tadaa, dit doet het 'm.quote:Natuurlijk vinden sportschutters hun wapens mooi, maar als je er 1 hebt ga je het zien als een gereedschap, een sportattribuut.
Een tennisser heeft een racket nodig, een hockeyer een hockeystick etc. Hier ben je zuinig op en behandel je goed.
Maar sommige mensen denken wel eens "even snel lid worden van een club", om dan thuis een pistool onder je kussen te kunnen hebben liggen.
Gelukkig gaat dat niet zo makkelijk. De clubs nemen steeds meer maatregelen om dat soort mensen buiten de deur te houden.
Geloof maar dat je door de mand valt op de club als je het enkel en alleen maar doet voor een pistool thuis. Sociale controle noemen we dat.
Gewoon een semi-automatisch handvuurwapen dus.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:22 schreef von_Preussen het volgende:
Ik hoor zojuist de burgemeester van Alphen a/d Rijn verkondigen dat hij het automatische wapen legaal had.
Goh, dan moet iemand toch eens eventjes alle schietverenigingen en het ministerie van justitie een seintje geven dat ze hun informatie aanpassen. Evenals de OvJ die de 7 mannen zou moeten vrijlaten die afgelopen week zijn opgepakt omdat ze met een automatisch vuurwapen hebben geschoten.
Dan had hij dus geen verlof voor het bezit van een automatisch vuurwapen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:28 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, ik lees net dat hij een legaal vuurwapen heeft omgebouwd naar illegaal vuurwapen.
Dat zou natuurlijk verklaren waarom hij de vuurwapens op verlof had staan maar toch beschikte over een automatisch vuurwapen.
Tijd om de regels flink aan te scherpen en het thuis bezitten van wapens sterk aan banden e leggen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:28 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, ik lees net dat hij een legaal vuurwapen heeft omgebouwd naar illegaal vuurwapen.
Dat zou natuurlijk verklaren waarom hij de vuurwapens op verlof had staan maar toch beschikte over een automatisch vuurwapen.
De vraag is waarom zou een lid sowieso een verlof mogen hebben voor privé bezit? Zolang men een wapen thuis mag bezitten en vervoeren van en naar een schietvereniging is het een probleem met haken en ogen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tijd om de regels flink aan te scherpen en het thuis bezitten van wapens sterk aan banden e leggen.
Precies. Op een feestje (quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De vraag is waarom zou een lid sowieso een verlof mogen hebben voor privé bezit? Zolang men een wapen thuis mag bezitten en vervoeren van en naar een schietvereniging is het een probleem met haken en ogen.
Zoiets is wel gebruikelijk indien men nog geen jaar lid is en derhalve dus geen wapenvergunning mag aanvragen. Zo een gek idee vind ik dat ook niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:57 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Precies. Op een feestje () Is mij ooit een idee ter ore gekomen; Men zou alle wapens moeten opslaan in een centrale kluis/kelder/een zwaarbeveiligde kamer op de schietclub.
Misschien dan maar helemaal invoerenquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zoiets is wel gebruikelijk indien men nog geen jaar lid is en derhalve dus geen wapenvergunning mag aanvragen. Zo een gek idee vind ik dat ook niet.
Waar vervolgens crimineel nederland komt shoppen want afdoende beveiligen is onmogelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:57 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Precies. Op een feestje () Is mij ooit een idee ter ore gekomen; Men zou alle wapens moeten opslaan in een centrale kluis/kelder/een zwaarbeveiligde kamer op de schietclub.
Wat een flauwekul argument is dat. Elke schietvereniging heeft al een wapenopslagplaats. Dan daarbij dat is wel veel moeite voor wapens die in het niet vallen met de wapens die je in het buitenland (il)legaal kan verkrijgen per pallet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Waar vervolgens crimineel nederland komt shoppen want afdoende beveiligen is onmogelijk.
Zal voor het lekken van legale wapens naar de onderwereld een grote achteruitgang zijn.
Dit lek is nu namelijk nagenoeg nul procent.
Nou inderdaad, zorg voor een stevige kluis en het loont nooit de moeite.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat een flauwekul argument is dat. Elke schietvereniging heeft al een wapenopslagplaats. Dan daarbij dat is wel veel moeite voor wapens die in het niet vallen met de wapens die je in het buitenland (il)legaal kan verkrijgen per pallet.
Ik vind dat je je hiermee vrij zwak uitdrukt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tijd om de regels flink aan te scherpen en het thuis bezitten van wapens sterk aan banden e leggen.
Ja precies, laten we de wapens op 1 centraal punt opslaan waar criminelen ze weten te vinden, zoals bij westpoint.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die kan je prima zo opbergen dat het totaal de moeite niet loont voor degenen die ze willen stelen. Een zeer stevige kluis en wapens en munitie gescheiden opslaan. Dit gecombineerd met een goede beveiligingsinstallatie en je komt echt een heel eind hoor. Kost een paar cent maar dan heb je ook wat.quote:Op zondag 10 april 2011 09:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja precies, laten we de wapens op 1 centraal punt opslaan waar criminelen ze weten te vinden, zoals bij westpoint.
Soms vraag ik me af of mensen we'll nadenken over hetgeen wat ze op internet slingeren....
Dat dachten ze bij defensie ook, maar toch waren er uit de wapenkamer opeens een paar honderd Glocks verdwenen.quote:Op zondag 10 april 2011 01:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou inderdaad, zorg voor een stevige kluis en het loont nooit de moeite.
Beter beveiligen dus. dan kost het maar een paar centen, niet meer dan terecht als je zo nodig met wapens wilt spelen als volwassen vent. En uiteraard zeer regelmatige en grondige controle van de schietclubs en de leden thuis door geuniformeerde politie. Werp maar een drempel opquote:Op zondag 10 april 2011 10:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat dachten ze bij defensie ook, maar toch waren er uit de wapenkamer opeens een paar honderd Glocks verdwenen.
Inside job.quote:Op zondag 10 april 2011 10:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat dachten ze bij defensie ook, maar toch waren er uit de wapenkamer opeens een paar honderd Glocks verdwenen.
Je moet al beginnen gewoon met een stand van zaken onderzoek. Ik bedoel dit is hetzelfde als toen met de brandbeveiliging in de horeca totdat die brand in Volendam plaatsvond. Scheen allemaal mee gesjoemeld te worden. Ik zou niet gek staan te kijken dat dit met dit soort zaken ook gebeurt.quote:Op zondag 10 april 2011 10:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beter beveiligen dus. dan kost het maar een paar centen, niet meer dan terecht als je zo nodig met wapens wilt spelen als volwassen vent. En uiteraard zeer regelmatige en grondige controle van de schietclubs en de leden door geuniformeerde politie. Werp maar een drempel op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |