FOK!forum / Sport Algemeen / 2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1
Peterseliemandonderdag 7 april 2011 @ 22:14
110405_134533_f1headermalaysia2011.jpg

Dit weekend staat al weer de tweede race van het Formule 1-seizoen 2011 op het programma: de Grand Prix van Maleisië. De race in Zuid-Oost-Azië staat bekend als de warmste van het seizoen en kent een hoge vochtigheidsgraad. Mocht het regenen dan komt het water met bakken uit de hemel.

Vorig jaar bleef het droog en zegevierde Sebastan Vettel. Kan de regerend wereldkampioen dat weer doen en net zo heersen als twee weken in Australië of kunnen de McLarens en Ferrari's hier een stokje voor steken? Kan Vitaly Petrov weer verrassen en weten ze HRT's nu wel het hele weekend te volbrengen? We weten het zondag.

100401_122036_f12010malsep.jpg

Het circuit in Maleisië staat sinds 1999 officieel op de Formule 1-kalender. Sepang is sindsdien niet meer weg te denken van de kalender. De baan kent naast twee lange rechte stukken een serie van snelle en langzame bochten waar een foutje snel gemaakt is. Sinds 2009 wordt de race om 16:00 uur lokale tijd verreden, wat de kans op regenval vergroot.

110407_122036_Baanmaleisie.jpg
Bron: FIA.com

Circuit lengte: 5,543 km
Aantal Ronden: 56
Race afstand: 310,408 km
Ronde record: 1:32,223 (Juan Pablo Montoya BMW-Williams FW26, 2004)

100401_122036_f12010malstandna.jpg

Coureurs
Pos. Rijder Team Punten
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing 25
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 18
3 Vitaly Petrov Lotus Renault GP 15
4 Fernando Alonso Ferrari 12
5 Mark Webber Red Bull Racing 10
6 Jenson Button McLaren-Mercedes 8
7 Felipe Massa Ferrari 6
8 Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 4
9 Adrian Sutil Force India F1 2
10 Paul di Resta Force India F1 1
11 Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso 0
12 Nick Heidfeld Lotus Renault GP 0
13 Jarno Trulli Team Lotus 0
14 Jerome d` Ambrosio Marussia Virgin Racing 0
15 Timo Glock Marussia Virgin Racing 0
16 Rubens Barrichello Williams 0
17 Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 0
18 Heikki Kovalainen Team Lotus 0
19 Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 0
20 Pastor Maldonado Williams 0
21 Sergio Perez Sauber 0
22 Kamui Kobayashi Sauber 0
23 Vitantonio Liuzzi HRT F1 Team 0
24 Narain Karthikeyan HRT F1 Team 0


Constructeurs
Pos. Team Punten
1 Red Bull Racing 35
2 McLaren-Mercedes 26
3 Ferrari 18
4 Lotus Renault GP 15
5 Scuderia Toro Rosso 4
6 Force India F1 3
7 Team Lotus 0
8 Marussia Virgin Racing 0
9 Williams 0
10 Mercedes Grand Prix 0
11 Sauber 0
12 HRT F1 Team 0


100401_122036_f12010malhis.jpg

De wedstrijd staat al sinds 1999 officieel op het programma. De eerste winnaar werd Eddie Irvine die zo belangrijke punten pakte in de strijd om de wereldtitel. Om de zege te pakken was wel een beroep van Ferrari nodig, omdat de auto's in eerste instantie vanwege de bargeboards afgekeurd waren. Ook 2001 was een fraai jaar, toen de race deels nat verliep. Jos Verstappen kende een wereldstart en won in de eerste ronde twaalf plaatsen. Toen de baan nat werd klom hij met de Arrows door naar de tweede plaats, maar de baan droogde op en de Nederlander moest uiteindelijk genoegen nemen met een zevende plaats.



Van de huidige rijders heeft Fernando Alonso de race als enige twee keer gewonnen in 2005 voor Renault en in 2007 voor McLaren. In 2009 was Jenson Button met de Brawn GP te sterk op een zeer natte baan. De race begon droog, maar nog voor de wedstrijd halfweg was barstte de regen los, waarna na 31 ronden besloten werd om af te vlaggen. Button won zo voor Nick Heidfeld en Timo Glock die door de keuze voor intermediates veel tijd wist goed te maken. Ferrari viel in de race op door de plank volledig mis te slaan. Kimi Räikkönen werd op een nog droge baan met regenbanden naar buiten gestuurd en toen de regen losbarstte waren zijn banden zodanig versleten dat hij weer naar binnen moest voor nieuw rubber.



100401_122036_f12010malvorja.jpg

In 2010 verliep de kwalificatie nat, waardoor Ferrari en McLaren de boot misten en al in een vroeg stadium uitgeschakeld werden. Red Bull-rijder Mark Webber deed het een stuk beter en pakte de poleposition, voor Nico Rosberg en Sebastian Vettel. Laatstgenoemde kende de beste start en pakte in de eerste bocht de leiding voor Webber die nog wel even aandrong.

Verder naar achteren wist Lewis Hamilton met de McLaren snel plaatsen te winnen tot hij bij de Renault van Vitaly Petrov aanlandde. De Brit haalde de Rus in die meteen terugsloeg. Twee ronden later waagde hij weer een poging op het lange rechte stuk en op het rechte stuk bij start/finish slingerde hij om de Rus kwijt te raken. Het kwam de McLaren-rijder op een waarschuwing te staan omdat hij te vaak van lijn wisselde.



Webber won uiteindelijk eenvoudig de race voor Vettel en Rosberg. Robert Kubica, Adrian Sutil, Hamilton, Felipe Massa, Jenson Button, Jaime Alguersuari en Nico Hülkenberg waren de overige rijders in de punten. Fernando Alonso zou ook in de top tien gefinisht zijn, ware het niet dat in de voorlaatste ronde bij een inhaalpoging op Button zijn motor het begaf, omdat de Spanjaard deze door versnellingsbakproblemen overbelast had. Het was niet de enige Ferrari-krachtbron die strandde, want ook de Sauber van Kamui Kobayashi viel na acht ronden uit, terwijl Pedro de la Rosa door motorproblemen niet deel kon nemen aan de opwarmronde.

100401_122036_f12010maltijd.jpg

Vrijdag 8 april 2011

04:00 - 05:30 vrije training 1
08:00 - 09:30 vrije training 2

Zaterdag 9 april 2011

07:00 - 08:00 vrije training 3
10:00 - 11:00 kwalificatie

Zondag 10 april 2011

10:00 2011 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix

Nederlandse tijden

100401_122036_f12010maltv.jpg

Datum Tijd Programma
Za 9 april 09.55-11.15 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Kwalificatie
Zo 10 april 09.00-09.55 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Pre-show
Zo 10 april 09.55-12.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Race
Zo 10 april 18.00-19.00 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisië - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 9 april 09.00-11.30 uur BBC1: Formule 1 - Maleisië - Kwalificatie
Zo 10 april 09.00-12.10 uur BBC1: Formule 1 - Maleisië - Race
Zo 10 april 20.00-21.00 uur BBC3: Formule 1 - Maleisië - Samenvatting
Nederlandse tijden

100401_122036_f12010malweer.jpg

Dag Minimum Maximum Neerslagkans Weerbeeld
Vrijdag 24 °C 33 °C 60 % buien
Zaterdag 24 °C 34 °C 60 % buien
Zondag 24 °C 32 °C 60 % buien
Bron: The Weather Channel
Trystardonderdag 7 april 2011 @ 22:18
Mooie OP PSM :)
vosssdonderdag 7 april 2011 @ 22:25
Regen :9~ O+ Maar dan niet zoveel als toen met die halve punten en uren uitstel want dat was niet leuk :'( :(
Walter_Sobchakdonderdag 7 april 2011 @ 23:53
quote:
Fernando Alonso zou ook in de top tien gefinisht zijn, ware het niet dat in de voorlaatste ronde bij een inhaalpoging op Button zijn motor het begaf, omdat de Spanjaard deze door versnellingsbakproblemen overbelast had.
Inhalen kan ie dus gewoon niet op een normale manier: dat zagen we ook in Australië met zijn naaiactie op Massa.

Vind je ook niet, Vosss?
vosssvrijdag 8 april 2011 @ 02:12
Zojuist kreeg ik met F1 2010 in Maleisië in de voorlaatste ronde in leidende positie een lekke band (race op 100% distance).

Alle stuurhulp stond uit. AI stond op legend. Alonso werd eerste. Ik tweede.
vosssvrijdag 8 april 2011 @ 02:13
Ik heb van gif mijn dvd van F1 2010 door de midden gebroken }:| :(!!!!
vosssvrijdag 8 april 2011 @ 02:14
quote:
Vind je ook niet, Vosss?
Dus ja. Zelfs in een game kan die lul alleen maar winnen door pech van anderen :D!
0634vrijdag 8 april 2011 @ 06:40
Djeez, wat heeft de rest trouwens vaak pech.
Swindlervrijdag 8 april 2011 @ 07:45
Iemand een livestream voor VT2? :@
Swindlervrijdag 8 april 2011 @ 08:02
http://www1.aoso.ru/2011/03/sport1.html
franklopvrijdag 8 april 2011 @ 08:22
Pos No Driver Team Time/Retired Gap Laps
1 2 Mark Webber RBR-Renault 1:37.651 22
2 3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:39.316 1.665 16
3 7 Michael Schumacher Mercedes 1:39.791 2.140 29
4 15 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:40.377 2.726 23
5 12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1:40.443 2.792 31
6 6 Felipe Massa Ferrari 1:40.453 2.802 22
7 9 Nick Heidfeld Renault 1:40.525 2.874 6
8 11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:40.581 2.930 21
9 5 Fernando Alonso Ferrari 1:40.601 2.950 23
10 8 Nico Rosberg Mercedes 1:40.646 2.995 29
11 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:40.734 3.083 21
12 18 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:40.748 3.097 23
13 19 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:40.770 3.119 24
14 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:40.872 3.221 27
15 4 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:40.927 3.276 16
16 21 Jarno Trulli Lotus-Renault 1:41.620 3.969 21
17 1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:41.627 3.976 18
18 17 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:41.642 3.991 24
19 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:42.154 4.503 18
20 25 Jerome d'Ambrosio Virgin-Cosworth 1:42.540 4.889 20
21 20 Davide Valsecchi Lotus-Renault 1:44.054 6.403 18
22 23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 1:45.228 7.577 20
23 22 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:46.267 8.616 10
24 10 Vitaly Petrov Renault 1:47.932 10.281 4
franklopvrijdag 8 april 2011 @ 08:24
Maldonado snelste vooralsnog in sessie 2
Nobervrijdag 8 april 2011 @ 08:28
HRT heeft gereden, wauw!! Wat een helden zijn dat, 30 ronde's maar liefst.
Swindlervrijdag 8 april 2011 @ 08:29
Het wordt nu wel heel donker!
Nobervrijdag 8 april 2011 @ 08:33
Regen morgen en overmorgen in Sepang, http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Sepang+weather

Als ik 't zo is bekijk begint morgen een periode van regen daar, dat wordt misschien weer halve punten gedoe. :N
Taradovrijdag 8 april 2011 @ 08:38
Live video op: http://www.livescorehunte(...)out=popup&Itemid=286
franklopvrijdag 8 april 2011 @ 08:49
webber en vettel nu weer 1 en 2, ruim voor schumacher en de rest
Taradovrijdag 8 april 2011 @ 08:49
Die Maldonando heeft het nog niet...
Nobervrijdag 8 april 2011 @ 08:51
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 april 2011 02:12 schreef vosss het volgende:
Zojuist kreeg ik met F1 2010 in Maleisië in de voorlaatste ronde in leidende positie een lekke band (race op 100% distance).

Alle stuurhulp stond uit. AI stond op legend. Alonso werd eerste. Ik tweede.
Ik reed laatst nog online op Sepang, ik had moeite met het circuit want de tyre wear stond aan maar ik was wel gestart op pole (1:34.985). Ik had verloren als degene achter mij in de laatste ronde geen fout maakte, die een-na-laatste bocht was echt niet in te sturen in mijn 2de stint op de prime.
Nobervrijdag 8 april 2011 @ 08:57
Ik denk elke keer dat ik Richard Hammond hoor bij de BBC, maar of dat nou zo is???
Taradovrijdag 8 april 2011 @ 08:59
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:57 schreef Nober het volgende:
Ik denk elke keer dat ik Richard Hammond hoor bij de BBC, maar of dat nou zo is???
Je bedoelt die van Top Gear? Lijkt me niet, moet David Croft zijn
Nobervrijdag 8 april 2011 @ 09:02
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je bedoelt die van Top Gear? Lijkt me niet, moet David Croft zijn
Dan hebben ze dezelfde stem.

LOTUS HAALT TORO ROSSO IN!!! _O_

Heerlijk, een Italiaan die Engels spreekt. O+
Nobervrijdag 8 april 2011 @ 09:18
Vijfduizendste.... dat is in meters?
Taradovrijdag 8 april 2011 @ 09:34
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:18 schreef Nober het volgende:
Vijfduizendste.... dat is in meters?
photo finish :) maar ik heb het idee dat de RBR's nog wel een stukje sneller kunnen, dus het verschil blijft groot met McLaren, geen idee waar Ferrari staat tot nu toe, ziet er niet super goed uit hoewel Massa "vol" wel snel was.
Taradovrijdag 8 april 2011 @ 09:49
[*Pos Driver Team Time Laps
1. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.876s 24
2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.881s + 0.005 30
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m37.010s + 0.134 23
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.090s + 0.214 30
5. Michael Schumacher Mercedes 1m38.088s + 1.212 26
6. Felipe Massa Ferrari 1m38.089s + 1.213 31
7. Nico Rosberg Mercedes 1m38.565s + 1.689 25
8. Nick Heidfeld Renault 1m38.570s + 1.694 16
9. Fernando Alonso Ferrari 1m38.583s + 1.707 27
10. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m38.846s + 1.970 31
11. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m38.968s + 2.092 25
12. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m39.187s + 2.311 30
13. Vitaly Petrov Renault 1m39.267s + 2.391 17
14. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m39.398s + 2.522 29
15. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m39.603s + 2.727 34
16. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m39.625s + 2.749 31
17. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m39.809s + 2.933 28
18. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m40.115s + 3.239 31
19. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m40.866s + 3.990 24
20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m41.890s + 5.014 19
21. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m43.197s + 6.321 15
22. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m43.991s + 7.115 14
23. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m44.886s + 8.010 4]
Googolplexianvrijdag 8 april 2011 @ 09:57
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:18 schreef Nober het volgende:
Vijfduizendste.... dat is in meters?
Minder :)

360 km/h = 100 m/s = (100 / 1000) m / duizendste seconde = 10 centimeter / duizendste seconde.
0.005 sec is dus (10 cm * 5 = ) een halve meter @ 360 km/h.
sasquatschvrijdag 8 april 2011 @ 09:58
Virgin lijkt wat snelheid gevonden te hebben. Slechts 4 seconden achter de Red Bull en voor beide Lotussen en HRT's.
Nobervrijdag 8 april 2011 @ 10:06
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

photo finish :) maar ik heb het idee dat de RBR's nog wel een stukje sneller kunnen, dus het verschil blijft groot met McLaren, geen idee waar Ferrari staat tot nu toe, ziet er niet super goed uit hoewel Massa "vol" wel snel was.
Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 09:57 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Minder :)

360 km/h = 100 m/s = (100 / 1000) m / duizendste seconde = 10 centimeter / duizendste seconde.
0.005 sec is dus (10 cm * 5 = ) een halve meter @ 360 km/h.
Monza 2006 kwalificatie was ook erg close, tweeduizendste en dat was volgens mij ook centimeterwerk. :)
Taradovrijdag 8 april 2011 @ 10:17
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.

Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
Googolplexianvrijdag 8 april 2011 @ 10:30
If pole = 1m36.876s

107% = 1m43.657s
Walter_Sobchakvrijdag 8 april 2011 @ 10:32
En als Schumacher niet was aangetikt in de eerste ronde, was ie tweede geworden. Of zoiets.
Taradovrijdag 8 april 2011 @ 10:40
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En als Schumacher niet was aangetikt in de eerste ronde, was ie tweede geworden. Of zoiets.
Inderdaad, Schu lijkt er trouwens nu wat beter bij te zitten
sasquatschvrijdag 8 april 2011 @ 10:45
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Ferrari moet het niet hebben van de kwalificatie en met een goede pitstop strategie maken ze kans op het podium. Althans zo was het in Australië, als ze daar een 2 stopper hadden gedaan had Alonso waarschijnlijk voor Hamilton gefinished.

[..]

Monza 2006 kwalificatie was ook erg close, tweeduizendste en dat was volgens mij ook centimeterwerk. :)
Probleem met een slechte kwalificatie en goede racepace is dat je achter langzamere coureurs blijft hangen die wel een goede kwalificatie hebben gedaan, maar in racetrim niet zo snel zijn. Dan helpt zelfs een goede pitstop strategie (sowieso niet Ferrari's sterkste kant :) ) niet meer omdat je dan de tijd die je uitspaart al bent verloren.
ArcticBlizzardvrijdag 8 april 2011 @ 11:01
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
If pole = 1m36.876s

107% = 1m43.657s
Dat zou voor iedereen haalbaar moeten zijn.
Nobervrijdag 8 april 2011 @ 11:05
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
Ik verwacht sowieso regen, en als dat eenmaal valt dan ben je meteen klaar (zie 2009 en de kwalificatie 2010).

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Probleem met een slechte kwalificatie en goede racepace is dat je achter langzamere coureurs blijft hangen die wel een goede kwalificatie hebben gedaan, maar in racetrim niet zo snel zijn. Dan helpt zelfs een goede pitstop strategie (sowieso niet Ferrari's sterkste kant :) ) niet meer omdat je dan de tijd die je uitspaart al bent verloren.
KERS, DRS... daardoor is de kwalificatie niet meer zo bepalend.
koffiezwartsterkvrijdag 8 april 2011 @ 11:17
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
If pole = 1m36.876s

107% = 1m43.657s
Kleine correctie: de 107% tijd wordt niet bepaald adhv de poletijd, maar op basis de snelste tijd in Q1.
Peterseliemanvrijdag 8 april 2011 @ 12:52
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als Alonso een betere start had gehad was hij al op het podium gefinished maar het blijft natuurlijk als, de verwachting is ook voor deze race minimaal 3 stops (als het droog blijft) dus ze zullen toch echt iets aan de quali snelheid moeten doen willen ze vooraan mee blijven doen
Ferrari doet gewoon helemaal niet mee om de bovenste plaatsen. In deze vorm moeten ze eerder vrezen voor Mercedes en Lotus Renault dan dat ze McLaren en Red Bull aan kunnen vallen. Imo moeten ze snel een halve seconde per ronde vinden, anders zit de titelstrijd voordat deze begonnen is er voor de Italianen al weer bijna op.
sasquatschvrijdag 8 april 2011 @ 13:27
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:05 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik verwacht sowieso regen, en als dat eenmaal valt dan ben je meteen klaar (zie 2009 en de kwalificatie 2010).

[..]

KERS, DRS... daardoor is de kwalificatie niet meer zo bepalend.
KERS is een wassen neus, want het wordt meer gebruikt voor verdedigen dan aanvallen en afgelopen race heb ik niet meer inhaalacties gezien dan vorig jaar en slechts een paar door DRS. En voluit blijven pushen om een ander in de fout te dringen hou je maar een paar ronden vol, waarna de kwaliteit van de banden dusdanig afneemt dat je vroeger naar de pits moet en je je strategie overboord kan gooien.
Atreidezvrijdag 8 april 2011 @ 14:38
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne :)
Swindlervrijdag 8 april 2011 @ 14:40
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Atreidez het volgende:
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne :)
Het meetpunt ligt 207 meter voor de laatste bocht voor het rechte stuk van start en finish. Het gebied ter activatie van de DRS begint 5 meter na die bocht en loopt tot aan bocht 1 door.

Indien de rijder op intermediates/ full wets rijdt , mag men geen DRS gebruiken.
Peterseliemanvrijdag 8 april 2011 @ 14:40
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Atreidez het volgende:
Was al bekend waar op Sepang de DRS in de race ingezet wordt? Is dat op S/F of het rechte stuk voor de hairpin voor S/F? Op zo'n lang recht stuk zoals in Sepang denk ik dat t wel meer tot zijn recht komt dan op het stukje in Melbourne :)
Het rechte stuk van start/finish
Atreidezvrijdag 8 april 2011 @ 14:45
Thnx voor de feedback.

Ging net ook ff zoeken, kom ik megaveel berichten tegen over dat t met DRS te gemakkelijk wordt in Sepang _O- Nou, ben benieuwd..
Swindlervrijdag 8 april 2011 @ 14:47
Trouwens als je vlak voor de bocht achter iemand zit, hem in de bocht uitremt en voorbijgaat kun je het hele rechte stuk DRS gebruiken om verder bij hem weg te lopen ? Lijkt me niet heel handig voor de actie :{
LWD-Godiusvrijdag 8 april 2011 @ 15:21
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:47 schreef Swindler het volgende:
Trouwens als je vlak voor de bocht achter iemand zit, hem in de bocht uitremt en voorbijgaat kun je het hele rechte stuk DRS gebruiken om verder bij hem weg te lopen ? Lijkt me niet heel handig voor de actie :{
Dat was ook mijn eerste gedachte, het lijkt me niet echt strokend met het doel en strekking van DRS.
Sinister-D-vrijdag 8 april 2011 @ 16:06
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet om :P Mag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk :)
ArcticBlizzardvrijdag 8 april 2011 @ 16:42
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet om :P Mag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk :)
Ik weet niet of er andere regels gelden wanneer het regent maar de Stewards hebben sowieso de bevoegdheid een team/coureur mee te laten doen wanneer hij buiten de 107% zit.
sasquatschvrijdag 8 april 2011 @ 17:06
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Stel he, dus als in als, als in bijna onwaarschijnlijk...... Liuzzi heeft nog steeds niet binnen de 107% gereden nu, want dan zou die binnen de 1:43.657 moeten zitten in VT2 (Narain heeft dat gehaald in VT2 maar raakte in VT1 er ook niet door). Maar als morgen in Q1 zij als eerste buiten gaan, rijden mooi allebei een geklokte tijd, en op het moment van de S/F lijn begint het te plenzen, en de rest gaat dan pas een ronde zetten. Dan zijn de HRT's theoretisch de snelste, ze zullen daarna Q2 wel niet door komen maar daar gaat het ff niet om :P Mag Liuzzi dan wel starten? Want als hij morgen in VT3 ook nog eens buiten de 107% zou vallen, zou dat beteken dat hij niet genoeg snelheid zou hebben in de race in droogweer omstandigheden. In elke andere droge situatie zou die zondag ook aan de kant staan als die elke training/quali buiten de 107% zou vallen.
Maar zoals ik al zei: bijna onwaarschijnlijk :)
Volgens mij geldt de 107% regel alleen in Q1 van de kwalificatie. Maakt niet uit hoe hij in de vrije trainingen rijdt. Dus binnen de 107% in Q1 is sowieso racen. Alleen voor die in Q1 buiten de 107% regel vallen kunnen de stewards beslissen of ze aan de race mee mogen doen in het geval van bijzondere omstandigheden (zoals het weer).
Sinister-D-vrijdag 8 april 2011 @ 17:25
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 16:42 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik weet niet of er andere regels gelden wanneer het regent maar de Stewards hebben sowieso de bevoegdheid een team/coureur mee te laten doen wanneer hij buiten de 107% zit.
Ja, maar hebben zei ook de bevoegdheid om iemand uit te sluiten als die er wél binnen zit.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mij geldt de 107% regel alleen in Q1 van de kwalificatie. Maakt niet uit hoe hij in de vrije trainingen rijdt. Dus binnen de 107% in Q1 is sowieso racen. Alleen voor die in Q1 buiten de 107% regel vallen kunnen de stewards beslissen of ze aan de race mee mogen doen in het geval van bijzondere omstandigheden (zoals het weer).
Maakt wel uit hoe je in de VT's rijdt. Als je in Q1 erbuiten zit door verkeer of materialenbreuk, maar je kunt aantonen dat je wel continue snel genoeg bent geweest in de VT's mag je, na aanvraag bij de stewards, hoogstwaarschijnlijk wel mee doen. Maar mijn vraag is eigenlijk het omgedraaide. Wat als je continue te langzaam bent geweest zoals HRT en je kunt door een slimme tactiek en meespelend weer wél binnen de 107% komen zelfs als je eigenlijk te langzaam bent.
Wafflevrijdag 8 april 2011 @ 17:32
Dan mag je toch gewoon mee doen, omdat je binnen de 107% zit.
Burnie88vrijdag 8 april 2011 @ 17:51
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:32 schreef Waffle het volgende:
Dan mag je toch gewoon mee doen, omdat je binnen de 107% zit.
Ik snap het punt ook niet. Uiteraard mag je dan meedoen. Bij regen wil die 107% toch ook nog wel eens wegvallen ofzo? Tenminste, als het tijdens Q1 gaat regenen na 2 minuten ofzo.
Sinister-D-vrijdag 8 april 2011 @ 17:58
Dus je bent het alle VT's die droog zijn langzamer als 107%, je rijdt in de quali erbinnen doordat je tegenstanders te laat zijn naar buiten zijn gegaan, en de race is kurkdroog, dan heb je dus als 107%-coureur gewoon geluk gehad en mag je alsnog meedoen. Ook al ben je dan die rijdende chicane waarvoor die regel opnieuw in het leven is geroepen. Dan mag Kolles elke quali een regendans gaan doen :P
Wafflevrijdag 8 april 2011 @ 18:01
Ja zo werkt dat. Die 107% is alleen voor de kwalificatie. Dat als je andere VT's snel genoeg bent geweest is gewoon een uitzondering op de regel.
Nelis89vrijdag 8 april 2011 @ 19:21
Dit is het enige wat in de reglementen staat:

"During Q1, any driver whose best qualifying lap exceeds 107% of the fastest time set during that session will not be allowed to take part in the race. Under exceptional circumstances however, which may include setting a suitable lap time in a free practice session, the stewards may permit the car to start the race. Should there be more than one driver accepted in this manner, the grid order will be determined by the stewards."
Bron: http://argent.fia.com/web(...)4E1C12577F8004AA63E/$FILE/1-2011%20SPORTING%20REGULATIONS%2010-12-2010.pdf

Als je dus aan de 107% regel voldoet mag je altijd mee doen. Bij regen valt deze niet weg. Mocht je zo een slechte afstelling/crash hebben en niet aan de 107% kunnen voldoen, maar in de VT wel genoeg snelheid hebben getoond, dan kan er dus toestemming gegeven worden om wel te mogen starten.
Walter_Sobchakvrijdag 8 april 2011 @ 20:53
Zo, even FP2 via Speed kijken. Ben ik weer even bij voordat de kwali begint.
Atreidezvrijdag 8 april 2011 @ 21:31
Wat is er mis met die Renaults, Heidfeld een vastzittend wiel en dat bij Petrov ziet er ook niet betrouwbaar uit..

Peterseliemanvrijdag 8 april 2011 @ 21:35
Ze hebben het probleem al opgelost. Het was een onderdeel van de voorwielophanging dat knapte bij beide rijders. Het lijkt er op dat de batch waar het deel uit kwam niet goed is. Daarom zijn te teruggevallen op een oudere batch waar geen problemen mee waren.
Atreidezvrijdag 8 april 2011 @ 22:45
Goed om te weten :)

Er is ook nog iemand overreden trouwens :o


En nog even een marbles sfeer impressie

2ededf64f17d80632bd7886dedf62b30.jpg
vosssvrijdag 8 april 2011 @ 23:53
Die achtervleugel van Ferrari ziet er mooi uit.

Dat embleempje heb ik in mn grill van mn alfa zitten 8-)
LWD-Godiusvrijdag 8 april 2011 @ 23:55
Hey, die Ferrari's hebben geen gat aan de achterkant van de motorplaat zoals RBR en McLaren merk ik nu op.
nils7zaterdag 9 april 2011 @ 04:51
Gelukkig bevorderen die Marbles wel het inhalen!
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 08:41
Uitslag derde vrije training:

Pos Coureur Team Tijd Verschil Ronden
1 L. Hamilton McLaren 1:36.340 11
2 M. Webber Red Bull 1:36.630 +0:00.290 16
3 J. Button McLaren 1:36.762 +0:00.422 14
4 N. Heidfeld Renault 1:37.115 +0:00.775 17
5 S. Vettel Red Bull 1:37.175 +0:00.835 14
6 F. Alonso Ferrari 1:37.284 +0:00.944 11
7 V. Petrov Renault 1:37.297 +0:00.957 17
8 F. Massa Ferrari 1:37.762 +0:01.422 12
9 K. Kobayashi Sauber 1:38.059 +0:01.719 18
10 M. Schumacher Mercedes 1:38.300 +0:01.960 20
11 N. Rosberg Mercedes 1:38.307 +0:01.967 20
12 S. Perez Sauber 1:38.448 +0:02.108 17
13 A. Sutil Force India 1:38.464 +0:02.124 16
14 P. Maldonado Williams 1:38.597 +0:02.257 15
15 S. Buemi Toro Rosso 1:38.665 +0:02.325 14
16 R. Barrichello Williams 1:38.681 +0:02.341 16
17 J. Alguersuari Toro Rosso 1:38.716 +0:02.376 14
18 P. di Resta Force India 1:38.864 +0:02.524 13
19 H. Kovalainen Lotus 1:39.260 +0:02.920 19
20 J. Trulli Lotus 1:39.699 +0:03.359 15
21 J. D'Ambrosio Marussia-Virgin 1:41.215 +0:04.875 17
22 T. Glock Marussia-Virgin 1:41.414 +0:05.074 18
23 V. Liuzzi HRT 1:43.147 +0:06.807 6
24 N. Karthikeyan HRT 1:43.383 +0:07.043 11
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 08:52
De HRT's dus weer buiten de 107%. Kolles mag beginnen aan zijn dansje :7
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 09:02
mooi openingsfilmpje weer ^O^
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 09:03
}:| BBC geluid loopt niet sync :X
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 09:04
niet echt nee, scheelt nogal wat :N
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 09:07
Flinke radiateuren in de Renault :o
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 09:08
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:03 schreef Sinister-D- het volgende:
}:| BBC geluid loopt niet sync :X
Ah, ligt dus niet aan mij. :')
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 09:11
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ah, ligt dus niet aan mij. :')
Ligt volgens mij aan de verbinding Maleisië/Engeland. Want het nieuws was net wel in orde :{
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 09:13
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ligt volgens mij aan de verbinding Maleisië/Engeland. Want het nieuws was net wel in orde :{
Was ook mijn eerste gedachte.
koffiezwartsterkzaterdag 9 april 2011 @ 09:18
Geluid en beeld nu weer in sync :)
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 09:23
wat een nietszeggende onzin kraamt vettel toch altijd uit zeg :')
hij praat een hoop, maar hij zegt maar weinig
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 09:23
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:23 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een nietszeggende onzin kraamt vettel toch altijd uit zeg :')
hij praat een hoop, maar hij zegt maar weinig
The mediatraining is strong in him.
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 09:24
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:23 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

The mediatraining is strong in him.
indeed ;(

niet alleen bij vettel trouwens
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 09:26
Zelfs de filmpjes lopen out of sync. :X
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 09:27
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:18 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Geluid en beeld nu weer in sync :)
En alweer mis }:|
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:24 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

indeed ;(

niet alleen bij vettel trouwens
Elke coureur tegenwoordig :{
Bonobo11zaterdag 9 april 2011 @ 09:27
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:18 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Geluid en beeld nu weer in sync :)
hier niet
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 09:28
quote:
8s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:27 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

hier niet
Tis een beetje als een knipperlicht nu, dan wel dan niet :X
Burnie88zaterdag 9 april 2011 @ 09:43
Barrichello verwacht 4 rondjes te kunnen rijden op zijn harde banden, ze smelten als het ware op het hete asfalt van Sepang :) Nice!
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 09:47
kom op met die kwalificatie. :X
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 09:52
http://www.gpupdate.net/n(...)t-onder-auto-liuzzi/

:')
Atreidezzaterdag 9 april 2011 @ 09:54
quote:
15 posts up ;)
Bolterzaterdag 9 april 2011 @ 09:55
Ben benieuwd of Vettel een beetje verstoppertje heeft gespeeld. Nog geen enkele keer bij de eerste 2,3 dit weekend toch?
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 09:55
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:54 schreef Atreidez het volgende:

[..]

15 posts up ;)
oh oeps, helemaal gemist..het is nog vroeg :@
Atreidezzaterdag 9 april 2011 @ 09:57
Webber schijnt hier de laatste jaren altijd de snellere te zijn geweest :)
vossszaterdag 9 april 2011 @ 10:00
Godverdomme wat is het vroeg.

Gelukkig komt deze race goed uit, vandaag en morgen middagdienst dus ik kan gewoon kijken nu *O*
Atreidezzaterdag 9 april 2011 @ 10:00
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:00 schreef vosss het volgende:
Godverdomme wat is het vroeg.

Gelukkig komt deze race goed uit, vandaag en morgen middagdienst dus ik kan gewoon kijken nu *O*
Ah, ik heb medelijden met je.. Geen live Parijs Roubaix ;(
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:03
Alonso al gecrasht? B-)
Atreidezzaterdag 9 april 2011 @ 10:04
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Alonso al gecrasht? B-)
Ja, hij struikelde net over de drempel naar de wc toe.
keplerzaterdag 9 april 2011 @ 10:06
Liuzzi zou het net wel/net niet halen met deze tijd (gebaseerd op de tijd van de ochtend training)
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:06
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 09:57 schreef Atreidez het volgende:
Webber schijnt hier de laatste jaren altijd de snellere te zijn geweest :)
Die theorie gaat niet helemaal op ;) . Vorig jaar was quali Vettel 1 Webber 2, eindstand was een loterij dus daar kun je uiteindelijk weinig over zeggen. In 2009 startte Webber ook achter Vettel, maar is Vettel niet gefinisht.
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:08
Bodywork :D
ElmarOzaterdag 9 april 2011 @ 10:08
Een Toro Rosso is in de rui. :')
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:08
Rode vlag.
keplerzaterdag 9 april 2011 @ 10:08
rode vlag zelfs -O-
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:08
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:08 schreef ElmarO het volgende:
Een Toro Rosso is in de rui. :')
:D _O-
Atreidezzaterdag 9 april 2011 @ 10:08
Ik denk wat gaat die toro rosso hard, maarja, met een halve auto ben je een stuk lichter natuurlijk :')
keplerzaterdag 9 april 2011 @ 10:08
laffe dakhazen die marshalls :P
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 10:08
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:08 schreef ElmarO het volgende:
Een Toro Rosso is in de rui. :')
:')
Bolterzaterdag 9 april 2011 @ 10:09
Ziet er best hip uit aan de binnenkant :P
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:09
Wel een mooie doorkijk nu. :D
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 10:09
wel een mooi kijkje in de binnenkant ^O^
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:09
Doet me denken aan Verstappen die een halve race reed zonder engine-cover :D
Bolterzaterdag 9 april 2011 @ 10:10
Goeie souvenir.
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:10
1:44.288, moet te doen zijn voor de HRT's? Tweeduizendste Hamilton vs Vettel.

Edit: Ja, ze zijn al sneller.
Sharpdressedmanzaterdag 9 april 2011 @ 10:11
Banden weer stukje versleten..
keplerzaterdag 9 april 2011 @ 10:12
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:10 schreef Nober het volgende:
1:44.288, moet te doen zijn voor de HRT's?

Edit: Ja, ze zijn al sneller.
Uitgaande van de snelste tijd vanochtend, moeten ze rond 1:43.018 rijden (ongeveer :P)
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:13
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:12 schreef kepler het volgende:

[..]

Uitgaande van de snelste tijd vanochtend, moeten ze rond 1:43.018 rijden (ongeveer :P)
Maar de snelste tijd van vanochtend gaan ze in Q3 pas aanvallen denk ik, net als twee weken geleden.
keplerzaterdag 9 april 2011 @ 10:13
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar de snelste tijd van vanochtend gaan ze in Q3 pas aanvallen denk ik, net als twee weken geleden.
Dat wel, maar ze zullen wel iets sneller gaan toch? :D
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:14
Als iedereen nu eens lief zou doen, en ze rijden 2 seconden langzamer, dan mogen de HRT's ook eens meedoen :')
ElmarOzaterdag 9 april 2011 @ 10:15
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Als iedereen nu eens lief zou doen, en ze rijden 2 seconden langzamer, dan mogen de HRT's ook eens meedoen :')
Hebben wij morgen ook weer wat te genieten. 8-)
Bolterzaterdag 9 april 2011 @ 10:17
hup Ferrari, zet iig even een rondje neer :{
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:17
Die Ferrari's hebben weer alle tijd, ze zaten waarschijnlijk te wachten op de regen...
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:17
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:15 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Hebben wij morgen ook weer wat te genieten. 8-)
:Y want een held als Kathikiyan mag je natuurlijk niet onthouden van het spektakel, wedden dat die in racepace iedereen om de oren rijdt.
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:18
Massa eerste. :r
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:18
Kovalainen had de snelste 1ste sector, dat is wel opvallend... en Massa nu al op soft? :?
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 10:18
koba *O*
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:19
Heidfeld moet nu iets laten gaan zien, anders mag hij van mij nu al oprotten....
ElmarOzaterdag 9 april 2011 @ 10:19
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:17 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

:Y want een held als Kathikiyan mag je natuurlijk niet onthouden van het spektakel, wedden dat die in racepace iedereen om de oren rijdt.
Uiteraard. Daarom waren de teams ook zo blij dat hij de vorige race er niet bij was.
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:20
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:19 schreef Netsplitter het volgende:
Heidfeld moet nu iets laten gaan zien, anders mag hij van mij nu al oprotten....
Zoals een 4de plaats :7
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:21
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:19 schreef Netsplitter het volgende:
Heidfeld moet nu iets laten gaan zien, anders mag hij van mij nu al oprotten....
Geef 'm wat tijd, Schumacher was ook niet goed bij zijn comeback. Over Mercedes gesproken, wat doen die nou?

Hopelijk is Ferrari aan het sandbaggingen geweest. :)
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:21
Over Schumacher gesproken: doe 's gassen, kerel.
Bolterzaterdag 9 april 2011 @ 10:22
Ligt 't aan mij of begint het ineens toch aardig donker te worden?
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:22
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Over Schumacher gesproken: doe 's gassen, kerel.
Dat lukt niet als er geen mensen voor hem uitvallen.

Ow wacht :')
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:23
Toch mooi 4de nu.
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:24
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat lukt niet als er geen mensen voor hem uitvallen.

Ow wacht :')
Mooi dat je zelf al door hebt dat dat alleen voor Alonso geldt.

En eh, Red Bull?
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:24
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:20 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Zoals een 4de plaats :7
8ste alweer. :P
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:25
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Mooi dat je zelf al door hebt dat dat alleen voor Alonso geldt.

En eh, Red Bull?
Waar noem ik Alonso dan?
ElmarOzaterdag 9 april 2011 @ 10:25
Komt Webber daar goed weg zeg. :o
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:26
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:25 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Waar noem ik Alonso dan?
Tussen de regels door.
Dos37zaterdag 9 april 2011 @ 10:26
Nog weinig spektakel, laat nummer 2 maar beginnen
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:26
Tis HRT nog gelukt ook _O- En Kartidinges een dikke seconde langzamer als Liuzzi :')
franklopzaterdag 9 april 2011 @ 10:26
HRT toch stevig verbeterd, Liuzzi houdt 2 seconden over
ElmarOzaterdag 9 april 2011 @ 10:26
HRT is door. *O*
_Administr8or_zaterdag 9 april 2011 @ 10:26
Toch best knap van HRT :D
Wrijfhoutzaterdag 9 april 2011 @ 10:27
telt die 107% alleen voor de snelste tijd in de 1e sessie?
Peterseliemanzaterdag 9 april 2011 @ 10:27
Jup. Team Lotus heeft het tempo ook lekker te pakken :9
Peterseliemanzaterdag 9 april 2011 @ 10:27
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:27 schreef Wrijfhout het volgende:
telt die 107% alleen voor de snelste tijd in de 1e sessie?
Ja
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:28
Als ik het goed heb hebben alle coureurs 3 prime en 3 options, en ze verwachten bij Pirelli 3 tot 4 stops.

Dan zie je in Q1 dat Ferrari en Mercedes al op de options (moesten) rijden...
Stiggiezaterdag 9 april 2011 @ 10:28
Lang geleden dat schumi (ook in de kwali) zo ver voor Rosberg stond of wellicht zelfs de eerste keer. Go schumi! ik wil podiumpjes
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:29
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Tis HRT nog gelukt ook _O- En Kartidinges een dikke seconde langzamer als Liuzzi :')
Kartidinges is natuurlijk ook gewoon een draak van een F1 coureur. Die vent moet gewoon lol hebben op twitter en af en toe gewoon in de paddock komen.
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:29
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
Jup. Team Lotus heeft het tempo ook lekker te pakken :9
Die beginnen idd ook lekker op stoom te komen, hopelijk kunnen die zich nog gaan mengen met de oudere teams dit jaar :)
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:29
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Kartidinges is natuurlijk ook gewoon een draak van een F1 coureur. Die vent moet gewoon lol hebben op twitter en af en toe gewoon in de paddock komen.
Hij brengt geld mee, dus een stoeltje. :X
Burnie88zaterdag 9 april 2011 @ 10:30
Hopen op wat druppels voor Q2 en Q3.
ElmarOzaterdag 9 april 2011 @ 10:30
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Tis HRT nog gelukt ook _O- En Kartidinges een dikke seconde langzamer als Liuzzi :')
Gewoon zijn manier om Liuzzi te laten denken dat hij beter is.
koffiezwartsterkzaterdag 9 april 2011 @ 10:31
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:30 schreef Burnie88 het volgende:
Hopen op wat druppels voor Q2 en Q3.
hoop dat het droog blijft. Ik wil de echte snelheid van de diverse teams graag zien, geen loterij. Dat mag later in het seizoen wel een keer. :)
Wrijfhoutzaterdag 9 april 2011 @ 10:31
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja
ok duidelijk, bedankt :)

Hopelijk kan Schumacher wat potten breken vandaag, en komt hij niet net op plek 11 ofzo terecht.
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:32
Oh wacht, volgens mij haal ik twee Indiers door elkaar. :')
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:34
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Gewoon zijn manier om Liuzzi te laten denken dat hij beter is.
De goedheid, onovertroffen bij hem :Y
franklopzaterdag 9 april 2011 @ 10:34
bij die onboards, het is toch geweldig om te zien hoelaat ze remmen _O_
ElmarOzaterdag 9 april 2011 @ 10:34
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:34 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

De goedheid, onovertroffen bij hem :Y
Inderdaad, maar morgen lust hij hem gewoon rauw; zoals een echte topper betaamd.
Wafflezaterdag 9 april 2011 @ 10:35
Virgin mag zich trouwens ook schamen. Zover zit HRT er niet achter..
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 10:35
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:34 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Inderdaad, maar morgen lust hij hem gewoon rauw; zoals een echte topper betaamd.
:Y
aan dit soort psychologische oorlogsvoering herken je de echte groten _O_
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:36
Het enige team waar ik werkelijk waar niks mee heb is torro rosso.
De rest kan ik iets mee zeg maar.
Dos37zaterdag 9 april 2011 @ 10:36
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
Het enige team waar ik werkelijk waar niks mee heb is torro rosso.
De rest kan ik iets mee zeg maar.
Toen Vettel races won met hun vond ik het best tof.Nu niet meer inderdaad.
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:36
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:35 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

:Y
aan dit soort psychische oorlogsvoering herken je de echte groten _O_
Dat ie aan oorlogsvoering doet kun je idd aan zijn gezicht zien ja :')
Wafflezaterdag 9 april 2011 @ 10:37
Ik heb dat eerder met HRT en Force India. Torro Rosso heeft nog iets van Mindardi in mijn hoofd dan.
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 10:37
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:36 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat ie aan oorlogsvoering doet kun je idd aan zijn gezicht zien ja :')
:D
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:38
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:36 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Toen Vettel races won met hun vond ik het best tof.Nu niet meer inderdaad.
Vind het team niet vooruitstrevend, vind de auto afschuwelijk.
De rijders een stelletje grijze muizen die beter in de gp2 hadden kunnen blijven of waar ze dan ook vandaan komen....
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:39
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:36 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Toen Vettel races won met hun vond ik het best tof.Nu niet meer inderdaad.
Maar er schijnt best wel een flinke vete te zijn tussen die twee coureurs, dus alleen al om die reden houd ik ze id gaten.
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:39
Ik verwacht de Renaults in Q3, nu zijn het nog de Saubers.
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:41
"Hugging turn two like his favourite granny"

Martin Brundle.
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:43
Hamilton moet nog ff vlammen anders geen Q3. :o
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:43
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:39 schreef Nober het volgende:
Ik verwacht de Renaults in Q3, nu zijn het nog de Saubers.
areyouawizard.jpg
Bolterzaterdag 9 april 2011 @ 10:43
Wat snapt Brundle niet aan het gebruik van de DRS? Vindt 't eigenlijk wel een leuke toevoeging in qualify; het maakt de set-up lastiger, het is lastiger voor de coureur en in de race (zou het moeten iig) dient het het inhalen te bevorderen.

Alonso :{
ElmarOzaterdag 9 april 2011 @ 10:43
Doet die live timing bij jullie ook zo vervelend? :{
Atreidezzaterdag 9 april 2011 @ 10:44
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:43 schreef Netsplitter het volgende:
Hamilton moet nog ff vlammen anders geen Q3. :o
Ja, hij maakt t wel spannend :o
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:44
Petrov vind ik verrassend goed rijden. :Y
De vorige race ook al.
Atreidezzaterdag 9 april 2011 @ 10:44
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:43 schreef ElmarO het volgende:
Doet die live timing bij jullie ook zo vervelend? :{
Alleen de livetiming op me android doet raar..
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:44
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:43 schreef ElmarO het volgende:
Doet die live timing bij jullie ook zo vervelend? :{
Nee, toch niet ergelijker dan anders.
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:45
Interessante stand tot nu toe. :)
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:45
Heeft iemand van jullie overigens die F1 2011 iPad app? Zeg maar, die app van zo'n 30 euro.
ElmarOzaterdag 9 april 2011 @ 10:46
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:44 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Nee, toch niet ergelijker dan anders.
Bij mij blijft hij regelmatig hangen of loopt achter op de BBC met Safari op OS X Snow Leopard. ;(
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:46
KOBA _O_
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:46
Koba 8ste. :D
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:47
Schumacher :N
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:47
Schumacher :W

Die heeft ook nooit geluk :')
Dos37zaterdag 9 april 2011 @ 10:47
Schumacher er weer uit
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:47
Schumi weer er uit. :o
Atreidezzaterdag 9 april 2011 @ 10:47
Mooie qual trouwens, heb Alonso nog geen 1 keer gezien :') En dag Schumi :W ?
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 10:47
hmm, perez toch tegenvallend
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:47
Wie had het net over Rosberg en langzamer dan Schumacher? :)
_Administr8or_zaterdag 9 april 2011 @ 10:47
Verdomme, Schumacher weer buiten de top 10.. :{
Stiggiezaterdag 9 april 2011 @ 10:48
Au voor Schumi.... is hij het dan toch verleerd...Dit jaar moet het toch echt beter.
Wafflezaterdag 9 april 2011 @ 10:48
Waar is dat kleine beetje extra van hem toch gebleven..
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:48
Zo'n viertiende verschil tussen Ferrari en Red Bull, dat is nog niet zo rampzalig als werd gezegd na Melbourne.
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:50
Di Resta weer voor Sutil. Zo te zien is die jongen goed waar voor je geld :Y Dan vraag ik me toch hoe je je voelt als je Sutil heet en Malya mag wel eens gaan flippen tegen die vent dan.
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:51
WTF? Een F1 coureur met een beugel? :D
Zorrozaterdag 9 april 2011 @ 10:51
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:48 schreef Waffle het volgende:
Waar is dat kleine beetje extra van hem toch gebleven..
Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.
Bolterzaterdag 9 april 2011 @ 10:51
Tja, wéér, vorige keer was het natuurlijk niet op pace maar door die spin (natuurlijk ook een fout maar toch).
Bolterzaterdag 9 april 2011 @ 10:52
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:51 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.
:')_!
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:52
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:51 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.
Uhhu.
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:52
maldonando: ''zfe only pofitife on it is wef got enouf tirefs tommorow '' :') _O-
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:52
McLaren front row? Red Bull second row? Ferrari third row?
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:53
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Uhhu.
Heeft 'ie geen gelijk? Je ziet toch duidelijk dat de auto alles bepalend is.
Bolterzaterdag 9 april 2011 @ 10:53
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:52 schreef Nober het volgende:
McLaren front row? Red Bull second row? Ferrari third row?
Button, Vettel, Hammi, Alonso,Webber, Massa
Stiggiezaterdag 9 april 2011 @ 10:53
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:51 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.
:W Tuurlijk....
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:53
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:51 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.
Hey! Trollen is mijn taak hier. En die van Vosss
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:53
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:52 schreef Nober het volgende:
McLaren front row? Red Bull second row? Ferrari third row?
Ik zie Petrov z'n auto daar nog wel tussen frotten. :)
Zorrozaterdag 9 april 2011 @ 10:53
Ik zeg ook niet dat Schumacher slecht is, alleen niet beter dan de andere toppers. Dat beetje verschil lag juist aan de dingen die ik noemde.
ElmarOzaterdag 9 april 2011 @ 10:54
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:52 schreef Sinister-D- het volgende:
maldonando: ''zfe only pofitife on it is wef got enouf tirefs tommorow '' :') _O-
Ah, de befaamde banden bewaren strategie, wat een genie. _O_
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:54
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:51 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nooit gehad, is altijd de auto en de briljante strategie van Todt en Brawn geweest.
Tis nu toch ook een auto van Brawn :D
Bolterzaterdag 9 april 2011 @ 10:54
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Hey! Trollen is mijn taak hier. En die van Vosss
It takes one to know one.
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:55
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:53 schreef Nober het volgende:

[..]

Heeft 'ie geen gelijk? Je ziet toch duidelijk dat de auto alles bepalend is.
De reden waarom die knakkers van Torro Rosso nooit ver gaan komen is omdat ze hun auto's nooit beter gaan krijgen omdat ze daar geen feeling voor hebben.
Schumi en Alonso en Hamilton enzo kunnen dat wel.
Die kunnen precies uitleggen waar het zit als ze iets vreemds merken.
Zorrozaterdag 9 april 2011 @ 10:55
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:54 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Tis nu toch ook een auto van Brawn :D
Blijkbaar kan Brawn niet zonder Todt als het op strategie aankomt :+
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:55
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:54 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ah, de befaamde banden bewaren strategie, wat een genie. _O_
Jawel dames en heren, we hebben een veld vol met rookies die overspoeld worden door strategisch inzicht, goedheid en valentijnshartjes :D
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:56
Let's see... 1:35.216 de pole tijd?
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:56
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:55 schreef Zorro het volgende:

[..]

Blijkbaar kan Brawn niet zonder Todt als het op strategie aankomt :+
Vandaar dat hij ook maar wereldkampioen is geworden met Brawn GP. :')
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 10:56
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:55 schreef Zorro het volgende:

[..]

Blijkbaar kan Brawn niet zonder Todt als het op strategie aankomt :+
Zeg dat maar eens tegen Button ;)
Zorrozaterdag 9 april 2011 @ 10:57
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Vandaar dat hij ook maar wereldkampioen is geworden met Brawn GP. :')
Dat was wel een heel duidleijk voorbeeld van kampioen dankzij de kracht van de auto en anders niks.

Edit: Of moet ik zeggen de kracht van de diffuser?
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:58
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:57 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dat was wel een heel duidleijk voorbeeld van kampioen dankzij de kracht van de auto en anders niks.
Brawn is heel goed in het plaatsen van de juiste mensen op de juiste plek.
Daarbij is Button gewoon een goede coureur wat hij nu ook bewijst bij Mclaren. :W
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 10:58
Hahaha...die John Button zou een goede Brabander zijn.
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 10:59
Ik reed van de week 1:34.985 (F1 2010 online, met tyre wear aan) >:)
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 10:59
Daarbij zou het dus betekenen dat jij ook foutloos met een F1 auto kan rijden op elk circuit in de wereld. _O-
LWD-Godiuszaterdag 9 april 2011 @ 10:59
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hahaha...die John Button zou een goede Brabander zijn.
geweldige vent is dat.
Ambrosiuszaterdag 9 april 2011 @ 10:59
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:59 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

geweldige vent is dat.
Eens.
ElmarOzaterdag 9 april 2011 @ 10:59
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:55 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Jawel dames en heren, we hebben een veld vol met rookies die overspoeld worden door strategisch inzicht, goedheid en valentijnshartjes :D
En wij zijn erbij om dit te mogen meemaken. Wat een uniek seizoen gaat dit worden. _O_
Temlinzaterdag 9 april 2011 @ 11:00
Ferrari :')
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 11:00
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:00 schreef Temlin het volgende:
Ferrari :')
5 en 6 en beter zal het niet worden.
Atreidezzaterdag 9 april 2011 @ 11:00
Ja, de Maleisische cameramensen hebben weinig oog voor de rooien :P
Bolterzaterdag 9 april 2011 @ 11:01
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:00 schreef Atreidez het volgende:
Ja, de Maleisische cameramensen hebben weinig oog voor de rooien :P
tja als ze niet rijden... echt waar zijn ze mee bezig.
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 11:01
Gvd..die Renault is toch wel de mooiste auto van dit jaar hoor. Imho.
Netsplitterzaterdag 9 april 2011 @ 11:02
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gvd..die Renault is toch wel de mooiste auto van dit jaar hoor. Imho.
Absoluut. :Y
Alleen jammer van dat Total logo.
franklopzaterdag 9 april 2011 @ 11:02
Pole:
1:34.432
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 11:04
1.34.873
Temlinzaterdag 9 april 2011 @ 11:04
1.34.697
Wrijfhoutzaterdag 9 april 2011 @ 11:04
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
1.34.783
1.34.801
franklopzaterdag 9 april 2011 @ 11:05
Vettel _O_
Dos37zaterdag 9 april 2011 @ 11:05
whahhahah Vettel godverdomme wat een held _O_
Ambrosiuszaterdag 9 april 2011 @ 11:05
Vettel _O_.
Temlinzaterdag 9 april 2011 @ 11:06
En weer Vettel :') wat een sport is het toch ook :(
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 11:06
kut, nou komt die misselijke vinger weer :r
_Administr8or_zaterdag 9 april 2011 @ 11:06
Vettel _O_
Dos37zaterdag 9 april 2011 @ 11:06
Die stomme Engelsen komen klaar en dan bam Vettel _O_
Stiggiezaterdag 9 april 2011 @ 11:06
Rosberg valt qua tijd ook tegen eigenlijk. Heel mercedes valt weer tegen
Zorrozaterdag 9 april 2011 @ 11:06
Hamilton niet :D Vettel _O_
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 11:07
Mooie Q3 hoor. En erg erg netjes van McLaren. De snelheid van Vettel vs. de race-mentaliteit van Hamilton: mooie race ih vooruitschiet.

'That's what I am talking about'. Nu nog het vingertje, Vettel
Sharpdressedmanzaterdag 9 april 2011 @ 11:07
Gotver
Temlinzaterdag 9 april 2011 @ 11:07
Dit gaat weer FC Boring worden morgen :{
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 11:07
''Thats what I'm talking about'' :N Die quote begint al even irrtant te worden als ''het vingertje'' }:|
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 11:08
Da's iig al een keer het vingertje.
Zorrozaterdag 9 april 2011 @ 11:08
Al had ik liever Webber of Button gehad (als je het tenminste bij de realistische kanshebbers houdt, anders was Khartikidinges natuurlijk favoriet :+ )
Schunckelstarzaterdag 9 april 2011 @ 11:08
whahaha, wat een prachtig beeld _O-
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 11:08
Twee keer het vingertje.
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 11:08
Drie keer.
Temlinzaterdag 9 april 2011 @ 11:09
Als iemand dat vingertje van Vettel een keer afhakt krijgt hij van mij 1000 euro :r
LWD-Godiuszaterdag 9 april 2011 @ 11:09
DC:
"You know why its [Vettel's car] called Kinky Kylie? It's got a tightly-packaged rear end." :') :')
_Administr8or_zaterdag 9 april 2011 @ 11:11
Schumacher zijn vleugel bleef omhoog staan.
Topsnelheid was goed, maar in de bochten is het dan vrij lastig ;)

Vertelde hij net op RTL Deutschland.
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 11:11
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:11 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher zijn vleugel bleef omhoog staan.
Topsnelheid was goed, maar in de bochten is het dan vrij lastig ;)

Vertelde hij net op RTL Deutschland.
DRS on Viagra.
Stiggiezaterdag 9 april 2011 @ 11:12
O pech voor Schumi dus.... lullig. Ik vond het al zo raar hij was constant sneller dan Nico de laatste tijd.
Gelukkig aan de andere kant er is dus weer hoop voor mij als schumi fan.
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 11:12
''I had a bit of oversteer but that's the direction I took'' aldus Button.
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 11:12
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:11 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher zijn vleugel bleef omhoog staan.
Topsnelheid was goed, maar in de bochten is het dan vrij lastig ;)

Vertelde hij net op RTL Deutschland.
:? Het systeem is zo ontworpen dat het bij een fout in de 0 positie moet staan. Dus dat zou niet mogelijk mogen zijn :{
Stiggiezaterdag 9 april 2011 @ 11:13
Ik had schumi rond P6 verwacht en Ros rond P9 en wellicht was dat dus wel mogelijk geweest zonder klote achtervleugel
Zorrozaterdag 9 april 2011 @ 11:13
Dat moet dan toevallig in de laatste run gebeurd zijn, juist bij hem was eerder goed in beeld dat zijn vleugel aangepast werd :') .
_Administr8or_zaterdag 9 april 2011 @ 11:14
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 11:12 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

:? Het systeem is zo ontworpen dat het bij een fout in de 0 positie moet staan. Dus dat zou niet mogelijk mogen zijn :{
Zou niet moeten, maar bij een technisch probleem kan het natuurlijk wel :)
Wafflezaterdag 9 april 2011 @ 11:14
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:11 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher zijn vleugel bleef omhoog staan.
Topsnelheid was goed, maar in de bochten is het dan vrij lastig ;)

Vertelde hij net op RTL Deutschland.
Ik zag hem ook al niet op het knopje drukken tijdens de herhaling en dat was inderdaad in de laatste run.
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 11:17
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:14 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Zou niet moeten, maar bij een technisch probleem kan het natuurlijk wel :)
Dat is het 'm net, in het reglement staat dat er bij elke technische fout de vleugel in de originele positie moet terug vallen.
Wafflezaterdag 9 april 2011 @ 11:18
Knopje dat vast hangt? :P
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 11:19
Is ING de nieuwe sponsor van McLaren? Zag ineens een leeuw op de achterkant van Hamilton's overall.
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 11:20
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:18 schreef Waffle het volgende:
Knopje dat vast hangt? :P
Zal wel niet zo simpel zijn dat het met een 1-0 knopje bedient wordt. Komt nog bij dat bij elke beweging van de rempedaal DRS weer wordt uitgeschakelt.
_Administr8or_zaterdag 9 april 2011 @ 11:21
quote:
Op zaterdag 9 april 2011 11:17 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat is het 'm net, in het reglement staat dat er bij elke technische fout de vleugel in de originele positie moet terug vallen.
Ja, dat snap ik. Dat lijkt me voor de veiligheid ook belangrijk, maar als er ergens iets klemt dan kan het natuurlijk gebeuren dat de vleugel blijft hangen.
Gewoon een mechanisch probleem, dat heeft niks met de regelementen te maken :)

In de regelementen staat ook dat een motor x races mee moet gaan, dat gebeurt echter ook niet altijd.
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 11:23
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:21 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Dat lijkt me voor de veiligheid ook belangrijk, maar als er ergens iets klemt dan kan het natuurlijk gebeuren dat de vleugel blijft hangen.
Gewoon een mechanisch probleem, dat heeft niks met de regelementen te maken :)

In de regelementen staat ook dat een motor x races mee moet gaan, dat gebeurt echter ook niet altijd.
Een mechanisch probleem is idd een ander geval.
En als je motor geen 4 races meegaat krijg je ook gewoon een straf ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 09-04-2011 12:56:11 ]
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 11:23
Design overalls for Jenson & Lewis to wear at Silverstone, kies zelf maar uit bij 'Gallery' wat ze moeten dragen.
vossszaterdag 9 april 2011 @ 11:28
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Hey! Trollen is mijn taak hier. En die van Vosss
:7
vossszaterdag 9 april 2011 @ 11:28
Jammer van dat probleem van Schumi, P6 had er toch wel ingezeten denk ik :Y :'(
Taradozaterdag 9 april 2011 @ 11:30
Maar hopen dat het morgen wel gaat regenen na een rondje of 15, kan het nog leuk worden
M.Melandrizaterdag 9 april 2011 @ 11:39
16e tijd voor Schumacher in S2, duidelijk DRS probleem.
Temlinzaterdag 9 april 2011 @ 11:40
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:30 schreef Tarado het volgende:
Maar hopen dat het morgen wel gaat regenen na een rondje of 15, kan het nog leuk worden
Jep anders wint Vettel weer met 2 vingers in de neus.
M.Melandrizaterdag 9 april 2011 @ 11:42
Nou, Mclaren kan het aardig bijbenen, verwacht met droog weer ook wel een spannende race/
Taradozaterdag 9 april 2011 @ 11:43
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:42 schreef M.Melandri het volgende:
Nou, Mclaren kan het aardig bijbenen, verwacht met droog weer ook wel een spannende race/
Die vallen zeker niet tegen, Renault ook goed, Ferrari en Mercedes big fail
M.Melandrizaterdag 9 april 2011 @ 11:45
Mercedes echt dramatisch ja, vorig seizoen al vroeg begonnen met het ontwikkelen voor 2011 en dan 5e team zijn :')
M.Melandrizaterdag 9 april 2011 @ 11:46
Als Alonso de schade weet te beperken, kan hij vanaf europa nog wel meedoen voor de titel denk ik.
Sharpdressedmanzaterdag 9 april 2011 @ 11:50
Mclaren start op de vuile kant, hopelijk niet teveel last van bij de start.
SjaakVilleneuvezaterdag 9 april 2011 @ 11:53
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:45 schreef M.Melandri het volgende:
Mercedes echt dramatisch ja, vorig seizoen al vroeg begonnen met het ontwikkelen voor 2011 en dan 5e team zijn :')
Ach, seizoen begint pas in Europa voor de meeste teams.
Vermoed dat ze er nog wel komen!

Geweldige, pole trouwens!
M.Melandrizaterdag 9 april 2011 @ 12:13
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:53 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Ach, seizoen begint pas in Europa voor de meeste teams.
Vermoed dat ze er nog wel komen!

Geweldige, pole trouwens!
Dan nog, als je zo vroeg al begint voor 2011 en dan aan het begin van het nieuwe seizoen nog niks opgeschoten bent.
Taradozaterdag 9 april 2011 @ 12:26
die Kubica zal zich toch ook wel achter beide oren krabben als hij dat al kan als hij ziet wat (never really) quick Nick met zijn auto kan. Met Kubica zouden ze toch wat verder voorin staan, daar ben ik van overtuigd
Walter_Sobchakzaterdag 9 april 2011 @ 12:33
Ik ook. En die Kubica zal zich ook wel even afvragen of ie in zijn eventueel actieve F1 carriere nog een rallyrace moet gaan rijden.

Zo'n raceje is leuk, maar als je de F1 geschiedenis in kan gaan als mogelijk de eerste WDC uit Polen kun je zo'n raceje toch maar beter even uitstellen.
Weltschmerzzaterdag 9 april 2011 @ 12:39
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:28 schreef vosss het volgende:
Jammer van dat probleem van Schumi, P6 had er toch wel ingezeten denk ik :Y :'(
Dat weerhield Jordan uiteraard niet van een voortijdige zwamlozing.

Ik vind die beweeglijke vleugels maar raar. Het is in de jaren 70 al verboden vanwege het gevaar dat opeens de downforce wegvalt, onderdelen kunnen nou eenmaal stuk.
vossszaterdag 9 april 2011 @ 12:39
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:26 schreef Tarado het volgende:
die Kubica zal zich toch ook wel achter beide oren krabben als hij dat al kan als hij ziet wat (never really) quick Nick met zijn auto kan. Met Kubica zouden ze toch wat verder voorin staan, daar ben ik van overtuigd
Ik ben meer verrast over wat Petrov laat zien met die auto.

Ik durf gerust te stellen dat Kubica in Melbourne serieus voor P1 had kunnen gaan. :Y
ArcticBlizzardzaterdag 9 april 2011 @ 13:30
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben meer verrast over wat Petrov laat zien met die auto.

Ik durf gerust te stellen dat Kubica in Melbourne serieus voor P1 had kunnen gaan. :Y
Dat is geen onwaarschijnlijk scenario, maar weten zullen we het helaas nooit.
Peterseliemanzaterdag 9 april 2011 @ 16:52
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben meer verrast over wat Petrov laat zien met die auto.

Ik durf gerust te stellen dat Kubica in Melbourne serieus voor P1 had kunnen gaan. :Y
mja, ik denk het niet, maar hij had wel Hamilton van P2 kunnen kukelen. Ik vind namelijk dat Petrov gegroeid en meer het maximale uit de auto kan halen dan vorig jaar.
LWD-Godiuszaterdag 9 april 2011 @ 17:27
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 16:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik denk het niet, maar hij had wel Hamilton van P2 kunnen kukelen. Ik vind namelijk dat Petrov gegroeid en meer het maximale uit de auto kan halen dan vorig jaar.
Ik denk dat ook meespeelt dat Renault (en misschien ook Ferrari) maar aan 1 rijder een volwaardige auto kan leveren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld RBR en McLaren die gewoon 2 snelle gelijkwaardige auto's voor hun rijders kunnen aanbieden.
Taradozaterdag 9 april 2011 @ 17:59
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:27 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Ik denk dat ook meespeelt dat Renault (en misschien ook Ferrari) maar aan 1 rijder een volwaardige auto kan leveren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld RBR en McLaren die gewoon 2 snelle gelijkwaardige auto's voor hun rijders kunnen aanbieden.
En hoe kom je daarbij? Hou je bij de feiten, lijkt me niet dat Heidfeld een betere tijd neerzet met een mindere auto, ook Massa zal niet stilzwijgend toestaan dat hij met minder materiaal moet rijden dan Alonso
Googolplexianzaterdag 9 april 2011 @ 18:08
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

En hoe kom je daarbij? Hou je bij de feiten, lijkt me niet dat Heidfeld een betere tijd neerzet met een mindere auto, ook Massa zal niet stilzwijgend toestaan dat hij met minder materiaal moet rijden dan Alonso
In de tijd dat Alonso bij Renault reed konden ze geloof ik maar één competatieve auto neerzetten.
Lijkt mij dat dat niet veel veranderd is met het geknepen budget van nu.
Nelis89zaterdag 9 april 2011 @ 19:13
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:27 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Ik denk dat ook meespeelt dat Renault (en misschien ook Ferrari) maar aan 1 rijder een volwaardige auto kan leveren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld RBR en McLaren die gewoon 2 snelle gelijkwaardige auto's voor hun rijders kunnen aanbieden.
Onzin, Ferrari kan zeker 2 gelijkwaardige auto's bouwen en Renault twijfel ik ook niet aan. Ben zelfs van mening dat alle teams gelijkwaardige auto's hebben (op HRT en Virgin na)
ForzaScuderiaFerrarizaterdag 9 april 2011 @ 19:14
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:13 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

Onzin, Ferrari kan zeker 2 gelijkwaardige auto's bouwen en Renault twijfel ik ook niet aan. Ben zelfs van mening dat alle teams gelijkwaardige auto's hebben (op HRT en Virgin na)
Dat zal je nog wel tegenvallen. Zo gek is het niet als teams hun kopman als eerste de nieuwste updates geven. Goed Ferrari kan wel 2 gelijkwaardige auto's bouwen, maar goed...die moeten eerst maar is een goede auto gaan maken :')
Nelis89zaterdag 9 april 2011 @ 19:18
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:14 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:

[..]

Dat zal je nog wel tegenvallen. Zo gek is het niet als teams hun kopman als eerste de nieuwste updates geven. Goed Ferrari kan wel 2 gelijkwaardige auto's bouwen, maar goed...die moeten eerst maar is een goede auto gaan maken :')
Ja tuurlijk dat wel, maar dan is de andere auto zeker ook competatief. Is niet dat er te weinig geld zou zijn om de tweede auto de updates te geven, maar meestal tijd gebrek met fabricage/vervoer of onzekerheid over de werking ervan.
ForzaScuderiaFerrarizaterdag 9 april 2011 @ 19:33
Tja, zou best kunnen. Hele dure ontwikkelingen zijn nu wel beperkt. Vooral door het bevriezen van de motoren. Geld zal bij de meeste teams door de testbeperking hierin wel geen echte rol meer spelen.
Peterseliemanzaterdag 9 april 2011 @ 19:35
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:18 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk dat wel, maar dan is de andere auto zeker ook competatief. Is niet dat er te weinig geld zou zijn om de tweede auto de updates te geven, maar meestal tijd gebrek met fabricage/vervoer of onzekerheid over de werking ervan.
Jep, dat is meestal de reden dat een coureur een race eerder met de nieuwe delen rijdt dan zijn teamgenoot.

Alleen zal een team zo veel mogelijk gaan proberen om het te voorkomen, dit omdat imo niet echt tweede rijders meer zijn.
Sinister-D-zaterdag 9 april 2011 @ 19:59
quote:
Poleposition verplaatst naar rechterkant circuit
De poleposition op de startgrid in Sepang is verplaatst naar de rechterkant. Hiertoe besloot de FIA op verzoek van de coureurs. Dit verzoek werd overigens al voor de Grand Prix ingediend.

De poleposition voor de Maleisische Grand Prix bevond zich altijd aan de linkerkant van de baan, maar daar komt nu verandering in. Dit meldt Autosport.com.

De keuze voor de linkerkant werd gemaakt omdat dit een betere lijn biedt in aanloop naar de eerste bocht, die krap is en scherp naar rechts afbuigt. De coureurs voorzagen echter problemen vanwege de vele marbles (stukjes rubber) van Pirelli.

Zoals bekend slijt het Italiaanse rubber een stuk harder dan de Bridgestone die tot en met vorig seizoen werden gebruikt. Wie op deze stukjes rubber moet accelereren kort na de start, is in het nadeel.

Overigens is de ideale lijn op het rechte stuk in Sepang niet heel duidelijk gedefinieerd omdat de coureurs tussen de laatste en eerste bocht de oversteek van rechts naar links maken. Desondanks ging raceleider Charlie Whiting namens de FIA in op het voorstel van de coureurs.
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 21:44
quote:
4s.gif Op zaterdag 9 april 2011 19:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Zoiets?

Simsfan88zaterdag 9 april 2011 @ 21:53
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:45 schreef Atreidez het volgende:
Goed om te weten :)

Er is ook nog iemand overreden trouwens :o

Dat ziet er vrij pijnlijk uit :o

Morgenvroeg 10:00 *O*
Temlinzaterdag 9 april 2011 @ 21:58
regen morgen? *O*
Noberzaterdag 9 april 2011 @ 22:09
Deze kennen de meeste ook nog wel?


@Temlin

Ik denk van niet, de race is om 4PM (lokale tijd).
Trystarzaterdag 9 april 2011 @ 22:22
Zin in de race morgen :) ik hoop dat Hamilton Vettel kan pakken in de eerste bochten.
Googolplexianzondag 10 april 2011 @ 01:00
Ik hoop dattie Vettel kan pakken in de laatste bochten!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 10-04-2011 01:06:21 ]
vossszondag 10 april 2011 @ 02:10
Ik hoop eik stiekem op nog een stunt van die Petrov :Y

En Heidi mag van mij door de mand vallen.

Rosberg tweede, dat lijkt me ook wel wat :)
Taradozondag 10 april 2011 @ 08:50
Regen al voor de race verwacht....
Atreidezzondag 10 april 2011 @ 09:02
Voorprogramma bbc begonnen *O* nu nog droog
vossszondag 10 april 2011 @ 09:15
Zo. Ik ben wakker. *O*

Goedemorgen F1 mannen (en vrouwen) :7
Atreidezzondag 10 april 2011 @ 09:20
Ja Vosss, open jij ff nieuw topic voor de race begint ;)
Sinister-D-zondag 10 april 2011 @ 09:28
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 09:20 schreef Atreidez het volgende:
Ja Vosss, open jij ff nieuw topic voor de race begint ;)
als Vosss het niet doet doe ik het wel :P Bij deze dus vol!
2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #2