Waarom hebben banken uberhaupt bonussen nodig? Is dat bij alle andere beroepen ook zo?quote:Op woensdag 6 april 2011 01:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn bonussen maar een bijverschijnsel, maar het typeert de arrogante houding van de banken om elk maatschappelijk signaal van onvrede volledig te negeren en het toont heel duidelijk aan dat banken zich aan werkelijk niets of niemand iets gelegen laten liggen om hun doel te bereiken en dat is winst, ten koste van alles. Letterlijk.
Ik ben overigens benieuwd naar zaken die volgens jou dan wél verbeterd kunnen worden. Voor de consument dan, de banken redden zich zelf wel.
Die gaat ook vast mijmeren dat het een zware job was, maar dat hij de 'company' door zware stormen naar een toekomst met perspectief geloodst heeft.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:39 schreef golfer het volgende:
Eerste gast van vanavond is alweer bekend. Alweer zo'n kleinverdiener:
Ad Scheepbouwer
Bestuursvoorzitter van KPN neemt na tien jaar afscheid.
Oh dat lijkt me wel leukquote:Op woensdag 6 april 2011 18:58 schreef golfer het volgende:
En voor de rest is het vanavond een correspondenten-special met:
Nicole le Fever, Wouter Zwart, Arjen van der Horst en Kysia Hekster.
* golfer ookquote:Op woensdag 6 april 2011 22:16 schreef Haaibaaike het volgende:
* Haaibaaike slaat de uitzending over![]()
Ik ga kijken hoe de volgende graaier alles weer recht lult.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:16 schreef Haaibaaike het volgende:
* Haaibaaike slaat de uitzending over![]()
Ja, die vraag kwam hem wel goed uit. Een intikkertje.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:12 schreef henkde_j het volgende:
Pff boeien of er ontslagen vallen. Die vallen binnen elk bedrijf.
Wie?quote:Op woensdag 6 april 2011 23:01 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ga kijken hoe de volgende graaier alles weer recht lult.
Sterker nog, mensen ontslaan is goed. Dat reduceert de kosten en verhoogd de arbeidsproductiviteit.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:12 schreef henkde_j het volgende:
Pff boeien of er ontslagen vallen. Die vallen binnen elk bedrijf.
Opvallende uitspraak inderdaad. Hij moet eens met Hans Wijers gaan praten, die was blij dat hij naar Akzo kon vluchten na 4 jaar politiek.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:29 schreef Cynix ® het volgende:
Scheepbouwer wil wel in de politiek, VVD uiteraard, om ons nóg beter van dienst te zijn.
Scheepbouwer. Maar dat viel mee. Zo'n 40 miljoen ¤ in 10 jaar tijd. En voor minder geld krijg je ook mindere prestaties. Zo werkt het nu eenmaal.quote:
Het is toch wel een misverstand hoor dat loon en prestatie samen zouden hangen. Veel belangrijker is je positie in de arbeidsmarkt voor wat betreft een bepaalde functie. Bij topmannen is er denk ik nauwelijks sprake van een echte open arbeidsmarkt, het is lastig om het circuit te komen, de selectieprocedures zijn ondoorzichtig en er zijn domweg weinig topmannen nodig, dat geeft ruimte aan hoge beloningen.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:48 schreef Cynix ® het volgende:
Scheepbouwer. Maar dat viel mee. Zo'n 40 miljoen ¤ in 10 jaar tijd. En voor minder geld krijg je ook mindere prestaties. Zo werkt het nu eenmaal.
was goed/leuk, maar valt weinig over te zeggen. over hoe ze in die landen leefden enzo, de taal spraken, met de mensen omgingen.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:12 schreef golfer het volgende:
Hoe waren de correspondenten? Zie geen post daarover?
Niet verder gekeken, vond alleen Scheepbouwer interessant.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:12 schreef golfer het volgende:
Hoe waren de correspondenten? Zie geen post daarover?
In hoeverre is dat dan... bediscussieerbaar?quote:Op donderdag 7 april 2011 01:42 schreef Cynix ® het volgende:
Jeroen Pauw - Presentator - Geboren: 1960 Nederland - Vriendin
Jaar: ¤ 230.000,00
Maand: ¤ 19.166,00
Paul Witteman - Presentator - Geboren: 1946 Nederland - Kinderen: 1
Jaar: ¤ 295.000,00
Maand: ¤ 24.583,00
Matthijs van Nieuwkerk - TV-presentator en journalist - Geboren: 1960 Nederland - Getrouwd - Kinderen: 2
Jaar: ¤ 450.000,00
Maand: ¤ 37.500,00
Paul de Leeuw - Presentatator, cabaretier, programmamaker, acteur en zanger - Geboren: 1962 Nederland - Getrouwd - Kinderen: 2
Jaar: ¤ 650.000,00
Maand: ¤ 54.166,00
Ze eten geen blikvoer, zeg maar.
Hangt er vanaf hoeveel tijd ze er aan kwijt zijn.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:45 schreef DrDentz het volgende:
Pauw komt er toch wat berooid af eigenlijk.
teringjezus.. lieve hemel zeg...quote:Op donderdag 7 april 2011 01:42 schreef Cynix ® het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk - TV-presentator en journalist - Geboren: 1960 Nederland - Getrouwd - Kinderen: 2
Paul de Leeuw - Presentatator, cabaretier, programmamaker, acteur en zanger - Geboren: 1962 Nederland - Getrouwd - Kinderen: 2
Het is een aardige gozer, maar het is een beetje MAVO-humor, wat hij wrs ook niet zou ontkennen ook... Jeez.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:53 schreef DrDentz het volgende:
Paul de Leeuw over zijn exorbitante salaris: "Ik ben gewoon heel erg goed."
Hoezo?quote:
Maar je krijgt iets minder per maand?quote:Op donderdag 7 april 2011 01:58 schreef Ryan3 het volgende:
Hoezo?
Er zijn erg veel mensen die grappiger zijn dan Paul de Leeuw hoor. Niet alleen ik.
vind jij dat soort bedragen normaal dan? Komop zeg.. ze mogen best wat verdienen omdat ze elke avond een show doen, maar je kan ook overdrijven..quote:
Ik begreep dat Paul de Leeuw wel weer hard op zijn retour is. Nederland is uitgekeken op druktemaker De Leeuw.quote:Op donderdag 7 april 2011 01:55 schreef Ryan3 het volgende:
Het is een aardige gozer, maar het is een beetje MAVO-humor, wat hij wrs ook niet zou ontkennen ook... Jeez.
Het is wat de gek ervoor betaalt toch...
Het salaris wordt natuurlijk wel gewoon uit publiek geld betaald. Dat is een hele andere situatie dan bij Scheepbouwer die voor een private instelling werkt.quote:
Nee, natuurlijk niet, maar je moet er gewoon rekening mee houden dat er IRL mensen rondlopen, golfer, die leuker zijn dan Paul de Leeuw, zo is het nu eenmaal.quote:Op donderdag 7 april 2011 02:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar je krijgt iets minder per maand?
En wilde weten wat het jou zou opleveren als je ook dat werk zou doen?
Nou. De getallen staan er.
Jij gaat binnenkort nu ook iets soortgelijks doen?
Heb je je wel eens verdiept in wat een gemiddelde topvoetballer, tennisser, cricketer, golfer verdient?quote:Op donderdag 7 april 2011 02:03 schreef Eenskijken het volgende:
vind jij dat soort bedragen normaal dan? Komop zeg.. ze mogen best wat verdienen omdat ze elke avond een show doen, maar je kan ook overdrijven..
Zeker, ook omdat er zoveel interessante vragen wel mogelijk zijn nu je een CEO in de studio hebt.quote:Op donderdag 7 april 2011 02:01 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een domme vraag van Witteman, of Scheepbrouwer beschikbaar is voor een ministerpost...
Ik zou wel een jaar vrij nemen, als ik hem was. En dan weer terugkomen met iets...quote:Op donderdag 7 april 2011 02:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik begreep dat Paul de Leeuw wel weer hard op zijn retour is. Nederland is uitgekeken op druktemaker De Leeuw.
[..]
Klopt, kan het bij Scheepbouwer iets beter invoelen iig, waarom hij 31x het laagste salaris verdient...quote:Het salaris wordt natuurlijk wel gewoon uit publiek geld betaald. Dat is een hele andere situatie dan bij Scheepbouwer die voor een private instelling werkt.
Ik ga er maar even vanuit dat je weet waar KPN uit ontstaan is?quote:Op donderdag 7 april 2011 02:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het salaris wordt natuurlijk wel gewoon uit publiek geld betaald. Dat is een hele andere situatie dan bij Scheepbouwer die voor een private instelling werkt.
PTTquote:Op donderdag 7 april 2011 02:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga er maar even vanuit dat je weet waar KPN uit ontstaan is?
Er is dan ook geen sprake van salariëring maar van facturering. Daar heeft de politiek veel minder invloed op omdat het contract betreft tussen omroepen, welke juridisch zelfstandig zijn, en de BV's van de diverse TV-mensen.quote:Op donderdag 7 april 2011 02:07 schreef golfer het volgende:
En of het normaal is, maakt niet uit. Het is blijkbaar wat de maatschappij acceptabel vindt voor die gasten. Als het niet zo zou zijn, dan werd er wel een wet aangenomen die het zou verbieden, maar voorlopig wordt het gewoon allemaal oogluikend toegestaan, met af-en-toe een kritische vraag van de SP.
Je gaat als CEO ook niet werken als politicus hč...quote:Op donderdag 7 april 2011 02:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zeker, ook omdat er zoveel interessante vragen wel mogelijk zijn nu je een CEO in de studio hebt.
Wat is de relevantie daarvan? Scheepbouwer heeft de volledige periode bij een volledig private onderneming gewerkt. Ik vind dat Scheepbouwer toch zeer nuttig werk heeft gedaan, hij heeft KPN weer goed op de rails geholpen na het ploffen van de internethype.quote:Op donderdag 7 april 2011 02:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga er maar even vanuit dat je weet waar KPN uit ontstaan is?
maakt dat het wel normaal dan? De hele voetbal industrie is een grap, die salarissen gaan nergens over. Dat ze toch zo zijn kan ik niet veranderen, ik zou het graag doen. Het slaat gewoon helemaal nergens op.quote:Op donderdag 7 april 2011 02:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb je je wel eens verdiept in wat een gemiddelde topvoetballer, tennisser, cricketer, golfer verdient?
Wat deze TV-mannetjes verdienen is een peulenschil daarbij vergeleken.
En of het normaal is, maakt niet uit. Het is blijkbaar wat de maatschappij acceptabel vindt voor die gasten. Als het niet zo zou zijn, dan werd er wel een wet aangenomen die het zou verbieden, maar voorlopig wordt het gewoon allemaal oogluikend toegestaan, met af-en-toe een kritische vraag van de SP.
Dat laatste vooral, inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2011 02:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er is dan ook geen sprake van salariëring maar van facturering. Daar heeft de politiek veel minder invloed op omdat het contract betreft tussen omroepen, welke juridisch zelfstandig zijn, en de BV's van de diverse TV-mensen.
Dat een voetballer veel verdient dat begrijp je niet?quote:Op donderdag 7 april 2011 02:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
maakt dat het wel normaal dan? De hele voetbal industrie is een grap, die salarissen gaan nergens over. Dat ze toch zo zijn kan ik niet veranderen, ik zou het graag doen. Het slaat gewoon helemaal nergens op.
Waarom vind de maatschappij het dan niet normaal dat de MP een beter salaris zou moeten krijgen? Hij heeft 100x meer verantwoordelijkheid... daar maak ik op uit dat 'de maatschappij' (wat dat dan ook betekent) het zelf ook niet weet.. daarom neem ik graag elke mogelijkheid aan om dit te bekritiseren.
Ze krijgen iig stuk voor stuk meer dan de Balkenende-norm.quote:Op donderdag 7 april 2011 02:18 schreef golfer het volgende:
En met diezelfde subsidie, die ook wel een belasting wordt genoemd, betalen wij onze politici en ook onze PM. Dus die moeten niet miepen over hun vergoeding.
Klopt, dat van die middelmatige spelers is ook wel gek. Alleen veel mensen kijken ernaar, dan komt er een verdeelsluitel op de proppen, et voilŕ.quote:Op donderdag 7 april 2011 02:21 schreef Eenskijken het volgende:
Ik snap wel 'hoe' ze het verdienen.. maar dat rechtvaardigt het niet.. een middelmatige eredivisiespeler verdient 300-500k.. dat is toch gewoon voor de zotte?
om niet te spreken over de toptalenten ronaldo.. geen idee wat ie precies verdient.. iets van 20 miljoen oid..
Ik zo ook, later, golfer...quote:Op donderdag 7 april 2011 02:23 schreef golfer het volgende:
Gamma!
Ouwe PvdA-er, Ryan, deze Opa gaat slapie doen.
ik wel, smaakt primaquote:Op donderdag 7 april 2011 01:42 schreef Cynix ® het volgende:
Hennis-Plasschaert & Van der Kampquote:Op donderdag 7 april 2011 14:36 schreef golfer het volgende:
Eerste gasten van vanavond zijn alweer bekend gemaakt:
#
Henk Spaan
Sportjournalist over zijn nieuwe programma 'Heilig gras'.
#
Waldemar Torenstra
De acteur bezocht 'rugzakdokters' in het grensgebied van Birma.
#
Overige gasten volgen zodra deze bekend zijn.
Scheepbouwer is met KPN weet ik veel hoeveel jaar een bijna-monopolist geweest op verschillende gebieden (vaste telefonie, adsl), geen wonder dat het bedrijf makkelijk te redden wasquote:Op donderdag 7 april 2011 13:09 schreef Stansfield het volgende:
Ik vond het ook een beetje apart dat ze zo over zijn salaris in 10 jaar zaten te zeuren. En over de mensen die hij ontslagen had. Als hij dat allemaal niet had gedaan en misschien ook niet had verdient dan, dan stond KPN er nu een stuk slechter voor en hadden nog veel minder mensen een baan.
Pauw en Witteman zitten bij de publieke omroep, dus die zouden per definitie al niet meer moeten verdienen dan de minister-president. Ze zouden dan ook die salarissen moeten korten. En als ze dat niet willen rotten ze maar op naar de commerciëlen (wedden dat velen gewoon blijven zitten, bij de commerciëlen is immers ook maar beperkt plek).quote:Op donderdag 7 april 2011 02:21 schreef Eenskijken het volgende:
Ik snap wel 'hoe' ze het verdienen.. maar dat rechtvaardigt het niet.. een middelmatige eredivisiespeler verdient 300-500k.. dat is toch gewoon voor de zotte?
om niet te spreken over de toptalenten ronaldo.. geen idee wat ie precies verdient.. iets van 20 miljoen oid..
Scheepbouwer is een ordinaire premiejager. Kom aan zijn salaris en hij begint meteen te janken...quote:Op donderdag 7 april 2011 02:01 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een domme vraag van Witteman, of Scheepbrouwer beschikbaar is voor een ministerspost...
Iets minder dan 20 miljoen, maar hij krijgt jaarlijks 25% opslag...quote:Op donderdag 7 april 2011 02:21 schreef Eenskijken het volgende:
En jij niet zeker!quote:Op donderdag 7 april 2011 17:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Scheepbouwer is een ordinaire premiejager. Kom aan zijn salaris en hij begint meteen te janken...
Dan gaan die mensen toch P&W presenteren.quote:Op donderdag 7 april 2011 02:03 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
er zijn genoeg mensen die even hard werken en per jaar minder verdienen dan zij per maand...
Heb je uberhaupt gekeken gisteren?quote:Op donderdag 7 april 2011 17:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Scheepbouwer is een ordinaire premiejager. Kom aan zijn salaris en hij begint meteen te janken...
Waarschijnlijk een jaarkaart voor de salon van Con.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:08 schreef golfer het volgende:
Iets teveel borox gebruikt, die mevrouw van de VVD.
quote:Op donderdag 7 april 2011 23:09 schreef Eenskijken het volgende:
van de vvdik dacht dat ze een vrouwelijke hells angel was
Christ Klep legde het ook weer helder en duidelijk uit.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:14 schreef Eenskijken het volgende:
zal me ook een zorg zijn dat defensie bezuinigt.. waarom heeft nederland zo'n sterk leger nodig?
Hij is toch al bezet door Sofie Hilbrandquote:
Ja, ik hoef hem ook niet, maar ik vind het echt schattigquote:Op donderdag 7 april 2011 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij is toch al bezet door Sofie Hilbrand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |