In de mobiele wereld stelt het marktaandeel van Microsoft echt helemaal niks voor, dat is een paar procent. Er is ook geen sprake van een vendor-lock in, zoals in de PC-wereld geldt. Ook daalt dat marktaandeel ook nog eens heel snel.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Die Chinezen, Indiers, Brazilianen etc zullen nog wel op grote schaal die telefoons van Nokia kopen denk ik. Windows is nog wel steeds het meest gebruikte computer besturingssysteem ter wereld dus ik zou Windows niet in de categorie lamme of blinde plaatsen.
Ik heb Nokia op mijn watchlist staan. Microsoft trouwens ook. In de telco/technologie pers hangt al snel zo'n dit wordt niets meer toontje als bepaalde bedrijjven of ontwikkelingen tegenslag hebben. Dit uit zich dan ook in de koers. In de praktijk van de bedrijfsresultaten blijkt dat dan vaak mee te vallen. Nokia en Microsoft (en Windows) zijn ijzersterke merknamen op wereldwijd niveau, die wel een stootje kunnen hebben.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:12 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die Nokia aandelen hebben? Ik denk dat zij sowieso wel gaan profiteren van economisch betere tijden en ik hoop op een succesvolle samenwerking met Windows. Wat denken jullie?
Waarom zou de omzet van Nokia omhoog gaan als de uiteindelijke modellen op de markt komen? Het zou niet de 1e keer zijn wanneer een product, wat technische best in orde is, gewoon niet in staat is om te concurreren en dus het op een gegeven moment verliest.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:41 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb Nokia op mijn watchlist staan. Microsoft trouwens ook. In de telco/technologie pers hangt al snel zo'n dit wordt niets meer toontje als bepaalde bedrijjven of ontwikkelingen tegenslag hebben. Dit uit zich dan ook in de koers. In de praktijk van de bedrijfsresultaten blijkt dat dan vaak mee te vallen. Nokia en Microsoft (en Windows) zijn ijzersterke merknamen op wereldwijd niveau, die wel een stootje kunnen hebben.
Ik vind die plannen met Windows Phone 7 ook helemaal zo slecht niet. Alleen duurt het nog een jaar voordat er daadwerkelijk modellen op de markt komen. Ik denk dat de omzet van Nokia gedurende dat jaar inzakt en dat ze nog meer negatieve pers over zich heen krijgen. Het aandeel kan daardoor eerst nog verder zakken. Met een P/E- ratio van 12 is het bovendien nog niet een overtuigende value pick.
Indiers in ieder geval niet. Niet cool genoeg, en voor wie cool geen punt is, is een Chinese kopie de helft van de prijs.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Die Chinezen, Indiers, Brazilianen etc zullen nog wel op grote schaal die telefoons van Nokia kopen denk ik. Windows is nog wel steeds het meest gebruikte computer besturingssysteem ter wereld dus ik zou Windows niet in de categorie lamme of blinde plaatsen.
In de consumentenmarkt zie ik Nokia over een paar jaar wel weer hip worden. Soort retro merk. Moeten ze wél hun apparaatjes op orde krijgen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2011 09:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Indiers in ieder geval niet. Niet cool genoeg, en voor wie cool geen punt is, is een Chinese kopie de helft van de prijs.
Nokia bestaat uit twee delen (wordt wel eens vergeten): de mobiel tak en de telefonie tak (Nokia-Siemens networks). Vwb de mobiel tak wordt (of is) Nokia gewoon een hardware producent. Mocht het Microsoft besturingsstysteem een hit worden, heeft Nokia geen enkele exclusiviteit, en bovendien is het aan Microsoft om te bepalen hoeveel ze voor de licenties vragen. Ik zie Nokia daar geen enkele troef in handen hebben, en veroordeeld worden door low margin productie.
De echte crux zit ', in Nokia-Siemens Networks, want dat is de echte bleeder geweest in de afgelopen jaren. Daar hebben ze m.i. min of meer hetzelfde probleem, worden ze overhoop gelopen door Huawie en ZTE bijvoorbeeld.
Begrijp me niet verkeerd, er is best een prijs waarop Nokia een interessante koop is. Maar dat geweldige toekomstperspectief zie ik niet echt.
Voor 80% van de wereldmarkt is Nokia natuurlijk niet retro, daar is bij wijze van spreken HTC retro voorquote:Op donderdag 14 april 2011 09:24 schreef macondo het volgende:
[..]
In de consumentenmarkt zie ik Nokia over een paar jaar wel weer hip worden. Soort retro merk. Moeten ze wél hun apparaatjes op orde krijgen natuurlijk.
Mooi verhaalquote:Op donderdag 14 april 2011 11:45 schreef Sokz het volgende:
Neerlands grootste graaier (en gulste gever) stapt op bij Reckitt en verliest gelijk 2 miljard aan beurswaarde.![]()
Deze Nederlandse baas had in 2009 een bonus van maarliefst 100 miljoen euro (meer als Dhr. blankfein).
http://www.google.com/finance?q=LON%3ARB
Ik ben het eens op dit moment is een aardig koopmoment aan het ontstaanquote:Op donderdag 14 april 2011 14:35 schreef Soldier2000 het volgende:
Dow Jones zakt aardig naar beneden.
En gebruik van gemaakt door een plukje ING te kopen
Och. Gisteren had je nog een ATH en vandaag een paar procentjes minder? Dat vind ik nu niet echt een koopmoment hoor! Dan moet er bij ING toch eerst echt 1,50 vanaf.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:13 schreef superpiet het volgende:
[..]
Ik ben het eens op dit moment is een aardig koopmoment aan het ontstaan
Wat is een ATH?quote:Op donderdag 14 april 2011 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Och. Gisteren had je nog een ATH en vandaag een paar procentjes minder? Dat vind ik nu niet echt een koopmoment hoor! Dan moet er bij ING toch eerst echt 1,50 vanaf.
Niet dat ik dit echt verwacht, maar je weet het ook niet. Maar op een termijn van meer als 1 week beschouwd is er welgeteld toch nog niks van af en zitten we toch op een post-crisis piek?
Hm, een oliemaatschappij met een P/E van 3.71 !?quote:Op donderdag 14 april 2011 20:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://finance.yahoo.com/q?s=ATH.TO
toch?
Tja, maar de Dow Jones was verder gewoon dicht natuurlijk toen je dat plaatste. Dus waar keek je precies naar?quote:Op donderdag 14 april 2011 14:35 schreef Soldier2000 het volgende:
Dow Jones zakt aardig naar beneden.
En gebruik van gemaakt door een plukje ING te kopen
quote:Op donderdag 14 april 2011 20:43 schreef macondo het volgende:
[..]
Tja, maar de Dow Jones was verder gewoon dicht natuurlijk toen je dat plaatste. Dus waar keek je precies naar?
An sich zullen die cijfers wel correct zijn. Als je van ambachtelijke knutselaar opeens Saab overneemt dan stijgt je omzet natuurlijk enorm. (Je verlies uiteraard evenredig of nog meer)quote:Op donderdag 14 april 2011 21:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Spyker weet zelfs BB te infiltreren met z'n wazige incorrecte cijfers. Met z'n 12000% revenue growth en zn 200% debt/capital
[ afbeelding ]
Hangt er vanaf wat je wilt doen. Er zit een wizard in waarmee je wel eenvoudige dingetjes kunt maken. Maar als je een beetje C# kunt dan worden de mogelijkheden bijna onbeperkt.quote:Op donderdag 14 april 2011 21:59 schreef Sokz het volgende:
Voor Ninjatrader e.d. is dan veel kennis van C# vereist?
Dan wachten wij geduldig het topic af! Of heb je een edge gevonden?quote:Op donderdag 14 april 2011 22:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je wilt doen. Er zit een wizard in waarmee je wel eenvoudige dingetjes kunt maken. Maar als je een beetje C# kunt dan worden de mogelijkheden bijna onbeperkt.
Ik heb vandaag weer iets cools gemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |