Met dit soort posten zou ik toch wel even naar een huisarts gaan voor een verwijsbrief naar een psycholoog. No offence verder. Ik vond het nogal wat opmerkelijk.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:38 schreef vergezocht het volgende:
Je gaat toch dood als mens.
Beter dat je met eer en fatsoen door een kogel omgelegd wordt omdat je voor jezelf of je familie of je levensopvattingen opkwam dan in een totale vuurwapenloze samenleving te leven alleen omdat dat veiliger zou zijn.
Nee ik ben het niet eens, je moet als mens op kunnen treden tegen kwaadaardige regimes en mensen, of dat nou in de rol is van militie of voor zelfverdediging tegen criminelen die het op jou gemunt hebben. Als je verkrachting ziet tegen onschuldige vrouwen of kinderen en dat voor je eigen ogen, en waar je absoluut niks tegen kan doen, dat soort leven acht ik niks waard.
Zou liever in een vuurwapengevecht sterven door een kogel dan dat ik mij gewonnen zou geven aan schandalige boeven die alles uitvoeren in de naam van wet, recht, en veiligheid.
Je vraagt je je af is zo'n leven dan echt de moeite waard.
Desnoods begraaf je mij met mijn vuurwapen in de koffer. Heb ik dan tenminste geleefd.
Wat hebben wapens hiermee te maken? Dus?quote:
Ik ben al onder de behandeling van een psychiater en daarom stel ik de vraag. Dit is een medische forum, houd het ontopic graag.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:07 schreef Staal het volgende:
Jah, toch wel goed onthouden.
[..]
Met dit soort posten zou ik toch wel even naar een huisarts gaan voor een verwijsbrief naar een psycholoog. No offence verder. Ik vond het nogal wat opmerkelijk.
Maar er is niks die helpt dus?quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:01 schreef Stoomhamer het volgende:
Er is geen behandeling voor. De oorzaak is nog grotendeels onbekend, maar lijkt genetisch bepaald. Doordat er waarschijnlijk vele genen bij betrokken zijn is het een complexe zaak. Recentelijk is bij muizen vastgesteld dat het te maken heeft met afwijkingen in de synapsen en de daarop liggende receptoren. Net als bij kanker dus niet een kwestie van een eenvoudig medicijn of wondermiddel.....
Er is op FOK! geen medisch subforum. Maar in ieder geval goed om te horen, dat je hulp gezocht hebt en ook krijgt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:10 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat hebben wapens hiermee te maken? Dus?
[..]
Ik ben al onder de behandeling van een psychiater en daarom stel ik de vraag. Dit is een medische forum, houd het ontopic graag.
Serieus?quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:16 schreef Staal het volgende:
[..]
Er is op FOK! geen medisch subforum. Maar in ieder geval goed om te horen, dat je hulp gezocht hebt en ook krijgt.
Er zijn geen wondermiddelen. Ben je ontevreden over je behandeling?
De beste. O.a. FOK! Jongen, dat semigelul wil je gewoon echt niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:36 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Serieus?Wat voor forum heeft geen medische subforum?
![]()
Hoop dat je er misschien je ei kwijt kunt. Je doet het toch prima? Zelfhulp afgeschaft en e.e.a. onder ogen zien dat niet lekker liep of loopt. Hulp durven vragen, alleen dat al onder ogen durven zien. Petje af hoor en stel jezelf alsjeblieft geen onhaalbare doelen of te vragen naar wondermiddelen. Die zijn er echt niet en je bent goed op weg. Hou dat vol en je mag best wel een beetje trots op jezelf zijn hoor.quote:Nee ik ben niet ontevreden ik denk alleen dat het beter is dan zelfbehandeling. Als je mij snapt, en daarom wil ik niet terugvallen in een of andere probleemgedrag.
Maar goed daar ging dat topic niet over, dit is anders.
Ik ga nu je link kijken
Ja, word postbode voor ca. 600 euro voor dag en dauw.quote:Op zaterdag 9 april 2011 04:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
computers en machines kunnen het werk gewoon veel sneller en efficiënter daar doe je niks aan, ik zou gewoon ander werk gaan zoeken gewoon een baan die niet vervangen kan worden door die ijzeren klootzakken
Of gewoon ritalin. Het is geheel afhankelijk van waar je veel last van hebt lijkt me. Waarom stel je deze vraag overigens hier, gezien je al bij een psychiater zit? Niet genoeg vertrouwen in de psychiater? (Kan best hoor).quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:57 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Er is geen middel tegen autisme. Er wordt soms wel medicatie (zoals antidepressiva en atypische antipsychotica) gebruikt om bijkomende (gedrags)problemen te verminderen zoals slaapproblemen, dwangmatigheid, depressie etc.
Er zijn nog een aantal medicijnen die misschien kunnen werken zoals Baclofen, maar daar wordt nog onderzoek naar gedaan.
hersenen kunnen op verschillende manieren natuurlijk niet goed functioneren, autisme is voornamelijk genetisch bepaald maar er zijn ook gevallen bekend dat na een infectie bepaalde gebieden in de hersenen zijn aangetastquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:37 schreef Snuwerd het volgende:
Is het niet altijd inherent aan het anders werken van de hersenen?
wat zijn dan typische borderline medicaties?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:55 schreef ScarFace- het volgende:
Zoek het in de hoek van de downers
Snap eigenlijk niet waarom er nooit wat lichte hoeveelheden "borderline-medicatie" word geprobeerd?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:56 schreef Re het volgende:
[..]
wat zijn dan typische borderline medicaties?
Hoe zou jij ze willen noemen, dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:41 schreef Snuwerd het volgende:
Waarom hebben medicijnen altijd zulke rare namen.
Owk, en geen rebound?(symptomen die heftiger terugkomen direct als t pilletje uitwerkt) ?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:07 schreef Logician het volgende:
Xanax werkt goed bij/tegen paniek aanvallen/overprikkeling.
straatnamen geven zoals de andere drugs.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe zou jij ze willen noemen, dan?
Wat meer beschrijvend. Zoals ... okay geen idee. Maar iig een code ervoor met wat erin zit of wat het doet. Ik bedoel: benzodiazepine ... wattes?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe zou jij ze willen noemen, dan?
Leer Latijns.quote:Op zondag 10 april 2011 01:15 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Wat meer beschrijvend. Zoals ... okay geen idee. Maar iig een code ervoor met wat erin zit of wat het doet. Ik bedoel: benzodiazepine ... wattes?
Dan krijg je namen als Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol. Ik krijg het bijna mijn bek niet uit als ik moet bellen voor een herhaalrecept.quote:Op zondag 10 april 2011 01:15 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Wat meer beschrijvend. Zoals ... okay geen idee. Maar iig een code ervoor met wat erin zit of wat het doet. Ik bedoel: benzodiazepine ... wattes?
quote:Op zondag 10 april 2011 08:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan krijg je namen als Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol. Ik krijg het bijna mijn bek niet uit als ik moet bellen voor een herhaalrecept.
Oké.quote:Op zondag 10 april 2011 08:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Latijn of de Latijnse taal, niet Latijns.
Waar dient het dan voor? Mensen uit gymnasium hebben toch Latijn in hun vakkenpakket omdat ze in veel gevallen later arts of psychiater willen worden?quote:Op zondag 10 april 2011 11:26 schreef Snuwerd het volgende:
[..]
Oja dan is het opgelost. Medicijnnamen zijn overigens helemaal niet in Latijn.
Omdat veel medische termen wel in het Latijn zijn.quote:Op zondag 10 april 2011 11:37 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Waar dient het dan voor? Mensen uit gymnasium hebben toch Latijn in hun vakkenpakket omdat ze in veel gevallen later arts of psychiater willen worden?
kun je niet gewoon zeggen dat je de pil wil ?quote:Op zondag 10 april 2011 08:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan krijg je namen als Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol. Ik krijg het bijna mijn bek niet uit als ik moet bellen voor een herhaalrecept.
Goed om te weten. Kan ik je posts wat beter begrijpen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:10 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat hebben wapens hiermee te maken? Dus?
[..]
Ik ben al onder de behandeling van een psychiater en daarom stel ik de vraag. Dit is een medische forum, houd het ontopic graag.
Dan komt scheikunde op de middelbare school nog eens van pas.quote:Op zondag 10 april 2011 08:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Da's wel erg generiek.quote:Op zondag 10 april 2011 14:35 schreef Re het volgende:
[..]
kun je niet gewoon zeggen dat je de pil wil ?
Dan krijg je gewoon het huismerk tochquote:
ik neem aan dat ze bij de apotheek wel weten welke pil je gebruiktquote:
Niet per se daarom. Ook om de grammatica en omdat veel oude teksten in het latijn zijn. Maar als je het mij vraagt is het een beetje elitair doen en vrij willekeurig gekozen. Spaans zou ook een goede optie zijn, al wordt dat geloof ik al op steeds meer plekken gegeven?quote:Op zondag 10 april 2011 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat veel medische termen wel in het Latijn zijn.
heroine en crack schijnen goed te helpenquote:Op maandag 11 april 2011 08:07 schreef Maanvis het volgende:
zijn er niet bepaalde soft of harddrugs die een positief effect op de autismeheid van autisten kunnen hebben?
Autisme is niet iets als ADHD wat je met drugs en medicijnen kunt onderdrukken. Was het maar waar.quote:Op maandag 11 april 2011 08:07 schreef Maanvis het volgende:
zijn er niet bepaalde soft of harddrugs die een positief effect op de autismeheid van autisten kunnen hebben?
OK, ik dacht eigenlijk van wel. Niet dat ik dacht dat door een pilletje alle problemen weg zijn, maar wel dat de hersenen bijvoorbeeld door ritalin tijdelijk 'normaal' functioneren.quote:Op maandag 11 april 2011 14:49 schreef Swiffer het volgende:
ADHD is ook niet te onderdrukken. De symptomen zoals hyperactiviteit en concentratie wel. Maar das niet al wat ADHD omvat.
Ik word socialer als ik alcohol op heb. Worden autisten dan ook socialer?quote:Op maandag 11 april 2011 14:49 schreef Swiffer het volgende:
ADHD is ook niet te onderdrukken. De symptomen zoals hyperactiviteit en concentratie wel. Maar das niet al wat ADHD omvat.
"Autisten"quote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik word socialer als ik alcohol op heb. Worden autisten dan ook socialer?
ja daar gaat dit topique over. over autisten. en misschien wel over autiholisten.quote:Op maandag 11 april 2011 15:30 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
"Autisten"![]()
Mja tuurlijk helemaal met een pammetje erin
Ja, je wordt vast minder onzeker. Al vinden ze je dan alsnog raar.quote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In die zin wel jaquote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jammer dat alcohol zo ongezond is anders zou ik het aanraden voor elke autist.quote:
Ik niet, maar andere misschien wel. Niet iedereen reageert het zelfde op alcohol.quote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Autisme staat toch niet gelijk aan onzekerheid?quote:Op maandag 11 april 2011 22:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja, je wordt vast minder onzeker. Al vinden ze je dan alsnog raar.
We hadden het over verminderen van symptomen, net als bij ADHD ritalin (cocaïne) doet.quote:Op maandag 11 april 2011 23:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Autisme staat toch niet gelijk aan onzekerheid?
Nee, maar je wordt er wel onzeker van en dus ook minder sociaal.quote:Op maandag 11 april 2011 23:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Autisme staat toch niet gelijk aan onzekerheid?
Ja, maar zeker niet teveel want dan heeft het een tegenovergesteld effect.quote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
speed...quote:Op maandag 11 april 2011 23:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
We hadden het over verminderen van symptomen, net als bij ADHD ritalin (cocaïne) doet.
Sorryquote:Op dinsdag 12 april 2011 07:59 schreef Re het volgende:
[..]
speed...
en hou eens op met het spelen als dom blondje
Speed is iets anders.quote:Op dinsdag 12 april 2011 07:59 schreef Re het volgende:
[..]
speed...
en hou eens op met het spelen als dom blondje
Methylfenidate (ritalin, concerta)quote:
waar zeg ik dat dan? ritalin heeft precies dezelfde werking als speed maar dan in afgezwakte vorm en werkt precies zo als speed in de hersenen van niet ADHDers, of wilde je dat gaan ontkennen ofzo?quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:45 schreef Swiffer het volgende:
Alsof elke adhd-er speed-verslaafd is omdat ze ritalin gebruiken.. En dan een ander uitmaken voor dom blondje.. Lekker kortzichtig
Neen, ik ontken wel dat het verslavend is, en dat ritalin gebruikers speed gebruikers zouden zijn. Ritalin is een medicijn, geen verslavende drug.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:49 schreef Re het volgende:
[..]
waar zeg ik dat dan? ritalin heeft precies dezelfde werking als speed maar dan in afgezwakte vorm en werkt precies zo als speed in de hersenen van niet ADHDers, of wilde je dat gaan ontkennen ofzo?
Ik zie het verschil tussen medicijnen en verslavende drugs niet. Veel medicijnen zijn verslavende drugs. Soms alleen als ze verkeerd gebruikt worden overigens.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:05 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Neen, ik ontken wel dat het verslavend is, en dat ritalin gebruikers speed gebruikers zouden zijn. Ritalin is een medicijn, geen verslavende drug.
Verslavend of niet, medicatie zou je sowieso wel drugs kunnen noemen, omdat het iets met je gemoedstoestand doet. Daarnaast is het net zo met drugs dat niet iedereen het zelfde reageert op medicatie.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie het verschil tussen medicijnen en verslavende drugs niet. Veel medicijnen zijn verslavende drugs. Soms alleen als ze verkeerd gebruikt worden overigens.
Het voelt anders wel als speed, je blijft maar gaan. Zeer handig met studeren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:05 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Neen, ik ontken wel dat het verslavend is, en dat ritalin gebruikers speed gebruikers zouden zijn. Ritalin is een medicijn, geen verslavende drug.
Het is niet zozeer de concentratie, maar ook het lang doorgaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:33 schreef Swiffer het volgende:
Er zijn ook andere minder schadelijke middelen waardoor je je beter kan concentreren, maar ieder zijn eigen keus hoor
quote:Op maandag 11 april 2011 00:24 schreef Staal het volgende:
TS? Hoe gaat het?
En heb je nog gekeken naar die reeks? Of vond je het niks?
Zoals? Koffie?quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:33 schreef Swiffer het volgende:
Er zijn ook andere minder schadelijke middelen waardoor je je beter kan concentreren, maar ieder zijn eigen keus hoor
Beide zijn interpretaties toch? Kun je denk ik weinig waarheid aan toekennen, hooguit waarde.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:05 schreef Swiffer het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |