44 schreef Vengerr het volgende:
Ts lijdt trouwens aan het 'Ugly Betty' syndroom.
* Ofyles2 meteen moet denken aan Liesbeth Kamerling. Haar broer (die rechten studeerde totdat hij ging acteren) was ook van het type 'eerst doen, dan denken'...quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:52 schreef netflanders het volgende:
Geneeskunde is dan ook niet echt het schoolvoorbeeld van een studie waar intelligente mensen op afkomen, zeker de laatste jaren. Qua niveau niet te vergelijken met andere studies in dezelfde hoek, zoals Farmacie en Biomedische Wetenschappen. Geneeskunde doen bewijst derhalve absoluut niet dat je intelligent bent.
Dat was vroeger een probleem, maar sinds dozen en sukkels naar het vwo (en de universiteit) gepraat worden is de algemene ontwikkeling achteruitgegaan...quote:Op woensdag 13 april 2011 16:42 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ja ik zou dus ook gewoon wat boeken lezen over bepaalde dingen, wikipedia bezoeken, een abbo op een interessant tijdschrift (Groene Amsterdammer, Elsevier, Psyche en Brein), en dan versterk je je gekristalliseerde intelligentie (kennis) wat. Onwetendheid komt vaak erg dom over vooral als je tussen wat meer ontwikkelde mensen zit zoals op de universiteit of het vwo.
Veel domme fouten maken maar wel gelijk weten hoe je er juridisch voor staat.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 meteen moet denken aan Liesbeth Kamerling. Haar broer (die rechten studeerde totdat hij ging acteren) was ook van het type 'eerst doen, dan denken'...
Met een fallus in de mond kan je ook geen domme opmerkingen maken.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:35 schreef LWD-Godius het volgende:
Heeft TS zin om eens een terrasje te pakken? Dan leg ik het je wel een keertje uit.
Antonie liet zijn studie vallen en heeft ook geen enkel moment omgekeken naar zijn rechtsbijstand...quote:Op woensdag 13 april 2011 17:50 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Veel domme fouten maken maar wel gelijk weten hoe je er juridisch voor staat.
Oftewel: TS heeft zich omhooggeneukt ten koste van anderen die wel hun best hebben gedaan...quote:Op woensdag 13 april 2011 20:04 schreef Zolder het volgende:
Ow en TS heeft haar charmes (mond) gebruikt om haar VWO diploma te halen.
Krassen...quote:Op woensdag 13 april 2011 20:11 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben heel dom maar ik kom altijd heel intelligent over, wat kan ik hieraan doen?
Dat is toch ook waar. Net als je er van uit kan gaan dat de gemiddelde rechtenstudent minder intelligent is dan de gemiddelde wiskundestudent. En dat wil dan niet uitsluiten dat er alsnog hele slimme mensen rechten kunnen studeren (al vond ik dat wat tegenvallen). Er zijn zat heel intelligente mensen die hbo doen, maar toch zul je op de universiteit meer slimme mensen vinden. Iets met statistiek...quote:Op maandag 11 april 2011 22:56 schreef XL het volgende:
[..]
Ze zegt niet dat die mensen minderwaardig zijn. Alleen zegt ze impliciet dat die mensen een eenvoudigere opleiding volgen en dat het papieren bewijs voor hun intelligentie dus minder sterk is.
dan maar een pic van TS aanvragenquote:Op maandag 11 april 2011 21:50 schreef Chule het volgende:
Bril zonder sterkte.
Kledingstijl aanpassen? Volwassener kleden? Weet niet hoe je er nu bijloopt.
Of TS durft niet meer in te loggen, dat is ook mogelijk...quote:Op donderdag 14 april 2011 09:32 schreef Fogel het volgende:
TS is waarschijnlijk te dom om dit topic nog terug kunnen te vinden, dus verwacht geen reacties
Of TS zit in de jungle ergens in suriname, samen met die ene lassie-manquote:Op donderdag 14 april 2011 11:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of TS durft niet meer in te loggen, dat is ook mogelijk...
Nee, ik heb geen angst voor lange woorden (overigens wel een fantastisch scrabblewoord) ... maar inderdaad; dit is geen woord dat ik lang zal onthouden als in zelf gebruiken.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:44 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Ook hier heb ik een diagnose voor.
Je lijdt aan hippopotomonstrosesquippedaliofobie.
Hou maar op; dit kun je zelfs tot uitentreure blijven uitleggen aan de hoogst aangeschreven studenten van hoogaangeschreven studies... maar tenzij het (doorgaans) gaat om aardwetenschappen studenten, snappen ze er niets van.quote:Op zondag 1 mei 2011 01:27 schreef Godshand het volgende:
Veel medische studenten zijn inderdaad wereldvreemd. Tegenwoordige geneeskunde meisjes (tegenwoordig is 80% vrouw) weet je haarfijn de functie van de distale (nier)tubulus uit te leggen, maar als je dan opmerkt of ze ook weet wat platentektoniek met aardbevingen te maken heeft, antwoord zo'n iemand dat ze geen verstand heeft van biologie
ik ben ook brunnet samenstudenren?quote:Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef Rozerin het volgende:
Ps: ik ben niet blond maar gewoon brunnet.
Deze quote ik even! Had het niet mooier kunnen verwoorden. Helemaal mee eens!!quote:Op zondag 1 mei 2011 02:30 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Hou maar op; dit kun je zelfs tot uitentreure blijven uitleggen aan de hoogst aangeschreven studenten van hoogaangeschreven studies... maar tenzij het (doorgaans) gaat om aardwetenschappen studenten, snappen ze er niets van.
Het probleem is dat veel studies zich richten op specifieke kennis... en dat algemene kennis steeds meer ondergesneeuwd raakt. En dat terwijl juist een grote algemene kennis de ene wetenschap aan de andere kan koppelen, waardoor nieuwe inzichten ontstaan.
En ja, daarvoor heb je meer dan de eigen opleiding nodig, maar vooral een persoonlijke hang naar algemene kennis. Maar de meeste studenten richten zich op hun afstudeervakken, niet op andere kennis.
Doodzonde voor de geneeskunde studenten, want heel veel wat in het menselijk lichaam gebeurt, gebeurt ook met de planneet. Volgens mij niet toevallig, want bijna alles in het universum en op de aarde bestaat uit een groot arsenaal dezelfde bouwstenen. De mens, de aarde, de planeten in het universum... ze hebben veel bouwstenen gemeenschappelijk.
Toch hebben veel "vakken" een volledig omkaderde leerstof... en juist daarom is het belangrijk dat men zich ook in andere disciplines verdiept... anders blijft men zich blindstaren op de eigen kaders.
quote:Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef Rozerin het volgende:
de niveau van de opleiding in twijfel.
Haha als het VWO zo was, was het echt stukken moeilijker.quote:Op zondag 1 mei 2011 11:51 schreef pietkanarie het volgende:
Rozerin... tuurlijk heb je capaciteiten nodig om het vwo te halen. Ik heb zelf geen vwo gedaan, maar ik geloof er niks van dat je met puur stampwerk een heel eind komt. Je moet vast ook allerlei verbanden kunnen leggen, kritisch nadenken, logisch redeneren enz. (Niet alleen met het profiel dat jij gekozen hebt, ook met profielen die andere vwo-leerlingen kiezen!!!)
Dus je hebt best capaciteiten. Wat je ook wel weer bewijst door geneeskunde te gaan studeren.
Mensen zullen dan ook vast niet vinden dat je weinig kennis hebt over geneeskunde.
Dan kun je toch beter stoppen met studeren?quote:Op zondag 1 mei 2011 15:02 schreef Levolution het volgende:
Dit is wat studies met je kennis doen, eigenlijk een samenvatting van een aantal dingen die hierboven beweerd zijn:
http://matt.might.net/articles/phd-school-in-pictures/
Ikzelf ben meer geïnteresseerd in dingen buiten mijn studie om dan in mijn studie zelf. Ik raak snel verveeld als ik me beperk tot één onderwerp en wil juist geprikkeld worden op meerdere vlakken. Ik haal daardoor niet de hoogste cijfers en dat betekent niet dat ik het niet kan. Vroeger haalde ik juist extreem hoge cijfers, ik zag het belang daarvan echter niet meer in.
Oke, verassend/interessant om te lezen wat voor beeld je schetst van het vwo . Heel anders dan het beeld dat ik had dusquote:Op zondag 1 mei 2011 14:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Haha als het VWO zo was, was het echt stukken moeilijker.
Er wordt helemaal geen kritisch nadenken gestimuleerd. Welnee, gewoon feiten leren en de proefwerken met een voldoende afronden.
De VWOers met een 10, wisten altijd heel goed varianten op een probleemstelling op te lossen bij wiskunde bijvoorbeeld. Ik leerde alleen de weg naar de oplossing, zij vonden hem zelf. Beiden halen we een voldoende voor het proefwerk, ik dan een 7 hun een 9,5 of een tien.
Helemaal geldt dit voor Geneeskunde. Stampen en nog eens stampen. Er valt ook niet veel kritisch te zijn over zoiets als anatomie. De valvulus tricuspedalis blijft de valvulus tricuspedalis hoe je het ook went of keert.
Wel wordt diezelfde stampinstelling ook verwacht bij ziektebeelden. Ik heb nog geleerd over migraine dat het een gecombineerde vaatzenuwontsteking is, nu is de "spreading depression" theorie de gedachte. Voor je tentamen moet je echter gewoon de gecombineerde vaatzenuwontsteking theorie verdedigen.
Ik heb enkele vakken psychologie ernaast gedaan, en toen had ik eenmoment. Ik kreeg 5 (of 6, weet ik niet meer) theorieën over taalverwerking. Ik ervoor stampen en op het tentamen vragen ze mij wat de kritische kanttekeningen bij het ene model, versus het andere model was. Zulke vragen krijg je nooit bij Geneeskunde. Ik was ook aangenaam verrast...
edit: dit was wel 10 jaar terug de situatie, hoe het tegenwoordig bij Geneeskunde is, weet ik niet.
Niet geheel juist, voor alfa studies zal dit wellicht opgaan. Voor beta studies is toch weer een hele andere manier van werken gewenst. Daar heb je helemaal niks aan het snel kunnen opnemen uit boeken, omdat je zelden dikke boeken hebt.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:51 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Oke, verassend/interessant om te lezen wat voor beeld je schetst van het vwo . Heel anders dan het beeld dat ik had dus. Ik had verwacht dat juist het kritisch moeten denken een van de belangrijkste kenmerken van het vwo zou zijn.
Het is waar dat er niet zoveel kritisch te denken valt over iets als anatomie. Had ik nog niet zo over nagedacht. In dat opzicht lijkt een studie geneeskunde natuurlijk niet op een studie filosofie of psychologie inderdaad. Zowel geneeskunde als filosofie/psychologie zullen pittige studies zijn, maar vragen een heel andere manier van denken/leren.
Al veranderen medische denkbeelden ook wel, wat je al schreef. Nieuwe inzichten ontstaan toch deels door een kritische houding ten op zichte van de bestaande theorie.
Maar voor alle wetenschappelijke studies geldt wel dat je vrij snel de leerstof moet kunnen verwerken, omdat je dikke boeken in korte tijd moet doornemen en begrijpen.
Dat vraagt wel de nodige capaciteiten!
En dan nergens aan de bak kunnen?quote:Op zondag 1 mei 2011 15:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan kun je toch beter stoppen met studeren?
quote:Op zondag 1 mei 2011 17:03 schreef Superlam het volgende:
[..]
Niet geheel juist, voor alfa studies zal dit wellicht opgaan. Voor beta studies is toch weer een hele andere manier van werken gewenst. Daar heb je helemaal niks aan het snel kunnen opnemen uit boeken, omdat je zelden dikke boeken hebt.
Het is juist stimulerend voor je hersens om niet steeds met het zelfde onderwerp bezig te zijn. Bovendien ook nog eens goed voor je algemene kennis.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan kun je toch beter stoppen met studeren?
Bibliotheken bezoeken vind ik nog nuttiger. Ik ben het vertrouwen in het onderwijssysteem volkomen kwijt...quote:Op maandag 2 mei 2011 02:27 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het is juist stimulerend voor je hersens om niet steeds met het zelfde onderwerp bezig te zijn. Bovendien ook nog eens goed voor je algemene kennis.
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op maandag 11 april 2011 22:47 schreef Merkie het volgende:
Het probleem is dat je jezelf intelligent vindt omdat het op een papiertje staat.
Nou, studenten met een beta-achtergrond outperformen studenten zonder beta-achtergrond anders wel erg hard bij mijn economische studie. Heel veel bekende economen hebben zelfs niet eens economie gestudeerd maar natuurkunde.quote:Op maandag 11 april 2011 22:13 schreef Saekerhett het volgende:
En nee, veel meer dan ruimtelijk inzicht en het kunnen toepassen van formules is het niet. En nee, dat is niet makkelijk. Maar niet per definitie moeilijker dan de alfa- of gammakant. Het ligt er net aan wat je ligt.
Liever intelligent dan overgediplomeerd en alleen in staat de reproduceren wat anderen mij inladen.quote:
Absoluut waar. Toch zie ik stumperds en dozen E&M kiezen...quote:Op maandag 2 mei 2011 02:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou, studenten met een beta-achtergrond outperformen studenten zonder beta-achtergrond anders wel erg hard bij mijn economische studie.
Het is sowieso eigenlijk absurd dat econometrie bestaat. Ooit een natuurkundige gezien die het maken van sommen over liet aan anderen?quote:Op maandag 2 mei 2011 02:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Absoluut waar. Toch zie ik stumperds en dozen E&M kiezen...
Nog nooit meegemaakt..quote:Op maandag 2 mei 2011 02:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is sowieso eigenlijk absurd dat econometrie bestaat. Ooit een natuurkundige gezien die het maken van sommen over liet aan anderen?
Je kan het ze moeilijk kwalijk nemen, als dat hen wordt aangeraden indien ze een economische of maatschappelijke studie ambiëren. Dat achteraf blijkt dat N&G en N&T vrijwel voor iedere studie beter is, kan je moeilijk studenten verwijten. Die zijn op het moment van kiezen, wat, 15?quote:Op maandag 2 mei 2011 02:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De meesten moeten zelfs voor hun 15e kiezen...quote:Op maandag 2 mei 2011 07:50 schreef netflanders het volgende:
[..]
Je kan het ze moeilijk kwalijk nemen, als dat hen wordt aangeraden indien ze een economische of maatschappelijke studie ambiëren. Dat achteraf blijkt dat N&G en N&T vrijwel voor iedere studie beter is, kan je moeilijk studenten verwijten. Die zijn op het moment van kiezen, wat, 15?
Altijd blij met een reactie van iemand die uit het zelfde hout gesneden is (betreft dit onderwerp).quote:Op zondag 1 mei 2011 11:56 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Deze quote ik even! Had het niet mooier kunnen verwoorden. Helemaal mee eens!!
Ik voorzie hier weer een discussie tussen zwart en wit losbranden.quote:Op maandag 2 mei 2011 07:50 schreef netflanders het volgende:
[..]
Je kan het ze moeilijk kwalijk nemen, als dat hen wordt aangeraden indien ze een economische of maatschappelijke studie ambiëren. Dat achteraf blijkt dat N&G en N&T vrijwel voor iedere studie beter is, kan je moeilijk studenten verwijten. Die zijn op het moment van kiezen, wat, 15?
Dat kan 2 dingen betekenen:quote:Of dat iedereen mij in de trein zo raar aankijkt als ik een geneeskundeboek uit mijn tas haal om nog even te studeren. Echt je ziet hun denken hoe kan zo iemand zo'n boek lezen???
Nou, zoals ik al zei, ik interesseer me voor heel veel andere dingen naast mijn studie. Ik heb dan ook vertragingen die ik had kunnen voorkomen, maar dat boeit me niet. Ik wil gewoon mijn diploma binnenhalen, want het feit dat ik verveeld raak als ik alleen met mijn studie bezig ben, betekent niet dat ik mijn studie niet interessant vind.quote:Op maandag 2 mei 2011 02:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Liever intelligent dan overgediplomeerd en alleen in staat de reproduceren wat anderen mij inladen.
Je hoeft niet dat ene traject te berijden om op het succes te arriveren, er zijn meerdere wegen. Dat jij op je innerlijke TomTom vertrouwt net als alle anderen, tja...
Je moet hopen dat ik niet succesvol word met iets, want dan ben jij aan je stand verplicht mij je excuses aan te bieden...
TS:quote:Op donderdag 14 april 2011 15:03 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Of TS zit in de jungle ergens in suriname, samen met die ene lassie-man
Stopte hier met lezen.quote:Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef Rozerin het volgende:
Hallo kinders,
Okee het zit dus zo..ik ben best wel intelligent, ik heb mijn vwo diploma gehaald met een 7 gemiddeld en ik studeer nu geneeskunde. Ik was goed in natuurkunde (heb zelfs een keer in 6 vwo een 10 gehaald voor een toets).
[...]
Andersom vind ik het altijd leuk om op fok een post tegen te komen, waarin precies mijn mening staat geschrevenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 02:38 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Altijd blij met een reactie van iemand die uit het zelfde hout gesneden is (betreft dit onderwerp).
Maar extra zielen heb ik er niet mee binnengehaald.
Whatever makes you feel better.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:28 schreef maulibu het volgende:
Intelligent zijn en goed kunnen leren zijn twee verschillende dingen. Daarnaast zijn de mensen die goed kunnen leren sociaal vaak onderontwikkeld dus ik kan er niet jaloers op zijn (als HBO-scholier).
Wist niet dat mijn woorden meer betekenden dan ooit...quote:Op donderdag 14 april 2011 11:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of TS durft niet meer in te loggen, dat is ook mogelijk...
Wat is er mis met sociaal onderontwikkeld? We kunnen niet allemaal wonderkinderen zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:28 schreef maulibu het volgende:
Intelligent zijn en goed kunnen leren zijn twee verschillende dingen. Daarnaast zijn de mensen die goed kunnen leren sociaal vaak onderontwikkeld dus ik kan er niet jaloers op zijn (als HBO-scholier).
Ik weet niet of TS gekrast heeft. Ik slaap er in ieder geval geen nacht minder door...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:34 schreef Captain_Maximum het volgende:
Overigens vind ik TS vrij overemotioneel overkomen.
Deels waarquote:Op maandag 2 mei 2011 02:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Oh, dit bedoel je.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 08:46 schreef Psy-freak het volgende:
Hmm, als ik hoor van andere mensen dat ze me zo intelligent vinden schrik ik juist. Ok, ik kan wel wat dingen die andere misschien niet of lastig kunnen maar toch.
Ben ik nu onzeker?
Aan het end van de studie mocht je opeens kritisch denken. Bij het beoordelen van medische artikelen op relevantie. Met die 5% statistische kennis moet je dan opeens het statistisch geweld onderscheiden in alle artikelenquote:Op zondag 1 mei 2011 15:51 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Oke, verassend/interessant om te lezen wat voor beeld je schetst van het vwo . Heel anders dan het beeld dat ik had dus. Ik had verwacht dat juist het kritisch moeten denken een van de belangrijkste kenmerken van het vwo zou zijn.
Het is waar dat er niet zoveel kritisch te denken valt over iets als anatomie. Had ik nog niet zo over nagedacht. In dat opzicht lijkt een studie geneeskunde natuurlijk niet op een studie filosofie of psychologie inderdaad. Zowel geneeskunde als filosofie/psychologie zullen pittige studies zijn, maar vragen een heel andere manier van denken/leren.
Al veranderen medische denkbeelden ook wel, wat je al schreef. Nieuwe inzichten ontstaan toch deels door een kritische houding ten op zichte van de bestaande theorie.
Maar voor alle wetenschappelijke studies geldt wel dat je vrij snel de leerstof moet kunnen verwerken, omdat je dikke boeken in korte tijd moet doornemen en begrijpen.
Dat vraagt wel de nodige capaciteiten!
Nou, ik wil je wel knuffelen dan.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:20 schreef Countess het volgende:
[..]
Oh, dit bedoel je.
Je bent wel laat met je opmerking in mijn fobo.
Ik zag het niet als een catfight, want ik had de discussie op een redelijke manier willen voortzetten.
Dat TS ervoor kiest om gelijk met nonsens te gaan gooien, maakt dat onmogelijk.
quote:
Dat laatste heeft TS zeker nodig.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:52 schreef Johannes_VIII het volgende:
4. Leer slimmer over te komen (bijv. door meer algemene kennis op te doen), zodat mensen je serieuzer nemen, zodat je zekerder over jezelf wordt.
Zij was begonnen, niet wij.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:23 schreef Johannes_VIII het volgende:
Blijkbaar is de TS al weg. Jullie hebben haar weggejaagd. (Niet dat ze daar zelf niets mee te maken had.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |