dit lijkt me wel verstandig ja, voor mijn examen kreeg ik te horen van mijn instructeur dat de examinator die ik zou krijgen wel van doorrijden houdt. En de examinator zei ook van gebruik je motor als motor en ga niet als een auto rijdenquote:Op zondag 10 april 2011 14:29 schreef rene90 het volgende:
Zenuwachtig....naja, het komt zoals het komt. Ik durf wel te zeggen dat ik veilig kan rijden op de motor, maak me meer druk over die rotondes, en of ik een examinator heb die wilt dat je 'snel' doorrijdt. Ik ga gewoon wel de snelste baan pakken, en inhalen waar nodig. Is dat ook jullie advies?
Nee, niet gehad.quote:Op zondag 10 april 2011 14:36 schreef fespo het volgende:
hebben jullie bij het theorie examen vragen gehad over een aanhanwagen of zijspan?
jesus wat saai/ouderwets
Ho ho, ze kunnen het zomaar vragen hoor.quote:Op zondag 10 april 2011 14:42 schreef fespo het volgende:
mooi dan skip ik dat allemaal.
ik kan echt niet onthouden wat daar allemaal verplicht aan is. afmetingen etc.
Ja.quote:Op zondag 10 april 2011 17:17 schreef fespo het volgende:
even nog 2 vraagjes waar ik mee zit
* moet je gas loslaten bij het schakelen. (bij rijlessen)
Ja. Ik gebruik Neutraal bij het stoplicht alleen als het wachten lang duurt, en ik geen zin heb om de koppeling al die tijd vast te houden.quote:* stel je stopt voor een stoplicht.
doe je dan:
zachtjes aankomen rijden in 2, in 1 zetten, stilstaan.
of doe je zachtjes aankomen rijden in 2, in neutraal zetten, stilstaan. naar eerste versnelling.
ik neem aan het eerste toch?
Met name als het vriest, m'n koppelingshendel heeft geen verwarming...quote:Op zondag 10 april 2011 18:04 schreef Dekatria het volgende:
Ja. Ik gebruik Neutraal bij het stoplicht alleen als het wachten lang duurt, en ik geen zin heb om de koppeling al die tijd vast te houden.
Goede schoenen die de hakken bedekken.quote:Op zondag 10 april 2011 20:54 schreef WitteHamster het volgende:
Hey,
Wat leuk dat hier een topic voor is!
Ik wil binnenkort beginnen met rijlessen voor de motor. Ga waarschijnlijk morgen een rijschool bellen voor een intake.
Zijn er nou nog beginnerstips voor iemand die echt voor het eerst op een motor stapt?
doe de enkels ook maar op crocs rijden lijkt me geen goed planquote:Op zondag 10 april 2011 20:58 schreef Crutch het volgende:
[..]
Goede schoenen die de hakken bedekken.
En vooral genieten
Lol! Ik bedoel de enkels ja.quote:Op zondag 10 april 2011 21:00 schreef densmee het volgende:
[..]
doe de enkels ook maar op crocs rijden lijkt me geen goed plan
moet je even proberen afhankelijk van been lengte, met korte pootjes zal het lastiger zijn.quote:Op zondag 10 april 2011 21:09 schreef WitteHamster het volgende:
Haha ik had gehoord inderdaad over die schoenen, iemand anders raadde mij aan om gelijk maar motorrijlaarzen te kopen aangezien je die natuurlijk toch nodig hebt.
1 van de dingen waar ik bang voor ben is, ik ben niet bijster lang (rond de 1.70). Kan dit een beetje goed zitten en met voeten op de grond bij een gemiddelde lesmotor? Heb daar namelijk geen flauw idee van.
Confronterend ja, die lijstquote:Op zondag 10 april 2011 21:17 schreef Yreal het volgende:
Fuck, ik ben hier dus echt de langste lesser
Is je theoriecertificaat nog leesbaar?quote:Op zondag 10 april 2011 21:17 schreef Yreal het volgende:
Fuck, ik ben hier dus echt de langste lesser
nog netquote:Op zondag 10 april 2011 21:27 schreef Crutch het volgende:
[..]
Is je theoriecertificaat nog leesbaar
?
Ben je nog bezig of laat je het verlopen?quote:
ok, mag ik?quote:Op zondag 10 april 2011 23:31 schreef fespo het volgende:
je denkt goedkoper te zijn met motor????
dat gaat tegenvallen hoor.
nee.de basis dingen als remblokjes, olie verversen, bougies ketting en tandwielen kun je heel goed zelf. Banden (slijten wat harder bij motoren) kleppen stellen, oliekeerringen en carbs synchroniseren (voor zover van toepassing) is wat kostbaarder en vereist de nodige vakkennis wil je dat zelf kunnen. Of je met 200 uitkomt per jaar, hmz misschien wel maar dan is kalm rijden en de basis dingen echt allemaal zelf doen wel vereist.quote:Op zondag 10 april 2011 23:36 schreef TSI het volgende:
[..]
ok, mag ik?
Rij zo een 10k per jaar (vooral weekenden, student...)
nu(ca ¤200/maand):
- mrb: ¤500/jaar
- Verz: ¤37/maand
- brandstof: ¤120/maand (1:10 met geluk... Vectra A '95>1.8 automaat)
- onderhoud: valt wel mee, ¤200 per jaar?
Ik dacht aan motor(ca ¤100/maand):
- MRB ¤100/jaar
- Verz: ¤15/maand
- Brandstof: ¤60/maand (iets minder rijden + stuk zuiniger)
- onderhoud: meer zelf doen, dus ook iets van ¤200/jaar
Ik ben alleen een beetje bang dat ik een hoop geld kwijt ben om in het zadel te komen... motor= ¤?, pak =¤?, enz enz. (ik heb wel de voorkeur voor een transalp, BMW GS, TDM achtige motor,)
Zit ik er erg ver naast?
Bedankt! Kalm rijden komt wel goedquote:Op zondag 10 april 2011 23:44 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
nee.de basis dingen als remblokjes, olie verversen, bougies ketting en tandwielen kun je heel goed zelf. Banden (slijten wat harder bij motoren) kleppen stellen, oliekeerringen en carbs synchroniseren (voor zover van toepassing) is wat kostbaarder en vereist de nodige vakkennis wil je dat zelf kunnen. Of je met 200 uitkomt per jaar, hmz misschien wel maar dan is kalm rijden en de basis dingen echt allemaal zelf doen.
Te makkelijk. Waarom zou je niet eerst goed over zoiets basaal als je portemonnee nadenken. Je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt tenslotte. Voor eind dit seizoen / begin volgend seizoen ben ik alweer opzij aan het leggen, omdat ik weet dat de kleppen gesteld moeten worden en ik een nieuwe ketting / tandwielenset nodig heb minstens. Ik wil ook nog een andere helm. Nou ja bij elkaar ben je dan zomaar ¤700 verder.quote:Op zondag 10 april 2011 23:53 schreef nero7 het volgende:
Niet zo goedkoop doen, je moet motor willen rijden of niet.
De kosten komen daarna wel.
De goedkoopste GSsen zijn de 1100GSsen op 't moment, en daar ben je al snel 3000 - 3500 euro aan kwijt als je een goedkopere weet te vindenquote:Op zondag 10 april 2011 23:36 schreef TSI het volgende:
[..]
Ik ben alleen een beetje bang dat ik een hoop geld kwijt ben om in het zadel te komen... motor= ¤?, pak =¤?, enz enz. (ik heb wel de voorkeur voor een transalp, BMW GS, TDM achtige motor,)
Zit ik er erg ver naast?
bronquote:Iedereen die voor het eerst een rijbewijs haalt, valt onder de nieuwe regeling. Voor beginnende bestuurders gelden de eerste vijf jaar na ontvangst van het rijbewijs strengere regels.
Ze zullen wel autorijbewijs bedoelen, want anders ben ik er op m'n 21ste ook vanaf.quote:Op maandag 11 april 2011 09:54 schreef Yreal het volgende:
Dan zou ik er al op mijn 21ste vanaf moeten zijn
quote:Voor 16-en 17 jarigen is deze termijn zelfs zeven jaar na verkrijging van een rijbewijs van de bromfietscategorie AM.
Dan kan je al snel terecht! Ik heb vanavond mijn proefles, ben echt heel benieuwd hoe het zal zijn aangezien ik nog nooit een motor heb aangeraakt.quote:Op maandag 11 april 2011 09:52 schreef WitteHamster het volgende:
Hey Iedereen,
Gister gaf ik al aan te willen beginnen met motorrijlessen, ik heb net gebeld en heb morgen al een intake! Ben benieuwd!
Klopt maar dat wil ik ook, wil nu zo snel mogelijk beginnen! Ik heb ook nog nooit een motor aangeraakt dus het zal spannend worden. Heb wel drie jaar mijn autorijbewijs voor zover dit me kan helpen qua verkeersinzicht.quote:Op maandag 11 april 2011 10:19 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Dan kan je al snel terecht! Ik heb vanavond mijn proefles, ben echt heel benieuwd hoe het zal zijn aangezien ik nog nooit een motor heb aangeraakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |