abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2011 @ 15:22:16 #226
211797 Esses
Splendide mendax
pi_99621255
Misschien is het moment daar dat Rubje zich neer moet leggen bij de feitelijke onmacht welke hij zo vaak demonstreert. Misschien is het eens zover dat hij toch echt moet gaan beseffen dat zijn geruchten en gevoelens gebaseerd zijn op dezelfde argumenten als een tang welke op een varken slaat.

Misschien is het tijd om eens te verduidelijken waar ik mij op baseer.

quote:
Artikel 261

1
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

3
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
1
Hij die Rubje
opzettelijk Hij doet het doelbewust om datgene wat strafbaar gesteld is in dit artikel mogelijk te maken
iemands eer of goede naam aanrandtDe goede naam of eer word aangerand in de vorm van herkenning op foto's. Door de twijfel omtrend de "schuldigheid" aan het faken/posen bestaat niet te benadrukken of er al dan niet sprake is van dit feit
, door telastlegging van een bepaald feit een bepaald feit, niet persé strafbaar, dus ook het "faken/posen"
, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te gevenHij wil niet anders....
, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen,Beiden
verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht,Openlijk ten gehore wordt gebracht (forum van fok)
wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

3
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Twijfel bestaat over het er vanuit mogen gaan of het waar is, dus dat is het enige lastige punt wat dan bewezen zal moeten worden. Het algemeen belang heeft hier zeker GEEN baat bij. (in Nederland)

En nee Rubje, dit komt over het algemeen niet voor de kantonrechter. Ik zou proberen om mijn onthullingen iets meer met bronnen te "omkleden".
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 18 juli 2011 @ 20:55:12 #227
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_99635569
quote:
6s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:31 schreef rubje het volgende:

[..]

Nope :N ik mail nooit naar info@mindef..
Ik gebruik andere wegen om met mensen in contact te komen. :Y

trouwens wie de nieuwe Groene Baret binnenhaalt en doorleest zal aan het begin een stuk zien over de Commando Stichting genaamd Activiteiten Commando Stichting met de volgende zinnetjes. :)

Dat de groene baret een in brede kring geliefd hoofddeksel is, bleek ook de afgelopen maanden weer. Met regelmaat verschijnen er lieden,al dan niet in uniform, die zich voor oud-commando
uitgeven bij herdenkingen en verenigingsbijeenkomsten
. Ongetwijfeld heeft de frequente berichtgeving in de media over acties in Afghanistan hieraan bijgedragen. Het bestuur beraadt zich om te bezien of subtiele maatregelen het mogelijk maken deze ongewenste activiteiten uit te bannen.

leuk dat dit nu ook in alle openheid officieel gemeld wordt na het innig contact vd afgelopen tijd. ^O^
leovanw weet wel waar ik op doel met lieden,al dan niet in uniform, die zich voor oud-commando uitgeven bij herdenkingen en verenigingsbijeenkomsten ;)
Rubje, de Sherlock Holmes van de commandostichting :').

Heb je nou niet in de gaten dat je jezelf ontzettend voor lul zet?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 21:08:16 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99636377
ik mag hopen dat de Kapitein geen fok!ker is

wat een kutreeks is dit geworden zeg -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:14:05 #229
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99636726
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:08 schreef sp3c het volgende:
ik mag hopen dat de Kapitein geen fok!ker is

wat een kutreeks is dit geworden zeg -O-
Bezem er door dan ;)
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 21:47:56 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_99638531
ik mod NWS

bovendien gebeurd er niet echt iets tegen de regels
het is gewoon stupid :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_99837570
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:55 schreef fathank het volgende:

Rubje, de Sherlock Holmes van de commandostichting :').

Heb je nou niet in de gaten dat je jezelf ontzettend voor lul zet?
Nee, want dan had ik het wel van hun zelf gehoord en voorlopig is men
maar wat blij met al het beeldmateriaal van de nep commando's! :W
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:32:01 #232
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_99839372
Had jij geen ban :') ?
pi_100384299
Marco Kroon in te huren via Dirk Scheringa

Marco Kroon is in te huren als spreker. Voormalig DSB-baas Dirk Scheringa heeft de drager van de Militaire Willemsorde ingelijfd bij het door hem opgerichte Sprekersbureau Homerus. Kroon spreekt onder meer over leiderschap, teamwork, loyaliteit en opereren onder extreme omstandigheden, is op de website van het sprekersbureau te lezen.

"Overal waar ik kom willen mensen mijn verhaal horen", zegt Kroon. " Het is erg prettig om dat via Sprekersbureau Homerus op een gestructureerde wijze te kunnen doen. Zij nemen mij veel regelwerk uit handen."

Het bureau doet geen meldingen over het tarief van Kroon, meldt een woordvoerder. Ook is niet duidelijk of hij enkel over zijn ervaringen als militair spreekt, of ook over de rechtszaak waarin hij terecht stond voor drugs- en wapenbezit. Voor het eerste werd hij in april vrijgesproken, voor het in het bezit hebben en verstrekken van stroomstootwapens werd hij veroordeeld tot 750 euro boete en een voorwaardelijke werkstraf van tachtig uur.

Dirk Scheringa noemt het 'geweldig nieuws' dat Kroon zich exclusief verbindt aan Sprekersbureau Homerus. Andere bekenden die via Scheringa zijn te boeken zijn Louis van Gaal, Peter R. de Vries, Henny Huisman en Hans Kazàn.

Bron: Fok.nl
pi_101223835
Kroon bij afscheidceremonie Petraeus in VS
26 aug. 2011, 16:02

Kapitein Marco Kroon die met de militaire Willems-orde is onderscheiden, is woensdag 31 augustus bij de afscheidsceremonie van de Amerikaanse generaal David Petraeus in Washington. Petraeus heeft Kroon op persoonlijke titel uitgenodigd.

Dat heeft het ministerie van Defensie vrijdag bekendgemaakt. De Amerikaanse generaal en Kroon hebben elkaar ontmoet in Afghanistan, waar de Nederlandse kapitein op missie was. Petraeus was opperbevelhebber van de internationale troepenmacht in Afghanistan.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:54:43 #235
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_101224003
Zo wat een eer.. die vent heeft echt een filmsterren leven intussen.

Met alle ups en downs.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_101224101
Puik.

Alhoewel Petraeus niet echt weggaat natuurlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101224407
Kapitein Marco Kroon RMWO, aanwezig bij Nationale Herdenking op 3 september

Kapitien Marco Kroon RMWO, heeft bevestigd dat hij aanwezig zal zijn bij de Nationale Herdenking op zaterdag 3 september 2011 in het Nationaal Herdenkingspark Roermond en namens de Koninklijke Vereniging van Ridders der Militaire Willems-Orde een krans zal leggen bij het Monument voor Vredesoperaties.

Bron: http://www.nim-roermond.nl/
pi_101450120

( mooi afscheidsrede van gen. D.Petraeus en Kroon heel even te zien na 14 min.15)
pi_101596618
De Nationale Herdenking in Roermond werd zaterdag bijgewoond door een zware delegatie.

De koningin werd vertegenwoordigd door generaal-majoor Henk Morsink. Minister Hans Hillen van Defensie kwam ook naar Roermond, net als de voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer. Kapitein Marco Kroon, ridder van de militaire Willems Orde, legde een krans bij het monument voor vredesoperaties.

RMWO drager Marco Kroon

RMWO dragers Hekkenberg, van den Hoek, Hoeben en Kroon

RMWO dragers van den Hoek, Hakkenberg Hoeben en Kroon

RMWO dragers Hoeben en Kroon

RMWO dragers Marco Kroon en Giovanni Narcis Hakkenberg

RMWO dragers Cornelis Pieter van den Hoek en Marco Kroon

Foto's NIM
pi_101934956
Aad van den Heuvel reikt boek uit aan Marco Kroon.

Op donderdag 22 september a.s. zal Aad van den Heuvel het eerste exemplaar van zijn nieuwe thriller, De vuile bom, uitreiken aan Ridder Militaire Willems-Orde Marco Kroon. Dit zal plaatsvinden tijdens de boekpresentatie op de Koninklijke Militaire Academie in Breda.

Aad van den Heuvel deed het verzoek aan Marco Kroon uit waardering voor zijn heldhaftig optreden onder moeilijke oorlogsomstandigheden. In De vuile bom, dat zich voor een deel in Uruzgan afspeelt, is de hoofdpersoon een luitenant die, net als Marco Kroon, door kordaat optreden mensenlevens redt.

Aad van den Heuvel wil bovendien van de gelegenheid gebruikmaken om de rol van publiek en media kritisch tegen het licht te houden bij de rechtszaak tegen kapitein Marco Kroon. Op het moment dat deze als verdachte voor een militaire rechtbank moest verschijnen was hij al min of meer schuldig verklaard nog vóór hij een rechter had gezien. }:|

‘Wij Nederlanders weten ons vaak geen raad met mensen met sublieme capaciteiten. Of hij nu een held, een groot wiskundige, een gewiekste miljardair of een heilige is. In de spiegel die ze ons voorhouden zien we onszelf zo klein en onbeduidend dat vele van ons wel in opstand moeten komen.'
^O^
pi_105308073
De uitzending van "Pavlov" van 2 december j.l. gaat compleet over Kapitein Kroon. Men onderwerpt hem aan testen om te zien of o.a. heldhaftigheid meetbaar is.

Te zien via www.uitzendinggemist.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_105311015
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:50 schreef Cobra4 het volgende:
De uitzending van "Pavlov" van 2 december j.l. gaat compleet over Kapitein Kroon. Men onderwerpt hem aan testen om te zien of o.a. heldhaftigheid meetbaar is.

Te zien via www.uitzendinggemist.nl
leuke aflevering :)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  woensdag 7 december 2011 @ 21:39:50 #243
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_105314683
Heb de aflevering ook gezien, vond het een goede uitzending. Ook hoe hij reageerde op bepaalde vragen.
pi_105318959
Hij is de humor iig niet verloren, met zijn verwijzing naar de stroomstootwapens.
  woensdag 7 december 2011 @ 22:36:53 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105319098
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:34 schreef Clan het volgende:
Hij is de humor iig niet verloren, met zijn verwijzing naar de stroomstootwapens.
Idd, ik kon een gniffel ook niet onderdrukken. Maar wel een hoop herkenbare dingen.
pi_105319440
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, ik kon een gniffel ook niet onderdrukken. Maar wel een hoop herkenbare dingen.
:Y
  maandag 9 juli 2012 @ 11:02:45 #247
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_113960981
Marco Kroon krijgt promotie

Toegevoegd: maandag 9 jul 2012, 10:45

Marco Kroon wordt compagniecommandant in Oirschot. Vanaf donderdag geeft hij leiding aan 200 militairen van het 17de Pantserinfanteriebataljon.

Kroon draagt de Militaire Willemsorde voor zijn heldenmoed in Afghanistan, waar hij commandant was bij het Korps Commandotroepen. Kroon kwam in opspraak doordat hij werd verdacht van cocaïnebezit. Daarvan is hij vrijgesproken. Hij is wel veroordeeld voor het doorleveren van stroomstootwapens.

Die veroordeling is voor Defensie geen belemmering om Kroon opnieuw te bevorderen. De voormalig commandant van de strijdkrachten, Van Uhm, en de advocaat van Kroon, Knoops, zijn aanwezig bij de commando-overdracht in Oirschot.

Bron: http://nos.nl/artikel/393029-marco-kroon-krijgt-promotie.html
pi_114141614
Marco Kroon dient schadeclaim in tegen staat

De militair had excuses van justitie verwacht na de rechtszaak hebben zijn advocaten Geert-Jan Knoops en Carry Knoops-Hamburger tegen het Brabants Dagblad gezegd.
Justitie vervolgde kapitein Kroon voor drugsbezit en handel in stroomstootwapens, maar van cocaïnebezit werd hij april vorig jaar vrijgesproken. Omdat het Openbaar Ministerie niet bereid is tot een schadevergoeding, moet hij daarvoor nu naar de rechter, aldus Knoops. Nadere details kon Knoops nog niet geven, ook niet om welk bedrag het gaat.

De advocaten kondigden de stap volgens de krant donderdag aan bij de installatie van Kroon tot compagniecommandant van zo'n 150 pantserinfanteristen in Oirschot.
Kroon kreeg in 2009 de Militaire Willemsorde opgespeld vanwege zijn 'uitzonderlijke daden' in Afghanistan. Hij was de eerste in 55 jaar die de onderscheiding kreeg.
Cocaïne

De militair kwam kort na zijn huldiging in opspraak vanwege vermeend cocaïnebezit. Daarvan werd Kroon vrijgesproken, wel werd hij veroordeeld tot een boete van 750 euro en een voorwaardelijke werkstraf van tachtig uur voor het bezit en verstrekken van stroomstootwapens.

Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)eclaim-in-staat.html
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:08:27 #249
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_114150185
Ik zou als OM ook niet bereid zijn tot een schadevergoeding. :{w
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_114154605
Is het nou zou dat hij vanwege dat juridische gedoe niet meer bij de KCT mag dienen omdat hij 'te bekend' is, of staat de overstap naar de Painf hier helemaal los van?
Blood Sugar Sex Magik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')