Winst pakken met derivaten is heel anders dan met aandelen of ETFs natuurlijk. Zo heb ik ook wel eens 5 cijferige winsten weten te pakken op CFDs. Een week later was dat precies omgekeerd geweest. Soms gewoon random je winst pakken is niet een gek idee, met name met derivaten.quote:Op maandag 11 april 2011 23:21 schreef macondo het volgende:
[..]
Winst pakken, en dan? Op de spaarrekening zetten?
Mja, maar je weet zelf ook, dat dat eigenlijk maar een miezerige bodem was. Meer paniekerig gedrag van de markt waarvan jij dacht, wat een onzin, hup vol de longs in. Dat is wel ballen tonen.quote:Op maandag 11 april 2011 23:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net voor de japan-crisis had ik mijn leverage wat afgebouwd. Maar op de bodem ben ik weer vol erin gegaan. Dat ging goed.
Misschien als ik 1000% winst sta vanaf de bodem van de kredietcrisis dat ik stop. Dat is nu iets van 700%, dus het hoeft niet zo gek veel meer omhoog.
(nota bene: tijdens die crisis stond ik ook héél vet in de min!)
Maar die zijn ook zero-sum, dus daar moet je de winst op tijd nemen. De reden dat ik mijn winst op BAM opties genomen heb is dat er nog maar 9 cent verwachtingswaarde inzat. Dus toch veel effect op je VBR en nauwelijks nog opwaarts potentieel. Toen heb ik DITM puts geschreven op UN en van de opbrengst perps Aegon gekocht. De rente daarop is meer dan dat er nog voor BAM in het vat zat.quote:Op maandag 11 april 2011 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Winst pakken met derivaten is heel anders dan met aandelen of ETFs natuurlijk. Zo heb ik ook wel eens 5 cijferige winsten weten te pakken op CFDs. Een week later was dat precies omgekeerd geweest. Soms gewoon random je winst pakken is niet een gek idee, met name met derivaten.
Och, ik zat al een tijdje long hoor tijdens de daling! Het enige wat ik gedaan heb is tijdens die lange bullmarkt is mijn leverage verhoogd.quote:Op maandag 11 april 2011 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar je weet zelf ook, dat dat eigenlijk maar een miezerige bodem was. Meer een paniekerige gedrag van de markt waarvan jij dacht, wat een onzin, hup vol de longs in. Dat is wel ballen tonen.
Wat een naaiactie. Het wrange is dat het schijnbaar zo lang duurt om hier een rechtszaak over te beginnen en dat er misschien nog vele tientallen vergelijkbare gevallen zijn die met de feiten naar buiten kunnen komen.quote:Goldman Sachs Group Inc. (GS) was sued by two co-founders of Marvell Technology Group Ltd. (MRVL) who allege the investment bank tricked them into selling company shares by claiming the sale was needed to cover a margin loan.
Sehat Sutardja, Marvells chief executive officer, and Weili Dai, the companys former chief operating officer, said they were duped into selling shares in 2008 that are now worth $141.5 million, according to a complaint filed yesterday in state court in San Francisco. Goldman Sachs pressured them by claiming a regulatory rule, which didnt exist, required them to sell their stock, according to the complaint. Goldman Sachs held millions of shares of Marvell stock in 2008, they said.
Goldman forced its clients to unnecessarily liquidate their holdings through forced margin calls, only to repurchase these same shareholdings for accounts owned by Goldman and its related hedge funds, according to the complaint.
Goldman Sachs also forced a sale of Sutardja and Dais shares of Nvidia Corp. (NVDA), causing them to lose $166 million, they said in the complaint.
Hey, als die mensen honderden miljoenen hebben dan kunnen ze toch wel een financieel expert inhuren die zegt of die margin-call terecht is? Ze zullen echt wel een zekere leverage gehad hebben, anders was die call ook niet gekomen. Ten tijden van de crisis was het helemaal wazig allemaal, want ook de hoeveelheid margin die je op een aandeel kreeg daalde door alle volatiliteit als een gek.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:24 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Wat een naaiactie. Het wrange is dat het schijnbaar zo lang duurt om hier een rechtszaak over te beginnen en dat er misschien nog vele tientallen vergelijkbare gevallen zijn die met de feiten naar buiten kunnen komen.
Ik vind het ook vreemd maar aan de andere kant verwacht je niet dat je eigen vermogensbeheerder je wilt naaien. Daarnaast kan de stress en de volatiliteit van de markten in 2008 al angstaanjagend genoeg zijn om snel ja te zeggen door de telefoon. Een financieel expert sturen kan wellicht te lang duren als je werkelijk denkt dat je margin overschreden wordt binnen een kort tijdsbestek.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:28 schreef LXIV het volgende:
Hey, als die mensen honderden miljoenen hebben dan kunnen ze toch wel een financieel expert inhuren die zegt of die margin-call terecht is? Ze zullen echt wel een zekere leverage gehad hebben, anders was die call ook niet gekomen. Ten tijden van de crisis was het helemaal wazig allemaal, want ook de hoeveelheid margin die je op een aandeel kreeg daalde door alle volatiliteit als een gek.
In principe blijft er niks over. Soms zie je wel dat de NV voor de beursnotering overgenomen wordt. Pas was er nog een bedrijf waarmee dat gebeurde. Maar meer dan enkele centen zit er niet in. Daarom worden die fondsen die al totaal failliet zijn toch nog verhandeld op een koers van een of twee cent.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:44 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wat gebeurt er met aandelen als een bedrijf failliet gaat en vervolgens wordt overgenomen door een ander bedrijf?
Fijn dat je dat kunt constateren, dan is er geen rechtszaak en rechtbank meer nodig!quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:35 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik vind het ook vreemd maar aan de andere kant verwacht je niet dat je eigen vermogensbeheerder je wilt naaien. Daarnaast kan de stress en de volatiliteit van de markten in 2008 al angstaanjagend genoeg zijn om snel ja te zeggen door de telefoon. Een financieel expert sturen kan wellicht te lang duren als je werkelijk denkt dat je margin overschreden wordt binnen een kort tijdsbestek.
Er is hoe dan ook misbruik gemaakt van de situatie en ik vind dat de verantwoordelijke bankiers voor diefstal bestraft moeten worden.
Fijn dat jij zoveel vertrouwen in rechters etc. hebt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:10 schreef macondo het volgende:
[..]
Fijn dat je dat kunt constateren, dan is er geen rechtszaak en rechtbank meer nodig!
Ze worden aangeklaagd door twee figuren, ik kan helemaal niet inschatten in welke mate ze gelijk hebben of dat het hier gaat om gelukszoekers. Het duo heeft wat mij betreft de schijn enigszins tegen door te beginnen over de waarde van de aandelen tegen de huidige koers. Die is hoger dan toen ja, achteraf kunnen we dat wel vaststellen. Daar heeft GS weinig mee te maken..
Hey ja, een financieel expert. Die waarschuwen je altijd voor crises etc, en nog ruim bijtijds ook. Meer mensen zouden ze moeten inhuren. Aangezien ze een fout gemaakt hebben, weten we dat ze geen expert hadden ingehuurd. Met zekerheid. Hadden ze wel een expert gehad, dan had het nooit fout kunnen gaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hey, als die mensen honderden miljoenen hebben dan kunnen ze toch wel een financieel expert inhuren die zegt of die margin-call terecht is? Ze zullen echt wel een zekere leverage gehad hebben, anders was die call ook niet gekomen. Ten tijden van de crisis was het helemaal wazig allemaal, want ook de hoeveelheid margin die je op een aandeel kreeg daalde door alle volatiliteit als een gek.
Ja want de bankiers gedragen zich altijd als het braafste jongetje van de klas.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:10 schreef macondo het volgende:
Fijn dat je dat kunt constateren, dan is er geen rechtszaak en rechtbank meer nodig!
Het blijft natuurlijk een zaak voor justitie maar het lijkt me sterk dat de CEO van Marvell zich te kijk wil laten zetten als gelukszoeker zonder gedegen vooronderzoek te doen. Daarnaast kunnen ze wel degelijk de aandelen voor de huidige koers claimen als ze inderdaad opgelicht zijn. Die gasten zijn die stukken kwijt en willen dat gewoon terug hebben. Jammer voor GS als ze daar nu de hoofdprijs voor moeten betalen.quote:Ze worden aangeklaagd door twee figuren, ik kan helemaal niet inschatten in welke mate ze gelijk hebben of dat het hier gaat om gelukszoekers. Het duo heeft wat mij betreft de schijn enigszins tegen door te beginnen over de waarde van de aandelen tegen de huidige koers. Die is hoger dan toen ja, achteraf kunnen we dat wel vaststellen. Daar heeft GS weinig mee te maken..
Het overnemende bedrijf plaatst een bied-order op de beurs voor het bedrag dat die er voor over heeft. Als er verder geen andere opties te verwachten zijn, dan is het verstandig om je aandelen voor dat bedrag te laten gaan. Ik meen dat er een wet is voor dit soort gevallen waarbij de laatste x% van de aandelen ongeldig worden verklaard als de overnemer genoeg heeft geprobeerd om die over te nemen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:44 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wat gebeurt er met aandelen van een bedrijf als het bedrijf failliet gaat en vervolgens wordt overgenomen door een ander bedrijf?
Gast, dit is gewoon een aanklacht en jij gaat bij voorbaat uit van schuld van Goldman Sachs - zonder enige kennis van zaken. Met onzin argumentatie als "iedereen weet dat bankiers boeven zijn, dus.." kom je niet ver.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ja want de bankiers gedragen zich altijd als het braafste jongetje van de klas.Daarnaast draait een rechtzaak voornamelijk om de straf die wordt uitgeoefend en niet om wie er wel of niet gelijk heeft. Daar hebben we de rijdende rechter wel voor.
[..]
Het blijft natuurlijk een zaak voor justitie maar het lijkt me sterk dat de CEO van Marvell zich te kijk wil laten zetten als gelukszoeker zonder gedegen vooronderzoek te doen. Daarnaast kunnen ze wel degelijk de aandelen voor de huidige koers claimen als ze inderdaad opgelicht zijn. Die gasten zijn die stukken kwijt en willen dat gewoon terug hebben. Jammer voor GS als ze daar nu de hoofdprijs voor moeten betalen.
Gast, ik heb een beetje op de financiële sector gelet, in plaats van maar braaf na te babbelen wat er in de kranten staat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:07 schreef macondo het volgende:
[..]
Gast, dit is gewoon een aanklacht en jij gaat bij voorbaat uit van schuld van Goldman Sachs - zonder enige kennis van zaken. Met onzin argumentatie als "iedereen weet dat bankiers boeven zijn, dus.." kom je niet ver.
Ik denk bovendien dat Goldman Sachs een stukken betere repuatie heeft dan het aanklagende echtpaar. link
Sterker nog, volgens mij is het allemaal de schuld van een groot Zionistisch complot en de wereldregeringquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:32 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Gast, ik heb een beetje op de financiële sector gelet, in plaats van maar braaf na te babbelen wat er in de kranten staat.
Heb jij dan niet gezien hoeveel macht bankiers naar zich toe hebben getrokken? Of hoe Goldman op veel belangrijke posities zit?
Schuld is een relatief begrip, en ze zouden het goud zo kunnen spelen dat ze niet veroordeeld worden.
Over de morele kant van het verhaal zegt dat vandaag de dag alleen niet zoveel.
Maar je kunt natuurlijk altijd blijven dromen.
Ik ga inderdaad uit van de schuld van GS als ze na liquidatie zelf de stukken gaan kopen voor eigen beheer. Dan kun je hoog of laag springen maar als dan ook blijkt dat de margincall op onduidelijke gronden heeft plaats gevonden dan geef ik Marvell het voordeel van de twijfel. Daar hoef ik ik geen diepgaand onderzoek voor te doen. Dat GS wel vaker beticht wordt van frontrunning geeft alleen maar meer aan dat het bankwezen niet altijd even klinisch te werk gaat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:07 schreef macondo het volgende:
Gast, dit is gewoon een aanklacht en jij gaat bij voorbaat uit van schuld van Goldman Sachs - zonder enige kennis van zaken. Met onzin argumentatie als "iedereen weet dat bankiers boeven zijn, dus.." kom je niet ver.
Ik denk bovendien dat Goldman Sachs een stukken betere repuatie heeft dan het aanklagende echtpaar. link
Als jij graag met dergelijke flauwigheden wil rondstrooien vooral doen. Je zou je tijd ook kunnen gebruiken om eens een keer rond te kijken hoe de wereld werkt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:35 schreef macondo het volgende:
[..]
Sterker nog, volgens mij is het allemaal de schuld van een groot Zionistisch complot en de wereldregering
Naar 350 en dan weer omhoog?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:25 schreef LXIV het volgende:
Ik ben in principe wel gereed voor een kort ritje omlaag. Heb nu veel defensie fondsen zoals AH, UN, AKZ etc. Een procent of 10 eraf creeert weer een mooi instapmoment.
Sinds wanneer is Akzo defensief?quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:25 schreef LXIV het volgende:
Ik ben in principe wel gereed voor een kort ritje omlaag. Heb nu veel defensie fondsen zoals AH, UN, AKZ etc. Een procent of 10 eraf creeert weer een mooi instapmoment.
Nah, ik herken jouw type. De vervelende oom op verjaardagen met verhalen hoe de wereld in elkaar zit, maar waar niemand naast wil zitten. Gelukkig is er internet - zoek even wat andere gekke henkies en ga lekker met elkaar de wereld doorgronden (chemtrails, Joodse banken, Bilderberg, goudsteun voor munteenheid enz). Maar laat ons (mij) er buiten. Dank u!quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:54 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Als jij graag met dergelijke flauwigheden wil rondstrooien vooral doen. Je zou je tijd ook kunnen gebruiken om eens een keer rond te kijken hoe de wereld werkt.
Mwoah, nog steeds wel een beetje in de trading range he. De AEX blijft gewoon dobberen rond de 365 de laatste weken. Paar punten hoger. Paar punten lager.quote:
Ik moest al iets anders nachecken voor een andere FOKker maar zal dit ook even bekijken morgen. Was vandaag druk bezig met mn allerlaatste opdracht voor m'n bachelor en heb daar geen tijd voor gehad. Morgen dus laatste opdracht inleveren en nog 2 week les en dan hebben we dit ook weer gehadquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:41 schreef Sokz het volgende:
Ach man, komen ze nu pas mee. Die sukkels hadden destijds moeten klagen en/of rondvragen of deze gang van zaken wel de gebruikelijke is.
@ S_E als je toevallig nog een keer erop zit:
Maar Morgan Stanley heeft nog een tweede dividendstrategie in de aanbieding. Gewoon de hoge, maar wel veilige dividendbetalers nemen. Voor degene met een Bloomberg onder u, MS heeft ze onder de code MSSTDIVS in een mandje gezet.
Wat ga je hierna doen? Blijf je in Londen?quote:Op woensdag 13 april 2011 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Morgen dus laatste opdracht inleveren en nog 2 week les en dan hebben we dit ook weer gehad
Weet ik nog niet. Ik kan full time aan het werk bij een proprietary trader in Londen direct na m'n laatste examen.quote:Op woensdag 13 april 2011 08:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat ga je hierna doen? Blijf je in Londen?
Opties genoeg in elk gevalquote:Op woensdag 13 april 2011 10:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Ik kan full time aan het werk bij een proprietary trader in Londen direct na m'n laatste examen.
Ik heb ook 4 opties voor een MSc, 3 maal Quantitative Finance (waaronder 1 keer Quant Finance and Economics) in St Gallen, Londen of Rotterdam en Business Economics in Leuven. Ga ik voor mijn MSc, dan kan ik dit combineren met een baan als FX trader bij een FX prop boutique in Londen, dat is namelijk hot desking en hoef je slechts 1 keer per maand ook daadwerkelijk in het kantoor te zijn. Je krijgt daar geld en dat moet je beleggen
Maar ik zal deze zomer nog wel even rondkijken wat ik nog meer kan doen.
quote:Op woensdag 13 april 2011 10:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Leuven is een toffe stad, zeer levendig vanwege de grote hoeveelheid studenten.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Ik kan full time aan het werk bij een proprietary trader in Londen direct na m'n laatste examen.
Ik heb ook 4 opties voor een MSc, 3 maal Quantitative Finance (waaronder 1 keer Quant Finance and Economics) in St Gallen, Londen of Rotterdam en Business Economics in Leuven. Ga ik voor mijn MSc, dan kan ik dit combineren met een baan als FX trader bij een FX prop boutique in Londen, dat is namelijk hot desking en hoef je slechts 1 keer per maand ook daadwerkelijk in het kantoor te zijn. Je krijgt daar geld en dat moet je beleggen
Klopt, ben er al geweest voor een open dag. Als ik puur op stad moest kiezen tussen Leuven, Londen, Rotterdam of St.Gallen stond Leuven ver boven aan. Fantastische sfeer en je hebt er zelfs een aantal IB's zitten.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Leuven is een toffe stad, zeer levendig vanwege de grote hoeveelheid studenten.
Mja, maar ik ken ook mensen die via Leuven, Rotterdam en Cass Businesschool bij goede banken zijn terecht gekomen. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Qua kosten verschilt het ook behoorlijk. Je betaald 21.000 pond voor Cass, 1600 euro voor Rotterdam, 500 euro voor Leuven, en 4400 Zwitserse Frank voor St. Gallen. En dat voor 1 jaar studie. Zwitserland is natuurlijk mooi maar als ik voor locatie en stad moet kiezen zou het Leuven zijn. Maar ik zie nog wel, ik kan eventueel ook eerst een jaar aan het werk.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:46 schreef Sokz het volgende:
Quantitative Finance & Economics in st. Gallen? Sprak laatst met iemand die via St. Gallen (finance & Banking) bij GS terecht was gekomen.![]()
[ afbeelding ]
Die ticker werkte hier niet. Net ff geprobeerd. Hij gaat terug naar MSST wat een aantal structured notes van Morgan Stanley aangeeft?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:41 schreef Sokz het volgende:
Ach man, komen ze nu pas mee. Die sukkels hadden destijds moeten klagen en/of rondvragen of deze gang van zaken wel de gebruikelijke is.
@ S_E als je toevallig nog een keer erop zit:
Maar Morgan Stanley heeft nog een tweede dividendstrategie in de aanbieding. Gewoon de hoge, maar wel veilige dividendbetalers nemen. Voor degene met een Bloomberg onder u, MS heeft ze onder de code MSSTDIVS in een mandje gezet.
Ja, als ik daar een financiele baan kan vinden zou ik er zo voor tekenen. Maar puur qua (quant finance) studie/MSc doen ze jammer genoeg onder voor de West Europese en Amerikaanse universiteiten.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
SE: ik zeg Azie, beter toekomstproof, en een geweldige (levens)ervaring
Maar geen idee of daar tussen te komen is
Is Cass de businesschool van die universiteit waar je nu op zit? Lijkt me dat je daar dan weg moet wezen (ivm. reputatie e.d.) en de kosten natuurlijk belachelijk.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja, maar ik ken ook mensen die via Leuven, Rotterdam en Cass Businesschool bij goede banken zijn terecht gekomen. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Qua kosten verschilt het ook behoorlijk. Je betaald 21.000 pond voor Cass, 1600 euro voor Rotterdam, 500 euro voor Leuven, en 4400 Zwitserse Frank voor St. Gallen. En dat voor 1 jaar studie. Zwitserland is natuurlijk mooi maar als ik voor locatie en stad moet kiezen zou het Leuven zijn. Maar ik zie nog wel, ik kan eventueel ook eerst een jaar aan het werk.
Ik denk dat Nokia en Microsoft de Lamme helpt de Blinde is en dat Nokia zelf afglijdt naar een fabrikant van hardware voor de 3e wereld met hoge volumes en lage marges.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:12 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die Nokia aandelen hebben? Ik denk dat zij sowieso wel gaan profiteren van economisch betere tijden en ik hoop op een succesvolle samenwerking met Windows. Wat denken jullie?
Die Chinezen, Indiers, Brazilianen etc zullen nog wel op grote schaal die telefoons van Nokia kopen denk ik. Windows is nog wel steeds het meest gebruikte computer besturingssysteem ter wereld dus ik zou Windows niet in de categorie lamme of blinde plaatsen.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat Nokia en Microsoft de Lamme helpt de Blinde is en dat Nokia zelf afglijdt naar een fabrikant van hardware voor de 3e wereld met hoge volumes en lage marges.
Als het economisch beter gaat kopen mensen een Iphone of een HTC. Geen bakkie van Nokia.
In de mobiele wereld stelt het marktaandeel van Microsoft echt helemaal niks voor, dat is een paar procent. Er is ook geen sprake van een vendor-lock in, zoals in de PC-wereld geldt. Ook daalt dat marktaandeel ook nog eens heel snel.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Die Chinezen, Indiers, Brazilianen etc zullen nog wel op grote schaal die telefoons van Nokia kopen denk ik. Windows is nog wel steeds het meest gebruikte computer besturingssysteem ter wereld dus ik zou Windows niet in de categorie lamme of blinde plaatsen.
Ik heb Nokia op mijn watchlist staan. Microsoft trouwens ook. In de telco/technologie pers hangt al snel zo'n dit wordt niets meer toontje als bepaalde bedrijjven of ontwikkelingen tegenslag hebben. Dit uit zich dan ook in de koers. In de praktijk van de bedrijfsresultaten blijkt dat dan vaak mee te vallen. Nokia en Microsoft (en Windows) zijn ijzersterke merknamen op wereldwijd niveau, die wel een stootje kunnen hebben.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:12 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die Nokia aandelen hebben? Ik denk dat zij sowieso wel gaan profiteren van economisch betere tijden en ik hoop op een succesvolle samenwerking met Windows. Wat denken jullie?
Waarom zou de omzet van Nokia omhoog gaan als de uiteindelijke modellen op de markt komen? Het zou niet de 1e keer zijn wanneer een product, wat technische best in orde is, gewoon niet in staat is om te concurreren en dus het op een gegeven moment verliest.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:41 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb Nokia op mijn watchlist staan. Microsoft trouwens ook. In de telco/technologie pers hangt al snel zo'n dit wordt niets meer toontje als bepaalde bedrijjven of ontwikkelingen tegenslag hebben. Dit uit zich dan ook in de koers. In de praktijk van de bedrijfsresultaten blijkt dat dan vaak mee te vallen. Nokia en Microsoft (en Windows) zijn ijzersterke merknamen op wereldwijd niveau, die wel een stootje kunnen hebben.
Ik vind die plannen met Windows Phone 7 ook helemaal zo slecht niet. Alleen duurt het nog een jaar voordat er daadwerkelijk modellen op de markt komen. Ik denk dat de omzet van Nokia gedurende dat jaar inzakt en dat ze nog meer negatieve pers over zich heen krijgen. Het aandeel kan daardoor eerst nog verder zakken. Met een P/E- ratio van 12 is het bovendien nog niet een overtuigende value pick.
Indiers in ieder geval niet. Niet cool genoeg, en voor wie cool geen punt is, is een Chinese kopie de helft van de prijs.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Die Chinezen, Indiers, Brazilianen etc zullen nog wel op grote schaal die telefoons van Nokia kopen denk ik. Windows is nog wel steeds het meest gebruikte computer besturingssysteem ter wereld dus ik zou Windows niet in de categorie lamme of blinde plaatsen.
In de consumentenmarkt zie ik Nokia over een paar jaar wel weer hip worden. Soort retro merk. Moeten ze wél hun apparaatjes op orde krijgen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2011 09:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Indiers in ieder geval niet. Niet cool genoeg, en voor wie cool geen punt is, is een Chinese kopie de helft van de prijs.
Nokia bestaat uit twee delen (wordt wel eens vergeten): de mobiel tak en de telefonie tak (Nokia-Siemens networks). Vwb de mobiel tak wordt (of is) Nokia gewoon een hardware producent. Mocht het Microsoft besturingsstysteem een hit worden, heeft Nokia geen enkele exclusiviteit, en bovendien is het aan Microsoft om te bepalen hoeveel ze voor de licenties vragen. Ik zie Nokia daar geen enkele troef in handen hebben, en veroordeeld worden door low margin productie.
De echte crux zit ', in Nokia-Siemens Networks, want dat is de echte bleeder geweest in de afgelopen jaren. Daar hebben ze m.i. min of meer hetzelfde probleem, worden ze overhoop gelopen door Huawie en ZTE bijvoorbeeld.
Begrijp me niet verkeerd, er is best een prijs waarop Nokia een interessante koop is. Maar dat geweldige toekomstperspectief zie ik niet echt.
Voor 80% van de wereldmarkt is Nokia natuurlijk niet retro, daar is bij wijze van spreken HTC retro voorquote:Op donderdag 14 april 2011 09:24 schreef macondo het volgende:
[..]
In de consumentenmarkt zie ik Nokia over een paar jaar wel weer hip worden. Soort retro merk. Moeten ze wél hun apparaatjes op orde krijgen natuurlijk.
Mooi verhaalquote:Op donderdag 14 april 2011 11:45 schreef Sokz het volgende:
Neerlands grootste graaier (en gulste gever) stapt op bij Reckitt en verliest gelijk 2 miljard aan beurswaarde.![]()
Deze Nederlandse baas had in 2009 een bonus van maarliefst 100 miljoen euro (meer als Dhr. blankfein).
http://www.google.com/finance?q=LON%3ARB
Ik ben het eens op dit moment is een aardig koopmoment aan het ontstaanquote:Op donderdag 14 april 2011 14:35 schreef Soldier2000 het volgende:
Dow Jones zakt aardig naar beneden.
En gebruik van gemaakt door een plukje ING te kopen
Och. Gisteren had je nog een ATH en vandaag een paar procentjes minder? Dat vind ik nu niet echt een koopmoment hoor! Dan moet er bij ING toch eerst echt 1,50 vanaf.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:13 schreef superpiet het volgende:
[..]
Ik ben het eens op dit moment is een aardig koopmoment aan het ontstaan
Wat is een ATH?quote:Op donderdag 14 april 2011 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Och. Gisteren had je nog een ATH en vandaag een paar procentjes minder? Dat vind ik nu niet echt een koopmoment hoor! Dan moet er bij ING toch eerst echt 1,50 vanaf.
Niet dat ik dit echt verwacht, maar je weet het ook niet. Maar op een termijn van meer als 1 week beschouwd is er welgeteld toch nog niks van af en zitten we toch op een post-crisis piek?
Hm, een oliemaatschappij met een P/E van 3.71 !?quote:Op donderdag 14 april 2011 20:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://finance.yahoo.com/q?s=ATH.TO
toch?
Tja, maar de Dow Jones was verder gewoon dicht natuurlijk toen je dat plaatste. Dus waar keek je precies naar?quote:Op donderdag 14 april 2011 14:35 schreef Soldier2000 het volgende:
Dow Jones zakt aardig naar beneden.
En gebruik van gemaakt door een plukje ING te kopen
quote:Op donderdag 14 april 2011 20:43 schreef macondo het volgende:
[..]
Tja, maar de Dow Jones was verder gewoon dicht natuurlijk toen je dat plaatste. Dus waar keek je precies naar?
An sich zullen die cijfers wel correct zijn. Als je van ambachtelijke knutselaar opeens Saab overneemt dan stijgt je omzet natuurlijk enorm. (Je verlies uiteraard evenredig of nog meer)quote:Op donderdag 14 april 2011 21:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Spyker weet zelfs BB te infiltreren met z'n wazige incorrecte cijfers. Met z'n 12000% revenue growth en zn 200% debt/capital
[ afbeelding ]
Hangt er vanaf wat je wilt doen. Er zit een wizard in waarmee je wel eenvoudige dingetjes kunt maken. Maar als je een beetje C# kunt dan worden de mogelijkheden bijna onbeperkt.quote:Op donderdag 14 april 2011 21:59 schreef Sokz het volgende:
Voor Ninjatrader e.d. is dan veel kennis van C# vereist?
Dan wachten wij geduldig het topic af! Of heb je een edge gevonden?quote:Op donderdag 14 april 2011 22:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je wilt doen. Er zit een wizard in waarmee je wel eenvoudige dingetjes kunt maken. Maar als je een beetje C# kunt dan worden de mogelijkheden bijna onbeperkt.
Ik heb vandaag weer iets cools gemaakt
Iets wat werkt komt niet in dit topicquote:Op donderdag 14 april 2011 22:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan wachten wij geduldig het topic af! Of heb je een edge gevonden?
Ik kon ook geen C# toen ik ermee begon. Maar er is op internet genoeg te vinden. Gewoon een simpel projectje beginnen en dan leer je het vanzelf.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:08 schreef Sokz het volgende:
Haha vast niet, dan was die wel enthousiaster geweest.![]()
Is C# een beetje snel onder de knie te krijgen en/of zijn er boeken die je daarbij kunnen helpen?
Ik bedoelde niet ING persé maar wel de index. Ik heb een target van 1360 en 1380 op de S&P500 binnen een maand. Ik kan me niet voorstellen dat we die target niet binnen een maand halen. Of ben ik te optimistisch.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Och. Gisteren had je nog een ATH en vandaag een paar procentjes minder? Dat vind ik nu niet echt een koopmoment hoor! Dan moet er bij ING toch eerst echt 1,50 vanaf.
Niet dat ik dit echt verwacht, maar je weet het ook niet. Maar op een termijn van meer als 1 week beschouwd is er welgeteld toch nog niks van af en zitten we toch op een post-crisis piek?
Geenquote:Op donderdag 14 april 2011 22:58 schreef superpiet het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet ING persé maar wel de index. Ik heb een target van 1360 en 1380 op de S&P500 binnen een maand. Ik kan me niet voorstellen dat we die target niet binnen een maand halen. Of ben ik te optimistisch.
Geen idee, ik heb geen enkel benul wat beurskoersen doen en heb hier bewust ook geen visie op. Ik schraap zo'n 50 euro per dag uit het systeem door rente/dividend/aflopen verwachtingswaarde. Alle volatiliteit door stijgende of dalende beurskoersen vind ik in principe alleen maar lastig.quote:Op donderdag 14 april 2011 22:58 schreef superpiet het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet ING persé maar wel de index. Ik heb een target van 1360 en 1380 op de S&P500 binnen een maand. Ik kan me niet voorstellen dat we die target niet binnen een maand halen. Of ben ik te optimistisch.
Zaken zoals Novo komen uit dit soort onderzoekjes vele malen beter. Hoge PM, lage debt. etc.quote:Op donderdag 14 april 2011 21:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
An sich zullen die cijfers wel correct zijn. Als je van ambachtelijke knutselaar opeens Saab overneemt dan stijgt je omzet natuurlijk enorm. (Je verlies uiteraard evenredig of nog meer)
Haha ja potver, als die order van mij op page 6 was afgegaan had ik inmiddels alweer 90% winst daarop gepakt. >,<quote:Op vrijdag 15 april 2011 03:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Zilver tikt overigens weer goede waardes aan. Misschien toch maar weer verkopen en leverage omhoog schroeven?
Een multiplier <1 wat moet ik me daar bij voorstellen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 08:40 schreef SeLang het volgende:
Waarom QE niet werkt:
Overigens hoort die hele money multiplier theorie gewoon in de vuilnisbak imo.
Wat is PM?quote:Op donderdag 14 april 2011 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zaken zoals Novo komen uit dit soort onderzoekjes vele malen beter. Hoge PM, lage debt. etc.
[ afbeelding ]
Ik wilde hier nog op reageren maar dat is me ontschoten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Zijn er overigens nog mensen die hier bewust korte termijn macro traden? Of is dat een beetje over? Strategie van SeLang over genomen (al heb ik de alpha van de SAR waarde maar wat makkelijker gekozen) om zelfde soort grafiekjes te creeren die SeLang ook in zijn onderzoekje had. Met al dat niet betere resultaten gezien de tick value 12.50 is per punt en dus mogelijke winst.
[ afbeelding ]
PM is Profit Margin. Net Profit gedeeld door revenue of sales. Je kunt het zien als percentage nummer, hoeveel van 1 dollar sales blijft er over als winst? Het is by far mijn meest favoriete fundamentele indicator als ik bedrijven in 1 sector vergelijk met grofweg dezelfde market cap. De 'huidige' PM en de 5 jarige groei PM want je wil immers weten of ze in profitability zijn gegroeid.quote:
Stuur ze een mailtje dat ze moeten opschietenquote:Op vrijdag 15 april 2011 22:29 schreef Sokz het volgende:
Wanneer komen er op Binck weer nieuwe series (hogere SL) turbo's op Zilver & Koper? Wil ze doorrollen maar die komen maar niet
Het verschil met SeLang zijn onderzoek is dat ik de macro variabelen eerst door allerlei regressie tests heb gehaald (op basis van general-to-specific methodology) zodat ze gezien het econometrie gedeelte van mn scriptie significant zijn. En in het 2e gedeelte heb ik dat in wat simpele modelletjes gestopt via een SAR en andere exit strategieën met als afkapping de initiële stop. De reden voor SAR is omdat er wel wat leuke wiskunde achter zit, alleen toen ik pas het excel spreadsheet af had kon ik er ook leuke resultaten mee behalen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:31 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik wilde hier nog op reageren maar dat is me ontschoten.
Ga je dit nog verder uitwerken c.q. meer variabelen/runs toevoegen? Ik neem aan dat dit niet in je paper komt?
Tof! Ik ging uit van random entries maar als je een macro model hebt waarmee je echt kunt voorspellen dan is dat natuurlijk beter. Hoe ga je eigenlijk curve-fitting tegen op je macro model?quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Het verschil met SeLang zijn onderzoek is dat ik de macro variabelen eerst door allerlei regressie tests heb gehaald (op basis van general-to-specific methodology) zodat ze gezien het econometrie gedeelte van mn scriptie significant zijn.
Hoe dat zo? Je kunt toch gewoon 3 variabelen variëren? Overigens doe ik zelf ook altijd alles via een combinatie van NinjaTrader en Excel. NT laat ik files uitspugen in het juiste formaat waarbij het meeste rekenwerk al is gedaan en die lees ik dan in in Excel voor grafieken en verdere analyse.quote:En in het 2e gedeelte heb ik dat in wat simpele modelletjes gestopt via een SAR en andere exit strategieën met als afkapping de initiële stop. De reden voor SAR is omdat er wel wat leuke wiskunde achter zit, alleen toen ik pas het excel spreadsheet af had kon ik er ook leuke resultaten mee behalen.
Het lukte me echter niet om data van 3 variabelen (Z,Y,X) allen via Ninja te krijgen, de 3e deed ik maar via een spreadsheet in Excel.
Wat is IPI?quote:IPI heb ik zelf nog verder doorberekend in een portfolio situatie tegen waardes die ik op internet vond. Dus wat is de return van IPI, als je portfolio van 50k had, slippage van 100% gemiddeld en een 2 keer zo hoge transactie kosten berekend. Kwam ik nog op winst boven B&H uit. Op wat langere termijn zag je alleen dat zaken zoals IPI behoorlijk worden geraakt door outliers zoals je ziet op de graph. Voordeel van een general to specific methodology is dat er wel relatief ruis vrije data overblijft. En dus is het gemakkelijker om macro modellen te creëren. Met de rest van de macro waardes die significant uit de SP500 en de DJ30 kwamen rollen heb ik nog meerdere trading strategieën gecreëerd.
quote:Will Anne Hathaway's role in "Rio" Boost Berkshire Shares?
If you've heard this theory before, you know where I'm going with this....
Today marks the North American opening of the animated feature film Rio, by Blue Sky Studios (NWS.) Its celebrity voices include Jesse Eisenberg, Anne Hathaway, Jamie Foxx, George Lopez, Tracy Morgan,will.i.am and others. But only one of these names has the power to lift share prices at a company run by the world's most successful investor.
"When Anne Hathaway makes headlines, the stock for Warren Buffett's Berkshire-Hathaway goes up," reported director and writer Dan Mirvish in a HuffPo story last month.
Why? Mirvish's guess was that "all those automated, robotic trading programming are picking up the same chatter on the internet about 'Hathaway' as the IMDb's StarMeter, and they're applying it to the stock market."
His evidence:
On the Friday before the Oscars [hosted by Anne Hathaway], Berkshire shares rose a whopping 2.02%. And on the Monday just after the Academy Awards, they rose again, this time 2.94%. But it's not just an Oscar bounce, or something Warren Buffett may have said in the newspaper, or even necessarily something the company itself is doing (i.e. rumors afoot to buy Costco). Just look back at some other landmark dates in Anne Hathaway's still young career:
Oct. 3, 2008 - Rachel Getting Married opens: BRK.A up .44%
Jan. 5, 2009 - Bride Wars opens: BRK.A up 2.61%
Feb. 8, 2010 - Valentine's Day opens: BRK.A up 1.01%
March 5, 2010 - Alice in Wonderland opens: BRK.A up .74%
Nov. 24, 2010 - Love and Other Drugs opens: BRK.A up 1.62%
Nov. 29, 2010 - Anne announced as co-host of the Oscars: BRK.A up .25%
Mirvish's seemingly off-the-wall suggestion caught the attention of Alexis Madrigal, senior editor at The Atlantic, who decided to investigate further.
Writing for the magazine's blog, he said, " the more I thought about the strange behavior of algorithmic trading systems and the news that Twitter sentiment analysis could be used by stock market analysts and the fact that many computer programs are simply looking for tradeable correlations, I really started to wonder if Mirvish's theory was plausible."
Madrigal called John Bates, the computer wizard behind a company called Progress Software (PRGS), which helps create algorithmic strategies for hedge funds and other financial firms. To Madrigal's surprise, Bates didn't dismiss the "Hathaway Effect" suggestion.
"We come across all sorts of strange things in our line of business, strange correlations," Bates told the Atlantic. "And I've had a lot of interest in this for a long time because it's really often the secret source for certain hedge funds."
Companies are trying to "correlate everything against everything," he said. "The interesting, thing, though, is that it's all statistics, removed from the real world. It's not as if a hedge fund's computers would spit the trading strategy as a sentence: 'When Hathway news increases, buy Berkshire Hathaway.'"
In fact, Bates, added, traders often don't know what their algorithms are doing.
So what will Rio, the movie -- already bringing in singing reviews -- do for Berkshire shares this week? We'll find out Monday. It's probably worth keeping an eye on Rio Tinto Alcan, whose LSE ticker is "RIO", too.
http://www.minyanville.co(...)away-boost-hathaway/
Dat is té erg.quote:
Dat wou ik ook net zeggen! En volgens mij ook nog legaal ook.quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat is té erg.
Van de andere kant biedt dat mogelijkheden om trade robots om de tuin te leiden
Wat ik zelf een echte eye-opener vond bij het onderzoek van SL was dat parametervariatie van de stoploss bewust als keuze voor robuustheid werd gekozen (immers, als de koers na een newsevent stabiel blijft dan weet je meteen de invloed van het nieuws op je trade en zijn exitstrategieen van ondergeschikt belang). In eerste instantie leken je trades er robuust uit te zien gezien het grote rechte vlak maar ik denk dat je exitstrategie nu minder belangrijk is omdat de winstgevendheid vooral afhankelijk is van je regressie. Als dat model een zekere voorspelbaarheid biedt heb je natuurlijk een monsterstrategie. Mogelijkerwijs zelfs verkoopbaar!quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Het verschil met SeLang zijn onderzoek is dat ik de macro variabelen eerst door allerlei regressie tests heb gehaald (op basis van general-to-specific methodology) zodat ze gezien het econometrie gedeelte van mn scriptie significant zijn. En in het 2e gedeelte heb ik dat in wat simpele modelletjes gestopt via een SAR en andere exit strategieën met als afkapping de initiële stop. De reden voor SAR is omdat er wel wat leuke wiskunde achter zit, alleen toen ik pas het excel spreadsheet af had kon ik er ook leuke resultaten mee behalen.
Strafrechtelijk misschien niet illegaal, hoewel het wel eens zou kunnen botsen met wetten rond de aandelenhandel gezien de doelstelling van zo'n aktie.quote:Op zaterdag 16 april 2011 20:37 schreef Mendeljev het volgende:
Wat betreft die bots. Hoe illegaal is het om met 500 twitteraccounts te spammen dat W. Buffet is opgepakt nadat hij te diep in het glaasje keek? (Of ander ludiek nieuws dat zeker wordt gescand)
Uiteraard met de nodige posities in de markt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |