MEER NIEUWS VIA Alphen Stad FM: http://www.alphenstadfm.nl/ OF 105.4 FMquote:In Alphen aan de Rijn vond zaterdagmiddag een schietpartij plaats in het winkelcentrum De Ridderhof, waarbij twee doden en meerdere gewonden zouden zijn gevallen.
Een woordvoerster van de gemeente heeft dat bevestigd.
Volgens het Leidsch Dagblad was er mogelijk geschoten met een mitrailleur. Het winkelende publiek vluchtte voor zijn leven. Het centrum is door de politie afgesloten en er zou grote chaos heersen. De dader schoot zich na zijn daad door zijn hoofd.
Mogelijk liggen er in het winkelcentrum meer doden. Ooggetuigen spreken van vier doden.
Het beleidsteam van de gemeente, met waarnemend burgemeester Bas Eenhoorn is inmiddels bijeengekomen op het stadhuis.
Ooggetuige
Volgens een ooggetuige schoot de dader met een grote mitrailleur om zich heen. "Er zijn veel gewonden. Ik denk zeker vijf tot tien doden", zegt hij op Radio 1.
Opnieuw schietpartij in Alphen a/d Rijnquote:In het winkelcentrum De Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft weer een schietpartij plaatsgevonden.
Dit meldden TV West en een verslaggever van Alphen Stad FM. Volgens de verslaggever zou er een dode en tenminste een gewonde zijn gevallen. Ter plaatse zijn twee traumahelikopters waarbij nog een politiehelikopter.
De situatie is door de politie opgeschaald naar GRIP-3, dit houdt in dat de situatie gevaarlijk is en de daders mogelijk nog rond lopen.
Dat vooruitlopen op mogelijke gevolgen. Verslaafd aan ramptoerisme/drama ofzo? Echt heel raar. Wat boeit het man.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:37 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het zou voor veel mensen koren op de molen zijn. Ik wil niet nog een Mohammed B. Het geheel is op zichzelf al meer dan erg genoeg.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:41 schreef Paul-89 het volgende:
Er zijn toch nog altijd geruchten dat het om 2 schutters gaat.
Komt het nou echt niet in je op dat zo'n opmerking op dit moment buiten alle fatsoensnormen is? Ik denk dat ik het antwoord zelf al weet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:41 schreef Elusive het volgende:
is er al een verband gelegd met 9/11 ?
oh sh..9 DE DAG IN HET JAAR '11 ???
wat was jij aan het doen tijdens de aanslag in Alphen aan de rijn?
In ieder geval iemand die ze niet allemaal op een rijtje had.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:42 schreef De_Nuance het volgende:
Wellicht iemand van defensie? Bezuinigingen #speculeermodus
dit dusquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:42 schreef remlof het volgende:
[..]
In ieder geval iemand die ze niet allemaal op een rijtje had.
Ja ik ben enorm verslaafd aan ramptoerisme en drama en massale schietpartijen. Wat lul je nou man? Ik reageerde alleen op iemand die een beschrijving van de dader gaf.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat vooruitlopen op mogelijke gevolgen. Verslaafd aan ramptoerisme/drama ofzo? Echt heel raar. Wat boeit het man.
Op Radio 1 hoorde ik net om 13.30 al een kort extra bulletin met wat informatie, maar ze zijn niet non-stop live nee.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:42 schreef Paul-89 het volgende:
De Nos ligt nog te slapen denk ik, die hadden gisteren een bedrijfsfeest dus kunnen we het ze kwalijk nemen ?
Is redelijk lokaal nieuws toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:43 schreef Brennie het volgende:
De tering..Waarom is btw nog geen berichtgeving via TV? Of is het niet belangrijk genoeg (lijkt mij wel nml.)
quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:41 schreef Paul-89 het volgende:
Er zijn toch nog altijd geruchten dat het om 2 schutters gaat.
De Telegraaf kan er ook wat vanquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Daar zat ik op te wachten. Duurde ff voordat er CAPS waren. Dit is wel een terecht imo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+ via Omroep Westquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:43 schreef Kw4Kje het volgende:
Hoezo is dit nieuws alleen nog maar te volgen via social media ?
Nee rondschieten hoorde ik.. niet gericht..quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:43 schreef Drifter__ het volgende:
Is het waar dat ie/ze, op allochtonen mikten.....?????
Fuck inderdaad..quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Man. Normaal gebeuren zulke dingen in de VS ofzo, niet hiér.
Je vond het zelf nodig de moslim discussie op spanning te zetten. Relevantie is 0,0.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:43 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja ik ben enorm verslaafd aan ramptoerisme en drama en massale schietpartijen. Wat lul je nou man? Ik reageerde alleen op iemand die een beschrijving van de dader gaf.
Het is nou niet alsof mensen heel erg er op gaan letten hoe iemand schiet als er een of andere mongool met een mitrailleur staat, die rennen gewoon hard weg. (en terecht)quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee rondschieten hoorde ik.. niet gericht..
Een dergelijke schietpartij met mogelijk veel doden en gewonden is niet echt dagelijks nieuws; lokaal of niet.quote:[b] Op [url=http://forum.fok.nl
[..]
Is redelijk lokaal nieuws toch?
Is ook nergens voor nodig, de massahysterie neemt soms wel idiote proporties aanquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:43 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Op Radio 1 hoorde ik net om 13.30 al een kort extra bulletin met wat informatie, maar ze zijn niet non-stop live nee.
En als het in Amsterdam gebeurt jankt iedereen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:45 schreef Brennie het volgende:
[..]
[..]
Een dergelijke schietpartij met mogelijk veel doden en gewonden is niet echt dagelijks nieuws; lokaal of niet.
Ze noemen als reden dat de schutter nog in leven is.quote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:43 schreef Infection het volgende:
[..]
De Telegraaf kan er ook wat vanTelevaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Kwamen ja, dat heb je goed gezegd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:45 schreef nikky het volgende:
Potverdoerie zeg. Je zal maar lekker aan het winkelen zijn met je kindje(s).
Sowieso.... het is Nederland. Het land waar dit soort dingen niet voorkwamen
Nee, wij zijn allemaal ruimdenkend - zelfs voor gekke malloten heeft Nederland normaal wel een ethische oplossing. Maar nee, het heft in eigen handen pakkenquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:45 schreef nikky het volgende:
Potverdoerie zeg. Je zal maar lekker aan het winkelen zijn met je kindje(s).
Sowieso.... het is Nederland. Het land waar dit soort dingen niet voorkwamen
Toch wel raar dat verschillende bronnen al bevestigd hebben dat de schutter om het leven is gekomen danquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:45 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ze noemen als reden dat de schutter nog in leven is.
nu.nl zegt dat ie zichzelf door het hoofd heeft geschoten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:45 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ze noemen als reden dat de schutter nog in leven is.
twitter, waar iedereen veilig op hun zolderkamertje zich waant als journalist,misdaad verslaggever en wapen expertquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:45 schreef Paul-89 het volgende:
Wel absurd wat er allemaal voor verhalen rondgaan op twitter.
Speculaties over 30 schoten end e volgende maakt er dan weer van dat er mogelijk 30 doden zijn, die kan zo bij de telegraaf aan de slag.
Niet doen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:46 schreef Skillstorm het volgende:
Zal ik een kijkje voor jullie nemen? is maar 1km hiervandaan.
Doe eensquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:46 schreef Skillstorm het volgende:
Dan kan beter ik gaan, ik woon er op 150m vandaanquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:46 schreef Skillstorm het volgende:
Tenzij het er twee waren. Ik hoorde ook ergens dat er op twee verschillende locaties slachtoffers zijn gevallen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:46 schreef Infection het volgende:
[..]
Toch wel raar dat verschillende bronnen al bevestigd hebben dat de schutter om het leven is gekomen dan
Doe geen moeite. Je wint meer info in als je gewoon thuis achter de pc blijft.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:46 schreef Skillstorm het volgende:
Kom eens met mooie updates dan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:47 schreef Dalando het volgende:
[..]
