Misschien is het moment daar dat Rubje zich neer moet leggen bij de feitelijke onmacht welke hij zo vaak demonstreert. Misschien is het eens zover dat hij toch echt moet gaan beseffen dat zijn geruchten en gevoelens gebaseerd zijn op dezelfde argumenten als een tang welke op een varken slaat.
Misschien is het tijd om eens te verduidelijken waar ik mij op baseer.
quote:
Artikel 261
1
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
1
Hij die
Rubje opzettelijk
Hij doet het doelbewust om datgene wat strafbaar gesteld is in dit artikel mogelijk te maken iemands eer of goede naam aanrandt
De goede naam of eer word aangerand in de vorm van herkenning op foto's. Door de twijfel omtrend de "schuldigheid" aan het faken/posen bestaat niet te benadrukken of er al dan niet sprake is van dit feit , door telastlegging van een bepaald feit
een bepaald feit, niet persé strafbaar, dus ook het "faken/posen" , met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven
Hij wil niet anders.... , wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen,
Beiden verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht,
Openlijk ten gehore wordt gebracht (forum van fok) wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Twijfel bestaat over het er vanuit mogen gaan of het waar is, dus dat is het enige lastige punt wat dan bewezen zal moeten worden. Het algemeen belang heeft hier zeker GEEN baat bij. (in Nederland)En nee Rubje, dit komt over het algemeen niet voor de kantonrechter. Ik zou proberen om mijn onthullingen iets meer met bronnen te "omkleden".
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]