abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95371540
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:21 schreef macondo het volgende:

[..]

Winst pakken, en dan? Op de spaarrekening zetten?
Winst pakken met derivaten is heel anders dan met aandelen of ETFs natuurlijk. Zo heb ik ook wel eens 5 cijferige winsten weten te pakken op CFDs. Een week later was dat precies omgekeerd geweest. Soms gewoon random je winst pakken is niet een gek idee, met name met derivaten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95371613
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Net voor de japan-crisis had ik mijn leverage wat afgebouwd. Maar op de bodem ben ik weer vol erin gegaan. Dat ging goed.

Misschien als ik 1000% winst sta vanaf de bodem van de kredietcrisis dat ik stop. Dat is nu iets van 700%, dus het hoeft niet zo gek veel meer omhoog.
(nota bene: tijdens die crisis stond ik ook héél vet in de min!)
Mja, maar je weet zelf ook, dat dat eigenlijk maar een miezerige bodem was. Meer paniekerig gedrag van de markt waarvan jij dacht, wat een onzin, hup vol de longs in. Dat is wel ballen tonen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 11 april 2011 @ 23:31:36 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95371732
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Winst pakken met derivaten is heel anders dan met aandelen of ETFs natuurlijk. Zo heb ik ook wel eens 5 cijferige winsten weten te pakken op CFDs. Een week later was dat precies omgekeerd geweest. Soms gewoon random je winst pakken is niet een gek idee, met name met derivaten.
Maar die zijn ook zero-sum, dus daar moet je de winst op tijd nemen. De reden dat ik mijn winst op BAM opties genomen heb is dat er nog maar 9 cent verwachtingswaarde inzat. Dus toch veel effect op je VBR en nauwelijks nog opwaarts potentieel. Toen heb ik DITM puts geschreven op UN en van de opbrengst perps Aegon gekocht. De rente daarop is meer dan dat er nog voor BAM in het vat zat.
The End Times are wild
  maandag 11 april 2011 @ 23:32:33 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95371795
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maar je weet zelf ook, dat dat eigenlijk maar een miezerige bodem was. Meer een paniekerige gedrag van de markt waarvan jij dacht, wat een onzin, hup vol de longs in. Dat is wel ballen tonen.
Och, ik zat al een tijdje long hoor tijdens de daling! Het enige wat ik gedaan heb is tijdens die lange bullmarkt is mijn leverage verhoogd.
The End Times are wild
pi_95386382
quote:
Goldman Sachs Group Inc. (GS) was sued by two co-founders of Marvell Technology Group Ltd. (MRVL) who allege the investment bank tricked them into selling company shares by claiming the sale was needed to cover a margin loan.

Sehat Sutardja, Marvells chief executive officer, and Weili Dai, the companys former chief operating officer, said they were duped into selling shares in 2008 that are now worth $141.5 million, according to a complaint filed yesterday in state court in San Francisco. Goldman Sachs pressured them by claiming a regulatory rule, which didnt exist, required them to sell their stock, according to the complaint. Goldman Sachs held millions of shares of Marvell stock in 2008, they said.

Goldman forced its clients to unnecessarily liquidate their holdings through forced margin calls, only to repurchase these same shareholdings for accounts owned by Goldman and its related hedge funds, according to the complaint.

Goldman Sachs also forced a sale of Sutardja and Dais shares of Nvidia Corp. (NVDA), causing them to lose $166 million, they said in the complaint.
Wat een naaiactie. Het wrange is dat het schijnbaar zo lang duurt om hier een rechtszaak over te beginnen en dat er misschien nog vele tientallen vergelijkbare gevallen zijn die met de feiten naar buiten kunnen komen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:28:35 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95386552
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:24 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Wat een naaiactie. Het wrange is dat het schijnbaar zo lang duurt om hier een rechtszaak over te beginnen en dat er misschien nog vele tientallen vergelijkbare gevallen zijn die met de feiten naar buiten kunnen komen.
Hey, als die mensen honderden miljoenen hebben dan kunnen ze toch wel een financieel expert inhuren die zegt of die margin-call terecht is? Ze zullen echt wel een zekere leverage gehad hebben, anders was die call ook niet gekomen. Ten tijden van de crisis was het helemaal wazig allemaal, want ook de hoeveelheid margin die je op een aandeel kreeg daalde door alle volatiliteit als een gek.
The End Times are wild
pi_95386835
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:28 schreef LXIV het volgende:
Hey, als die mensen honderden miljoenen hebben dan kunnen ze toch wel een financieel expert inhuren die zegt of die margin-call terecht is? Ze zullen echt wel een zekere leverage gehad hebben, anders was die call ook niet gekomen. Ten tijden van de crisis was het helemaal wazig allemaal, want ook de hoeveelheid margin die je op een aandeel kreeg daalde door alle volatiliteit als een gek.
Ik vind het ook vreemd maar aan de andere kant verwacht je niet dat je eigen vermogensbeheerder je wilt naaien. Daarnaast kan de stress en de volatiliteit van de markten in 2008 al angstaanjagend genoeg zijn om snel ja te zeggen door de telefoon. Een financieel expert sturen kan wellicht te lang duren als je werkelijk denkt dat je margin overschreden wordt binnen een kort tijdsbestek.
Er is hoe dan ook misbruik gemaakt van de situatie en ik vind dat de verantwoordelijke bankiers voor diefstal bestraft moeten worden.
Greece
pi_95387185
Wat gebeurt er met aandelen van een bedrijf als het bedrijf failliet gaat en vervolgens wordt overgenomen door een ander bedrijf?
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:45:45 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95387248
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:44 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wat gebeurt er met aandelen als een bedrijf failliet gaat en vervolgens wordt overgenomen door een ander bedrijf?
In principe blijft er niks over. Soms zie je wel dat de NV voor de beursnotering overgenomen wordt. Pas was er nog een bedrijf waarmee dat gebeurde. Maar meer dan enkele centen zit er niet in. Daarom worden die fondsen die al totaal failliet zijn toch nog verhandeld op een koers van een of twee cent.
The End Times are wild
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:10:35 #110
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_95388283
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:35 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik vind het ook vreemd maar aan de andere kant verwacht je niet dat je eigen vermogensbeheerder je wilt naaien. Daarnaast kan de stress en de volatiliteit van de markten in 2008 al angstaanjagend genoeg zijn om snel ja te zeggen door de telefoon. Een financieel expert sturen kan wellicht te lang duren als je werkelijk denkt dat je margin overschreden wordt binnen een kort tijdsbestek.
Er is hoe dan ook misbruik gemaakt van de situatie en ik vind dat de verantwoordelijke bankiers voor diefstal bestraft moeten worden.
Fijn dat je dat kunt constateren, dan is er geen rechtszaak en rechtbank meer nodig!

Ze worden aangeklaagd door twee figuren, ik kan helemaal niet inschatten in welke mate ze gelijk hebben of dat het hier gaat om gelukszoekers. Het duo heeft wat mij betreft de schijn enigszins tegen door te beginnen over de waarde van de aandelen tegen de huidige koers. Die is hoger dan toen ja, achteraf kunnen we dat wel vaststellen. Daar heeft GS weinig mee te maken..
Overal verstand van.
pi_95388578
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:10 schreef macondo het volgende:

[..]

Fijn dat je dat kunt constateren, dan is er geen rechtszaak en rechtbank meer nodig!

Ze worden aangeklaagd door twee figuren, ik kan helemaal niet inschatten in welke mate ze gelijk hebben of dat het hier gaat om gelukszoekers. Het duo heeft wat mij betreft de schijn enigszins tegen door te beginnen over de waarde van de aandelen tegen de huidige koers. Die is hoger dan toen ja, achteraf kunnen we dat wel vaststellen. Daar heeft GS weinig mee te maken..
Fijn dat jij zoveel vertrouwen in rechters etc. hebt.

Amerika is namelijk totaal geen plutocratie, en de dingen waar jij zoveel vertrouwen in hebt zijn niet voor geld te koop.

Neem Warren 'the-stock-fuckin'-master' (zo wordt ie hier genoemd) Buffet als voorbeeld. Altijd hard gewerkt en dankzij zijn inzichten een goede - maar eerlijke - duit verdiend.

http://www.zerohedge.com/(...)-between-sokol-and-l

Goldman zal ongetwijfeld net zo eerlijk zijn.
pi_95388632
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hey ja, een financieel expert. Die waarschuwen je altijd voor crises etc, en nog ruim bijtijds ook. Meer mensen zouden ze moeten inhuren. Aangezien ze een fout gemaakt hebben, weten we dat ze geen expert hadden ingehuurd. Met zekerheid. Hadden ze wel een expert gehad, dan had het nooit fout kunnen gaan.

Zo eenvoudig is het nou eenmaal...
pi_95388896
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:10 schreef macondo het volgende:
Ja want de bankiers gedragen zich altijd als het braafste jongetje van de klas. :') Daarnaast draait een rechtzaak voornamelijk om de straf die wordt uitgeoefend en niet om wie er wel of niet gelijk heeft. Daar hebben we de rijdende rechter wel voor.

quote:
Het blijft natuurlijk een zaak voor justitie maar het lijkt me sterk dat de CEO van Marvell zich te kijk wil laten zetten als gelukszoeker zonder gedegen vooronderzoek te doen. Daarnaast kunnen ze wel degelijk de aandelen voor de huidige koers claimen als ze inderdaad opgelicht zijn. Die gasten zijn die stukken kwijt en willen dat gewoon terug hebben. Jammer voor GS als ze daar nu de hoofdprijs voor moeten betalen.
Greece
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:41:29 #114
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95389838
Ach man, komen ze nu pas mee. Die sukkels hadden destijds moeten klagen en/of rondvragen of deze gang van zaken wel de gebruikelijke is.

@ S_E als je toevallig nog een keer erop zit:
Maar Morgan Stanley heeft nog een tweede dividendstrategie in de aanbieding. Gewoon de hoge, maar wel veilige dividendbetalers nemen. Voor degene met een Bloomberg onder u, MS heeft ze onder de code MSSTDIVS in een mandje gezet.
pi_95390288
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:44 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Wat gebeurt er met aandelen van een bedrijf als het bedrijf failliet gaat en vervolgens wordt overgenomen door een ander bedrijf?
Het overnemende bedrijf plaatst een bied-order op de beurs voor het bedrag dat die er voor over heeft. Als er verder geen andere opties te verwachten zijn, dan is het verstandig om je aandelen voor dat bedrag te laten gaan. Ik meen dat er een wet is voor dit soort gevallen waarbij de laatste x% van de aandelen ongeldig worden verklaard als de overnemer genoeg heeft geprobeerd om die over te nemen.

Als alleen de aktiviteiten, patenten, merknaam etcetera worden overgenomen, dan gebruiken de curatoren de overnamesom om de vorderingen op het failliete bedrijf af te handelen. Als er dan nog geld over is, dan is dat voor de aandeelhouders en kan je een laatste dividend verwachten, maar dit proces kan jaren duren.
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:07:41 #116
57047 macondo
pi_95394159
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:23 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ja want de bankiers gedragen zich altijd als het braafste jongetje van de klas. :') Daarnaast draait een rechtzaak voornamelijk om de straf die wordt uitgeoefend en niet om wie er wel of niet gelijk heeft. Daar hebben we de rijdende rechter wel voor.

[..]

Het blijft natuurlijk een zaak voor justitie maar het lijkt me sterk dat de CEO van Marvell zich te kijk wil laten zetten als gelukszoeker zonder gedegen vooronderzoek te doen. Daarnaast kunnen ze wel degelijk de aandelen voor de huidige koers claimen als ze inderdaad opgelicht zijn. Die gasten zijn die stukken kwijt en willen dat gewoon terug hebben. Jammer voor GS als ze daar nu de hoofdprijs voor moeten betalen.
Gast, dit is gewoon een aanklacht en jij gaat bij voorbaat uit van schuld van Goldman Sachs - zonder enige kennis van zaken. Met onzin argumentatie als "iedereen weet dat bankiers boeven zijn, dus.." kom je niet ver.

Ik denk bovendien dat Goldman Sachs een stukken betere repuatie heeft dan het aanklagende echtpaar. link
Overal verstand van.
pi_95395395
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:07 schreef macondo het volgende:

[..]

Gast, dit is gewoon een aanklacht en jij gaat bij voorbaat uit van schuld van Goldman Sachs - zonder enige kennis van zaken. Met onzin argumentatie als "iedereen weet dat bankiers boeven zijn, dus.." kom je niet ver.

Ik denk bovendien dat Goldman Sachs een stukken betere repuatie heeft dan het aanklagende echtpaar. link
Gast, ik heb een beetje op de financiële sector gelet, in plaats van maar braaf na te babbelen wat er in de kranten staat.

Heb jij dan niet gezien hoeveel macht bankiers naar zich toe hebben getrokken? Of hoe Goldman op veel belangrijke posities zit?

Schuld is een relatief begrip, en ze zouden het goud zo kunnen spelen dat ze niet veroordeeld worden.

Over de morele kant van het verhaal zegt dat vandaag de dag alleen niet zoveel.

Maar je kunt natuurlijk altijd blijven dromen.
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:35:38 #118
57047 macondo
pi_95395550
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:32 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Gast, ik heb een beetje op de financiële sector gelet, in plaats van maar braaf na te babbelen wat er in de kranten staat.

Heb jij dan niet gezien hoeveel macht bankiers naar zich toe hebben getrokken? Of hoe Goldman op veel belangrijke posities zit?

Schuld is een relatief begrip, en ze zouden het goud zo kunnen spelen dat ze niet veroordeeld worden.

Over de morele kant van het verhaal zegt dat vandaag de dag alleen niet zoveel.

Maar je kunt natuurlijk altijd blijven dromen.
Sterker nog, volgens mij is het allemaal de schuld van een groot Zionistisch complot en de wereldregering :')
Overal verstand van.
pi_95395788
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:07 schreef macondo het volgende:

Ik ga inderdaad uit van de schuld van GS als ze na liquidatie zelf de stukken gaan kopen voor eigen beheer. Dan kun je hoog of laag springen maar als dan ook blijkt dat de margincall op onduidelijke gronden heeft plaats gevonden dan geef ik Marvell het voordeel van de twijfel. Daar hoef ik ik geen diepgaand onderzoek voor te doen. Dat GS wel vaker beticht wordt van frontrunning geeft alleen maar meer aan dat het bankwezen niet altijd even klinisch te werk gaat.
Greece
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:38:48 #120
57047 macondo
pi_95398895
Even los van het feit van de twee min-of-meer schuldig bevonden oplichters versus GS..

Wat gaat dat Royal Dutch vandaag in elkaar zeg, niet te geloven. Gaat even een vermogen door het putje ;) -3,5%

Vorige week nog een pluk verkocht op bijna een euro hoger. Slechte nieuws is dat ik er nog een partij over heb :')
Overal verstand van.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:41:34 #121
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95399072
Sowieso een slachting op de beurzen vandaag. :o
pi_95399754
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:35 schreef macondo het volgende:

[..]

Sterker nog, volgens mij is het allemaal de schuld van een groot Zionistisch complot en de wereldregering :')
Als jij graag met dergelijke flauwigheden wil rondstrooien vooral doen. Je zou je tijd ook kunnen gebruiken om eens een keer rond te kijken hoe de wereld werkt.
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:05:40 #123
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_95400294
Absurd hoe alles wat met olie te maken heeft wordt gedumpt vandaag.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_95400991
AEX -1.76%
AMX -2.42%

-O-
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:25:30 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95401238
Ik ben in principe wel gereed voor een kort ritje omlaag. Heb nu veel defensie fondsen zoals AH, UN, AKZ etc. Een procent of 10 eraf creeert weer een mooi instapmoment.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')