abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2011 @ 22:26:17 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95467995
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Die Chinezen, Indiers, Brazilianen etc zullen nog wel op grote schaal die telefoons van Nokia kopen denk ik. Windows is nog wel steeds het meest gebruikte computer besturingssysteem ter wereld dus ik zou Windows niet in de categorie lamme of blinde plaatsen.
In de mobiele wereld stelt het marktaandeel van Microsoft echt helemaal niks voor, dat is een paar procent. Er is ook geen sprake van een vendor-lock in, zoals in de PC-wereld geldt. Ook daalt dat marktaandeel ook nog eens heel snel.
Verder is symbian compleet achterhaald en scoort het laagste op gebruikerstevredenheid van alle systemen. Dat wordt nu dan ook afgebouwd.

Wat krijgen we dus? Nokia-telefoons met het weinig-gebruikte besturingssysteem van Microsoft. Nou, dat zal een succes worden. Niet voor niets crashte de koers van Nokia toen dit bekend werd.
Bovendien kan MS natuurlijk overal en door iedereen hardware laten bouwen.

Apple heeft in mindere tijden nog altijd een hele schare van believers gehad. Linux een enthousiaste en competente OS-community die het systeem vooruit hielp. Wat heeft Microsoft? Ken jij iemand die oprecht MS het beste en nog meer geld gunt? Ik niet.

Meestal is MS vanwege hun onnoemelijke kapitaal in staat om gewoon marktaandeel te kopen, desnoods met verlies. Ik gok dat dit ze ditmaal niet zal lukken.
The End Times are wild
pi_95469043
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:12 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die Nokia aandelen hebben? Ik denk dat zij sowieso wel gaan profiteren van economisch betere tijden en ik hoop op een succesvolle samenwerking met Windows. Wat denken jullie?
Ik heb Nokia op mijn watchlist staan. Microsoft trouwens ook. In de telco/technologie pers hangt al snel zo'n dit wordt niets meer toontje als bepaalde bedrijjven of ontwikkelingen tegenslag hebben. Dit uit zich dan ook in de koers. In de praktijk van de bedrijfsresultaten blijkt dat dan vaak mee te vallen. Nokia en Microsoft (en Windows) zijn ijzersterke merknamen op wereldwijd niveau, die wel een stootje kunnen hebben.

Ik vind die plannen met Windows Phone 7 ook helemaal zo slecht niet. Alleen duurt het nog een jaar voordat er daadwerkelijk modellen op de markt komen. Ik denk dat de omzet van Nokia gedurende dat jaar inzakt en dat ze nog meer negatieve pers over zich heen krijgen. Het aandeel kan daardoor eerst nog verder zakken. Met een P/E- ratio van 12 is het bovendien nog niet een overtuigende value pick.
pi_95475608
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:41 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb Nokia op mijn watchlist staan. Microsoft trouwens ook. In de telco/technologie pers hangt al snel zo'n dit wordt niets meer toontje als bepaalde bedrijjven of ontwikkelingen tegenslag hebben. Dit uit zich dan ook in de koers. In de praktijk van de bedrijfsresultaten blijkt dat dan vaak mee te vallen. Nokia en Microsoft (en Windows) zijn ijzersterke merknamen op wereldwijd niveau, die wel een stootje kunnen hebben.

Ik vind die plannen met Windows Phone 7 ook helemaal zo slecht niet. Alleen duurt het nog een jaar voordat er daadwerkelijk modellen op de markt komen. Ik denk dat de omzet van Nokia gedurende dat jaar inzakt en dat ze nog meer negatieve pers over zich heen krijgen. Het aandeel kan daardoor eerst nog verder zakken. Met een P/E- ratio van 12 is het bovendien nog niet een overtuigende value pick.
Waarom zou de omzet van Nokia omhoog gaan als de uiteindelijke modellen op de markt komen? Het zou niet de 1e keer zijn wanneer een product, wat technische best in orde is, gewoon niet in staat is om te concurreren en dus het op een gegeven moment verliest.

En hoe staat het met Gravity? Laatste weken toch weer 15% en netto op jaarbasis hou je er niet veel op over. Het laatste wat ik mee kreeg is dat ze ergens in Januari hun laatste(?) betatest deden om het spel verder te ontwikkelen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95479652
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Die Chinezen, Indiers, Brazilianen etc zullen nog wel op grote schaal die telefoons van Nokia kopen denk ik. Windows is nog wel steeds het meest gebruikte computer besturingssysteem ter wereld dus ik zou Windows niet in de categorie lamme of blinde plaatsen.
Indiers in ieder geval niet. Niet cool genoeg, en voor wie cool geen punt is, is een Chinese kopie de helft van de prijs.

Nokia bestaat uit twee delen (wordt wel eens vergeten): de mobiel tak en de telefonie tak (Nokia-Siemens networks). Vwb de mobiel tak wordt (of is) Nokia gewoon een hardware producent. Mocht het Microsoft besturingsstysteem een hit worden, heeft Nokia geen enkele exclusiviteit, en bovendien is het aan Microsoft om te bepalen hoeveel ze voor de licenties vragen. Ik zie Nokia daar geen enkele troef in handen hebben, en veroordeeld worden door low margin productie.
De echte crux zit ', in Nokia-Siemens Networks, want dat is de echte bleeder geweest in de afgelopen jaren. Daar hebben ze m.i. min of meer hetzelfde probleem, worden ze overhoop gelopen door Huawie en ZTE bijvoorbeeld.

Begrijp me niet verkeerd, er is best een prijs waarop Nokia een interessante koop is. Maar dat geweldige toekomstperspectief zie ik niet echt.
  donderdag 14 april 2011 @ 09:24:32 #155
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_95479752
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Indiers in ieder geval niet. Niet cool genoeg, en voor wie cool geen punt is, is een Chinese kopie de helft van de prijs.

Nokia bestaat uit twee delen (wordt wel eens vergeten): de mobiel tak en de telefonie tak (Nokia-Siemens networks). Vwb de mobiel tak wordt (of is) Nokia gewoon een hardware producent. Mocht het Microsoft besturingsstysteem een hit worden, heeft Nokia geen enkele exclusiviteit, en bovendien is het aan Microsoft om te bepalen hoeveel ze voor de licenties vragen. Ik zie Nokia daar geen enkele troef in handen hebben, en veroordeeld worden door low margin productie.
De echte crux zit ', in Nokia-Siemens Networks, want dat is de echte bleeder geweest in de afgelopen jaren. Daar hebben ze m.i. min of meer hetzelfde probleem, worden ze overhoop gelopen door Huawie en ZTE bijvoorbeeld.

Begrijp me niet verkeerd, er is best een prijs waarop Nokia een interessante koop is. Maar dat geweldige toekomstperspectief zie ik niet echt.
In de consumentenmarkt zie ik Nokia over een paar jaar wel weer hip worden. Soort retro merk. Moeten ze wél hun apparaatjes op orde krijgen natuurlijk.
Overal verstand van.
pi_95479987
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:24 schreef macondo het volgende:

[..]

In de consumentenmarkt zie ik Nokia over een paar jaar wel weer hip worden. Soort retro merk. Moeten ze wél hun apparaatjes op orde krijgen natuurlijk.
Voor 80% van de wereldmarkt is Nokia natuurlijk niet retro, daar is bij wijze van spreken HTC retro voor ;)

Nokia zal best een boterham kunnen verdienen, maar zonder eigen besturingssysteem, en door te wedden op 1 paard (MS), lijkt me het beleg geroofd te worden door Microsoft :)
  donderdag 14 april 2011 @ 11:45:40 #157
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95484054
Neerlands grootste graaier (en gulste gever) stapt op bij Reckitt en verliest gelijk 2 miljard aan beurswaarde. :D
Deze Nederlandse baas had in 2009 een bonus van maarliefst 100 miljoen euro (meer als Dhr. blankfein).
http://www.google.com/finance?q=LON%3ARB
  donderdag 14 april 2011 @ 12:22:21 #158
57047 macondo
pi_95485543
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:45 schreef Sokz het volgende:
Neerlands grootste graaier (en gulste gever) stapt op bij Reckitt en verliest gelijk 2 miljard aan beurswaarde. :D
Deze Nederlandse baas had in 2009 een bonus van maarliefst 100 miljoen euro (meer als Dhr. blankfein).
http://www.google.com/finance?q=LON%3ARB
Mooi verhaal ;)
Verder is "graaier" natuurlijk misplaatst - hij kreeg gewoon opties en het aandeel ging nu eenmaal door het dak. Dan tikt het stevig aan ja.
Overal verstand van.
pi_95491139
Dow Jones zakt aardig naar beneden.

En gebruik van gemaakt door een plukje ING te kopen :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Soldier2000 op 14-04-2011 14:58:16 ]
BlaBlaBla
pi_95500687
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:35 schreef Soldier2000 het volgende:

Ik ben het eens op dit moment is een aardig koopmoment aan het ontstaan
  donderdag 14 april 2011 @ 19:32:03 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95504354
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:13 schreef superpiet het volgende:

[..]

Ik ben het eens op dit moment is een aardig koopmoment aan het ontstaan
Och. Gisteren had je nog een ATH en vandaag een paar procentjes minder? Dat vind ik nu niet echt een koopmoment hoor! Dan moet er bij ING toch eerst echt 1,50 vanaf.
Niet dat ik dit echt verwacht, maar je weet het ook niet. Maar op een termijn van meer als 1 week beschouwd is er welgeteld toch nog niks van af en zitten we toch op een post-crisis piek?
The End Times are wild
pi_95506949
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Och. Gisteren had je nog een ATH en vandaag een paar procentjes minder? Dat vind ik nu niet echt een koopmoment hoor! Dan moet er bij ING toch eerst echt 1,50 vanaf.
Niet dat ik dit echt verwacht, maar je weet het ook niet. Maar op een termijn van meer als 1 week beschouwd is er welgeteld toch nog niks van af en zitten we toch op een post-crisis piek?
Wat is een ATH?
BlaBlaBla
  donderdag 14 april 2011 @ 20:20:03 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95507310
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:13 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wat is een ATH?
Een All Time High.
The End Times are wild
  donderdag 14 april 2011 @ 20:20:40 #164
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_95507338
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:13 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wat is een ATH?
Amsterdamse Tram Harmonie.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  donderdag 14 april 2011 @ 20:21:27 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95507381
Auto Technisch Handboek
The End Times are wild
pi_95507671
Welke van de 3 ? :P (de eerste neem ik aan?)
pi_95508427
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://finance.yahoo.com/q?s=ATH.TO

toch?
Hm, een oliemaatschappij met een P/E van 3.71 !?
Wat zou er mis mee zijn ?
  donderdag 14 april 2011 @ 20:43:07 #169
57047 macondo
pi_95509003
quote:
Op donderdag 14 april 2011 14:35 schreef Soldier2000 het volgende:

Tja, maar de Dow Jones was verder gewoon dicht natuurlijk toen je dat plaatste. Dus waar keek je precies naar?
Overal verstand van.
pi_95509833
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:43 schreef macondo het volgende:

[..]

Tja, maar de Dow Jones was verder gewoon dicht natuurlijk toen je dat plaatste. Dus waar keek je precies naar?
_O- _O-
pi_95510692
Spyker weet zelfs BB te infiltreren met z'n wazige incorrecte cijfers. Met z'n 12000% revenue growth en zn 200% debt/capital

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 14 april 2011 @ 21:08:28 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95510907
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Spyker weet zelfs BB te infiltreren met z'n wazige incorrecte cijfers. Met z'n 12000% revenue growth en zn 200% debt/capital

[ afbeelding ]
An sich zullen die cijfers wel correct zijn. Als je van ambachtelijke knutselaar opeens Saab overneemt dan stijgt je omzet natuurlijk enorm. (Je verlies uiteraard evenredig of nog meer)
The End Times are wild
  donderdag 14 april 2011 @ 21:59:22 #173
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95515442
Voor Ninjatrader e.d. is dan veel kennis van C# vereist? :P
  donderdag 14 april 2011 @ 22:03:54 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95515819
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:59 schreef Sokz het volgende:
Voor Ninjatrader e.d. is dan veel kennis van C# vereist? :P
Hangt er vanaf wat je wilt doen. Er zit een wizard in waarmee je wel eenvoudige dingetjes kunt maken. Maar als je een beetje C# kunt dan worden de mogelijkheden bijna onbeperkt.

Ik heb vandaag weer iets cools gemaakt :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 april 2011 @ 22:07:14 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_95516137
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je wilt doen. Er zit een wizard in waarmee je wel eenvoudige dingetjes kunt maken. Maar als je een beetje C# kunt dan worden de mogelijkheden bijna onbeperkt.

Ik heb vandaag weer iets cools gemaakt :Y
Dan wachten wij geduldig het topic af! Of heb je een edge gevonden?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')