Dan kan beter ik gaan, ik woon er op 150m vandaan
waarom, je bent de mensen die daar hun werk proberen uit te voeren alleen maar tot lastquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:46 schreef Skillstorm het volgende:
Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik las ook ergens iets over twee schutters maar die zouden beiden in de c1000 geweest zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Tenzij het er twee waren. Ik hoorde ook ergens dat er op twee verschillende locaties slachtoffers zijn gevallen.
Dat denk ik ook. Bovendien loop je daar alleen maar in de weg.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Doe geen moeite. Je wint meer info in als je gewoon thuis achter de pc blijft.
[..]
De Telegraaf kan er ook wat vanWat een sensatie kop weerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.٩๏̯͡๏)۶
Er zijn maar 4 traumaheli's in Nederland. Amsterdam en Rotterdam zijn ter plaatse, de heli's van Nijmegen (Vliegbasis Volkel) en Groningen zijn niet ingezet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:42 schreef Bastard het volgende:
Cirkelen hier echt boven het dorp nog hoor.. er zijn trauma heli's uit Gouda, Amsterdam, Kennemerland ingezet.
Naïef om te denken dat het niet boeit. Laten we elkaar ajb niet voor de gek houden...quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat vooruitlopen op mogelijke gevolgen. Verslaafd aan ramptoerisme/drama ofzo? Echt heel raar. Wat boeit het man.
Allebei, en dan beoordelen wij wie het beste verslag uitbrengtquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:47 schreef Dalando het volgende:
[..]
Dan kan beter ik gaan, ik woon er op 150m vandaan
die gasten zien er altijd zo badass uitquote:
Nou zo veel erger dan staatsteletekst is het ook weer niet.quote:
[..]
De Telegraaf kan er ook wat vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!
..non est vivere sed valere vita est ..
They survived the shopping mall hellquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:48 schreef Dalando het volgende:
Een grote groep overlevende winkeliers heeft ongedeerd het winkelcentrum verlaten
Ik danquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:49 schreef Scorpie het volgende:
Ik woon nog geen 5 km van de Ridderhof vandaan...damn.
Maakt niet uit. Als je de Telegraaf hekelt (links vs. rechts verhaal) moet je consequent alles van de Telegraaf afzeiken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:49 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nou zo veel erger dan staatsteletekst is het ook weer niet.
Ik ook, maar vervolgens realiseerde ik me al snel dat ik daar veel te pussy voor benquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:49 schreef Elusive het volgende:
[..]
die gasten zien er altijd zo badass uit
* Elusive als klein jongetje weer droomt van zo'n badass baan
Carmenplein ligt er net naast.. mogelijk zijn die mensen weggerend na geschoten te zijn en later in elkaar gezakt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Tenzij het er twee waren. Ik hoorde ook ergens dat er op twee verschillende locaties slachtoffers zijn gevallen.
Hier doet ie het nogquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef byah het volgende:
GS linkt naar die radiozender van Alphen en die site is gelijk plat
Zijn er dan echt zoveel gewonden gevallen?quote:UPDATE: Rijnland Ziekenhuis in Alphen kan het grote aantal gewonden niet aan. Worden vervoerd naar ziekenhuizen in de regio.
Ik zie het inderdaad, eerst stond er nog 'doden bij schietpartij alphen'quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:49 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nou zo veel erger dan staatsteletekst is het ook weer niet.
De C1000 in de Ridderhof zit middenin het winkelcentrum.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus het is een schietpartij in een supermarkt, de C1000, ipv in een winkelcentrum?
Een C1000 in een winkelcentrum lijkt me.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus het is een schietpartij in een supermarkt, de C1000, ipv in een winkelcentrum?
C1000, AH, wat is het nou?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De C1000 in de Ridderhof zit middenin het winkelcentrum.
HIJ ZEGT OOK: 5-10 DODEN: DADER DOOR HOOFD GESCHOTENquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef Dalando het volgende:
Iemand van de pets place nu op de radio, hij spreekt echt met een hardslag van 180
Het Rijnland ziekenhuis stelt geen ruk voor.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef Infection het volgende:
Volgens een update van Geenstijl:
[..]
Zijn er dan echt zoveel gewonden gevallen?
Ik zou maar snel onder je bureau gaan zittenquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:51 schreef Bastard het volgende:
Hier rent net iemand door de straat te schreeuwen "allah akkbar"... ik lul niet!
Huh?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:51 schreef Bastard het volgende:
Hier rent net iemand door de straat te schreeuwen "allah akkbar"... ik lul niet!
quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:51 schreef Bastard het volgende:
De dader!quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:51 schreef Bastard het volgende:
Mafketel! Niet te ver doorrennen want dan staat hij in mijn achtertuinquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:51 schreef Bastard het volgende:
Onzin:quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:48 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Er zijn maar 4 traumaheli's in Nederland. Amsterdam en Rotterdam zijn ter plaatse, de heli's van Nijmegen (Vliegbasis Volkel) en Groningen zijn niet ingezet.
Ik ben blij dat je dat werk niet doet hoor, veuls te gevaarlijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook, maar vervolgens realiseerde ik me al snel dat ik daar veel te pussy voor ben![]()
Nee, het ziekenhuis is gewoon meer een veredelde huisartsenpostquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat stukje was al eerder op Radio 1 geweest.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:51 schreef Dalando het volgende:
[..]
HIJ ZEGT OOK: 5-10 DODEN: DADER DOOR HOOFD GESCHOTEN
Rijnland Alphen is niet zo groot. Als je gewond bent word je meestal ook gebracht naar Rijnland Leiderdorp of het leids universitair medisch centrum.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Hij heb het over helis he.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Onzin:
In totaal zijn er 11 traumacentra in Nederland, te weten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiel_Medisch_Team
Wat zou allah er ineens mee te maken hebben dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Serieus... geen idee...
chaos in Alphen .
Dat dus. Tis niet zo alsof ze honderden gewonden aan kunnen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Rijnland Alphen is niet zo groot. Als je gewond bent word je meestal ook gebracht naar Rijnland Leiderdorp of het leids universitair medisch centrum.
Als je je eigen link even leest zie je dat er maar 4 'Lifeliners' (de traumahelis) zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Onzin:
* Amsterdam (VUMC, [1])
* Amsterdam (AMC, sinds 1 januari 2007 zelfstandig [2])
* Rotterdam (Erasmus MC, [3])
* Tilburg (St. Elisabeth Ziekenhuis, [4])
* Utrecht (Universitair Medisch Centrum [5])
* Nijmegen (UMC St Radboud)
* Leiden (Leids Universitair Medisch Centrum)
* Maastricht (Academisch Ziekenhuis)
* Groningen (Universitair Medisch Centrum Groningen, [6])
* Zwolle (Isala-klinieken, [7])
* Enschede (Medisch Spectrum Twente, [8])
Andere bronnen bevestigen dit ook. Althans, ze zeggen blond haar, blauwe ogen, een bomberjack en een legerbroek. Zegt al genoeg denk ik zo...quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:52 schreef De_Nuance het volgende:
Op twitter lees ik dat het een neo-nazi is met NL vlag op zijn bomberjack.
Speculaties natuurlijk...
Ik zal eerlijk zijn, ook dat hoop ik niet. Het beste voor de samenleving zou zijn een gestoorde gek die niet allochtoon is , maar ook geen racistisch motief heeft.
Ik begrijp dat veel mensen zich zullen irriteren aan mijn denkwijze, maar zo denk ik erover.
Haha goed ideequote:Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef Skillstorm het volgende:
Misschien moeten we elkaar eens ontmoeten ofzo, Alphenaren
Vast een of ander pubertje dat het leuk vind dat er mensen zijn neergeschoten. Die krijgt zijn vet nog wel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:51 schreef Bastard het volgende:
Hoe weet ik dat nou Henkquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat zou allah er ineens mee te maken hebben dan?
Blijkbaar is het in dit topic niet toegestaan om te discussieren over de sociale consequenties van dergelijke incidenten begrijp ik net.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:52 schreef De_Nuance het volgende:
Ik zal eerlijk zijn, ook dat hoop ik niet. Het beste voor de samenleving zou zijn een gestoorde gek die niet allochtoon is , maar ook geen racistisch motief heeft.
Ik begrijp dat veel mensen zich zullen ergeren aan mijn denkwijze, maar zo denk ik erover.
Ik denk dat die andere bronnen het ook weer gewoon van één bron hebben overgenomen. Het is wachten op de persconferentie voor meer duidelijkheid.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Andere bronnen bevestigen dit ook. Althans, ze zeggen blond haar, blauwe ogen, een bomberjack en een legerbroek. Zegt al genoeg denk ik zo...
Wat een faalpostquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Onzin:
* Amsterdam (VUMC, [1])
Je hebt gelijk. Het kan beter een zielige nerd zijn die gepest was en psychisch niet in orde. Dan wat jij beschrijft.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:52 schreef De_Nuance het volgende:
Ik begrijp dat veel mensen zich zullen ergeren aan mijn denkwijze, maar zo denk ik erover.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:54 schreef Kw4Kje het volgende:
Update 13:51: Onbevestigd bericht, maar er is mogelijk nog een tweede schutter in het winkelcentrum. Politie doet een inval, meldt het Twitteraccount van @112meldingen.
Dit dusquote:
Misschien meer dan mij. Hij loopt namelijk door jouw straat.quote:
Anders doe je ff lezen sukkelquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Onzin:
* Amsterdam (VUMC, [1])
lijkt me het nog een beetje vroeg voor...quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:53 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Blijkbaar is het in dit topic niet toegestaan om te discussieren over de sociale consequenties van dergelijke incidenten begrijp ik net.
Ik zie dat er al meerdere hierop hebben gereageerd, maar ik zeg het ook maar effe: er zijn maar vier traumaheli's in Nederland. (Oke, 5. Eén is reservequote:Op zaterdag 9 april 2011 13:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Onzin:
* Amsterdam (VUMC, [1])
Die hebben ook heli'squote:
Misschien daderprofiel neonazi en de aanwezige marokkanen die angst zaaien.. tevreden?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Misschien meer dan mij. Hij loopt namelijk door jouw straat.
alphenstadfm.nlquote:
Uiteraard zullen er weer meer maatregelen worden genomen om de veiligheid te vergroten..quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ben benieuwd welke maatschappelijke discussies hierna weer los gaan barsten...
Over veiligheid, wapenbezit, fouilleren enz enz enz.
Omroep West (online te beluisteren)quote:
Weet ik nietquote:
Nee?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:56 schreef Bastard het volgende:
[..]
Misschien daderprofiel neonazi en de aanwezige marokkanen die angst zaaien.. tevreden?
Geen Journaal ook op tv, ook geen extra...quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:56 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Wat stom dat je nergens (bij betrouwbare media althans niet) voor updates terecht kunt...
Jezus zeg.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die hebben ook heli's![]()
Ik heb wel eens meegevlogen in de traumaheli van het LUMC om een opname voor tv te maken, best leuk.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-alphen-aan-de-rijn/quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:56 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Wat stom dat je nergens (bij betrouwbare media althans niet) voor updates terecht kunt...
Dan moet ik in een hologram hebben gevlogen zeker...quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:58 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Jezus zeg.Er zijn maar vier ziekenhuizen met een Lifeliner (heli). Nijmegen (gestationeerd op Vliegbasis Volker), Rotterdam (gestationeerd op R'dam Airport), Amsterdam (op het dak) en Groningen (idem).
Leuk voor je hoor dat je een keer mee mocht. Maar je begrijpt toch ook wel dat niet alle centra hun eigen heli hebben hé.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Anders ga je gewoon eens zelf kijken, of een vluchtje meevliegen.
Kloptquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:57 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Luisteren doe je meestal op de radio.
Tja, het is erg maar een extra journaal?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Geen Journaal ook op tv, ook geen extra...
Och, ze proberen het tenminste. Voor een lokale omroep zijn ze er verdraaid snel bij.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:58 schreef Strychnos het volgende:
Meer geneuzel op Alphen stad TV/FM. Ze weten zelf ook helemaal niets
Ja.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tja, het is erg maar een extra journaal?
Je begrijpt het dus echt niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:58 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dan moet ik in een hologram hebben gevlogen zeker...
Hoeveel links, bewijs etc. wil je hebben?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:58 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dan moet ik in een hologram hebben gevlogen zeker...
Nou ja, dat ligt aan de omstandigheden he. Als er meerdere doden zijn gevallen, er veel gewonden zijn én er is nog niet bevestigd dat alle daders (meer dan één?) gepakt of dood zijn, dan is dat wel degelijk reden voor een actuele uitzending. Extra betekent ook niet meer dan dat je gewoon nieuws hoort op het moment dat het nieuws plaatsvindt. Zeker in deze tijd van snelle berichtgeving zou ik dat wel normaal vinden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Pleur er ook even een bron bij wil je.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:00 schreef Dalando het volgende:
DADER OM HET LEVEN, MAAR POLITIE HOUD REKENING MET MEERDERE
Heeft misschien ook wel met het weekend te maken? Minder volk aanwezig in de studio aangezien er geen normaal journaal is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
alphenstadfm.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Pleur er ook even een bron bij wil je.
True, maar ze kunnen wel op die 11 plaatsen worden ingezet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:58 schreef Bolter het volgende:
[..]
Leuk voor je hoor dat je een keer mee mocht. Maar je begrijpt toch ook wel dat niet alle centra hun eigen heli hebben hé.
Dat is wel vaak wat de NOS als filosofie aanhoud voor extra uitzendingen, als er niets te melden valt gaan ze ook niet extra zendtijd inruimen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:00 schreef De_Nuance het volgende:
Misschien valt er niet veel te melden omdat ze een tweede dader zoeken en zijn de media daarom niet te gortig met uitzendingen.
No shit; maar daar ging het dus niet om.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
True, maar ze kunnen wel op die 11 plaatsen worden ingezet.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:02 schreef Robby87 het volgende:
NRC:
Update 13:58: Onbevestigd bericht: onder de doden zou ook een kind zijn. (Leidsch Dagblad)
Ja nou dan. De hele discussie ging over de Lifeliners, niet over de Traumacentra.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Voegt niets toe dit soort berichten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:02 schreef Robby87 het volgende:
NRC:
Update 13:58: Onbevestigd bericht: onder de doden zou ook een kind zijn. (Leidsch Dagblad)
50 Mensen in de AH zouden zich verzameld hebben met de rolluiken dicht, dader was er bijna ook binnen gekomenquote:
Owja, die was er ook met Fortuynquote:
Als je één keer "Het nieuws van Alicante" hebt gehoord in plaats van "alle kanten" zal je het voor de rest van je leven nooit meer horen zoals het bedoeld isquote:
Voor die korte afstanden, heb je er ook niet meer nodig. Met een rijdende ambulance, rijd je al in 10 minuten van het LUMC naar Alphen aan den Rijn, met een heli gaat dat nog sneller.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:01 schreef Bolter het volgende:
[..]
No shit; maar daar ging het dus niet om.
Mooizo. Werd ook wel tijdquote:
TV of radio? TV geeft nog geen melding iig.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:03 schreef StephanL het volgende:
Extra journaal om 14:10 op Ned1 Bron Nos.
Zucht, nogmaals leuk voor je dat je een keer mee mocht. Ik ga er vanuit dat er in dit geval juist specialisten worden ingevlogen ipv gewonden teruggevlogen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Voor die korte afstanden, heb je er ook niet meer nodig. Met een rijdende ambulance, rijd je al in 10 minuten van het LUMC naar Alphen aan den Rijn, met een heli gaat dat nog sneller.
Bah, hij zou maar binnen gekomen zijn... :\quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:04 schreef hondjes het volgende:
Daar vluchten ongeveer 50 mensen binnen bij de AH.
Het personeel sloot de rolluiken en de dader wilde er onderdoor.
Maar dit lukte niet meer, volgens radio nos
Jaja, ook alleen maar omdat die knakker er niet bij wist te komen net op tijd zoals ik lees.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:03 schreef Dalando het volgende:
Fucking applaus voor de werknemers van de AH
14:10 extra NOS journaal. Afwachten dus.quote:
Neo-nazi...schiet willekeurig mensen dood?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:52 schreef De_Nuance het volgende:
zullen we het liever OT houden? Er zijn op dit moment belangrijkere dingen te bespreken denkquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
staat op teletekst. Net ook met een ticker op ned1quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
TV of radio? TV geeft nog geen melding iig.
Dat kan allebei. Ik heb wel vaker meegevlogen, ik werk al vele jaren bij een tv zender in het LUMC.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:05 schreef Bolter het volgende:
[..]
Zucht, nogmaals leuk voor je dat je een keer mee mocht. Ik ga er vanuit dat er in dit geval juist specialisten worden ingevlogen ipv gewonden teruggevlogen.
Opbokken met jullie gezwam over heli's.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:05 schreef Bolter het volgende:
[..]
Zucht, nogmaals leuk voor je dat je een keer mee mocht. Ik ga er vanuit dat er in dit geval juist specialisten worden ingevlogen ipv gewonden teruggevlogen.
So, dat is echt wel op het nippertje dan..quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:04 schreef hondjes het volgende:
speculatie speculatiequote:Op zaterdag 9 april 2011 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Neo-nazi...schiet willekeurig mensen dood?
Als ik het hier zo lees, krijg ik er al kippenvel vanquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:03 schreef VacaLoca het volgende:
*ril* @ de beschrijving... mensen die winkels in vluchten, werknemers die snel rolluiken dichtdoen. Dader die bijna onder rolluik doorkwam bij albert heijn en daar anders met hun opgesloten had gezeten
verslaggever sloot af met mogelijk nog meerdere daders... ipv doden denk ik...quote:
Welke, ik tel er 3quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:03 schreef OreO het volgende:
die splinternieuwe heli blijft maar rondjes vliegen
Dat is een andere schietpartij, vorige week. 8 april, was gister, je weet toch.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:06 schreef Dalando het volgende:
http://www.rplfm.nl/index(...)it_start=0&pid=10703
idd wat een gezeikquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Opbokken met jullie gezwam over heli's.
Dat is ook weer zo, maar als ze de rolluiken niet dicht hadden gedaan waren ze er ook niet heel af gekomen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Jaja, ook alleen maar omdat die knakker er niet bij wist te komen net op tijd zoals ik lees.
Als het hem wél gelukt was en hij had een slachtveld aangericht dan had je geroepen wat een idioten je sluit je zelf toch niet op met de dader
:'_)
Ahquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:07 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat is een andere schietpartij, vorige week. 8 april, was gister, je weet toch.
Heb je nog meer voorbeelden dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:07 schreef Blistering het volgende:
Dit soort dingen komen verdomde dicht bij zo, heb zelf net m'n zaterdag boodschappen binnen. Jammerlijk dit, begint steeds meer op USA te lijken hier.
Ach ja, zulke mensen zijn er ook.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:06 schreef Elusive het volgende:
zijn er daadwerkelijk mensen die om 2 uur in de middag op een zonnige zaterdag na fucking vogels kijken op Nederland 1?
UPDATE: Politie bevestigt zojuist bestaan tweede schutter.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:07 schreef Ronaldsen het volgende:
Geenstijl:
UPDATE: Volgens onbevestigde geruchten zou het om een ex-militair gaan
Heb ik er meer nodig? Is toch gewoon zoquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:07 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Heb je nog meer voorbeelden dan?
Loze kreten
Vooral met die soort speculaties komen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:07 schreef Ronaldsen het volgende:
Geenstijl:
Ging inderdaad echt nergens over... Er is niets bekend, later misschien meer..quote:
Ze hadden nog niet veel info, dus zit nu weer ander nieuws te kijken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:06 schreef Re het volgende:
[..]
verslaggever sloot af met mogelijk nog meerdere daders... ipv doden denk ik...
Natuurlijk vind ik het 'boeiend', alhoewel ik die term niet direct zou gebruiken. Ik doel op je 'steeds meer Amerikaanse toestanden hier'. Dat vind ik een loze kreet die voornamelijk door mensen gebezigd wordt die ook 'vroeger alles beter' vonden etc.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:08 schreef Blistering het volgende:
[..]
Heb ik er meer nodig? Is toch gewoon zo. Of vind je het totaal niet boeiend?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Is er niemand die wat foto's voor FOK! kan schieten trouwens?
ik neem aan dat je niet voor niets zo'n M-16 meesleurtquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:08 schreef Michael-H het volgende:
Gepland dus. Kan me daar zo kwaad over maken....
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:10 schreef Gramulanion het volgende:
Vroege Vogels' meest bekeken uitzending ooit waarschijnlijk.
Onzin, weet je zelf ook. Gebeurtenissen als dit komen hier vrijwel nooit voor, en daar des te meer.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:09 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Natuurlijk vind ik het 'boeiend', alhoewel ik die term niet direct zou gebruiken. Ik doel op je 'steeds meer Amerikaanse toestanden hier'. Dat vind ik een loze kreet die voornamelijk door mensen gebezigd wordt die ook 'vroeger alles beter' vonden etc.
Haha nee echt, schiet op met dat NOS nieuwsquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:10 schreef Gramulanion het volgende:
Vroege Vogels' meest bekeken uitzending ooit waarschijnlijk.
Ongeplande massamoorden zijn idd veel minder erg.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:08 schreef Michael-H het volgende:
Gepland dus. Kan me daar zo kwaad over maken....
Wat maakt deze erger dan al die 1001 andere berichten op dit moment?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vooral met die soort speculaties komen.
LOL nee, moet nog komen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:10 schreef Ole het volgende:
Bij mij komt ernog een extra journaal? Of was het zo kort dat ik het heb gemist
Ow, ja, dat bedoelde ik niet zoquote:
Die kan misschien al iets makkelijker aan een machinegeweer komen ja...quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:07 schreef Ronaldsen het volgende:
Geenstijl:
Jeetje. Wat heftig zeg!quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:04 schreef hondjes het volgende:
quote:Een omwonende zag vanaf haar balkon naast het winkelcentrum hoe de dader schietend naar buiten kwam. Ik hoorde iets dat op vuurwerk leek, ik zag mensen naar buiten rennen, mensen vielen, boodschappen vielen. Ik zag een man in een bomberjack en legerbroek met een machinegeweer. Hij laadde zijn geweer door en ik hoorde binnen weer schieten. Er gaan nu al geruchten over minimaal zeven doden. Ambulances rijden af en aan.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:10 schreef Blistering het volgende:
[..]
Onzin, weet je zelf ook. Gebeurtenissen als dit komen hier vrijwel nooit voor, en daar des te meer.
Kom maar op met dat journaal trouwens.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:12 schreef alexmeijer het volgende:
wat een prutser!!!!!
voor wie het beter wil aanpakken.. gebruik dit!!
[ afbeelding ]
Goede grap, nu opkankeren.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:12 schreef alexmeijer het volgende:
wat een prutser!!!!!
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:12 schreef alexmeijer het volgende:
wat een prutser!!!!!
[ afbeelding ]
Of hij is vriendjes met FPS Russiaquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die kan misschien al iets makkelijker aan een machinegeweer komen ja...
Ah de eerste troll heeft het topic ook gevondenquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:12 schreef alexmeijer het volgende:
wat een prutser!!!!!
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:14 schreef Elusive het volgende:
zucht, vroege vogels straks maar verder kijken bij uitzending gemist
HAHAHAA LOL!!111 ...quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:12 schreef alexmeijer het volgende:
wat een prutser!!!!!
[ afbeelding ]
Inderdaad, hopen dat ze het overleven.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:14 schreef marcb1974 het volgende:
4 doden, 9 gewonden. En zo te horen zware gewonden.
Zwaar gewonden. Als het zware gewonden zijn wegen ze heel veelquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:14 schreef marcb1974 het volgende:
4 doden, 9 gewonden. En zo te horen zware gewonden.
Inderdaad zeg.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:15 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Inderdaad, hopen dat ze het overleven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |