Autisme is niet iets als ADHD wat je met drugs en medicijnen kunt onderdrukken. Was het maar waar.quote:Op maandag 11 april 2011 08:07 schreef Maanvis het volgende:
zijn er niet bepaalde soft of harddrugs die een positief effect op de autismeheid van autisten kunnen hebben?
OK, ik dacht eigenlijk van wel. Niet dat ik dacht dat door een pilletje alle problemen weg zijn, maar wel dat de hersenen bijvoorbeeld door ritalin tijdelijk 'normaal' functioneren.quote:Op maandag 11 april 2011 14:49 schreef Swiffer het volgende:
ADHD is ook niet te onderdrukken. De symptomen zoals hyperactiviteit en concentratie wel. Maar das niet al wat ADHD omvat.
Ik word socialer als ik alcohol op heb. Worden autisten dan ook socialer?quote:Op maandag 11 april 2011 14:49 schreef Swiffer het volgende:
ADHD is ook niet te onderdrukken. De symptomen zoals hyperactiviteit en concentratie wel. Maar das niet al wat ADHD omvat.
"Autisten"quote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik word socialer als ik alcohol op heb. Worden autisten dan ook socialer?
ja daar gaat dit topique over. over autisten. en misschien wel over autiholisten.quote:Op maandag 11 april 2011 15:30 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
"Autisten"![]()
Mja tuurlijk helemaal met een pammetje erin
Ja, je wordt vast minder onzeker. Al vinden ze je dan alsnog raar.quote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In die zin wel jaquote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jammer dat alcohol zo ongezond is anders zou ik het aanraden voor elke autist.quote:
Ik niet, maar andere misschien wel. Niet iedereen reageert het zelfde op alcohol.quote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Autisme staat toch niet gelijk aan onzekerheid?quote:Op maandag 11 april 2011 22:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja, je wordt vast minder onzeker. Al vinden ze je dan alsnog raar.
We hadden het over verminderen van symptomen, net als bij ADHD ritalin (cocaïne) doet.quote:Op maandag 11 april 2011 23:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Autisme staat toch niet gelijk aan onzekerheid?
Nee, maar je wordt er wel onzeker van en dus ook minder sociaal.quote:Op maandag 11 april 2011 23:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Autisme staat toch niet gelijk aan onzekerheid?
Ja, maar zeker niet teveel want dan heeft het een tegenovergesteld effect.quote:Op maandag 11 april 2011 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
speed...quote:Op maandag 11 april 2011 23:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
We hadden het over verminderen van symptomen, net als bij ADHD ritalin (cocaïne) doet.
Sorryquote:Op dinsdag 12 april 2011 07:59 schreef Re het volgende:
[..]
speed...
en hou eens op met het spelen als dom blondje
Speed is iets anders.quote:Op dinsdag 12 april 2011 07:59 schreef Re het volgende:
[..]
speed...
en hou eens op met het spelen als dom blondje
Methylfenidate (ritalin, concerta)quote:
waar zeg ik dat dan? ritalin heeft precies dezelfde werking als speed maar dan in afgezwakte vorm en werkt precies zo als speed in de hersenen van niet ADHDers, of wilde je dat gaan ontkennen ofzo?quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:45 schreef Swiffer het volgende:
Alsof elke adhd-er speed-verslaafd is omdat ze ritalin gebruiken.. En dan een ander uitmaken voor dom blondje.. Lekker kortzichtig
Neen, ik ontken wel dat het verslavend is, en dat ritalin gebruikers speed gebruikers zouden zijn. Ritalin is een medicijn, geen verslavende drug.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:49 schreef Re het volgende:
[..]
waar zeg ik dat dan? ritalin heeft precies dezelfde werking als speed maar dan in afgezwakte vorm en werkt precies zo als speed in de hersenen van niet ADHDers, of wilde je dat gaan ontkennen ofzo?
Ik zie het verschil tussen medicijnen en verslavende drugs niet. Veel medicijnen zijn verslavende drugs. Soms alleen als ze verkeerd gebruikt worden overigens.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:05 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Neen, ik ontken wel dat het verslavend is, en dat ritalin gebruikers speed gebruikers zouden zijn. Ritalin is een medicijn, geen verslavende drug.
Verslavend of niet, medicatie zou je sowieso wel drugs kunnen noemen, omdat het iets met je gemoedstoestand doet. Daarnaast is het net zo met drugs dat niet iedereen het zelfde reageert op medicatie.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie het verschil tussen medicijnen en verslavende drugs niet. Veel medicijnen zijn verslavende drugs. Soms alleen als ze verkeerd gebruikt worden overigens.
Het voelt anders wel als speed, je blijft maar gaan. Zeer handig met studeren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:05 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Neen, ik ontken wel dat het verslavend is, en dat ritalin gebruikers speed gebruikers zouden zijn. Ritalin is een medicijn, geen verslavende drug.
Het is niet zozeer de concentratie, maar ook het lang doorgaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:33 schreef Swiffer het volgende:
Er zijn ook andere minder schadelijke middelen waardoor je je beter kan concentreren, maar ieder zijn eigen keus hoor
quote:Op maandag 11 april 2011 00:24 schreef Staal het volgende:
TS? Hoe gaat het?
En heb je nog gekeken naar die reeks? Of vond je het niks?
Zoals? Koffie?quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:33 schreef Swiffer het volgende:
Er zijn ook andere minder schadelijke middelen waardoor je je beter kan concentreren, maar ieder zijn eigen keus hoor
Beide zijn interpretaties toch? Kun je denk ik weinig waarheid aan toekennen, hooguit waarde.quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:05 schreef Swiffer het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |