abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95492351
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Of TS durft niet meer in te loggen, dat is ook mogelijk...
Of TS zit in de jungle ergens in suriname, samen met die ene lassie-man :P
  zondag 1 mei 2011 @ 01:11:26 #202
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_96195431
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:44 schreef Vengerr het volgende:

[..]

Ook hier heb ik een diagnose voor.
Je lijdt aan hippopotomonstrosesquippedaliofobie.
Nee, ik heb geen angst voor lange woorden (overigens wel een fantastisch scrabblewoord) ... maar inderdaad; dit is geen woord dat ik lang zal onthouden als in zelf gebruiken.
Maar net als met namen, kunnen het gewoon woorden van 2 of 3 lettergrepen zijn, die gewoon niet op het juiste moment "voorradig" zijn.

Maar wel bedankt voor de suggestie, het had tenslotte gekund. ;)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zondag 1 mei 2011 @ 01:27:37 #203
108913 Godshand
guide4you
pi_96195856
Veel medische studenten zijn inderdaad wereldvreemd. Tegenwoordige geneeskunde meisjes (tegenwoordig is 80% vrouw) weet je haarfijn de functie van de distale (nier)tubulus uit te leggen, maar als je dan opmerkt of ze ook weet wat platentektoniek met aardbevingen te maken heeft, antwoord zo'n iemand dat ze geen verstand heeft van biologie :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 1 mei 2011 @ 02:30:22 #204
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_96197057
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 01:27 schreef Godshand het volgende:
Veel medische studenten zijn inderdaad wereldvreemd. Tegenwoordige geneeskunde meisjes (tegenwoordig is 80% vrouw) weet je haarfijn de functie van de distale (nier)tubulus uit te leggen, maar als je dan opmerkt of ze ook weet wat platentektoniek met aardbevingen te maken heeft, antwoord zo'n iemand dat ze geen verstand heeft van biologie :')
Hou maar op; dit kun je zelfs tot uitentreure blijven uitleggen aan de hoogst aangeschreven studenten van hoogaangeschreven studies... maar tenzij het (doorgaans) gaat om aardwetenschappen studenten, snappen ze er niets van.

Het probleem is dat veel studies zich richten op specifieke kennis... en dat algemene kennis steeds meer ondergesneeuwd raakt. En dat terwijl juist een grote algemene kennis de ene wetenschap aan de andere kan koppelen, waardoor nieuwe inzichten ontstaan.
En ja, daarvoor heb je meer dan de eigen opleiding nodig, maar vooral een persoonlijke hang naar algemene kennis. Maar de meeste studenten richten zich op hun afstudeervakken, niet op andere kennis.

Doodzonde voor de geneeskunde studenten, want heel veel wat in het menselijk lichaam gebeurt, gebeurt ook met de planneet. Volgens mij niet toevallig, want bijna alles in het universum en op de aarde bestaat uit een groot arsenaal dezelfde bouwstenen. De mens, de aarde, de planeten in het universum... ze hebben veel bouwstenen gemeenschappelijk.
Toch hebben veel "vakken" een volledig omkaderde leerstof... en juist daarom is het belangrijk dat men zich ook in andere disciplines verdiept... anders blijft men zich blindstaren op de eigen kaders.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zondag 1 mei 2011 @ 02:31:53 #205
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_96197074
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef Rozerin het volgende:

Ps: ik ben niet blond maar gewoon brunnet.
ik ben ook brunnet samenstudenren?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 1 mei 2011 @ 11:51:20 #206
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_96201085
TS, je komt op mij niet zozeer dom over, als ik puur kijk naar je vermogen om te leren. Maar kortzichtig kom je wel over (al baseer ik me natuurlijk op weinig, ik ken je verder niet) Dan doel ik op opmerkingen van jouw kant als: "makkelijk zeggen als je zelf vmbo hebt gedaan". Tuurlijk doe je dat uit irritatie. Maar het is ook een vorm van intelligentie om een post waar jij het niet mee eens bent, goed te kunnen pareren. Zet je analytische vermogens ook eens in in dit topic. Je kunt vast veel doordachter reageren in plaats van zo gevoelsmatig. Misschien geven je reacties in dit topic een idee van hoe je in real life reageert??

Rozerin... tuurlijk heb je capaciteiten nodig om het vwo te halen. Ik heb zelf geen vwo gedaan, maar ik geloof er niks van dat je met puur stampwerk een heel eind komt. Je moet vast ook allerlei verbanden kunnen leggen, kritisch nadenken, logisch redeneren enz. (Niet alleen met het profiel dat jij gekozen hebt, ook met profielen die andere vwo-leerlingen kiezen!!!)
Dus je hebt best capaciteiten. Wat je ook wel weer bewijst door geneeskunde te gaan studeren.
Mensen zullen dan ook vast niet vinden dat je weinig kennis hebt over geneeskunde.

Maar goed kunnen leren is maar een vorm van intelligentie. Het kan best zijn dat je ondanks dat je goed kunt leren, op andere gebieden nog niet altijd even slim reageert. Wat overigens volgens mij voor ieder mens geldt. Iedereen heeft wel blinde vlekken, black-outs, een smal referentiekader op een bepaald gebied enz.
Maar ondanks dat iedereen nog heel wat te leren heeft, komt niet iedereen 'dom' over.
Paar dingen die, denk ik, helpen om minder dom over te komen:
- Als je niet zoveel over een onderwerp weet, geef dan nog even niet je mening. Maar vraag door, toon interesse. Dat heeft twee voordelen: je leert er zelf van en je komt geïntereseerd/niet dom over.
- Neem je domme opmerkingen met verve, lach er gewoon om en begin zeker geen hele verdediging. Want je vastbijten in je eigen domme opmerking komt pas echt dom over. Iedereen roept wel eens wat doms (doe ik ook regelmatig geloof ik ;) ). Gebeurt iedereen en is niet eens zo dom. Het wordt dom als iemand blijft vol houden gelijk te hebben als ie zelf al door heeft dat er iets niet klopt aan z'n opmerking.

[ Bericht 0% gewijzigd door pietkanarie op 01-05-2011 12:33:10 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 1 mei 2011 @ 11:56:53 #207
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_96201233
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 02:30 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Hou maar op; dit kun je zelfs tot uitentreure blijven uitleggen aan de hoogst aangeschreven studenten van hoogaangeschreven studies... maar tenzij het (doorgaans) gaat om aardwetenschappen studenten, snappen ze er niets van.

Het probleem is dat veel studies zich richten op specifieke kennis... en dat algemene kennis steeds meer ondergesneeuwd raakt. En dat terwijl juist een grote algemene kennis de ene wetenschap aan de andere kan koppelen, waardoor nieuwe inzichten ontstaan.
En ja, daarvoor heb je meer dan de eigen opleiding nodig, maar vooral een persoonlijke hang naar algemene kennis. Maar de meeste studenten richten zich op hun afstudeervakken, niet op andere kennis.

Doodzonde voor de geneeskunde studenten, want heel veel wat in het menselijk lichaam gebeurt, gebeurt ook met de planneet. Volgens mij niet toevallig, want bijna alles in het universum en op de aarde bestaat uit een groot arsenaal dezelfde bouwstenen. De mens, de aarde, de planeten in het universum... ze hebben veel bouwstenen gemeenschappelijk.
Toch hebben veel "vakken" een volledig omkaderde leerstof... en juist daarom is het belangrijk dat men zich ook in andere disciplines verdiept... anders blijft men zich blindstaren op de eigen kaders.
Deze quote ik even! Had het niet mooier kunnen verwoorden. Helemaal mee eens!!
I believe i can fly!
  zondag 1 mei 2011 @ 12:25:11 #208
332810 Sloeber94
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_96201997
quote:
de niveau van de opleiding in twijfel ;( .
:') :') :') :') :') :')
  zondag 1 mei 2011 @ 14:40:31 #209
108913 Godshand
guide4you
pi_96206386
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:51 schreef pietkanarie het volgende:
Rozerin... tuurlijk heb je capaciteiten nodig om het vwo te halen. Ik heb zelf geen vwo gedaan, maar ik geloof er niks van dat je met puur stampwerk een heel eind komt. Je moet vast ook allerlei verbanden kunnen leggen, kritisch nadenken, logisch redeneren enz. (Niet alleen met het profiel dat jij gekozen hebt, ook met profielen die andere vwo-leerlingen kiezen!!!)
Dus je hebt best capaciteiten. Wat je ook wel weer bewijst door geneeskunde te gaan studeren.
Mensen zullen dan ook vast niet vinden dat je weinig kennis hebt over geneeskunde.
Haha als het VWO zo was, was het echt stukken moeilijker.
Er wordt helemaal geen kritisch nadenken gestimuleerd. Welnee, gewoon feiten leren en de proefwerken met een voldoende afronden.

De VWOers met een 10, wisten altijd heel goed varianten op een probleemstelling op te lossen bij wiskunde bijvoorbeeld. Ik leerde alleen de weg naar de oplossing, zij vonden hem zelf. Beiden halen we een voldoende voor het proefwerk, ik dan een 7 hun een 9,5 of een tien.

Helemaal geldt dit voor Geneeskunde. Stampen en nog eens stampen. Er valt ook niet veel kritisch te zijn over zoiets als anatomie. De valvulus tricuspedalis blijft de valvulus tricuspedalis hoe je het ook went of keert.

Wel wordt diezelfde stampinstelling ook verwacht bij ziektebeelden. Ik heb nog geleerd over migraine dat het een gecombineerde vaatzenuwontsteking is, nu is de "spreading depression" theorie de gedachte. Voor je tentamen moet je echter gewoon de gecombineerde vaatzenuwontsteking theorie verdedigen.

Ik heb enkele vakken psychologie ernaast gedaan, en toen had ik een :? moment. Ik kreeg 5 (of 6, weet ik niet meer) theorieën over taalverwerking. Ik ervoor stampen en op het tentamen vragen ze mij wat de kritische kanttekeningen bij het ene model, versus het andere model was. Zulke vragen krijg je nooit bij Geneeskunde. Ik was ook aangenaam verrast...

edit: dit was wel 10 jaar terug de situatie, hoe het tegenwoordig bij Geneeskunde is, weet ik niet.
  zondag 1 mei 2011 @ 15:02:45 #210
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_96207242
Dit is wat studies met je kennis doen, eigenlijk een samenvatting van een aantal dingen die hierboven beweerd zijn:
http://matt.might.net/articles/phd-school-in-pictures/

Ikzelf ben meer geïnteresseerd in dingen buiten mijn studie om dan in mijn studie zelf. Ik raak snel verveeld als ik me beperk tot één onderwerp en wil juist geprikkeld worden op meerdere vlakken. Ik haal daardoor niet de hoogste cijfers en dat betekent niet dat ik het niet kan. Vroeger haalde ik juist extreem hoge cijfers, ik zag het belang daarvan echter niet meer in.
This isn't even my final form.
  zondag 1 mei 2011 @ 15:11:28 #211
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_96207595
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:02 schreef Levolution het volgende:
Dit is wat studies met je kennis doen, eigenlijk een samenvatting van een aantal dingen die hierboven beweerd zijn:
http://matt.might.net/articles/phd-school-in-pictures/

Ikzelf ben meer geïnteresseerd in dingen buiten mijn studie om dan in mijn studie zelf. Ik raak snel verveeld als ik me beperk tot één onderwerp en wil juist geprikkeld worden op meerdere vlakken. Ik haal daardoor niet de hoogste cijfers en dat betekent niet dat ik het niet kan. Vroeger haalde ik juist extreem hoge cijfers, ik zag het belang daarvan echter niet meer in.
Dan kun je toch beter stoppen met studeren?
  zondag 1 mei 2011 @ 15:51:04 #212
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_96209364
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:40 schreef Godshand het volgende:

[..]

Haha als het VWO zo was, was het echt stukken moeilijker.
Er wordt helemaal geen kritisch nadenken gestimuleerd. Welnee, gewoon feiten leren en de proefwerken met een voldoende afronden.

De VWOers met een 10, wisten altijd heel goed varianten op een probleemstelling op te lossen bij wiskunde bijvoorbeeld. Ik leerde alleen de weg naar de oplossing, zij vonden hem zelf. Beiden halen we een voldoende voor het proefwerk, ik dan een 7 hun een 9,5 of een tien.

Helemaal geldt dit voor Geneeskunde. Stampen en nog eens stampen. Er valt ook niet veel kritisch te zijn over zoiets als anatomie. De valvulus tricuspedalis blijft de valvulus tricuspedalis hoe je het ook went of keert.

Wel wordt diezelfde stampinstelling ook verwacht bij ziektebeelden. Ik heb nog geleerd over migraine dat het een gecombineerde vaatzenuwontsteking is, nu is de "spreading depression" theorie de gedachte. Voor je tentamen moet je echter gewoon de gecombineerde vaatzenuwontsteking theorie verdedigen.

Ik heb enkele vakken psychologie ernaast gedaan, en toen had ik een :? moment. Ik kreeg 5 (of 6, weet ik niet meer) theorieën over taalverwerking. Ik ervoor stampen en op het tentamen vragen ze mij wat de kritische kanttekeningen bij het ene model, versus het andere model was. Zulke vragen krijg je nooit bij Geneeskunde. Ik was ook aangenaam verrast...

edit: dit was wel 10 jaar terug de situatie, hoe het tegenwoordig bij Geneeskunde is, weet ik niet.
Oke, verassend/interessant om te lezen wat voor beeld je schetst van het vwo . Heel anders dan het beeld dat ik had dus :) . Ik had verwacht dat juist het kritisch moeten denken een van de belangrijkste kenmerken van het vwo zou zijn.

Het is waar dat er niet zoveel kritisch te denken valt over iets als anatomie. Had ik nog niet zo over nagedacht. In dat opzicht lijkt een studie geneeskunde natuurlijk niet op een studie filosofie of psychologie inderdaad. Zowel geneeskunde als filosofie/psychologie zullen pittige studies zijn, maar vragen een heel andere manier van denken/leren.
Al veranderen medische denkbeelden ook wel, wat je al schreef. Nieuwe inzichten ontstaan toch deels door een kritische houding ten op zichte van de bestaande theorie.

Maar voor alle wetenschappelijke studies geldt wel dat je vrij snel de leerstof moet kunnen verwerken, omdat je dikke boeken in korte tijd moet doornemen en begrijpen.
Dat vraagt wel de nodige capaciteiten!
I believe i can fly!
pi_96212576
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:51 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Oke, verassend/interessant om te lezen wat voor beeld je schetst van het vwo . Heel anders dan het beeld dat ik had dus :) . Ik had verwacht dat juist het kritisch moeten denken een van de belangrijkste kenmerken van het vwo zou zijn.

Het is waar dat er niet zoveel kritisch te denken valt over iets als anatomie. Had ik nog niet zo over nagedacht. In dat opzicht lijkt een studie geneeskunde natuurlijk niet op een studie filosofie of psychologie inderdaad. Zowel geneeskunde als filosofie/psychologie zullen pittige studies zijn, maar vragen een heel andere manier van denken/leren.
Al veranderen medische denkbeelden ook wel, wat je al schreef. Nieuwe inzichten ontstaan toch deels door een kritische houding ten op zichte van de bestaande theorie.

Maar voor alle wetenschappelijke studies geldt wel dat je vrij snel de leerstof moet kunnen verwerken, omdat je dikke boeken in korte tijd moet doornemen en begrijpen.

Niet geheel juist, voor alfa studies zal dit wellicht opgaan. Voor beta studies is toch weer een hele andere manier van werken gewenst. Daar heb je helemaal niks aan het snel kunnen opnemen uit boeken, omdat je zelden dikke boeken hebt.
  zondag 1 mei 2011 @ 18:11:36 #214
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_96214945
Waar maak je je druk om?
Je bent slim, anders had je je VWO niet gehaald.
En als je van jezelf weet dat je slim bent, then who cares?

Bovendien, niet alle slimme mensen etaleren met hun intelligentie. Ik ben ook heel slim, maar tegenover vrienden en in andere sociale situaties ben ik gewoon lekker crazy zoals ik ben. boeijuhhhhh
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 1 mei 2011 @ 18:20:54 #215
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_96215180
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En dan nergens aan de bak kunnen? :')
  zondag 1 mei 2011 @ 22:39:27 #216
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_96226995
quote:
3s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:03 schreef Superlam het volgende:

[..]

Niet geheel juist, voor alfa studies zal dit wellicht opgaan. Voor beta studies is toch weer een hele andere manier van werken gewenst. Daar heb je helemaal niks aan het snel kunnen opnemen uit boeken, omdat je zelden dikke boeken hebt.
:Y ja, ik denk bij de universiteit al gauw aan dikke studieboeken. Maar dat zal wel verschillen per type studie inderdaad (alfa/beta). Maar ik neem aan dat het ook bij een beta studie wel belangrijk is om snel verbanden te leggen, conclusies te trekken? Alleen dan op een andere manier, omdat je dus nauwelijks dikke studieboeken hebt. Krijg je bij beta studies meer pratica, onderzoeken die je moet uitvoeren enz.?
I believe i can fly!
  maandag 2 mei 2011 @ 02:27:19 #217
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_96235095
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het is juist stimulerend voor je hersens om niet steeds met het zelfde onderwerp bezig te zijn. Bovendien ook nog eens goed voor je algemene kennis.
signatuurloos
  maandag 2 mei 2011 @ 02:41:37 #218
111382 Ofyles2
pi_96235267
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 02:27 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het is juist stimulerend voor je hersens om niet steeds met het zelfde onderwerp bezig te zijn. Bovendien ook nog eens goed voor je algemene kennis.
Bibliotheken bezoeken vind ik nog nuttiger. Ik ben het vertrouwen in het onderwijssysteem volkomen kwijt...
  maandag 2 mei 2011 @ 02:44:03 #219
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_96235305
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 22:47 schreef Merkie het volgende:
Het probleem is dat je jezelf intelligent vindt omdat het op een papiertje staat.
Dat was ook mijn eerste gedachte.
  maandag 2 mei 2011 @ 02:47:04 #220
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_96235334
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 22:13 schreef Saekerhett het volgende:
En nee, veel meer dan ruimtelijk inzicht en het kunnen toepassen van formules is het niet. En nee, dat is niet makkelijk. Maar niet per definitie moeilijker dan de alfa- of gammakant. Het ligt er net aan wat je ligt.
Nou, studenten met een beta-achtergrond outperformen studenten zonder beta-achtergrond anders wel erg hard bij mijn economische studie. Heel veel bekende economen hebben zelfs niet eens economie gestudeerd maar natuurkunde.
  maandag 2 mei 2011 @ 02:47:55 #221
111382 Ofyles2
pi_96235344
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:20 schreef Levolution het volgende:

[..]

En dan nergens aan de bak kunnen? :')
Liever intelligent dan overgediplomeerd en alleen in staat de reproduceren wat anderen mij inladen.

Je hoeft niet dat ene traject te berijden om op het succes te arriveren, er zijn meerdere wegen. Dat jij op je innerlijke TomTom vertrouwt net als alle anderen, tja...

Je moet hopen dat ik niet succesvol word met iets, want dan ben jij aan je stand verplicht mij je excuses aan te bieden...
  maandag 2 mei 2011 @ 02:48:58 #222
111382 Ofyles2
pi_96235360
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 02:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nou, studenten met een beta-achtergrond outperformen studenten zonder beta-achtergrond anders wel erg hard bij mijn economische studie.
Absoluut waar. Toch zie ik stumperds en dozen E&M kiezen... _O-
  maandag 2 mei 2011 @ 02:52:52 #223
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_96235403
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 02:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het is sowieso eigenlijk absurd dat econometrie bestaat. Ooit een natuurkundige gezien die het maken van sommen over liet aan anderen?
  maandag 2 mei 2011 @ 02:54:48 #224
111382 Ofyles2
pi_96235432
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2011 02:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is sowieso eigenlijk absurd dat econometrie bestaat. Ooit een natuurkundige gezien die het maken van sommen over liet aan anderen?
Nog nooit meegemaakt..
pi_96235855
Een arts zonder sociale vaardigheden lijkt me niet al te handig. :o
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_96236750
quote:

[..]

Je kan het ze moeilijk kwalijk nemen, als dat hen wordt aangeraden indien ze een economische of maatschappelijke studie ambiëren. Dat achteraf blijkt dat N&G en N&T vrijwel voor iedere studie beter is, kan je moeilijk studenten verwijten. Die zijn op het moment van kiezen, wat, 15?
  maandag 2 mei 2011 @ 13:14:10 #227
111382 Ofyles2
pi_96245610
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 07:50 schreef netflanders het volgende:

[..]

Je kan het ze moeilijk kwalijk nemen, als dat hen wordt aangeraden indien ze een economische of maatschappelijke studie ambiëren. Dat achteraf blijkt dat N&G en N&T vrijwel voor iedere studie beter is, kan je moeilijk studenten verwijten. Die zijn op het moment van kiezen, wat, 15?
De meesten moeten zelfs voor hun 15e kiezen...
  dinsdag 3 mei 2011 @ 02:38:00 #228
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_96282467
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 11:56 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Deze quote ik even! Had het niet mooier kunnen verwoorden. Helemaal mee eens!!
Altijd blij met een reactie van iemand die uit het zelfde hout gesneden is (betreft dit onderwerp). :)
Maar extra zielen heb ik er niet mee binnengehaald. :{
  dinsdag 3 mei 2011 @ 02:45:09 #229
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_96282543
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 07:50 schreef netflanders het volgende:

[..]

Ik voorzie hier weer een discussie tussen zwart en wit losbranden.
Maar wat de intelligente student van de gewone student onderscheidt, zijn niet de rapportcijfers en het goed kunnen leren van de specifieke leerstof.... maar het feit dat deze studenten ook buiten hun vakgebied zoveel kennis opdoet (algemene kennis) dat ze verbanden zien tussen hun vakgebied en de wereld om hun heen! En dan heb ik het over verbanden die bewezen en verklaard kunnen worden... in tegenstelling tot de verbanden die psychoten zien, maar niet kunnen aantonen, noch nogmaals kunnen verrifiëren bij andere onderzoeksgroepen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 02:51:33 #230
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_96282591
quote:
Of dat iedereen mij in de trein zo raar aankijkt als ik een geneeskundeboek uit mijn tas haal om nog even te studeren. Echt je ziet hun denken hoe kan zo iemand zo'n boek lezen???
Dat kan 2 dingen betekenen:

1. Je bent ontzettend onzeker, let constant op andere mensen en gaat daardoor conclusies trekken die hoogstwaarschijnlijk niet waar zijn;

of

2. Je ziet eruit als een kamper/tokkie/anita/etc.

Aangezien de meeste vreemden het geen bal interesseert wat voor boek je leest denk ik dat je gewoon erg onzeker bent en meteen denkt dat mensen negatief over je denken.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 02:57:11 #231
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_96282622
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 02:47 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Liever intelligent dan overgediplomeerd en alleen in staat de reproduceren wat anderen mij inladen.

Je hoeft niet dat ene traject te berijden om op het succes te arriveren, er zijn meerdere wegen. Dat jij op je innerlijke TomTom vertrouwt net als alle anderen, tja...

Je moet hopen dat ik niet succesvol word met iets, want dan ben jij aan je stand verplicht mij je excuses aan te bieden...
Nou, zoals ik al zei, ik interesseer me voor heel veel andere dingen naast mijn studie. Ik heb dan ook vertragingen die ik had kunnen voorkomen, maar dat boeit me niet. Ik wil gewoon mijn diploma binnenhalen, want het feit dat ik verveeld raak als ik alleen met mijn studie bezig ben, betekent niet dat ik mijn studie niet interessant vind.

En toch heb ik op dit moment niet de ambitie om later iets met mijn studie te doen. Je weet nooit waar je belandt, maar op dit moment zie ik mij later iets heel anders doen. Dus nee, ik studeer niet om overgediplomeerd te zijn. Ik studeer zodat ik straks het materiaal heb om te bereiken wat ik wil en omdat ik nu het studeren wel leuk vind (maar wel op mijn eigen tempo dus).

Ik zou bijvoorbeeld best een tijdje leraar willen worden. Daarvoor geldt dat er meerdere wegen naar Rome leiden, maar met een WO diploma gaat dat geloof ik een stuk makkelijker. Je kunt hieruit hopelijk ook opmaken dat ik niet naar 'succes' streef. Ik ben geen carrièremannetje. Ik heb liever een leuke baan en genoeg vrije tijd om het verdiende geld daadwerkelijk te spenderen.

Doe mij maar 6 weken zomervakantie en een minder riant salaris waarmee ik reizen kan, i.p.v. een riant salaris maar geen 6 weken om ermee weg te kunnen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:01:00 #232
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_96287314
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:03 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Of TS zit in de jungle ergens in suriname, samen met die ene lassie-man :P
TS:
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:15:47 #233
319210 feesbeeest
Rastafari
pi_96287760
Het bezitten van een vwo diploma maakt je niet gelijk slim.
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
pi_96325313
quote:
Hallo kinders,

Okee het zit dus zo..ik ben best wel intelligent, ik heb mijn vwo diploma gehaald met een 7 gemiddeld en ik studeer nu geneeskunde. Ik was goed in natuurkunde (heb zelfs een keer in 6 vwo een 10 gehaald voor een toets).
[...]
Stopte hier met lezen. :W
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:58:30 #235
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_96415906
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 02:38 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Altijd blij met een reactie van iemand die uit het zelfde hout gesneden is (betreft dit onderwerp). :)
Maar extra zielen heb ik er niet mee binnengehaald. :{
Andersom vind ik het altijd leuk om op fok een post tegen te komen, waarin precies mijn mening staat geschreven ^O^ .
I believe i can fly!
pi_96417045
Intelligent zijn en goed kunnen leren zijn twee verschillende dingen. Daarnaast zijn de mensen die goed kunnen leren sociaal vaak onderontwikkeld dus ik kan er niet jaloers op zijn (als HBO-scholier).
  vrijdag 6 mei 2011 @ 01:14:30 #237
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_96418375
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:28 schreef maulibu het volgende:
Intelligent zijn en goed kunnen leren zijn twee verschillende dingen. Daarnaast zijn de mensen die goed kunnen leren sociaal vaak onderontwikkeld dus ik kan er niet jaloers op zijn (als HBO-scholier).
Whatever makes you feel better. :')
pi_96418534
Ik heb juist het omgekeerde, ik kom veel te intelligent over. Ik had zelfs een keer een 2 gehaald voor verkeer op de basisschool, en heb nu ook m'n bril weggedaan om wat dommer te lijken, maar nu zie ik niks meer.
pi_96418945
Samenvatting:

TS is een arrogante kut hoer/spelling Nazi die niet kan spellen. Ze vindt zichzelf heel wat omdat ze haar hersens goed kan gebruiken. Helaas gaat dit ten koste van haar sociale vaardigheden. Maar ja ze zal het zelf wel beter weten omdat ze iederen attendeert op iedereens fouten en haar eigen fouten niet in ziet. Ze ziet het niet in omdat ze kk eigenwijs is.

:{
Believe that anything you can imagine, you can make real.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 02:02:01 #240
111382 Ofyles2
pi_96419232
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Of TS durft niet meer in te loggen, dat is ook mogelijk...
Wist niet dat mijn woorden meer betekenden dan ooit...
  vrijdag 6 mei 2011 @ 08:34:19 #241
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_96420922
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:28 schreef maulibu het volgende:
Wat is er mis met sociaal onderontwikkeld? We kunnen niet allemaal wonderkinderen zijn.
Overigens hoef je ook niet jaloers op te zijn. Iedereen heeft gewoon zijn/haar eigen kwaliteiten. :)

Overigens vind ik TS vrij overemotioneel overkomen.
signatuurloos
  vrijdag 6 mei 2011 @ 08:46:02 #242
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_96421067
Hmm, als ik hoor van andere mensen dat ze me zo intelligent vinden schrik ik juist. Ok, ik kan wel wat dingen die andere misschien niet of lastig kunnen maar toch.

Ben ik nu onzeker?
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  zondag 8 mei 2011 @ 05:15:23 #243
111382 Ofyles2
pi_96496846
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 08:34 schreef Captain_Maximum het volgende:
Overigens vind ik TS vrij overemotioneel overkomen.
Ik weet niet of TS gekrast heeft. Ik slaap er in ieder geval geen nacht minder door...
pi_96497335
Dat noemen ze 'onzeker'
Drank is sneller op dan je lief is...
http://communistischberichting.wordpress.com/ Binnenkort naar Tsjechië! 13 juni naar Tsjechië
pi_96498165
Schoolsmarts is niet gelijk aan Streetsmarts.

Dus goed zijn op school, betekent niet dat je ook slim bent met andere zaken.
  zondag 8 mei 2011 @ 12:49:22 #246
319210 feesbeeest
Rastafari
pi_96501569
quote:

[..]

Deels waar

E&M wordt vaak onderschat. Veel van die stumperds en dozen kiezen het en worden uiteindelijk loonslaaf met een gemiddeld loontje.

De bollebozen onder ons richten een succesvol bedrijf op, nemen de juiste beslissingen.

Richten hun bedrijf op volgens de stof die ze hebben opgedaan tijdens hun studie :)

Maar ja die stumperds die moeten leren voor een toets op vwo niveau, kan je niks verwijten :')

vwo hoor je te doen zonder enige moeite, dan weet je pas zeker dat je het aan kan.
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
  maandag 9 mei 2011 @ 17:20:46 #247
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_96554157
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 08:46 schreef Psy-freak het volgende:
Hmm, als ik hoor van andere mensen dat ze me zo intelligent vinden schrik ik juist. Ok, ik kan wel wat dingen die andere misschien niet of lastig kunnen maar toch.

Ben ik nu onzeker?
Oh, dit bedoel je.
Je bent wel laat met je opmerking in mijn fobo.

Ik zag het niet als een catfight, want ik had de discussie op een redelijke manier willen voortzetten.
Dat TS ervoor kiest om gelijk met nonsens te gaan gooien, maakt dat onmogelijk.
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:50:17 #248
108913 Godshand
guide4you
pi_96598408
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 15:51 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Aan het end van de studie mocht je opeens kritisch denken. Bij het beoordelen van medische artikelen op relevantie. Met die 5% statistische kennis moet je dan opeens het statistisch geweld onderscheiden in alle artikelen :')

Ik denk dat je pas echt goed artikelen kan beoordelen als je een tijdje arts-onderzoeker bent geweest.... Maar dit is mogelijk off-topic...
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:16:41 #249
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_96599500
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:20 schreef Countess het volgende:

[..]

Oh, dit bedoel je.
Je bent wel laat met je opmerking in mijn fobo.

Ik zag het niet als een catfight, want ik had de discussie op een redelijke manier willen voortzetten.
Dat TS ervoor kiest om gelijk met nonsens te gaan gooien, maakt dat onmogelijk.
Nou, ik wil je wel knuffelen dan.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:22:16 #250
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_96599717
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 21:52 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Dit topic schreeuwt om pics! :)
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:06:35 #251
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_96613564
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:22 schreef Editeur het volgende:

[..]

"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_96626695
De TS is waarschijnlijk heel onzeker, waardoor ze ook een stuk dommer overkomt. Ik herken het wel.

Je bent dan waarschijnlijk te veel bezig met allemaal dingen die minder relevant zijn voor dat moment (hoe zullen ze over me denken? waarom nemen ze me niet serieus?). Hierdoor heb je minder capaciteit over om na te denken over wat op dat moment relevant is. Hierdoor ben je op dat moment effectief dommer. Maar uiteindelijk komt het allemaal neer op onzekerheid.

Tips:

1. Trek je minder aan wat andere mensen over je denken. Vooral emotioneel gezien.
2. Geloof meer in je eigen kunnen.
3. Durf fouten te maken. Daar leer je ook weer van.
4. Leer slimmer over te komen (bijv. door meer algemene kennis op te doen), zodat mensen je serieuzer nemen, zodat je zekerder over jezelf wordt.
  woensdag 11 mei 2011 @ 01:47:54 #253
111382 Ofyles2
pi_96634076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:52 schreef Johannes_VIII het volgende:
4. Leer slimmer over te komen (bijv. door meer algemene kennis op te doen), zodat mensen je serieuzer nemen, zodat je zekerder over jezelf wordt.
Dat laatste heeft TS zeker nodig.

Meer kwaliteitskranten lezen (onder andere) is een goed idee...
pi_96651138
Blijkbaar is de TS al weg. Jullie hebben haar weggejaagd. (Niet dat ze daar zelf niets mee te maken had.)
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:26:37 #255
111382 Ofyles2
pi_96651263
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:23 schreef Johannes_VIII het volgende:
Blijkbaar is de TS al weg. Jullie hebben haar weggejaagd. (Niet dat ze daar zelf niets mee te maken had.)
Zij was begonnen, niet wij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')